Auteur Topic: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)  (gelezen 11017 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #80 Gepost op: 8-05-2021, 19:26:41 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zo begon ik met luisteren na het lezen van de introductie.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zo reageerde ik op hoe Toph uitgesproken werd.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dit was ik toen niet alleen Avatar maar ook Marvel werd afgekraakt!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Gelukkig maakte Brent wel het een en ander goed.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar hij moet nog steeds seizoen 2, 3 en 4 van Legend of Korra kijken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En hopelijk gaat Lodewijk van Lodenstein nu ook eindelijk eens Avatar volledig kijken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In Susdus heb ik geen hoop meer.

« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 19:36:03 door Chardo »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #81 Gepost op: 8-05-2021, 19:56:07 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zo begon ik met luisteren na het lezen van de introductie.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zo reageerde ik op hoe Toph uitgesproken werd.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dit was ik toen niet alleen Avatar maar ook Marvel werd afgekraakt!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Gelukkig maakte Brent wel het een en ander goed.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar hij moet nog steeds seizoen 2, 3 en 4 van Legend of Korra kijken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En hopelijk gaat Lodewijk van Lodenstein nu ook eindelijk eens Avatar volledig kijken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In Susdus heb ik geen hoop meer.

Zo keek ik nadat ik volledig correct aan mijn vriendin kon vertellen uit welke scènes al deze gifs komen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #82 Gepost op: 8-05-2021, 20:31:32 »
Gerrit ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #83 Gepost op: 8-05-2021, 21:36:52 »
Romy quote machine  ::love:: ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #84 Gepost op: 8-05-2021, 22:55:41 »
Genieten! ::bravo::
Nieky grab a life vest!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #85 Gepost op: 9-05-2021, 00:25:41 »
Zo keek ik nadat ik volledig correct aan mijn vriendin kon vertellen uit welke scènes al deze gifs komen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik dacht dus écht dat jij gay was na opdracht 1.1

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #86 Gepost op: 9-05-2021, 07:56:49 »
Ik dacht dus écht dat jij gay was na opdracht 1.1

Oeps  ::)

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #87 Gepost op: 9-05-2021, 19:41:16 »

Geliefde luisteraars! Aurynn wil zo snel mogelijk zijn verhaal over zijn deelname aan MO20 aan ons kwijt en ons alle intriges achter de schermen vertellen, daarom gaan wij morgen al de therapeutische opnamesessie met hem houden. Heb jij dus een vraag of opmerking voor de vijfde afvaller, stuur deze dan naar Susdus of mij voor maandag (morgen), 19:00 uur! We kijken ernaar uit! ::bravo::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #88 Gepost op: 12-05-2021, 20:57:52 »


Café de Moltalk: Aflevering 5.1 - Aurynn


Woestaantrekkelijke luisteraars!

Geen paniek, jullie hebben niet het bespreken van onze levens en van de opdrachten van Aflevering 5 gemist, want deze keer zijn de gebruikelijke .1 en .2-video's omgewisseld. Wij keken er namelijk zo naar uit om met Aurynn te spreken en hij slidede (sleed?) ook meteen in onze DM's na het rode scherm dat we zo snel mogelijk hebben afgesproken. De montage is ook in sneltreinvaart gegaan, omdat Swifty ons smeekte om de video online te zetten zodat ze een kleine drie kwartier niet met haar vriend hoeft te praten. Het gesprek met de vijfde afvaller was er één met een tijdslimiet, want één van ons had na het gesprek een sollicitatie om mee te doen aan Ex On The Beach (niet geselecteerd helaas). Maar vanwege deze tijdsdruk hebben we het gesprek vol kunnen stouwen met zoveel mogelijk content, zeer efficiënt dus.

Aurynn doet namelijk een boekje open over zijn deelname aan deze editie wat vooral de dramazoekers goed zal bevallen. Hij vertelt ons dat hij een vriend voor het leven heeft gemaakt en we duiken met Aurynn zijn verleden in. Zo verklaart hij hoe Chardo verliezend finalist is geworden door winnaar Aurynn te helpen in een online Wie is de Mol?-editie georganiseerd door Brent op een Pokémonforum. Ook doet Aurynn uit de doeken hoe hij mij eens heeft proberen te vergiftigen met veganistisch voedsel, maar gek genoeg heb ik dat toen allemaal smakelijk verorberd, zodat ik ook weer mijn steentje heb bijgedragen aan het klimaat en anti-dierenleed. Dit leidt ertoe dat Susdus helemaal enthousiast raakt en ze laat ons weten waarom ze elke maaltijd twee keer uitvoert en knipoogt schalks naar ons.

