Auteur Topic: [MO21] De molacties  (gelezen 1680 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO21] De molacties
« Gepost op: 13-06-2021, 16:33:21 »
Dennis, dit topic is van jou! Hier kun je je verhaal kwijt! (tot Dennis klaar is, alleen Dennis hier laten posten aub)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #1 Gepost op: 13-06-2021, 16:40:52 »
Ik ben de Mol!

Ik kreeg ruim 2,5 maand geleden te horen dat jullie als kandidatengroep mij hadden gekozen als mol. In aflevering 1 werd dit ook bekend gemaakt door een vervormde stem, maar dat was ik dus! Kijk maar:


Mijn tactiek als mol was een logische voor mij: op de voorgrond treden, in your face molacties, nepmol spelen, acties doen die een mol niet zou doen maar toch nadelig waren voor de pot en gewoon heel erg veel plezier hebben in het zo goed mogelijk verpesten van de opdrachten dit seizoen. Ik ben tweemaal eerder de mol geweest. Eén maal op een wie is de mol weekend en een keer online. Ik moet zeggen dat dit de moeilijkste groep was van de drie. Logisch ook natuurlijk qua verdenkingen, gezien ik de vorige keren door niemand of één iemand ontmaskerd werd. Dit seizoen wist ik dat het lastig ging worden om dat weer te behalen met deze tactiek. Daarnaast waren mijn sociale connecties in het spel minder sterk deze keer. Zeker in het tweede deel van het spel werd het spel daardoor mentaal wel zwaarder omdat je écht alleen staat in het spel. Maar ik kan wel wat mooie molacties aan jullie laten zien, dus hier komen ze:

1.1 The Masked Mole

Wou ik het spel rustig beginnen? Ja. Ging dat gebeuren? Nooope. Deze opdracht moest gemold worden. Niet alleen omdat ik de mol ben, maar ook omdat als ik kandidaat was geweest, ik precies hetzelfde had gedaan. Ik ben best een open boek op het forum, dus veel van mijn antwoorden zijn makkelijk aan mij te koppelen. En mezelf bekend maken is absoluut niet leuk, dus ik deed mijn best om undercover te blijven bij zowel kandidaten als kijkers. Een soort van eerste test als mol. Ik had bij deze opdracht dus bedacht dat ik de wcrol vraag, de karakter vraag en het antwoord op de vraag of je de mol wilde zijn naar waarheid ging beantwoorden en de rest liegen. Het daadwerkelijke mollen helpt alleen bij een meerderheid en die beslissing was er bijna nooit omdat er al een overtuigende meerderheid was. Wat daarbij wel grappig was, was dat ik later in een bondje kwam met Aurynn en Larikoek. Ik benoemde daar zelf dat de mol het beste kon stemmen rond de beslissende stem (dus redelijk laat). Toen we een overzicht maakte van de kandidaten kwam ik er als hoogste uit, wat mij blijkbaar uiteindelijk onverdacht maakte bij hun gezien ik er zelf op wees.

Anyways, een ander belangrijk detail was dat ik hier had besloten dat ik “nee” had gezegd op de vraag of ik de mol wilde zijn. Dus vanaf hier ging ik bijvoorbeeld als soms per ongeluk zeggen van “ja ik heb twee keer de waarheid gesproken”. Waardoor anderen tot de
conclusie kunnen komen dat de vraag over de mol “nee” was. Dit detail komt in meerdere opdrachten nog terug. Verder heb ik niet perse een specifiek iemand na gedaan. Ik gaf gewoon redelijk standaard straight white male antwoorden, dan konden ze nog op meerdere mensen slaan. Uiteindelijk verdienen we hier wat geld omdat een aantal mensen bijna helemaal eerlijk zijn over alles, maar gelukkig niet op alle vragen.



1.2 Wie kent Moljonairs!

De eerste echte in your face molactie. Uiteraard is het simpel deze opdracht. We moeten mensen raden en ik moet zorgen dat we ze niet raden. Ik zweer dat ik niet van tevoren had bedacht dat ik mezelf ging koppelen aan de eerste. Tijdens het spel bedacht ik mij opeens dat het kon en het mij ook heel erg onverdacht zou maken als mogelijke deelnemer. Ik weet nog wel toen ik de afbeeldingen voor het eerst zag dat ik bij elke afbeelding zei: DIT BEN IK, omdat er in heel veel afbeeldingen sterretjes zaten. Omdat ik mijzelf dus verwisseld had, waren er zeker twee fout. Daarnaast moest ik ervoor zorgen dat we die hulplijnen erdoor gingen gooien voordat de echte grote moneys gemaakt zouden worden. Super fijn dat de rest hier goed in meehelpt. Zeker toen er net een hulplijn werd ingezet en Belg het antwoord direct daarna post. Ik was toen ook online om te verzekeren dat het goed zou gaan en die hulplijn verbrast werd. Daarna heb ik meegeholpen om hulplijn 3 in te zetten op Luchtmaniak zijn personage en gingen we vervolgens OOK nog hulplijn 4 inzetten. Sukkels! Uiteindelijk werden alle andere personages geraden. Ik was dus de enige die hier echt geld uit de pot heeft gehouden. Bij het stemmen leek ook alleen Larikoek door te hebben dat ik in dit pak zat. Dus ik kreeg een hele mooie jokermunt. Oh wat was ik een blije kandidaat!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #2 Gepost op: 13-06-2021, 16:45:19 »
1.3 Welkom in Roemenië

Oh jongens, het begin van het einde van de groepssfeer, I’m so sorry. Toen ik hoorde wie er meedoen aan dit seizoen sprong er natuurlijk iemand uit: Convans. Door onze eerdere clashes in andere spellen kon ik geloofwaardig onze “slechte” relatie gebruiken om molacties uit te voeren. Zo ook bij deze opdracht. Natuurlijk ging ik Convans achterlaten op die toren. Maar wie zetten we daar nog meer bij? Hmm misschien een wraaklustige Franklapidus! Ik begon snel te peilen of ik mensen mee kon krijgen. Uiteraard keerde ik naar mijn net gevormde bondje met Aurynn en Larikoek. Alleen Larikoek was een tijdje niet online op het moment dus hadden we een ander derde persoon nodig. Opportunische Luchtmaniak was het antwoord. Alleen deed hij eerst nog even lastig, want hij wou eigenlijk het liefste mij ook achterlaten. The audacity! Uiteindelijk kregen we hem mee op Convans en Franklapidus, die boos en geïrriteerd achterbleven. Vervolgens was mijn taak om zeker een fout meer te maken dan deze boze boezemvrienden.

Nou geregeld!  ::ok::
Dat hebben we weer goed gedaan  ::bravo::

Mijn jokermunt werd natuurlijk gestolen door een Peggy...
Jammer joh


Maar we weten allemaal hoe dat seizoen ging ;).

1.4 Poes, poes, poes, poes, poes…!?

Ik mocht hiervoor een hele mooie groepsindeling maken. Dit heb ik gedaan op basis van jullie inschrijflijsten en jullie persona en dit was de logica:

Groep 1 - Drie mensen die het overzicht goed kunnen bewaren (Parlementspaleis)
1. Molfreak Arno (omschrijft de katten voor groep 2) - Chaotisch persoon voor overzicht
2. Giorgio (omschrijft de katten voor groep 3) - Mysterieus persoon op goede molpositie
3. FrankLapidus (omschrijft de katten voor groep 4) - Chaotisch én wil graag nepmollen

Voor de volgende twee groepen heb ik volgens de lijsten 2 mensen die willen nepmollen en 1 iemand die voor de pot wil gaan:

Groep 2 (sector 1 en 4)
1. Roomey164 - Ken ik niet, maar wil blijkbaar nepmollen
2. KingLennart - Ken ik niet heel goed maar wil nepmollen
3. JaccoS - Wil voor de pot gaan, maar kan hopelijk makkelijk overmeesterd worden door de nepmollen

Groep 3 (sector 2 en 5)
1. Aurynn - Wil goed nepmollen, vertrouwen dat hij dit ook wel kan
2. Belg - Wil voor pot gaan, sterk iemand waar ik wat hardere nepmollen tegenover moet zetten.
3. Luchtmaniak - Wil nepmollen, vertrouwen dat hij dit aankan.

Vervolgens heb ik mezelf een uitdaging gegeven door met twee personen te gaan die zeggen niet te gaan nepmollen. Daarbij heb ik natuurlijk mijn conflict mogelijkheid met Convans in gedachten gehouden en zetten we daar Larikoek bij die dit al eens heeft meegemaakt om geen nieuwe mensen af te schrikken.

Groep 4 (sector 3 en 6)
1. D*N
2. Convans
3. Larikoek

Geen zorgen Convans, wij gaan samen

hebben  :-*

We kwamen laat op gang deze opdracht, want het waren ook gewoon veel opdrachten deze aflevering. Uiteindelijk besloot ik wel ook een waldo te vinden want ik kan niet alles fout doen. Daarnaast konden we weer wat geld verpesten door die poezenbabies verkeerd te doen. Wat niet heel lastig was met de slechte omschrijvingen van Frankie. Lekkere groepsindeling hè! Ik was de enige van mijn groep die op tijd een dikgedrukt antwoord gaf, wat goed van mij! Maar alles was wel fout. Nou jammer, wel leuk geprobeerd toch?

