Auteur Topic: [MO21] De biechten  (gelezen 2152 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #20 Gepost op: 14-06-2021, 11:47:31 »
Jacco heeft het moeilijk met wat er allemaal gebeurd is..

Die vreugde was daarna alleen snel weg, want de reacties waren een stuk bozer dan ik had verwacht. Ik was verblind door de vrijstelling, daarna realiseerde ik pas wat de consequenties waren. De reacties kwamen maar binnen en het werd alleen maar erger, ik vond het echt heel vervelend dat ze zo boos waren. Het deed me ook echt wat, ik vond het heel naar om de mensen die ik heel erg mag boos op me te zien. Ik dacht op gegeven moment, ik moet ook iets zeggen, dus maakte ik een post waarin ik oa zei dat het "part of the game" was. Ik ben na het posten meteen uitgelogd.

De volgende ochtend werd ik wakker, na het ontbijt logde ik weer in op RN. Ik vond het heel spannend, hoe erg zou het zijn geworden, en wie ligt eruit? Helaas was het nog erger geworden, iedereen was echt woest (zo kwam het op mij over iig). Ik begon ook spijt te krijgen, als iedereen zo boos is, vind ik het dan wel leuk om verder te spelen? Zou ik niet liever een rood scherm hebben gehad dan dit spel nog te blijven spelen? Ik maakte ook zo'n post waarin ik dit vertelde, en hoopte dat ik er niet last van zou hebben buiten het spel. Want daar was ik het meest bang voor, dat na het spel mensen nog boos zouden zijn door deze actie.

Omdat ik vooral de boze reacties zag, begon ik ook automatisch te denken dat zij gelijk hebben, ik ben daar gevoelig voor. Maar ik heb vanochtend gesproken met mensen die niet zo boos waren. Dit was met Larikoek en Giorgio, deze gesprekken waren echt heel fijn. Ze stelden me gerust over of mensen ook na het spel boos zouden zijn, en lieten zien dat mijn keuze ook weer niet zo raar was. Want ja, als ik dit niet had gedaan was het over geweest. Ik weet 95% zeker dat ik niet bij de vrijstellingen-groep zou worden neergezet, en als je dan een aanbod krijgt van een kandidaat die die 95% kans kan veranderen naar 0% kans, wie doet dat dan niet? Ik denk dat heel veel mensen dat in mijn situatie hadden gedaan. Ook Jesper (Hadewychisdemol) stuurde nog een berichtje, echt heel lief!

Hoewel ik nu dus niet zo veel spijt heb als eerst, is het nog niet helemaal weg. Voor een paar mensen voel ik me erg schuldig:
De hosts en team achter de schermen:
Jullie doen zo ongelofelijk je best om een geweldig spel te maken, hebben een geweldige twist bedacht, en dan komen er mensen die dat helemaal omgooien, waardoor de groepssfeer helemaal weg is en er iemand op een hele zure manier naar huis moet. Ik kan me niet voorstellen hoe vervelend dat moet zijn voor jullie, dit was echt niet de bedoeling. Sorry hiervoor ::hug:: En ik weet zeker dat de komende afleveringen geweldig worden, jullie doen het fantastisch! ::bravo::

FrankLapidus:
Ik heb deze biecht dan wel een zielig verhaal zitten te vertellen, maar degene die echt zielig mag zijn ben jij. Je bent niet eens online geweest tijdens de opdracht, je hebt niks kunnen doen. Ik vind het echt super naar voor je, dat meen ik echt. ::hug:: ::hug::

Zo, dat was de biecht.  ::zweet:: Ik hoop dat alles nu duidelijker is. Tot gauw!

Frank kan gelukkig een paar dagen leven met wat er gebeurd is.  ::hug:: En nu we weten wie de mol is en dat er 4 mensen (met slechts 5 goede antwoorden) kans hadden op dat rode scherm zijn alle gebeurtenissen in een bepaald perspectief te plaatsen.

Dusss...

Een paar dagen na de executie heb ik de motivatie gevonden om deze laatste biecht te schrijven.

Ik wilde heeeel graag nog één keer meedoen aan WIDMO, vooral omdat het voor mij nu wel even klaar is met forumspellen. Ik ben niet iemand die meedoet aan veel spellen, maar WIDMO wilde ik gewoon heel graag nog één keer doen om mijn vorige record te verbreken.

En dat is niet gelukt. Jammer? Ja! Teleurgesteld? Nee. Want ik had mijn lot zelf niet in handen, en ik heb het idee dat ik iig in de goeie richting zat.

Ik heb genoten, het was heel anders dan de vorige keer, en Aurynn of Convans doet het fantastisch als mol.  ::jaja:: Ik hoop dat de ander wint  ;)

 ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #21 Gepost op: 14-06-2021, 11:49:05 »
Giorgio lucht zijn hart over aflevering 2 en blikt terug op de befaamde actie met de twist met de schermen...

Biecht Week 2 - Giorgio

Wat een week, wat een week, het gaat zo snel. Ik heb de eerste opdracht nog niet eens helemaal gelezen of de volgende opdrachtentopics schieten als paddenstoelen uit de grond.

2.1.1 Podcasts
Ik mocht luisteren naar een leuke podcast, ik heb me vermaakt met een leuk verhaal, maar of het echt over de top40 ging? Niet echt. Lijkt me dan ook een rare zet als er gemold is in het maken van de podcasts, dit was gedoemd om te mislukken en het werd de podcastmakers wel erg makkelijk gemaakt... Er zal dan ook wel vooral gemold zijn in het raden van de woorden, maar aangezien hier ook weinig eer te behalen viel met de honderden gekke woorden, ben ik uit deze opdracht weinig wijzer geworden.

2.1.2 Radiospelletjes
De opdracht die ik zelf mocht spelen, om me niet te hard te laten gaan, heb ik me in het begin erg op de achtergrond gehouden. Niet echt het gevoel dat hier erg gemold werd en hoewel ik nog veel meer goed had kunnen antwoorden, heb ik alsnog een flink aantal goede antwoorden gegeven. Ook helaas niet zoveel wijzer van geworden. Waren super leuke opdrachten, helemaal in mijn straatje, van genoten :)

2.1.3 Muzikale Trip
Hoewel het een vrij moeilijke opdracht was, had ik er toch iets meer van verwacht. Mijn gevoel zegt dan ook dat er vooral in deze opdracht gemold is. Streepje achter de naam van deze kandidaten. Luchtmaniak, Lennart, Convans, hmhmhm...

2.2 Penningmeesterverkiezing
Door alle opdrachten tegelijk, heb ik me wat minder gefocusd op deze opdracht. In mijn ogen wil de mol zich niet nu al op de voorgrond begeven, dus ik denk niet dat een penningmeesterkandidaat de mol zal zijn. De mol wil graag zitten in het team van de winnende penningmeester, maar zal er weinig geld op inzetten. Convans?

2.3 Urban levels
Supertoffe opdracht en bij een lange route flinke bezigheidstherapie :P Luchtmaniak was redelijk actief, maar heeft weinig bijgedragen in de vooruitgang van de puzzel. Luchtmaniak, Dennis, Convans, Larikoek, hier weer geen Stop geroepen bij het laatste level, verdacht!

Over het algemeen een drukke, maar leuke week. Ik heb er van genoten, ik heb me er aan geërgerd en uiteindelijk eigenlijk weer veel te weinig wijzer van geworden...

Biecht Giorgio – Test en Executie 2

Fijn. Ik had de eerste week overleefd en had een veel beter beeld van wat ik nu kon verwachten, dat gaf wel rust :) Ik heb de test veel tactischer ingevuld, of het beter is, geen idee, maar op goed geluk.
Ik heb veel beter weten te spreiden, ik heb veel beter bijgehouden wat er allemaal werd gevraagd en ik heb geantwoord. Meer vertrouwen, maar toch met spanning de test tegemoet...

Tijd voor de test, mooi op tijd het forum in de gaten aan het houden. Twist! Pff.. Gelukkig kreeg ik in pm mijn groene scherm, in ieder geval iemand had het slechter gemaakt, dat gaf in ieder geval ietwat vertrouwen. Maar opeens werd duidelijk dat bijna iedereen nog af kon vallen. Pff, oneerlijk!
Ik was meteen alle opties aan het afgaan wat ik kon doen. Ik was de hele zondagmiddag ongeveer van huis, dus als het tot zondagmiddag zou duren, dan werd ik vast weer geofferd.

