Auteur Topic: [MO21] De biechten  (gelezen 2146 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #40 Gepost op: 14-06-2021, 12:54:09 »
Iets dat we kennen van Heinz en de analyses tijdens de tv series: het molduel. Dit bevestigt JaccoS juiste tunnel alleen maar meer:

Ik heb iets leuks gemaakt, wat mijn hoofdverdachte heeft bevestigd! ::boogie::

MOLDUEL - MOL ONLINE 2021

D*N VS CONVANS


1.1 - The Masked Mole
De Mol liegt overduidelijk vs De Mol speelt (ogenschijnlijk) eerlijk

1.2 - Wie Kent Moljonairs!
De Mol doet niets bijzonders vs De Mol doet het ontzettend goed

1.3 - Welkom in Roemenië!
De Mol noemt gelijk twee namen, waardoor de kans op revenge groot is vs De Mol neemt revenge

1.4 - Poes, poes, poes, poes etc.
De Mol vindt een Waldo vs De Mol vindt twee Waldo's

1.5 - Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt
De Mol wil dat alles openbaar wordt gezegd vs De Mol wilt dat niets openbaar wordt gezegd

Na aflevering 1: 5 - 0

2.1 - Radio Cârtiță!
De Mol maakt een hele ingewikkelde podcast vs De Mol antwoord maar een paar vragen goed

2.2 - De Penningmeesterverkiezing
De Mol doet erg zijn best om de penningmeesterverkiezing te winnen vs De Mol doet niets bijzonders

2.3 - Urban levels
De Mol doet niets bijzonders vs De Mol doet niets bijzonders

2.4 - Kleur bekennen...?
De Mol wordt woest door de beruchte actie vs De Mol wordt woest door de beruchte actie

Na aflevering 2: 7 - 0

3.1 - De Brașovbrigade
De Mol vindt twee Waldo's vs De Mol vindt een Waldo

3.2 - Veelzijdig Verhoor
De Mol doet het erg goed vs De Mol doet het niet goed

Na aflevering 3: 7 - 2

4.1 - Kunststukjes van Puzzelstukjes
De Mol is snel vs De Mol is langzaam

4.1.1 - Groepspuzzel
De Mol legt een paar stukjes vs De Mol legt veel stukjes

4.2 - Laserdiscipline
De Mol zorgt voor mingeld vs De Mol doet er heel langzaam over

4.3 - Cultuur proeven
De Mol doet niet veel vs De Mol doet het redelijk goed

Na aflevering 4: 9 - 3

5.1 - Roemeens Fluisteren
De Mol heeft heel slecht getekend vs De Mol wil plusgeld voorkomen, maar daarom ook mingeld

5.2 - Trap op, trap af
De Mol doet de opdracht goed vs De Mol doet de opdracht niet goed

5.3 - Dracula van Transsylvanië
De Mol doet de opdracht goed vs De Mol doet de opdracht niet goed

5.4 - Het Middeleeuwse festival
De Mol verdient niks vs De Mol verdient een klein beetje geld

Na aflevering 5: 11 - 5

6.1 - Opzouten
De Mol ontsnapt niet vs De Mol ontsnapt wel

6.2 - Tussen Kunst & Kitsch
De Mol doet niets bijzonders vs De Mol doet niets bijzonders

6.3 - De tijd terugdraaien
De Mol vertraagt voor mingeld vs de Mol vertraagt voor mingeld

Na aflevering 6: 12 - 5

7.1 - Plattelandsleven
De Mol pakt in de 3 minuten óók een fruitstuk vs De Mol pakt een framboos

7.2 - In gesprek met De Mol
De Mol heeft mij vreselijk in de maling genomen vs De Mol heeft mij vreselijk in de maling genomen

7.3 - Boerderijdieren zoeken
De Mol vind niet zijn eigen dier waardoor er 100 euro minder wordt verdient vs De Mol vind überhaupt niets

Na aflevering 7: 12 - 6

8.1 - I <3 Romania
De Mol maakt foute beslissingen vs De Mol maakt correcte beslissingen, waar niet naar geluisterd wordt

8.2 - Totale containerpaniek
De Mol heeft zich zelf op elke plek gezet, maar voegt niet veel toe vs De Mol voegt wel wat toe, maar kiest uiteindelijk de foute code

