Auteur Topic: [MO21] Opdracht 2.1.2 - Radiospelletjes (Frank, JaccoS, Giorgio, Roomey164)  (gelezen 1669 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Opdracht 2.1.2 - Radiospelletjes [Max € 1.500]

Vrienden,

Jullie hebben aangegeven verstokte radioluisteraars te zijn die ook verstand hebben van muziek. Dat gaan we dan maar eens testen! Jullie gaan de komende dagen de volgende (klassieke) radiospelletjes spelen: .

- 500 Pop of Nope
- Introquiz - Deadline woensdag
- Het geluid - Deadline woensdag
« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 15:44:32 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Spel 1 - 500 Pop of Nope [max 500 euro]

Vrienden,

We spelen deze week onze eigen variant op een van de van de allerbekendste radio quizzen die er ooit geweest zijn op de Nederlandse radio: 500 Pop of Nope. We gaan jullie kennis van radio en muziek testen. Hoe meer antwoorden jullie goed hebben, hoe groter de kans op geld. In totaal heb ik hier 15 vragen en 15 enveloppen enveloppen. Elk goed antwoord dat jullie geven vult een enveloppe met 500 euro. Na de deadline kiezen jullie één enveloppe uit de lijst. Als daar een euroteken in zit, verdienen jullie 500 euro. Zit er een kruis in, verdienen jullie ::art:: euro.

Hieronder staan de 15 vragen. Overleggen over de antwoorden mag in dit topic. Opzoeken is uiteraard verboden! Ik wil voor woensdag 14 april - 17.00 uur van 2 mensen een lijst van 15 dikgedrukte antwoorden in dit topic hebben!

De 15 vragen

1. Waarvoor staat de (radio)afkorting FM?

2. Welke Britse artiest of band heeft de meeste nummer 1 hits op zijn/haar/hun naam in de Nederlandse Top 40?
 
3. Wat is september 2019 de slogan van Q Music in zowel Vlaanderen als Nederland?

4. Welk radiostation heeft de laatste twintig jaar in december regelmatig een volledig versierde kersttram laten rondrijden in steden als Amsterdam, Rotterdam of Den Haag? 

5. Welke artiest of band heeft de meeste noteringen gehad in de geschiedenis van de Nederlandse Top 40? (Let op: er zijn 2 mogelijke goede antwoorden)

6. Welke programma won in 2020 de Gouden RadioRing voor beste Radioprogramma?

7. Hoe heet de Vlaamse variant van 3FM Serious Request, die elk jaar in de week voor kerst wordt georganiseerd?

8. Op welk radiostation is een flinke som geld te winnen met een spel waarbij je de lach van een BN’er moet raden?

9. Hoe heet het personage dat bekend is van de uitspraak: “Daaaaaaaar is de koffieeeeeee”, uit de legendarische Dikvoormekaarshow van André van Duin?

10. Welke radio DJ is bekend van de uitspraak: Joejoe?

11. Van welke Radio DJ zien we hier het CV?
1983 - 1995: Veronica/Hilversum 3 (publieke omroep)
1995 - 2000:  Veronica (commercieel)   
2000 - 2003: Radio 538
2004 - 2005: Radio Veronica
2005 - 2014: Q Music
2014 - 2017:Radio Veronica
2018 - 2020: NPO Radio 5
2020 - heden: NPO Radio 2

12. Welk Nederlands radioprogramma, dat begon in 1946, staat als langstlopende ter wereld in het Guiness Book of Records?

13. Hoe heet dit carnavals alterego van DJ Rob Janssen?


14. Welke DJ heeft met 9 keer het vaakst in het Glazen Huis gezeten tijdens een editie van 3FM Serious Request?

15. Welk nummer stond in 2018 16 weken op nummer 1 in de Nederlandse Top 40, waarmee het het oude record van 15 weken verbrak?
« Laatst bewerkt op: 13-04-2021, 10:26:34 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Spel 2 - Het geluid [max € 500]

Vrienden,

Het is tijd voor het volgende klassieke radiospelletje: Het Geluid. Wij hebben een geluid opgenomen van een alledaagse handeling. Het is aan jullie om te raden wat dat geluid kan zijn. Elke ronde mogen jullie 1x keer raden en 1x een vraag stellen die we met ja of nee kunnen beantwoorden. Bijvoorbeeld: kun je dit geluid in de badkamer horen?

In tegenstelling tot op de radio wordt het geluid per poging steeds iets minder waard. Elke raadbeurt kost 25 euro en elke vraag die jullie stellen kost ook 25 euro. De teller start op 500 euro. De eerste raadbeurt en de eerste vraag die jullie stellen, krijgen jullie gratis. Daarna loopt de teller steeds af met 25 euro.

