Auteur Topic: [MO21] Opdracht 2.3 – Urban levels [meerdere locaties in en om Boekarest]  (gelezen 7101 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


[MO21] Opdracht 2.3 – Urban levels (meerdere locaties in en om Boekarest) [Max € 3.000]

Vrienden,

Boekarest staat, zoals ik bij de executie al zei, ook wel bekend als klein Parijs. Qua bouwstijl doet de Roemeense hoofdstad daar ook wel aan denken. Van de glamour van Parijs die de stad had onder het regime van Ceausescu (nee niet die kat uit afl 1.) is op veel plekken weinig meer over. Veel gebouwen en locaties die ooit de stralende eyecatcher van de stad waren, zijn nu verworden tot spookachtige en verlaten bouwvallen. En die locaties gaan jullie vandaag ontdekken.

Wat is de bedoeling? We bezoeken deze week 3 verlaten locaties in en om Boekarest waar wij een parcours hebben uitgezet. Het is aan jullie de simpele taak om de juiste route door de verlaten locatie te vinden.

Hoe werkt het?
Jullie moeten de volledige juiste route vinden van START naar de EXIT. Echter weten jullie niet welk volgend vakje je moet hebben. Daarvoor zul je strategisch te werk moeten gaan en op basis van onderling vertrouwen de locatie moeten verkennen. We willen van jullie dat voor elke deadline van een level één persoon de volledige route achter elkaar zonder fouten in het topic heeft geplaatst. Alleen dan is een level gehaald.

Er zijn een aantal regels / dingen die belangrijk zijn
1. Alle stappen die je zet zijn altijd horizontaal of verticaal. NOOIT diagonaal.

2. De route komt NOOIT langs eenzelfde vakje / een vakje dat jullie al gehad hebben. Dus stel je staat op vakje E3 en kwam van E2, dan is je volgende stap op D3 of E4, maar nooit weer E2 omdat je die al gehad hebt.

3. Zolang je een reeks blijft maken van juiste vakjes, is er niks aan de hand en blijf je aan de beurt. Na elke stap die je hebt gepost, zullen wij aangeven GOED of FOUT,

4. Elke speler heeft op het eerste level 1 leven (als je aan de beurt bent en het verkeerde vakje kiest, lig je uit het spel). Elke speler heeft op het tweede level 2 levens en elke speler heeft op het derde level 4 levens. Als je al je levens voor dat betreffende level kwijt bent, ben je uitgeschakeld en mag je niet meer meepraten/doen. Je mag dan wel in het volgende level weer meedoen.

5. Er moet minimaal 1 speler tussen jou en je medespeler zitten voor je weer mag proberen de route te vinden nadat je een leven bent kwijtgeraakt. (behalve op level 1 natuurlijk. want daar heb je maar 1 leven)

6. Je mag alleen je volgende stap plaatsen nadat een van de spelleiders heeft gezegd of die stap goed is, of dat die fout is en je een leven kwijt bent.

7. Als je een fout maakt en een leven kwijt bent, moet de volgende speler de hele route vanaf START tot het punt waar jullie gebleven waren weer opnieuw posten (we zeggen dan geen goed of fout, tenzij je daar de fout in gaat natuurlijk). Edit: één post per vakje dat al geweest is.

8. Een level is gehaald als één speler voor de deadline via de volledige juiste route het vakje van de EXIT bereikt. Lukt dit niet? Verdienen jullie niks.

9. In level 2 en 3 ligt een euroteken in een van de kamers op de route. Als jullie dit bereiken, kunnen jullie besluiten te stoppen. Het level levert dan de helft van van het te verdienen bedrag op. 500 euro voor level 2 en 750 euro voor level 3. Het besluit om te stoppen nemen jullie door met 6 van de 11 spelers STOP dikgedrukt in het topic te plaatsen. Maar overleg niet te lang, want de deadline is onverbiddelijk. 

Jullie mogen tijdens de opdracht met elkaar overleggen over de te volgen route, wie wanneer aan de beurt is en belangrijk: opzoeken is verboden! (oh wacht, hier valt niks op te zoeken)

Een voorbeeld
Mochten deze regels je een beetje doen duizelen, hebben we hier ook nog een klein voorbeeld.

- Level 1 begint op vakje E1 zoals jullie kunnen zien. Vanuit E1 heb je 2 opties voor de volgende stap: D1 of E2. Kies je een verkeerd vakje, moet jij (of je medespeler indien je geen levens meer hebt), weer helemaal opnieuw beginnen met de reeks.

