Auteur Topic: [MO21AS] Feedback Topic  (gelezen 627 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO21AS] Feedback Topic
« Gepost op: 19-12-2021, 15:32:56 »
Met een nieuwe editie al aangekondigd is het natuurlijk fijn om te checken wat kandidaten fijn of minder fijn vinden in een spel om juiste afwegingen te kunnen maken en misschien nog wat bij te sturen.

Ik denk dat zowel MollenvangR en ik echt trots zijn op het spel dat we hebben neergezet. En natuurlijk zullen er altijd foutjes gebeuren of verbeterpunten zijn. Dat hoort erbij :). Dus de feedback waar we naar op zoek zijn, zijn vooral suggesties/tips die we, (of nouja voornamelijk ik want MollenvangR neemt een grote welverdiende pauze ::hug::), kunnen meenemen voor een volgend "regulier" seizoen. Of misschien voor een eventueel volgende allstars editie natuurlijk (wat niet snel zal gebeuren de komende tijd, daar moeten weer wat series voor overheen gaan).

Laat het vooral weten als je nog suggesties/tips hebt!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2021, 15:39:07 »
En neem eventueel ook nog dingen mee die je hebt uit het seizoen van dit voorjaar (toen zijn we dit topic een beetje vergeten  :-[ ). Dus inderdaad alle suggesties of tips zijn welkom zodat Dennis er komend voorjaar een nog beter/gaver seizoen van kan maken.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 15:41:06 door MollenvangR »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #2 Gepost op: 19-12-2021, 18:37:51 »
Top:

1. Wat ik geweldig vond de eerste paar opdrachten (volgens mij de markt en QQ) waren de speciale posities/ krachten gerelateerd aan ons oorspronkelijke jaar. Dat maakt dat iedereen zich speciaal voelde en ook een soort samenhorigheid ontstond. Ik snap dat zoiets later in het spel laster te implementeren zou zijn, omdat niet te voorspellen is wie af gaat vallen, maar een rolverdeling aan de hand van vragenlijsten bijvoorbeeld en daar speciale waardes aan vastmaken, iets waardoor iedere kandidaat speciaal wordt.

2. De video's die D*N insprak. Het geeft al sowieso een effort idee en ook dat meerdere media gebruikt kunnen worden ter introductie van een opdracht.

3. Ik ben er deze editie zelf toch een beetje paranoia van geworden, maar kandidaten gedijen bij een soort zekerheid gedurende het spel. Niemand wil eruit liggen (dat sowieso) door een spelelement, gewoon afrekenen op de tests en dat is gelukkig elke keer zo geweest.

4. Het onderdeel van verblijfplaatsen. Volgens mij willen we het allemaal zo realistisch mogelijk maken op een dwaze manier. Elke ronde nieuwe tenten, hotels, kamers, de kandidaten moeten daar ook een beetje het toneelspel bij opvoeren, maar dat is een deel van het hele spel. En zelf vond ik de toevoeging van Pokémonnamen natuurlijk prijzenswaardig. Echter, ik denk dat het nog veel groter kan. Op Discord maakte ik bijvoorbeeld speciale kanalen per kamer. Iets wat hier moeilijk kan, maar hierbij kun je bijvoorbeeld dat eerdere principe van speciale krachten toepassen in een opdracht.

5. De kandidaattopics. Ze weren niet vaak benut, maar ik zie er wel potentie in.

Tip:

1. Het leek er heel erg op dat jullie als hosts naast elkaar leefden bij het uitvoeren van de opdrachten. Een van de een, de ander van de ander, voor een totaal van twee per week. In theorie lijkt dat goed, maar er waren ook punten in het spel waarop ik dacht dat er wel (wat eerder) door de andere co-host kon worden bijgesprongen. Dat is geen verwijt, maar een goede communicatie en elkaar aanvullen waar kan.

2. Ik zal het toch nogmaals eens zeggen, opdrachten waarbij je niet mag opzoeken zijn niet van deze tijd. We leven op internet en er is geen garantie dat een toekomstig kandidaat zich daaraan gaat houden. Als algemene kennis wordt getoetst, bedenk er dan een restrictie omheen.

