Aflevering 4
Een chaotische aflevering volgens Syd
Als we het over chaotische afleveringen hebben is dit er wel een van. De restaurant opdracht was echt pure chaos met onze groep. Er zat echt niets van structuur in. Het leek alsof iedereen maar wat deed. Ik vond dat achteraf best jammer, want ik denk als we probeerde een plan te maken dat er wel wat van had kunnen komen.
De opdracht inschatten begreep ik in eerste instantie best wel goed. Ik wist dat je op zoek moest gaan naar je voorwerpen om geld te verdienen, maar er zat ook een joker in het spel en dit vond ik waardevoller in deze fase van het spel dan geld in de pot spelen. Helaas was Aurynn me voor, dus ging ik maar voor die vraagtekenjoker. Ik ben dus maar gewoon random kisten gaan pakken in de hoop dat die er tussen zat. Op deze manier maakte ik mezelf misschien ook een beetje verdacht voor de andere kandidaten. Achteraf denk ik dat dit niet is gelukt, want ja zoals we nog weten heb ik de eerste aflevering 1000 euro in de pot gespeeld.
De opdracht met de enveloppen. Hier voelde ik mij heel zuur. Want ik stuurde op precies hetzelfde moment 2 enveloppen die ik wilde, als NF. Alleen hij was net eerder. Hierdoor kon ik nog maar 1 envelop kiezen die ik wilde pakken. Als ik net een paar seconden eerder was had ik namelijk al gelijk zelf de 2 jokers in bezit. Ik heb met NF proberen te onderhandelen, in de hoop dat hij de envelop aan mij zou geven. Ik deed dan alsof ik hem een joker zou geven, wat ik natuurlijk niet van plan was. Ik wilde die 2 jokers hier eigenlijk echt voor mezelf houden. Want er zou een dubbele executie aankomen had ik vernomen, dus ik had die jokers toch wel allebei nodig eigenlijk. Helaas zag ik ook wel in dat er met NF niet te onderhandelen viel op dat moment, dus ben ik maar voor safe gegaan en heb ik hem de envelop gegeven in ruil voor 1 joker. Beter iets dan niets toch?