Natuurlijk hebben we ook weer kijkersvragen voor Aurynn, onder andere van Brent, monkeysuncle, een halve SpacyColours, de ziel van Chardo en onze nieuwe patron 'je girl' Katinka. Én Aurynn geeft ons een primeur, dus wederom een must-listen en must-watch!






Bij dezen de gebruikelijke vriendelijke reminder dat jullie altijd een vraag of discussiepunt kunnen insturen voor ons. Dit kan via tekst of audio (bijvoorbeeld vocaroo)!
« Laatst bewerkt op: 12-05-2021, 20:59:48 door Lodewijk van Lodenstein »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #89 Gepost op: 15-05-2021, 17:04:23 »
Halloooo

Ik kom heel even langs om wat ophelderingen te geven aan de hand van jullie gesprek dat WEER over mij ging. Niet over die 5 minuten extra dinges, dat was gewoon een beetje knullig van mij. Maar over dat Aurynn dus die ene keer van mij had gewonnen en dat ik hem informatie gaf.

Dat was ergens in ronde 4 of 5. Ik had toen eigenlijk als twee bondjes, een met die beruchte Tom (doordat we een keer in een duo waren ingedeeld) en een met Black Ice (op mijn eigen initiatief). Op dat moment zat ik nog een beetje in twijfel over of Aurynn de Mol kon zijn en zo niet dan wist ik wel zeker wie het wel moest zijn. Enfin ik wilde gewoon zeker kunnen weten dat hij de Mol niet was. Toen zei hij dat hij al eerder in ronde 2 of 3 stiekem een rood scherm had en daardoor wist dat Tuck (Lodewijk van Lodenstein) de Mol niet was. Ik heb nooit echt op Tuck gezeten, maar ik vond dit inderdaad wel nuttige informatie die best wat waard was, want daardoor wist ik zeker wie de Mol was. Echter, dacht ik in mijn wantrouwen dat Tom en Tuck ook allebei op de juiste Mol zaten en enkel zeiden dat ze op Aurynn zaten. Dus ik dacht als Aurynn mij zo vertrouwt dat hij mij min of meer bewijst met zijn rode scherm niet de Mol te zijn en daarmee ook Tuck uitsluit, dan wil ik dat pact ook zeker behouden. Ook omdat ik toen dacht dat Tom mij bedroog omdat hij ook een pact had met Tuck en mijn andere pact met Black Ice, die ging opeens vol Tuck lopen verdenken, dus ik dacht dat die houdbaarheid ook niet meer zo lang zou zijn. En daarbij had Tuck ook nog eens een pact met de Mol Focus/Jolanda. Dat waren dus drie kandidaten tegen mij, in mijn beleving, dus ik moest Aurynn aan mijn kant zien te houden en ook zorgen dat hij niet afvalt en Tom of Tuck wel.

Dan geef je maar gewoon alle informatie, net zoals dat ik vorig jaar met Lodewijk heb gedaan, zodat je in ieder geval maar niet alleen hoeft te spelen tegen een sterk duo. Als kandidaat weet je niet wat je nog te wachten staat, dus een bondgenoot is dan soms misschien wel meer waard dan een vrijstelling. Toen in de finale hebben we een aantal vragen moeten gokken en ik had hem over een finaleopdracht informatie gegeven en die vervolgens volgens mij nooit meer terug gekregen, dus ik had over een vraag iets minder informatie. Maar als je in de finale tegenover je bondgenoot staat, dan is verliezen minder zwaar dan wanneer je het op moet nemen tegen een rivaal.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #90 Gepost op: 15-05-2021, 17:30:23 »



Café de Moltalk - Aflevering 5.2: Bespreking opdrachten (echt waar dit keer!)




Zeer gewaardeerde luisteraars,


De executie van week 6 nadert, wat betekent dat het hoog tijd is om week 5 met jullie door te nemen! Want ja, we zijn zowaar binnen 5 minuten begonnen met de bespreking - een nieuw record. Deze aflevering deed ons vooral denken aan eerdere momenten in (WI)DM: zo gaan onze gedachten nog even terug naar Tsjechië, Ijsland, Zuid-Afrika en Duitsland. Ook doet de prangende levensvraag van Lyra ons denken aan een eerdere discussie (en wat haar bezielde toen ze deze vraag bedacht). Heb jij na het horen van dit fragment óók een levensvraag die je graag in de groep wil gooien? Schroom dan niet om deze naar ons in te sturen!