Op dat moment kreeg ik het aanbod om er meteen een lijstje door heen te duwen, voordat anderen dat zouden doen. Ik had het spel tot dat moment supereerlijk gespeeld, misschien iets te eerlijk, maar blijkbaar werd die instelling niet gewaardeerd in het spel. Niemand was voor het overlegmodel, iedereen was voor claimen en dingen doorduwen. Tijd om voor mijzelf te kiezen en die “vrijstelling” te pakken. De vragen die openbaar werden gemaakt, gaven geen goed beeld van mijn test, dus dat was niet van belang. We spelen deze opdracht hard.

De antwoorden op de vragen van de anderen gaven me veel informatie over hoe goed ik ze kon vertrouwen en het was zeer interessant dat 1 van de personen die ik verdacht vind, het spel moet verlaten. Het was aan alle kanten een win-win situatie, ook al gaven we een berg informatie aan de speler met het rode scherm. Eigenwijs is ook wijs.

Blijkbaar hadden veel mensen deze optie niet zien aankomen, daar schrok ik wel van, was ik dan zo slecht dat ik zo dacht? Na mijn momentje van: 'Dan doen ze het maar zonder mol!' , moest ik de zin in het spel en al het contact weer even vinden. Gaaaaan, iedere week harder...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #22 Gepost op: 14-06-2021, 11:54:31 »
De visie van LuchtManiak over aflevering 2 en concludeert terecht dat het allemaal wat veel was deze week.

Mijn biecht voor aflevering 2

Oké, ik loop wat achter qua biechten. Dus ik heb wat in te halen! Hoe heb ik aflevering 2 beleefd? Nou allereerst: wat een hoop opdrachten! Aan het begin van een opdracht is het voor mij als mollende kandidaat toch wel lastig. Want het zou best kunnen dat als ik te gretig aan de opdracht mee ga doen, dat ik beslissingen neem die voor een mol 'onlogisch' zijn. Dus de rode draad door de opdrachten is: afwachten, (foute) zaadjes planten, en het initiatief bij anderen leggen.

Allereerst de liedjesopdracht: muzikale trip down memory lane. Ik dacht dat dit een opdracht was waarbij ik achterover kon leunen en het werk aan de rest over kon laten. Maar daar kwam weinig van terecht.... Dus ik moest toch maar zelf actief mee gaan doen. Sommigen waren zó logisch dat ik die echt niet fout kon maken, zoals Sugar van Maroon 5.  Anderen deed ik bewust fout (Just A Kiss van Lady A), naar de meesten negeerde ik gewoon. Terwijl sommige nummers, zoals Lean On, Love me like you do en Chained to the rhythm, wel érg duidelijk waren. Geen idee hoe Convans, Belg en KingLennart dat niet gezien hebben. Voor Belg vind ik dat een atypische actie, hij wist ze waarschijnlijk gewoon echt niet. Van Convans en KingLennart vind ik dit toch wel verdacht. Maar dat kan natuurlijk zowel nepmollen als echt mollen zijn.

Bij de urban levels was het makkelijk nepmollen. Wel héél snel en vaak lopen. Maar steeds een onlogische richting op, waardoor ik vaak snel stierf en weinig bijdroeg aan de route vinden. En natuurlijk wilde ik heel graag doorlopen en maakte ik daar achteraf nog een beetje problemen van. Volkomen debiel natuurlijk, want we hadden nóóit meer het eindpunt gehaald. Vond het gewoon leuk om nog even gek te doen. Maar of dat tot verdenkingen leidt?

Overigens de penningmeesteropdracht heb ik toch echt een beetje gedeeltelijk langs mee heen laten gaan. Team D*N was zóó sterk, daar was amper tegenop te werken. Bovendien kwam mijn creativiteit in deze hectische werkweek er niet echt uit. Hierbij heb ik mijn volledige geld ingezet op Frank, die het waarschijnlijk niet zou worden. Daarmee hoopte ik verdacht te worden, maar achteraf bleek al dat ik hier beter over had moeten nadenken. Het geld dat de mol verdiend gaat namelijk uit de pot. Dus de spelers die écht opletten zullen mij vanaf dit moment afschrijven als potentiële mol. Dom van mij  ::ohno::

Qua bondgenootjes: KingLennart vertrouw ik qua samenwerking volledig. Maar ik verdenk hem nog wel enigszins. Puur aangezien ik niet de Diederik Jekel van dit seizoen wil zijn.

Gaan we door naar aflevering 3

KingL schijt niet alleen 7 kleuren, maar plast ook nog in zijn broek  :P Hij is ervan overtuigd dat belg op hem gaat inzetten, maar is dat wel zo...

Ik pis in m'n broek van het lachen hier  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik heb het voor elkaar... belg gaat waarschijnlijk vol op mij...
Ik ben echt 85x het park Nicolae Titulescu rondgelopen... geen verdachte gevonden... plaatste de opmerking naar belg dat dat park er net als op de foto erg goed onderhouden uit zag...

En hij vindt de plek binnen een paar minuten...  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Sorry belg, ik ben echt niet de mol, maar mijn onhandigheid met Streetview zorgt er nu voor dat ik hoofdverdachte nummer 1 ben bij jou. Gewoon lekker vol op mij gaan joh  ;D

En KingL heeft niks met Waldo'S en dat vindt hij eigenlijk wel allemaal best.

En ook Convans heeft mij kennelijk getest  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Waldo-opdrachten als deze zijn echt niet aan mij besteed... mijn blinde vlek hiervoor leidt er nu toe dat er twee kandidaten zijn die mij verdachte nummer 1 vinden... nou mooi toch?

Eens kijken wat de volgende opdracht is... ff de visjes voeren... hap hap hap hap…  ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #23 Gepost op: 14-06-2021, 11:58:22 »
Onze Benjamin is er nog en biecht dus vrolijk door. Het vervolg van deze biecht komt in de volgende post vanwege 5.000 tekens (again :P ). En hij blijkt zelfs dingen achter te houden voor de mol  ::vergroot::

Hellooo,

Goedendag, u spreekt met detective J. Co. Ik heb samen met mijn team de moord van Andrei onderzocht. Ik zal u hier uitgebreid over deze ervaring vertellen:

3.1 - De Brașovbrigade
11 mensen sliepen in een hotel, eentje is daarvan dood. Wie is daar verantwoordelijk voor? We moeten de mensen gaan ondervragen! Ik heb 'verstand' van reizen en puzzels, daar zet ik mezelf bij. Ik heb helemaal geen verstand van bijvoorbeeld auto's. Er zitten meerdere mensen bij puzzels, ik moet dus ergens anders heen. Ik zit nu bij Vasilache, de autoverkoper ::)
Maar goed, positief blijven, eerst die Waldo's vinden. Mijn collega bij Victor, de reiziger, genaamd Aurynn vind per toeval onze Waldo. Goed gedaan! Nu kan ik mij helemaal focussen op Vasilache, waar ik samen werk met mijn collega belg. Ik heb oprecht mijn best gedaan, maar het lukte niet. Uiteindelijk vind belg wel de Waldo, topper!

3.2 Veelzijdig Verhoor
We hebben in 3.1 lekker wat geld verdient, maar nu begint het grote werk. We moeten de dader vinden! Om vragen te stellen aan onze verdachten moeten we eerst vragen over de hobby/baan van onze verdachte beantwoorden. Bij reizen lukt dat prima, bij de auto's is het wat lastiger. Gelukkig mogen we Google gebruiken, maar nog steeds is het lastig. Ook belg weet het niet (zegt hij tenminste). Uiteindelijk had ik de twee vragen die ik bij auto's heb beantwoord ook goed. Bij reizen heb ik een vraag fout beantwoord, oeps ;D

Belg is echt goed bezig deze aflevering, alleen maar slimme plannetjes ::bravo:: Uiteindelijk komt hij ook met het juiste antwoord:
Het slachtoffer heeft zelfmoord gepleegd!


Niet iedereen geloofde het, daar zijn drie mogelijke redenen voor:
- Het briefje van De Mol: er was nog een andere Waldo, als je die zou vinden zou je een brief krijgen van De Mol. Daarin stond het juiste antwoord, als het juiste antwoord niet gevonden zou worden kreeg je een vrijstelling. Ik kon die Waldo helaas niet vinden, ik heb er ook niet veel moeite in gestopt eigenlijk. Maar als ik hem zou hebben zou ik voor de vrijstelling gaan. Oa Convans geloofde niet in Andrei als dader, zou hij dit briefje gehad hebben?

- Of hij is De Mol!: dat kan natuurlijk ook, gewoon saboteren om geld te voorkomen

- Of ze geloofden het echt niet: ook een optie, het was heel bijzonder namelijk. Maar er waren toch geen andere opties?