8.3 - Niets is (weer) wat het lijkt en iets is (weer) wat het niet lijkt
De Mol biedt veel, maar gaat mee op een fout antwoord (waarschijnlijk) vs De Mol bied niets, en gaat mee op het goede antwoord (waarschijnlijk)

EINDUITSLAG: 14 - 7
 ::bravo:: D*N IS DE MOL! ::bravo::


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #41 Gepost op: 14-06-2021, 12:55:29 »
JaccoS denkt dat het spel voor hem voorbij is, maar die kleine sneakerd heeft gewoon nog een zwarte vrijstelling. Hoeveel geluk kun je hebben? Dat de zwarte vrijstelling er nog is, maakt het voor ons als makers ook wel mooi natuurlijk. Iedereen ging uit van een zekere vrijstelling, dat liep even anders. Het brengt JaccoS nog een ronde verder, volgende halte - de halve finale.

Hoi iedereen

Aflevering 8 alweer! Een leuke aflevering, maar met een droevig einde. Ik zal namelijk maar meteen met de deur in huis vallen, vanavond eindigt het spel voor mij. Ik heb de test namelijk helemaal verpest, maar echt verpest. Daarover later meer, eerst de rest van deze aflevering ;D

De executie van aflevering 7: ik had voor het eerst veel op een kandidaat ingezet (D*N), dus ik was behoorlijk zenuwachtig. Op gegeven moment waren er nog 3, LuchtManiak (waarvan ik wist dat hij heel erg zeker was), D*N (De Mol) en ik. Ik dacht toen echt dat het over was. Maar het ei van LuchtManiak ging kapot ??? OMG, ik ben door! ::love:: Wel heel jammer van LuchtManiak, ik had het hem heel erg gegund om verder te komen. We waren echt maatjes in het spel, ook al vermoedde ik dat hij mij eruit wou werken.

8.1 - I <3 Romania
Mijn hoofdverdachte is hier weer bevestigd, Dennis dacht dat de dure producten goedkoop waren en andersom. Mijn reservemol (Convans) deed het juist heel goed. Tot zover deze opdracht

8.2 - Totale containerpaniek
Is dit een hint naar Dennis? Of naar Larikoek? In ieder geval heeft De Mol Dennis op een sleutelpositie gezet, wat Dennis dan weer verdacht maakt. Al kan dat ook door iemand anders zijn gedaan om Dennis weer extra verdacht te maken. Dennis heeft verder niet heel veel toegevoegd aan de opdracht. Convans heeft daarentegen gezorgd dat de opdracht op gang kwam (wat hem onverdacht maakt), maar geeft vervolgens wel de foute code. Ik vind hem hier eerlijk gezegd verdachter dan Dennis. Verder was dit niet echt mijn opdracht, ik wist bijna geen enkele vraag oeps

8.3 - Niets is (weer) wat het lijkt en iets is (weer) wat het niet lijkt
Dit zou wel eens mijn favoriete opdracht van het seizoen kunnen zijn, want ik had niets te verliezen!
In mijn bezit heb ik namelijk, sinds aflevering 1, een zwarte vrijstelling

Ik bood 0 euro, want ik hoef die vrijstelling niet zo erg als de rest. Wat blijkt nou, 0 euro vergroot de kans op een vrijstelling ::rofl:: Ik was alleen wel redelijk laat, dus ik zie het niet voor me dat ik hem krijg.

In mijn kistje zit het tijdsvoordeel, een heel handig voordeel. Maar omdat ik niets te verliezen heb, wou ik ook niet zeggen wat ik heb. Daardoor werd ik alleen heel erg verdacht. Ik heb het op gegeven moment toch gezegd, omdat ik niet wou dat ze dachten dat ik een zwarte vrijstelling zou hebben. Uiteindelijk is de stemming toch gekeerd naar Larikoek (ik had het goed jippie), ik denk ook nog steeds dat hij de vrijstelling had.
Als ik het een iemand gun om door te gaan, is het Larikoek. Dat maakte mijn dilemma met de zwarte vrijstelling lastiger. Als je een vrijstelling hebt, en geen zwarte vrijstelling verwacht, maak je de test volgens mij automatisch slechter. Ik wou Larikoek dat nadeel niet geven, dus gaf ik de doorslaggevende stem op Larikoek. Ik heb het hem ook allemaal eerlijk verteld, zodat hij het snapt waarom ik hem de vrijstelling niet 'gunde'.