Stel de route is E2, D2, C2 en je pakt daarna het verkeerde vakje, moet de volgende speler ook weer dezelfde juiste route E2, D2, C2 plaatsen voordat er een nieuwe stap gezet kan worden. Het voordeel is dat jouw voorganger die weg E2,D2,C2 al geplaveid heeft en je daar niet meer de fout in kunt gaan.

Verdientabel / deadlines
Level 1: 500 euro
Level 2: 1000 euro
Level 3: 1500 euro
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 18:19:55 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Level I - Verlaten treindepot


Vrienden,

Voor het eerste level beginnen we op een verlaten treindepot dat letterlijk een beetje verstopt zit achter de straten van Boekarest. Dit depot diende ooit een nabijgelegen station, tot de lijn eind jaren zeventig door Ceausescu werd gesloten voor de bouw van nieuwe appartementencomplexen.

Het depot, de sporen en de perrons bleven uiteindelijk op de plek waar ze waren, maar werden wel losgekoppeld van de rest van het treinnetwerk. Hierdoor zijn enkele rijtuigen blijven staan die in de loop der jaren steeds verder zijn vervallen. Het eerste level mag geen probleem opleveren denk ik zo! Succes. 



Jullie hebben tot morgenavond 23.59.59 uur om level I te voltooien.

Levens level I

Nog in leven
KingLennart
Belg
Roomey164
D*N
Larikoek
Aurynn
Convans
FrankLapidus

Geen levens meer
JaccoS
Luchtmaniak
Giorgio
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 12:35:15 door MollenvangR »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Leuk! ::bravo:: Ik zal beginnen:

F1 -> E1

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Leuk! ::bravo:: Ik zal beginnen:

F1 -> E1
Goed  ::ok:: (je blijft aan de beurt Jacco)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2021, 22:14:10 door MollenvangR »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Jeetje, ik ben nog een beetje verward op verschillende levels  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Hoeveel levens had je? Negen?

Oh nee, een kat met zeven levens.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
E1 -> E2

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
E1 -> E2
Ook goed je blijft aan de beurt  ::ok::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
E2 -> F2

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Er mag maar 1 iemand tegelijk lopen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
E2 -> F2
Fout, GAME OVER voor jou Jacco.

De volgende mag en begint weer vanaf het begin dus.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Er mag maar 1 iemand tegelijk lopen?
Klopt, daarom zei ik ook dat Jacco aan de beurt bleef. Misschien ook handig om te bepalen wie de volgende wordt. Tenzij iemand zich geroepen voelt natuurlijk.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Helaas, maar we zijn wel een stuk opgeschoten!

Mag ik nog praten, of ben ik dood dood?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Helaas, maar we zijn wel een stuk opgeschoten!

Mag ik nog praten, of ben ik dood dood?
Dood dood. (in de andere levels als je een leven kwijt raakt mag je wel meepraten, tot het je laatste is natuurlijk)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik neem aan dat ik nu F1 - E1 - E2 kan lopen omdat Jacco die route ook al verkend heeft? Als dat correct is ga ik van E2 naar E3.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ik neem aan dat ik nu F1 - E1 - E2 kan lopen omdat Jacco die route ook al verkend heeft? Als dat correct is ga ik van E2 naar E3.
Ik ga dit voor één keer goed rekenen omdat het een beetje ambigu is opgeschreven misschien, maar in het vervolg wil ik ALLE vakjes van je voorganger los achter elkaar hebben. Per post 1 vakje dus.

E2 => E3 is goed (LM, je blijft aan de beurt)

Citaat
7. Als je een fout maakt en een leven kwijt bent, moet de volgende speler de hele route vanaf START tot het punt waar jullie gebleven waren weer opnieuw posten (we zeggen dan geen goed of fout, tenzij je daar de fout in gaat natuurlijk).
« Laatst bewerkt op: 10-04-2021, 23:56:17 door MollenvangR »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ah oké. Ik dacht: ik bespaar jullie tijd. Van E3 naar E4

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ah oké. Ik dacht: ik bespaar jullie tijd. Van E3 naar E4
Aah  ::hug:: Helaas ben jij GAME OVER!

De volgende mag.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Dan ga ik maar,

Van F1 naar E1
Eindelijk...

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man