Uiteindelijk hebben binnen de tijd genoeg mensen het antwoord gedikdrukt, en daarom hebben we lekker geld wat verdient! ::confettie::

Verstopte jokermunt
Arghhh, ik heb echt zo mijn best gedaan om deze jokermunt te vinden. Lag ie in het eten >:( >:( >:( Ik moet en zal ooit in het spel zo'n jokermunt vinden! ::hypocriet:: Degene die de jokermunt wel heeft is Giorgio, en dat is fijn. Aangezien wij bondjes zijn neem ik aan dat ik die jokermunt krijg als hij eruit ligt.

Bondjes
Over bondjes gesproken, het gaat dus heel goed met het bondje tussen Giorgio en mij. Hij vraagt wel vaak of ik hem niet zit te naaien, ik zeg dan vaak 'nee, ik ben altijd eerlijk tegen je'. Dat is niet helemaal waar, want ik ontken dat ik het rode scherm had. Ik zou het wel willen vertellen, maar het mag niet. Verder delen we veel informatie uit, ik vind dit bondje heel fijn!

Ik heb ook met Convans gesproken, hij was daar heel vriendelijk. Ik heb hem niet echt info gegeven, en hij mij ook niet. Maar ik vond het wel een fijn gesprek ::jaja::

Ik heb ook met Dennis gesproken. Dat was een soort verhoring over zaterdagavond, ik ben daar redelijk eerlijk geweest, ik hield alleen wat dingen verborgen. Hij zei wel dat Giorgio en LuchtManiak hele andere dingen hebben gezegd, die hebben dus heel erg gelogen ::rofl:: Maar dat vind ik niet erg, hoe meer verwarring hoe beter!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #24 Gepost op: 14-06-2021, 12:01:08 »
Ondanks zijn rode scherm in aflevering 2 lijkt Jacco de mol een beetje uit het oog te verliezen. Heeft hem dat dan helemaal geen informatie opgeleverd?

De test
Vorige week ging het heel slecht, maar deze keer was ik veel beter voorbereid en ging het heel goed! ::boogie:: Ik heb goed gespreid, en was redelijk snel. Ik heb wel heel weinig op LuchtManiak ingezet, maar ik denk echt niet dat hij het is vanwege mijn rode scherm. Over 8 uur is de executie, can't wait! ::hyper:: Ik sluit overigens niet uit dat ik een rood scherm heb, het blijft een loterij, en ik ben niet zeker van De Mol. Als ik moet gokken wie eruit gaat zou ik zeggen: Giorgio, want hij zei dat hij een slecht gevoel had, Larikoek, omdat hij (vorige afleverig iig) LuchtManiak verdenkt. Of Lennart, omdat ik voor me zie dat hij aan het tunnelen is ::hypocriet::

Wie is de Mol?
Goede vraag! Ik weet het niet helemaal, ik verdenk eigenlijk niemand. Vorige test was mijn hoofdverdachte LuchtManiak, daar heb ik ook de meeste vragen op beantwoord. Maar ik had rood, hmmm. LuchtManiak streep ik daarom grotendeels af.

Ik heb weer mijn puntensysteem gebruikt:
Aflevering 3:
1. LuchtManiak
2. Convans
3. KingLennart
4. Giorgio
5. Aurynn
6. Larikoek
7. Roomey
8. D*N
9. belg

Alle afleveringen bij elkaar:
1. LuchtManiak
2. Convans
3. KingLennart
4. Aurynn
5. D*N
6. Giorgio
7. Larikoek
8. belg
9. Roomey

D*N staat voor het eerst niet hoog op mijn lijstje en Convans staat bovenaan (want LuchtManiak is het dus volgens mij niet). Convans is daarom mijn hoofdverdachte ::jaja::

Over een paar uur de executie, ik hoop echt echt echt niet dat ik eruit ga. Dat zou ik ook heel gênant vinden, dan krijg ik een 2de kans, verpruts ik het meteen. We zullen het zien!

Tot hopelijk volgende week :D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #25 Gepost op: 14-06-2021, 12:07:47 »
Blokje biechts van KingLennart (aflevering 3 en 4)

Iedereen op wie KingLennart de test invult moet het spel verlaten  ???

::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

En weer verlaat iemand het spel waar ik deels mijn test op heb ingevuld... 3 op rij! Zit ik echt op een goed spoor? Ik zal de groep eens vragen wie ze er uit willen hebben... dan ga ik daar mijn volgende test op invullen  ::rofl::

Tussendoor vindt een oud-kandidaat van 2020 een hint naar Roomey die naar mate ze verder in het spel kwam ook wat verdachter werd voor de kandidaten.

Jaaa daar ben ik weer!!!! Ik heb een hint naar Roomey gevonden. Jullie beginnen altijd jullie opdrachten met vrienden én wie gebruikte er laatst vriendinnen? ROOMEY!!! RooM(ol)ey is de mol.


KingLennart laat zijn dark side zien waar hij het in zijn inschrijving over had...  >:D

Ik wil niet klikken eigenlijk... maar misschien is dit wel mijn dark side..

Een generaal mag toch geen info delen over de locaties van de laserstralen?? Belg heeft in onze kamer nu alle locaties gedeeld van de laserstralen aan de kant van Convans... ik vind dat niet kloppen. Zo had ik het ook gekund...

Wat doen jullie hiermee? Ik vind dit een vorm van spelbederf... sorry... ik ben al klaar dus kan niks meer anders doen nu...

Hoor het graag! Als jullie er iets van zeggen... ik heb jullie niet getipt  >:D

KingLennart ziet 8 mollen...
Effe serieus... ik heb het laatste stukje van de groepspuzzel... wordt er nou zo door iedereen gemold dat het neerleggen daarvan mij niet eens gegund wordt? Volgens mij hebben we 8 mollen en 1 kandidaat...

Ik...

KingLennart wil belg naaien...
Belg.... jij onbetrouwbare zuiderbuur...

Ik heb je nu door. Te laat. Je wilde mij en Convans voor de bus gooien en hoopt dat één van ons het niet overleeft...

Je bent de mijne vriend! Als ik jou kan naaien ga ik het glashard doen...

Aflevering 4 was een aflevering waarin veel troeven te verdienen waren. Maar lulletje rozenwater, zoals KingLennart zichzelf noemt, greep overal naast. Het spel valt hem zwaar.

Nou... the day after.

Moet zo de test gaan maken maar ik heb een gigantische kater. En heb maar 1 gin-tonic op gister.
Ik voel me weer Mr. Net Niet. Overal wordt er met jokers en jokermunten gestrooid maar Lulletje Rozenwater hier heeft weer niks. Mijn hoop is dat bij mijn drie verdachten ook De Mol zit. Anders ben ik zeker gezien...

En dat uitgerekend belg via de weekpuzzel nog een joker binnensleept... daar krijg ik kramp in mijn anus van. Ik had het iedereen gegund behalve hem. Alsof hij beloond wordt voor iemand naaien. Het voelt alsof ik mijn kies afbreek op een achtergebleven kersenpit in mijn kersentaartje.

De Mol is een keihard spel. En dat komt nu even keihard binnen...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #26 Gepost op: 14-06-2021, 12:19:31 »
Jacco kijkt terug op aflevering 4 en heeft door dat de drie musketiers er straks nog maar 2 van over zijn. Helaas voor hem krijgt Giorgio rood. Jacco, je komt in een bierteam terecht. Gaat er al aan lampje branden? Kennelijk nog niet helemaal, ook al blijf je D*N wel in de gaten houden.

Hallo lieve lezers,

Aflevering 4 begint bijna, het enige wat nog tussen mijn deelname aan aflevering 4 staat is de kleur van mijn scherm. Het ene na het andere groene scherm verschijnt, maar niet onder mijn naam. Na een lange tijd zijn er nog 3 mensen over die hun scherm moeten zien: LuchtManiak, Giorgio en ik. Ik kan het met beide mannen goed vinden, dus ik vind dit heel erg jammer. Dan hoop ik toch dat LuchtManiak rood krijgt, omdat ik natuurlijk een bondje heb met Giorgio.
Ik adem nog even diep in, en klik op het scherm van Giorgio. ROOD :( :(

Ik vind het heel erg jammer dat je eruit ligt Giorgio ::hug:: Voor mij was jij mijn hoofd-bondgenoot, en ik ben ook vrijwel helemaal eerlijk geweest. Ik heb alleen niet gezegd dat:
- Ik een rood scherm had in aflevering 2 (dat mocht ik niet zeggen)
- Ik een zwarte vrijstelling in bezit heb

4.1 - Kunststukjes van Puzzelstukjes
Een puzzelaflevering! ::bravo:: Ik als The Big Puzzle host vind dat helemaal niet erg ::tandpastasmiley:: Ik mag iemand uitnodigen om mee te doen aan deze aflevering, ik neem de one and only mrchipie mee! Ontzettend jammer dat je niet mee mocht doen aan het echte spel, maar ik hoop dat je van je tijd in Roemenië hebt genoten

We moesten een ranking maken, op 1 de kandidaat die het best kan puzzelen, op 9 de kandidaat die het minst kan puzzelen. Al snel wilden mensen hoog op de lijst, alsof er een voordeel te verdienen valt? ??? Dan wil ik ook hoog op de lijst! Als TBP host is het ook helemaal niet raar om hoog op die ranking te staan, maar toch word ik op plek 8 gezet.