1.5 Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt

Mijn tactiek bij deze bakjesopdracht was: chaos creëren. Daarom kwamen Belg en ik hier tot confrontatie. Die wou alles volgens zijn plan hebben en dat kon ik gewoon niet toestaan. Ik moest ervoor zorgen dat mensen achterdochtig werden, gretig en er kistjes tweemaal gekozen zouden worden. Het moge wel duidelijk zijn dat ik hier zelf niet de goedkope molactie ging doen om stiekem een kistje te pakken die iemand anders had gekozen. Anderen gingen de fouten maken. Ik heb zeker nog wel geprobeerd om mijn eigen kistje interessant en mysterieus te doen laten overkomen zonder precies te zeggen wat erin zit. Want ik had het kistje met 2 jokers (voor aflevering 4, niet voor aflevering 3 Jaccos :-*) die ik als kandidaat ook graag zou willen. Niemand ging daar op in, maar gelukkig was er uiteindelijk wel genoeg chaos dat er slechts een klein bedrag werd verdiend.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #3 Gepost op: 13-06-2021, 16:49:36 »
2.1 Radio Cartita

Ik wist tijdens mijn voorbereiding al dat ik in de podcast groep terecht ging komen. Dat was de logische keuze voor mij als persoon dus daar heb ik dan ook mijn molactie op voorbereid. Ik wist niet zeker welk onderwerp ik zou krijgen, maar gelukkig waren Larikoek en Aurynn lief en gaven ze de mol het onderwerp: Wie is de Mol? Ondanks dat ik door tijdgebrek geen mega lange video kon maken om het helemaal onmogelijk te maken om de woorden te raden was het duidelijk wat ik moest doen. Het bonuswoord goed verstoppen. Veel opsommingen maken, rare woorden gebruiken en goed afwijken van het onderwerp. Ik had expres naast mijn lijstje woorden dat ik had gekregen zelf een lijstje van woorden gemaakt die ik mezelf had verplicht ook te gebruiken. Zo zouden er het dubbele aantal rare woorden in de tekst zitten. En het lukte! Hoewel ze wel wat woorden konden raden boeide mij uiteindelijk slechts het bonuswoord, want daarmee zou er niets verdiend kunnen worden. Dag geld!  ::joehoe::

2.2 Penningmeester Verkiezing

Ah een opdracht die perfect is voor mij als kandidaat én mol! Ik MOET dit natuurlijk winnen. Ik kan hiermee 1500 euro uit de pot gooien én de penningmeester worden met bijkomende voordelen. Tot mijn verbazing laten mensen mij inderdaad runnen en krijg ik ondersteuning van de twee lastpakken uit aflevering 1: Convans en Belg. Het campagne idee was snel gemaakt: Een betere sfeer begint bij jezelf. Wanneer je de conflicterende mensen rustig krijgt en tot samenwerking brengt dan heeft dat een positief effect.

Daarnaast mikt Convans op mij als mol.

We hebben als strategie dat we kijkers iets kunnen geven uit het spel. Uiteraard speel ik hier mijn tactiek door dat ik niet de mol wou zijn. Belg stelde namelijk voor om onze mol strategie te delen. Maar die wil ik niet delen, zeker niet omdat op basis daarvan ik ben gekozen door de kandidaten. Dus uiteraard noem ik dat ik deze tactiek niet heb. Ik moet nog wel een kandidaten biecht delen, die ik natuurlijk ook niet heb. Snel even typen!  Ik heb geen invloed op de verdeling van het campagnegeld, wat ik wil gebruiken om mezelf onverdacht te maken. Maar ook dit gaat fout, want er wordt uiteindelijk het minste geld op mij ingezet. Zelfs Franklapidus heeft meer en die wil geen eens penningmeester worden! Wat is dit voor een groep?! Uiteindelijk winnen wij met overgave en gaat dat geld lekker de pot uit. Heeerlijk ::zon::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #4 Gepost op: 13-06-2021, 16:55:51 »
2.3 Urban Levels

Dit was een heavy week qua opdrachten. Ik moest een penningmeester verkiezing winnen, een podcast in elkaar draaien en dus ook nog mollen bij dit doolhof. Gezien het eerste level zo makkelijk was dat die sowieso wel gehaald zou worden, heb ik deze opdracht dus eerst even links laten liggen. Het is ook lekker obvious als de mol het eerste level goed doet om “vertrouwen te winnen”. Niet voor deze nepmol, die wil verdacht worden! Bij het tweede level kwam ik tegen het einde in het spel. En natuurlijk ging dat whoopsie, niet zo whoopsie, goed. We konden nog het middelpunt halen, als we dan ook de deadline gingen halen om te stoppen. Ik was op dat moment bij Lucy om spelletjes te spelen. Franklapidus kwam heel droog naar beneden om heel casually te zeggen “Oh we hebben blijkbaar een deadline gemist”. Oh wat dom! Toen hij later weg was en ik op het bord keek in hun huis zag ik deze boodschap:


Maar IK ben de mol?!

Ohja de opdracht. Dus we hadden nog een derde level. Waarbij ik in een hele grappige positie terecht kwam. Ik was uiteindelijk de persoon die bij het middelpunt kwam. Het was zo grappig geweest als ik hier gewoon door was gelopen, maar ik stond al wel op wat verdenkingslijstjes én ik ging sowieso al heel wat geld uit de pot houden met de andere twee opdrachten, dus ik ging gewoon even anderen verdacht maken die vonden dat ik door moest lopen (HALLO LUCHTMANIAK EN CONVANS). We verdienden toch niet zoveel hier uiteindelijk.

2.4 Kleur bekennen…?

Een veelbesproken opdracht en ook voor mij als mol een rare opdracht. Ik had hier namelijk een plan bij dat helemaal in het water is gevallen door de actie van Jaccos, Giorgio en Luchtmaniak. Ik vond het een hele dubbele opdracht, ook tijdens mijn voorbereiding. Als je kijkt naar de historie van deze opdracht, zowel op tv als online dan overleefd de persoon met het rode scherm eigenlijk altijd. En in veel gevallen krijgt deze persoon zoveel informatie door dit rode scherm dat diegene ook op de goede mol komt. Zeker in dit spel waarbij informatie ook nog eens makkelijker gedeeld kan worden kan dat funest zijn voor mij. Dus mijn keuze was hier geld verdienen en de daadwerkelijke afvaller eruit of geld mollen en mogelijk ontmaskerd worden door iemand die eigenlijk fout zat. Ik had dus van tevoren vast gesteld: Ik ga hier proberen de afvaller weg te werken en dat geld voor lief nemen. Wie de afvaller ook zou zijn, ik zou altijd die persoon eruit proberen te werken. Misschien is het mensen ook wel opgevallen dat ik redelijk snel in begon te hakken op JaccoS. Ik moest mezelf ook in de groene groep krijgen zodat de kans hoger was dat JaccoS in de rode groep kwam. Dus had ik ingecalculeerd dat ik hier een joker zou hebben die ik kon inzetten om er zo geloofwaardiger in te blijven zitten en met meer overtuiging mensen kon overtuigen dat ik écht in die groene groep zou moeten komen.

Maar dit werd allemaal in het water gegooid door de beruchte actie. Dat ik boos moest spelen dat ik nu “mogelijk” zou afvallen was dan ook niet lastig. Ik was namelijk wel echt geïrriteerd met het concept en de actie want nu was de kans groter dat ik ontmaskerd zou worden. Uiteindelijk heeft JaccoS deze informatie ook geholpen naar mij als mol, dus volgens mij was het een juiste inschatting. Ik kon er alleen niets aan doen om het te stoppen. Maaar hey, wel weer geld uit de pot! Dat heb ik weer goed gedaan! ::blond::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #5 Gepost op: 13-06-2021, 17:01:42 »
3.1 De Brasovbrigade

Ik heb redelijk hard gemold in de eerste twee afleveringen, tijd om het wat rustiger te gaan doen deze aflevering. Mijn grootste molactie van deze aflevering zat qua voorbereiding in de derde opdracht, die uiteindelijk geschrapt werd.

Tijdens het eerste onderdeel gingen we waldo’s zoeken. Het leverde bijna niets op, dus nou oké ik ga die waldo’s wel vinden hoor. Ik moet hier ook alles doen!


3.2 Veelzijdig verhoor

Met Larikoek deed ik één van de leukste opdrachten, die ik ook echt niet fout kon doen. Gergo is een ware artiest die verdiend dat mensen naar hem luisteren.
Natuurlijk gaan we het album kopen, laat maar weten wat de link is  ::bravo::
Ik wacht nog steeds!

