Arno, Aurynn, Brent, Mitch en Wouter...
Jullie komen allemaal aan een ronde tafel zitten. In jullie midden zit weer die vervelende dealer die jullie verdomd bekend voorkomt uit ronde 1. In ronde 2 gaan jullie een ander spelletje spelen, genaamd bluffen (wellicht ook onder andere namen bekend). Het spel gaat als volgt;
Jullie gaan spelen met een heel deck aan kaarten. Hierin zijn jokers niet meegeteld. Het hele deck wordt onderverdeeld aan jullie allemaal. Hierdoor hebben jullie allemaal evenveel (/ 1 meer of minder) kaarten. Prive krijg je van mij een foto toegestuurd van de kaarten die je in je hand hebt. Het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk uit je kaarten raakt. Hoe doe je dit?
Dit doe je door 1 of meerdere kaarten van hetzelfde getal te spelen. De speler die een ronde begint, bepaalt of hij 1, 2, 3 of 4 kaarten van hetzelfde getal kan neerleggen. De speler die daarna aan de beurt is, legt 1, 2, 3 of 4 kaarten van een getal neer wat hoger is dan het vorige getal.
Let op! Je hoeft niet een gelijk aantal te spelen als je voorganger, stel dat speler A 2 kaarten van een 3 oplegt hoef jij niet 2 kaarten van een 4 op te leggen, dit mag er ook bijvoorbeeld eentje zijn. Elke keer dat jij 1 of meerdere kaarten oplegt, doe je 2 dingen. Ten eerste stuur je mij prive wat je oplegt uit je hand, ten tweede plaats je hier in het topic een zin waaruit blijkt wat je neerlegt, bijvoorbeeld
Ik leg 2 zessen neer. Moet je je in dit spel dan keurig netjes braaf aan alle regeltjes houden? Nee...
In dit spel is het namelijk ook geoorloofd om te liegen. Dit kan strategisch handig zijn om bijvoorbeeld slechte kaarten weg te krijgen. Daarom stuur je ook eerst prive naar mij wat je neerlegt. Dit topic is als het ware ''de gesloten stapel'', daar waar ik als enige weet wat jullie echt opleggen. Je mag bijvoorbeeld een 2 en een 6 opleggen en zeggen dat je 2 keer een 6 hebt neergelegd! Maarja, daar zit natuurlijk wel een risico aan...
Na iedere beurt van 1 van je tegenstanders mag je roepen dat diegene bluft. Hoe je dat doet, is aan jou. Degene van wie jij het beweert, daarvan wordt openbaar gemaakt wat diegene gespeeld heeft en of diegene heeft gelogen of niet. Op dit punt zijn er 2 mogelijkheden:
- Deze persoon bluft ECHT; Deze persoon is betrapt en krijgt alle kaarten die op de stapel liggen in zijn hand
- Deze persoon heeft niet gelogen en wordt ONTERECHT beschuldigd; Degene die de bluf beweerde, krijgt alle kaarten die op de stapel liggen in zijn hand
Er zit dus een risico aan het beweren van andermans bluf. Wie durft?
Belangrijke note: Een speler die extra kaarten van de stapel krijgt, krijgt op dat moment altijd van mij een foto toegestuurd van hoe zijn hand op dat moment eruit ziet. Dit, om te kunnen zien wat je ECHT hebt en zo kun je natuurlijk ook zien wie er gelogen hebben en wie niet. Verder hou je in principe zelf bij welke kaarten je nog hebt. Weet je het nou echt niet meer, dan wil ik wel met mijn hand over het hart strijken en je een update sturen
We spelen dit spelletje 2 keer en er komen dus ook 2 winnaars uit. Die spelen de finale. Voor we de opdracht gaan spelen gaan jullie hetzelfde doen als in ronde 1, namelijk inzetten op jezelf. Dit mag een bedrag zijn van 0 tot 500. Win je 1 van de 2 rondes, dan komt je inzet erbij in de pot. Verlies je, dan gaat je inzet uit de pot
Jullie mogen mij nu berichten over je inzet en over eventuele vragen. Dat mag prive, dat mag hier. Succes vrienden!
Extra note: Het is dus belangrijk om het topic goed in de gaten te blijven houden. Als speler A namelijk oplegt, kan speler C zeggen dat het bluf is. Als speler A oplegt, speler B dat daarna ook snel doet en speler C wilt zeggen dat speler A bluft, dan kan dat dus niet meer.
Extra note 2: De persoon die het snelste een bluf uitroept is LEIDEND. Dat wil zeggen, wanneer 2 mensen op het forum een bluf beweren, kijk ik naar wie van de 2 als eerste de post geplaatst heeft