En ik ben zo blij dat dat is gebeurd! ::love:: Hoe hoger je staat, hoe irritanter je puzzel is! Terwijl anderen een uur bezig waren met hun puzzel, was ik binnen 10 minuten klaar! ;D Na de puzzel vaak gedaan te hebben stuur ik een tijd van iets meer dan 7 minuten in. Hopelijk is het genoeg om kijker Lan te verslaan, zodat Roomey geen jokermunt krijgt.

Het is genoeg! ::cheerleader:: En ook mrchipie verslaat zijn tegenstander ::bravo:: Daardoor heb ik nu een jokermunt gekregen, thanks! ::love::

4.1.1 - Groepspuzzel
Een wat kleiner spelletje waarin we puzzelstukken moeten plaatsen, zonder met elkaar te overleggen. Ik vond dat niet heel moeilijk, gewoon het topic en je eigen stukjes in de gaten houden. Ik heb ook gewoon al mijn puzzelstukjes kunnen plaatsen, behalve eentje. Ik was een keer een ochtend/begin van de middag offline, en mijn puzzelstukje was al gepast.
Niet iedereen is het met mij eens dat deze opdracht niet zo lastig was, een aantal mensen vonden het heel frustrerend. Erger dan Urban levels zelfs :o Dat snap ik zelf niet zo, maar het heeft er wel voor gezorgd dat er 550 euro uit de pot gaat :-\\

4.2 - Laserdiscipline
Wacht, lees ik dat nou goed?

LASERSSSS!!!!

Misschien ga ik wel naar huis straks, maar ik heb het in ieder geval tot de laseropdracht geschopt 8) We moeten teams maken. Ik wil geen generaal zijn, ik wil door de lasers kruipen! Roomey wil dat wel, en samen met LuchtManiak als soldaat vormen wij team Bravo! ::bravo:: (deze emoji heet ook bravo, hilarisch)

We besluiten de troeven te verdelen, Convans behandelt ons daardoor een beetje alsof we de grote aso's zijn, maar ik vind het gewoon een slim plan.
Ik offer mezelf op voor de groep, en kies voor de vrijstelling (zonder context van de opdracht klinkt dat heel gek). Uiteindelijk is het niet gelukt om die vrijstelling te bemachtigen, maar Roomey is wel helemaal eerlijk geweest, heel fijn! ::ok::

4.3 - Cultuur 'proeven'
Nou D*N, in welk team mag ik spelen. Ik ben benieuwd!

Bier? Maar, maar, maar...

Goed, ik zit samen met Convans en Aurynn in het team. Doen jullie alles maar, ik loop nu alleen maar in de weg. Uiteindelijk heb ik toch nog wel wat toegevoegd bij de records raden, alleen deed ik dat onderdeel niet heel erg goed ::hypocriet:: Maar uiteindelijk hebben we wel 1000 euro verdient!

Of toch niet ::oink:: We kunnen alles kwijt raken! We moeten een envelop kiezen aan de hand van beschrijvingen van... DE MOL!

Je kan hier eeuwig blijven doordenken, dus wou ik gaan voor een envelop waar hoogstwaarschijnlijk niks slechts inzat, Convans en Dennis willen envelop 9, belg en LuchtManiak willen 3. Uiteindelijk zijn we voor 1 gegaan, gelukkig maar, want in 3 zat 'al het geld weg'! Maar in 9 zat 'geld verdubbelen', heel raar van mijn hoofdverdachten ???

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #27 Gepost op: 14-06-2021, 12:20:35 »
JaccoS is op een missie en heeft ook wel geluk dat Roomey deze aflevering exit is gegaan.

Mijn jokermunten missie
Dankzij Giorgio, die mij een van zijn jokermunten heeft weggegeven aan mij, heb ik er nu 4. Ik moet er dus nog een. Bij de lasers zijn veel jokers verdient, dus ik heb een achterstand. Ik heb namelijk niks. Ik zou natuurlijk de zwarte vrijstelling kunnen inzetten, maar die wil ik bewaren totdat iemand een vrijstelling heeft ingezet, en niet meer uit gaat van het bestaan van de zwarte vrijstelling, en daarom de test niet met z'n volle concentratie maakt ::heks::

Ik heb een plan om aan de laatste jokermunt te komen, ik heb het aan de hosts gevraagd, en die vinden het goed:
Ik ga aan LuchtManiak vragen, die dankzij oa mij 2 jokers heeft, of hij mij een jokermunt wil uitlenen. Ik heb er dan 5, en zet die in bij de test. De eerst volgende keer dat ik een jokermunt verdien geef ik die terug aan LuchtManiak. Zou hij het goed vinden?

JA, HIJ GAAT AKKOORD! Ik heb nu dus een joker, yessss ::feest::

Bondjes
Nu Giorgio weg is, heb ik niemand meer om informatie mee uit te wisselen. Op vrijdag doe ik wel mijn wekelijke praatjes met mensen. Ik startte een gesprek met Larikoek, en D*N. D*N vroeg me nog of ik me verdacht wil maken, zodat niet iedereen de juiste Mol verdenkt (die hij blijkbaar door heeft). Nope dat ga ik niet doen, maar ik zeg tegen hem dat ik het misschien wel ga doen. Ik vind dit best verdacht, want hiermee legt hij ook uit waarom hij zo verdacht is deze aflevering (hij maakt zichzelf dus verdacht). Ik geloof er niks van, ik denk dat jij mijn hoofdverdachte bent! Ik ben ook een gesprek gestart met Roomey, en die wil informatie uitdelen. Zij heeft blijkbaar ook geen bondje, dus dit kan nog wel eens handig worden!

Wie is de Mol?
Mijn puntensysteem werkt minder goed dan eerst, maar ik heb het deze aflevering wel weer bijgehouden:
1. Roomey
2. Convans
3. LuchtManiak
4. D*N
5. KingLennart
6. Larikoek
7. Aurynn
8. belg

Ik verdacht D*N en Convans al een tijdje, maar daar is nu iemand bijgekomen: Roomey164
Onze enige vrouw (V, dat op de jokermunt staat) kwam namelijk als verdachtste uit de bus bij mijn puntensysteem. Giorgio heeft ook niet veel ingezet op haar, net als ik in aflevering 2. Hadden we daardoor onze rode schermen?

De test
Al de hele dag heb ik een slecht voorgevoel, daarom schrijf ik echt zo veel mogelijk op. Achteraf denk ik dat dat mij echt heeft geholpen, want er waren veel lastige vragen die ik dus niet heb hoeven opzoeken. Los van de speedy's heb ik denk ik misschien wel de snelste tijd (13 minuten). De vragen waren wel veel gericht op een persoon, daarom werd spreiden wat lastiger. Gelukkig had ik daar een tactiek voor:
Kandidaten waar ik vragen op MOET beantwoorden: Convans, D*N en Roomey
Kandidaten waar ik vragen waarschijnlijk op wil beantwoorden: KingLennart en Aurynn
Kandidaten die de mol niet zijn: Larikoek, belg en LuchtManiak

Ik zit te turven tijdens de test en zorg dat ik op de bovenste vijf zoveel mogelijk vragen heb ingevuld. Ik heb op al die vijf, acht vragen beantwoord. Omdat er zoveel een-persoons vragen zijn denk ik dat dat genoeg is. En ik heb natuurlijk een joker!

Ik heb Roomey als Mol ingevuld, maar mijn hoofdverdachte is eigenlijk D*N:
1. D*N
2. Roomey
3. Convans
4. Aurynn
5. KingLennart
6. Larikoek
7. LuchtManiak
8. belg

Over enkele uren de uitslag, ik ben heel benieuwd (en een beetje bang).

Tot hopelijk volgende week! ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #28 Gepost op: 14-06-2021, 12:23:38 »
LuchtManiak haalt even achterstallige biechttijden in en spreekt over aflevering 3 in deze post en helaas in de volgende post over aflevering 4 want die 5.000 tekens zijn er nog steeds.

