Auteur Topic: [MO23] De Ontknoping  (gelezen 591 keer)

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
[MO23] De Ontknoping
« Gepost op: 26-04-2023, 14:10:02 »

Vizcaya Park

Beste vrienden,

Terwijl de finalisten nog 1 bloedstollende hobbel staat te wachten op weg naar dit moment, namelijk de finaletest, maken wij ons al op voor het absolute slotstuk van ons seizoen. Komende zondag gaan we er namelijk achter komen hoe de vork in de steel zit. Wie heeft wekenlang de boel zitten verstieren? 3 getalenteerde finalisten, maar van wie zal zondag het masker afvallen? Is het muzikant Aurynn, zanger Brent of kunstenares Syd?

Komende zondag om 14:00 uur zal ons programma van start gaan. De precieze indeling zal nog volgen, maar alles komt voorbij. De afvallers worden terug verwelkomd en we gaan gezamenlijk erachter komen wie welke rol vervult in de finale. De molacties worden besproken en de biechten worden openbaar. Het is spannend, maar vooral heel leuk. Hopelijk tot zondag allemaal!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2023, 11:47:32 »
Beste vrienden, over een paar uur gaan we los. Wij staan uiteraard al een paar dagen te stuiteren want op welke manier zal dit spel tot een einde komen? Wie grijpt naast de winst, wie bekroont dit avontuur voor zichzelf en wie is de Mol? Wij hebben een planning vandaag:

14:00: Aanvangen met de afvallers en terugblikken op het seizoen. Let op! Dit zal plaatsvinden in een ander topic
14:30: Bekendmaking van de mol (hier)
14:40: Bekendmaking winnaar (hier)
14:50: Molacties (hier)

Daarna gaan we lekker nabeschouwen met iedereen. Na de Molacties zullen namelijk meerdere dingen online komen. Denk aan de testuitslagen, kandidatenbiechten, kijker- afvaller- en kandidatenchats op Discord en op een later punt ook de Moltalk voorspellingen van de afvallers. Genoeg stof tot napraten dus

Straks zullen wij een topic aanmaken waarin we gaan napraten met de afvallers. Daarin is iedereen vrij om te praten. We zijn nu in het ontknopingstopic. Dit ontknopingstopic zal gebruikt worden voor de ontknoping, molbiechten en testuitslagen. Gelieve hier dus verder niet in te praten, behalve de finalisten natuurlijk!

Hopelijk kunnen we zoveel mogelijk mensen begroeten vanmiddag. Wij hebben er ongelofelijk veel zin in en we hopen jullie ook. Tot straks!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2023, 14:33:45 »

Vizcaya Park

Beste vrienden, het spel is gespeeld. Er is geen enkele speld meer tussen te krijgen. Jullie hebben een genadeloze afvalrace overleefd tot aan de finale. Onderweg hebben jullie veel kandidaten zien sneuvelen en zijn jullie 3 de beste 3 spelers van het spel gebleken. Voor 2 van jullie moet het vast als een opluchting hebben gevoeld om de finale te bereiken, het is immers een behoorlijke prestatie. 1 van jullie wist echter allang dat die finale toch wel bereikt zou worden, maar wie?  ::vergroot::

Te beginnen met de enige vrouw in ons midden, Syd. Jij moest je samen met Lunagirl82 staande houden in deze sterke mannengroep. Dat is je aardig gelukt. In aflevering 1 heb jij meteen de toon van je fanatisme gezet. Je werkte jezelf de groep in als ware spamkoningin en pakte bij Non-stop gelijk een smak geld. Die activiteit is gedurende het spel duidelijk geweest bij jou. Je vragen vlogen in het rond tijdens het Ondervragen Naar De Bekende Weg. Bij Escape Through The Internet wist jij je weg te vinden door het web van sociale media. Jij kan de Mol niet zijn. Of? Bij Maken of Kraken was het jouw idee om bewust de opdracht te saboteren. Hiermee kwamen Mitch en NF07 niet aan vraagtekenjokers, maar werd het ook verdomd lastig om geld te verdienen voor de pot. Bij de talentenshow heb je een hoog beeld geschetst door met een animatie te komen, maar mede hierdoor mislukte de opdracht. Bij Ontspoord was je ook op je plek. Foto's maken, daar hou je van. Maar als je ziet hoeveel geld er met die opdracht verdiend is, is dat ook niet bijsterveel. Jouw hoogtepunt? Het onbewoonde eiland. Echt een killer woman. Natuurlijk, het was zelfbehoud. Maar als iemand die opdracht veel geld voor de pot heeft gekost, ben jij het wel. Allemaal behoorlijk verdacht...

