Auteur Topic: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners  (gelezen 2997 keer)

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Palmas Restaurant

Welkom in de Het Palmas Restaurant hier in de hoofdstad van Puerto Rico. Deze week zal dit restaurant gerund worden door niemand minder dan jullie!

In de loop van de week zullen verschillende klanten op verschillende tijdstippen het restaurant bezoeken! Het is aan jullie om deze klanten zo tevreden mogelijk het restaurant te laten verlaten. Het restaurant heeft de volgende 4 gerechten op het menu staan:

Pollo Guisado
Een heerlijk stoofpotje met kip en olijven

Pernil
Een langzaam gekookte varkansschouder

Arroz Con Gandueles
Puerto Ricaanse rijst met duivenerwten

Caldo Santo
Stoofpotje met vis en kokosnoot

Er zijn 3 rollen binnen dit restaurant. We zijn op zoek naar 4 koks, 4 barkeepers en 2 obers.

De 2 obers hebben de taak om de klanten zo goed mogelijk te begeleiden. De obers hebben de volgende taken: de klanten verwijzen naar een geschikte tafel, de bestelling van de klant aannemen, de bestelling naar de tafel brengen en eventuele vragen te beantwoorden. Zodra een klant of een groepje klanten binnen komt is het aan de obers om een geschikte tafel voor de klant te vinden. De ene klant zal hier strenge eisen in hebben, de ander zal het wat minder uit maken.

In het restaurant zijn de volgende tafels aanwezig:
Tafel 101 - 2-persoonstafel
Tafel 102 - 2-persoonstafel
Tafel 103 - 2-persoonstafel (1 stoelpoot lichtelijk beschadigd)
Tafel 104 - 4-persoonstafel
Tafel 105 - 4-persoonstafel (Deze tafel staat bekend om het feit dat bekende acteur Joaquin Phoenix hier ooit aan gegeten heeft)
Tafel 106 - 6-persoonstafel

Bar - 5 barkrukken aanwezig

Zodra een klant een tafel toegewezen heeft gekregen geven deze in PM aan de ober in kwestie door wat ze willen bestellen. De ober geeft dit vervolgens door aan de koks Ook dit gaat via PM. Als het eten klaar is sturen de koks dit wederom per PM naar de obers, waarna de obers het naar de klanten sturen.

De Koks hebben de taak om het bestelde eten zo snel mogelijk klaar te maken. Maar het eten moet natuurlijk wel goed zijn. De koks mogen niet in het algemene topic praten, maar krijgen een eigen kooktopic. Vooraf krijgen de koks een receptenboek met wat er nodig is voor elk gerecht, en krijgen ze een startvoorraad. Verder zijn er 3 manieren om deze voorraad aan te vullen.

Vuilnisbak
Mensen gooien zoveel prima te gebruiken voedsel weg tegenwoordig… In het kooktopic zal er in de loop van de week af en toe een bepaald ingrediënt verschijnen. De 4 koks hebben bij elk ingrediënt dat er voorbij komt 1 minuut om het te claimen. Als dit lukt zal het aan de voorraad worden toegevoegd. Maar LET OP: er zullen hier ook overbodige ingrediënten voorbij komen. Als deze worden geclaimd kost dit per ingrediënt 50 euro voor het te verdienen bedrag op het einde.

Supermarkt
Elke kok kan er voor kiezen boodschappen te doen bij de supermarkt. Dit doe je door dik te drukken dat je dit gaat doen. Een kok die dit aan het doen is kan geen ingrediënten claimen uit de vuilnisbak, en kan geen gerechten klaarmaken voor de klanten. Bij het doen van boodschappen heb je de keuze uit:
5 ingrediënten naar keuze
7 willekeurige ingrediënten
Het boodschappen doen duurt 2 uur. In deze 2 uur zijn er dus geen andere acties uit te voeren. 

Laten bezorgen
De ingrediënten voor de gerechten kunnen jullie ook bij het restaurant laten bezorgen door supersnelle bezorgers! Dit kan echter flink prijzig worden. Per keer dat jullie een ingrediënt laten bezorgen gaat dit af van het te verdienen bedrag. Dit gaat steeds met een verdubbeling. De eerste bezorging kost 1 euro, de tweede kost 2 euro enzovoort.

Als de koks een gerecht door hebben gekregen van de ober drukken ze in hun eigen topic dik welk gerecht ze willen maken, en welke ingrediënten ze hiervoor willen gebruiken. Bijvoorbeeld: Ik maak Asopao de Pollo met Knoflookteentjes, Sofrito saus, Kippendijen en
Tomatensaus
Zodra dit is dikgedrukt duurt het 15 minuten totdat het gerecht klaar is. Zodra deze 15 minuten om zijn kan de ober het gerecht serveren aan de klanten. En tja… als de verkeerde ingrediënten worden gebruikt, zal dit waarschijnlijk wel terug te zien zijn in de review van deze klant.


Tot slot hebben we 4 barkeepers. Zij zijn verantwoordelijk voor de drankjes voor de gasten, en om de sfeer er een beetje lekker in te houden. De klanten bestellen de drankjes niet bij de obers, maar gewoon lekker aan de bar bij de barkeepers! Het mooie aan deze bar is, is dat elk drankje dat je je maar kan bedenken hier te bestellen is! Als de barkeepers bericht krijgen van een bestelling van een bepaald drankje hebben ze 3 minuten om een afbeelding te sturen van dit desbetreffende drankje. Per minuut dat het langer duurt gaat er 10 euro van het te verdienen bedrag af, tot een maximum van 100 euro.

