Auteur Topic: [MO23] Kandidatenbiechten  (gelezen 331 keer)

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[MO23] Kandidatenbiechten
« Gepost op: 30-04-2023, 21:13:54 »
Er is een hoop gebiecht tijdens het spel! In dit topic zullen per aflevering de biechten worden geplaatst!

Graag niet posten totdat alles gepubliceerd is ::jaja::



Aflevering 1

Patries gaat meteen bij haar selectie los met een eerste biecht:

Hallo Frank en Gerrit,

En natuurlijk alle medekandidaten ( wie jullie ook mogen zijn)  ik neem jullie graag even mee in mijn reis naar de start van deze editie

Begin januari,

 Toen ik hoorde van de widmo editie van Gerrit heb ik me ingeschreven om te ervaren hoe is het om mee te doen en natuurlijk vooral omdat het me super leuk lijkt om met het spel mee te kunnen doen. Mijn poging om bekende nederlander te worden is mislukt (zingen is niet mijn sterkste punt, acteren ben ik mee gestopt toen ik van school ging en een bank overvallen heeft ook niet geholpen) dus dan maar op deze manier meedoen aan een wie is de mol spel!

Na het mailtje waarin ik hoorde dat ik geselecteerd was een mee mocht doen deed ik een dansje en ben meteen onderzoek gaan doen naar wie nog meer mee konden doen. En wat voor mij handig was om te weten voor deze editie. Ben niet bekend met het gebruik van een forum dus dat leek me wel handig om me in te verdiepen. Ook even goed in de oude seizoenen lezen om te kijken of ik daar wat aan heb

Nog even en dan is het zover dan gaat het spel en de zoektocht naar de mol voor ons allemaal beginnen. Koffer voor de reis is helemaal ingepakt en ben helemaal klaar voor even me-time even geen gillende kids thuis en even lekker ontspannen. Helemaal ontspannen zal de zoektocht niet zijn want we moeten een mol ontmaskeren, maar toch! Ik heb er zin in!!!

Groetjes ✨️


Ook Syd begint een week voor de start al met biechten

Ook Sydney begint meteen een week voor de start al met biechten!

Vrijdag 27 januari

Vandaag over een week begint er een heel leuk avontuur, waar ik ontzettend erg naar uit kijk. Over een week leer ik de 10 andere kandidaten kennen en 1 mol. Ik kijk hier nu heel erg naar uit en ik sta te popelen om hieraan te beginnen. Ik ben super benieuwd naar de groep en de opdrachten die er gaan komen. En uiteindelijk heb ik ook nog een belangrijk doel, de mol ontmaskeren.

 Ik heb alvast wat dingen bedacht hoe ik het de eerste aflevering wil gaan aanpakken. Waar ik eerst mee begin als ik de lijst namen zie, dan ga ik eerst eens op gevoel af. Welke 5 voelen voor mij aan als een mol? Ja ik voel zulke dingen aan!
Geloof het of niet. Deze 5 ga ik op dat moment goed in de gaten houden, maar ik ga natuurlijk de andere kandidaten niet afschrijven, zij kunnen ook de mol zijn. Dus mijn doel voor de eerste aflevering is vooral het observeren en het zelf niet al te goed doen, want ze moeten mij natuurlijk niet zien als de fanatieke kandidaat die alles heel goed doet.

Goed ik heb ook al een bepaalde tactiek hoe ik dan voor de eerste aflevering de test ga invullen. Ja nu al, maar hier kan je beter te vroeg mee bezig zijn, dan op het moment zelf. Ik ga sowieso spreiden op mijn 5 hoofdverdachten. Misschien zijn dat dezelfde verdachten die ik dan verdacht vond vanwege mijn gevoel of misschien is dit tijdens de aflevering veranderd? Dat weet ik nu natuurlijk nog niet! Maar op deze 5 personen wil ik dan sowieso de meeste vragen zetten, maar wat ik ook ga doen is kans berekenen! Er voor zorgen dat mijn antwoord op de vraag op meerdere personen kan slaan. Ik denk dat dat voor de eerste aflevering de beste tactiek is.