Hoi biechtstoel,

Ik merk dat ik weinig aan biechten toe ben gekomen de afgelopen weken. Door de drukte bij Miljoenenjacht is dit erbij ingeschoten. Maar: ik ga ze inhalen! Hierbij mijn biecht van aflevering 3.

En daarbij begin ik met de test en executie van aflevering 2. Daarbij heb ik mijzelf - samen met JaccoS en Giorgio - waanzinnig impopulair gemaakt bij de rest van de kandidatengroep. Wij regelden namelijk vrijstellingen voor onszelf. Daarbij heb ik er uiteraard voor gezorgd dat mijn bondgenoot Lennart ook een vrijstelling kreeg. Door mijn verdachten geen vrijstelling te geven heb ik ervoor gezorgd dat er een grote kans van dat een van hen (Convans, D*N, Aurynn of FrankLapidus) af zou vallen. En dat gebeurde ook, mijn hoofdverdacht (Frank L.) viel af! Enorm jammer voor hem, maar fantastisch voor mij. Anders was er namelijk een grote kans geweest dat ik er door hem uit zou gaan.

Dan nu naar de opdrachten. Ik heb mij vooral aan mijn strategie gehouden bij het grote 'Wie ben ik' spel. Niet al te veel goed doen, een beetje middenmoot. Het was leuk om te zien hoe mijn groepsgenoten (Giorgio en Roomey) hierdoor juist actiever werden. Zij corrigeerden ook enkele fouten van mij. Daardoor heb ik hen twee af kunnen schrijven als potentiële mollen. Succesvolle ronde dus! Hierdoor heb ik mij namelijk in de test meer kunnen toespitsen op mijn resterende verdachten: Convans, D*N, Aurynn en Larikoek. Met in iets mindere mate KingLennart daar nog achter.

Wat ik lastig vind aan D*N en Aurynn is: ze doen dingen die soms zó dom zijn dat het niet echt kan zijn. De Milouska-tactiek. Daarnaast begin ik te twijfelen aan Aurynn. Als Mol moet je je namelijk kunnen focussen op het spel, zou je daarnaast zelf nog een spel gaan hosten? (politieke weerwolven)

Bij Convans denk ik dat al zijn praatjes over 'ik hoef geen troeven' en 'lijsten delen' en het zaaien van onrust in de groep een tactiek is om vooral een kandidaat te lijken. Maar ja, dat geen ook als kandidaat een heerlijke tactiek zijn.

Larikoek vind ik de fantastische underdog. Die ga ik beter in de gaten houden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #29 Gepost op: 14-06-2021, 12:23:49 »
LuchtManiak over aflevering 4. Gaat hij het spoor van D*N volgen of toch niet...?

Lieve biechtstoel,

Ik moet zeggen dat het steeds ongemakkelijker wordt dat men maar door blijft gaan over de 'vrijstellingenlijst' in aflevering 2. Ik hoop wel dat dat gaat overwaaien. Ik sta nog steeds 150% achter mijn keuze van destijds, want een vrijstelling is goud waard. Maar de sfeer in de groep is niet prettig. Tuurlijk draag ik daar zelf aan bij, want ik reageer ook fel op mensen zoals D*N. Maar ja, ik wil ook immers niet over me heen laten lopen.

De laserdiscipline was easy peasy voor mijn team. Ik heb volledig op Roomey vertrouwd, haar verdacht ik niet van gekke streken. Gelukkig wilde Jacco voor de vrijstelling (die natuurlijk onmogelijk was) gaan, waardoor ik de jokers kon pakken. Uiteindelijk zonde dat ik er 1 aan Roomey gegeven heb, want die bleek uiteindelijk (helaas!) af te vallen. Maar ja: ik ben een man van mijn woord. Dus wat dat betreft ben ik blij dat ik haar een joker heb gegeven. Ook heb ik een jokermunt uitgeleend aan Jacco. Hij benaderde mij daarvoor. Om vier redenen heb ik hem daarmee geholpen. Ten eerste: ik verdenk Jacco niet. Door hem in het spel te houden speel ik er hopelijk een potentiële verdachte uit. Ten tweede: ik laat zien dat ik hem vertrouw. Op die manier versterk ik mijn samenwerking met hem. Ten derde: ik heb zelf niks aan één zo'n ding. Maar ten slotte: Jacco staat nu bij mij in het krijt. Ik heb hem geholpen, hopelijk heb ik daar later nog iets aan.

Bij het fijnproeven weet ik niet waar D*N uithing, maar hij heeft echt niets gedaan. Heel frustrerend, want ik wil hem uittesten. Ik moest bij deze opdracht wel het initiatief nemen, anders gebeurde er helemaal niks. Dus ik heb mijn keuzes maar vooral heel erg breed gehouden. Bij elk gerecht wel 2 of 3 opties genoemd, om te kijken of Lennart en/of D*N mij gingen verbeteren. Dat gebeurde uiteindelijk, vooral Lennart heeft dat gedaan. Daarmee daalt hij verder op mijn lijstje. Bij D*N verdenk ik zijn inactiviteit nog vooral als: verdacht willen zijn, hoewel het uiteraard door RealLife zaken kan komen.

De puzzelopdracht vond ik erg leuk. Doordat mijn stukjes pas erg laat aan de beurt waren kon ik lekker toekijken. Hopelijk heeft mij dat ook verdacht gemaakt, misschien denken anderen dat de niet gelegde stukjes van mij hadden moeten komen. De stukjes die ik wel geplaatst heb heb ik met grote vertraging verplaatst. Geen opvallende fouten, maar ook niet echt goed bijdragen aan de opdracht. Meer en meer denk ik echter dat ik niet meer verdacht wordt, omdat ik op sommige momenten te kandidaats speel. Zoals bijvoorbeeld bij het verdelen van de vrijstellingen. Maar ja, iedereen kan daar natuurlijk zijn eigen draai aan geven. Niets is wat het lijkt!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #30 Gepost op: 14-06-2021, 12:27:28 »
Convans laat ook zijn licht schijnen op aflevering 3 en 4

Aflevering 3

De eerste aflevering zonder Frank. Frank heeft me wel wat informatie bezorgd waardoor ik mij een stuk zekerder voel: de mol moet echt tussen mijn verdachten zitten. Een erg rustige aflevering deze week waardoor ik rustig de tijd kan nemen om te gaan spreiden en alles eens op een rijtje zetten. Mijn 4 verdachten zijn Aurynn, Larikoek, Lennart & Dennis. 1 van deze 4 is de mol, maar wie?

Ik ga maar iedereen eens testen. Deze aflevering zat ik met Lennart in het groepje en ik heb hem erg getest en hij deed erg vreemd zeg. Ik had die locaties al na 5 minuten gevonden en hij bleef ze maar niet vinden… Hoe dan Lennart?

Maar toen vond hij wel de juiste antwoorden op de sportvragen en hadden we een extra vraag verdiend. Wat dan weer minder verdacht is. Belg kwam met het idee dat de dader = het slachtoffer is. Lennart ontkende dit, maar drukte dan toch als eerst dik. Wat ik dan weer niet zo heel erg mols vind.

Ik ben benieuwd wie nu de vrijstelling aan zijn neus voorbij zag gaan. Ik had de locatie ook snel gevonden, maar dus niet het snelst van allemaal. Iemand was mij voor, maar die persoon werd gedwarsboomd door Belg!

Deze executie denk ik dat er iemand naar huis gaat wie zijn scherm vorige ronde niet gezien heeft. Ik heb wel vertrouwen als ik gewoon over 4 personen rustig spreid.


Executie aflevering 3

Zo, mijn voorspelling klopte! Giorgio gaat naar huis.. Jammer zeg! Hij zat echt goed in het spel en leek er helemaal van te genieten. Jammer dat een enthousiaste kandidaat het spel moet verlaten!

Ik had niet echt stress deze aflevering, maar moet toch eens gaan nadenken aan wie ik bepaalde informatie ga geven en aan wie niet. Ik heb vanaf nu besloten om tegen niemand meer eerlijk te zijn. Ik ga wel gezellig meepraten, maar ik ga niet meer zeggen wie ik als hoofdverdachte enzo heb, want in deze fase van het spel heb ik het gevoel een voorsprong te hebben door de exit van Frank en die voorsprong wil ik zo lang mogelijk behouden.

Ik heb ook een vermoeden dat LuchtManiak het rode scherm had en de test deels op mij heeft ingezet. Dat wil zeggen dat JaccoS en LuchtManiak mij niet meer gaan verdenken en daardoor ook eerder in de juiste richting gaan kijken. Dus deze 2 personen gaan de komende executies ook niet afvallen.

