Auteur Topic: [MO21] Opdracht 2.2 - De penningmeesterverkiezing [Boekarest - Casa Ceauşescu]  (gelezen 2737 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
We hebben maar anderhalf uur, ik druk wel al iets dik voor de zekerheid.


Kandidaatstelling
D*N, Support van: Convans, Giorgio, belg
Franklapidus, Support van: Aurynn, KingLennart
JaccoS, Support van: Luchtmaniak, Larikoek, Roomey164

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Kandidaatstelling
D*N, Support van: Convans, Giorgio, belg
Franklapidus, Support van: Aurynn, KingLennart
JaccoS, Support van: Luchtmaniak, Larikoek, Roomey164

Bedankt Larikoek en LuchtManiak! ::bravo::

Offline belg

  • Forumlid
Kandidaatstelling
D*N, Support van: Convans, Giorgio, belg
Franklapidus, Support van: Aurynn, KingLennart
JaccoS, Support van: Luchtmaniak, Larikoek, Roomey164


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Kijk eens aan  ::ok:: vervolginstructies volgen ook hier zo als ik de deelopdrachten van de radio gepost heb.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
HALLO Convans wat is dit  ;D waarom Roomey bij Jacco?

Nouja hoe kleiner het team hoe beter,  ::bravo:: voor Aurynn en KingLennart  ::love::
Frankje Lapi

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Opdracht 2.2 - De penningmeesterverkiezing
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2021, 10:42:52 »
HALLO Convans wat is dit  ;D waarom Roomey bij Jacco?

Nouja hoe kleiner het team hoe beter,  ::bravo:: voor Aurynn en KingLennart  ::love::
Wij kunnen dit Frank en Aurynn!   ::joehoe:: ::joehoe::

Offline Convans

  • Forumlid
HALLO Convans wat is dit  ;D waarom Roomey bij Jacco?

Nouja hoe kleiner het team hoe beter,  ::bravo:: voor Aurynn en KingLennart  ::love::

JaccoS for president  ::joehoe::


Ohnee, oeps: D*N uiteraard!  :-X

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kandidaatstelling
D*N, Support van: Convans, Giorgio, belg
Franklapidus, Support van: Aurynn, KingLennart
JaccoS, Support van: Luchtmaniak, Larikoek, Roomey164

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Beste campagnevoerders,

Jullie gaan de plaatselijke bevolking (gespeeld door forumleden/kijkers) overtuigen waarom jouw penningmeesterkandidaat een goede penningmeester zou zijn. Jullie krijgen elk een eigen verkiezingstopic, waarin jullie campagne activiteiten mogen organiseren voor de mensen die op jullie gaan stemmen.

Er zijn 5 regels
1. Alle activiteiten die je organiseert in je verkiezingstopic moeten rond het thema geld draaien. Verder mag en kan alles (als het maar binnen de wet valt :P)
2. Verzin een slogan en naam voor je campagneteam (tip: een verwijzing naar geld zou natuurlijk top zijn)
3. Ik wil van alle drie de teams in het topic een lijst met campagnepunten/argumenten hebben wat jou tot een goede penningmeester van deze groep maakt
4. Houd je netjes aan alle forumregels (indien er iets niet door de beugel kan, zullen de modjes vast ingrijpen ;D)
5. Heb vooral heel, heel, heel veel plezier! 

Brainstormen mag in een pm groep/via Discord/appgroepen, als Spacy en ik ook maar mee kunnen genieten. Wees zo creatief als je kunt, zolang het maar met geld(zaken) te maken heeft. Haal alles uit de kast om het publiek te overtuigen op jou en jouw team te stemmen, want er staat veel op het spel.

