Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 1 - Opdracht 3 'Tunnelvisie'  (gelezen 3493 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO21AS] Aflevering 1 - Opdracht 3 'Tunnelvisie'
« Gepost op: 31-10-2021, 10:23:40 »


Aflevering 1 opdracht 1.3 'Tunnelvisie' [Eysturoyartunnilin - Streymoy] Max. € ? ? ? ?

[MollenvangR over de portofoon]
Beste vrienden,

Jullie staan bij de inrit van de Eysturoyartunnilin. Deze Y-vormige tunnel, die eind 2020 werd geopend, is ruim 11 kilometer lang en verbindt de twee eilanden Streymoy en Eysturoy vanaf de plaatsen Strendur en Runavik. Wat deze tunnel zo bijzonder maakt, is dat dit de eerste tunnel is ter wereld met een rotonde die onder water ligt. De tunnel zelf ligt op zijn diepste punt op 189 meter onder zeeniveau. Voor deze opdracht hoop ik dat jullie in ieder geval geen last hebben van tunnelvisie.

De mol heeft jullie ingedeeld in 2 busjes met elk 5 personen. De ene ploeg start in Runavik de andere ploeg in Strendur.

Busje 1 (Runavik)
1. Swifty (Bestuurdersstoel)
2. JaccoS (Bijrijdersstoel)
3. Chardo (Achterbank links)
4. Catshee (Achterbank midden)
5. KingLennart (Achterbank rechts)

Busje 2 (Strendur)
1. HIDM (Bestuurdersstoel)
2. Bubbles (Bijrijdersstoel)
3. Kaaasje (Achterbank links)
4. Vermoljoen (Achterbank midden)
5. Lama (Achterbank rechts)

Het enige dat jullie moeten doen om geld te verdienen is naar ons toe rijden naar het einde van de tunnel. Dat doen jullie door onze aanwijzingen op te volgen, elkaar te vertrouwen en onderweg de juiste keuzes te maken. Maar wat is de juiste keuze als er ook een mol in het spel zit…?

O ja, voor we het vergeten, onder je stoel ligt een enveloppe, de inhoud van deze enveloppe is gekoppeld aan het molboekje dat je gisteren hebt gepakt. Hopelijk heb je goed gekozen, en zo niet… wie weet is het lot je alsnog goed gezind… We sturen jullie zo de inhoud van de enveloppe toe. De inhoud mag je NIET met anderen delen tot wij het zeggen.

Succes en we zien jullie aan het eindpunt.

(ik ga nu iedereen de enveloppe toesturen, daarna volgen verdere instructies in dit topic)

Verdiensten
STOP 1: 100 euro
STOP 2: 600 euro (en eventueel +500 of -250)
« Laatst bewerkt op: 1-11-2021, 14:50:48 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MV over de portofoon]

Beste vrienden,

Iedereen heeft de inhoud van zijn enveloppe ontvangen. Inmiddels zijn jullie aangekomen bij de eerste stop. Voordat we bekend maken wat hier de bedoeling is, willen we even vertellen dat de jokermunten speciaal voor deze opdracht terugkeren. Ze zijn ALLEEN bij deze opdracht in te wisselen voor jokers. Verder is het een waardeloos souvenirtje. Wie het eindpunt haalt met minimaal 6 munten op zak, verdient 1 joker. Elke extra munt die je bij je hebt (boven de 6) levert ook nog een klein extraatje 20 euro op voor de pot. Haal je het einde met 9 munten op zak, verdien je dus 3x20 = 60 euro voor de pot.


STOP 1
Dan nu de opdracht bij deze eerste stop voor beide busjes: zorg dat jullie voor VANAVOND – ZONDAG 31 OKTOBER - 19.30 UUR 2 munten verdelen onder iedereen in je eigen busje. Dat mag 2 munten voor 1 persoon zijn, maar ook 2 personen 1 munt. Overleggen mag ALLEEN in dit topic met de mensen met wie je in het busje zit en de verdeling moet door minimaal 3 van de 5 kandidaten in het busje dikgedrukt geplaatst worden in het topic.