Over de escape room gesproken, als iemand zich daar heeft uitgesloofd, dan ben jij het wel Brent. Jij lijkt helemaal op je plek zodra de opdracht groter en moeilijker is. Hoe meer regeltjes, hoe beter. Dat was te zien bij de escape room, maar ook bij het kraken van de code in de finale, het ondervragen in de gevangenis en het runnen van het restaurant. Hoe meer laagjes, hoe beter. Jij pakt dan immers vaak het voortouw als de leider die je bent. Je hebt het ook echt wel geregeld bij het rechte eind, want je hebt het juiste systeem ontdekt om in de gevangenis de juiste moordenaar en cel aan te wijzen. Je bent van een hoop glijbanen gevlogen om zoveel mogelijk deelopdrachten te kunnen doen. Je opereerde vaak in een groepje, vaak met de huidige 2 finalisten. Dit heeft je goed gedaan, maar is dit ook je dekmantel? Want wat heb jij eigenlijk uitgespookt tijdens de woordzoeker in aflevering 2? Waar zijn die overgebleven woorden? Tijdens de finale ben jij als geen ander door het winkelcentrum gevlogen. Ma allez, zoveel winkels doorzoeken om hints te verkrijgen. Gek he? Zoveel winkels en zo weinig hints? Heb jij hier van je voorkennis gebruik gemaakt? Ook tijdens het Zeeslagspel ging jij ervoor. Kogels vinden, jazeker. Maar jullie hebben niks geraakt. Is dat te wijten aan de schutter, zoals jij ook hebt gedaan? Of heeft de schutter het verkeerde advies opgevolgd, namelijk dat van jou?

En dan Aurynn. Van de overgebleven 3 ben jij ogenschijnlijk degene met de meest observerende blik. Daar waar jouw medefinalisten een handje hebben overal vol in te duiken, doe jij sneller een stapje terug. Slim, zo heb je het spel voor jezelf overzichtelijk gehouden. Tijdens de talentenshow heb jij je shine gepakt en je hebt dit duidelijk gemaakt aan de groep. Ze hadden vertrouwen in je, en terecht. Tijdens Ingetuind was er veel gesjoemel onderling, met name tussen de captains. Iedereen hielp elkaar of koos er juist voor om elkaar te naaien. Maar jij? Jij koos ervoor om van een afstandje toe te kijken hoe je medekandidaten elkaar uit de tent aan het lokken waren. Iedereen die jou spreekt ziet het; Aurynn heeft een druk leven maar heeft genoeg toewijding aan het spel. Je lijkt de ideale kandidaat als we kijken naar hoe jij je opstelt tegen je medekandidaten. Maar is dat terecht? Toen Chowi en MollenvangR een bezoekje brachten aan jullie op het eiland, wist jij je opdracht juist uit te voeren. Subtiel of niet? Ze hadden je door. Dat is niet de enige keer dat je de pot op subtiele manier geld hebt gekost. Je verschuilt je vaak achter het imago dat je de opdracht niet snapt. Verkeerd gelezen, dat kan. Zo ook bij Inschatten in aflevering 4. Posten op een verkeerd moment, net even de verkeerde schat pakken. Er ging toen veel mis, maar we kunnen hiervoor toch vooral jou aankijken. Waarom heb jij zo weinig kogels gevonden tijdens het zeeslag? En als je er eens eentje vindt, dan is dat er eentje die nota bene al is gepost. Je oogt fanatiek. Is dat omdat jij als kandidaat voor de winst gaat, of ben jij een uitermate berekenende Mol?

Syd, Brent, Aurynn. Dit seizoen begon met een knaller. We begonnen met 13 kandidaten. Jullie hebben alle twists doorstaan en zijn op dit punt gekomen. Alledrie hebben jullie je uitstekend ingedekt als kandidaat, maar hebben jullie ook acties die voor jullie pleiten als Mol. Jullie hadden het alledrie aangekund. In deze groep zijn jullie de laatste 3 killers. Jullie zijn dol op elkaar uithoren. Daar waar er 2 een open spel hebben gespeeld, is er eentje die vanaf dag 1 gevaar liep om door de andere 2 ontmaskerd te worden, maar wie? Wie heeft wekenlang de boel gesaboteerd, kandidaten gemanipuleerd? Wie heeft vanaf het begin als doel gehad zoveel mogelijk opdrachten te verstieren, de pot zo laag mogelijk te houden en de kandidaten met zoveel mogelijk verwarring naar huis te sturen?

WIE IS DE MOL?
Er is geen Mol meer...

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2023, 14:44:34 »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2023, 14:45:31 »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2023, 14:46:41 »
OMG
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2023, 14:49:53 »
Moge de beste medefinalist winnen <3
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #7 Gepost op: 30-04-2023, 14:51:07 »
Daarover gesproken, de strijd tussen de andere 2 finalisten is ook gestreden. Wie heeft hem gewonnen? Om dat aan te kondigen, heb ik hier een speciale gast. Eentje, die jullie misschien nog wel kennen...
Er is geen Mol meer...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #8 Gepost op: 30-04-2023, 14:57:26 »


Beste vrienden,

Daar zijn we weer... Ik sta hier deze keer niet als host, maar als winnaar van dit prachtige spel. Of moet ik zeggen voormalig winnaar? Want één van jullie gaat mij zo meteen opvolgen en komt in een prachtig rijtje terecht. Duncton, Mollenmania, Lan, Chardo, Convans, Hadewychisdemol en ikzelf.