Het vermaken van de gasten is misschien nog wel een belangrijkere taak van de barkeepers. De 4 kandidaten met deze rol krijgen elk 3 woorden die ze de gasten zo onopvallend mogelijk moeten laten proberen uit te spreken. Na afloop zal onze welbekende barman PieterBasje uit het Cruise & Booze café per barkeeper proberen deze woorden te achterhalen. Per woord dat hij niet weet te ontdekken verdienen jullie 100 euro bovenop het te verdienen bedrag.


Aan het einde van de week nemen we het gemiddelde van alle klantreviews. Het geld is dan op de volgende manier te verdienen:
4,5 tot 5 sterren: 5000 euro
4 tot 4,5 sterren: 4000 euro
3,5 tot 4 sterren: 3000 euro
3 tot 3,5 sterren: 2000 euro
2,5 tot 3 sterren: 1000 euro
2,5 of lager: 0 euro

De eventuele kosten die het kookteam en barkeeperteam gemaakt hebben worden hier uiteraard vanaf getrokken, tot een maximum van -1000.

Voor nu de vraag: Wie gaat welke rol op zich nemen? Zodra jullie dit bepaald hebben krijgen de koks hun eigen topic, en horen jullie vanaf wanneer het restaurant zijn deuren opent. Heel veel succes!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2023, 13:06:39 »
Omg, dit is echt het recept voor een iconische WiDM-opdracht, wat leuk!

Ik hou wel van het maken van drankjes, het vermaken van gasten en lekkere mojito's mixen! Beter laat je me niet in de keuken want dan eten de gasten aangebrande stoofpotjes (en ik wil niet met die vieze vleesgerechten in aanraking komen!).
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2023, 13:07:32 »
Ik heb 7 jaar in de horeca gewerkt al ober dus ik lijkt hiervoor erg geschikt  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2023, 13:09:05 »
Ik heb 8 jaar in de horeca gewerkt als barman. Ik lijk dus zeker geschikt. En ik heb cocktailcursussen bij oa Bols gevolgd. Lijkt mij neer dan logisch dat ik als barkeeper aan de slag ga

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2023, 13:09:53 »
Ik heb veel ervaring aan de bar, wil dat ook wel doen
klaar voor de strijd

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2023, 13:10:57 »
Ik hou wel van koken! Lijkt me leuk.in de keukenbrigade!
Eindelijk...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2023, 13:11:46 »
Ik heb veel ervaring aan de bar, wil dat ook wel doen

Aan de bar is iets anders dan achter de bar. Want aan de bar durf ik wel te zeggen dat ik de meeste ervaring heb. Maar er worden continu biergrapjes gemaakt over mij, dus nu kan ik dat ook eens bewijzen

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2023, 13:12:48 »
Keuken:
- Giorgio
- Brent
-
-

Bar:
- Aurynn
- Mitch
- Wouter
- Syd

Ober:
- TimvDons
-
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 13:21:51 door Aurynn »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2023, 13:15:07 »
Aangezien ik op kookles zit, wil ik het wel aandurven om me aan te sluiten bij het keukenteam!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2023, 13:20:43 »
Aangezien ik op kookles zit, wil ik het wel aandurven om me aan te sluiten bij het keukenteam!

Frietjes van Miranda!

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2023, 13:21:05 »
Ik zou ook wel graag aan de bar willen
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2023, 13:28:29 »
Keuken:
- Giorgio
- Brent
-
-

Bar:
- Aurynn
- Mitch
- Wouter
- Syd

Ober:
- TimvDons
- Lunagirl
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2023, 13:33:15 »
Keuken:
- Giorgio
- Brent
- MrChipie
- NF07

Bar:
- Aurynn
- Mitch
- Wouter
- Syd

Ober:
- TimvDons
- Lunagirl
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2023, 13:34:06 »
Hulde aan de bedenker(s) van deze opdracht!  ::bravo::
Ik weet nu al dat we gaan vloeken op de krappe tijddeadlines, maar wat een echte WIDM-opdracht  ::bravo::

Over mijn rol: ik wil ook graag aan de bar, want ik kan echt niet koken en die rol is denk ik ook het meeste tijdsintensief en die tijd heb ik niet denk ik deze week 🥲
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 13:36:04 door NF07 »
Lomperik..

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2023, 14:58:04 »
En wat wil Chipie?
Eindelijk...

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2023, 16:04:31 »
Ik vind de keuken wel een lekker plekkie! hopelijk staat er wel een beschrijving bij want koken is niet perse met specaliteit. ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2023, 16:10:26 »
Dus dan hebben we Aurynn, Mitch, Syd, Wouter en NF die bij de bar willen. En nog ene lege spot in de keuken. Iemand die nog wil switchen?
Eindelijk...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2023, 16:12:11 »
Ik switch wel naar de keuken
klaar voor de strijd

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2023, 16:14:19 »
Ik switch wel naar de keuken

Top!

Keuken:
- Giorgio
- Brent
- MrChipie
- Wouter

Bar:
- Aurynn
- Mitch
- NF07
- Syd

Ober:
- TimvDons
- Lunagirl
Eindelijk...

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 4 - Opdracht 4.2 Razende Restaurantrunners
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2023, 17:14:45 »
Iedereen eens met deze verdeling?

Als ik niks meer hoor zullen in de loop van de avond de deuren van dit restaurant openen!