Met Convans gingen we hints kopen. De eerste was logisch om te kopen en zorgde ervoor dat het geld wat ik met de waldo’s had verdiend weer wegviel. Voor de tweede hint was Convans aan het pushen om het te doen. Maar Convans zit ondertussen ook op mij als mol en deze valstrik gaan we niet intrappen. Ik hou dus voet bij stuk en ga die tweede hint niet kopen. Wanneer uiteindelijk Belg met het juiste antwoord komt op de moord ga ik hier snel in mee. Ik weet dat de opdracht gespeeld is op dit moment en dat tegenstribbelen mij alleen maar verdacht gaat maken want het gaat ons gewoon lukken. Daardoor valt wel ook de derde opdracht weg. Daar was ik niet op voorbereid dat dit zou gebeuren, maar hey dat geld kan dus niet meer verdiend worden. Heb ik toch mooi even een hele opdracht en mogelijkheid tot geld verdienen weg gemold!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #6 Gepost op: 13-06-2021, 17:10:30 »
4.1 Kunststukjes van Puzzelstukjes
Hallo, hier staat letterlijk een The Big Puzzle finalist  ::joehoe::. Ik ben GE-WEL-DIG met puzzels ::hypocriet::
En GE-WEL-DIG met het verpesten van de hogere geldbedragen natuurlijk! Ik nodig natuurlijk Hadewychisdemol uit als goede puzzelaar zodat hij ook wat voor mij kan gaan mollen. Er waren natuurlijk wel andere opties geweest om te kiezen maar ik wou bewust een goede puzzelaar hebben. (Zelfs zo goed dat Belg niet meer durfde! Watje!  ;D). Overigens win ik mijn eigen duel ondanks dat ik het rustig aan deed. Michael90 was gewoon nog slechter!

Het echte grote molwerk zat natuurlijk in de gezamenlijke puzzel. Wat een heerlijke opdracht om te mollen. Ik zie tot mijn verbazing dat mensen redelijk snel gaan passen. Vooral Roomey lijkt hier nu hard mee bezig te zijn. Dus ik beslis lekker mee te gaan hierin.
Als het Romy al te lang duurt  ;D

Pas
Pas
Pas
Pas


Dit zou sowieso weer een aflevering moeten worden waarbij ik ga nepmollen. Zogenaamd omdat ik denk dat teveel mensen op de goede mol terecht komen. Ik maak vaak de deal door als derde te passen zodat het geld uit de pot stroomt. Tijdens het napraten van de podcastopname van dat moment maak ik nog even een foutje wat ons 500 euro in de min kost:
OHHH NEE IK KOPIEËR DE VERKEERDE LINK SHIT omg  ::rofl::
Kan gebeuren toch?

4.2 Laserdiscipline

Ook hier zou ik lekker obvious gaan mollen en daarvoor heb ik mijn Team nodig. Charlie's Angels come on let’s mole!


Ik leg mijn plan uit om verdacht te worden. In ruil daarvoor laat ik de mogelijke vrijstelling en jokers over aan Aurynn en Larikoek. Larikoek hoeft alleen maar duidelijk te zeggen naar welk kistje ik moet gaan (waar geld inzit) en ik moet daar vanaf wijken door naar een kistje te gaan waar mingeld inzit. Als mol ben ik natuurlijk afhankelijk van de informatie die de persoon geeft in stuurpositie anders verklap ik mijn voorkennis. Larikoek lijkt mij eerst nog te willen dubbel crossen door te liegen zodat ik dus “per ongeluk” wel geld pak. Maar maakt er uiteindelijk zo’n zootje van in communicatie dat ik gemakkelijk op het mingeld terecht kom en hier weer als enige geen geld pak.
Sorry Luus, ik heb een beetje moeite met boven en onder. Maar ik zal weer volledig je instructies opvolgen!
Lekker genepmolt Dennis! Als iedereen je nu nog niet verdenkt dan weet ik het ook niet meer!

4.3 Cultuur Proeven

Aaaaah deze penningmeester mag in actie komen! Ik moet natuurlijk mijn bondje pleasen en omdat we samen informatie willen ophalen gaan Larikoek, Aurynn en ik dus elk in een andere opdracht. JaccoS ga eens leren bier drinken, Roomey heeft genoeg bier gehad dus die gaat als de vrouw van de groep lekker boodschappen halen voor ons en Luchtmaniak gaat mij helpen om de fijnproevers opdracht te verpesten.


Zo, lekkere verdeling weer. Uiteindelijk ga ik bij de fijnproevers wat dingen nog fout wisselen en doet inderdaad Luchtmaniak het zware mollenwerk. Thanks buddy!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #7 Gepost op: 13-06-2021, 17:22:56 »
5.1 Roemeens fluisteren

Tijd om de artistieke Charlotte in mij naar boven te halen!

Dit is echt een baby hoor!


Ik weet niet wat de hel dit is! (hel? ???)


Olifantenoren?


OH SHIT MIJN AANTEKENINGEN

Ik kon een aantal spreekwoorden sowieso helemaal goed vertellen tegen Belg, want ik wist dat Convans en Larikoek hier geen geld op in hadden gezet. Toen ik voorstelde om de eerste 25 te tekenen nam Belg het gelijk over. NEE IK DOE DE EERSTE 25. We hadden volgens mij net iets meer spreekwoorden geraden in de eerste 25 dus hij wou ze graag zelf verpesten met z’n tekeningen. Ik mocht de laatste 25 doen en die verpesten ;D.

5.2 Trap op, trap af

Deze opdracht is klein geld per mini opdracht, maar groot geld als er teveel goed gaat. De taak is dus duidelijk: geen verdubbeling. Maar ook hier is hulp nabij. Veel van de eerste opdrachten gaan mis. De eerste opdracht die ik meespeel is de vraag op je hebt ingevuld als mol. Gezien de meerderheid al fout antwoord ga ik eerlijk zijn: Convans. Die zit al een tijdje op mij en is geloofwaardiger dan Belg. Dus dat is mijn mol die ik hoop tot de finale te behouden. Mijn tweede opdracht is tijdzones, kijk daar kan ik wat mee want ik heb geen besef van tijd! Ik wissel een paar locaties naar de goede locatie maar net niet genoeg om de opdracht te doen slagen. Opdracht mislukt en daarbij ook de verdubbeling. Op het juiste moment want de molloten quiz kan ik haast niet geloofwaardig mollen als Wie is de Mol? Podcaster. Die doe ik dan ook gewoon goed. De laatste opdracht is een arcadespel. Ik had allang de juiste score behaald, maar toen Kinglennart het niet lukte dacht ik “hmm ik laat die kandidaten graag even zweten”. Last minute lever ik alsnog mijn score in en red ik de opdracht “wat goooooed!”


In mijn screenshot in het topic had ik even de tijd eraf geknipt  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #8 Gepost op: 13-06-2021, 17:28:53 »
5.3 Dracula van Transsylvanië

Wat moet je hier dan mee! ::rofl:: Het werd snel duidelijk dat de kandidaten dit spel niet zouden gaan spelen en gewoon vol voor het geld zouden gaan. Ik kon in het eerste potje uiteindelijk alleen hopen dat het eigenhandig cancellen van het spel mij onverdacht zou maken omdat het ineens moeilijk werd voor mijn geliefde spelleiding. In de tweede ronde koos ik dan ook een rol waarbij ik invloed had op het ontdekken van de vampieren. Maar ook hier had het weinig zin want binnen no time kwamen de vampieren zelf zich weer melden. Ik probeerde nog als echte kandidaat een deal te maken over de joker. Die zou natuurlijk nog belangrijk worden deze aflevering ;D.

Al aan het einde van de vorige aflevering was het balletje opgegooid dat er misschien een nieuwe penningmeester gekozen zou worden. Ik zag het dus al mijlenver aankomen dat ik binnenkort afgezet zou worden. Maar dat gaan we niet zomaar laten gebeuren. Toen de joker verdeeld moest worden bij deze opdracht zag ik mijn kans schoon. Ik maakte de eis op de joker en anders zou ik de graai uit de pot nemen. Gemakkelijk te voorkomen voor de kandidaten, want het was een aankondiging. Luisteren deden ze niet, wat het nog leuker maakte voor mij als mol natuurlijk. Want ik hou mij graag aan mijn woord.
Ik haal 3.000 euro uit de pot



Dat krijgen jullie ervan! Ik wou eerst een kleiner bedrag eruit halen, maar die vampieren was natuurlijk helemaal stom voor mij dus even compenseren! Uiteraard werd de pot toen van mij afgepakt. Geen probleem, 3000 euro is een fors bedrag en ik heb de pot niet meer nodig.

Die 3.000 euro is nu natuurlijk ritueel verbrand:


5.4 Het Middeleeuwse Festival

Geen Belg die mij stopt om dit te mollen hoor. Ik ga gewoon lekker irritant veel vragen stellen, irritant opvallen en mijn flamboyante zelf zijn bij een net iets te mannelijke opdracht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #9 Gepost op: 13-06-2021, 17:33:36 »
6.1 Opzouten

Van de spelleiding krijg ik mee dat ik in de tv kamer of in de vrije positie moet komen. Maar ik kan geen molposities meer opeisen op dit moment. Dat is geen probleem, want ook in andere posities kan ik prima mollen hoor. Ik verduidelijk nogmaals dat Convans nog steeds mijn mol is, wat tot nu toe de hele serie stabiel is gebleven. Vervolgens ga ik met JaccoS het reuzenrad in. Ik besluit de opdracht te spelen zonder dat ik de antwoorden weet en dat werkt wonderschoon. Zo maak ik fouten bij het doorgeven van de nummers uit de top2000 omdat er gekloot is met de titels van de nummers. Belg stelt voor de zoekmachine te gebruiken maar die werkt niet op alle nummers even goed. Ja sorry, kan ik ook NIETS aan doen! Sowieso die gekke Belg wou dat wij 2000 nummers gingen overtypen, hou op met mij hoor. En wat is mijn tactiek aan het einde van de opdracht? Gewoon irritant door het overleg heen roepen natuurlijk ;D.
HALLOOOO? KAN IEMAND ONS HELPEN DIT DRAAIENDE HELRAD STIL TE ZETTEN? VOLGENS MIJ HEEFT JACCO EEN KOTSZAKJE NODIG DUS LEG DIE OOK ALVAST KLAAR, DANKU
MISSCHIEN MOET IK EEN LIEDJE ZINGEN VOOR DE GOEDE SFEER?