3. Dit is misschien echt muggenziften, maar ik snap niet zo goed waarom bij de executies de Vlaamse soundtrack en schermkleuren werden gebruikt. Ik vind die van Nederland veel harder en daarmee effectiever.

4. Ik denk dat er ook een soort betere verhouding moet komen tussen forum en Discord. Voornamelijk tijdens executies verdween haast de noodzaak van het topic of vice versa. Voor de kijker is het prima, maar het lijkt mij dat je de spelers zoveel mogelijk hier wilt hebben.

5. Dit punt haakt daar ook op aan. Het was gaande weg wel duidelijk dat er een tweedeling in de deelnemers zat. De ene helft die via Discord-chats communiceerde en de andere helft die volgens mij nog steeds de PMs prefereerde. Nu valt te betwisten of een chat echt voordeliger is geweest (gezien Catshee wel de finale heeft gehaald), maar ik denk wel dat het nodig is om iedere kandidaat gelijk te behandelen. Als er een andere ruimte is waarin de kandidaten samen kunnen komen buiten het forum om, dan moet iedere kandidaat daar zitten. Ik wil absoluut niet zeggen dat alles verhuist moet worden, maar indien mogelijk allemaal en anders allemaal niet. Ik weet nog dat er op zo'n ander forum Skype verplicht werd voor de deelnemers. Ik vind het niet gek om zoiets ook hier te implementeren.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2021, 23:52:15 »
Ik vind Chardo's discord punt een goede opmerking. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik me wel bewust was van het bestaan van de discord, maar als buitenstaander en discord-leek geen idee had van de grootte en voordelen van de discord. Ik had er waarschijnlijk weinig gebruik van gemaakt als ik wel vanaf het begin op de discord had gezeten, maar wellicht is het voor toekomstige spellen toch een goed idee om de discord te promoten bij potentiële deelnemers die nog niet op de discord zitten (al zou ik het geen verplichting maken).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2021, 15:08:51 »
Ik vond het een top-organisatie, ik vond het over het algemeen geweldig proeven, ik vond de onderlinge interactie fijn (wel jammer dat ik Lama, Bubbles en Catshee te weinig heb 'gesproken') en ik vond de tests moeilijk genoeg.

Chardo heeft een heel goeie uitgebreide analyse, ik denk niet dat ik daar iets aan toe te voegen heb.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #5 Gepost op: 21-12-2021, 15:15:51 »
Discord promoten of in ieder geval benoemen dat het er is, lijkt mij zeker een goed idee voor volgende keer ::ok::. Verplicht stellen zie ik niet zo zitten, de thuisbasis blijft toch altijd het forum.

Het niet kunnen opzoeken is iets wat al geïmplementeerd is in het nieuwe seizoen, voor dit seizoen was dat te kort dag. Maar denk dat deze groep ook heeft bewezen dat het hier wél kon ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #6 Gepost op: 21-12-2021, 17:17:00 »
Het niet kunnen opzoeken is iets wat al geïmplementeerd is in het nieuwe seizoen, voor dit seizoen was dat te kort dag. Maar denk dat deze groep ook heeft bewezen dat het hier wél kon ::bravo::.

Dan doen we volgende keer wel weer met z'n allen mee hoor, dan kun je gewoon die regel blijven toepassen

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO21AS] Feedback Topic
« Reactie #7 Gepost op: 24-12-2021, 18:19:13 »
Ik sluit me eigenlijk ook grotendeels aan bij Chardo en Swifty  ::ok::  Ik zou wel nog even willen vermelden, ook al heb ik het eerder al gezegd (volgens mij op discord), dat ik zelf veel meer fan was geweest van 20 vragen in de test in plaats van 15. Het is niet zo dat het helemaal onmogelijk is met 2 opdrachten, want ik heb het zelf wel zo gedaan in een eigen mini-versie van Mol Online. Verder was het niveau van de test (op aflevering 2 na  :P ) echt perfect ingeschat.

Het was een top spel met ook top spelleiders die hebben gezorgd voor top opdrachten! Ik heb er enorm van genoten  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 24-12-2021, 18:20:54 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::