Ik weet nu niet wie de vrijstelling wel heeft, ik gok belg. Als ik mijn zwarte vrijstelling inzet speel ik wel mijn eigen tijdsvoordeel weg. Dat is een risico, maar ik ga het toch nemen. Die vrijstelling wegspelen is veel leuker ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #42 Gepost op: 14-06-2021, 12:58:02 »
Omdat JaccoS denkt dat het spel afgelopen is voor hem, overloopt hij zijn medekandidaten/afvallers nog een maar een keer.

De Kandidaten
Is het niet leuk om precies overzichtelijk te vertellen hoe ik met iedereen heb gespeeld, of ik eerlijk ben geweest etc.? Voor de mensen die 'ja' zeiden, hier is het overzicht:
Molfreak Arno: hij was heel open tegen mij, wat ik natuurlijk heel prettig vond. Ik liet hem lekker meer vertellen, maar gaf weinig informatie terug. Ik vertelde bijvoorbeeld wel wie ik verdacht vond, maar mijn hoofdverdachte toen (Frank) heb ik nooit genoemd.
FrankLapidus: geen contact mee gehad
Giorgio: de enige kandidaat waar ik helemaal eerlijk mee ben geweest, en niet heb overwogen te naaien. Hij was echt mijn hoofdbondje. We vertelden wie we verdacht vonden, hoe we de test hebben gemaakt etc. Ik hoop dat hij ook zo eerlijk is geweest tegen mij
Roomey164: na de executie van Giorgio had ik niemand om informatie mee te wisselen, dus stuurde ik Romy een berichtje. We hebben wat informatie uitgewisseld, al vermoed ik dat ze heeft gelogen. Ze lag er helaas net te vroeg uit voor een beter bondje
Aurynn: vrijwel geen contact mee gehad
KingLennart: toen het spel al even bezig was, begonnen we ook met wat informatie uitwisselen. Ik was niet helemaal eerlijk, vooral niet over mijn hoofdverdachte. Ook zag ik een kans om hem de verkeerde richting in te duwen, en die heb ik genomen. Daar voel ik me wel wat schuldig om, aangezien hij mij echt zag als een bondje, hij gaf me zelfs Kliko. Maar het hoort bij het spel ::hug::
LuchtManiak: deze meneer heeft mij geprobeerd te naaien volgens mij, maar daar trap ik niet in! Toen hij 'het zeker wist' heeft hij niet meer veel informatie met mij uitgewisseld, niet zoveel als daarvoor in ieder geval. Ik weet dus ook niet wie hij verdacht, al vermoed ik Convans.

Met de overige kandidaten praat ik veel, op belg na. Dennis zegt echt helemaal niets meer waar ik iets aan heb, hij zit ook te liegen over mogelijke testantwoorden enzo. Convans doet precies hetzelfde, die geeft ook niets van informatie. Al hadden we wel een leuk gesprek laatst:

(en zo ging het nog even door)

Larikoek geeft daarentegen wel informatie, en ik doe dat ook. We vertellen elkaar niet onze hoofdverdachte, maar wel bruikbare informatie dus. Ik ben ook eerlijk tegen hem, behalve vandaag, maar daar kom ik zo op.

De test

Dit was een ramp!

De vragen waren ontzettend moeilijk: 'als hoeveelste bracht De Mol een bod uit' en 'hoeveel citaten van De Mol waren te zien in LuchtManiak zijn afscheidsfilmpje' bijvoorbeeld. Sommige vragen moest ik (soms onnodig) opzoeken, waar ik veel te lang over deed. En bij de gokvragen heb ik achteraf gezien hele domme keuzes gemaakt. Ook heb ik per ongeluk een vraag op Larikoek ingevuld... Mijn bedoeling was om 20/20 op Dennis in te vullen, maar dat is dus echt niet gelukt. Het enige wat mij kan redden is naast een wonder, dat iemand fout zit, of iemand nog aan het spreiden is. Dat laatste is nog mogelijk!

