Auteur Topic: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus  (gelezen 2685 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Gepost op: 11-04-2021, 13:03:09 »
Beste campagnevoerders,

Jullie gaan de plaatselijke bevolking (gespeeld door forumleden/kijkers) overtuigen waarom FrankLapidus een goede penningmeester zou zijn. Jullie krijgen elk een eigen verkiezingstopic, waarin jullie campagne activiteiten mogen organiseren voor de mensen die op jullie gaan stemmen.

Er zijn 5 regels
1. Alle activiteiten die je organiseert in je verkiezingstopic moeten rond het thema geld draaien. Verder mag en kan alles (als het maar binnen de wet valt :P)
2. Verzin een slogan en naam voor je campagneteam (tip: een verwijzing naar geld zou natuurlijk top zijn)
3. Ik wil van alle drie de teams in het topic een lijst met campagnepunten/argumenten hebben wat jou tot een goede penningmeester van deze groep maakt
4. Houd je netjes aan alle forumregels (indien er iets niet door de beugel kan, zullen de modjes vast ingrijpen ;D)
5. Heb vooral heel, heel, heel veel plezier! 

Brainstormen mag in een pm groep/via Discord/appgroepen, als SpacyColours en ik ook maar mee kunnen genieten. Wees zo creatief als je kunt, zolang het maar met geld(zaken) te maken heeft. Haal alles uit de kast om het publiek te overtuigen op jou en jouw team te stemmen, want er staat veel op het spel.

Naast dat penningmeester een belangrijke rol is binnen de groep, ontvangt de penningmeester met de meeste stemmen 5 jokermunten, die hij of zij naar keuze mag verdelen onder zijn team. Houd je ze alle 5 voor jezelf? Dan heb je een joker, maar of je je daar als net gekozen penningmeester populair mee maakt? En er is nog iets: het winnende campagneteam verdient 1.000 euro voor de pot. Als de mol echter in dat team zit, gaat er aan het einde van de serie 1.000 euro UIT de pot. De uitslag daarvan zien we bij de ontknoping. ;)

Voor de kijkers: stel gerust al je vragen aan de campagneteamleden, laat je goed informeren om te bepalen op wie je stemt. Het stemformulier zal via Discord/pm groep gedeeld worden. Als je niet in één van beiden zit, stuur mij en Spacy dan een pm, dan sturen we je de link naar het stemformulier door!

@Team Frank: jullie mogen beginnen. Veel plezier  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 13:09:00 door MollenvangR »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2021, 20:56:13 »
Welkom bij de verkiezingscampagne van het team van en achter FrankLapidus, Happy met Lapi  ::bravo::

Weg met het gebrek aan leu, FrankLapidus is het beu

Samen met zijn teamleden KingLennart, Aurynn en Kliko gaat FrankLapidus deze verkiezingsstrijd aan, en wat heeft hij er zin in!
Een groepsfoto volgt binnenkort.


Waarom stemmen op FrankLapidus?
--> Onrecht zal FrankLapidus altijd bestrijden: hij weet hoe het is om achtergelaten te worden bij een toren, om lege kistjes te openen, om krassen op het gezicht te krijgen van katten terwijl hij niet gevraagd had om de positie van waaruit dat gebeurde, en om dagenlang gedwongen te worden gebrekkig Engels te praten in een oncomfortabel pak. Onrecht doet groepen geen goed en brengt onrust!
--> Kennis is macht: samen met zijn partijleden Aurynn en KingLennart bundelt FrankLapidus zijn krachten; elk van hen heeft specifieke interesse in en kennis van een vakgebied wat de groep ten goede zal komen.
--> Centraal in deze campagne staat hond Kliko, die alle liefde en aandacht verdient. FrankLapidus en zijn team geven de hond alle aandacht en willen de kiezers alle mogelijkheid geven hetzelfde te doen. Wij zijn echte dierenvrienden (nouja, katten heeft FrankLapidus even genoeg van, maar ook die mogen er zijn)  ::bravo::
--> En ten slotte, geen hypocrisie: FrankLapidus en zijn team zijn altijd eerlijk en openhartig. Wij beweren bijvoorbeeld niet dat we altijd voor verbinding zullen zorgen terwijl we mensen achterlaten bij een toren, en kiezen niet voor een kistje met items als we beweren voor geld te kiezen. Wij doen wat we zeggen en brengen leugen, bedrog en hypocrisie de wereld uit!

