Auteur Topic: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters'  (gelezen 1794 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters'
« Gepost op: 15-05-2022, 13:42:54 »

Kandidaten, welkom bij Zeby Coffee Farm. Deze koffiebranderij is de locatie van jullie volgende opdracht. Wij hadden jullie al gevraagd om jullie te verdelen in drie teams (Koffiekenners, Koffiezetters en Koffieverbeelders). Dat was niet echt aan jullie besteed, dus we hebben jullie namen in een koffiepot gegooid en jullie random verdeeld in de volgende drie groepen:
  • Koffiezetters: Chowi & Gerritdebloempot
  • Koffiekenners: Ricardo & Nieky
  • Koffieverbeelders: MV, Frank, PB & NielsE
De koffieverbeelders mogen afscheid nemen en in dat busje stappen. [MV, Frank, PB & NielsE mogen niet in dit topic posten & met andere communiceren over deze opdracht. Jullie zijn in feite niet aanwezig]

Goed dan gaan we verder. Op deze koffiebranderij wordt koffie geproduceerd. Heel veel koffie. En jullie gaan helpen vandaag. De koffiekenners gaan de koffiebonen halen op de verschillende koffie farms. Op vijf van de 15 koffie farms liggen de koffiebonen die de koffiezetters nodig hebben om koffie te kunnen zetten. Jullie krijgen 5 vragen gerelateerd aan koffie. Bij elke vraag krijgen jullie 3 keuzemogelijkheden. Wanneer jullie het goede antwoord kiezen, verdienen jullie 200 euro en 2 kg aan koffiebonen. Is het fout, dan verdienen jullie geen geld en geen koffiebonen. De koffieverbeelders kunnen jullie echter helpen. Zij hebben een lijstje gekregen met 5 foute antwoordmogelijkheden. Zij gaan deze 5 antwoordmogelijkheden, naast hun eigen opdracht, verbeelden. Daarmee kunnen jullie per vraag al één foute antwoordmogelijkheid kunnen wegstrepen.

Tegelijkertijd gaan de koffiezetters koffie zetten. Er zijn echter twee problemen. Niet alleen zijn jullie afhankelijk van de koffiebonen die de koffiekenners verzamelen, maar jullie moeten ook nog zelf stroom gaan opwekken om koffie te kunnen zetten. Dit kan gedaan worden door puzzels op te lossen. Met elke opgeloste puzzel kunnen jullie 1 liter koffie zetten (mits voldoende koffiebonen uiteraard. 1 KG = 1 liter). Daarnaast verdienen jullie per 2 liter koffie €200 euro en per liter koffie een extra scenario die door de koffieverbeelders verbeeld kan worden. De koffiezetters beslissen steeds wie van de 2 de bepaalde puzzel gaat oplossen. Iemand mag maximaal 2x achter elkaar een puzzel oplossen.

Regels:
  • Opzoeken is verboden.
  • Communicatie over deze opdracht is uitsluitend toegestaan tussen de koffiezetters & koffiekenners en uitsluitend in dit topic.

Alvast succes, meer info volgt zometeen.

Deadline: Donderdag 20.30 uur
« Laatst bewerkt op: 21-05-2022, 20:01:39 door D*N »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2022, 14:08:51 »
[Koffiekenners]
Beste koffiekenners, op 5 van de 15 koffieboerderijen hier in de nabije omgeving is een zak met koffiebonen te vinden die jullie nodig hebben om koffie te kunnen zetten. Tijd om op zoek te gaan naar koffiebonen

In welk land kent volgens de overlevering koffie haar oorsprong?
  • Als dit Colombia is, gaan jullie naar 'Le Ferme de Café le Haricot' (Reistijd = 35 minuten)
  • Als dit Ethiopië is, gaan jullie naar 'Le Ferme de Café le Caféier (Reistijd = 40 minuten)
  • Als dit Namibië is, gaan jullie naar ''Le Ferme de café une tasse de café (Reistijd = 25 minuten)

Jullie dienen beide dikgedrukt jullie antwoordkeuze te posten in het topic. Overleg is uitsluitend hier in het topic toegestaan tussen jullie twee. Tevens wijs ik jullie erop dat het NIET toegestaan is om op te zoeken. De consequenties zijn best wel zwaar (denk aan minjokers)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2022, 14:10:45 »
[Koffiezetters]

Koffiezetters, graag hoor ik wie van jullie 2 de eerste puzzel gaan spelen:


Graag dikgedrukt door beide de betreffende persoon hier posten!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2022, 14:11:53 »
[Koffiezetters]

Koffiezetters, graag hoor ik wie van jullie 2 de eerste puzzel gaan spelen:


Graag dikgedrukt door beide de betreffende persoon hier posten!

Ik wil deze wel doen. Goed Chowi?