Larikoek vroeg mij (toen hij de test nog niet had gemaakt) hoe ik het heb ingevuld, ik zei 60/40. Hopelijk gelooft hij dat, en gaat hij daarom ook spreiden! Dan heb ik misschien net een vraag meer goed dan Larikoek, en ga ik door. Misschien een beetje flauw, maar ik moest deze kans pakken.

Ik denk dat dit dus mijn laatste biecht is, maar om de traditie in leven te houden blijf ik het zeggen:

Tot hopelijk volgende week!

Des te groter was zijn verbazing dat hij nog een ronde verder was:





HALVE FINALE!!!!

Wel jammer van Larikoek, ik had liever iemand anders zien gaan :(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #43 Gepost op: 14-06-2021, 13:00:36 »
Het scheelde enkele minuten (he Convans? ;) ) en 1 foute vraag of JaccoS had de finale gehaald. Hij eindigt zijn biecht met tot de volgende keer. Een volgende keer, die er niet kwam. Wat heb je een geweldig parcours afgelegd  ::bravo::

Hallooooo,

Aflevering 9!!!!! Ik zit nog steeds in het spel, wauw wauw wauw. Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen in mijn vorige biecht, was ik ervan overtuigd dat ik eruit zou liggen. Ik overdreef niet, ik wist het echt zeker. Toen werd ik als 2de ingetypt, er waren heel veel plaatjes, maar na lang scrollen zag ik mijn scherm: groen

 ::hyper:: ::hyper:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::confettie:: ::confettie:: ::boogie:: ::boogie:: ::bravo:: ::bravo::

Ik was echt door het dolle heen ::love:: Helaas moest Larikoek het spel wel verlaten :\'( Echt heel jammer. Wat ook heel jammer is, is dat hij zijn 8 (!) jokermunten heeft gegeven aan belg. Nu is hij eigenlijk al een finalist, en aangezien Convans ook heel goed is in testen vrees ik het ergste

9.1 - Strandtenten van Mamaia
OMG, dit is de opdracht waar natuurlijk iedereen op heeft gewacht. Ik zag het niet helemaal aankomen, vanwege de penningmeester-opdracht, die hier ook een beetje op lijkt. Wat helemaal leuk is, is dat we geheime opdrachten kregen. Ik kreeg er 4 opgestuurd, en mocht zelf kiezen welke ik ging doen. Ik wou ze eigenlijk allemaal doen, maar voor eentje moest ik elke avond tot laat opblijven om iets te posten, en ik wist niet of dat wel zou gaan. De rest heb ik wel geprobeerd.

Ik zat met Convans in het team, en wij gingen deze opdracht doen slagen. We verdenken allebei Dennis (volgens mij), dus wij moeten deze opdracht winnen! We hebben leuke dingen bedacht, met als hoogtepunt de hamburger ;D Ik ben daar toch een beetje trots op, zeker als we de mol deze opdracht hebben verslagen dankzij de hamburgers.

De opdrachten waren lastig. Voor de goedkoopste opdracht moest ik op een dag 10 posts beginnen met 'mol'. Alleen mocht ik niet steeds hetzelfde woord gebruiken. Uiteindelijk is het gelukt! Mede dankzij 'per ongeluk' spelfouten te maken.

Ik moest 5 kijkers 5 random woorden laten posten. Ik heb echt meerdere pogingen gedaan (bij de hamburgers moest mijn gedicht naverteld worden, maar dat gebeurde niet (wat ik snap) en het galgje woord), maar het lukte maar niet. Uiteindelijk heb ik maar gewoon gevraagd in het topic of ze het wouden posten, alleen reageerden er maar 2 :-\\ Helaassss

De duurste opdracht was het meest obvious, ik moest elke kandidaat een ode geven. Dat is gelukt, maar ik denk dat de deskundigen dat door gaan hebben.