Geldladder
Raden GRATIS (€ 500)
Vraag stellen GRATIS (€ 500)
Raden 475
Vraag stellen 450
Raden 425
Vraag stellen 400
Raden € 375
Vraag stellen 350
Raden 325
Vraag stellen 300
Raden 275
Vraag stellen 250
Raden 225
Vraag stellen 200
Raden 175
Vraag stellen 150
Raden 125
Vraag stellen 100
Raden 75
Vraag stellen 50
Raden laatste keer voor 25 euro

Overleggen mag in dit topic. Om te raden of een vraag te stellen is het voldoende als één van jullie de raadpoging of de vraag dikgedrukt in het topic plaatst. We volgen onderstaand tijdsschema. Als je voor het volgende raad moment geen vraag of poging hebt gedaan, telt het geld gewoon verder af en hebben jullie de beurt gemist.

« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 22:27:52 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Spel 3 - [Introquiz max 500 euro]

Vrienden,

Het derde en laatste bekende radiospelletje dat jullie gaan spelen is de Introquiz. Het is heel simpel: in onderstaande video hebben we de intro’s van 25 bekende nummers gestopt.  Het is aan jullie om die te herkennen. We willen voor woensdag 14 april - 17.00 uur in dit topic van twee van jullie een dikgedrukte  genummerde lijst van 1 - 25 van titel + artiesten hebben. Elke goede combinatie van titel  + artiest levert 20 euro op. Alleen de artiest juist, of alleen de titel juist, levert 10 euro op. Niks invullen of een volledig antwoord fout is ::art:: euro waard.

Veel plezier  ::ok::

https://vimeo.com/535449934
« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 12:49:27 door MollenvangR »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Opdracht 1:
1. Kom ik even niet op maar weet ik wel
2. Adele denk ik
3. ?
4. Iets zegt me dat het 538 is, not sure.
5. Blof? Marco Borsato?
6. ?
7. ?
8. Qmusic?
9. ?
10. ?
11. ?
12. ?
13. ?
14. ?
15. Duurt te Lang van Davina Michelle

Opdracht 2:
- Typmachine?
- Schakelaar van het elektriciteitskastje ofzo? Zoiets iig doet het me aan denken. Een schakelaar of knopje

Opdracht 3:
1. Wereld zonder jou van Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis
2. ?
3. Brabant van Guus Meeuwis
4. ?
5. ?
6. ?
7. It's A Man's, Man's World van James Brown
8. ?
9. House Of The Rising Sun van The Animals
10. ?
11. ?
12. Just Dance van Lady Gaga
13. ?
14. Private Dancer van Tina Turner
15. Habits (Stay High) van Tove Lo
16. ?
17. ?
18. ?
19. Formidable van Stromae
20. ?
21. ?
22. ?
23. Despacito van Luis Fonsi
24. Wonderwall van Oasis
25. ?
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 13:25:50 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Ik heb er even snel naar gekeken en geluisterd.

De meeste vragen (zeker niet allemaal) van deel 1 moeten wel goed komen, dit zijn (in tegenstelling tot het beklimmen van de toren) wel vragen in mijn straatje.

Het geluid op 2:
Klinkt inderdaad als een schakelaar heen en weer drukken of zoiets. Let op: We moeten onze eerste gok en vraag dus voor 17:00 uur doen.

De muziek op 3:
Ik heb het allemaal even een keertje geluisterd en ik herkende al wel een aantal nummers, ik zal hier later vandaag nog even serieus naar luisteren.
Eindelijk...

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Ja ik zie het ook voor me dat een schakelaar heen wordt gedrukt ::jaja:: De rest doe ik straks

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Knopje stekkerdoos zou ook kunnen

Edit: ik heb mijn antwoorden bij opdr 3 geplaatst !
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 13:26:09 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Knopje stekkerdoos kunnen we prima voor gaan.

Als vraag misschien: Gebruik je het in de keuken?
Eindelijk...

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Of heeft het met elektriciteit te maken?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Gok: Knopje Stekkerdoos

Vraag: Heeft het met elektriciteit te maken?
Eindelijk...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Gok: Knopje Stekkerdoos

Vraag: Heeft het met elektriciteit te maken?

Gok: helaas  ::ohno::

Vraag: ja klopt.

