Auteur Topic: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'  (gelezen 2221 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Gepost op: 13-06-2021, 16:17:17 »
Dennis is de mol, Convans de winnaar en belg de verliezend finalist. Maar er zijn nog heel wat vragen onbeantwoord gebleven want: hoe kwam de molkeuze tot stand? Wie had nou toch het rode scherm? En wat zat er bijvoorbeeld in de bakjes van aflevering 1?

De kandidaten en alle aanverwanten komen samen om het seizoen af te sluiten en na te praten in dit topic  ::bravo::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #1 Gepost op: 13-06-2021, 16:21:21 »


GEFELICITEERD CONVANS!!  ::feest:: ::jarig:: ::dans:: ???

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #2 Gepost op: 13-06-2021, 16:24:44 »
Gefeliciteerd Convans!!!! Een goede winnaar...  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

En een geweldige mol ook! Goed gedaan Dennis!!
 ::joehoe::

En natuurlijk ook een waardig verliezer... belg, je hebt het echt heel goed gespeeld!  ::hug::
(eerlijk gezegd ben ik achteraf heeeeeeel blij dat jij De Mol niet was hahahaha Waarom dat komt nog...)
« Laatst bewerkt op: 13-06-2021, 16:29:12 door KingLennart »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #3 Gepost op: 13-06-2021, 16:27:17 »
Well done Dennis ::respect::

Ook Convans ontzettend goed gedaan ::bravo:: Ik ben trots op je! ;D

En zonde belg, heel zuur ::hug::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #4 Gepost op: 13-06-2021, 16:30:42 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #5 Gepost op: 13-06-2021, 16:39:45 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Heel leuk en goed gedaan, Dennis! Ook gefeliciteerd aan Convans met de winst en Belg met het behalen van de finale!  ::bravo:: 

??? (Deze smiley gaat niemand nog snappen als deze emoji’s terug worden vervangen)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #6 Gepost op: 13-06-2021, 16:52:37 »
Toch D*N! Goed gespeeld! (ik wilde het eigenlijk gewoon niet geloven dat D*N de mol kon zijn)
En Convans: ook top gespeeld!

Het was in ieder geval top om zo van de zijlijn (en 1 opdracht achter de schermen) mee te beleven!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #7 Gepost op: 13-06-2021, 17:25:30 »
Van harte gefeliciteerd Convans met het winnen van dit fantastische spel! En je mag belg dankbaar zijn voor het vullen van de pot. Goed gespeeld beide en blijkbaar was het zeer close!

En goed gedaan, D*N! Ik ben heel benieuwd naar de molacties, jouw ervaringen en natuurlijk de ervaringen van Convans en belg!

Topseizoen! Daarvoor ook dank aan SpacyColours en MollenvangR. Wat een karwei moet dat zijn geweest, maar met zo'n mooi verloop en einde.

Nu nagenieten van alles en hopelijk schuiven jullie en de geweldige niet-finalisten (dat klinkt wat vriendelijker dan AFVALLERS) aan in Café de Moltalk (heel inclusief) binnenkort!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #8 Gepost op: 13-06-2021, 17:31:34 »
Van harte Convans, goed gespeeld ::bravo::


En Dennis de mol, wauw, wat goed gedaan ::bravo::

Belg, zo goed de pot gevuld, maar helaas ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #9 Gepost op: 13-06-2021, 18:06:46 »
Zie je wel, ik was wel eerlijk over Romy! Alleen was ze niet mijn hoofdverdachte, het was tactisch spreiden ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #10 Gepost op: 13-06-2021, 19:32:29 »
Tijdens het napraten van de podcastopname van dat moment maak ik nog even een foutje wat ons 500 euro in de min kost:Kan gebeuren toch?
Dat moment was echt goud, uit het niets riep jij ineens heel overdreven slecht geacteerd van "OOHHHH WAT STOM VAN ME HAHAHAHA!" Was dat die keer met Larikoek?

