Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'  (gelezen 4099 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Gepost op: 28-11-2021, 12:31:20 »

Opdracht 5.1 ‘Uitgezonden’ [Dolfijn FM - Mambo Beach Willemstad]


Ik neem het zeker over Dennis, dank weer voor deze intro  ::bravo::

Beste vrienden,

Welkom in de radiostudio van Dolfijn FM, het grootste (Nederlandstalige) radiostation van Curaçao, dat al tientallen jaren uitzendt over de ABC-eilanden en ook online te beluisteren is in Nederland. De studio bevindt zich pal aan het hagelwitte strand van Mambo Beach, maar daar zullen jullie de komende dagen gaan jullie een muzikale reis over het eiland maken, jullie worden als het ware uitgezonden. Wat is de bedoeling?

Jullie krijgen allemaal de beschikking over een 4x4 wagen om over het eiland heen te rijden. Daarnaast krijgen jullie een portofoon om met elkaar te communiceren en een tablet om jawel.. OP TE ZOEKEN! In de 4x4 staat de radio aan op Dolfijn FM vanwaar wij  plaatjes zullen draaien. Die plaatjes zijn op de een of andere manier een cryptische aanwijzing naar een locatie waar een enveloppe ligt: titel, songtekst, thematiek, uitvoerende artiest, symboliek, werkelijk alles kan op de een of andere manier verwijzen naar de locatie, de straat waar de enveloppe zich bevindt of de omgeving van de locatie die we zoeken.

Zodra er een aanwijzing binnenkomt op de radio, mogen jullie gaan overleggen waar jullie denken dat we heen moeten. Jullie mogen er alles aan doen om de juiste locatie te vinden. Het gebruik van Google Maps/streetview/Google zelf en andere hulpsites ZIJN TOEGESTAAN!  ::bravo:: ::bravo::

Aanwijzingen kopen
Elke juiste gevonden locatie (zonder aanwijzing te kopen) levert 300 euro op voor de pot. De eerste aanwijzing krijgen jullie dus gratis van ons. Als jullie twijfelen mogen jullie een tweede aanwijzing kopen voor 100 euro. Een goed antwoord is dan 200 euro waard. Twijfelen jullie dan nog? Dan is het kopen van een derde hint voor nogmaals 100 euro een optie. Een goed antwoord is dan 100 euro waard. Een hint aanvragen doen jullie door te overleggen en daarna met minimaal DRIE van de zes kandidaten het volgende dikgedrukt te plaatsen in het topic. Hint voor locatie [vul hier nummer locatie in].

Er is echter ook een kleine maar… Deze opdracht spelen jullie als groep en toch ook individueel.

Individueel spel en winstjoker
Degene die het meeste individuele geld binnenhaalt, verdient dit:

De winstjokerDie kennen jullie nog wel uit seizoen 2020. Op het moment dat jullie denken te weten waar de enveloppe ligt mogen jullie ÉÉN iemand afvaardigen die naar de locatie gaat.

In totaal hebben jullie allemaal twee levens. Als allebei die levens op zijn, lig je uit het spel. Een leven raak je kwijt door een fout antwoord te geven. Als je een leven kwijtraakt, wordt de helft van je persoonlijke saldo afgenomen (gaat niet ten koste van groepspot). Het kost de pot alleen 50 euro extra als je saldo op 0 euro staat op het moment van een foutieve poging.

Wie jullie afvaardigen, bepalen jullie in onderling overleg in het topic. Als jullie een antwoord geven, plaatsen DRIE*** van jullie dikgedrukt Locatie + de naam van de afgevaardigde. Let op, wie er afgevaardigd wordt, MOET in het topic worden bepaald via overleg, we kunnen het niet controleren, maar achterkamertjes overleg is verboden. Zodra jullie een afgevaardigde voor een locatie hebben benoemd, mag diegene het antwoord dikgedrukt bevestigen in het topic.

Zodra een antwoord is dikgedrukt door de afgevaardigde kan het volgende gebeuren:
---> Antwoord is juist, de afgevaardigde verdient het bedrag voor de pot en zijn persoonlijke rekening.
---> Antwoord is fout, de afgevaardigde verliest een leven of ligt bij het verliezen van een tweede leven uit het spel. Als je beide levens kwijt bent, maak je geen kans meer op de joker en mag je niet meer mee zoeken naar locaties. Het spel is dan voor jou voorbij.

Zijn er twee of meer kandidaten met hetzelfde persoonlijke bedrag aan het einde van het spel? Dan krijgt niemand de joker. Is de mol degene die aan het einde van het spel de joker in handen heeft? Dan gaat het bedrag dat de mol verdiend heeft aan het einde van de serie nog UIT de pot. Om het eerlijk te houden heeft de mol geen kennis van de locaties.

Jullie hebben tot woensdagavond 2 december - 20.00 uur de tijd locaties te vinden. Het spel is afgelopen als alle spelers zijn uitgeschakeld, alle locaties zijn gevonden of als de tijd om is.