Naast dat penningmeester een belangrijke rol is binnen de groep, ontvangt de penningmeester met de meeste stemmen 5 jokermunten, die hij of zij naar keuze mag verdelen onder zijn team. Houd je ze alle 5 voor jezelf? Dan heb je een joker, maar of je je daar als net gekozen penningmeester populair mee maakt? En er is nog iets: het winnende campagneteam verdient 1.000 euro voor de pot. Als de mol echter in dat team zit, gaat er aan het einde van de serie 1.000 euro UIT de pot. De uitslag daarvan zien we bij de ontknoping. ;)

Ik zal zo de 3 campagnetopics aanmaken. En voor de kijkers: stel gerust al je vragen aan de campagneteamleden, laat je goed informeren om te bepalen op wie je stemt. Het stemformulier zal via Discord/pm groep gedeeld worden. Als je niet in één van beiden zit, stuur mij en Spacy dan een pm, dan sturen we je de link naar het stemformulier door!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Als je niet in één van beiden zit, stuur mij en Spacy dan een pm, dan sturen we je de link naar het stemformulier door!
En voor de duidelijkheid, mijn volledige naam is dus "SpacyColours" en niet "spacy", voordat die persoon straks ineens inlogt en allemaal vreemde berichten ziet staan. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Goooo Team Jacco!  ::cheerleader::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Thanks voor het vertrouwen team van de verbinding van goede sferen  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Beste kijkers,

Jullie mogen deze week deelnemen aan de activiteiten die de penningmeesters organiseren in hun topics. Bovendien mogen jullie je stem uitbrengen op het team dat volgens jullie de leukste/beste campagne hebben gevoerd.

Jullie mogen al je vragen stellen aan de campagneteamleden. Laat je goed informeren om te bepalen op wie je stemt. (stem alleen op basis van inhoud, niet op basis van vriendschap of whatever. We gaan hier uit van jullie eerlijkheid natuurlijk). Let op: je kunt maar 1 keer stemmen en je stem NIET wijzigen.

Wij ontvangen jullie stem op penningmeester D*N, JaccoS of Franklapidus voor donderdag 15 april - 20.00 uur  Mocht je niet in de kijkerspm of Discord zitten, stuur mij of Spacycolours dan even een berichtje dan ontvang je de link naar het stembiljet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Beste D*N, Frank en Jacco,

Vanavond gaan om 18.00 uur de stembussen open. Jullie hebben dan nog iets meer dan 24 uur de tijd om samen met jouw team campagne te voeren en het volk (de kijkers) te overtuigen waarom jij de beste penningmeester bent voor deze groep. Als jullie willen mogen jullie in dit topic een (korte)speech houden om jezelf nog eens te pitchen en elkaar eventueel kritisch bevragen (als een soort debat) op elkaars standpunten. Dus pak het momentum als je dat wilt.

(let op: het is niet verplicht, want het is deze week al best druk natuurlijk :P maar het zou wel leuk zijn natuurlijk)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 12:13:08 door MollenvangR »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Wat leuk!

Dan heb ik meteen een vraag aan de heer Lapidus, ik citeer uit uw topic:
Citaat
--> En ten slotte, geen hypocrisie: FrankLapidus en zijn team zijn altijd eerlijk en openhartig. Wij beweren bijvoorbeeld niet dat we altijd voor verbinding zullen zorgen terwijl we mensen achterlaten bij een toren, en kiezen niet voor een kistje met items als we beweren voor geld te kiezen. Wij doen wat we zeggen en brengen leugen, bedrog en hypocrisie de wereld uit!

Ik vraag mij af waarom u dit niet deed bij onze eerste opdracht, daar deed u zich voor als een Engels persoon, terwijl dit niet de werkelijkheid is. Kunt u dit verklaren?


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ik zie dat mijn twee medekandidaten beide wat smeercampagne hebben tegen de andere deelnemers. Ik heb besloten daar niet aan mee te doen, want een goede penningmeester zijn start bij jezelf en niet bij de gebreken en fouten van anderen. Ik wens mijn twee medekandidaten dan ook super veel succes na hun mooie campagnes. Dat de beste moge winnen  ::bravo::.

#stemsfeer #stemden #loveyouall
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Beste kijkers,

De stembussen zijn geopend. Jullie kunnen tot morgenavond 20.00 uur je stem uitbrengen via het formulier dat ik zo in de kijkerspm en discord zet. Als je daar niet in zit en je wilt toch het stemformulier ontvangen? Stuur mij en SpacyColours een pm hier of dm op Discord.