Sowieso kon ik altijd heerlijk meegenieten als ik met Dennis en anderen in een call zat en hij hele verhalen afstak over hoe hij als 'kandidaat' het spel beleefde, en dan zat ik daar met een straight face terwijl ik van binnen helemaal stuk ging. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #11 Gepost op: 13-06-2021, 19:41:45 »
Hahaha ik was toen echt aan het twijfelen of dat een bewuste molactie was of dat hij het echt per ongeluk deed  ::rofl::  Sowieso, nu ik er op terugkijk, zijn die gesprekken wel mooi wanneer we het over Mol Online hadden ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-06-2021, 19:44:27 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #12 Gepost op: 13-06-2021, 19:53:26 »
Wat jullie niet wisten (1) - molkeuze en openingsopdracht

De komende dagen zullen we nog een aantal inside facts plaatsen in dit topic. Het eerste gaat over de opening en de molkeuze.

In eerste instantie hadden we als idee om een soort Wij zijn niet in Kiev vriend opening te doen met 5 aangrenzende landen van Roemenië.  Gaandeweg kregen we twijfels en dus zochten we naar iets anders. Toen kwamen we met het idee om spectaculair te openen: wat als de kandidaten zelf de mol de kiezen? Spacy had toen al het idee van Wie kent moljonairs, maar nog niet concreet. Alleen vielen langzaam alle puzzelstukjes op zijn plaats. Anonimiteit zou een rol gaan spelen in de opening.

Eerst zouden de kandidaten met een schaduwaccount in een moltalksetting door ons ondervraagd worden en 4 x3 (steeds 3 personen dezelfde vraag) verschillende vragen over waarom hij/zij een goede mol zou zijn. Daarna zouden de kandidaten 3 volledig geanonimiseerde profielen krijgen waaruit ze in the open een mol mee konden kiezen (alleen zouden ze dat moment nog niet weten). Bij dat idee kreeg vooral Spacy heel veel twijfels, of het niet te veel zou verraden. Gelukkig heb ik hem weten te overtuigen het toch door te zetten (in een andere vorm). De laatste opdracht zou dan vergelijkbaar zijn met Wie kent Moljonairs.

Ook dat hebben we helemaal omgegooid. De Masked Singer pakken kwamen erbij, maar het in the open kiezen bleef een twijfelpunt. Toen bedachten we, in samenspraak met Vermoljoen en Lama: wat als we nou 3 mollen voorselecteren en dan 3 eigenschappen uit hun aanmelding pakken die niet per se iets zeggen over wie de persoon is? We hebben deze eigenschappen vervolgens in de  inschrijflijst opgenomen. Dit was de beruchte vraag 50 van de lijst. En zo geschiedde... we vroegen de kandidaten 3 eigenschappen te kiezen en daarmee eigenlijk hun mol te ""customizen". Hieronder de eigenschappen per molkandidaat en hoe vaak die werd gekozen door de kandidaten (die op dat moment dus niet wisten dat ze een mol aan het kiezen waren). Elke keuze stond voor 1 punt.

Belg
1. De mol moet anderen terecht wijzen op hun fouten (1x)
2. "De mol moet niet de ideale kandidaat uithangen die voor de pot gaat" (3x)
3. "De mol moet anderen doen geloven dat hij hen totaal niet vertrouwt" (0x)
4. "De mol moet gebruik maken van het imago dat hij heeft opgebouwd tijdens een eventuele eerdere deelname aan forumspellen" (2x)

1 + 3 + 0 + 2 = 6 = punten

Convans
1 De mol moet proberen de verantwoordelijkheid op te eisen als een opdracht dreigt te lukken (1x)
2. "De mol moet profiteren van fouten die anderen maken"  (2x)
3. De mol moet af en toe wel kleine bedragen verdienen, maar grote bedragen uit de pot houden (3x)
4. "De mol moet zich voordoen als iemand die het belangrijk vindt dat er geld verdiend wordt" (1x)

1+ 2+ 3 + 1 = 7 punten

Dennis
1. "De mol moet acties durven maken die totaal niet logisch zijn voor een mol" (7x)
2. "De mol moet zoveel mogelijk lol maken tijdens zijn rol" (5x)
3. "De mol moet een echte sfeermaker in de groep zijn" (1x)
4. "De mol moet dusdanig onder je ogen saboteren dat je denkt dat die het niet kan zijn" (4x)