En onthoud: weg met het gebrek aan leu, FrankLapidus is het beu!


Onze activiteiten
Loterij!
Koop een ticket door in dit topic "Ik koop een lot, hier is €3" te posten. Wij geven je dan een lot met een getal. De twee winnende loten zullen na de deadline van de verkiezingen een creatieve of muzikale prijs opleveren.  ::fluit:: ::zingen:: ::wenkbrauw:: en geloof me, die wil je hebben. FrankLapidus schaamt zich nu al  ;D

Betalen hoeft uiteraard niet echt, maar zo weten wij wie er meedoen voor ons overzicht.


Wandelen met Kliko!
Ja, u leest het goed! Het team Happy met Lapi biedt een 24/7 wandeling aan met groepshond Kliko!



Voor maar €10 is de hond 1 uur de uwe. Post hier dat je met de hond voor een uurtje wilt wandelen, en laat ons ook even weten hoe het was! Was Kliko nog loslippig? Heeft hij verteld wie de mol was?  ::hypocriet:: en het belangrijkste: heeft u zelf zijn drol opgeruimd? Poepte Kliko munten? Bankbiljetten? Vertel het ons!


Bingo
Een bingokaart kost €15. KingLennart begint binnenkort de bingo. En niet zomaar een bingo... een bingo met de beste uitspraken uit de eerste aflevering van WIDMO editie 5, 2021  ::bravo::

De winnaar van de bingo krijgt een verrassend, liefdevol prijsje. En opnieuw, geloof me, die wil je hebben  ;D  ::jaja::

Laat ons weten als je meedoet. Post in dit topic dat je €15 betaalt voor de bingokaart!


En dan...
De klapper....
DE VEILING
Ja, u leest het goed. Een veiling... en niet zomaar een...
Iedere toeschouwer heeft €250 ter beschikking. Wint u? Gaat dat bedrag van uw totaalbedrag af. Als uw geld op is, kunt u niet meer meedoen.
Maar... gegarandeerd prijs, want de prijzen zullen niet snel op gaan...

Wat wordt er dan geveild?

Hmmm.. wij hebben vernomen dat andere partijen graag informatie over zichzelf weggeven
Wij, daarentegen, tonen graag interesse in de medemens en praten het liefste over hoe graag we van de ander genieten.
En daarom... veilen wij persoonlijke berichten, oftewel PM's, van de volgende kandidaten van WIDMO seizoen 5, editie 2021: Convans, Roomey164, D*N, belg, Larikoek, Giorgio, LuchtManiak en JaccoS.

DE VEILING IS GEOPEND! BIEDEN VANAF €20. Het bod mag met elk bedrag toenemen, dus ook met €1, met €5, zelfs met €200. Degene die als het hoogste bedrag biedt wint. Wees niet getreurd bij verlies, er volgen meerdere rondes ::bravo::

Ook kan er eten, drinken en muziek gekocht & aangevraagd worden. Zie voor meer info een paar posts hieronder!

 ::joehoe::
Team Happy met Lapi
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 19:52:45 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2021, 21:16:40 »
Oh ik ben wel benieuwd naar de prijzen, ik koop een lot, hier is 3 euro
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2021, 21:20:09 »
Ik koop een lot, hier is €3

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2021, 21:22:55 »
Ik koop een lot, hier is €3
My fall will be for you

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2021, 22:57:15 »
 ::bravo::

Inmiddels staan al onze activiteiten, ons verkiezingsprogramma en onze naam en slogan in bovenstaand bericht. Deze post zal dienen ter overzicht van de activiteiten.