Nou door dit benoemd te hebben kan ik met een goed gevoel aan dit avontuur beginnen en hopelijk mag ik er lang van genieten! Ik zie jullie volgende week in Rotterdam

Kusjes


Na afloop van Opdracht 1.0 komt Patries met haar 2de biecht!

En we zijn los!!!

Wat een leuke opdracht zoeken naar onze medekandidaten, wel een lastige want zo goed ken ik iedereen nog niet. En Timmy, mijn kleine broertje, ik wist het!! Leuk om meteen samen ik een team te stappen en samen op zoek te kunnen gaan naar de mol. En meteen ook iemand af kunnen strepen als verdachte en een goeie bondgenoot aan te hebben.

De opdracht was simpel even wat zoeken op het forum en je komt een heel eind. Er zat wel genoeg kennis in onze groep om hier uit te kunnen komen. En toen werd PieterBasje geopperd. Hij had al meegedaan en was druk met zijn eigen spel en ik wist dat hij niet meedeed maar ook ik moet op zoek naar de mol en dus toch ook ergens mezelf een beetje verdacht maken dus ga vol mee in de keus op PB.. fout jammer maar missie geslaagd. Me gevoel zegt dat de mol bij ons in de groep zit, en dat hij ( als enige vrouw in deze groep) zijn doel behaald heeft en waarschijnlijk ook wel genoten heeft van hoe het verlopen is.

Tijdens en na de opdracht al vele vriendschapsverzoeken gekregen over het spel en de vraag of ik wel of niet de mol ben.. die vraag hou ik lekker in het midden voorlopig... op naar de volgende opdracht



Ook Syd komt met haar eerste biecht na afloop van opdracht 1.0

Zo het eerste gedeelte van mijn WIDMO avontuur zit erop. De eerste opdracht viel het mij al gelijk op dat we met 13 begonnen ipv 12. Maar goed op dat moment dacht ik ook, laat ik me er nu geen zorgen over maken dat komt wel, eerst deze opdracht spelen. Ik heb deze opdracht goed samengewerkt met Daan. We zijn samen de rebus gaan oplossen en kwamen ook al gauw achter de andere hints. Wat me hier vooral is opgevallen in ons team, is dat Wouter al gelijk zei, dat nummer 7 wel eens Chip kon zijn, maar dat dit misschien te simpel zou zijn? Wat blijkt, dit klopte gewoon achteraf! Heeft die ons hier subtiel op een ander pad willen sturen? Ik weet het niet zo goed, maar zeker iets om in de gaten te houden.

Met Daan heb ik nu ook een soort verbond, weet nog niet in hoeverre dit bondje serieus is, maar ik wil hem voor nu wel vertrouwen. Al heeft hij ook iets geks gedaan tijdens de eerste opdracht, namelijk de hint met de schoenen. Hij dacht dat dit ging over een Lama referentie? Ik vond het wel geloofwaardig overkomen, want er was ook iemand online met de naam Lama1997. Ik vond het dus ook helemaal niet zo gek bedacht, maar ja als mol kan je dit makkelijk doen, vooral omdat het zo geloofwaardig was! Perfecte molactie als het zo zou zijn.



Ook Timvdons begint met een eerste biecht

Alvast een korte biecht.
 —
We zijn begonnen. Na het ‘kleine fiasco’ van een aantal jaar terug een nieuwe poging. Wederom niet als mol, maar dat is helemaal niet erg. En we beginnen gelijk met een klapper. 1 iemand gaat niet mee naar het land. Wel weer typisch, maar wel leuk. En het zit mij ook weer mee. Ik ben net toevallig de eerste ronde niet thuis waardoor ik alleen een mobiel tot mijn beschikking heb. Succes met een woordzoeker in paint en flappy bird. Gelukkig zijn er meer rondes…







Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2023, 21:16:08 »
Daan heeft zijn ticket bemachtigd en dus tijd voor zijn eerste biecht!



