Een paar boodschappen halen, zo moeilijk kan dat niet zijn toch? Wat feestelijk had moeten zijn, eindigt in een glorieus fiasco. Laten we de rekening maar even opmaken. Ik zie het volgende:
- 4 kortgeknipte en gloednieuwe coupes, dat is er 1 te weinig voor geld.

euro
- Voor de Sate ku batata mis ik: 250 gram karbonade, rode uien, 1 kilo aardappelen, pindakaas, sambal en olijfolie.

euro
- De Bolu pretu? 50 gram gemiste krenten/rozijnenmix nekt jullie hier.

euro, jullie waren zo dichtbij.
- De versieringen? Ik tel 60 ballonen, 2 meter aan slingers, 1 fles Blue Curaçao en waar is toch ons wijnpakket?

euro
- Gelukkig is er nog goed nieuws: de muziek 5/7 elpees zijn gehaald bij de platenzaak. Die waren 319 euro waard. 25 procent daarvan is 79,75 euro. Maken we 80 euro van. 80 euro verdiend zou je denken... maar we zijn er nog niet...er zijn ook wat boetes gemaakt.
-50 euro voor de dubbelpost van Chardo en Vermoljoen
-25 euro voor winkelen buiten tijd van HIDM
-25 euro voor naar de kapper gaan buiten tijd van Vermoljoen. Dat maakt dat we nu al op -20 euro staan.
Dan is HIDM als enige die naar de avondwinkel is gegaan. Dat ging ook uhm... wisselend. Eerst ging er 200 af. Die kwam er daarna weer bij Om daarna weer 200 euro te verdienen. Alleen toen ging het mis. 3 verkeerde timingen kost weer 600 euro en dat betekent dat waar jullie zo'n 7.000 euro konden verdienen, er 420 euro UIT de pot gaat. Zo zie je maar, winkelen met een gat in je hand is geen goed idee. Ik denk dat dit feestje niet meer zo feestelijk is. Fijne dag nog vrienden. En o ja...
Maak jullie klaar voor test en executie.