Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 150478 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 23-01-2022, 10:41:06 »
Ik heb voor het eerst sinds jaren geen idee, ik zat op Arno.
Kan niet geloven dat het Thomas is.
Ik hoop niet dat het Kim-Lian is.
Ik denk niet dat het Fresia is.
Everon of Sahil? Laetitia? Zou kunnen maar ik ga nu voor Hila, vanwege die zwarte vrijstelling en omdat ze wel erg zeker van haar zaak overkomt. Zij móést de zwarte vrijstelling wel krijgen, anders was ze de enige geweest zonder kans op een vrijstelling én het hele spelelement was weggeweest.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 10:50:19 door Run »

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #281 Gepost op: 23-01-2022, 10:55:26 »
Kan niet geloven dat het Thomas is.

Ongelovige Thomas.

Ik hoop niet dat het Kim-Lian is.

Wens- en vreesmollen zeggen niets over wie dé Mol is. En misschien als je er anders naar kijkt kan je wel een leuke Mol in Kim-Lian ontdekken?

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #282 Gepost op: 23-01-2022, 11:03:24 »
Het kwam deze aflevering juist als een duveltje uit een doosje dat Fresia Everon niet vertrouwt, toch? Dat zei ze zelf. Vandaar blijkbaar dat ze steeds aan hem gekoppeld wil worden. Dan is het ook niet gek dat ze een vraag invult op Everon.

Oh geen idee, ik herinnerde me alleen het duo's vormen tijdens opdracht 1 waar Fresia per se met iemand wilde die ze vertrouwde.

Inderdaad, maar dat willen Fresia tunnelaars nog even niet inzien denk ik.

Ik zit niet op Fresia ;) vond het alleen opvallend. Ze staat wel hoog op mijn lijstje maar mijn hoofdverdachte is nog altijd Kim-Lian.

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 23-01-2022, 13:32:37 »
In eerste instantie was ik even bang dat Kim-Lian alles goed deed deze aflevering. Totdat ze 250 euro achterhield. Deed me heel erg denken aan Jeroen als mol.

Hij de laatste opdracht was zij degene die ook liep te kloten met dat schilderij.

Ik blijf nog even bij Kim-Lian

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #284 Gepost op: 24-01-2022, 00:02:46 »
Kim-Lian blijf ik nog even bij, hoewel Fresia en Everon wel om de hoek komen kijken en er wat rode vlaggen afgaan daar.

Hila iets te passief en afwezig
Thomas, Sahil en Laetitia afgeschreven, die zijn het niet ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #285 Gepost op: 24-01-2022, 10:03:35 »
Aangezien we na vorig jaar weten dat de mol bakken geld mag binnenhalen: Kim-Lian

Backups: Laetitia en Hila

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #286 Gepost op: 24-01-2022, 12:32:47 »
Ik vind het lastig. Weet niet of ik bij Everon blijf. Vanwege de 400 euro die hij met Arno binnenhaalde. Eerder was hij ook al succesvol bij het ballonnen prikken  met Arno.  Hierdoor twijfel ik toch aan Everon. Hila, Laetitia en Fresia die verdenk ik niet. Sahil is een clown en Thomas zou best nog kunnen. Die actie bij het ballonnen prikken was echt niet per ongeluk. En is hij juist de mol bij de mindfuck met Everon door drie jokers te pakken?   Terwijl ik denk dat heeft Everon expres uitgelokt. Zou het toch Thomas zijn? Kim-Lian is denk ik een slimme kandidaat, qua karakter zou ze het wel kunnen zijn. Moet de aflevering nog een keer bekijken. Zijn er al mensen 100% zeker van hun mol? ::)

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 24-01-2022, 12:39:48 »
Ik zit op dit moment erg te twijfelen tussen KL (ik vraag me af hoeveel ik door de “masker-hint” kijk), Hila en Thomas.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #288 Gepost op: 24-01-2022, 12:45:40 »
Ik vind het lastig. Weet niet of ik bij Everon blijf. Vanwege de 400 euro die hij met Arno binnenhaalde. Eerder was hij ook al succesvol bij het ballonnen prikken  met Arno.  Hierdoor twijfel ik toch aan Everon.