It's Me Again...
Er zijn vast mensen die denken: "Heb je hem weer hoor. Winnen en All Stars is nog niet genoeg." Can't argue with that. Maar ik ben hier wel met een reden. In 2020 heb ik een lange tijd een pact gehad met Lodewijk Backer en viel Brent snel af. Ik heb nooit de kans gehad om dat met Brent te kunnen rechtzetten, tot nu. Hoop ik. Ik ga er ook 100% vanuit dat hij niet de Mol is. Is hij dat wel, so be it, dan lig ik er maar uit, maar dan is het zijn schuld dat we nooit een langdurig pact konden vasthouden. Het betekent overigens niet dat ik niet wil winnen. En ja waarom ik weer niet de Mol ben, dat ben ik pas nog elders geweest. Als ik eerlijk ben, dan vind ik kandidaat zijn gewoon veel leuker. Misschien ook omdat ik van mezelf te fanatiek ben en te graag dingen goed wil doen.

Mijn strategie pas ik ook ietwat aan. Ik ga dit keer proberen om wat centraler in de groep te staan. Kijken hoe iedereen in het spel staat, hoe ieders verdenkingen liggen en dan hopen dat ik daarop adequaat kan anticiperen. Dat betekent ook wel dat ik goed mijn best wil doen in de opdrachten, maar een foutje maakt iedereen wel eens, dus laat dat dan je molactie zijn. Vooralsnog lukt het me wel aardig. Ik ben zojuist penningmeester geworden middels een unanieme stemming en met iedereen ook wel enigszins tot goed contact. Uiteraard met Brent het beste contact en ik ben ook van plan om volledig eerlijk naar hem te zijn, zoals ik dat ook in 2020 was naar Lodewijk en in 2021 naar JaccoS. Tot slot zal ik in deze biecht mijn medekandidaten een beetje onder de loep nemen.

Brent.
Absoluut niet de Mol dus. Ik wil het niet geloven. En in het contact dusver vertrouw ik hem ook volledig. Next.

Syd(ney)
Met haar heb ik veel contact omdat we in dezelfde groep zijn gestart en zij gewoon een fanatieke en actieve meid is. Ik heb niet echt het idee dat zij de Mol is. Ze heeft het nota bene het beste gedaan van allemaal door vier kandidaten te raden. Ik heb nu wel een pact met haar en ik zal ook eerlijk blijven voor de komende rondes. Eerst de rest eruit, daarna zien we verder.

Aurynn & Mitch
Leuk dat ze allebei meedoen. Vrolijke, grappige, actieve krachten. Ik ken ze beiden best goed. Ik weet ook dat ze niet het achterste van hun tong laten zien, dus er is sowieso wederzijds wantrouwen. Ik verdenkt Aurynn wel een stuk minder dan Mitch op het moment, puur omdat Aurynn vorig jaar al eens de Mol is geweest in een spel van Frenkie.

Wouterv & TimvDons
Jaaa, ik heb niet echt iets met beide heren. Natuurlijk ken ik Tim van 2020 en Wouter ook wel tussendoor eens gesproken. Is een van hen de Mol, misschien, maar nog wel weinig van ze gezien.

TimmyRookworst
Die naam alleen al is net zo mal als Gerritdebloempot. Dit is de vrolijke dartel in het spel waarvan ik niet verwacht dat hij de Mol is en ik hem ook gewoon wegstreep. Desalniettemin lijkt het me een leuke knul om erbij te hebben en nieuwe mensen waardeer ik.

Lunagirl
Ik heb een beetje Swifty vibes maar dan iets stouter, omdat deze vrouw graag wakkergemaakt wordt voor seks. Dat doet wel iets met een beeld van iemand. Ze is me wel een vrolijke noot nog en ik denk dat we dat ook best kunnen gebruiken in onze mannengroep & Sydney. Niet direct molvibes, maar wie weet.

NF07
Ken ik niet direct, maar Brent blijkbaar wel en D*N vindt hem blijkbaar een cheater, dus dat wordt misschien nog wat.

Giorgio
Ken ik een klein beetje van de editie in 2021, maar hij zegt me ook niet zoveel verder. Nog een vrij leeg canvas heb ik bij hem.