Als het jullie lukt verdienen jullie 200 euro voor de pot. Komen jullie er niet uit, of hebben niet 3 van de 5 teamleden uit het busje de verdeling dikgedrukt, gaat er 100 euro UIT de pot.

Jullie mogen vanaf nu ook delen (of liegen, of erover zwijgen kies zelf maar wat wijsheid is...) wat er in jullie enveloppe zit. Dat mag alleen in dit topic.

Offline catshee

  • Forumlid
Voor busje 1 stel ik voor dat we onze munten zoveel mogelijk gaan verdelen en vooral op tijd posten. Ik zou gewoon eerst aan Swifty en Jacco een munt te geven en het lijstje afgaan als de rest dat OK vindt?

Mbt enveloppen: in mijn envelop staat dat als ik die aan het einde van deze opdracht inlever dat ik 250 euro voor de pot verdien.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Willen we dat iemand een joker krijgt, en ook geld. Of dat we de munten gaan verdelen, en dat de kans dat iemand een joker krijgt kleiner is, (maar de kans (vanwege de enveloppen) dat meerdere mensen jokers krijgen ook aanwezig is) en dat we geen geld krijgen?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Er kan echt nog van alles gebeuren. Ik vind het prima om nu te beginnen met de eerste twee de twee munten te geven.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hoi bus 2 ::zwaai::

Ik vind eerlijk verdelen misschien ook niet zo'n slecht idee. Wat vinden jullie? Hoe zullen we dit aanpakken?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Bus 2 moet Bus 1 weer nadoen hoor, kunnen jullie zelf niets origineels verzinnen?  ::hand::

Offline catshee

  • Forumlid
Als er genoeg munten voor elke kandidaat zijn, zijn er in totaal 5*6 munten per bus. Dat zou betekenen dat we maximaal 24*20=480 euro per bus kunnen verdienen als we alle munten aan 1 kandidaat geven en die een joker geven. Dus denk dat als we alle munten aan 1 kandidaat geven ons dit maximaal 500 euro kan opleveren voor het weggeven van die joker, maar het zou natuurlijk ook veel minder kunnen zijn en bijv. maar 100 euro kunnen opleveren :P

De vraag is dus of we 1 kandidaat een joker willen gunnen voor een onbekend geldbedrag?

Tegelijkertijd kunnen er natuurlijk ook 29 munten per bus zijn en dan zou bij spreiden 1 iemand buiten de boot vallen in de joker race... Ideeën?


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik zou het wel heel veel vinden, 30 munten per bus. Dan zijn er enveloppen met behoorlijk wat munten er al in, denk ik. Ik neem eigenlijk aan dat er maar net genoeg munten komen om bijv 2 mensen een joker bij elkaar te laten sparen, waardoor er een spanningsveld gecreëerd wordt.
Voorlopig lijkt verdelen mij prima, ik neem aan dat we later nog wat kunnen ruilen als we dat willen?