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2022, 14:12:34 »
[Koffiekenners]
Beste koffiekenners, op 5 van de 15 koffieboerderijen hier in de nabije omgeving is een zak met koffiebonen te vinden die jullie nodig hebben om koffie te kunnen zetten. Tijd om op zoek te gaan naar koffiebonen

In welk land kent volgens de overlevering koffie haar oorsprong?
  • Als dit Colombia is, gaan jullie naar 'Le Ferme de Café le Haricot' (Reistijd = 35 minuten)
  • Als dit Ethiopië is, gaan jullie naar 'Le Ferme de Café le Caféier (Reistijd = 40 minuten)
  • Als dit Namibië is, gaan jullie naar ''Le Ferme de café une tasse de café (Reistijd = 25 minuten)

Jullie dienen beide dikgedrukt jullie antwoordkeuze te posten in het topic. Overleg is uitsluitend hier in het topic toegestaan tussen jullie twee. Tevens wijs ik jullie erop dat het NIET toegestaan is om op te zoeken. De consequenties zijn best wel zwaar (denk aan minjokers)

De Koffiezetters mogen niet helpen overleggen neem ik aan?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2022, 14:13:18 »
@ Ricardo:

Namibië lijkt me sterk. Dat is alleen maar woestijn. Blijft Ethiopie (Afrika) of Colombia (Zuid-Amerika) over. Ik neig naar Zuid Amerika. Maar misschien moeten we even de verbeelders afwachten?
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2022, 14:14:18 »
De koffiezetters mogen niet helpen met overleggen neem ik aan?

Klopt. De situatie waar jullie in zitten is als volgt:
  • Koffiezetters: Chowi & Gerritdebloempot -> Zitten opgesloten in een van de huisjes op de koffieboerderij en kunnen alleen met elkaar hier 'praten'
  • Koffiekenners: Ricardo & Nieky -> Staan buiten op de farm bij een pick-up truck en kunnen over het eiland rijden en kunnen alleen met elkaar hier 'praten'
  • Koffieverbeelders: MV, Frank, PB & NielsE -> zijn elders op het eiland en kunnen niet communiceren met de rest
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2022, 14:15:00 »
Ethiopië is 99% het juiste antwoord. Ik luisterde laatst een leuke podcast de podcatlas! En daar hadden ze het over koffie en dat Ethiopië en in de aflevering over Albanië ging over koffie en daar was de strijd tussen Jemen en Ethiopië dacht ik.
Så hva gjør vi nå?

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2022, 14:15:30 »
Ik wil deze wel doen. Goed Chowi?

Prima! Gerrit begint met de puzzel.

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2022, 14:16:07 »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2022, 14:16:11 »
Dan ga ik met jou mee!

Ethiopië
You'll never walk alone

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2022, 14:19:36 »
Ethiopië
Så hva gjør vi nå?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #12 Gepost op: 15-05-2022, 14:32:51 »
Jullie stappen in de pick-up truck en rijden richting 'Le Ferme de Café le Caféier'. Daar komen jullie om 14.59.36 aan

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #13 Gepost op: 15-05-2022, 14:58:05 »
Koffiezetters

Gerrit heeft de eerste puzzel opgelost. Dit betekent dat er in ieder geval genoeg stroom is om 1 liter koffie te kunnen zetten en één extra scenario voor de koffieverbeelders te kunnen vrijspelen, mits de koffiekenners koffiebonen meebrengen. Wordt vervolgd...

Ondertussen hoor ik graag wie de volgende puzzel gaat spelen:


Graag beide de betreffende naam dikdrukken ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #14 Gepost op: 15-05-2022, 14:59:51 »
Koffiezetters

Gerrit heeft de eerste puzzel opgelost. Dit betekent dat er in ieder geval genoeg stroom is om 1 liter koffie te kunnen zetten en één extra scenario voor de koffieverbeelders te kunnen vrijspelen, mits de koffiekenners koffiebonen meebrengen. Wordt vervolgd...

Ondertussen hoor ik graag wie de volgende puzzel gaat spelen:


Graag beide de betreffende naam dikdrukken ::jaja::

Deze is voor jou Chowi

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #15 Gepost op: 15-05-2022, 15:00:32 »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #16 Gepost op: 15-05-2022, 15:02:23 »
Koffiekenners

Jullie komen aan bij 'Le Ferme de Café le Caféier'. Daar zien jullie een zak met een mollogo staan:



Jullie laden de zak met koffiebonen in en rijden terug (40 minuten). Jullie komen aan rond 15.42
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #17 Gepost op: 15-05-2022, 16:08:59 »
Koffiekenners

Volgende vraag: In welk land wordt de meeste koffie per persoon gedronken (in 2020)?
  • Indien dit Finland is, gaan jullie naar 'Café de ferme café noir' (75 minuten rijden)
  • Indien dit Nederland is, gaan jullie naar 'Ferme de café Arabica'(70 minuten rijden)
  • Indien dit Noorwegen is, gaan jullie naar La fierté de la ferme de café Madagascar (80 minuten rijden)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2022, 16:53:29 »
Tussenstand:
Aantal kg koffie opgehaald: 2 kg
Aantal kg koffie nog te verdienen: 8 kg
Aantal liter koffie gezet: 1 liter
Aantal liter koffie nog te zetten: 9 liter
Aantal extra scenario's vrijgespeeld: 1
Aantal extra scenario's vrij te spelen: 7

Geld:
Koffiekenners: €200 euro
Koffiezetters: €0,-
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 5 - Opdracht 2 'Koffiemasters
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2022, 16:59:11 »
Chowi Mag de volgende puzzel doen. Ik ben aan het werk.