Mrchipie
Deze knul ken ik wel. Ik heb hem ooit eens in mijn spel gehad en daarin had hij af en toe driftbuien en nog steeds hoor ik van anderen dat die voorkomen. Wil je dat als presentator? NEE, dus hij is het niet. En zo wel, veel plezier met 10 weken lang driftbuien.

Molfreak Arno
Derde keer op rij meedoen, mijn hemel. Ik kan dat niet echt serieus nemen en ik denk ook niet dat hij de Mol gaat zijn. Sorry Arno, ik gun je wel een betere eindbestemming dan je voorgaande pogingen, maar uiteindelijk moet ook jij rood krijgen. Ik mag verder eigenlijk ook niet klagen denk ik, want dit is ook mijn derde keer (als je de extra editie echt mee kunt tellen).

Dus al met al een dolle boel, nieuwe mensen, oude gezichten en geen idee wat ons te wachten staat, maar ik hoop toch wel sterk te staan met Brent en mijn zijde! En de komende dagen wat ontspannen toekijken, maar daar heb ik het later nog wel over. Voor nu feesten aan boord, want ik ben jarig over 2 minuten!



Vlak voor de ontknoping van the Golden Ticket komt Wouter met zijn eerste biecht

We zijn weer begonnen, en ik ben erbij  ;D

en dan komen de zenuwen weer, ik noteer heel veel van iedereen. Ik mag nog niemand uitsluiten.
Maar niemand mag mij uitsluiten, dus moest ik het slim aanpakken.

Ik koos ervoor om wat goede inbreng te hebben (zoals chip noemen als eerste) maar verder beperkte ik mij tot het dik drukken van antwoorden (altijd als derde, zo leek ik goed bezig maar kan de denkwijze ook zijn dat de mol een goed antwoord doordrukt om vertrouwen te winnen zonder moeite te doen)

Dan kwam de twist, we moeten strijden voor ons ticket. Het begon al slecht omdat ik de woordzoeker snel oploste, maar een fout had gemaakt. (typisch mij) maar een dag later had ik prijs (dank u Giorgio om 2 zaken te winnen).

Ondertussen had ik al wat contact met spelers. Mitch en ik hebben een bondje, daarnaast heb ik een goed contact met Luna (we zijn de twee oudste en de twee enige met kinderen) en natuurlijk met NF07 (Nys-fan is er weer :) ). Ik heb ook veel formulieren, enkel Aurynn wil niet delen (wat ik snap, we hebben geen contact, en Aurynn vond het niet ok dat ik dat met een copy-paste bericht deed ipv persoonlijk contact maar dat begrijp ik).

In mijn vorige 2 deelnames had ik altijd de mol op mijn lijstje in aflevering 1, de eerste keer ben ik er vanaf gestapt maar de tweede keer wist ik het in aflevering 3 al zeker. Maar nu, man ik weet het niet.

Er zijn er 3 die mij opvallen:
- Aurynn die veel chaos veroorzaakt, en minder geld oplevert dan eigenlijk lijkt want ook veel verantwoordelijk voor hints kopen en foute antwoorden

- Mitch, ook al is het mijn bondgenoot maar levert ook minder als lijkt door foute antwoorden en hints te kopen. Hij is ook degene die komt met PB terwijl dat fout is om daarna iedereen de mantel uit te vegen dat ze hem volgen. Hij komt tegen Timmy ook met Rookworst zonder R is ook worst, wat een tip is naar Timmy, maar dat kon hij niet weten (maar dit is wel een bekend raadsel)

- Chardo, levert veel goede antwoorden op maar kostte ook wat door tips en foute antwoorden. Maar toch is dat niet de reden dat ik hem verdenk. De reden is dat hij een GIF postte over een WIDM-fragment dat de tip is naar hem. Dat is of zeer toevallig of hij is een mol die aan het trollen is. Daarbij is hij ook de enige die als tip een verwijzing had naar WIDM (ik technisch gezien ook, maar ging eerder over dit forum én ik ben het niet).

