De EftelingKandidaten, welkom in de Efteling. De plek waar jullie avontuur start. Dit jaar met een recordaantal kandidaten. Kijk elkaar nog maar eens goed aan. Degene naast je kan de mol zijn, maar ook degene die als eerste het spel moet verlaten. Maar kijk ook goed naar jezelf, want wellicht ben jij het wel?
Kandidaten, de Efteling is een plek waar sprookjes tot leven komen. Het is ook de plek waar jullie moeten gaan ontdekken welk land de hoofdrol gaat spelen in jullie ‘Molsprookje’. Deze eerste opdracht spelen met de volgende 4 teams:
Team 1: De sprookjesboom Ricardo
Monkeysuncle
Pieterbasje
B&W
Nieky
Gerritdebloempot
Team 2: LangnekSpacycolours
Whatthefrank
Midasian
MitchK
Misty-Fristi
Chardo
Team 3: RepelsteeltjeMollenvangR
NielsE
Belg
Brent
Chowi
Mr. Perzik
Team 4: De zes zwanenDaisy
Molfreak Arno
Sanmol
Lan
De_witte
Vermoljoen
--- algemene uitleg ---Kandidaten, de teams zijn verdeeld dus het is tijd om te beginnen. In de komende vier dagen speelt elk team elke dag 1 van de vier opdrachten. Wanneer jullie de opdrachten goed uitvoeren, komen jullie er vanzelf achter welke land dit jaar het strijdtoneel is van jullie jacht op de mol. Geven jullie voor de deadline het goede antwoord? Dan verdienen jullie €3000,- voor de pot.
Er is echter één maar? Elke opdracht kan maar gedurende een bepaalde tijdsperiode gespeeld worden. Dit betekent dat:
De ochtendopdracht kan alleen gespeeld worden tussen 06.00 uur & 12.00 uur
De middagopdracht kan alleen gespeeld worden tussen 12.00 uur & 18.00 uur
De avondopdracht kan alleen gespeeld worden tussen 18.00 uur & 00.00 uur
De nachtopdracht kan alleen gespeeld worden tussen 00.00 uur & 06.00 uur
Elke dag wisselen de groepen van opdracht. De groep die de ochtendopdracht gespeeld heeft, speelt de volgende dag de nachtopdracht. De groep die de middagopdracht heeft gespeeld, speelt de volgende dag de ochtendopdracht enzovoort. Na vier dagen heeft elk team alle opdrachten gespeeld. De landen die jullie niet hebben weggespeeld, komen terug in de finale-opdracht, waar jullie uiteindelijk één land uit moeten kiezen.
Hierbij het lijstje met 80 potentiële landen:Angola
Argentinië
Australië
Bangladesh
België
Bolivia
Brazilië
Bulgarije
Canada
Cambodia
China
Chili
Costa Rica
Cuba
Denemarken
Duitsland
Ecuador
Egypte
Estland
Ethiopië
Filipijnen
Finland
Frankrijk
Ghana
Honduras
Hongarije
Ierland
IJsland
Indonesië
Israël
Italië
Ivoorkust
Japan
Jordanië
Kazachstan
Kenia
Kroatië
Letland
Litouwen
Madagaskar
Maleisië
Mali
Marokko
Mexico
Mongolië
Moldavië
Mozambique
Nederland
Nieuw-Zeeland
Nigeria
Noorwegen
Oekraïne
Oezbekistan
Oman
Oostenrijk
Pakistan
Panama
Peru
Polen
Papoea Nieuw Guinea
Portugal
Rusland
Saudi-Arabië
Senegal
Suriname
Tanzania
Thailand
Tunesië
Turkije
Uruguay
Venezuela
V.A.E
Vietnam
VS
Zambia
Zimbabwe
Zuid-Afrika
Zuid-Korea
Zweden
Zwitserland
--- Verwijzingen (Ochtendopdracht) ---Kandidaten, bij de ochtendopdracht is het jullie taak om bij de 15 verwijzingen het goede land te koppelen. Na vier dagen plaats het laatste team een lijstje dikgedrukt van een land en een verwijzing. Per goed gekozen combinatie wordt het desbetreffende land weggestreept.
De regels:
Opzoeken is niet toegestaan
Overleg met de overige teams is niet toegestaan.