*** als er spelers uit het spel liggen wordt het aantal dikdrukkers iets lager. Als er drie spelers over zijn is 2/3 genoeg evenals bij 2 spelers.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2021, 12:48:12 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2021, 12:31:46 »
De 10 start aanwijzingen voor alle locaties (in spoiler i.v.m lengte pagina)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De tweede aanwijzing voor locaties 2,3,4,6,7,8,9 en 10
[/spoiler]

De tweede aanwijzing voor de locaties 1 en 5
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Locatie 8 en 10 aanwijzing 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Levens / verdiende euro's voor winstjoker
Catshee: 0 levens -50 euro --> Catshee ligt uit het spel
Chardo: 1 leven en 100 euro
HIDM: 2 levens en 400 euro
JaccoS: 2 levens - 0 euro
Kaaasje: 1 leven -50 euro   
Vermoljoen: 1 leven en 50 euro 
« Laatst bewerkt op: 1-12-2021, 19:20:10 door MollenvangR »

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2021, 12:41:36 »
Mag je opzoeken?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2021, 12:43:38 »
Mag je opzoeken?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::rofl:: Ja dat mag een keer voor de verandering ;D In other words: de eerste 10 aanwijzingen staan in mijn tweede post. Jullie mogen beginnen  ::ok::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2021, 13:02:06 »
Locatie 1 misschien het statengebouw? Dit is waar het parlement is gevestigd. Ik kan niet direct iets vinden over een ambtswoning in Curaçao ???

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2021, 13:15:50 »
Er is de United States Consulate General, maar dat lijkt me ook wat simpel. Dit nummer gaat over President Bush, misschien dat hij een connectie heeft met een gebouw.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #6 Gepost op: 28-11-2021, 13:27:03 »
Of de Presidente Rómulo Betancourt Boulevard.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #7 Gepost op: 28-11-2021, 17:03:04 »
Locatie 2: Blauwbaai/Blue Bay?

Wat betreft de 3e zijn er veel te veel dingen met Oranje op Curaçao, dus dan zouden we het in de juice moeten zoeken of een nieuwe aanwijzing vragen.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2021, 17:07:26 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2021, 18:03:15 »
Bij nummer 5 denk ik aan een sportstadion waarvan er volgens mij maar 1 is, dat is Ergilio Hatostadion.

10 is wel opvallend, want die videoclip is van Hoedown Throwdown en niet 4x4.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2021, 18:14:07 »
Zou 4 iets van een ziekenhuis kunnen zijn?

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #10 Gepost op: 28-11-2021, 20:00:04 »
Ik heb niks toe te voegen, zullen we wat proberen?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #11 Gepost op: 28-11-2021, 20:01:17 »
Bij 2 was mijn eerste gedachte een blauw gebouw oid. (maar die zijn er best wat). Ik vind de suggestie van HIDM blauwbaai ook wel logisch klinken. Of anders de blauwe kamer / de blauwe grot?

Bij 5 dacht ik ook meteen aan het WK, dus voetbalstadium.

Bij 7, het postmuseum of een postkantoor?
Of wat meer out of the box, ergens een klif (steen) waar je vanaf kunt springen (spring-steen). Maar in dat laatste geval zou ik ergens in het liedje qua tekst ook nog een verwijzing verwachten naar een bepaalde klif.

Bij 8, een hotel oid? Een plek waar je kan overnachten? (vanwege titel stay)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #12 Gepost op: 28-11-2021, 20:10:57 »
6 zal denk ik aan het strand zijn. Niks van die tekst slaat op een trekpleister.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #13 Gepost op: 28-11-2021, 20:42:35 »
Zullen we zelf in de groep een planning afspreken? Een voorstel:
Zondag - Maandag 20u: iedereen zoekt naar mogelijkheden. Welke locaties voldoen aan de beschrijvingen en waar zijn extra aanwijzingen welkom?
Maandag 20u - Dinsdag 20u: op basis van de reacties vragen we hints aan voor bepaalde locaties en gaan we naar locaties waarvan het grootste deel al overtuigd is.
Dinsdag 20u - Woensdag 20u: derde aanwijzingen vragen indien nodig en nieuwe locaties bezoeken.

Op deze manier heeft iedereen de tijd om zelf eens te zoeken en vermijden we situaties waarin iemand later afkomt van “oh dat wist ik” terwijl we al aanwijzingen hebben gekocht.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2021, 12:56:00 »
Ik denk eerlijk gezegd dat we voor (bijna) alle locaties een tweede aanwijzing nodig gaan hebben.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2021, 13:34:21 »
Ik denk eerlijk gezegd dat we voor (bijna) alle locaties een tweede aanwijzing nodig gaan hebben.
Dat denk ik ook ::jaja::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2021, 13:41:59 »
Eens. Anders voelt het toch een beetje als gokken omdat we sowieso wel meerdere dingen kunnen bedenken.

En ik vraag het liever op tijd aan zodat we nog tijd over hebben om te zoeken, ipv dat dat nog snel snel moet gebeuren.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2021, 14:24:37 »
Laten we dat maar doen dan.

Hint voor locatie 1.

Hint voor locatie 2.

Hint voor locatie 3.

Hint voor locatie 4.

Hint voor locatie 5.

Hint voor locatie 6.

Hint voor locatie 7.

Hint voor locatie 8.

Hint voor locatie 9.

Hint voor locatie 10.

Doe maar mee waar jullie willen.

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2021, 14:34:43 »
Hint voor locatie 1.

Hint voor locatie 2.

Hint voor locatie 3.

Hint voor locatie 4.

Hint voor locatie 5.

Hint voor locatie 6.

Hint voor locatie 7.

Hint voor locatie 8.

Hint voor locatie 9.

Hint voor locatie 10.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 5 - Opdracht 1 'Uitgezonden'
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2021, 20:13:43 »
Durven we nog aan om 1 of 5 (voetbalstadion) te gokken met wat we nu hebben?

Hint voor locatie 2.

Hint voor locatie 3.

Hint voor locatie 4.

Hint voor locatie 6.

Hint voor locatie 7.

Hint voor locatie 8.

Hint voor locatie 9.

Hint voor locatie 10.