Zo lang er niets verandert, spreid ik over deze 3 (en ook een beetje Brent omdat die weinig goed deed)



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2023, 21:17:38 »
Ook Patries deelt haar ervaringen van opdracht 1.1


Opdracht 1.1 the golden ticket


Wat een opdracht hebben we gespeeld een spannende strijd tussen de kandidaten en natuurlijk de mol. Tot aan de laatste opdrachten toe was het spannend...

Af en toe keek ik naar de uitslagen van hoe dan zo snel. Ik ben al 2 minuten verder als ik de opdracht binnen heb en gelezen heb en dan moet ik nog door!!!

En dan dat spammen. Hoe dan zo snel, Sydney ging er vol voor en na een halve dag deed me duim pijn van het posten, daarnaast ook een gezin te runnen en andere dingen te doen dus dan maar opgegeven.

En zo werd het steeds spannender, tetris was me redding, tot op de laatste minuten geprobeerd me record te verbeteren.  Zo erg dat ik 12 minuten voor tijd me laatste score doorstuurde en nog dacht dat het niet genoeg zou zijn... Helemaal blij dat dat mee bleek te vallen. Gauw een plekje in de kamer claimen en wachten welke van de 2 kandidaten als laatste nog door zou gaan!! Maar wat lag daar in me bed een briefje met een hint, daar moeten we wat mee en daar kwam me fanatisme naar boven. Nog meer hints verzamelen en samen met Giorgio aan het puzzelen geslagen al vrij snel hadden we de oplossing. Maar wat bleek die hoefde wij helemaal niet op te lossen maar de 2 laatste kandidaten.....

Samen met nog meer spelers zaten we klaar voor het finale spel en discord maakte overuren. Zo spannend was het. Mogen we het antwoord delen. En gaan we dat doen? Van alles schoot er door me heen maar dat ik wilde helpen om Timmy mee te nemen was een ding wat zeker was. Op reis  zonder me kleine broertje gaan we natuurlijk niet doen.. en zo speelde ik me antwoord door. En wat duurde het lang voordat Timmy hem doorgaf, ik zat mezelf op te vreten en te hopen dat het ook echt goed was!! En wat een opluchting toen ik zag dat het goed was. Want wat als we het toch fout hadden??? 

op naar Trinidad en Tobago!!! Blij met de bikini in me koffer


Ook Timmy schrijft zijn stress na opdracht 1.1 even uit



opdracht 1..1 golden ticket:

wat ben ik opgelucht zeg dat ik nog die laaste golden ticket te bemachtigen want wat had ik het zwaar tijdens al die 12 opdrachten. Elke keer was iedereen zo snel en ik dacht hoe doen ze dat. En dus werd de spanning alleen maar hoger en hoger en elke keer zag ik me naam maar niet komen onder de spoiler. Dit gaf me heel veel spanning en druk want die golden ticket betekent alles voor me. Ik zag elke keer de droom om de finale te halen met mijn zussie patries in het water vallen. Het spammen ging nog wel erg goed maar sidney was net te snel voor mij om het bij te kunnen houden. Gisteren kon ik de spanning bijna niet meer aan. Ik verloor met steen papier schaar van arno en ik zag de kans op een golden ticket steeds kleiner worden. Ik moet in de avond gaan streiden voor de laaste goldenticket. Mijn zussie patries heeft mij daar doorheen gesleept zonder haar had ik nooit deze golden ticket bemachtigt. Ik durfde het antwoord een tijdje nog niet te typen omdat ik bang was dat het fout was want moest het nog tobago en trinidad samen of moest 1 van deze twee apart. Patries en sydney zeiden dat ik dit samen moest voegen. En ja hoor na het typen van het antwoord kwam eindelijk de verlossende uitslag die mij de golden ticket bracht. Ik zat zo hard te juichen en wist gewoon niet wat er door mij heen ging. Op dat moment wist ik dat ik door mocht in het spel en nog meer opdrachten mag uitvoeren. De droom om de finale te halen met mijn zussie patries is weer terug tot leven. Timothy 9-2-2023


De 2de biecht van Chardo is ook al een feit!