GAAT IEMAND NOG ONS HELPEN OF HOE ZIT DAT?
IK VIND KINDEREN SOWIESO NIET LEUK, LAAT STAAN KOTSENDE, HAAL MIJ HIERUIT!
WIJ KUNNEN GEEN HINTS MEER KOMEN, ALLES KOMT OP JULLIE AAN JONGENS, NOG EEN PAAR MINUTEN! KOMOOOOP!


6.2 Kunstkenners/ Van inschatbare waarde

Ik kom in de beste molpositie qua opdracht en maak Kinglennart daar helemaal gek door de schoenen van Kobe van een flatgebouw te gooien ;D. Het lijkt mij duidelijk dat ik hier gewoon verkeerd gestuurd heb. Op het pakken van Dali als hoogste bedrag, verwarring te zaaien over de legopoppetjes, de schoenen eruit gooien etc. Niet te obvious natuurlijk. Af en toe haalde ik zeker wel iets kleins eruit en was ik tegengas aan het geven bij dingen die veel waard waren. Maar uiteindelijk zouden we toch voor Dali gaan en die was vrij weinig waard. (Net als jullie inschat kunsten trouwens)



6.3 De Tijd Terugdraaien

In mijn voorbereiding was ik gegaan voor geen groepsvrijstelling, maar het was geen ramp geweest als die er wel was. Toen de opdracht er eenmaal was zaten er ook nog wat mensen fout in de test en een extra week kan heel veel betekenen bij sommige kandidaten die nog aan het flipfloppen waren qua verdachten. Dus die extra week had ik uiteindelijk sowieso liever niet. Ik had ook niet verwacht dat de opdracht zo makkelijk gemaakt zou worden als die uiteindelijk was. Maar gezien mijn eerdere tactiek: duidelijk dat ik al weken op Convans zat als mol, ik zelf aan het nepmollen was om mensen op mij te krijgen etc. was het logisch dat ik als kandidaat graag een afvaller zou zien. Dus ik besloot all in te gaan en de opdracht volledig tegen te werken zodat er geen geld verdiend zou worden en geen groepsvrijstelling zou komen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #10 Gepost op: 13-06-2021, 18:19:42 »
7.1 Plattelandsleven

Dit bestond uit 100 onderdelen haha. Eerst hadden we de muziekopdracht, die overigens super leuk was. Gezien mijn normale kennis hierover had ik besloten deze opdracht niet bewust te mollen. Ik was ook duidelijk de enige persoon die hier enigszins zijn best deed want de rest zoog echt. Sorry not sorry.

Dan hadden we de raadsels of de dode mensen juist raden. Dit was lastig bepalen omdat ik in beide niet zo goed zou zijn. Ik koos voor de dode mensen in de hoop dat we die sowieso kunnen verpesten gezien Belg al bij de raadsels ging.

En dan waren er nog eieren en appels die we gingen proberen te vangen. Ik was op dit moment begonnen met mijn nieuwe baan in de horeca waardoor ik grote delen van de dag niet online kon zijn om dingen te vangen. Aan de ene kant handig, want ik kon ook geen dingen vangen en ik had een goed excuus. Maar ik kon ook niet heel actief meedoen. Het lukte mij wel om nog een wit eitje te vangen hehe.


*Cartita laat een ei vallen voor mij

7.2 In gesprek met de mol

Ah de opdrachten der opdrachten voor mij. Hier moest ik overal bovenop zitten natuurlijk want ik kon het niet riskeren dat er iets fout zou gaan. Daarom zou ik hier ook veel gecalculeerde risico's nemen. Ik hoef niet het volledige minbedrag te winnen, maar in ieder geval zorgen dat er mingeld verdiend gaat worden en dat niemand drie keer groen gaat krijgen voor een grote hint. Ik had een soort van standaard strategie die ik zou toepassen.

Ik had sowieso besloten om in bakje 1 en 2 altijd rood en groen te stoppen en vaak ook drie keer op dezelfde plek omdat je dat niet verwacht. Ik hield ook vaak vol dat ik altijd zei dat ze bakje 1 moesten pakken of bakje 1 en bakje 2. Bij het laatste bakje is het psychologisch logisch dat je voor bakje 5 of 6 wil kiezen want die heb je nog niet eerder kunnen kiezen. In 5 ging dus eigenlijk altijd de bom. Per kandidaat heb ik nog wel eens wat tactieken aangepast.

Hier komen de gesprekken:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #11 Gepost op: 13-06-2021, 18:21:35 »
Mijn inschatting was dat Belg zou denken dat ik zou dubbel bluffen bij het eerste bakje, gezien ik dit eerder heb gedaan.

Gesprek 1 - kandidaat 1 (belg)  -75 euro

De keuzes van de mol
[13:05] <MolV> 1 rood, 2 groen
[13:14] <MolV> 1 rood 2 groen 3 joker 4 niets
[13:18] <MolV> 1. rood 2. groen 3. 2 jokermunten 4. groen 5. Bom 6. rood

Gespreksverslag
[13:05] <@MV> Yes welkom vrieden
[13:06] <kandidaat> Dag Mol
[13:06] <MolV> Hallo
[13:07] <kandidaat> Doe je het nog graag?
[13:07] <MolV> Vast en zeker
[13:08] <kandidaat> Nochtans zijn er een aantal opdrachten glansrijk geslaagd
[13:08] <@MV> Laten we maar meteen ter zake komen. In de eerste wagon van de trein staan 2 bakjes. Het ene bakje bevat een groene kaart, het andere bakje een rode kaart. Je mag één bakje openen. De groene kaart is hier 75 euro waard, de rode kaart kost de pot 75 euro. Mol, vertel eens: wat zit in welk bakje?
[13:09] <MolV> Pak 1
[13:09] <kandidaat> Waarom?
[13:09] <MolV> Groen
[13:10] <kandidaat> Ben je te vertrouwen zoals bij de enveloppen-kistjes-opdracht?
[13:10] <MolV> Ik ben nu te vertrouwen
[13:11] <kandidaat> Ik pak bakje 1.
[13:12] <@MV> In bakje 1... zit een rode kaart, -75 euro
[13:12] <MolV> Ha Ha
[13:13] <kandidaat> Goed gedaan, mol
[13:13] <@MV> We gaan door naar wagon 2.
[13:14] <@MV> Korte uitleg: In de tweede wagon staan 4 bakjes. Ook hier bevat een van de bakjes een groene kaart,  het tweede bakje bevat een rode kaart, het derde bakje niks en het vierde bakje bevat een joker. Je mag ook hier één bakje openen. De groene kaart levert de pot 175 euro op, de rode kaart kost de pot 175 euro.
[13:14] <@MV> Mol, vertel eens op, wat moet deze kandidaat pakken
[13:15] <MolV> Pak 1
[13:15] <kandidaat> Want?
[13:15] <MolV> Groen
[13:16] <kandidaat> Ik pak bakje 4.
[13:16] <@MV> In bakje 4 zit... niets
[13:16] <MolV> Ha Ha
[13:17] <kandidaat> Geen geluk in het spel
[13:17] <kandidaat> Of goed misleid
[13:18] <@MV> Gaan we door met de 3e en laatste wagon. Nog even kort de uitleg:
[13:18] <@MV> Wagon 3 In de derde en laatste wagon staan 6 bakjes. Hier mag je 2 bakjes openen. In twee bakjes zitten groene kaarten, in twee andere bakjes zitten rode kaarten één bakje bevat een bom en één ander bakje bevat twee jokermunten. Pak je de bom, raak je alles wat je tot nu toe verdiend hebt kwijt (mingeld uitgezonderd) en eindigt het spel voor jou hier. Elke groene kaart is 250 euro waard, elke rode kaart kost de pot weer 250 euro.
[13:18] <@MV> Beste mol, wat zou jij deze kandidaat adviseren?
[13:19] <MolV> 4 jokermunten
[13:20] <MolV> 1 groen
[13:21] <kandidaat> Die bakjes wou ik al nemen, los van je advies
[13:21] <MolV> Pak dan
[13:21] <kandidaat> Dus ik neem bakje 1 en 4.
[13:22] <@MV> Je kiest dus voor 1 en 4?
[13:22] <kandidaat> Ja
[13:22] <@MV> in 1 zit... een rode kaart -250 euro
[13:23] <MolV> Ha Ha
[13:23] <@MV> in 4 zit... een groene kaart +250 euro. Dat maakt 0, maar met die rode kaart uit wagon 1: -75 euro
[13:23] <kandidaat> Ha Ha
[13:24] <MolV> Lege handen voor jou
[13:24] <@MV> Beste kandidaat, de mol heeft jou behoorlijk misleid. Helaas geen drie groene kaarten verzameld, zonde, want dat had je dichter bij de identiteit van de mol kunnen brengen.
[13:24] <kandidaat> Ik heb geen troeven nodig gehad tot nu
[13:25] <MolV> Nog niet
[13:25] <@MV> Jij mag nu een vraag stellen die de mol met JA of NEE kan beantwoorden. Let op: de mol antwoord naar eigen inzicht.
[13:27] <kandidaat> Eens denken
[13:27] <MolV> Ik heb niet alle tijd
[13:28] <kandidaat> Heb jij een bondgenoot in dit spel?
[13:28] <MolV> Ja
________________________________________
[13:29] <kandidaat> Veel succes bij je molacties
[13:30] <@MV> Het spel eindigt hier. Beste kandidaat en beste mol bedankt voor jullie komst.
[13:30] <MolV> Dank
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #12 Gepost op: 13-06-2021, 18:23:16 »
Ik heb hier een volledig schizofreen gesprek met mezelf waarbij ik mezelf een joker geef ;D