Voor de penningmeesters en team: nog 1 dag om de zwevende kiezer over de streep te halen. Veel succes  ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Yaaay wat goed dit  ::bravo::super fijn day dit kan!

Ik ga even een heel betoog schrijven omdat ik echt het één en ander wil aankaarten, maar ik ben niet meer 100% helder dus vergeef me als er een aantal taalfoutjes tussen zitten. Wat ik schrijf is, ondanks dat ik niet helemaal helder meer ben, echt iets wat ik meen en wat van belang is voor het verloop van het spel.

Eerst een reactie op JaccoS: dat wil ik zeker toelichten. De eerste opdracht werd er niet duidelijk of het slim was jezelf openbaar te maken of niet. Voor hetzelfde geld had de mol moeten raden wie je was en als hij/zij het goed had(den) was er geen geld bij gekomen. Dat was iig mijn gedachte. Het leek me dus geen slim idee om mezelf al gelijk bekend te maken ivm de gevolgen dat zou kunnen hebben.

Dan even reactie op D*N: als het zijn van een goede penningmeester start bij jezelf, is het dan niet juist goed om ook eens kritisch naar jezelf te kijken en dat aan te kaarten?  ;) Ik weet bijvoorbeeld dat ik niet de meest voorzichtige speler ben wat betreft sociaal spel, ik kan bijv. wat hard zijn maar ben bereid dat te minderen. Vandaar dat ik ook aankaartte dat er in jullie campagne / verkiezingspunten gedaan wordt alsof jullie totaal nooit iets ten nadele van de groep doen  ;D dus een vraag aan jullie allebei: zijn jullie bereid persoonlijke gevoelens tov andere deelnemers en verleidingen wat betreft items aan de kant te zetten in de rol van penningmeester?

En daarmee begint mijn betoog. Beste kiezer, ik weet dat ik misschien niet het meest sympathieke en zachtste spel heb gespeeld als het aankomt op sociaal vlak. Zoals de meeste deelnemers echter wel weten heeft dat te maken met mijn fanatisme en gebrek aan bondjes (daar doe ik (bijna) niet meer aan na mijn vorige ervaring met bondjes  ;D). Ik wil gewoon graag winnen, iets toe kunnen voegen aan de groep. Daarbij komt vaak mijn iets te harde fanatisme kijken. Ik ben echter bereid daaraan te werken als dat fanatisme de groep in de weg gaat staan.

Toen ik las dat dit een verkiezingsstrijd zou gaan worden, wilde ik het eerlijk gezegd al van tevoren opgeven. Als het om populariteit gaat zal ik zeker niet op nr 1 staan  :-X maar dankzij bemoedigende woorden van Aurynn en KingLennart (die er wel voor de volle honderd procent voor wilden gaan vanaf het begin) besloot ik door te gaan en gelijk een hele planning & campagne te maken.

En het was echt 1000 keer leuker dan gedacht  ::jaja:: mede dankzij deze twee toppers heb ik ingezien dat mijn emoties me soms in de weg kujnen zitten in dit spel. Te messy, te fanatiek, gewoon te hoog in de emoties en dan verlies ik mijn rationaliteit  ;D.

Maar, ik ben bereid daar echt aan te werken. Zeker na deze week met deze verkiezingsstrijd, waarbij ook achter de schermen in de PM'S (misschien veil ik ze nog ooit  ;D ;)), van alles gaande was, heb ik al een grote stap in die richting gezet: hoofd boven hart, rationaliteit boven gevoelens. Dat is belangrijk als penningmeester  ::ok::

En dat is hopelijk de eerste stap geweest in de richting van die rol. Ik hoop het vertrouwen gewonnen te hebben en zou vereerd en verrast zijn zou ik gekozen worden als penningmeester  ::jaja::

KingLennart en Aurynn kunnen alles beamen en hebben mij meegemaakt als onrustige chaoot die niet te stoppen was deze week, en ik gun het deze twee toppers al helemaal. Ondanks onze drukke overlap in agenda's hebben we er het mooiste van gemaakt en dat gaan we de komende 22 uur ook nog doen  ::jaja:: ::bravo::