De Bootreis
We zijn momenteel aan boord van de SS Rotterdam en varen naar ons land van bestemming. Hoe Gerrit en Frenkie dit allemaal mogelijk hebben kunnen maken is mij een groot raadsel. Zo'n gigant van een cruiseschip dat dan speciaal voor ons gaat varen. Ik zou bijna zeggen dat ik nu al voldoende waar voor mijn inschrijfgeld heb gekregen. Bijna, want eerst nog even al deze noobs verslaan die ook de Mol willen gaan ontmaskeren. De noobs min Chipiedepippy dan, want de arme knul moest achterblijven in Nederland. Enerzijds is het cru na drie pogingen van inschrijven er zo vroeg uit te liggen. Anderzijds merk ik bij hem nooit zoveel inzet. Ook laatst bij de eerste opdracht gaf hij nauwelijks inbreng. Dat betekende dus dat TimmyRookworst als laatste kandidaat wel mee mocht op onze reis. Onze reis naar... Trinidad en Tibago!...


 ??? Misschien heb ik er wel eens van gehoord, maar associaties heb ik er niet mee. Wel ligt het in dat Caribisch gebied en daar was ik pas geleden met de All Stars editie ook, dus ik ben wel bekend met de hitte enzo. Het is wel een stukje groter dan Curacao, dus wellicht nog anders genoeg. Hoewel ik toch mijn twijfels heb dat we hier gaan blijven. Ik zie het ook wel gebeuren dat we gaan eilandhoppen. Wat ik helemaal niet erg zal vinden. Hoe meer variatie aan landschappen en trekpleisters, hoe beter denk ik maar zo.

Wat betreft de medekandidaten lijkt het op zich wel oke te gaan. Ik heb vooralsnog zeer weinig contact met TimvDons, Wouterv, Arno, Giorgio en NF07. Een beetje contact met TimmyRookworst, MitchK en Lunagirl. En heel veel contact met Aurynn, Sydney en Brent, met wie ik overigens ook cabine 306 deel en wat volgens mij niet anders dan de leukste cabine moet zijn. Ik zit ook bij ze omdat ik ze alle drie eigenlijk niet echt verdenk. Ik weet dat dat heel gevaarlijk is om te zeggen, maar het is zeker onderbouwd. Brent is uiteraard mijn hoofdbondje en die vertrouw ik gewoon. En hij heeft weer een pact met Aurynn en volgens hem lijkt die ook erg kandidaats. Maar ja, Brent refereert vaak naar zijn eerdere blunders in WidM spellen en dat zijn intuïtie of oordeel daarom niet zo fantastisch is. Ik geloof dat hij zichzelf daarmee te kort doet. Kan ook zijn omdat ik wel een beetje tegen hem op kijk. Ik hoop niet dat hij me gaandeweg gaat backstabben en dat ik spijt ga krijgen van deze uitspraak.::schaam:: En dan tot slot dus Sydney waarbij ik ook echt nog steeds geen molvibes voel, al was het alleen maar vanwege de eerste opdracht die zij het beste heeft uitgevoerd. Good will kweken is een ding, maar als beste iets uitvoeren is wel echt stom als Mol. Gelukkig heb ik nog een opdracht of wat om dat beeld te bevestigen, dus heel definitief staat alles nog niet. Timmy en Arno zijn voor mij ook niet de Mol. De kans dat Timmy was afgevallen was erg aannemelijk en Arno won ook zo'n kansspelletje wat niet te voorspellen was. Dus mijn blik is gericht op Mitch, Lunagirl, Giorgio, NF07, TimvDons en Wouterv. Good luck Mole!





Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2023, 21:20:09 »
Giorgio komt ook met een zoals hij zelf zegt biecht/dagboek

Het zal weer tussen biechten en dagboeken worden :)

Opdracht 1.0

We zijn begonnen! Ik ben er weer ingetrapt en heb me aangemeld voor dit seizoen. Ik zal langzaam wel weer veel te fanatiek worden en het spel zal me wel weer volledig opzuigen (voor zolang dat het gaat duren), maar met frisse moed duik ik er in.