Gesprek 2 - D*N -75 euro en 1 joker

De keuzes van de mol
[14:05] <MolV> 1. groen 2. Rood
[14:10] <MolV> 1. rood 2. groen 3. niets 4. Joker
[14:13] <MolV> 1. 2 jokermunten 2. rood 3. rood 4. bom 5. groen 6. groen

Gespreksverslag
[14:04] <@MV> Welkom nogmaals beste mol en beste kandidaat
[14:05] <kandidaat> Hallo molletje!
[14:05] <kandidaat> Tijd om je een lesje te leren!
[14:05] <MolV> Dat zullen we nog wel zien
[14:06] <@MV> Beste kandidaat, even een korte uitleg: In de eerste wagon staan 2 bakjes. Het ene bakje bevat een groene kaart, het andere bakje een rode kaart. Je mag één bakje openen. De groene kaart is hier 75 euro waard, de rode kaart kost de pot 75 euro. Je mag één bakje kiezen
[14:06] <@MV> Beste mol, wat adviseer jij deze kandidaat te kiezen?
[14:06] <MolV> Pak 1
[14:07] <kandidaat> En daar zit in?
[14:07] <MolV> Groen
[14:07] <kandidaat> Weet je dat zeker?
[14:07] <MolV> Heel zeker
[14:08] <kandidaat> Ik pak bakje 2! Niet te vertrouwen deze man
[14:08] <@MV> In bakje 2 zit... een rode kaart. Had de mol nou maar geloofd.
[14:09] <MolV> Ha Ha
[14:09] <@MV> Maar goed, we hebben nog 2 wagons te gaan
[14:09] <kandidaat> Ja ha ha convans
[14:10] <@MV> Gaan we verder met wagon 2. Daarin staan 4 bakjes.
[14:10] <@MV> Nog even kort de uitleg: In de tweede wagon staan 4 bakjes. Ook hier bevat een van de bakjes een groene kaart,  het tweede bakje bevat een rode kaart, het derde bakje niks en het vierde bakje bevat een joker. Je mag ook hier één bakje openen. De groene kaart levert de pot 175 euro op, de rode kaart kost de pot 175 euro.
[14:10] <@MV> Beste mol, wat is jouw advies?
[14:11] <MolV> Wat wil je hebben?
[14:11] <kandidaat> De joker
[14:11] <MolV> Pak 4
[14:12] <kandidaat> En dat is nu wel echt zo?
[14:12] <MolV> Ja
[14:12] <kandidaat> Ik pak bakje 4!
[14:12] <@MV> In bakje 4 zit... inderdaad een joker!
[14:13] <kandidaat> Yessss thanks mol
[14:13] <@MV> De teller staat nu voor jou op -75 euro en 1 joker
[14:14] <@MV> Gaan we alweer door met de derde en laatste wagon. Nog even kort de uitleg hierbij:
[14:14] <@MV> In de derde en laatste wagon staan 6 bakjes. Hier mag je 2 bakjes openen. In twee bakjes zitten groene kaarten, in twee andere bakjes zitten rode kaarten één bakje bevat een bom en één ander bakje bevat twee jokermunten. Pak je de bom, raak je alles wat je tot nu toe verdiend hebt kwijt (mingeld uitgezonderd) en eindigt het spel voor jou hier. Elke groene kaart is 250 euro waard, elke rode kaart kost de pot weer 250 euro.
[14:14] <@MV> Mol, wat adviseer je deze kandidaat?
[14:15] <MolV> Wat wil je?
[14:15] <kandidaat> 2 jokermunten en geen bom
[14:15] <MolV> Pak 2 voor jokermunten
[14:16] <MolV> Pak 4 voor geen bom
[14:16] <kandidaat> En als ik nou 5 pak?
[14:17] <MolV> Niet doen
[14:17] <MolV> Pak 2 en 4
[14:17] <kandidaat> Ik pak 2 en 5!
[14:18] <@MV> In 2 zit... -250 euro
[14:18] <@MV> In 5 zit een groene kaart +250 euro. Dat streept elkaar mooi weg
[14:18] <kandidaat> Vuile Mol!
[14:18] <kandidaat> Ik wil mijn jokermunten!
[14:19] <@MV> Dat betekent dat het spel hier bijna eindigt voor jou met -75 euro en 1 joker
[14:19] <MolV> Ha Ha
[14:19] <MolV> Later Loser
[14:19] <@MV> Beste kandidaat, de mol heeft jou behoorlijk misleid. Helaas geen drie groene kaarten verzameld, zonde, want dat had je dichter bij de identiteit van de mol kunnen brengen.
[14:19] <@MV> Jij mag nu een vraag stellen die de mol met JA of NEE kan beantwoorden. Let op: de mol antwoord naar eigen inzicht.

[14:20] <kandidaat> Ben jij Convans?
[14:21] <MolV> Nee
[14:21] <@MV> Dan stopt het spel hier
[14:21] <@MV> Beste mol, beste kandidaat. Bedankt voor jullie komst
[14:22] <@MV> Jullie mogen de (trein) chat nu verlaten
[14:22] <kandidaat> Nou daaaaag!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #13 Gepost op: 13-06-2021, 18:25:10 »
Luchtmaniak is vrij argwanend, dus die gaat mij vanaf het begin niet geloven!

Gesprek 3 - Luchtmaniak -75 euro

De keuzes van de mol
[17:10] <MolV> 1. rood 2. Groen
[17:14] <MolV> 1. Niets 2. Groen 3. Joker 4. Rood
[17:20] <MolV> 1. Rood 2. Groen 3. Bom 4. Rood 5. 2 jokermunten 6. Groen