In aflevering 4 ga ik denk al iets meer richting 1 mol gaan.

En inderdaad in aflevering 4 zou hij all-in gaan als eerste op mol D*N

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #31 Gepost op: 14-06-2021, 12:29:15 »
De eerste die het licht gezien heeft. Troeven lijken hem dus ook niet meer te boeien. Al is Lennart toch nog iemand die hij voor de zekerheid in de gaten houdt...

Aflevering 4

De grote Dennis-is-de-mol-aflevering. Ik weet niet wat er hier gebeurt, maar Dennis speelt plots de obvious mol. Ik kan niet meer om Dennis heen na deze aflevering. Daarvoor was hij misschien al mijn hoofdverdachte, maar na deze week is hij bijna mijn enige verdachte.

Lennart en Larikoek doen het relatief goed deze aflevering en Aurynn is erg afwezig. Mijn grote vriend Dennis daarentegen zorgt voor gestuntel bij de puzzel leggen, gaat voor mingeld terwijl Larikoek hem vraagt plusgeld te pakken en is nog eens erg afwezig tijdens zijn andere opdracht. Ik zie 3 grote letters op zijn voorhoofd verschijnen: MOL.

Ik ben deze week op meer en meer mijn tactiek gaan bepalen. Kan ik andere mensen overtuigen dat het Dennis niet is? Als ik dit te duidelijk doe, is dit natuurlijk ook verdacht. Dus ik moet subtiel wat hinten richting andere verdachten. Dat probeer ik toch bij Belg, Aurynn & Larikoek. Maar ik denk dat iedereen Dennis gaat meenemen in zijn test.

Ik ben dan ook nog eens begonnen met de tactiek om geen troeven meer te gebruiken in dit spel. Dit verplicht mij er wel deels toe om te gaan schrappen in mijn verdachten. Aurynn en Larikoek ga ik maar volledig loslaten. Dennis wordt mijn hoofdverdachte en ik probeer toch nog wat vragen op Lennart in te zetten voor de zekerheid.

Toch slaat de twijfel toe bij onze latere winnaar...

Executie aflevering 4

Okéé.. Ik heb de test een beetje verpest. Ik heb 19 van de 20 vragen op Dennis ingevuld. Dat was ook niet helemaal de bedoeling, maar er waren weinig spreid-vragen en ik leek tijdens de test wel volledig overtuigd dat Dennis de mol moest zijn.

Met zoveel risico te nemen, heb ik mijzelf wel een stressvolle zaterdagavond bezorgd. De kans dat ik een rood scherm zou zijn, was wel aanwezig nu!

Gelukkig kreeg ik een groen scherm en verdween Roomey uit het spel. Sterk dat ze het tot aflevering 4 heeft geschopt, want als je zo weinig actief bent, mis je erg veel informatie volgens mij. De vraag is natuurlijk of ik nu juist zit of gewoon geluk heb dat anderen nog meer fout zitten?

In aflevering 5 toch nog eens andere (mogelijke) verdachten proberen te testen!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #32 Gepost op: 14-06-2021, 12:32:36 »
Kleine mededeling: we zitten nu aan de biechten van rond aflevering 5. Het aantal biechten wordt naar mate we verder gaan in de serie snel lageren lager. Het wordt straks vooral de grote Jacco show. (ondanks dat we alles gelabeld hebben, zal ik ook nog even kijken of er geen pm's achter gebleven zijn. Die plaats ik als de rest allemaal erop staat.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #33 Gepost op: 14-06-2021, 12:42:14 »
KingLennart over aflevering 5 en 6

KingLennart krijgt weer zijn eigen blokje (omdat zn biechten binnen de 5.000 tekens passen ;D)

De enige die bij Vampieren verdacht was, was jullie zwaar onhandige spelleider  ::)
Dit vreesde ik al met bestemming Roemenië... een "weerwolven"-opdracht... Ben geloof ik de enige overgeblevene die dat nog nooit gespeeld heeft...  ::wenkbrauw:: Eens kijken of ik me verder verdacht kan maken...

Na deze opdracht liep niet alleen Kliko, maar ook een zwart-witte kat uit aflevering 1 achter KingLennart aan... Hij hoopt dat de mol eruit vliegt...
Wat is dat toch met dat testosteron gehalte in dit spel...

Er zijn er een paar die met hun superdominante gedrag nog van alles voor elkaar krijgen ook. Ik zeg belg... D'N... Dat we in Roemenië zijn betekent niet dat we in de dictatuur van Ceaucescu zijn beland?  ::ohno::

"Omdat je de grote groep niet hebt gevolgd bij het stemmen op Jacco heb je geen recht op een joker." Vind het een beetje eng dit. Nou dan heb ik nieuws voor je Dennis: die joker heb ik nu niet nodig...

Het zou goed zijn voor de stemming in de groep als jij er uit vliegt  ::jaja::

KingLennart is zijn roeping niet misgelopen zo te zien
Nou je moet mij geen veilingmeester laten worden...  ::ohno::

Pik ik er geheel onbedoeld de twee duurste in één beurt er uit. Hoe dan??
Heeft wel één voordeel: ik sta er verdachter op bij anderen, vooral bij Jacco.
Misschien verdenkt hij mij nu wel? Een beetje domme actie kan dus wel voordelen hebben...

En dan is het ook zuur dat als ik even niet online ben het enige item wordt geëlimineerd waarvan ik echt zeker was van een hoge waarde... zonde! Het zal Dennis zijn ongeduld wel zijn geweest...

Bij het terugdraaien van de tijd voelt KingLennart het einde al naderen

Echt... wat een stel maxikleuters zijn Convans en Dennis zeg... Het oude zeer van LuchtManiak zit ze nog erg hoog kennelijk...  ::ohno::

En dan is het tijd voor het onvermijdelijke afscheid van de King. En ook nog eens op tijd...

Nou... dit was het dan... Ik heb lol gehad, zeker. Maar heb me af en toe ook vreselijk geïrriteerd.

Ben heel benieuwd waarom ik er uit ben gevlogen. Heb ik teveel gespreid met evenveel antwoorden op LuchtManiak, D'N en Convans? Zat ik met die drie wel goed maar was ik te langzaam? Of heb ik met heel veel geluk de eerste 5 testen doorstaan en was Larikoek, belg of toch Jacco De Mol?

Ik weet het niet. Denk dat ik heel veel pech heb gehad. Zou het leuk vinden om nog eens mee te doen...

Dank jullie wel!  ::bravo:: ::hug::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #34 Gepost op: 14-06-2021, 12:43:32 »
Vanaf nu kunt u genieten van de grote JaccoS show - aflevering 5 tot en met 9

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #35 Gepost op: 14-06-2021, 12:44:31 »
JaccoS is er nog steeds niet helemaal uit wie nu de mol is...

Heey iedereen,

Het is weer biechtdag! Aflevering 5 zit erop, de Dracula aflevering ::love:: Mijn biecht begint altijd met de vorige executie, deze keer was het game over voor Roomey :\'( We begonnen net met informatie uitwisselen, dus het is heel jammer dat mijn 'soort van bondgenoot' er uitligt. Maar ik verdacht haar wel, dus in dat opzicht is het fijn.

5.1 - Roemeens Fluisteren
KingLennart en ik moesten 50 spreekwoorden uitbeelden, met emoticons :o Dat was erg lastig, maar uiteindelijk vind ik dat ik het best goed heb gedaan. Mijn medekandidaten zeiden ook dat de spreekwoorden die ik heb uitgebeeld duidelijker waren dan die van Lennart, dus mijn missie is weer geslaagd 8)

5.2 - Trap op, trap af
Ik ben op zich wel een geluksvogel af en toe, maar ik wou in het team bij mijn verdachten. Dus ik ging in het nieuwe uitdagingen team. Bij de eerste opdracht moesten we vertellen wie we hadden ingevuld bij de vraag 'Wie is de Mol?'. Ik was gewoon eerlijk, maar niemand geloofde mij ::) Wat ik ook wel snap, maar goed. Leuke opdracht dus!

