Auteur Topic: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)  (gelezen 11034 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #140 Gepost op: 14-06-2021, 16:55:32 »
Hoi Belg, was heel benieuwd hoe je het zou doen, terugdenkend aan het "Plan van Belg" in de Weerwolven-Diva-editie  ::bravo:: En je hebt me niet teleurgesteld, een heerlijke kandidaat voor de kijkers om in het spel te hebben (maar niet voor de Mol denk ik).

Welke opdrachten vond je heel leuk om te doen en welke verschrikkelijk?

My fall will be for you

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #141 Gepost op: 14-06-2021, 17:19:45 »
De mol tegenwerken en frustreren was inderdaad de bedoeling. Dat verklaart ook mijn gedrag jegens Dennis, met wie ik verder absoluut geen persoonlijke problemen heb. Alles kaderde binnen het spel. Voor hem zal het niet altijd even leuk geweest zijn, maar zijn molacties waren dat ook niet voor mij  ::rofl:: 

Opdrachten waarbij "logisch redeneren" en "strategisch denken" aan te pas kwamen, vond ik het leukst.
Dus mijn favoriete opdrachten waren:
- 1.2 Wie kent Moljonairs?
- 3.2 Veelzijdig verhoor
- 7.1 Plattelandsleven, althans de raadsels  ;D

Opdrachten waarbij je enkel kon wachten tot anderen online kwamen, zoals de groepspuzzel, lagen me minder.
Mijn individuele legpuzzel van 300 (!) stukjes vond ik trouwens zo verschrikkelijk dat ik er niet eens aan begonnen ben. Dat is online écht niks voor mij. Bovendien was HIDM mijn tegenstander, de partner-in-crime van de mol, waardoor ik me sowieso kansloos achtte.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #142 Gepost op: 14-06-2021, 17:24:22 »
Zulke zaken kan ik heel snel plaatsen: 5 seconden gevloekt bij het klikken op "verzenden" en het was verwerkt.

Dus ik heb heerlijk geslapen. Zeker in vergelijking met de afgelopen weken, toen ik vaak 's nachts wakker werd, denkend aan het spel en de opdrachten. Zelfs speciaal uit bed gekropen omdat ik plots de ingeving had dat usturoi het Roemeense woord voor eieren is. Nooit nachtelijke ingevingen geloven  ::rofl::
Wauw, wat knap dat je het zo snel weer weet los te laten. Weet je inmiddels wél het Roemeense woord voor eieren?


De mol tegenwerken en frustreren was inderdaad de bedoeling. Dat verklaart ook mijn gedrag jegens Dennis, met wie ik verder absoluut geen persoonlijke problemen heb. Alles kaderde binnen het spel. Voor hem zal het niet altijd even leuk geweest zijn, maar zijn molacties waren dat ook niet voor mij  ::rofl:: 

Bij deze opmerking moet ik meteen denken aan de strandtent-opdracht. Vond je het niet erg om zo opzichtig tegen te werken? Of wist je dat de overige deelnemers ook D'N al in het vizier hadden?
Talk less, smile more

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #143 Gepost op: 14-06-2021, 17:38:06 »
Weet je inmiddels wél het Roemeense woord voor eieren?
Oua zijn eieren.
Hadden we trouwens goed, want Larikoek was goed bezig die opdracht.

Bij deze opmerking moet ik meteen denken aan de strandtent-opdracht. Vond je het niet erg om zo opzichtig tegen te werken? Of wist je dat de overige deelnemers ook D'N al in het vizier hadden?
Via Convans wist ik dat iedereen op D*N zat, maar zelfs zonder die info had ik tegengewerkt. Want iemand die toch nog op het verkeerde spoor zou zitten, gaat daardoor niet plots van mol veranderen. Je kan namelijk denken dat het bluf is, wat ook in het kijkerskanaal op Discord geopperd werd als optie.
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 17:51:51 door belg »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #144 Gepost op: 15-06-2021, 10:55:16 »
Beste Belg, ga je je huidige profielafbeelding behouden, verwijderen of vervangen in iets dat jou representeert buiten widmo om?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #145 Gepost op: 15-06-2021, 12:13:03 »
Hoewel de avatar die susdus voor mij had gemaakt heel mooi was, heb ik hem toch veranderd naar iets dat beter bij me past: een grijze rat voor een grijze muis  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #146 Gepost op: 15-06-2021, 13:23:25 »
Hoewel de avatar die susdus voor mij had gemaakt heel mooi was, heb ik hem toch veranderd naar iets dat beter bij me past: een grijze rat voor een grijze muis  :P
Fun fact: Remy uit Ratatouille hoorde zijn figuurtje te zijn en niet die uit alleen op de wereld. (toch?)