Deelnemers loterij (één lot p.p. mogelijk)
Swifty - lot 110
Michael90 - lot 090
Monkeysuncle - lot 083
Lucy - lot 055
Molfreak Arno - lot 088
LdHMolletje - lot 145
Mrchipie - lot 033
Kaaasje - lot 018
Daisy - lot 025
Sanmol - lot 060

Deelnemers bingo
Molfreak Arno
Michael90
LdHMolletje
Mrchipie
Kaaasje
Lucy
Daisy
Swifty

« Laatst bewerkt op: 13-04-2021, 10:01:07 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2021, 23:03:08 »
En hierbij ons eerste veilingitem

PM van LuchtManiak!

Ik denk dat ik een volgende keer (als we nog een keer mensen achter moeten laten) in elk geval voor ... zou gaan. .......

Wil jij nou weten welke naam er op de puntjes staat en wie LuchtManiak achter zou laten? Bied vooral! Je krijgt de biecht privé opgestuurd!::bravo:: bieden kan vanaf €20 en degene met het hoogste bedrag wint - op een bepaald moment eindigt de veiling, wij vertellen niet wanneer om dit spannend te houden  ;) Bieden kan openbaar in het topic.

Uiteraard vragen wij degene met het hoogste bod en dus de winnaar van de veiling om de PM voor zichzelf te houden  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 23:26:49 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2021, 23:22:20 »
Privacy wordt in onze samenleving ook niet gewaardeerd ::ohno::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #8 Gepost op: 12-04-2021, 00:01:33 »
Ik koop een lot, hier is €3 ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2021, 02:09:41 »
Ja, met alle respect, maar jullie kon toch niet zomaar PM’s van andere kandidaten gaan veilen? Op wat slaat dit?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 02:25:06 door Convans »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2021, 10:17:20 »
Daarom hebben we ook gevraagd of iedereen ze privé wilt houden  ::sorry:: we zijn niet zo harteloos dat we ze openbaar zouden maken

Zie het als een inkijkje in de verhoudingen voor de kijker, niks meer dan dat. En vgm worden er al genoeg PM's door kandidaten naar elkaar doorgestuurd dus zo bijzonder is het nou ook weer niet  ;)

En zoals je ziet loopt het nou nog niet echt storm dus don't worry  ;D mensen kunnen ook wandelen met Kliko, deelnemen aan de loterij en aan de bingo (zal later vandaag/morgen verschijnen)
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2021, 10:55:54 »
Doe mij maar zo'n wandeling met Kliko door de sneeuw ::vergroot::. Misschien weet ik nog wat informatie te krijgen uit die hond.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2021, 10:57:11 »
Hij is de jouwe tot 12.00  ::bravo:: laat ons weten hoe het was!
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2021, 13:31:24 »
U vraagt, wij draaien
Vanaf nu draaien wij ook leuke plaatjes  ::fluit:: ::zingen:: voor €3 kunt u een liedje aanvragen. Deze liedjes moeten wel met het thema geld te maken hebben.  ::bravo::

Wij beginnen met Golddigger van Kanye West!



Eten en drinken te koop!
En vanaf nu bieden wij ook eten en drinken aan! Zo kunt u bestellen:

Muntthee (€1) -


Chocolademunten (€0,50)


Bordje met geld (€5)


Uiteraard bieden wij ook een service aan om u deze calorieën weer te laten verbranden: wandel vooral met onze hond Kliko! Hoe was de wandeling Sanmol? Heeft Kliko nog munten of bankbiljetten gepoept?
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 13:33:17 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2021, 15:26:00 »
Ik betaal 15 euro voor een bingokaart en doe een bod van 20 euro bij de veiling ::ok::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2021, 16:57:08 »
Ik koop graag een lotje voor €3 en een bingokaart voor €15.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2021, 17:00:59 »
Ik koop graag een lotje voor €3 en een bingokaart voor €15.

Doe mij ook maar een lot en een bingokaart!
Ich bin ein Bärliner!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2021, 17:02:17 »
Ik wil ook een lootje en een bingokaart.
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2021, 17:04:21 »
 ::bravo::

Ik heb de post met het overzicht geüpdate. KingLennart begint binnenkort met de bingo!
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Opdracht 2.2 Penningmeester Team FrankLapidus
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2021, 18:55:53 »

Ik wil ook graag een lotje voor €3 en een bingokaart voor €15.