5.3 - Dracula van Transsylvanië
Jaaa, een Dracula opdracht! ::bravo:: Ik ben benieuwd hoe die werkt.
Huh, maar ehm, wat? ??? Ik snap de opdracht nu eigenlijk nog steeds niet helemaal, maar dat maakt niet uit wat dankzij onder andere mij is er 2000 euro voor de pot verdient! Ik was namelijk Graaf Dracula (omg), en ik was vampier samen met belg. Hij kwam met het plan om gewoon onze rollen te vertellen, waardoor er geld in de pot komt. Ik vond dat niet het leukste plan, het zoeken naar de vampieren (wat imo het leukst is aan zo'n opdracht) viel weg, en ik kreeg geen persoonlijk voordeel, maar de rest wel. Ik kreeg de meeste stemmen, zoals het plan was. De burgers gingen voordelen verdelen, en ik kreeg dus niks. Dat vond ik heel frustrerend, bij andere opdrachten waren ook al jokermunten te verdienen, maar daar kreeg ik ook niks. Uiteindelijk was Dennis het niet met de voordelen-verdeling eens, waardoor hij 3000 euro uit de pot haalde. Ik hoop maar dat hij de mol is, anders vind ik dit echt een zwakke sabotage als nepmollende kandidaat. ::ohno::

5.4 - Het Middeleeuwse festival
Een actieopdracht! Daar hoopte ik al op. Verder valt er niet echt iets te zeggen denk ik, het was leuk geschreven! En ik heb het meeste verdient deze opdracht, als iemand me nu nog verdenkt ::rofl::

Jokermunt
Zoals ik al zei liep iedereen weg met de jokermunten, en had ik niks. Of toch wel moehahaha
Want ik was de kandidaat die in de muur een jokermunt vond, #bucketlist  ::cheerleader::
Ik heb nog een jokermunt-schuld bij LuchtManiak, maar die ga ik niet betalen met deze jokermunt. Deze jokermunt gaat mij geluk geven de rest van het spel, die ga ik echt niet weggeven aan iemand die mij keihard uit het spel probeert te werken. Ja je leest het goed!

LuchtManiak zijn missie om mij uit het spel te krijgen
Ik weet niet of dit daadwerkelijk klopt, maar ik heb het gevoel van wel. We begonnen namelijk onze verdenkingen te delen, en we hebben toevallig dezelfde hoofdverdachte (als hij de waarheid spreekt): D*N. Maar hij vertelde mij vervolgens dat iedereen Dennis als hoofdverdachte heeft, wat hij daarmee bedoelde was denk ik: ga all-in op Dennis om door te gaan. Wat ik denk dat aan de hand is: hij verdenkt Convans, en vermoed dat veel mensen dat doen. Hij probeert mij nu all-in op Dennis te krijgen, zodat ik eruit ga, en hij dus doorgaat. En aangezien ik misschien wat naïever overkom probeerde hij dit bij mij.

Maar hell no dat ik all-in ga op Dennis, want ik vind iemand anders ook heel verdacht: (wat een bruggetjes, Susdus zal trots op me zijn)

Wie is de Mol?
Onze grote vriend Convans! Donderdag werd ik wakker, en opeens voelde het alsof alle puzzelstukjes pasten. Convans was al mijn hoofdverdachte in aflevering 3, maar was de aflevering daarna iets gezakt in mijn ranking. Maar nu is hij terug mijn hoofdverdachte, hij is gewoon de perfecte mol. Dennis staat op 2, verdient gewoon heel weinig. Lennart staat op 3, verdient óók heel weinig. Aurynn heb ik laten vallen, ik zie daar geen mol meer in

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #36 Gepost op: 14-06-2021, 12:46:46 »
JaccoS raakt wel steeds meer zijn bondjes kwijt en is nu 50-50 op 2 finalisten. Komt hij dan toch op het goede spoor?

De test
Hmm, dat kon beter gaan. ::ohno:: Ik was het hotel vergeten, en dat was meteen de eerste vraag. Oftewel, meteen in de stress. Ik deed er ongeveer 10 minuten, vind ik ook iets te langzaam. Ik was van plan om op Convans, Dennis en Lennart in te zetten, maar vanwege het grote deel een-persoons-vragen liet ik Lennart halverwege weg. Ik heb nu ongeveer 10 vragen op Convans en Dennis. Zou dat genoeg zijn? Ik hoop het, maar ik ben er niet gerust op

Bondjes
Nu eerst Giorgio, en vervolgens Roomey weg zijn had ik geen hoop meer op informatie. Maar ik ben geen opgever, dus ben ik gewoon met mensen gaan praten. Ik ben achter de hoofdverdachte van Dennis gekomen (als hij eerlijk is, ik denk t wel): Convans. LuchtManiak verdenkt dus Dennis. Convans wou niet vertellen wie hij verdenkt, maar gaf mij wel een aantal namen waar zijn verdachte tussen staat. Ik ben dus veel wijzer dan ik had verwacht. :D

Vandaag, zaterdag, stuurde Lennart mij een berichtje voor een bondje. Ik verdenk hem een beetje, maar een bondje is altijd goed. Dus ik heb ja gezegd, en mijn verdachten gedeelt. Hij heeft so far nog niet gereageerd, ik hoop dat hij zijn verdachten deelt voor de executie. Mocht hij er dan uitgaan heb ik weer informatie

Ik ben bang dat het niet gaat gebeuren, maar ik hoop het ontzettend: tot volgende week!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #37 Gepost op: 14-06-2021, 12:48:35 »
Heey lezers,

Jullie zijn al lang aan het lezen, want dit is de biecht van aflevering 6! En ik zit nog steeds in het spel, dat had ik oprecht nooit verwacht uiteraard. Deze week heb ik contact gehad met de Mol, en geprobeerd iemand uit het spel te werken! ::heks::

6.1 - Opzouten
Ten eerste, wat een leuke titel. Ten tweede, wat een opdracht :o Ik snap deze opdracht nog steeds niet helemaal, maar wat ik wel weet is dat het ontzettend slecht is gegaan. Ik zat met Dennis in het reuzenrad, daaagen lang (ik word al misselijk als ik er aan denk). We kregen een paar hulpmiddelen, maar konden niet communiceren met de rest. Uiteindelijk wist Dennis opeens de code (ik snap nog steeds niet hoe), maar toen moesten we nog uit het reuzenrad ontsnappen! Wij hebben zitten krijsen en schreeuwen, maar niemand hoorde ons :\'(


6.2 - Tussen Kunst & Kitsch
Miljoenenjacht! ::love:: Tijdens het spel van LuchtManiak ging dat best goed, dus dit moet helemaal goed komen! Dat was helaas niet zo. We gooiden het ene na het andere dure product weg. We zijn nu een paar honderd euro rijker door een tekening, waarvan we dachten dat het duizenden euro's waard was. Deze opdracht ga ik gauw vergeten ::schaam::

Post van De Mol

Omg, hoe cool! En zit er een hint in? Of een vrijstelling, aangezien je je reis kan verlengen, dat zeg je bij een vrijstelling toch?

Ik besloot De Mol gewoon terug te sturen, en om duidelijkheid te vragen:

Ja ja ik vraag inderdaad om een vrijstelling, maar hallo ik twijfel gewoon heel erg. En proberen kan altijd!

Ik kreeg een dag later een reactie van De Mol :o

Helaas, geen vrijstelling. Maar dit contact is wel erg cool! En misschien ben ik wel wat wijzer, kan ik iets vinden in de schrijfstijl, of moet ik de eerste letters pakken?
Ik ben niets wijzer geworden helaas, maar ik heb hier wel van genoten. Ik heb ook nog een laatste brief teruggestuurd:


Bondjes
Ik heb weer met veel mensen gepraat. Larikoek stuurde mij een algemeen berichtje, maar later begon hij over 2.4. Hij vroeg naar hoe het is gegaan, lang geleden dat ik die vraag heb gehad. Ik heb het antwoord gegeven wat ik altijd geef: het eerlijke verhaal, maar zonder namen te noemen. Ik vertelde dus niet welke kandidaat mij heeft gecontacteerd. Zo hou ik toch wat mysterie, en kan ik mijn smoesje beter in stand houden (dat de kandidaat die mij heeft gecontacteerd rood had).

Ik heb ook met Convans gepraat, ik ben niet iets wijzer maar het was wel gezellig. Ook LuchtManiak en ik hebben gepraat, en gaan (over een paar uur) onze verdachten uitwisselen. Spannend!

Ik vertelde vorige week wat over een beginnend bondje met Lennart, die is er nog steeds. Hij vertelde mij wie hij verdenkt: Larikoek en Convans. Toen zag ik mijn kans om...

