Mooi gevonden HIDM. Sterke theorie.
Bij Spechteke vraag ik me wel af waarom je bij 'laatst' begint en niet bij 'Ma ho ze'. Maar dat zou dan een M opleveren en dan kan de theorie nog steeds kloppen.
Ik was nog aan het stoeien met of 'moord' al dan niet genoemd werd. En ik weet niet of dat nou juist wel of niet verdacht is, maar ik kwam er sowieso nog niet helemaal in uit, zeker omdat we van Sanmol en Brent een alibi missen waarin dat misschien wel of niet benoemd werd. Eerst dacht ik dat juist 'moord' noemen verdacht was om ons af te leiden. En toen dacht ik juist dat het niet noemen van moord verdacht is, omdat de dader natuurlijk weet dat er geen moord is gepleegd maar wel dat ie verdacht is (voorkennis die de andere niet hebben omdat die wel denken dat er een moord was). Zoals je kan merken, kwam ik er niet echt uit. En vergeleken met HIDM's theorie voelt dit dan een stuk zwakker. Maar ik zet het toch maar even neer, voor als iemand anders er nog iets mee wil of kan.
Ycaris - verwijst naar dat we komen voor de moord 'Oh, jullie willen de moord oplossen natuurlijk'
Sanmol - heeft het niet over een moord (maar we hebben hun alibi ook niet gehoord)
Brent - heeft het ook niet over een moord (maar we hebben zijn alibi ook niet gehoord)
Molduck - zegt 'Ik ga jullie helpen deze moord op te lossen'. Benoemt in haar alibi niet het woord moord (wel dat ze zo boos was dat ze Roomey wat aan wilde doen, maar dat niet heeft gedaan)
Spechteke - heeft het nergens over een moord of iets in die richting, wel dat ie een verdachte is, maar niet waarvoor.
Lodewijk - In intro's heeft hij het niet over moord. Bij alibi zegt hij 'Ik kan dus nooit die moord gepleegd hebben'
Roomey - zegt dat ze niet vermoord is