Auteur Topic: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)  (gelezen 986 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
[MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Gepost op: 18-04-2021, 19:40:39 »

Albert Antonescu
Heeft een echte talenknobbel en steekt dit niet onder stoelen of banken. In zijn vrije tijd houdt hij van shoppen.

Locatie:

« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 20:14:25 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2021, 09:00:46 »
Ha Larikoek

Ik heb gisteravond voor de Mol Vlaanderen al even gekeken, maar in alle vluchtigheid is er helaas niet zo snel iets te vinden. Vanavond na mijn werk zal ik wat actiever meezoeken, maar ik dacht alvast dit wat je mee kunt nemen in het zoeken:
Zou de personagebeschrijving niet iets kunnen zeggen over waar te zoeken? Dus zoeken bij winkelcentra, Europese centra, etc.? Verder is het denk gewoon met satellietview dom geluk hebben.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2021, 15:50:27 »
Hoi Aurynn! Daar ben ik het mee eens, ik ga eens op onderzoek uit aan de hand van de beschrijving!


Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2021, 22:42:31 »
Ondertussen al wat gevonden? Je zou denken dat de patroon op de tegels makkelijk vindbaar moet zijn maar helaas... Wel het idee dat ik een van de andere groepen al gevonden heb (nog niet met Streetview gecheckt maar de omgeving van hun moet vast goed zijn  ::rofl::).

Edit:
"Heeft een echte talenknobbel en steekt dit niet onder stoelen of banken."

Kan dit niet ergens bij de universiteit zijn ofzo dat hij daar hoogleraar is? Had net een andere faculteit met ook een binnenhofje, maar dat was deze niet.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 23:04:31 door Aurynn »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2021, 10:10:18 »
Volgens mij gaat die talenknobbel over het ondervragingsgedeelte. Denk dat we beter bij winkelcentra kunnen blijven kijken want daar lijkt de foto het meest op en dat zal niet terugkomen bij het ondervragingsgedeelte, dus dat MOET hier wel zijn.

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2021, 18:50:56 »
Volgens mij gaat die talenknobbel over het ondervragingsgedeelte. Denk dat we beter bij winkelcentra kunnen blijven kijken want daar lijkt de foto het meest op en dat zal niet terugkomen bij het ondervragingsgedeelte, dus dat MOET hier wel zijn.
Ja oke true, zelfs een museum (het bordje lijkt 'expo' te hebben) kan ik ook niet vinden, alle winkelcentra zover ik op Google Maps kan vinden hebben niet dit stukje. Je zou denken dat dat patroon makkelijk vindbaar is.

In het noorden is een winkelcentrum, maar bij de satellietview is het één grote zandvlakte. Wellicht zit het daar in. Heb ook niet echt veel tijd gehad om te zoeken, ik probeer het nu nog even.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #6 Gepost op: 20-04-2021, 19:28:07 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #7 Gepost op: 20-04-2021, 19:59:04 »


Albert beantwoordt jullie vraag als jullie al zijn cryptogrammen weten op te lossen. Jullie dienen jullie definitieve lijst met antwoorden PLUS de vraag die jullie hem willen stellen door jullie ALLEBEI te laten dikdrukken. Succes!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #8 Gepost op: 21-04-2021, 10:33:16 »
1. In de bovenkamer zit een rare bocht - 13
2. Zaak van nepotisme - 13
3. Tijdens een debat opnieuw zijn ei kwijt kunnen - 10
4. Een compliment voor de koeien - 8
5. ??? van telegrammen zonder gewicht - 4

1. Ik dacht eerst aan iets met de hersenen, maar komt niet op een woord met genoeg letters dat ermee te maken zou moeten hebben. Misschien dan een letterlijke kamer? Wenteltrap kan ook niet.
2. Ik zat eerst te denken aan woorden met monarchisme, maar ik kom er even niet op. Familiebedrijf is ook veertien letters. Ik weet niet waar die 'zaak' op slaat tbh.
3. Verdedigen?
4. ???
5. Mail?

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2021, 23:07:53 »
Familiebedrijf is dertien letters (lange ij is bij puzzelen één letter), maar wat is nepotisme überhaupt?

Ik ben zo slecht in cryptogrammen. Ik zat bij 4 te denken aan pluimvee, maar dat gaat niet over koeien maar kippen dus lijkt me dan weer niet.

Telegram zonder gewicht, gaat dat niet letterlijk over het woord? Dus gram is een gewicht dus dan heb je tele? Beetje vage redenatie maar anders vind ik meel ook niet echt licht ofzo...
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #10 Gepost op: 22-04-2021, 09:17:21 »
Nepotisme houdt zoveel in als macht overdragen op basis van familie en niet per se op basis van geschiktheid. Dan denk ik dat we voor familiebedrijf moeten gaan. Pluimvee klinkt heel goed! Een pluim als compliment en dan vee voor de koeien. Je redenatie bij telegram kom ook wel goed overeen, al is 'tele' zelf geen woord waar me een beetje de schoen wringt. Maar dat hoeft ook niet per se bij cryptogrammen geloof ik? Het klinkt wel echt als een cryptogramredenatie.

Ik heb nog eens nagedacht en ik denk dat hersenkronkel wel bij de eerste kan passen. Ik dacht eerst hersenplooien maar daar zit het 'rare' niet echt in en een kronkel is wel meer een rare bocht.

Van verdedigen ben ik nog steeds niet zeker. Er is een officiëlere term voor maar het is wel iets in deze trant.

-----------------------------------------------------

1. In de bovenkamer zit een rare bocht - 13
2. Zaak van nepotisme - 13
3. Tijdens een debat opnieuw zijn ei kwijt kunnen - 10
4. Een compliment voor de koeien - 8
5. ??? van telegrammen zonder gewicht - 4

1. Hersenkronkel?
2. Familiebedrijf
3. Verdedigen?
4. Pluimvee
5. Tele

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO2021] Albert Antonescu (Aurynn & Larikoek)
« Reactie #11 Gepost op: 22-04-2021, 23:00:11 »


Gegroet! De oplossingen van de cryptogrammen zijn als volgt:

1. Hersenkronkel
2. Dochterbedrijf
3. Weerleggen
4. Pluimvee
5. Tele
Sky might be falling but remember you can fly