Ik weet dat het spel ergens op vrijdagavond gaat beginnen. Ik had nog niets gezien qua begintijd, dus ik strompelde rustig over het forum toen ik plots zag dat we al begonnen waren. Ik was terechtgekomen in de helft van de kandidatengroep en we moesten proberen de andere helft te achterhalen door cryptische hints. Pff, ik moest even omschakelen hoor, weer even de logica zoeken en mezelf uit de achtergrond halen waar ik graag eerst even de kat uit de boom kijk. Toch neem ik weinig het voortouw in deze opdracht en probeer af en toe iets meer te sturen, maar ik laat eigenlijk de rest het puzzelen doen. Aangezien ik de hele zaterdag van huis ben, vliegt de rest van de opdracht ook een beetje langs me heen. Maarja, die eerste opdracht zegt toch nog niet zoveel, toch? Ik gooi alles even op een rijtje, maar hier is me verder weinig opgevallen. Ik wil ook nog geen tunnel in, dus ik wacht even af...

Opdracht 1.1

Oei, een opdracht waar ik bang voor ben. Ik faal altijd enorm in zulke spelletjes, er is altijd wel iemand sneller. Ik begin met de woordzoeker, ging op zich redelijk (uiteindelijk 3e), maar ik heb duidelijk niet de juiste tactiek en mijn hoofd loopt een paar keer vast. Te vroeg begonnen met bruteforcen van de zin, hielp ook niet mee. Het was een lekkere inkomer, maar het wilde net niet. De humoropdracht. Ik vind mezelf op zich heel grappig, maar op het forum komt het er toch nooit echt uit :P De moppen uit mijn arsenaal zijn allemaal iets te grof of schuin om hier te delen, dus ik kies de makkelijke weg met een stripje van Jeroom. Tot slot de Flappy Bird... HEL!  Ik kwam een keer tot de 34, alle andere keren waren onder de tien. Stom spel!
In de eerste ronde geen ticket, ik had ook niet anders verwacht. Gelukkig drie enorm fanatieke spelers die niet meer meedoen, omdat ze al wel een ticket geflappybird hebben.

Bij de tweede 3 opdrachten, passen de opdrachten me beter. De rekenopgave zal me wel liggen. Eigenlijk zie ik vrij snel de losse waarden van de objecten. Vraagteken is 6, 26/2=13 geeft de rest eigenlijk wel cadeau. Ik ben vooral lang blijven hangen in het checken van het antwoord. Het voelde als een slechte tijd, het had zeker in de helft van mijn tijd moeten kunnen...
Daarna de wiki-puzzel. Ik wil meteen naar een land en van daaruit weer terug, maar het duurt te lang en ik klik een paar keer mis, mislukking!
Dan nog het duwen op de knop. Ik hou het een tijdje in de gaten en ben bang dat iedereen rond de helft van de tijd gaat drukken, en ik heb maandagavond weinig tijd, dus ik wil het graag al gespeeld hebben voor het avondeten. 14 uur gedeeld door 3 is 4 uur en 40 minuten, dus als ik een tijd neer zet die iets langer dan dat is, dan pak ik sowieso een tweede plaats. Daarnaast kan in de chaos van de rest, die zo'n 4 uur en 40 minuten later wel zullen gaan drukken, iemand gemakkelijk een foutje maken waardoor ik ook nog eens zou kunnen winnen. Voor mijn gevoel lag met deze tactiek mijn winstkans het hoogst. En zo bleek, zowel de knop als de rekenpuzzel binnen. Ticket is binnen! BAM!

Ondertussen krijg ik een hint over een land die ik niet mag delen met kandidaten die nog geen ticket hebben. Eigenlijk voel ik dan al dat dit prima het laatste duel zou kunnen worden of een extra kans voor de kandidaat die zonder ticket komt te zitten. De hints worden redelijk vlot gedeeld en op een gegeven moment is het voor mij duidelijk dat het allemaal op Trinidad en Tobago slaat. Het laatste duel gaat los en ik weet oprecht niet wat ik moet doen, moet ik iemand het antwoord geven? Voelt niet goed. Moet ik de een wel helpen en de ander niet of minder? Voelt niet goed. Uiteindelijk heb ik beide spelers mijn eigen hint gegeven en het niet aangedurfd om serieus meer te doen...