7+5+1+4 =17 punten

En zodoende werd dus Dennis als mol gekozen door de 12 kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 13-06-2021, 19:58:56 door MollenvangR »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #13 Gepost op: 13-06-2021, 20:26:07 »
Ik moet alles nog helemaal grondig lezen aangezien ik weer fashionably late ben, maar ik wil graag D*N ook in het openbaar feliciteren voor het neerzetten van zo'n puike prestatie. Het is fantastisch hoe jij je hebt ingezet in je rol en hoe je het merendeel van de kandidaten om de tuin hebt weten te leiden, dat is oprecht een zware uitdaging die jij al dansend hebt volbracht! ✨

Ook een dikke proficiat aan de hosts, MollenvangR en SpacyColours. Ik heb het spel niet altijd even actief kunnen volgen, maar het was zo mooi om te zien hoe jullie je allebei steeds enorm hebben ingezet voor de opdrachten. Leuke kandidaten, leuke proeven en een topduo! Het was erg fijn dat er ook zulke interactie was met de kijkers. Over topduo's gesproken, graag een warme bedankt aan Susdus en Lodewijk voor Café De Moltalk. Dat vergde erg veel engagement, maar het was steeds fijn om te zien hoe jullie de afgevallen kandidaten onder tranen en snot wisten te sussen 💛

Verder wil ik graag Belg nog feliciteren aangezien hij zo ver in het spel is geraakt. Verliezend finalist is een beetje bitterzoet, maar je hebt wel mooi alle opdrachten meegemaakt. Twee Belgen aan de top, iets mooiers kan ik me niet wensen. Uiteraard tot slot een gefeliciteerd aan Convans, hoewel hij me haat en me overal verwijderd heeft ben ik trots dat je jezelf een waardige winnaar mag noemen van WidMO 2021. Veel succes met je loopbaan als volgende organisator! 🇧🇪
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #14 Gepost op: 13-06-2021, 20:47:03 »
Er staan drinken en hapjes klaar in de bar
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #15 Gepost op: 13-06-2021, 21:06:12 »
Dank voor de lieve berichten! ::bravo::

Over de meet the mole-opdracht heb ik nog wel een anekdote. ::vergroot::

De opdracht vond zich plaats in de RN-chat. Met elke kandidaat hadden we van te voren een tijd afgesproken om daar met de mol te meeten. Ik zou de gesprekken met Jacco en Larikoek hosten. Beide kandidaten kwamen keurig op tijd bij hun respectievelijke rendez-vous. Alleen, beide keren kwam één persoon niet opdagen. Namelijk, de mol. Nu is een meet the mole opdracht zonder mol sowieso al vrij lastig, maar in dit geval ook nog eens supergevaarlijk.

De eerste keer gebeurde het bij Jacco volgens mij. Jacco kwam de chat binnen, wij babbelden vast een beetje met elkaar, hij vertelde dat hij heel erg twijfelde tussen Convans en Dennis als mol. Ondertussen tikte de tijd voorbij. Toen Dennis na 5 / 10 minuten nog steeds niet online was gekomen, en ik hem ondertussen ook gebeld had en hij niet opnam, had ik een probleem. Ik besefte me dat Dennis waarschijnlijk aan het werk was. Maar ik kon op dat moment moeilijk tegen Jacco zeggen van "Oh, de mol is waarschijnlijk nog aan het werk." Één blik op de online gebruikerslijst zou dan alles duidelijk maken, want dan had Jacco gezien dat Convans ondertussen als een bezetene aan het refreshen was, waarschijnlijk op zoek naar appels of eieren, want die opdracht liep op dat moment ook. Sterker nog, het was op dat moment mijn shift om die appels en eieren te posten, maar ik heb toen maar even een tijdje niets geplaatst (daarom plaatste ik de laatste avond na de oorspronkelijke deadline nog een aantal keer), om te voorkomen dat Convans op dat moment een bericht zou plaatsen waarin hij doodleuk bezig was met fruit plukken, terwijl wij op de mol aan het wachten waren in de chat.

Dus ik hield Jacco maar een beetje aan de praat, stelde wat vragen over het song festival (vond ik oprecht leuk om te weten hoor ::hypocriet::). Maar toen Dennis er na een kwartier of zo nog steeds niet was, zei ik maar dat de mol verbindingsproblemen had met IRC, de chat-software, en niet kon joinen. Heel geloofwaardig natuurlijk (in het uiteindelijke gesprek met Jacco en Dennis kregen zij zelfs beiden daadwerkelijk verbindingsproblemen). Toen heb ik wel meteen de sessie afgeblazen, want als een Convans of belg het in z'n hoofd haalde om op dat moment voor de lol de chat in te gaan, waren de poppen aan het dansen geweest.