 ::bravo:: 
Talk less, smile more

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #91 Gepost op: 15-05-2021, 18:07:11 »
Halloooo

Ik kom heel even langs om wat ophelderingen te geven aan de hand van jullie gesprek dat WEER over mij ging. Niet over die 5 minuten extra dinges, dat was gewoon een beetje knullig van mij. Maar over dat Aurynn dus die ene keer van mij had gewonnen en dat ik hem informatie gaf.

Dat was ergens in ronde 4 of 5. Ik had toen eigenlijk als twee bondjes, een met die beruchte Tom (doordat we een keer in een duo waren ingedeeld) en een met Black Ice (op mijn eigen initiatief). Op dat moment zat ik nog een beetje in twijfel over of Aurynn de Mol kon zijn en zo niet dan wist ik wel zeker wie het wel moest zijn. Enfin ik wilde gewoon zeker kunnen weten dat hij de Mol niet was. Toen zei hij dat hij al eerder in ronde 2 of 3 stiekem een rood scherm had en daardoor wist dat Tuck (Lodewijk van Lodenstein) de Mol niet was. Ik heb nooit echt op Tuck gezeten, maar ik vond dit inderdaad wel nuttige informatie die best wat waard was, want daardoor wist ik zeker wie de Mol was. Echter, dacht ik in mijn wantrouwen dat Tom en Tuck ook allebei op de juiste Mol zaten en enkel zeiden dat ze op Aurynn zaten. Dus ik dacht als Aurynn mij zo vertrouwt dat hij mij min of meer bewijst met zijn rode scherm niet de Mol te zijn en daarmee ook Tuck uitsluit, dan wil ik dat pact ook zeker behouden. Ook omdat ik toen dacht dat Tom mij bedroog omdat hij ook een pact had met Tuck en mijn andere pact met Black Ice, die ging opeens vol Tuck lopen verdenken, dus ik dacht dat die houdbaarheid ook niet meer zo lang zou zijn. En daarbij had Tuck ook nog eens een pact met de Mol Focus/Jolanda. Dat waren dus drie kandidaten tegen mij, in mijn beleving, dus ik moest Aurynn aan mijn kant zien te houden en ook zorgen dat hij niet afvalt en Tom of Tuck wel.

Dan geef je maar gewoon alle informatie, net zoals dat ik vorig jaar met Lodewijk heb gedaan, zodat je in ieder geval maar niet alleen hoeft te spelen tegen een sterk duo. Als kandidaat weet je niet wat je nog te wachten staat, dus een bondgenoot is dan soms misschien wel meer waard dan een vrijstelling. Toen in de finale hebben we een aantal vragen moeten gokken en ik had hem over een finaleopdracht informatie gegeven en die vervolgens volgens mij nooit meer terug gekregen, dus ik had over een vraag iets minder informatie. Maar als je in de finale tegenover je bondgenoot staat, dan is verliezen minder zwaar dan wanneer je het op moet nemen tegen een rivaal.
Ik wou oprecht net reageren want naar wekelijkse gewoonte ben ik weer naar CDM aan het luisteren! Daarnet de aflevering met Roomey en as we speak de aflevering met Aurynn! Een mooie nostalgietrip als je het mij vraagt, ik had ook helemaal niet door dat ik Romenië zei in plaats van Roemenië. Maar dat zal vast wel de taalbarrière zijn!

Naar goede gewoonte MOET ik onderstaande videos posten als het gaat om WidM PU #1, dat is een ongeschreven regel!



IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #92 Gepost op: 15-05-2021, 19:33:01 »
Ik twijfel nog of die verrassing bij de jingle het waard was om het uitgebreide antwoord op de vraag van Jolanda te doorstaan ;D

Maar tot dat moment: wat een pro uitzending! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #93 Gepost op: 16-05-2021, 21:29:12 »
Als we het net niet hadden over Daans editie waar je binnen 5 minuten moet reageren, hebben we nu een opdracht waarin je binnen 3 minuten moet reageren! Geef die hosts toch geen ideeën ::rofl::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #94 Gepost op: 16-05-2021, 21:32:38 »
 ::oink::
Als we het net niet hadden over Daans editie waar je binnen 5 minuten moet reageren, hebben we nu een opdracht waarin je binnen 3 minuten moet reageren! Geef die hosts toch geen ideeën ::rofl::
Ik las het... dat had niks voor mij geweest die opdracht, met weer al die hooligans in mijn klas die continu aandacht vereisen  ::rofl::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #95 Gepost op: 20-05-2021, 19:05:34 »


Café de Moltalk: Aflevering 6.1 - Zoute Kunst en Vanie(l)je



Prachtige luisteraars!