Even voor de zekerheid als jullie gokken wil ik wel echt een duidelijke omschrijving van het geluid (dus de handeling van wat we horen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ik stel voor dat we voor het geluid de planning gewoon los laten en per poging de geldadder erbij pakken. Dat is misschien iets makkelijker. (die tijdstippen waren ook geen verplichting, maar meer een handigheid zodat wij en jullie niet de hele tijd ernaar om hoeven te kijken).

Vanaf nu gewoon steeds 1 poging en 1 vraag (En de eerstvolgende raadpoging kost 25 euro), net als de eerstvolgende vraag (tenzij jullie het goed raden natuurlijk).

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het omzetten van de hoofdschakelaar in het meterkastje
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Het omzetten van de hoofdschakelaar in het meterkastje
Helaas dat is niet juist.

Het Geluid is nu 475 euro waard. En jullie mogen een vraag stellen.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
De 15 vragen

1. Waarvoor staat de (radio)afkorting FM?

FrequentieModulatie

2. Welke Britse artiest of band heeft de meeste nummer 1 hits op zijn/haar/hun naam in de Nederlandse Top 40?

Lijken me The Beatles
 
3. Wat is september 2019 de slogan van Q Music in zowel Vlaanderen als Nederland?

Q is good for you , de enige slogan van Q Music die ik ken.

4. Welk radiostation heeft de laatste twintig jaar in december regelmatig een volledig versierde kersttram laten rondrijden in steden als Amsterdam, Rotterdam of Den Haag? 

Lijkt me SkyRadio (Christmas Station)

5. Welke artiest of band heeft de meeste noteringen gehad in de geschiedenis van de Nederlandse Top 40? (Let op: er zijn 2 mogelijke goede antwoorden)

Ergens moet ik hierbij denken aan BZN, maar Marco Borsato zou ook prima kunnen idd.

6. Welke programma won in 2020 de Gouden RadioRing voor beste Radioprogramma?

Hier twijfel ik een beetje welk programma in 2020 won. Ik weet dat Jan Willem staat op gewonnen heeft, maar dat is dit jaar denk ik. Vorig jaar was het denk ik dat Wilfred Genee met VI (ik weet niet de exactie titel van dat programma.

7. Hoe heet de Vlaamse variant van 3FM Serious Request, die elk jaar in de week voor kerst wordt georganiseerd?

Je hebt altijd Music for Life en je hebt de Warmste Week, ik weet niet precies wat het equivalent van Serious Request is.

8. Op welk radiostation is een flinke som geld te winnen met een spel waarbij je de lach van een BN’er moet raden?

Volgens mij de Lach van 10, Radio10 dus?

9. Hoe heet het personage dat bekend is van de uitspraak: “Daaaaaaaar is de koffieeeeeee”, uit de legendarische Dikvoormekaarshow van André van Duin?

Ik ken alleen Ome Joop en Harry Nak als typetjes, maar ken het programma te slecht om te weten of het 1 van deze twee is.

10. Welke radio DJ is bekend van de uitspraak: Joejoe?

Bram Krikke

11. Van welke Radio DJ zien we hier het CV?
1983 - 1995: Veronica/Hilversum 3 (publieke omroep)
1995 - 2000:  Veronica (commercieel)   
2000 - 2003: Radio 538
2004 - 2005: Radio Veronica
2005 - 2014: Q Music
2014 - 2017:Radio Veronica
2018 - 2020: NPO Radio 5
2020 - heden: NPO Radio 2

Ik kom even niet op zijn naam, was afgelopen keer ook nieuw bij de Top2000.

12. Welk Nederlands radioprogramma, dat begon in 1946, staat als langstlopende ter wereld in het Guiness Book of Records?

Arbeidsvitaminen?

13. Hoe heet dit carnavals alterego van DJ Rob Janssen?

Ziet er uit als Lamme Frans, maar ik ben niet helemaal into carnaval.

14. Welke DJ heeft met 9 keer het vaakst in het Glazen Huis gezeten tijdens een editie van 3FM Serious Request?

Giel Beelen of Gerard Ekdom.

15. Welk nummer stond in 2018 16 weken op nummer 1 in de Nederlandse Top 40, waarmee het het oude record van 15 weken verbrak?

Geen idee.
Eindelijk...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Helaas dat is niet juist.

Het Geluid is nu 475 euro waard. En jullie mogen een vraag stellen.

Vraag: Hoor je dit geluid in de keuken?
Eindelijk...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Vraag: Hoor je dit geluid in de keuken?
Nee, niet per se  ::ohno::

Voor 425 euro mogen jullie weer een poging doen.

Offline Roomey164

  • Forumlid
1. Waarvoor staat de (radio)afkorting FM?