Kandidaat uit het spel werken
Sorry Lennart, maar ik moest het proberen. Jij bent namelijk een van mijn hoofdverdachten, dus in dat opzicht heb ik je graag uit het spel. Jij vertelde dat je Larikoek verdacht vindt, maar ik weet met 90% zekerheid dat hij het niet is, omdat hij de hoofdverdachte van Giorgio was. Maar dat hoeft Lennart niet te weten, ik vertelde dat hij inderdaad heel erg verdacht is, en door meer mensen wordt verdacht. Zodat hij hopelijk all-in gaat op Larikoek (ik doe nu LuchtManiak na oeps)

Wie is de Mol?
KingLennart is dus een van mijn hoofdverdachten, maar ook Dennis en Convans vind ik verdacht. Ik ben heel zeker dat de Mol tussen die namen staat, maar wie? Ik weet het echt niet, ik vind ook niks om iemand af te strepen. Deze aflevering was ook niet heel gunstig qua molacties. Alleen Lennart was verdacht, omdat hij bij 6.2 verantwoordelijk was voor de verdwijning van hoge bedragen, en toen hij een keer gelijk had maakte hij er een heel drama van. Ook zette hij zichzelf in 6.1 op een handige positie. Dit zijn geen waterdichte theorieën, maar ik wil wel meer op Lennart in gaan zetten. Toch is hij niet mijn hoofdverdachte, ik blijf bij Convans ::jaja::

De test
Het was een lastige dit keer, ik wist niet alles. Er was zelfs een vraag waarin we moesten zeggen hoeveel jokermunten De Mol heeft

Hoe moet ik dat weten?? Mensen kunnen handelen, eentje vinden in een afbeelding? Ik heb maar wat ingevuld en ben meteen doorgegaan. Ik heb mijn snelste tijd so far neergezet: 6 minuten. 10 vragen op Dennis, 10 vragen op Convans en 9 vragen op Lennart. Zou het genoeg zijn? Ik hoop het!

Tot (hopelijk) volgende week! ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #38 Gepost op: 14-06-2021, 12:49:10 »
JaccoS heeft in bovenstaande post ontvangen van de mol (zoals elke kandidaat), maar ja als jij de mol gaat terugschrijven, dan krijg je ook antwoord terug. (dit kon ik er niet bij plaatsen, 3 keer raden waarom). Verder blijft hij nog steeds in een tweespalt over die nu toch de mol is. Zijn leugen bij hooi balen? bleek niet bewust, gaat hij vol voor een joker mist hij zijn bonus-papa.

Hello hello hello,

Aflevering 7 zit erop, en dat was me een aflevering :o Maar eerst nog even terug naar aflevering 6, de 3de opdracht van die aflevering om precies te zijn: De tijd terugdraaien

Want wauw, D*N en Convans deden hier echt heel verdacht, en terecht overigens. Ik zag het liefst ook iemand gaan, maar ik wou het risico niet nemen. Dankzij vooral Convans en D*N is er mingeld verdient, en moest er dus iemand naar huis.

De executie begon, na 2 groene schermen werd mijn naam ingetypt...
GROEN!!!! ::hyper:: ::cheerleader::
Helaas, was deze vreugde er niet voor KingLennart. We hadden een klein bondje, maar helaas. Ik verdacht hem wel, dus in dat opzicht is het heel fijn. Ik zei ook nog vorige week dat ik hem probeerde uit het spel te werken, heeft dat invloed gehad? Nee, ik ben vrij zeker dat als ik dat niet had gedaan hij ook rood had gekregen. Het enige wat ik heb gedaan is zijn verdenking op Larikoek te vergroten.

Nog wel heel erg bedankt Lennart, voor Kliko en een jokermunt! ::bravo::

Aflevering 7 is begonnen, ook wel voor mij de pechaflevering ::ohno::

7.1 Plattelandsleven
Wat een prachtige natuur, en wat veel opdrachten :o
Om wat duidelijkheid te scheppen over mijn blamage in Hooi Balen, dat deed ik echt niet expres ::rofl:: In mijn kistje zat 250 euro, maar ik kan me echt herinneren dat ik 300 euro heb gelezen. Ik was ook heel verbaast toen ik las dat ik had gelogen, echt zo stom ::schaam::

In het fruit vangen had ik een geweldige tactiek, ik ging alleen de rode appels vangen. Want bij die anderen moest je met de consequenties leven. Hardlopers zijn doodlopers dacht ik, jullie vangen wel allemaal minjokers, en ik verdien het geld. Maar ik had het mis, de andere soorten fruit (en eieren) waren oa jokermunten waard >:( Ik heb dus als een van de weinigen geen persoonlijk voordeel gewonnen, grrr

7.2 - Gesprek met de mol
Vrijdagmiddag was ik aan de beurt, en ik was helemaal klaar om die mol eens flink te grazen te nemen. De pechweek is over, nu is het aan mij! En so far so good, in wagon 1 pakte ik een groene kaart door naar de mol te luisteren, dat gebeurde ook in wagon 2 (ten koste van een joker dus, ik wou informatie). Ik kwam dus in wagon 3 aan met 2 groene kaarten, ik hoefde dus alleen nog een groene kaart en vooral niet de bom. De mol vertelde mij wat ik moest pakken, 1 en 2. Hij dacht zeker omdat ik hem de hele tijd geloofde, ik hem nu weer zo geloven, maar dat deed ik niet. Ik ging de mol nog lekker uitdagen "dat gaat niet als gepland he". Ik pakte 4 en 5, er kan niks mis gaan. Ik twijfelde nog even om 5 en 6 om te wisselen, maar 6 voelde meer als een bom dan 5.
In kistje 4 zit...
Een groene kaart!
Hahaha Mol, ik heb het einde gehaald. Nu moet er in kistje 5 geen bom zitten, maar dat lijkt me niet want da-
BOEM





7.3 - Boerderijdieren zoeken
Ah kijk, eindelijk eens iets wat ik wel kan, dieren zoeken! Ik vond het ene na het andere dier ::boogie:: Alleen kan een opdracht niet zo perfect gaan, waar is de pech? Gevonden! Ik was heel dichtbij Kliko, maar Larikoek vond mijn lieve beestje nét wat eerder waardoor ik  geen jokermunt kreeg >:(

Uiteindelijk heb ik 5 dieren gevonden, en ik had ik 50% kans op een... JOKER! Die wil ik wel, die heb ik ook echt nodig aangezien echt iedereen 5 jokermunten heeft op dit moment volgens mij. Maar het is de pechaflevering, ik win het toch niet. Of toch wel...
De pech is over! Ik heb een joker! Woehoeee
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 12:51:47 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #39 Gepost op: 14-06-2021, 12:53:06 »
Eindelijk heeft JaccoS een keuze gemaakt. D*N is de mol:

Bondjes
Ook deze week heb ik weer lekker gebabbeld met mensen, al heb ik geen informatie gekregen. Vorige week deelde bijvoorbeeld LuchtManiak zijn verdachten nog wel, maar daar is hij nu ook mee gestopt omdat hij het 'zeker weet'. Dus nee, hier is niet echt iets interessants te vertellen helaas.

Wie is de Mol?
Convans of Dennis, Convans of Dennis, Convans of Dennis...

We zijn op het punt gekomen om niet meer veel te spreiden, ik wil daarom ook 90% van mijn test op één kandidaat inzetten. Ik heb gekozen voor D*N. Qua acties kon ik echt niet kiezen, daarom heb ik de afvallers gebruikt. Veel mensen hebben namelijk vlak voor hun vertrek vertelt wie ze verdenken, thanks!
Molfreak Arno: vooral ingezet op KingLennart & Giorgio (en op mij)
Giorgio: niet ingezet op Roomey en D*N
Roomey: vooral ingezet op LuchtManiak en D*N
KingLennart: vooral ingezet Convans en Larikoek

Ze hebben ingezet op alle overgebleven kandidaten, behalve belg. Hij kan het écht niet zijn, dus heeft iemand gelogen. Ik denk dat de leugenaar Roomey is, omdat ik van de rest minder geloof dat ze hebben gelogen. Lennart is er dus uitgegaan op Convans en Larikoek,
en Giorgio heeft te weinig ingezet op Dennis. Volgens de afvallers moet Dennis de mol dus zijn, en aangezien ik echt niet kan kiezen geeft dit bewijs de doorslag. D*N IS DE MOL

De test
Ik wou grotendeels op D*N inzetten, 2 vragen op Convans voor de zekerheid (want ik denk niet dat iedereen al all-in gaat op Dennis, en als hij het niet is en iemand anders gaat wel 100% op hem vliegt die eruit). Ik heb ook nog een joker om een eventueel fout antwoord recht te zitten, die was dus echt welkom. De test was lastig, ik moest een paar antwoorden gokken. Ik hoop dus echt dat niet iedereen al all-in is gegaan op Dennis, anders kan het over zijn. En als Dennis het niet is is de kans al helemaal groot dat ik eruit lig. Het gaat dus spannend worden, nog 24 uur geduld.

Tot hopelijk volgende week!