Gespreksverslag
[17:09] <@MV> Welkom beste kandidaat en welkom beste mol
[17:09] <Kandidaat> thnx
[17:09] <MolV> Hallo
[17:10] <Kandidaat> ik weet wie je bent
[17:10] <@MV> Ik zal nog even kort uitleggen wat de bedoeling is.
[17:10] <@MV> In de eerste wagon staan 2 bakjes. Het ene bakje bevat een groene kaart, het andere bakje een rode kaart. Je mag één bakje openen. De groene kaart is hier 75 euro waard, de rode kaart kost de pot 75 euro
[17:11] <@MV> Beste mol, wat is jouw advies voor deze kandidaat?
[17:11] <MolV> Pak 2
[17:12] <Kandidaat> en nu mag ik een bakje kiezen?
[17:12] <@MV> ja
[17:12] <MolV> Ja kies 2
[17:12] <Kandidaat> bakje 1 please
[17:13] <@MV> In bakje 1... zit een rode kaart. Dit kost de pot 75 euro.
[17:13] <MolV> Ha Ha
[17:14] <Kandidaat> wat onwijs balen dit
[17:14] <@MV> Inderdaad balen, maar we hebben nog de 2e en de 3e wagon natuurlijk. We gaan verder met wagon 2
[17:14] <@MV> In de tweede wagon staan 4 bakjes. Ook hier bevat een van de bakjes een groene kaart,  het tweede bakje bevat een rode kaart, het derde bakje niks en het vierde bakje bevat een joker. Je mag ook hier één bakje openen. De groene kaart levert de pot 175 euro op, de rode kaart kost de pot 175 euro.
[17:14] <@MV> je mag wederom 1 bakje kiezen
[17:15] <@MV> Beste mol, wat is jouw advies?
[17:15] <MolV> Wat wil je hebben?
[17:16] <Kandidaat> Ik wil een groene kaart
[17:16] <@MV> Dus beste mol, waar bevindt zich de groene kaart?
[17:17] <MolV> Pak 1
[17:18] <Kandidaat> ik pak bakje 1
[17:18] <@MV> In bakje 1...
[17:18] <@MV> Zit helaas niets
[17:18] <MolV> Ha Ha
[17:18] <Kandidaat> wat onwijs balen dit
[17:19] <@MV> Voorlopig blijf je op -75 euro staan, we gaan door naar de derde en laatste wagon
[17:20] <@MV> In wagon 3 mag je 2 bakjes pakken zo meteen. Nog even kort de uitleg
[17:20] <@MV> Wagon 3 In de derde en laatste wagon staan 6 bakjes. Hier mag je 2 bakjes openen. In twee bakjes zitten groene kaarten, in twee andere bakjes zitten rode kaarten één bakje bevat een bom en één ander bakje bevat twee jokermunten. Pak je de bom, raak je alles wat je tot nu toe verdiend hebt kwijt (mingeld uitgezonderd) en eindigt het spel voor jou hier. Elke groene kaart is 250 euro waard, elke rode kaart kost de pot weer 250 euro.
[17:20] <@MV> Beste mol, wat is jouw advies?
[17:21] <MolV> Pak 1 en 2
[17:22] <Kandidaat> wat krijg ik dan?
[17:22] <MolV> Groen
[17:22] <Kandidaat> ik pak 3 en 6
[17:23] <@MV> In 6 zit groen, 250 euro voor de pot verdiend!
[17:23] <@MV> In 3 zit echter de bom
[17:23] <MolV> Ha Ha
[17:23] <@MV> 250 euro weer kwijt
[17:24] <@MV> Het spel eindigt voor jou op -75 euro
[17:24] <@MV> Maar we zijn er nog niet helemaal...
[17:24] <Kandidaat> ik denk dat de groep mij als een held gaat verwelkomen
[17:25] <@MV> Jij mag nu één vraag stellen aan de mol, die de mol alleen met JA of NEE kan beantwoorden. Let op: de mol geeft antwoord naar eigen inzicht.
[17:28] <MolV> Vandaag nog
[17:28] <Kandidaat> Nou Mol ik heb jou deze opdracht goed geholpen, dus ik hoop dat je me goed gezind gaat zijn in het beantwoorden van deze vraag. Mijn vraag is: heb jij in de afgelopen 24 uur mij een bericht op Discord geschreven?
[17:28] <MolV> Ja
[17:29] <Kandidaat> Dankjewel, dat waardeer ik :)
[17:29] <@MV> Bedankt beste mol voor jouw aanwezigheid en ook bedankt beste kandidaat
[17:30] <@MV> Jullie mogen de (chat) trein verlaten. Het spel eindigt hier

[17:31] <Kandidaat> Tot over een paar weken Mol, ik kijk er naar uit je te mogen ontmaskeren
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #14 Gepost op: 13-06-2021, 18:27:42 »
JaccoS ging redelijk goed, gelukkig weet ik een bommetje te leggen  ::vergroot::

Gesprek 4 - JaccoS - 0 Euro

De keuzes van de mol
[13:08] <MolV_> 1. rood 2. groen
[13:11] <MolV_> 1. joker 2. groen 3. joker 4. rood
[13:11] <MolV_> wacht lol
[13:12] <MolV_> 1. niets
[13:12] <SpacyColours> oh ja
[13:20] <MolV_> 1. 2 jokermunten 2. rood 3. groen 4. groen 5. bom 6. rood

Gespreksverslag
[12:58] <Kandidaat4> Top!
[12:58] <Kandidaat4> Dit zei ik in mijn inschrijving: "Als jullie mij kiezen krijgen jullie ook een kandidaat die stiekem valletjes gaat neerleggen voor De Mol, hopend dat De Mol erin vast komt te zitten en niet meer los komt zonder dat ik wat wijzer ben geworden." Ik denk dat vandaag daar een goed moment voor is moehaha
[13:02] <@SpacyColours> xD
[13:03] <Kandidaat4> Hoi Mol! :D
[13:03] <MolV> Hallo
[13:03] <Kandidaat4> Hoe is het met je?
[13:03] <MolV> Goed
[13:03] <Kandidaat4> Fijn
[13:03] <Kandidaat4> Heb je er zin in?
[13:06] <Kandidaat4> Ik ook
[13:07] <MolV_> Hallo
[13:07] <Kandidaat4> Welkom terug Mol
[13:07] <@SpacyColours> niets zeggen over deze molwissel he!
[13:07] <Kandidaat4> Dit is wel een hippere manier om te communiceren dan vorige week he Mol?
[13:08] <@SpacyColours> Laten we beginnen!
[13:08] <Kandidaat4> Is goed!
[13:08] <@SpacyColours> We staan nu in wagon 1
[13:08] <@SpacyColours> In de eerste wagon staan 2 bakjes. Het ene bakje bevat een groene kaart, het andere bakje een rode kaart. Je mag één bakje openen. De groene kaart is hier 75 euro waard, de rode kaart kost de pot 75 euro
[13:08] <@SpacyColours> Wat is jouw advies, mol?
[13:08] <MolV_> Pak 2
[13:09] <Kandidaat4> Waarom wil jij dat?
[13:09] <MolV_> Pak 2
[13:09] <Kandidaat4> Wat jij wilt
[13:09] <Kandidaat4> Ik pak 2!
[13:10] <@SpacyColours> In bakje 2 vind je een...
[13:10] <@SpacyColours> Groene kaart!
[13:10] <@SpacyColours> Dat betekent 75 euro!
[13:10] <Kandidaat4> Bedankt Mol!
[13:10] <Kandidaat4> Katsjing
[13:10] <MolV_> Goed gedaan
[13:10] <Kandidaat4> Jij ook
[13:10] <Kandidaat4> #teamwork
[13:10] <@SpacyColours> Dat was de opdracht. Fijne dag nog!
[13:10] <@SpacyColours> nee jk
[13:11] <Kandidaat4> :')
[13:11] <@SpacyColours> In de tweede wagon staan 4 bakjes. Ook hier bevat een van de bakjes een groene kaart,  het tweede bakje bevat een rode kaart, het derde bakje niks en het vierde bakje bevat een joker. Je mag ook hier één bakje openen. De groene kaart levert de pot 175 euro op, de rode kaart kost de pot 175 euro.
[13:11] <@SpacyColours> Welk bakje moet onze kandidaat pakken, mol?
[13:12] <MolV_> Wat wil je hebben?
[13:13] <Kandidaat4> De groene kaart
[13:13] <Kandidaat4> Of een joker
[13:13] <Kandidaat4> Zeg ze allebei maar
[13:15] <MolV_> Pak 1 voor joker
[13:15] <Kandidaat4> En de groene kaart?
[13:16] <MolV_> Doet er niet toe
[13:16] <Kandidaat4> Dat doet er wel toe
[13:17] <Kandidaat4> Welke is leeg?
[13:17] <MolV_> Bakje 2 is groen
[13:17] <Kandidaat4> Oké
[13:17] <Kandidaat4> Nu doet het er opeens wel toe?
[13:18] <MolV_> Graag of niet
[13:18] <Kandidaat4> Ik pak 2!
[13:18] <@SpacyColours> In bakje 2 ligt...
[13:19] <@SpacyColours> Een groene kaart!
[13:19] <@SpacyColours> 175 euro erbij, goed bezig!
[13:19] <Kandidaat4> Oké, so far so good
[13:19] <Kandidaat4> Dat gaat niet helemaal als gepland he, Mol?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #15 Gepost op: 13-06-2021, 18:27:48 »
[13:20] <@SpacyColours> In de derde en laatste wagon staan 6 bakjes. Hier mag je 2 bakjes openen. In twee bakjes zitten groene kaarten, in twee andere bakjes zitten rode kaarten, één bakje bevat een bom en één ander bakje bevat twee jokermunten. Pak je de bom, raak je alles wat je tot nu toe verdiend hebt kwijt (mingeld uitgezonderd) en eindigt het spel voor jou hier. Elke groene kaart is 250 euro waard, elke rode kaart kost de pot weer 250 euro.
[13:21] <@SpacyColours> Mol, wat is jouw advies?
[13:21] <MolV_> Pak 1 en 2
[13:21] <Kandidaat4> Even iets enthousiaster Mol, waarom moet ik die pakken?
[13:22] <MolV_> Omdat ik het zeg
[13:22] <Kandidaat4> Waar zitten de rode kaarten?
[13:23] <MolV_> Maak je geen zorgen
[13:23] <MolV_> Pak 1 en 2
[13:26] <MollenvangR> Kandidaat 4 denkt ik pak niks
[13:26] <@SpacyColours> nu loopt de chat vast bij Kandidaat4 xD
[13:26] <@SpacyColours> die gaat even reconnecten
[13:26] <MollenvangR> Is jouw invloed, alle gesprekken die ik had gingen goed :P
[13:27] <@SpacyColours> haha klopt xD
[13:27] <MollenvangR> Je bent gezakt! Ik heb meegekeken, maar je bent gezakt
[13:27] <@SpacyColours> :(
[13:27] <MollenvangR> Welkom terug kandidaat 4
[13:28] <Kandidaat4> Het laatste bericht dat ik zag was mijn eigen bericht of ik ze tegelijk moest pakken
[13:28] <@SpacyColours> ik heb gewoon steeds treinstoringen!
[13:28] <@SpacyColours> oh
[13:28] <@SpacyColours> ja
[13:28] <Kandidaat4> Oké
[13:28] <Kandidaat4> Dus Mol, ik moet 1 en 2 pakken?
[13:28] <MolV_> Ja
[13:28] <Kandidaat4> Tot nu toe ben je eerlijk geweest hmmm
[13:29] <MolV_> Ik ben goudeerlijk
[13:29] <Kandidaat4> Hilarisch
[13:29] <Kandidaat4> Nee ik geloof er niks van Mol, ik pak 4 en 5!
[13:30] <@SpacyColours> oké
[13:30] <MolV_> Zelf weten
[13:30] <@SpacyColours> In bakje 4 ligt...
[13:30] <@SpacyColours> een kaart
[13:30] <@SpacyColours> en de kleur is
[13:30] <@SpacyColours> GROEN!
[13:30] <Kandidaat4> Yesss
[13:30] <Kandidaat4> Nu 5 nog aaah
[13:30] <@SpacyColours> In bakje 5 ligt...
[13:31] <@SpacyColours> BOEM
[13:31] <@SpacyColours> een bom
[13:31] <MolV_> Ha Ha
[13:31] <Kandidaat4> SHIT
[13:31] <@SpacyColours> dat betekent dat je alles wat je verder hebt gepakt weer kwijt bent :(
[13:31] <Kandidaat4> Mag ik weten wat er in de andere kistjes zat?
[13:32] <MolV_> Nee
[13:32] <@SpacyColours> Nee, maar je mag wel nog 1 ding doen
[13:32] <@SpacyColours> Je mag de mol een Ja/Nee vraag stellen, waar de Mol dan naar eigen inzicht op mag antwoorden :)
[13:32] <Kandidaat4> Oké hmm
[13:35] <Kandidaat4> Beste Mol, is Dennis jouw favoriete Mol?
[13:36] <MolV_> Ja
[13:36] <Kandidaat4> Oké
[13:36] <Kandidaat4> Bedankt voor het gesprek Mol
[13:36] <@SpacyColours> Goed, dat was hem. Hopelijk ben je iets wijzer geworden!
[13:36] <Kandidaat4> Je hebt me hier te pakken gekregen, maar je bent nog niet van me af!
[13:37] <MolV_> Dag kandidaat
[13:37] <Kandidaat4> Succes komende weken
[13:37] <Kandidaat4> Ik zie je in de finale
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #16 Gepost op: 13-06-2021, 18:35:03 »
Larikoek was andere koek. Sinds het afvallen van Aurynn was Larikoek zeker van mij als mol. Maar gezien ons bondje was er wel een soort van understanding naar mijn idee dat we elkaar daarbij nog wel zouden helpen. Ik hoopte dus dat Larikoek mee zou helpen met mollen hier in ruil voor items. Alleen was hij toch niet zo goed te vertrouwen  ::)