--- Kompas (Middagopdracht) ---Kandidaten, voor deze opdracht geldt dat jullie uitsluitend gebruik mogen maken van mappen zoals Google Maps, Apple Maps etc. In deze opdracht kunnen jullie 15 landen wegspelen. Succes! Bij de start krijgen jullie een pm met meer informatie.
-- Wie ben ik (Avondopdracht) --In deze opdracht spelen we Wie ben ik met landen. Gedurende de speeltijd mag het betreffende team vragen (ja/nee) stellen aan D*N/mijzelf over het betreffende land. We spelen 10 rondes in totaal. In elke ronde dient één specifiek land geraden te worden. Zodra het land geraden is, beginnen we met het volgende land. Jullie mogen vrijwel alles vragen, met uitzondering van vragen zoals:
- Is het land dat wij zoeken land x
- Begint de naam van het land dat wij zoeken met de letter x
- Eindigt de naam van het land met de letter x
- Eindigt de naam van het land met - land
- Grenst het land aan land x
De spelleiding kan ten allen tijden bepalen dat andere vragen dan hierboven benoemd ook niet akkoord zijn (indien deze vergelijkbaar zijn met hierboven). Jullie mogen zoveel vragen stellen als jullie willen, maar wel dienen jullie je te houden aan de volgende regels:
- Vragen dienen dikgedrukt gepost te worden.
- Elk teamlid mag 1 vraag tegelijkertijd stellen
- Nadat je een vraag gesteld hebt, dient een medekandidaat een vraag te stellen en/of dient je minimaal 15 minuten te wachten voordat jij zelf de volgende vraag mag stellen
- Opzoeken is niet toegestaan.
- Er wordt doorgespeeld tot middennacht. Zodra de klok 00.00 uur slaat, eindigt de deelopdracht voor het betreffende team. Uiteraard kunnen D*N/ikzelf na 00.00 uur nog vragen beantwoorden.
- De volgende dag om 18.00 start het volgende team de nieuw ronde en/of gaan verder met de huidige ronde waar het vorige team gebleven was.
- Indien er een antwoord gegeven moet worden, dienen drie van de 6 spelers dit dikgedrukt in het topic te posten.
--- Vluchttijden (Nachtopdracht) ---Kandidaten, hieronder staan 39 vluchttijden. Jullie dienen exact op de vertrektijd (plus/min 5 seconde) daarvan de zin ‘Deze vlucht vertrekt nu’ dikgedrukt te posten. Indien die lukt, spelen jullie het bijbehorende vluchtnummer weg. Dit vluchtnummer is gelinkt aan een bestemming waar jullie niet naar toe gaan.
Gedurende de volgende ochtend werken D*N/ikzelf de lijst/het overzicht bij en krijgen jullie te horen welke bestemmingen jullie die nacht daarvoor in deze deelopdracht hebben weggespeeld. .
Elk team mag per uur maximaal drie pogingen doen. Oftewel elk team heeft in totaal 18 pogingen om tijden weg te spelen. Jullie hebben gezamenlijk 72 pogingen om 39 landen weg te spelen.
De vluchttijden:
00.01: AA 0024
00:08: KL0271
00:14: AZ 1757
00:28: CZ 5718
00.34: KL 1875
00.41: MU 0124
00.52: UL 0039
01.09: BA 9857
01.18: MA 0575
01.27: IB 7504
01.35: EK 1457
01.49: QR 1575
01.59: SK 0001
02.11: DL 4757
02.12: SA 8801
02.28: TK0247
02.42: EY 0047
02.55: BR 2247
02.58: MF 0087
03.04: SU 0257
03.16: JJ 0574
03.29: IK 1754
03.32: HV 0074
03.37: FR 4872
03.52: EZY 1024
04.09: KE 0824
04.17: AI 9358
04.24: AC 0047
04.38: UA 7621
04.40: CX 0008
04.49: GA 6028
04.56: PG 0049
05.02: AF 0001
05.10: VS 0347
05.15: AM 3028
05.24: AM 0058
05.32: OO 0058
05.49: TS 2574
05.59: LH 0741
Team 3 begint morgenavond met avond, Team 4 met nacht, Team 1 zondagochtend, Team 2 zondagmiddag. Daarna wisselen jullie door. Je mag alleen de opdracht meespelen van je eigen team. Bij een overtreding zullen er consequenties zijn.
Deze opdracht begint zaterdag 9 april 2022 met de avondshift 18:00, Team 3!Er is nu nog ruimte voor vragen!