Datzelfde heb ik ook met Everon, ondanks dat ik hem nu op 1 heb staan. En ik neig er ook naar om KL (ondanks alles) te zien als een fanatieke kandidaat.

Mijn top 3 is nu:
1. Everon
2. Fresia (op de radar gezet, omdat ik haar fanatisme vreemd vind, maar grote twijfels om haar molposities in afl. 2)
3. Kim-Lian

Waarschijnlijk niet de mol: Hila, Laetitia en Thomas
Helemaal niet de mol: Sahil
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 24-01-2022, 16:26:41 »
Ik begin ook wel een beetje te twijfelen aan Kim-Lian...maar blijf haar toch maar op nr.1. houden.
Back up mol is Hila en eventueel Everon (omdat KL steeds door is zonder troeven en als zij niet de mol is heeft dat een andere reden).

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #290 Gepost op: 24-01-2022, 17:04:59 »
Everon? Of toch Laetitia?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 24-01-2022, 18:08:23 »
Zijn er al mensen 100% zeker van hun mol? ::)

Eigenlijk wel als ik eerlijk ben. Laetitia is de mol.
We'll see :-).

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #292 Gepost op: 26-01-2022, 22:52:42 »
Hila is de mol.
Laetitia winnaar!?
Finale met vier: Fresia en Sahil samen de verliezer net zoals met Buddy en Mil.
Alle vier hebben geen molgezicht in de leader.
Laetitia winnaar, want in de leader is zij als laatste en wordt voorafgegaan door een molspersoon in plaats van een gezicht. Dat moet wel de winnaar zijn als je zo verdacht gemaakt wordt.
De komende afleveringen zal Sahil de mol lijken en er komt een moment dat duidelijk wordt dat hij het niet is zoals bij Leonie. Sahil als Leonie. Alleen valt Sahil denk ik niet af.
Laetitia heeft wel de capaciteiten van een winnaar, al jaren fan van het spel. Sahil volgens zijn voorstelvideo in december ook fan, maar dat is van na de opnames.
Dit is slechts een opsomming van aannames en dus een verhaaltje. Nieuwe rondes, nieuwe kansen..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022, 22:55:56 door foxhunter »

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 26-01-2022, 23:34:42 »
Ik denk dat Hila de mol is, hoewel geen spectaculaire tot nu. Ze durft nog niet zo veel risico's te nemen. Ze is mijn mol sinds de laseropdracht. Ik laat me niet leiden door de exits, want die laten haar veelal op de achtergrond en maken anderen veel verdachter. Dat is ook de bedoeling van TV. Als je zo rationeel mogelijk naar de acties kijkt, moet ze het haast wel zijn.
Ze treedt nauwelijks op de voorgrond, behalve toen ze gretig het penningmeesterschap claimde. Een cruciale positie voor de mol bleek later.
Ze is de enige die een aantal slotjes kon saboteren bij de laseropdracht en dat is een klassieke molactie.
Haar uitspraken bij de luidsprekers opdracht 'ik ben de mol', 'ik heb een vrijstelling' en de 'mol is in ons midden'  zijn ook klassieke bolacties.
Ook de montagefout bij de schilderijen in de laatste opdracht in all 4 kan naar Hila wijzen.

Hila is geen spectaculaire mol omdat ze geen actrice is, maar ze haalt genoeg klassieke molstreken uit. Juist daarom worden deze massaal  genegeerd, omdat we ze al kennen.