Kandidaat 5 - Larikoek -75 euro

De keuzes van de mol
[10:37] <MolV> 1. rood 2. groen
[10:40] <MolV> 1. rood 2. groen 3. joker 4. niets
[10:45] <MolV> 1. 2 jokermunten 2. rood 3. groen 4. groen 5. bom 6. rood

Gespreksverslag
[10:36] <Kandidaat> Hallo
[10:36] <MolV> Hallo
[10:37] <@SpacyColours> alright
[10:37] <@SpacyColours> let's start
[10:37] <@SpacyColours> In de eerste wagon van de trein staan 2 bakjes. Het ene bakje bevat een groene kaart, het andere bakje een rode kaart. Je mag één bakje openen. De groene kaart is hier 75 euro waard, de rode kaart kost de pot 75 euro. Mol, vertel eens: wat zit in welk bakje?
[10:38] <MolV> Pak 1
[10:39] <Kandidaat> Ik pak 1
[10:40] <@SpacyColours> In bakje 1 zit een rode kaart, dat betekent helaas -75 euro
[10:40] <MolV> Ha Ha
[10:41] <@SpacyColours> Op naar de tweede wagon!
[10:41] <@SpacyColours> In de tweede wagon staan 4 bakjes. Ook hier bevat een van de bakjes een groene kaart,  het tweede bakje bevat een rode kaart, het derde bakje niks en het vierde bakje bevat een joker. Je mag ook hier één bakje openen. De groene kaart levert de pot 175 euro op, de rode kaart kost de pot 175 euro.
[10:42] <@SpacyColours> Wat is jouw advies, mol?
[10:42] <MolV> Pak 3 voor joker
[10:43] <Kandidaat> Ik pak 3
[10:43] <@SpacyColours> In bakje 3 zit... een Joker! :D
[10:46] <MolV> Goed gedaan
[10:46] <@SpacyColours> En dan nu de laatste wagon
[10:46] <@SpacyColours> In de derde en laatste wagon staan 6 bakjes. Hier mag je 2 bakjes openen. In twee bakjes zitten groene kaarten, in twee andere bakjes zitten rode kaarten, één bakje bevat een bom en één ander bakje bevat twee jokermunten. Pak je de bom, raak je alles wat je tot nu toe verdiend hebt kwijt (mingeld uitgezonderd) en eindigt het spel voor jou hier. Elke groene kaart is 250 euro waard, elke rode kaart kost de pot weer 250 euro.
[10:46] <@SpacyColours> Mol, welk bakje moet worden gepakt?
[10:47] <MolV> Pak bakje 2 voor jokermunten en pak 6
[10:48] <Kandidaat> Wat zit er in 6?
[10:48] <MolV> Geen bom
[10:48] <Kandidaat> Welke is de bom?
[10:49] <MolV> Ga ik niet zeggen
[10:49] <MolV> Pak 2 en 6
[10:49] <MolV> Dan heb je geen bom
[10:49] <Kandidaat> Ik heb een tegenvoorstel
[10:50] <Kandidaat> Als je mij de twee rode kaarten laat pakken zodat ik kan vertrekken met mijn joker, dan doe ik dat
[10:50] <MolV> Pak 2 en 6
[10:50] <Kandidaat> ...
[10:52] <MolV> 2 en 6 zijn rood
[10:54] <@SpacyColours> Welke gaan het worden, kandidaat?
[10:55] <Kandidaat> Ik open 5
[10:55] <MolV> Nee pak 2 en 6
[10:55] <Kandidaat> Waar zit de bom?
[10:55] <MolV> Niet in 2 of 6
[10:57] <@SpacyColours> Kandidaat, welke twee bakjes open je?
[10:57] <Kandidaat> Moet ik ze tegelijkertijd openen?
[10:57] <@SpacyColours> yep
[10:58] <Kandidaat> Ik kies 1 en 5
[10:58] <@SpacyColours> oké
[10:58] <@SpacyColours> In bakje 1 zit...
[10:58] <@SpacyColours> 2 Jokermunten! :D
[10:59] <@SpacyColours> https://www.youtube.com/watch?v=AEugaediRlU
[10:59] <Kandidaat> En in bakje 5
[11:00] <@SpacyColours> oh
[11:00] <@SpacyColours> daarin zit een bom
[11:00] <Kandidaat> Jammer
[11:00] <@SpacyColours> dat betekent dat je alles kwijt bent en het spel hier voor jou eindigt :(
[11:00] <MolV> Eigen schuld
[11:00] <MolV> Ha Ha
[11:00] <@SpacyColours> maar ja, het was gezellig iig!
[11:01] <Kandidaat> Succes nog!

Vraag: "Heeft er één van de nu nog overgebleven kandidaten in de test van aflevering 6 op vraag 20 Larikoek geantwoord?"

Antwoord: Ja
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #17 Gepost op: 13-06-2021, 18:37:04 »
Oh Convans toch, natuurlijk pakt hij per ongeluk een joker en verdiend hij uiteindelijk het slechtste bedrag  ::rofl::. You go hulpmollie  ::bravo::

Kandidaat 6 - (CONVANS) -250 euro

De keuzes van de mol
[21:07] <MolV> 1. rood 2. Groen
[21:10] <MolV> 1. Rood 2. Groen 3. Joker 4. Niets
[21:14] <MolV> 1. Rood 2. Groen 3. 2 jokermunten 4. Groen 5. Bom 6. Rood
 