Het is aan mij de eer om bekend te maken wie de winnaar is van Wie is de Mol online 2023.

Syd
Ga jij geschiedenis schrijven en ben jij straks de eerste vrouw die zich mag kronen tot winnares van Wie is de mol online?

Brent
Ben jij de tweede Vlaming die het spel weet te winnen en ga je daarmee in de voetsporen treden van jouw vriend Chardo?

Wie van jullie ook de winnaar is, jullie wisten beiden Aurynn te ontmaskeren als mol. Jullie waren behoorlijk aan elkaar gewaagd. Ik zie hier op het kaartje dat Gerrit en Frank mij hebben toegestopt dat de finale op tijd is beslist! Sterker nog, dit is het kleinste verschil in de geschiedenis van dit spel. De winnaar van dit spel was...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brent, Syd, de winnaar van wie is de mol online 2023 is geworden…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 15:18:35 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #9 Gepost op: 30-04-2023, 15:01:39 »
Commercial break

Bent u die eindeloze workouts in de sportschool ook zo zat? En wilt u niet de hele dag op het aantal calorieën letten, maar toch snel afvallen? Bel dan Arno! Arno, snel afvallen in 1-2-3 stappen!

Dan is het nu tijd voor zendtijd voor politieke partijen
Heeft u ook zo’n last van mollen in uw tuin? Schoffelen die pokkebeesten uw hele tuin om? Ligt er onder uw tuin een gangenstelstel dat groter is dan het metronetwerk van Parijs? Maar wilt u op een diervriendelijke manier dit probleem aanpakken? Stem dan lijst Aurynn, want ook mollen hebben rechten. Uw mol is onze hoop.


Een gezellig avondje op de bank met je favoriete serie en dan… hebben de schrijvers je favoriete personage Luna eruit geschreven. Wat nu!? Dan is hier nieuw van Mrchipie: Spicy drama, voor een dubbele dosis drama.

Zondag 14 mei is het weer Moederdag en denk je He ma, ik ga mijn moeder verrassen met hét ultieme Moederdagcadeau? Koop dan een rookworst van Timmy! 2 halen, 3 betalen (want inflatie he… maar dat zeggen we er niet bij)

Ben je een test aan het maken en denk je: hey, ik  zit nie goed in mijn tijd? Installeer dan onze nieuwe timing app Syd. Syd - Dat Syd wel goed.  ::ok:: 

Heeft u ook zo’n last van vlekken in uw shirt? En krijgt u die er met gewoon wasmiddel niet uit? Koop dan het wasmiddel met de krachtigste formule. Giorgio - Wis kundig al uw vlekken!

15.05 gaan we verder ;D
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 15:11:36 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #10 Gepost op: 30-04-2023, 15:07:31 »
Beste Brent, beste Syd, 3 hele seconden hebben jullie avontuur beslist. Jullie hebben het allebei geweldig gedaan, maar er kan er maar 1 winnen.

De winnaar van Wie is de mol online 2023 is geworden...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #11 Gepost op: 30-04-2023, 15:07:50 »
OMG GEFELICITEEEEEEEEEEERD <3  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #12 Gepost op: 30-04-2023, 15:08:28 »


Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #13 Gepost op: 30-04-2023, 15:08:32 »


IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #14 Gepost op: 30-04-2023, 15:09:11 »
Gefeliciteerd  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #15 Gepost op: 30-04-2023, 15:09:20 »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #16 Gepost op: 30-04-2023, 15:09:46 »
Gefeliciteerd meis!!! Girlpower!!!
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #17 Gepost op: 30-04-2023, 15:11:12 »
Gefeliciteerd!  ::bravo::
Eindelijk...

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #18 Gepost op: 30-04-2023, 15:13:11 »
Gefeliciteerd Sydney! Een welverdiende winnares ::bravo::

Ik dacht echt dat ik zo'n vreselijk slechte tijd had dat ik al had verwacht niet te winnen, ik had volgens mij ook een fout gemaakt bij het invullen van de finaletest! Het ergste van al is dat ik na het invullen van mijn test nog gauw een printscreen heb gemaakt, dus voor hetzelfde geld hadden we dezelfde tijd gehad!

Maar echt goed gedaan, ik ben super blij dat ik de finale heb mogen halen ::love::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [MO23] De Ontknoping
« Reactie #19 Gepost op: 30-04-2023, 15:17:33 »


Pak je popcorn iedereen, tijd voor mijn biechten met al m'n acties, gezever en gevier!
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!