Auteur Topic: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog  (gelezen 3675 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Gepost op: 8-05-2022, 15:22:12 »

Kandidaten, welkom bij de Royal Hill of Ambohimanga. Deze plek is mede beroemd om haar edelstenen en deze staan ook centraal in de volgende opdracht. Jullie penningmeester heeft ons eerder een teamverdeling gestuurd voor de volgende opdracht:

Team Rood:
1. NielsE
2. Ricardo
3. Gerrit

Team Groen:
1. Chowi
2. Nieky
3. Midas

Team Wit:
1. MV
2. Frenkie
3. PieterBasje



Kandidaten, het is tijd om de strijd tegen elkaar aan te gaan in een heuse edelstenenoorlog. In deze opdracht gaan jullie als teams tegen elkaar strijden om zoveel mogelijk edelstenen te verzamelen. Het team dat na het verstrijken van de deadline de meeste diamanten heeft, wint deze strijd. Edelstenen kunnen op drie manieren verdiend worden:
  • Diamanten zoeken
  • Diamanten stelen van de andere teams
  • Onderhandelen met de lokale bevolking.

Diamanten zoeken.
Verspreid over het forum zijn op diverse plekken edelstenen verstopt. Indien je een diamant vindt, stuur je hiervan een screenshot/een linkje in het topic plus de tekst dikgedrukt: ‘Ik pak deze diamant’. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Diamanten stelen van het andere team
Het is mogelijk om diamanten te stelen van de andere teams. Dit wordt gedaan door in het topic het volgende te typen: ‘Ik daag team [rood/groen/wit] uit voor een duel.’ Daarna wordt uit beide teams 1 persoon random uitgekozen die via de PM/via discord een kaartspelletje gaan spelen. Elk persoon krijgt 5 speelkaarten met een bepaalde waarde. In elke ronde kiest elke persoon 1 kaart om te spelen. Via de PM/Discord laat die persoon weten welke kaart hij/zij speelt. Diegene met de hoogste waarde, wint de slag. Er wordt best of 5 gespeeld. De winnaar krijgt de edelsteen van de tegenstander. Aas geldt voor 1, Koning voor 13). Random wordt bepaald om welke edelsteen gespeeld wordt. Per team kunnen maximaal 2 spelers tegelijkertijd tegen een ander team duelleren.

Onderhandelen met de lokale bevolking
De lokale bevolking is in bezit van een aantal edelstenen. Doormiddel van voice-clips kan onderhandeld worden tussen de verschillende teams en de lokale bevolking over een specifieke edelsteen. Het is van belang dat jullie goed onderhandelen en met goede tegenprestaties komen. Elk team kan per onderhandelingsronde maximaal 1 teamlid tegelijkertijd aandragen om het dorpshuis (apart topic) te betreden en diegene mag uitsluitend het dorpshuis in indien hij/zij niet aan het duelleren is.



In deze opdracht is max €4.000 euro te verdienen. Zodra de deadline verstreken is, wordt de eindranking opgesteld. Het team dat de meest edelstenen (in absolute aantallen, niet in waarden) heeft verzameld eindigt op plek 1 etc. Nadat de eindranking is opgemaakt, wordt de waarde van de verzamelde edelstenen verrekend met een verdeelsleutel, namelijk:
1ste plek: 2x de behaalde waarde
2de plek: 1,5x de behaalde waarde
3de plek: 1x de behaalde waarde

In totaal zijn er drie soorten edelstenen met hun eigen waarden, namelijk Groen (€50,- per stuk, 20x), Rood (€100 per stuk, 10x) en Blauw (€500 euro per stuk, 2x). Er zijn echter ook nog een aantal nepedelstenen in omloop. Indien jullie in bezit zijn van deze nepedelstenen wanneer de deadline is verstreken, verliezen jullie dat bedrag (Groen = -€50, Rood = -€100 euro en Blauw = -€500 euro). Jullie moeten zelf maar uitzoeken hoe je erachter kan komen welke edelstenen nep zijn. Verder is overleg uitsluitend tussen de teams onderling toegestaan (via de PM of Discord waarbij beide hosts toegevoegd zijn). Contact tussen de verschillende teams is NIET toegestaan. Oja, voordat we beginnen is het wellicht nog interessant om te weten dat het winnende team naast het te verdienen bedrag ook nog 9 topito’s (naar keuze)  mag verdelen onder elkaar. Succes!