Ik dacht eigenlijk dat ik de enige was die opdrachten moest uitvoeren, de rest deed helemaal niets raars ::rofl:: Maar uiteindelijk bleek dat niet te kloppen, wel leuk om even te noemen

9.2 - Naar de knoppen gaan
Niet veel over te zeggen, maar het was een leuke opdracht

9.3 - Archeologisch?
Ook niet veel over te zeggen. Wel dat Dennis lekker aan het mollen was, en echt gekke antwoorden gaf. Hij heeft ook niks verdient (maar ook geen mingeld gepakt)

De test

Zo ging ik door de test heen! 2 minuten en 10 seconden. In de afgelopen seizoenen op RealityNet heeft alleen Chardo in aflevering 9 een snellere tijd neergezet (2:00). Als je het zo bekijkt kan ik er dus eigenlijk niet op tijd uitgaan, maar ik weet natuurlijk niet hoe de rest dat dit seizoen doet. Dus ik ga nergens vanuit.

Ik heb wel een vraag verkeerd beantwoord door de snelheid, ik las het woord 'oneven getallen' niet, ik vulde het antwoord in alsof 'oneven' er niet stond. Maar toch heb ik er nog een goed gevoel over, want ik heb allemaal informatie gekregen van Dennis.

Hoewel hij vorige week totaal niet open was, was hij dat nu wel. Ik denk dat de gunfactor tactiek die ik in mijn inschrijving noemde toch werkt, ondanks aflevering 2. Ik vermoed dat hij mij liever in de finale heeft dan anderen, en daarom mij deze informatie geeft. Daarom heb ik toch een aantal vragen goed kunnen beantwoorden, terwijl de rest moest gokken. Nu is de vraag of hij eerlijk is geweest, maar ik denk het wel

Ga ik door naar de finale, ja of nee? Ik weet het niet, maar wat het resultaat ook wordt, ik ben al heel tevreden. Ook omdat belg en Convans al vanaf afl 1 op Dennis zetten (als ze eerlijk zijn), en ik pas veel later:
Aflevering 1: FrankLapidus
Aflevering 2: LuchtManiak
Aflevering 3: Convans
Aflevering 4: Convans
Aflevering 5: Convans
Aflevering 6: Convans
Aflevering 7: Dennis (ook meteen 95% op hem ingevuld)
Aflevering 8: Dennis (100% op hem)
Aflevering 9: Dennis (100% op hem)

Ondanks dat ik het dus minder 'verdien' om naar de finale te gaan, heb ik natuurlijk mijn uiterste best gedaan! We gaan het zien over een paar uur, ik ben al heel hyped

Tot de volgende keer lieve lezers ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #44 Gepost op: 14-06-2021, 13:02:14 »
Tot zo ver de biechten, maar ik ga nog even checken of er nog andere interessante gemiste berichten zijn. (dus nog even niet posten).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #45 Gepost op: 14-06-2021, 13:09:49 »
Niet echt een biecht, wel in de categorie grappig om te melden: belg verkiest RN boven Discord, maar hij praat er wel lekker mee  ::ok::

Gelukt  ::ok::

Maar geef mij toch maar dit ouderwetse forum  :-X

Larikoek kan de brief van de mol waarderen en hoopt dat er nog iets mee te doen is.
Ahww wat een lieve mol ik smelt helemaal ::love:: Dankjewel!

Ik zie een beletselteken, dus de mol is vast en zeker de_witte! /s

Alle gekheid op een stokje

**Ik besprenkel de envelop met waterdruppeltjes**

**Ik besprenkel de jokermunten met water**

**Ik besprenkel mijn joker met water**


Ik hoop dat de vriendin van KingLennart nog leeft...?

Heb ingezonden!

Als ik er op tijd uitvlieg ipv het aantal goede antwoorden dan ga ik iemand vermoorden hier...
Zit ik midden in de test... begint dat kutwijf van me moord en brand te schreeuwen dat ik ff moet helpen met haar haar kleuren...

Sorry dat moest ik ff kwijt  ::rofl::

KingL denkt dat de brief van de mol voor een minjoker staat:
Heb ik nu een minjoker ontvangen?  ???
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 13:15:36 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #46 Gepost op: 14-06-2021, 13:17:53 »
Deze biecht van Giorgio uit aflevering 1 was in mijn pm box blijven slingeren:

Biecht Aflevering 1 – Giorgio

En toen kwam de pm binnen, ik mocht meedoen met Mol Online. Leuk! Toch? Spijt had ik zeker niet, maar ik wist totaal niet waar ik aan begonnen was. Toen we eindelijk gingen beginnen aan het spel, bleek dat ik eerst een aantal dagen met giraffemasker op voor de computer moest zitten en niet mocht zeggen wie ik was. Ik had er zo op gehoopt dat ik er snel achter zou komen wie de andere kandidaten waren en dat ik een beetje kon gaan uitvogelen wie ze waren, maar helaas ik moest vanachter een masker met een veel te hoog zwaartepunt mensen proberen te ontmaskeren die ik totaal niet kende. De eerste opdracht wist ik me dan ook nog niet echt een goede houding te geven, was de waarheid spreken slim? Was liegen slim? Of moest ik gaan voor een combinatie van beide? Uiteindelijk ben ik bij de eerste negen vragen maar gaan zeggen wat het eerst in mij op kwam. Zonder reden, gewoon omdat het oké voelde.

Toen kwam de vraag om mezelf bekend te maken, na vier lari(e)koeken wist ik dat deze vraag geen geld ging opleveren, maar er moest toch meer vanaf hangen? Ik heb enorm lang getwijfeld of ik me moest voorstellen als Giorgio of als Hillo... Uiteindelijk gekozen om eerlijk te zijn, de twist moest toch wel zo zijn dat een eerlijk antwoord werd beloond? Niet dus. Fout gegokt. En alsof ik uberhaupt maar zou weten wie er mogelijk achter al die andere rare maskers zouden zitten? Dit werd op 3 a 4 zekerheidjes na, puur gokken in opdracht 2. En aangezien ik ook al bekend was, werd het geen jokermunt voor mij...

Toch wel balen, als ik achteraf opnieuw deze twee opdrachten zou mogen spelen had ik het totaal anders gespeeld... Maarja, het is zoals het is.

Eindelijk waren de medekandidaten bekend, bekend van naam, want verder kende ik er maar 2 of 3 ietsjes beter. Rustig de eerste medekandidaten een beetje leren kennen en snel door met de volgende opdrachten.

De opdracht in de Sky Toren was pure chaos en werd een spelletje van snel dikgedrukt antwoorden er doorheen drukken. Eigenlijk ook het eerste moment dat ik kon kijken wie ik echt verdacht vond doen. Ik heb mezelf zoveel mogelijk op de achtergrond gehouden en ben gaan observeren. Het bleek dat vooral Belg veel goede antwoorden wist te produceren en ook Kinglennart wist stiekem veel.
Uiteindelijk hadden de torenbeklimmers 8 goede antwoorden en de twee die we beneden hadden achtergelaten hadden 9 goede antwoorden. Dat het maar 1 goed antwoord verschilt is natuurlijk wel opmerkelijk. Wist FrankLapidus of Convans alle antwoorden al en konden ze zo de torenbeklimmers altijd een goed antwoord voor blijven? Maar minstens net zo verdacht zijn de mensen in de groep die veel goede antwoorden wisten, maar net niet genoeg wisten om de laatste goed te gokken. Belg? KingLennart? D*n? Of heeft de mol zich vooral rustig gehouden in deze opdracht, al heb ik het gevoel dat de mol er iets mee te maken heeft gehad dat de opdracht niet gelukt is.

Gelukkig wist ik niet zoveel goede antwoorden in de toren, want ik merk nu al dat mijn fanatisme om opdrachten zo goed mogelijk te doen, soms te veel de overhand gaat nemen. Als fanatieke pubquizzer kan ik wel genieten van een leuk quizspel...

Opdracht 4, de poesjesopdracht. Blijkbaar mocht de mol de groepsindeling plaatsen en kwam ik in de groep terecht die de omschrijvingen moest maken van de katten. Ik was zwaar tevreden want die zoekspelletjes is niets voor mij, vandaar dat ik in het tweede deel van de opdracht ook niet zoveel kon bijdragen, ik ben daar slecht in... Laten we daar vooral geen woorden meer aan vuil maken. Hoe maak je omschrijvingen van katten die duidelijk wijzen naar de juiste katten, maar het niet meteen weggeven en ook niet naar een specifieke kat wijzen. Want ja, een beetje verdenkingen kweken op zijn tijd kan geen kwaad. Uiteindelijk is alles prima verlopen op 1 groepje na dat geen antwoorden inleverde. Maar waar ik hier de mol moet vinden? Geen idee...