Elk jaar weer laat het grootste deel van de kijkers zich zo makkelijk manipuleren door d e exits van het programma, terwijl je juist moet kijken naar wat ze ons niet laten zien.  ::wenkbrauw:: ::wenkbrauw::

Oh ja en volgens mij weten Kim Lian en Fresia dat Hila de mol is en komen ze met haar in de finale
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Marcoach

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 27-01-2022, 11:38:49 »
Ik heb eens gekeken wie mols of onmols is in de opdrachten. Hierbij de dingen die ze niet hadden hoeven doen:

Everon -> prikt een gouden ballon voor geld (onmols), noemt 4 goede verschillen bij de kamer (onmols)
Fresia -> tekent goede afbeeldingen met de lichttechniek (onmols), geeft 3 goed geraden verschillen door bij de kamer (onmols)
Hila -> koopt voor € 1500 enveloppen (mols), geeft 3 goed geraden verschillen door bij de kamer en raadt er zelf ook nog eens 2 (onmols)
Kim-Lian -> prikt een gouden ballon zonder geld (mols), raadt haar eigen foto niet (mols), helpt Everon met schieten (onmols), raadt het bedrag wat Sahil genoemd had (onmols)
Laetitia -> vindt geld bij het lasergamen en brengt dit heel snel terug (onmols)
Sahil -> prikt een gouden ballon zonder geld (mols), vindt de waterkan voor de foto wat goed was (onmols), vindt geld bij het lasergamen (€ 200) en brengt € 100 terug (mols/onmols), geeft een bedrag door in de silo (onmols)
Thomas -> vindt geld bij het lasergamen en brengt dit heel snel terug (onmols)

Zeker het snel terugbrengen van het geld bij het lasergamen geeft een streepje door Thomas en Laetitia. Het vinden van de waterkan door Sahil ook. De juiste verschillen doorgeven door Fresia en Hila. Het opnoemen van maar liefst vier goede verschillen door Everon. Blijft over Kim-Lian, maar ja die wordt wel heel duidelijk in beeld gebracht en dat is meestal niet goed...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Emmel

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 27-01-2022, 11:57:27 »
Ik vind die 1500 van Hila voor het kopen vd enveloppen ook beide. De mol zou dit sowieso doen, maar ik denk dat iedere kandidaat dit ook had gedaan.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #296 Gepost op: 27-01-2022, 12:32:50 »
Op basis van de eventuele -5000 in afl. 1 blijf ik bij Everon. Dat anderen hem zo (makkelijk) de vrijstelling gunden, vind ik eigenlijk wel de meest verdachte actie. Dat lijkt mij iets te toevallig eigenlijk.

Dat Everon de goede verschillen noemt, kan ook de verdienste van Arno zijn geweest.
Kim-Lian en Fresia ook nog steeds verdacht, maar beide ook onmolse acties.

Sowieso heeft de mol voor een kasverschil gezorgd na 'waar rook is'--> het geld wat is binnengehaald, is naar beneden bijgesteld; er is een bedrag verduisterd. Daar heb ik bij Everon ook een theorie over (hoezo: beginnende tunnel?  ;D), al kan Hila (als penningmeester) of Kim-Lian (die volgens Fresia geld jat) daarvoor ook verantwoordelijk zijn geweest. Het duurt nog even voordat we het zeker weten.  ::rofl:: Edit: laat maar, blijkbaar was dit wat onduidelijk in de uitzending gekomen (met dank aan Molest en anderen voor het uitzoeken). Dus nu heb ik tunnelvisie op de productie.  ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 14:36:12 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #297 Gepost op: 27-01-2022, 14:07:38 »
Mol: Kim-Lian

Reservemol: Laetitia

Vangnet: Hila

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #298 Gepost op: 27-01-2022, 14:50:17 »
Nog steeds Kim-Lian, ondanks dat ik een fenomenale instorting van de Kim-Lian-tunnel voorvoel. (Nee ik heb geen lijntje met het universum.) Maar een alternatieve tunnel heb ik nog niet gevonden dus ik zet maar gewoon een helmpje op.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 27-01-2022, 18:41:30 »
Aangevuld ;D

Ik heb eens gekeken wie mols of onmols is in de opdrachten. Hierbij de dingen die ze niet hadden hoeven doen:

Everon -> prikt een gouden ballon voor geld (onmols), noemt 4 goede verschillen bij de kamer (onmols) brengt geen geld binnen met lasergamen (mols), zat in het groepje waar 100 euro verdween (mogelijk mols), geeft Fresia jokers ipv geld met abseilen (mogelijk mols), doet erg lang over kamer beschrijven (mols), geeft 1 verschil goed door en raad er samen met Arno 4 (niet mols)

Fresia -> tekent goede afbeeldingen met de lichttechniek (onmols), geeft 3 goed geraden verschillen door bij de kamer (onmols) wordt afgeschoten met extra leven en pakt geen geld met lasergamen (mols), beschuldigd anderen steeds (mols), maar 1 verschil goed (mols), pakt heel veel pingpongballen, terwijl ze er nog genoeg in haar hand heeft en hier het meeste geld mee te verdienen is, gooit er veel maar allemaal mis op 10 euro na (mols), zat in het groepje waar 100 euro verdween (mogelijk mols), geeft Everon jokers met abseilen ipv geld (mogelijk mols), geeft 2 verschillen goed door (niet mols) raad met Sahil maar 1 verschil (mols)

Hila -> koopt voor € 1500 enveloppen (mols), geeft 3 goed geraden verschillen door bij de kamer en raadt er zelf ook nog eens 2 (onmols)geen geld met lasergamen (mols), geeft geld aan KL met abseilen (mogelijk onmols)

Kim-Lian -> prikt een gouden ballon zonder geld (mols), raadt haar eigen foto niet (mols), helpt
Everon met schieten (onmols), raadt het bedrag wat Sahil genoemd had (onmols) verduisterd 250 euro (mols), zat in het groepje waar 100 euro verdween (mogelijk mols), drinkt uit de fles (mols), denk dat er geen bijbel op de foto hoeft, wat juist geld opleverde (mols), geen geld met lasergamen (mols), raad de lightpainting van Everon (niet mols), helpt Everon met raak schieten (onmols), kiest samen met Welmoed voor 1500 euro (onmols), Geeft geld aan Hila met abseilen (mogelijk onmols), raad samen met Hila 3 verschillen (onmols)

Laetitia -> vindt geld bij het lasergamen en brengt dit heel snel terug (onmols) roept getal niet die Arno had geroepen (mols), Geeft jokers aan Thomas met abseilen (mogelijk mols), regelt witte doek, die 200 euro oplevert (niet mols) en zegt dat er een bijbel op de foto moet (niet mols), raad haar foto goed (niet mols), raad samen met KL 3 verschillen en geeft ook een goed verschil door (niet mols)

Sahil -> prikt een gouden ballon zonder geld (mols), vindt de waterkan voor de foto wat goed was (onmols), vindt geld bij het lasergamen (€ 200) en brengt € 100 terug (mols/onmols), geeft een bedrag door in de silo (onmols) zat in het groepje waar 100 euro verdween (mogelijk mols), rekt tijd met foto's namaken (mols), is afgeleid en studeert niet op verschillen (mols), gaat mee in Banjo omdraaien (mols), Geeft jokers aan Arno met abseilen (mogelijk mols), raad met Fresia maar 1 verschil (mols), raad zijn foto goed (onmols), roept een getal waar geld mee te verdienen was (onmols)

Thomas -> vindt geld bij het lasergamen en brengt dit heel snel terug (onmols)prikt ballonnen in proefronde (mols), is goed bezig met lightpaintings maken (onmols), verpest puzzel waar jokers mee te verdienen waren die weer geld weg konden spelen (onmols), doet jokers in kistje Laetitia (mogelijk onmols), raad samen met Hila 3 verschillen (onmols)

Zeker het snel terugbrengen van het geld bij het lasergamen geeft een streepje door Thomas en Laetitia. Het vinden van de waterkan door Sahil ook. De juiste verschillen doorgeven door Fresia en Hila. Het opnoemen van maar liefst vier goede verschillen door Everon. Blijft over Kim-Lian, maar ja die wordt wel heel duidelijk in beeld gebracht en dat is meestal niet goed...