Deze week is alles weer terug bij normaal, want de eerste episode van Aflevering 6 bestaat weer uit het bespreken van alles omtrent de opdrachten en kandidaten en het beantwoorden van maatschappelijke vraagstukken! Of is toch niet alles hetzelfde? Die vraag zal zichzelf binnenkort beantwoorden.

Na een korte introductie snellen wij meteen naar de bespreking van de opdrachten toe. En dat doe ik helemaal in stijl. Ook bespreken wij Griekse mythologie en de vergankelijkheid van het christendom. Susdus weet wederom de MO21-opdrachten te verbinden met opdrachten uit het officiële Wie is de Mol? en De Mol. Wat is die vrouw associatief toch sterk. Het lukt ons om de kern van de zoutmijn-escaperoom in een aantal minuten samen te vatten, dus een must-listen voor de toekomstige finalisten voor het maken van de finaletest (MollenvangR en SpacyColours hebben namelijk aan ons verklapt dat minstens 10 vragen van de finaletest gaan over deze opdracht).

Verder neemt Susdus het uitleggen van de tweede opdracht voor haar rekening en tegelijkertijd spreidt ze haar kennis over kunst tentoon. Wat een homo universalis is zij toch. En we moeten blij zijn dat ze nog onder ons is, want ze heeft een zeer intens moment tijdens het karten ervaren.

Uiteindelijk bespreken we de onverwachte executietwist en vertelt Susdus wie van de kandidaten zij zeer slecht vond spelen. Ook hebben wij een zeer belangrijke vocaroo ontvangen van één van onze luisteraars die ervoor gezorgd heeft dat ik het niet droog heb kunnen houden. Na getroost te zijn door Saskia, hebben we nog een aantal maatschappelijke discussies gehouden, maar ik heb de aflevering nu wel genoeg aangekondigd, dus luister maar gewoon!

Deze keer geen jingle op het eind, maar dat heeft een zeer speciale en interessante reden.





Bij dezen de gebruikelijke vriendelijke reminder dat jullie altijd een vraag of discussiepunt kunnen insturen voor ons. Dit kan via tekst of audio (bijvoorbeeld vocaroo)!


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-05-2021, 19:07:49 door Lodewijk van Lodenstein »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #96 Gepost op: 20-05-2021, 20:52:53 »
Zei je nu 'wij zijn oud' Susdus? :o
Keep calm and eat chocolates!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #97 Gepost op: 20-05-2021, 20:56:24 »
Zei je nu 'wij zijn oud' Susdus? :o
Ik wil net zeggen...  ::rofl::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #98 Gepost op: 22-05-2021, 12:47:15 »

Café de Moltalk - Aflevering 6.2: De Overname (a.k.a. Interview met KingLennart)


Spoiler: DE NIEUWE HOSTS!!!! (klik om te tonen/verbergen)


Good evening afternoon, RealityNet!


Afgelopen aflevering kondigden wij het ondenkbare aan, namelijk dat wij vervangen zouden worden!
En wat een succes is dat geweest.: onze vervangers MitchK en monkeysuncle hebben zich namelijk wekenlang voorbereid
op dit moment, en dat is te merken. Ze stelden zulke goede vragen dat er zelfs iets uit de uitzending gecensureerd is!
Ze vragen Lennart het hemd van het lijf (figuurlijk. Nouja, misschien ook wel letterlijk, maar dat is niet aan ons om te delen).


We weten nu eindelijk waar de inspiratie voor Kliko vandaan kwam, aan welk Nederlands Kampioenschap KingLennart heeft meegedaan,
en natuurlijk wie de 4 jokermunten krijgen. Daarnaast blijkt MitchK een getalenteerde bruggenbouwer. Dat monkeysuncle zijn functie
serieus nam kan ook zijn familie beamen, aangezien ze aangebrande pannenkoeken hebben moeten eten toen hij het editen verkoos
boven koken (zoals het hoort)!


Nogmaals erg bedankt heren voor het invallen op onze positie zodat Lodewijk en ik onze inner fangirls los konden laten gaan bij de
Eurovision Song Contest. Daarover gesproken: voor de jingle hebben wij de Senhit & Flo Rida van de lage landen weten te strikken,
dus luister ook zeker tot het einde!





Talk less, smile more

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #99 Gepost op: 22-05-2021, 12:47:57 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::