Deelopdracht: Lodewijks Squid GameBeste vrienden,
Welkom in de wijk Pietermaai. In de hoogtijdagen van West-Indische Compagnie (WIC) was het eiland Curacao de idele uitvalsbasis voor slavenhandel uit Afrika en het delven van grondstoffen. Onder leiding van
Zijne-koninklijke-hoogheid-kolonel-luitenant-generaal-chef-de-mission-Elite4-Lodewijk van Lodestein-de-Eerste groeide Willemstad uit tot een florerende omgeving voor rijke kooplieden, bankiers en kapiteins van de WIC. Daarom werden in die tijd ook deze grote, inmiddels vervallen herenhuizen gebouwd.
In een van deze verlaten herenhuizen hebben we een labyrint uitgezet. Het is hier pikkedonker, dus alles gaat op de tast. Bovendien schijnt het hier te spoken... De opdracht slaagt als 3 van jullie het einde van het labyrint weten te bereiken.
Jullie beginnen bij start en moeten bij de exit komen. Het labyrint ligt echter ook vol boobytraps. In tegenstelling tot de opdracht Urban Levels uit het vorige seizoen, hoeven jullie niet steeds weer bij de start te beginnen als je op een boobytrap springt. Je wordt dan teruggezet naar het laatste veilige vakje waar je begon met lopen. Je hoeft dus niet je hele route steeds weer te herhalen
Het speelveld
Hoe werkt het?- Jullie hebben elk 8 levens. Elke keer als je op een boobytrap stapt, verlies je een leven.
- Je mag elke 15 minuten minimaal 1 en maximaal 5 stappen zetten. Stappen zetten kan zowel horizontaal als verticaal over aaneensluitende vakjes. Je mag dus niet diagonaal. Je mag ook weer terug of over vakjes waar je al overheen geweest bent om een andere route te proberen. Je stappen geef je als volgt aan: X-X-X-X-X (op de plek van X komen de cijfers van de vakjes die je passeert).
- Jullie mogen gewoon tegelijk lopen als er maar 15 minuten tussen je eerste en je volgende post zit.
Voorbeeld: kandidaat X post om 20.30.15 --> Volgende post 20.45.15 en Kandidaat Y post om 20.31.30 --> volgende post om 20.46.30. Maak je een fout met de 15 minuten(en we zien het) dan kost je dat ook een leven.
-Er kan gelopen worden van 9.00 tot 00.00 uur. Als je je laatste stap zet om 23.59.59 krijg je nog wel z.s.m feedback natuurlijk.
- Als er op jouw route een boobytrap ligt, hoor je dat en verlies je een leven. Je moet dan weer beginnen op het laatste veilige vakje waar je stond (maar dat geven wij dan ook wel aan). Je krijgt
niet te horen welk nummer de boobytrap was.
- Vakje 113, in het midden van het labyrint is veilig, daar zit een schakelaar die jullie kunnen activeren om de de deur bij de exit te openen. Deze deur opent alleen als drie van jullie vakje 113 op correcte wijze zijn gepasseerd. Als vakje 113 het laatste vakje is van je beurt op het moment dat de pop zijn lasers gebruikt, kun je niet worden geraakt. Voorwaarde is wel dat er maar één iemand op dat moment op dat vakje mag staan. Anders verliezen alle kandidaten op vakje 113 alsnog een leven en worden ze teruggezet naar het laatste veilige vakje. De drie die de schakelaar activeren, hoeven niet dezelfde drie te zijn die het einde van het parcours halen.
- Jullie zijn ook allemaal uitgerust met een laservest. In het Labyrint staat namelijk ook een enorme pop van Lodewijk die op random momenten wordt geactiveerd en iedereen een leven afneemt die in het laatste kwartier heeft bewogen (lees een post met stappen heeft geplaatst). Hij is onverbiddelijk en schiet je neer, net als de pop uit Squid Game…

Als je dit ziet... verlies je een leven