Auteur Topic: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'  (gelezen 725 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Gepost op: 29-05-2022, 22:57:55 »

Peyrieras Reptile Reserve, Antananarivo

Welkom kandidaten bij Peyrieras Reptile Reserve, een plek voor de reptielen van Madagaskar om veilig te leven. Er leven hier talloze reptielen en jullie gaan deze spotten. Jullie krijgen uitleg van een gids en gaan in groepjes van twee.

Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3.
4.

Groep 3:
5.
6.

Groep 4:
7.

Er zijn tien bijzondere reptielen die jullie hier gaan spotten en fotograferen. Jullie verdienen 50 euro per goed gefotografeerd dier. Dit is een actie-opdracht wat betekent dat je een actieformulier instuurt met welke acties je zou willen doen tijdens deze opdracht. De hosts maken hier een samenhangend verhaal van.

Actieformulier:

Ik ga wel/niet mollen

Hoe ga jij deze opdracht aanpakken?
Welke reptielen wil je spotten en hoe?
Hoe gedraag jij je verder in deze opdracht tegenover je duopartner?


Reptielen om te spotten:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Deadline formulier: Dinsdagavond 30 mei 22:00
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #1 Gepost op: 29-05-2022, 22:59:27 »
Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3.
4.

Groep 3:
5.
6.

Groep 4:
7. MV

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #2 Gepost op: 29-05-2022, 23:05:24 »

Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3. Niels
4.

Groep 3:
5.
6.

Groep 4:
7. MV

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #3 Gepost op: 29-05-2022, 23:06:59 »

Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3. Niels
4. Chowi

Groep 3:
5.
6.

Groep 4:
7. MV

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #4 Gepost op: 29-05-2022, 23:07:45 »

Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3.
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6.

Groep 4:
7. MV

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #5 Gepost op: 29-05-2022, 23:10:21 »
 ::vergroot::
Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3.
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6.

Groep 4:
7. MV

 ::vergroot:: Waarom wil je niet bij mij?

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #6 Gepost op: 29-05-2022, 23:11:18 »
Als ik met jou ga levert het niets op voor de pot.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #7 Gepost op: 29-05-2022, 23:29:39 »
Ik ga wel met Niels!
Så hva gjør vi nå?

Online NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #8 Gepost op: 29-05-2022, 23:32:07 »

Groep 1:
1.
2.

Groep 2:
3.
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #9 Gepost op: 29-05-2022, 23:57:03 »
Groep 1:
1. Niek
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Frank
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV
Er is geen Mol meer...

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #10 Gepost op: 30-05-2022, 12:01:29 »
Groep 1:
1. Niek
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Frank
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV
Så hva gjør vi nå?

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #11 Gepost op: 30-05-2022, 12:05:58 »
Groep 1:
1. Niek
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Frank
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV
Er is geen Mol meer...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #12 Gepost op: 30-05-2022, 12:07:44 »
Groep 1:
1. Nieky
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Frank
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #13 Gepost op: 30-05-2022, 12:08:05 »
Groep 1:
1. Niek
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Frank
4. Chowi

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #14 Gepost op: 30-05-2022, 12:08:57 »

Groep 1:
1. Niek
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Chowi
4. Frank

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV


Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #15 Gepost op: 30-05-2022, 13:42:08 »
Groep 1:
1. Niek
2. PieterBasje

Groep 2:
3. Chowi
4. Frank

Groep 3:
5. Niels
6. Ricardo

Groep 4:
7. MV
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #16 Gepost op: 30-05-2022, 20:33:55 »
Ja we got it  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #17 Gepost op: 1-06-2022, 20:11:16 »
Ik spot een kikker en een pad. Helaas zijn dat geen reptielen, maar ik zoek nog even verder!
Så hva gjør vi nå?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #18 Gepost op: 1-06-2022, 20:13:41 »
kuuuuuut. Dit was ik vergeten. Ik ga het nu doen.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO22] Aflevering 6 - Opdracht 4 'Color me Stoked'
« Reactie #19 Gepost op: 2-06-2022, 22:19:04 »
6.4 "Color me Stoked"

De teams zijn verdeeld en de duo’s krijgen allemaal wat uitleg van een gids voordat ze het reservaat in trekken. Dit reservaat staat bekend om zijn vele bijzondere reptielen en amphibieën en dat is precies wat de kandidaten gaan doen, deze spotten. Als eerste duo staat klaar: Nieky en Pieterbasje. De gids legt wat dingen uit en reikt de camera uit, “geef die maar aan papa Nieky”. Hij grist snel de camera uit de gids zijn handen. Pieterbasje stuitert om hem heen: “Ik ben heeeeel erg goed in fotograferen hoor”! Nieky: “Ga nou maar op zoek naar reptielen, als jij ze ziet dan zal ik ze wel identificeren”. Pieterbasje raast enthousiast vooruit. Menig hagedis snelt weg wanneer ze hem aan horen hollen. *click click*

Het tweede duo dat van start gaat zijn Chowi en Whatthefrank. Beiden grijpen gelijk naar de camera. “Kom vechten dan”! schreeuwt Chowi uit. “OKAY” zegt Whatthefrank met vertrouwen. Dan laat hij de camera los met de gedachte dat het arme ding straks in tweeën breekt. Chowi fluistert naar de gids “hij durfde niet meer”. Verdwaasd kijkt de gids haar aan want hij spreekt geen Nederlands. Rustig begint Chowi met de camera te spelen: “Okay, hoe werkt dit ding eigenlijk”? Whatthefrank kijkt zuchtend om zich heen : “Waar zijn die beesten toch”! Chowi: “Waar is de verrekijker dan”? Whatthefrank schrikt op: “Die ben ik vergeten”! Boos geschreeuw ontpopt terwijl de camera uitzoomt naar duo nummer 3. 