Elk team mag alvast één zakje met edelstenen kiezen. Hier beginnen jullie het spel mee.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Oftewel wie pakt zakje 1, wie zakje 2 en wie zakje 3? Graag dikgedrukt posten door min. 2 van de 3 teamleden ::jaja::



Samengevat nog kort de regels:
  • Verstopte diamenten kunnen geclaimd worden door een screenshot/link hier in het topic te posten (Wie het eerst komt, wie het eerst maalt)
  • Een duel kan gestart worden door in het topic een ander team uit te dagen (dikdrukken). De uitdager speelt tegen een willekeurig gekozen teamlid van het uitgedaagde team.
  • Bij het duel wordt via de PM/Discord wordt de te spelen kaart doorgegeven (individuele speler + 2 hosts, geen andere spelers).
  • Bij het onderhandelen kan 1 teamlid per team het dorphuis in om te onderhandelen. Zolang diegene in het dorpshuis is, mag hij/zij niet duelleren en/of overleggen met zijn/haar teamleden.
    Het is mogelijk om gedurende onderhandelingen binnen het team te wisselen van teamlid. Dit moet in het topic worden aangegeven.
  • Overleg over deze opdracht is uitsluitend toegestaan via een PM/Discord-groep waar uitsluitend de teamleden en de twee hosts in zitten.
  • Overleg tussen verschillende teams (bv. tussen team Rood en Team Wit) is op welke manier dan ook NIET toegestaan.
  • Overtreden van deze regels heeft consequenties.

Deadline: Woensdag 20.00 uur
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 17:08:39 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #1 Gepost op: 8-05-2022, 15:36:42 »
Ik pak deze edelsteen



'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #2 Gepost op: 8-05-2022, 15:38:02 »
Team rood pakt zakje 1

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #3 Gepost op: 8-05-2022, 15:38:36 »
Team wit pakt zakje 2
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #4 Gepost op: 8-05-2022, 15:39:14 »
Team wit pakt zakje 2
Team wit pakt zakje 2

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #5 Gepost op: 8-05-2022, 15:40:12 »
Ik pak deze edelsteen





Nice try, de verkoper van de Juwelier in het winkelcentrum begint boos te schreeuwen en dreigt om de bewaking op je af te sturen als je niet direct de edelsteen laat liggen..

Team wit pakt zakje 2

Zakje 2 is voor team Wit
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #6 Gepost op: 8-05-2022, 15:54:23 »

Team rood pakt zakje 1

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #7 Gepost op: 8-05-2022, 15:55:25 »
Team rood pakt zakje 1

Zakje 1 is voor team rood, waarmee zakje 3 automatisch voor team Groen is.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #8 Gepost op: 8-05-2022, 16:43:45 »
Nice try, de verkoper van de Juwelier in het winkelcentrum begint boos te schreeuwen en dreigt om de bewaking op je af te sturen als je niet direct de edelsteen laat liggen..

Zakje 2 is voor team Wit

Ik pak de edelsteen in de quote van dit bericht
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #9 Gepost op: 8-05-2022, 16:45:46 »
Dat doe je niet, want dit is niet de edelsteen die je moeten zoeken ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #10 Gepost op: 8-05-2022, 16:47:05 »
Dat doe je niet, want dit is niet de edelsteen die je moeten zoeken ;D

Ik pak Timvdons

Is dit wel de edelsteen die ik moet zoeken?

(oke sorry ik wou een compliment geven maar nu is het net of ik je probeer te versieren ::rofl::)
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2022, 16:52:49 »
Ik pak Timvdons

Is dit wel de edelsteen die ik moet zoeken?

(oke sorry ik wou een compliment geven maar nu is het net of ik je probeer te versieren ::rofl::)

Als je mij niet onmiddelijk loslaat, geef ik je een rrod scherm en mag je onmiddelijk het spel verlaten  >:D >:D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2022, 16:53:15 »
Als je mij niet onmiddelijk loslaat, geef ik je een rrod scherm en mag je onmiddelijk het spel verlaten  >:D >:D

 :o :o :o


oke doei
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #13 Gepost op: 8-05-2022, 16:55:57 »
Ik pak Timvdons

Is dit wel de edelsteen die ik moet zoeken?

(oke sorry ik wou een compliment geven maar nu is het net of ik je probeer te versieren ::rofl::)
Tim en PB nu:



Ik tegen PB:

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2022, 17:08:06 »
Jullie hadden nog een deadline te goed van mij:

a.s. Woensdag 20.00 uur
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #15 Gepost op: 8-05-2022, 17:20:42 »
Ik daag team groen uit voor een duel

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2022, 17:28:09 »
Duel I: NielsE (Rood) vs Nieky (Groen)

Jullie speelkaarten worden via de PM gestuurd. Graag via de PM/Discord doorgeven aan D*N/mijzelf welke kaart jullie als eerste spelen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #17 Gepost op: 8-05-2022, 17:40:11 »
Ik pak deze drie edelstenen












'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #18 Gepost op: 8-05-2022, 17:42:07 »
Creatief bedacht, maar helaas ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 4 - Opdracht 3 'Edelstenenoorlog
« Reactie #19 Gepost op: 8-05-2022, 19:42:26 »
Ik heb er echt heeel veel gevonden