Ik zat de eerste opdracht van aflevering 1 nog eens te kijken en vroeg me af of de lay-out van het magneetlabyrint willekeurig is gekozen of dat er een aanwijzing in zit. De opdrachtomschrijving hierbij was:
'Gebruik de magneet aan de achterkant van het labyrint om de sleutel te verkrijgen.'Everon is amper begonnen met het voorlezen van de opdracht of Fresia staat al bij de achterkant van het labyrint. Terwijl ze vanaf de voorkant (waar ze aan kwamen rennen) niet had kunnen zien dat er aan de achterkant een magneet zat. Voorkennis? Ze staat duidelijk te popelen om met de magneet aan de slag te gaan, maar moet natuurlijk wel Everon uit laten praten. Everon en Glen hebben duidelijk nog geen idee wat de bedoeling is, totdat ze de instructies hebben gelezen.

Stel nu dat 'het verkrijgen van de sleutel' betekent: 'het verkrijgen van de sleutel tot de Mol'. En we spiegelen het labyrint, zodat je deze ziet vanuit het gezichtspunt van degene die vanaf de achterkant met de magneet de sleutel beweegt. Dan zien we dat er middenin het labyrint een grote letter C staat: de eerste letter van Fresia's achternaam. Is ze daarom zo gretig om de magneet te bedienen? En staren Everon en Glen recht in het 'gezicht' van de Mol?

Met nog iets meer creatieve vrijheid - die niet iedereen me hier zal vergeven

- kun je er zelfs een F en een A bij zien > FCA > Fresia Cousiño Arias. Als we het labyrint ook nog eens verticaal spiegelen (waarvoor geen enkele geldige reden is, maar laat me maar even) zien we zelfs een C die is omsloten door een M.
Maar laten we het houden bij de opvallende C vanuit het gezichtspunt van de magneetbeweger. En het feit dat Fresia wel heel erg graag de persoon lijkt te willen zijn die die positie inneemt.