Auteur Topic: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken  (gelezen 2094 keer)

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
[MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Gepost op: 2-04-2023, 18:52:02 »

Museo De La Revolucion

Kandidaten,
Welkom bij het Museo De La Revolucion! Oorspronkelijk was dit een presidentieel gebouw, maar in 1920 openden hier de deuren van het hedendaagse museum. Hier binnen bevinden zich allerlei bijzonderheden, historische voorwerpen, een speciale zaal voor Che Guevara, maar jullie gaan dit museum ook verder voorzien, van echte tekenkunst!

Voor deze opdracht gaan jullie je opsplitsen in 3 verschillende groepjes en de kern van deze opdracht gaat zijn dat jullie de kunst voor dit museum gaan maken en op waarde schatten, maar ook goed erop moeten letten dat er geen louche figuren in het museum komen ronddwalen om roet in het eten te gooien! Jullie gaan je zo verdelen in 2 duo's en 1 solospeler...

Het eerste duo gaat samenwerken om duidelijke tekeningen te maken. Ze krijgen steeds een onderwerp. Dit kan een mens zijn, een voorwerp, vanalles. Zodra er hier een tekening van is gemaakt, mag die hier in het topic geplaatst worden. Vervolgens is het aan het tweede duo om te raden wat het eerste duo getekend heeft, ook dit zal in het topic plaatsvinden. Elke tekening die geraden wordt heeft 2 consequenties voor duo 1. Ten eerste spelen ze hiermee een woord vrij voor de solospeler. Ten tweede, per 2 juist geraden tekening verdient dit duo een vraagtekenjoker!

Het tweede duo zal bestaan uit 2 bewakers. Zoals ik al zei, krijgen zij de taak om te letten op de kunst die het eerste duo zal maken. Het is dus belangrijk dat ze een goed oog voor detail hebben, want hun goede antwoorden zijn belangrijk voor het laten vervolgen van de opdracht. Dit zal niet de enige taak van dit duo zijn! Zodra de solospeler zijn / haar kunst heeft geproduceerd en deze zich in het museum zal bevinden, kunnen er gedurende de hele opdracht 2 dieven langskomen. Deze kunnen 1 kunstwerk per keer dat ze langskomen stelen. Zodra een dief in dit topic post, hebben de bewakers 45 minuten de tijd om de aanval af te slaan. Als de aanval afgeslagen wordt, blijft het kunstwerk in het museum. Mochten de dieven er echter in slagen om een werk te jatten omdat er niet binnen 45 minuten gereageerd wordt, dan is dit werk uit het museum en kan deze aan het einde van de opdracht geen geld meer opleveren. Wie deze dieven zijn, ja, geen idee.. het zijn dieven, die houden hun identiteit graag geheim. Voor elke 3 keer dat een aanval van de dieven succesvol afgeslagen wordt, kan dit duo ook een vraagtekenjoker verdienen!

Ten derde is er een solist. Deze persoon gaat ook tekenen, maar hier komt wat meer druk op te liggen. Zodra de bewakers een kunstwerk geraden hebben, krijgt de solist prive een woord toegestuurd. Omdat er wat kijkers zijn die interesse hebben in de kunst van het museum en de artiesten ervan, zullen er 3 kijkers zijn die soortgelijke tekeningen zullen maken. Let op! De solist kan dus pas gaan tekenen zodra de bewakers de kunst van duo 1 hebben geraden! Hoe meer werken er uiteindelijk van de solist in het museum blijven liggen, hoe beter. Uiteindelijk zal er aan het einde van de opdracht namelijk een kenner komen. Deze zal de kunst van de solist beoordelen ten opzichte van die van de kijkers. Voor elke 2 correcte kunstwerken kan ook de solist vraagtekenjokers verdienen! Tevens zal voor elk correcte kunstwerk van de solist 300 euro in de pot komen!

1 belangrijk dingetje nog; elke persoon kan deze opdracht MAXIMAAL 3 vraagtekenjokers verdienen!  ;D

Het museum zal morgen zijn deuren voor jullie openen en dan zal deze opdracht van start gaan. Voor nu is het dus even belangrijk dat jullie vandaag tot een verdeling komen. Dat moet wel lukken toch?  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2023, 18:55:47 »
Ik zou eigenlijk wel bij het 2e duo willen. Denk dat dit praktisch ook het handigste is, aangezien ik toch niet werk of naar school ga.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2023, 19:01:57 »
Aangezien het Paasvakantie is heb ik ook wat meer tijd deze week, ik zou ook graag bij duo 2 zitten!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #3 Gepost op: 2-04-2023, 19:15:44 »
Ik heb niet per se een voorkeur voor duo 1 of solist

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #4 Gepost op: 2-04-2023, 19:22:57 »
Mitch is al eens solo geweest, ik zou dat ook eens graag doen!
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2023, 19:24:05 »
Duo 1: Mitch en NF07
Duo 2: Syd en Brent
Solo: Aurynn

Wat vinden jullie ervan?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2023, 19:30:29 »
Klinkt als een geweldige verdeling!
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2023, 19:53:54 »
Klinkt als een geweldige verdeling!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2023, 19:54:02 »
Ik heb vooral donderdag geen tijd, dus liefst 1 van de eerste duo’s als dat mag. Die verdeling vind ik prima!
Lomperik..

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #9 Gepost op: 2-04-2023, 22:09:46 »
Duo 1: Mitch en NF07
Duo 2: Syd en Brent
Solo: Aurynn
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2023, 22:20:05 »
Duo 1: Mitch en NF07
Duo 2: Syd en Brent
Solo: Aurynn
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2023, 23:31:51 »
Ik zie een verdeling, akkoord! Morgenochtend zal het museum openen en zal de opdracht van start gaan!  ::jaja::

Er is geen Mol meer...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2023, 11:16:10 »
Het museum is open!  ::bravo::

Mitch en NF07, ik ga jullie zo je eerste onderwerp toesturen. Jullie mogen het allebei tekenen, elkaar helpen zodat juist 1 iemand tekent, overleggen, alles mag! Zodra de tekening klaar is mag hij hier gepost worden!  ::jaja::

NOTE: Alle tekeningen in deze opdracht dienen digitaal gemaakt te worden!
Er is geen Mol meer...

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2023, 19:07:09 »
Tekening 1:

Lomperik..

Online GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #14 Gepost op: 3-04-2023, 19:12:11 »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2023, 19:24:14 »
Excuses vanop de gsm was dit even fout. Dat is inderdaad de tekening  :P
Lomperik..

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2023, 19:39:23 »
Wat een prachtige digitale tekening, talentje! Syd, wat denk jij? Dit is toch duidelijk Woody?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #17 Gepost op: 3-04-2023, 19:43:43 »
Wat een prachtige digitale tekening, talentje! Syd, wat denk jij? Dit is toch duidelijk Woody?


Nee! Dat is fout! Dit is Buzz lightyear!!!
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #18 Gepost op: 3-04-2023, 19:54:00 »
Wat dom van mij! ::schaam::

Buzz Lightyear
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO23] Aflevering 8 - Opdracht 8.2 Maken Of Kraken
« Reactie #19 Gepost op: 3-04-2023, 19:55:33 »