Gespreksverslag
[21:07] <MV> Welkom, we gaan nu echt beginnen
[21:07] <MV> Wagon 1 In de eerste wagon staan 2 bakjes. Het ene bakje bevat een groene kaart, het andere bakje een rode kaart. Je mag één bakje openen. De groene kaart is hier 75 euro waard, de rode kaart kost de pot 75 euro
[21:07] <MV> Mol, wat is jouw advies?
[21:07] <@MolV> Pak 1
[21:08] <Kandidaat6> Bakje 2 graag
[21:08] <MV> In bakje 2... zit een groene kaart!
[21:09] <MV> Dat levert 75 euro op voor de pot
[21:09] <Kandidaat6> :')
[21:10] <MV> Een goed begin is het halve werk zeggen we maar. We gaan door naar wagon 2
[21:10] <MV> Wagon 2 In de tweede wagon staan 4 bakjes. Ook hier bevat een van de bakjes een groene kaart,  het tweede bakje bevat een rode kaart, het derde bakje niks en het vierde bakje bevat een joker. Je mag ook hier één bakje openen. De groene kaart levert de pot 175 euro op, de rode kaart kost de pot 175 euro.
[21:10] <MV> Je mag wederom 1 bakje kiezen
[21:10] <MV> beste mol, wat is jouw advies?
[21:10] <@MolV> Pak 1
[21:11] <Kandidaat6> Nog meer advies? Of dit was het?
[21:11] <@MolV> Wat wil je hebben?
[21:11] <Kandidaat6> Waar zit de rode kaart?
[21:12] <@MolV> In bakje 1
[21:12] <@MolV> Dus Pak 1
[21:13] <Kandidaat6> Ik ga voor bakje 3!
[21:13] <MV> In bakje 3... zit één joker! Gefeliciteerd
[21:13] <Kandidaat6> Verdomme :P
[21:13] <MV> De stand staat daarmee na 2 wagons op 75 euro en 1 joker
[21:14] <MV> Gaan we door met wagon 3. Daar mag je 2 bakjes openen
[21:14] <MV> Wagon 3 In de derde en laatste wagon staan 6 bakjes. Hier mag je 2 bakjes openen. In twee bakjes zitten groene kaarten, in twee andere bakjes zitten rode kaarten één bakje bevat een bom en één ander bakje bevat twee jokermunten. Pak je de bom, raak je alles wat je tot nu toe verdiend hebt kwijt (mingeld uitgezonderd) en eindigt het spel voor jou hier. Elke groene kaart is 250 euro waard, elke rode kaart kost de pot weer 250 euro.
[21:15] <MV> Mol, wat is jouw advies?
[21:15] <@MolV> Pak 1 en 2
[21:16] <Kandidaat6> Wil je zeggen wat er in welk bakje zit?
[21:16] <@MolV> Nee
[21:16] <@MolV> Pak 1 en 2
[21:16] <Kandidaat6> Ben je heel zeker?
[21:16] <@MolV> Ja
[21:17] <Kandidaat6> Niets meer aan toe te voegen?
[21:18] <@MolV> Voor jokermunten
[21:18] <@MolV> Pak 3
[21:18] <Kandidaat6> Ik pak 1 en 5
[21:19] <MV> In 1... zit een rode kaart -250 euro

[21:19] <MV> in 5... zit de bom!
[21:20] <@MolV> Ha Ha
[21:20] <Kandidaat6> MOOI HEB IK DIE JOKER NIET
[21:20] <MV> Dat betekent dat je jouw joker en 75 euro kwijt bent
[21:20] <Kandidaat6> IK WAS AL EVEN BANG
[21:20] <MV> We zijn er nog niet helemaal
[21:21] <Kandidaat6> Oh
[21:21] <MV> Beste kandidaat, jij mag nu een vraag aan de mol stellen die de mol alleen met JA of NEE kan beantwoorden. De mol geeft antwoord naar eigen inzicht.
[21:22] <Kandidaat6> Hoi Mol! Denk je dat ik een verdiende winnaar word?
[21:23] <@MolV> Ja

[21:24] <Kandidaat6> Oke, bedankt!
[21:24] <MV> Bedankt voor het antwoord beste mol
[21:24] <MV> Beste kandidaat, beste mol, ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie aanwezigheid.
[21:24] <Kandidaat6> Tot de volgende!
[21:24] <MV> Jullie mogen nu de (chat) trein verlaten. Het spel komt hier ten einde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #18 Gepost op: 13-06-2021, 18:41:53 »
7.3 Boerderijdieren zoeken

Deze opdracht was al voorbij toen ik terugkwam van mijn shift, maar echt :P. Door ze niet zelf te vinden werd het bedrag wel gehalveerd dus dat heb ik weer goed gedaan.

8.1 I <3 Romania

Weer een inschatopdracht en deze keer met hele strakke deadlines die ik allemaal niet kan halen. Wanneer belg en Convans met overtuiging het duurste item laten staan:
M-maar, oké whatever!

Daarnaast missen we ook nog eens collectief wat deadlines waarbij we duurdere items laten liggen. Wat erg weer poeh poeh.


8.2 Totale Containerpaniek

Ik mocht hier wederom de teams verdelen. Grote verbazing bij mijn geliefde spelleiding dat ik Belg bij de logikwis neer had gezet. Maar Belg was irritant geweest bij beide opdrachten en die logikwis zou 100% zeker opgelost worden. Ik heb zoiets eerder gedaan in mijn The Amazing Race seizoen maar dan als roadblock. Als je er goed in bent dan lukt het zeker in 20 minuten, ben je er niet zo goed in dan lukt het je nog wel in een uurtje. Gezien wij zo’n vier dagen hadden zou iedereen dit lukken. De andere opdracht was beter te mollen en daarom lag mijn focus op die opdracht te laten mislukken. Mijn bijdrage was dan ook wel goede antwoorden leveren, maar wel lekker chaotisch. Elke vraag ging mooi in een apart berichtje. Zorgen jullie voor het overzicht Convans en JaccoS?! Dankje!

Ik doe even per vraag

4. 43
8. 130
16. 151
25. 182
28. 143
34. 36
Hoe irritant is dit? ::rofl::

8.3 Niets is (weer) wat het lijkt en (weer) wat het niet lijkt

Ik wist natuurlijk dat Larikoek de vrijstelling had, dat Convans hem zou krijgen als we Larikoek zouden ontmaskeren én dat JaccoS nog een zwarte vrijstelling had waardoor het allemaal niets zou uitmaken. Alleen voor geld maakt het nog wel uit voor mij. Ik had zelf een joker. Larikoek heeft mij op dit moment door als mol en schat goed in dat ik een joker heb. Om Larikoek te coveren voor de vrijstelling bedenk ik dat ik iets anders heb dan een joker. Informatie gaat het worden, dat is nog wel een geloofwaardige leugen denk ik dan. Jammer genoeg lukt het niet en wordt Larikoek ontmaskerd. De poging was er!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De molacties
« Reactie #19 Gepost op: 13-06-2021, 18:52:09 »
9.1 Strandtenten

Het is duidelijk dat het einde van dit spel iets lastiger aan het worden was voor mij als mol. Belg was dit opzettelijk aan het saboteren om ervoor te zorgen dat er geen geld uit de pot zou gaan als wij zouden winnen. Aangezien ik dat wel van plan was ging ik natuurlijk mijn best doen. Overigens vond ik wel serieus jammer hoe de sfeer weer begon te lijden onder alles hier. Want ik was wel van plan hier gewoon een leuke opdracht van te maken. Qua omzet hebben we uiteindelijk ook meer opgehaald ondanks mijn hele goedkope prijzen. Uiteindelijk waarschijnlijk toch de betere tactiek om veel te verkopen met lage prijzen. De geheime opdrachten heb ik ook redelijk mijn best gedaan. De favoriete molseizoen opdracht heb ik duidelijk geprobeerd. De twee die mij zijn gelukt waren ook niet opgemerkt omdat ik genoeg andere rare dingen deed in het topic. Ik vond het ook wel logisch dat ik als D*N kandidaat gewoon alle opdrachten zou aanvaarden. Hoewel die vierde niet zo handig was omdat ik dingen moest doen op een specifieke tijd en ik echt nooit thuis was.

Natuurlijk had ik nog het bericht verwijderd van Convans, die ook een opdracht had om in onze bar te posten :-X ::rofl::. Met je stomme propaganda de hele tijd! Mijn bar, mijn regels ::joehoe::. Gelukkig kon ik in mijn eentje de kijkers nog overtuigen dat de mol deze opdracht écht moet winnen. Cha-ching weg geld!

9.2 Naar de knoppen gaan

Belg bedenkt hier weer een strategie waar ik graag een beetje mee troll.
Belg gaat weer een opdracht verpesten met een saaie tactiek ::ok::
Oh het eerste bedrag van de teller! Laten we drukken!


Snel drukken!

Lekker snel drukken op die knoppen, vooral als ze niets opleveren!

9.3 Archeologisch?

Deze opdracht maakte het weer pijnlijk duidelijk hoe lastig ik het uiteindelijk nog heb gekregen als mol. De afvallers lieten mij allemaal links liggen als het gaat om goede banden opbouwen en dat voelde je zeker in het tweede deel van het spel echt. Ik stond buiten de groep. Wat daarbij ook nog heel erg lastig was dat afvallers soms nog hints stopte in afscheidsberichten. Een reden waarom ze die niet hebben in het echte spel. Kinglennart benoemde hoe hij van zijn eerdere mol afgestapt is, terwijl bij de tweede executie open en bloot stond dat hij op mij zat. Larikoek merkte het nog op en stuurde mij een bericht van oei, dat is jammer dat je zo exposed wordt nog door iemand die afgevallen is. Maar later kwam Larikoek zelf ook nog met een afscheidsbericht die verwijzingen had die wel naar mij moesten leiden als mol. Zeker ook met nog een de jokermunten die opeens naar Belg gingen en niet naar long time bondje D*N. Die steek inclusief het buitenspel gezet worden in opdrachten zoals bijvoorbeeld de strandtent hadden wel veel impact op mijn plezier in de laatste opdrachten als mol en maakte het even een erg lastig spelletje.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human