Toen kwam de kistjesopdracht. Ik koos voor een kistje waar volgens de omschrijving twee jokers inzaten en inderdaad er zaten ook 2 jokers in dit kistje. Hoe ging ik er voor zorgen dat ik die twee jokers ook binnen zou hengelen? Ik besloot om maar gewoon te zeggen dat er inderdaad 2 jokers inzaten. Een aantal kandidaten zouden me die twee jokers wel gunnen en wantrouwende kandidaten zouden toch niet geloven dat er 2 jokers in zouden zitten. Bam! Ik kreeg mijn kistje, twee jokers zorgden voor wat rust met de executie in het verschiet... Uiteindelijk werd er verder weinig duidelijk over dit spel, dus ook weinig informatie waar ik iets mee kon...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #47 Gepost op: 14-06-2021, 13:21:18 »
Dit waren de biechten (misschien heeft Spacy nog aanvullingen), maar er mag gereageerd worden  ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #48 Gepost op: 14-06-2021, 13:30:09 »
Jacco zat letterlijk te biechten zeg. De enige echte biecht koning van dit seizoen! Ik dacht trouwens echt dat Roomey de mol was op een gegeven moment, want ik zat al te smullen van alle memes die zouden volgen. Helaas geen meme momentje.

Ik had tijdens de halve finale ook nog een rijtje met hints gestuurd, maar deze bleken allemaal fout. Ik dacht dat die M echt iets was.

Daar is ze weer Truus Parapluus.

Drie hints naar D*N:

1. Hij maakt een "m" gebaar met hun handen
2. Hij houdt een papiertje vast, en wie liet er een papiertje achter? JUIST, de mol
3. De mol zat in de kist van India, en wie was de presentator van dat seizoen? D*N!!!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #49 Gepost op: 14-06-2021, 13:36:00 »
De biechten van KingLennart  ::rofl::

@Lennart:
Grappig dat je overtuigd was dat ik je extra zou verdenken door die waldo-opdracht, want net door die actie kreeg je een eerste streep door je naam. De mol zou zelf de waldo vinden (credits) in plaats van het goede park te suggereren waardoor iemand anders de credits krijgt. Om eerlijk te zijn, dacht ik dat je mij aan het testen was, maar blijkbaar zag je het echt niet.  ::rofl::

@Lennart:
Bij de laseropdracht had ik echt niet de bedoeling om Convans of jou uit het spel te werken. Het geld was het enige wat me interesseerde. Overigens heb ik me wél aan de regels gehouden: het was niet verboden om te zeggen waar de laserstralen zich bevonden. Wat niet mocht was 1) de afbeelding van de kaart delen en 2) overleggen buiten het topic. Dat laatste heeft team Charlie trouwens wel gedaan, maar voor de mol gelden er natuurlijk andere regels  :P

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #50 Gepost op: 14-06-2021, 18:56:49 »
KingLennart over aflevering 5 en 6

Heb ik teveel gespreid met evenveel antwoorden op LuchtManiak, D'N en Convans?

Ach nee maatje heb je op mij gestemd die aflevering?  :\'( Dat was niet de bedoeling! We zouden op Dennis en Convans gaan!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #51 Gepost op: 14-06-2021, 20:10:58 »
Lennart ::rofl:: Nooit gedacht dat jij qua mensen op het verkeerde spoor brengen nog erger was dan ik, en dan heb ik me nog schuldig gevoeld toen jij eruit lag ::rofl::

Ik had niet verwacht dat het echt de Jacco Show zou zijn, ik heb expres zou veel en uitgebreid gebiecht (5000 was mijn minimum) omdat ik dacht dat iedereen dat ging doen, en ik er niet lullig tussen wou staan bij mijn biechten ::hypocriet:: Ach ja, ik vond het wel leuk om te biechten