 
« Laatst bewerkt op: 15-06-2021, 13:25:26 door MollenvangR »

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #147 Gepost op: 15-06-2021, 13:34:02 »
Klopt inderdaad.
In het begin had ik nog de hoop dat "alleen op de wereld" als hint naar mij zou worden beschouwd  ::rofl::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #148 Gepost op: 15-06-2021, 13:34:16 »
Hoewel de avatar die susdus voor mij had gemaakt heel mooi was, heb ik hem toch veranderd naar iets dat beter bij me past: een grijze rat voor een grijze muis  :P



Nee, uiteindelijk is het al een overwinning dat je niet meer afbeeldingloos door het leven gaat!


Maar nu vraag ik mij wel af: identificeer jij jezelf écht met een grijze muis, of doe je alleen maar alsof zodat wij niet teveel van je persoonlijke kleurrijke leven te weten komen?!
Talk less, smile more

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #149 Gepost op: 15-06-2021, 13:52:30 »
Ook in het dagelijkse leven beschouwen veel mensen mij als een grijze muis. Maar dat is een bewuste keuze om een beetje te verbergen wie ik echt ben. Ik ben gewoon heel selectief in aan wie ik mijn kleuren wil tonen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #150 Gepost op: 15-06-2021, 13:57:26 »
Ook in het dagelijkse leven beschouwen veel mensen mij als een grijze muis. Maar dat is een bewuste keuze om een beetje te verbergen wie ik echt ben. Ik ben gewoon heel selectief in aan wie ik mijn kleuren wil tonen.
Dat klinkt als een goede eigenschap voor een molhost, selectief zijn in kleuren tonen. De ene week meteen een rood scherm, de andere week bijna de hele groep. De vraag: zou jij ooit een keer een forumspel als widmo willen hosten? Of liever nog een keer deelnemen? (want in eerdere series heb je ons nog wel eens van een opdracht/ideeën voorzien)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #151 Gepost op: 15-06-2021, 14:44:48 »
Deelnemen aan widmo ga ik niet meer doen. Daar heb ik alles bereikt wat ik vooraf wou bereiken: uitblinken in de opdrachten en de mol in een vroeg stadium ontmaskeren op eigen kracht. Enkel de winst is net niet gelukt, maar dat heb je nooit volledig in de hand, want in de laatste fase van het spel hangt het enorm van details af.
Bij andere grote forumspellen zijn bondjes vaak een belangrijk onderdeel, wat mij veel minder ligt. Ik sluit het niet uit, maar eerder niet.

Een forumspel hosten lijkt me heel leuk, zeker widmo  ::ok::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #152 Gepost op: 15-06-2021, 14:53:47 »
Ook in het dagelijkse leven beschouwen veel mensen mij als een grijze muis. Maar dat is een bewuste keuze om een beetje te verbergen wie ik echt ben. Ik ben gewoon heel selectief in aan wie ik mijn kleuren wil tonen.
Ah, vandaar de keuze voor Remy die zich onder een kookmuts verbergt!


Daarover gesproken, ga ik toch proberen een vraag te stellen die persoonlijk geïnterpreteerd kan worden. Want Remy is naast de held van de film natuurlijk ook een hele goede chef! Dus, belg: wat is jóuw favoriete hoogstandje in de keuken, waar iedereen voor aanschuift?
Talk less, smile more

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #153 Gepost op: 15-06-2021, 14:58:58 »
Een crumble van pistache, met perzik en aardbei. Maar dat maak ik niet voor iedereen hoor  ;)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #154 Gepost op: 15-06-2021, 15:36:56 »
Een crumble van pistache, met perzik en aardbei. Maar dat maak ik niet voor iedereen hoor  ;)



Niet voor iedereen? Voor wie dan wél?!?!
Talk less, smile more

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #155 Gepost op: 15-06-2021, 15:40:22 »
Voor dezelfde mensen bij wie ik mijn grijzemuizenjas uitdoe.

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #156 Gepost op: 20-06-2021, 21:31:36 »
Elke finalist staat op een andere manier in het zonnetje in Café de Moltalk! Verliezend finalist belg is al een week lang ondervraagd in dit topic, Convans kreeg een speciaal winnaarsinterview dat binnenkort online zal komen en het is nu het moment aan D*N, de legendarische Mol van Mol Online 2021, om te shinen!






Café de Moltalk: Aflevering 10.1 - De Reünie



Fantastische luisteraars,

De laatste twee opnames zitten erop. En de grootste daarvan volgt nu al: de Reünie-aflevering van Café de Moltalk! Naast dat wij hebben mogen praten met D*N, waren ook kandidaten JaccoS, LuchtManiak, KingLennart, Roomey164 en Molfreak Arno aanwezig. Zij vertelden ons hun eindverdenkingen en deelden hun ervaringen. Dit was niet alles, want ook organisator/presentator SpacyColours verblijdde ons met zijn aanwezigheid en inside information en natuurlijk was onze jingleman monkeysuncle van de partij om mensen zonder stemgeluid een stem te geven. Ook waren wij live getuige van het hoogtepunt in zijn zangcarrière, want hij heeft de laatste CDM-jingle live ten gehore gebracht. Dit is allemaal mede mogelijk gemaakt door mijn geliefde cohost Susdus, want die heeft zich wegens omstandigheden voornamelijk beziggehouden met het goed laten verlopen van alle technische zaken in deze opname.