FrequentieModulatie < dat zou goed kunnen.

2. Welke Britse artiest of band heeft de meeste nummer 1 hits op zijn/haar/hun naam in de Nederlandse Top 40?

Lijken me The Beatles. < Die lijken me te oud met alle respect. Ik zat eerder te denken aan Coldplay, Ed Sheeran of Adele.
 
3. Wat is september 2019 de slogan van Q Music in zowel Vlaanderen als Nederland?

Q is good for you , de enige slogan van Q Music die ik ken. < Eens.

4. Welk radiostation heeft de laatste twintig jaar in december regelmatig een volledig versierde kersttram laten rondrijden in steden als Amsterdam, Rotterdam of Den Haag?

Lijkt me SkyRadio (Christmas Station) < Eens.

5. Welke artiest of band heeft de meeste noteringen gehad in de geschiedenis van de Nederlandse Top 40? (Let op: er zijn 2 mogelijke goede antwoorden)

Ergens moet ik hierbij denken aan BZN, maar Marco Borsato zou ook prima kunnen idd. < Ik zou gokken op Borsato idd. Wel triest dat Nederlanders wrs zo'n slechte smaak hebben XD

6. Welke programma won in 2020 de Gouden RadioRing voor beste Radioprogramma?

Dit is Veronica Inside van Wilfred Genee.

7. Hoe heet de Vlaamse variant van 3FM Serious Request, die elk jaar in de week voor kerst wordt georganiseerd?

Je hebt altijd Music for Life en je hebt de Warmste Week, ik weet niet precies wat het equivalent van Serious Request is. < Geen idee.

8. Op welk radiostation is een flinke som geld te winnen met een spel waarbij je de lach van een BN’er moet raden?

Volgens mij de Lach van 10, Radio10 dus? < Geen idee.

9. Hoe heet het personage dat bekend is van de uitspraak: “Daaaaaaaar is de koffieeeeeee”, uit de legendarische Dikvoormekaarshow van André van Duin?

Ik ken alleen Ome Joop en Harry Nak als typetjes, maar ken het programma te slecht om te weten of het 1 van deze twee is. < Geen idee. Probeer zo min mogelijk naar André van Duin te kijken/luisteren.

10. Welke radio DJ is bekend van de uitspraak: Joejoe?

Bram Krikke < Dit klopt.

11. Van welke Radio DJ zien we hier het CV?
1983 - 1995: Veronica/Hilversum 3 (publieke omroep)
1995 - 2000:  Veronica (commercieel)   
2000 - 2003: Radio 538
2004 - 2005: Radio Veronica
2005 - 2014: Q Music
2014 - 2017:Radio Veronica
2018 - 2020: NPO Radio 5
2020 - heden: NPO Radio 2

Ik kom even niet op zijn naam, was afgelopen keer ook nieuw bij de Top2000. < Weet ik even niet.

12. Welk Nederlands radioprogramma, dat begon in 1946, staat als langstlopende ter wereld in het Guiness Book of Records?

Arbeidsvitaminen? < Dit klopt.

13. Hoe heet dit carnavals alterego van DJ Rob Janssen?

Ziet er uit als Lamme Frans, maar ik ben niet helemaal into carnaval. < geen idee.

14. Welke DJ heeft met 9 keer het vaakst in het Glazen Huis gezeten tijdens een editie van 3FM Serious Request?

Giel Beelen of Gerard Ekdom. < Ik denk Gerard Ekdom.

15. Welk nummer stond in 2018 16 weken op nummer 1 in de Nederlandse Top 40, waarmee het het oude record van 15 weken verbrak?

Geen idee, zou Duurt te lang kunnen zijn idd.


Voor Het Geluid kunnen we toch gewoon lichtschakelaar indrukken proberen? Dat is een dagelijkse handeling. De meterkast gebruiken niet lijkt me XD

Offline Roomey164

  • Forumlid
Opdracht 3:
1. Wereld zonder jou van Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis
2. ?
3. Brabant van Guus Meeuwis
4. ?
5. ?
6. ?
7. It's A Man's, Man's World van James Brown
8. ?
9. House Of The Rising Sun van The Animals
10. ?
11. ?
12. Just Dance van Lady Gaga
13. ?
14. Private Dancer van Tina Turner
15. Habits (Stay High) van Tove Lo
16. ?
17. ?
18. ?
19. Formidable van Stromae
20. Freestyler?
21. Queen?
22. David Guetta?
23. Despacito van Luis Fonsi
24. Wonderwall van Oasis
25. ?