Tot hopelijk volgende week!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #52 Gepost op: 19-06-2021, 12:16:24 »
Ik ben aan het teruglezen nu en Franklapidus die eerder Luchtmaniak geloofd dan mij bij de toren opdracht  :\'(. Terwijl ik wel weer eens de waarheid sprak  ::hypocriet::. Ik wou liever Belg achterlaten want dat was een betere molactie geweest. Hoewel jij wel in gedachten zat gezien ik je wel wat wraakzuchtiger inschat dan een groot deel van de cast.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #53 Gepost op: 19-06-2021, 12:22:18 »
Volgens mij zei Chardo dat, dat ik ook een kandidatenbiecht deed als mol. Dat is er dus maar eentje, en die is ontstaan door die penningmeester verkiezing opdracht toen belg opeens voorstelde om biechten te gaan verkopen als prijs. Maar ja die had ik niet! Dus deze heb ik toen geschreven voor de kijkers ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #54 Gepost op: 19-06-2021, 12:30:07 »
@Jaccos, ik wist natuurlijk wel dat je een zwarte vrijstelling had én dat je leugen erover niet zo heel sterk was ::rofl:: "Een licht in de duisternis" suuuuure. Daarom probeerde ik daar even als kandidaat te spelen door te zeggen dat ik twee jokers had voor aflevering 3 terwijl deze eigenlijk voor aflevering 4 waren, in de hoop dat je de zwarte vrijstelling in aflevering 3 zou inzetten ipv 4 ;D. Later hoorde ik dat je sowieso van plan was hem pas in te zetten bij een gegarandeerde vrijstelling, wat uiteindelijk best slim was!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #55 Gepost op: 19-06-2021, 12:45:54 »
Lekker gebiecht Jacco ::bravo::, jammer dat de rest zo weinig heeft laten weten wel :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #56 Gepost op: 19-06-2021, 12:46:50 »
Ik ben aan het teruglezen nu en Franklapidus die eerder Luchtmaniak geloofd dan mij bij de toren opdracht  :\'(. Terwijl ik wel weer eens de waarheid sprak  ::hypocriet::. Ik wou liever Belg achterlaten want dat was een betere molactie geweest. Hoewel jij wel in gedachten zat gezien ik je wel wat wraakzuchtiger inschat dan een groot deel van de cast.

Daar ben ik niet schuldig aan. Aurynn opperde (blijkbaar op suggestie van D*N): Convans en belg. Ik blokkeerde belg. Toen stelde ik voor D*N achter te laten. Toen blokkeerde Aurynn dat, en noemde hij Frank. Ik gaf aan dat ik hem het spel wilde zien spelen. Dat klopt ook, aangezien ik Frank toen enorm verdacht vond (terug te lezen in mijn biechten).

Echter gingen we toen alle andere kandidaten af, en kwamen we niet op een logische naam. Op die manier kwamen we terug op Aurynns suggestie van Frank. Het enige wat mij daarin te verwijten is is dat ik belg geblockt heb ipv Frank.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #57 Gepost op: 19-06-2021, 12:55:47 »
@Jaccos, ik wist natuurlijk wel dat je een zwarte vrijstelling had én dat je leugen erover niet zo heel sterk was ::rofl:: "Een licht in de duisternis" suuuuure. Daarom probeerde ik daar even als kandidaat te spelen door te zeggen dat ik twee jokers had voor aflevering 3 terwijl deze eigenlijk voor aflevering 4 waren, in de hoop dat je de zwarte vrijstelling in aflevering 3 zou inzetten ipv 4 ;D. Later hoorde ik dat je sowieso van plan was hem pas in te zetten bij een gegarandeerde vrijstelling, wat uiteindelijk best slim was!
Ja ik kon niet zo veel verzinnen, en dit klonk wel als iets wat MV zou kunnen zeggen vond ik ::rofl::

Maar hey hosts, dat was privé informatie!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #58 Gepost op: 19-06-2021, 13:07:13 »
Ja ik kon niet zo veel verzinnen, en dit klonk wel als iets wat MV zou kunnen zeggen vond ik ::rofl::

Maar hey hosts, dat was privé informatie!!
Dat je de zwarte vrijstelling had wist ik natuurlijk gewoon omdat ik wist wat er in elk bakje zat.

En dat je hem alleen zou inzetten voor een vrijstelling hoorde ik pas heel laat hoor (en ging ik sowieso verder niets mee doen).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] De biechten
« Reactie #59 Gepost op: 19-06-2021, 20:55:27 »
Leuk om allemaal terug te lezen. Er had wel wat meer gebiecht mogen worden ;D  :P