Ik heb zin in D-day morgen en hoop jullie nog even te zien en te spreken in ons topic  ::wijn::

In ieder geval al bedankt voor jullie deelname aan onze activiteiten, en hopelijk ook voor jullie stem,

FrankLapidus
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Eerst een reactie op JaccoS: dat wil ik zeker toelichten. De eerste opdracht werd er niet duidelijk of het slim was jezelf openbaar te maken of niet. Voor hetzelfde geld had de mol moeten raden wie je was en als hij/zij het goed had(den) was er geen geld bij gekomen. Dat was iig mijn gedachte. Het leek me dus geen slim idee om mezelf al gelijk bekend te maken ivm de gevolgen dat zou kunnen hebben.
Goede verklaring ::jaja::

Dit lijkt mij een mooi moment om onze slogan bekend te maken, bedacht door de enige echte LuchtManiak! ::bravo::

Tromgeroffel

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lieve kijkers,

Ontzettend bedankt dat jullie zo leuk meededen tijdens deze opdracht, ik heb er echt heel erg van genoten ::love::

Jullie moeten natuurlijk zelf bepalen op wie jullie gaan stemmen, maar ik ga toch nog even een speech houden ;D Voor jullie, en voor mijn medekandidaten.

Als ik penningmeester wordt, ga ik dat vertrouwen echt niet kapot maken. Bijvoorbeeld: na een opdracht waar we hard aan hebben gewerkt krijg ik als penningmeester een aanbod om 2 jokers te verdienen. Ik kies dan voor het geld, niet voor de jokers. In 1.5 gebeurde iets wat er een beetje op lijkt, waarom heb ik het toen wel gedaan?
- Het was aflevering 1, ik wou echt niet na één aflevering het spel verlaten.
- In de situatie dat ik als penningmeester dat aanbod krijg, hebben we met z'n allen hard gewerkt voor dat geld. Dat geld mag ik dan gewoon niet wegspelen. In 1.5 was dat niet het geval. De moraal van het verhaal: wees niet bang dat ik geld zal wegspelen, ik ben De Mol immers niet. Toch? ::vergroot::

Als ik penningmeester zal zijn, denk ik aan het groepsbelang. Ik zal niet mensen in een groepje zetten die niet goed klikken (sorry kijkers :P ), ik zal niet iemand in een groepje zetten waar die persoon zich niet volledig voor kan inzetten. Ik zal het geld dagelijks tellen, ik koop (van mijn eigen geld!) een alarmsysteem waardoor niemand bij de pot kan. De Mol zal het geld niet kunnen stelen, ook criminelen buiten het spel niet. Wie verwacht namelijk dat een kind de pot bewaakt?

Stem op wie jullie denken dat de beste keuze is, alleen dan wint de meest geschikte penningmeester. Of ik dat ben of niet, ik heb in ieder geval hele leuke dagen achter de rug! Nogmaals bedankt ::hug::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Dan even reactie op D*N: als het zijn van een goede penningmeester start bij jezelf, is het dan niet juist goed om ook eens kritisch naar jezelf te kijken en dat aan te kaarten?  ;)

Vandaar dat onze campagne ook staat voor een goede sfeer creëren en zijn we deze week gestart bij onszelf door onze conflicten en verschillen naast ons te leggen en samen te werken aan deze campagne. Ik denk dat dit al op een goede reflectie duidt binnen ons team :).

Citaat
aan jullie allebei: zijn jullie bereid persoonlijke gevoelens tov andere deelnemers en verleidingen wat betreft items aan de kant te zetten in de rol van penningmeester?
Ik zal een penningmeester zijn voor iedereen, ook de mensen die niet op mij stemmen of voor mij zijn als penningmeester ::ok::. Ik kan niet beloven dat ik als penningmeester altijd de beste keuze zal maken zoals bijvoorbeeld het achterlaten van jou en Convans op de toren. Maar ik maak wel altijd een beslissing en deal er dan mee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human