En wat een opname was dit. Het was veruit de langste opname ooit, maar dat spreekt natuurlijk voor zich met zoveel mensen en zoveel te bespreken. Jullie zijn van ons gewend dat we een uitgebreide samenvatting geven van wat er besproken is, maar daar ga ik nu niet aan beginnen. Elke gast is aan de beurt gekomen en na een nogal lange introductie was het tijd voor D*N om als Mol in de spotlight te staan. We zijn dingen over hem te weten gekomen die nog niet bekend waren én hij heeft afgesloten met een primeur! Er staat namelijk iets heel leuks te gebeuren dat nog niet aangekondigd is.

Redenen genoeg om te luisteren! En we zijn nog niet klaar, want binnenkort volgt het winnaarsinterview met Convans. Daarna zullen wij de deuren van Café de Moltalk officieel sluiten. Veel plezier! ::bravo::




Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #157 Gepost op: 23-06-2021, 23:19:38 »
Lieve luisteraars,

Nog even geduld, want het interview met winnaar Convans wordt waarschijnlijk morgen door mijn geliefde co-host Susdus gepost en omdat het de laatste aflevering van Café de Moltalk (heel inclusief) gaat zijn, leek het ons leuk om iets van de allereerste opname met jullie te delen. In onderstaande vocaroo is te horen hoe ik de Voorbeschouwing van CDM open (de opname was 26 maart!). Het fragment is niet in de uiteindelijke aflevering gekomen, wat wel gek is, want je hoort meteen hoe professioneel we al vanaf het begin waren (ik voornamelijk, want Susdus was meteen een ongeleid projectiel).

https://vocaroo.com/11bb3O255GtF

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #158 Gepost op: 24-06-2021, 17:00:13 »
Café de Moltalk - Aflevering 10.2: Winnaar Convans





Zeer gewaardeerde luisteraars.


Het is nu dan eindelijk tijd voor de allerlaatste CDM (hi) aflevering. Dit was oorspronkelijk niet de laatste opname maar beter laat dan nooit brengen we jullie nog één keer onze geweldige journalistieke skills in ons interview met niemand minder dan Convans, de winnaar van WIDMO 2021 op RealityNet!


De gast van wie we nooit hadden verwacht dat hij aan te schuiven is tóch langs gekomen. Wat een overwinning wel niet met eens mens kan doen!
Hij geeft zijn mening over de vorige winnaar, vertelt waarom MitchK zijn idool is, en we bespreken een meesterlijk plan om alle goede doelen in de wereld te steunen.
Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door de zwoele Vlaamse stem van Brent, die wij dit maal hebben weten te strikken als voice actor  ::bravo::


Dus, geniet van de ALLERLAATSTE Café de Moltalk OOIT, we zijn (er) helemaal klaar (mee) nu!


Talk less, smile more

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #159 Gepost op: 24-06-2021, 18:35:26 »
Beste Susdus en Lodewijk,

Ik vond het heel fijn dat jullie dit jaar CDM hebben gemaakt. En uiteraard bedankt daarvoor en ook aan MitchK, Monkeysuncle en Brent voor hun steun daarbij. Het maakte het volgen van deze WidMO editie een stuk gemakkelijker, vooral met zoveel opdrachten en twists (nee grapje, er zaten er natuurlijk maar 3 in).
Ik heb elke seconde van jullie show geluisterd, soms meerdere malen, zoals de biechten van Lodewijk Backer. Alle kandidaten die langskwamen werden opeens meer dan een profielafbeelding met wat berichten. Wie had gedacht dat daar echte, levende mensen achter zaten? Vooral FrankLapidus, JaccoS, Aurynn, Larikoek, Molfreak Arno, Belg (wat goed trouwens dat hij eindelijk een eigen profielafbeelding heeft!  ::cheerleader::), KingLennart, Giorgio, Roomey164, D*N, Luchtmaniak en Convans waren mijn favoriet dit seizoen. Ja, zelfs Convans, nadat hij openlijk heeft toegegeven mij te haten.

Ik snap ook heel goed dat na de grote druk van dit seizoen jullie het niet nog een jaar aankunnen, maar de traditie leert ons dat een kandidaat uit het vorige seizoen die taak op zich neemt. En bovendien kan ik niet wachten om Susdus volgend jaar zelf in actie te zien, als Mol.

Hoe dan ook, dank voor de volle uren die jullie hieraan hebben besteed!  :)

Groetjes,

Een nobody zonder titel