Ik vraag me ook af wat er nog met die envelop van Catshee gaat gebeuren. Gewoon maar vasthouden tot het einde en daarmee 250 euro verdienen lijkt me te eenvoudig. Misschien dat er jokers te koop gaan komen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Ik vind het voorlopig nog even heel lastig maar voor nu lijkt verdelen me goed. Waar we dan beginnen maakt me niet uit, ik kan natuurlijk makkelijk meegaan in de eerste twee omdat ik daar zelf bij zit maar onderaan beginnen vind ik ook niet erg. Ik hoef zelf niet per se een voordeel te hebben t.o.v. de rest, als ik maar geen nadeel heb (dus als een van de weinigen geen joker). En met alleen deze beslissing kunnen we al 200 euro verdienen, dan vind ik die 20 euro per munt boven de 6 per persoon helemaal niet zo veel klinken eigenlijk. Of er moeten inderdaad heel veel munten in komen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Het maakt mijns inziens niet zoveel uit wie de jokers krijgen. Ik hou mij meer bezig op welke plek De Mol zich zou zetten in de auto? Maar... daar kom ik vooralsnog niet uit  ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Eerlijk verdelen klinkt in theorie leuk, maar dit spel is er natuurlijk op gemaakt dat dat niet gaat lukken tot het einde. Maar goed, we moeten natuurlijk wel ergens beginnen. Dus ik vind het nu goed om de twee munten aan twee verschillende personen te geven.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Hadden we maar een Michael90 in de groep die al zijn verdiende jokers toch niet in zou zetten.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Eerlijk verdelen klinkt in theorie leuk, maar dit spel is er natuurlijk op gemaakt dat dat niet gaat lukken tot het einde. Maar goed, we moeten natuurlijk wel ergens beginnen. Dus ik vind het nu goed om de twee munten aan twee verschillende personen te geven.
Ja kan inderdaad. Zullen we gewoon via random.org 2 kandidaten loten die allebei 1 munt krijgen?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 1 - Opdracht 3 'Tunnelvisie'
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2021, 16:19:23 »
Aan de andere kant is het inderdaad niet waarschijnlijk dat alles eerlijk verdeeld gaat kunnen worden. Dan moeten we misschien nog liever alles bij 1 persoon hebben, die dan maar een joker krijgt. Anders hebben er straks 3 of 4 mensen van elke bus een joker en ben je zwaar het mannelijk geslachtsdeel als je er geen hebt.

Ik hoef dat niet zelf te zijn, ik geef graag 1 iemand een joker als dat betekent dat ik niet straks de enige ben die zonder zit en we veel geld kunnen verdienen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Als er genoeg munten voor elke kandidaat zijn, zijn er in totaal 5*6 munten per bus. Dat zou betekenen dat we maximaal 24*20=480 euro per bus kunnen verdienen als we alle munten aan 1 kandidaat geven en die een joker geven. Dus denk dat als we alle munten aan 1 kandidaat geven ons dit maximaal 500 euro kan opleveren voor het weggeven van die joker, maar het zou natuurlijk ook veel minder kunnen zijn en bijv. maar 100 euro kunnen opleveren :P

De vraag is dus of we 1 kandidaat een joker willen gunnen voor een onbekend geldbedrag?

Tegelijkertijd kunnen er natuurlijk ook 29 munten per bus zijn en dan zou bij spreiden 1 iemand buiten de boot vallen in de joker race... Ideeën?
Wat vind de rest van onze bus hier van?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 1 - Opdracht 3 'Tunnelvisie'
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2021, 16:22:40 »
Oh sorry, eigenlijk herhaal ik gewoon een hoop van wat catshee zei. Ik ben dus best bereid dit te doen:

De vraag is dus of we 1 kandidaat een joker willen gunnen voor een onbekend geldbedrag?


Om dit te voorkomen:

Tegelijkertijd kunnen er natuurlijk ook 29 munten per bus zijn en dan zou bij spreiden 1 iemand buiten de boot vallen in de joker race... Ideeën?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO21AS] Aflevering 1 - Opdracht 3 'Tunnelvisie'
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2021, 16:24:02 »
Mij lijkt me best dat we sowieso die jokermunten spreiden over 2 mensen? En dan gewoon random bepalen wie aan de hand van wie waar zit ofzo.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ja kan inderdaad. Zullen we gewoon via random.org 2 kandidaten loten die allebei 1 munt krijgen?
Dit idee vind ik wel wat hebben. En dan zien we daarna wel weer verder hoe we het dan aanpakken. ::ok::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 1 - Opdracht 3 'Tunnelvisie'
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2021, 16:34:07 »
Voor deze ronde prima ja ::ok::

Wie gaat het loten doen? ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.