NielsE en Ricardo staan klaar om de opdracht te trotseren. Ricardo: “Hoe gaan we dit aanpakken partner”? NielsE: “Ik heb geen idee wat we moeten doen,...partner”. Hij staart voor zich uit waarna de gids hen verder het gebied inleidt. Ricardo: “Pak jij de camera maar”. NielsE: “Waarom”? Ricardo: “Jij kan dit vast goed”! NielsE: “ok”. NielsE blijft voor zich uitstaren met de camera in zijn handen. Ricardo: “Oh oh ik weet iets, ik doe een lokroep om reptielen naar ons te krijgen”! NielsE sarcastisch: “Dat werkt vast”. “KLUKULUKULUKU” vervolgt Ricardo. “Jezus wat een herrie” klaagt NielsE. “KLUKULUKULUKU”, Ricardo geeft niet op. “KLUKULUKULUKU”!

Als laatste vertrekt MollenvangR in zijn eentje, hij had een antisociale dag vandaag. De gids legt hem een aantal dingen ui- “Wist je dat de maki’s op dit eiland heilig zijn?! Echt té gek! Het stond allemaal in mijn Madacrazy gids die ik heb gekocht op het vliegveld”! De gids kijkt geïrriteerd om zich heen naar een ontsnap route van deze bijzondere gecko. Dan ziet MollenvangR een bijzondere slang: “Die staat op mijn lijstje”! *Click* “Yes, dat addertje zit niet meer onder het grassssss vandaag”. MollenvangR: “Wist je dat deze slang wel 6 meter lang kan worden”? Gids: “Dat is niet wa-”. “Echt té gek”! juicht MollenvangR enthousiast.

“Oh daar zit iets”! zegt Pieterbasje gelukkig geprezen. “Zullen we een selfie maken met het dier”? stelt Nieky voor. “Ach waarom niet” zegt Pieterbasje. Ze gaan dicht naast het diertje zitten en proberen een foto te maken. Net wanneer Nieky klikt, springt het diertje weg uit de foto. Ze houden een verdwaasde selfie over. “Dit is ook wel een hele mooie omgeving” verzucht Nieky terwijl hij wat foto’s maakt. “Hey hallo! En de opdracht dan”? vraagt Pieterbasje. “Nou oké, probeer jij het maar één keer dan”. Voorzichtig geeft Nieky de camera aan Pieterbasje. “Oh schildpadden, mijn favoriet. Blijf rustig zitten”. Hij probeert een foto te maken en ….*whoosh* hij glijdt uit. Nieky: “Goed geprobeerd, geef mij die camera maar weer”...

Wanneer Chowi en Whatthefrank uitgeruzied zijn komen ze toch nog een mooie kameleon tegen. “Oké, dit kan ik” zegt Chowi met vertrouwen. *Click* “Het ziet ernaar uit dat je toch nog iets kan” verzucht Whatthefrank. “KOM VECHTEN DAN” Chowi staat weer klaar om te vechten. Later staan ze bij een kikker. “Oké nu even je mond houden Frank” sneert Chowi. Whatthefrank is dit niet van plan. Chowi: “Ik probeer mij te concentreren”. *Click* “JA HALLO HAAL MIJ NIET UIT MIJN CONCENTRATIE MISTER FRANK”. Bij Ricardo en NielsE zijn ze ook niet veel verder gekomen. NielsE zit geïrriteerd op een rots zijn duopartner doodsblikken te geven. Ricardo raakt langzaam zijn stem kwijt van zijn lokroep, die steeds zachter is geworden. “Volgens mij heb je alles weggejaagd” zucht NielsE. MollenvangR loopt ondertussen straal langs een aantal mooie exemplaren “Ik zie echt niets vandaag”. De gids loopt een paar meter voor hem uit voorzorg. “Wist je trouwens dat je van wortels eten betere ogen krijgt?! …Dat stond niet in dit boekje, maar wist ik toevallig ook” zegt MollenvangR trots.

D*N: “Laten we eens kijken naar de foto’s die jullie hebben teruggebracht. Nieky en Pieterbasje. Ik zie een paar mooie selfies, een paar luchtfoto’s, foto’s van de omgeving, zand. Maar waar zijn de reptielen? Geen enkele…”. De groep kijkt verward naar het duo. D*N: “Duo twee dan, Chowi en Whatthefrank. Een paar wazige foto’s, volgens mij was iemand nog aan het oefenen met het toestel. Ah kijk een leguaan, een kameleon, een schildpad en een kikker. Dat is 200 euro voor jullie”. Whatthefrank: “Wat een geld heb ik weer verdi-” “Shut up”! roept de groep in koor. D*N: “NielsE en Ricardo, hebben jullie nog iets binnen gebracht? Oh jullie hebben niet zoveel foto’s zie ik. Dit is zand, een rivier, een boom. Mooie omgeving, maar geen dieren”. D*N: “MollenvangR, jij kan de pot nog een beetje helpen, wat heb jij gedaan”. “Mijn absolute best” antwoord MollenvangR. D*N: “Ik zie een slang, een foto met een hele mooie duim, een leguaan, een rivier, een bloemtje, ah en een schildpad. Dat is 150 euro waard beste MollenvangR”. “Het is iets” verzucht hij. Dat betekent dat jullie 350 euro hebben opgehaald met deze opdracht, dat had 2000 euro kunnen zijn. Maak jullie klaar voor deel twee van de test en executie”.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human