Dat liep met een sisser af, maar toen hadden we het gesprek met Larikoek, en kwam Dennis wederom niet opdagen. Dit keer heb ik maar zo snel mogelijk de IRC-connectie-smoes erin gegooid en gezegd dat we wel een ander tijdstip zouden plannen. Larikoek vroeg nog wel heel scherp welke IRC-error het dan precies was, dus heb ik maar de eerste de beste geciteerd die ik kon googelen. :')

Afijn, dat waren nog even een paar onconventionele molacties van achter de schermen. ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 13-06-2021, 21:07:51 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #16 Gepost op: 13-06-2021, 22:17:19 »
Ik heb eigenhandig je titel gegeven Convans, enjoy ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #17 Gepost op: 13-06-2021, 22:47:52 »
Ik heb eigenhandig je titel gegeven Convans, enjoy ::bravo::

Wooow, wat een eer!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #18 Gepost op: 13-06-2021, 23:01:37 »
Goed gespeeld Dennis! Ik heb je meegenomen in de test maar dat deed ik met iedereen, ik heb je eerlijk gezegd nooit echt verdacht (na mijn eliminatie heb ik het spel nog zeer weinig gevolgd). Dat had ook te maken met het feit dat je al aan zo veel meedeed en dat ik dacht, die kiezen ze nooit want dat is te obvious en ook gewoon niet leuk  ;D oftewel ik was één van die mensen die je al van tevoren / tijdens afl 1 had afgeschreven. Maar echt goed gedaan  ::bravo::

Belg, jij had de winst zeker verdiend. Heel goed gedaan en je was een super leuke speler  ::bravo::

En Convans, ik ben blij dat wij allebei terug hebben mogen keren dit seizoen en dat ik iig 2 afleveringen met je heb mogen bonden. Het was jammer dat het zo kort was maar ik ben ZO blij dat jij gewonnen hebt (en dat je niet de mol bent (want dat dacht ik nog steeds, oops))  ::bravo:: een zeer terechte winnaar van een bijzonder seizoen. En ik wilde nog even zeggen, wat ik tegen je zei was echt zo: ik wilde maar 1 bondje dit seizoen en compleet eerlijk zijn en dat is gebeurd  ;)
Frankje Lapi

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #19 Gepost op: 14-06-2021, 10:29:35 »
Mag ik trouwens nog even kwijt waar ik het meest van baalde in het spel? Dit was oprecht een samenloop van omstandigheden en is niemand iets te wijten, maar ik baalde.

Ergens, in een stad in Roemenië vond ik dit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De hele week was ik aan het toewerken naar een moment waarop we de dader aan moesten gaan wijzen. Ik zou van tevoren doen alsof ik vrij inactief was, zodat ik een alibi had en niet als kroongetuige aangewezen zou worden. Daarnaast zou ik kunnen aansturen op een verdachte en hopelijk zo ook nog de Mol in actie zien.

Maar dan...
Het moment dat de desbetreffende discussie/opdracht op gang komt is nét tijdens m'n werkdag. Ik sta op de groep (met kinderen, buiten) en in de tussentijd vindt een hele opdracht plaats. Ik kom thuis en ik zie dat mijn kans op de vrijstelling is verkeken. Begrijpelijk, maar OH wat baalde ik zeg :( Daarnaast had de Mol nu ook niet heel veel informatie gegeven, want belg had de puzzel zo goed opgelost, daar konden we niet omheen.  ::rofl:: Denk dat Dennis zelfs had van: oh, nou, alright dan, laat maar gaan...
Het was, na de executietwist van aflevering 2, alweer een domper dus ik was wel even goed 'ziek' ervan haha. Ik heb met Larikoek nog uren naar hints gezocht in de molbrief (omdat deze in kleur was en in de opdracht zelf in zwart wit), maar kwamen toch wel tot de conclusie dat het óf een onmogelijke hint is, óf (en dat is het waarschijnlijk) gewoon gegenereerd via het internet.

Ook hier weer kwam Convans zo verdacht over, want echt nog geen halve dag nadat ik het briefje gevonden had kwam hij vragen: "En heb je het al gevonden??". Het was écht uit belangstelling maar ik vond het verdacht  ::rofl::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!