Naast de spelletjes
Ondertussen heb ik vrijwel iedereen even gesproken en heb ik met de meeste kandidaten de vragenlijstjes uitgewisseld. Ik spreek een aantal spelers wat meer dan anderen. De eerste semi-bondjes zijn gesloten. Maar ik blijf nog breed kijken, geen tunnelvisie creëren. Zo erg dat ik er hier ook nog weinig specifieks over durf te zeggen.

Een videobiecht van Arno!




En de eerste audiobiechten van Mitch!

https://vocaroo.com/14YJdbSSyiDi
https://voca.ro/1eArbtPQIGsw



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2023, 21:21:42 »
Chardo komt met een evaluatie over de eerste aflevering!


Aflevering 1 evaluatie
Het zit erop, na anderhalve week zijn we klaar met de eerste ronde. Mrchipie is voor goed weg en kan ook niet meer terugkomen, zoals Brent had gespeculeerd. Het is natuurlijk lullig om zo af te vallen, maar aan de andere kant had hij het wel zelf in de hand. Als je echt gemotiveerd bent dan val je niet af in die ronde. Enfin de andere 3 opdrachten.

Opdracht 0 (?): Ik ga op reis en ik neem mee…
We zaten dus in twee teams van 6 en 7. Aan de hand van hints de kandidaten van het andere team raden is dusdanig verhullend met mate dat ik het een goede introductie vind. Toevalligerwijs had ik eenzelfde soort opdracht in 2020. Herhaalt de geschiedenis zich? Ik hoop van wel.

Ik zat dus bij onder andere Brent, waarvan ik al wel wist dat hij meedeed en Syd, met wie ik gelijk een verbond ben gestart vanwege activiteit. Zo hebben we vooral samen met Wouterv de meeste kandidaten kunnen raden. Maar ja, wil ik gelijk al mijn kaarten op tafel gooien? Dat was wel een beetje het plan, maar ik denk dat ik in deze groep toch wat terughoudender moet zijn en wat meer die Mol potentie bij mezelf moet aanhouden. In ieder geval aan het begin. En ook omdat ik per toeval een foutje maakte door de hint 'Schoenen' te koppelen aan Lama1997. Het leek me ergens logisch dat beide hosts speciaal voor mij een Lama referentie in de hints zouden hebben gestopt. Dat het niet zo was speelt mij denk ik wel in de kaart, want een foutje maken is er nog altijd een waar mensen hun hoofd over zullen buigen. En ik was mijn handen in onschuld, omdat het echt niet bedoeld was als nepmolactie. Geweten gesust en bovendien heb ik toch wel goed geholpen met de andere kandidaten. Toch? Brent vindt van wel in zijn FTM-overzicht, dus dan is het zo. :)

Volgens mij zat de Mol ook niet bij mijn groepje. Daar ging niet zoveel fout. Terwijl die andere groep wel liep te stuntelen door Mitch, Aurynn, Lunagirl, eigenlijk deed iedereen wel wat fout. Ik wil wel geloven dat de Mol iets wilde saboteren in deze aflevering, dus nog even kijken naar wie er precies foutjes maakte. Al denk ik dat hints kopen ook een molactie kan zijn. Maar hoe je het ook zal bekijken, een opdracht is niet genoeg om die dekselse Mol te kunnen ontmaskeren.

Opdracht 1: Golden Ticket
Kijk wat hier het meest interessant is, is wie wat heeft gehaald. Als Mol moet je mee op reis en laat je het liefst zo min mogelijk over aan kans. Dan is Syd wel heel onverdacht en TimmyRookworst ook die nipt mee mocht. Dat ik het tweede ticket heb kunnen bemachtigen is wel met dank aan Brent, want zo goed ben ik niet in Flappy Bird hoor. Al had ik wel gedacht de humor ticket te bemachtigen, want ik heb een speciale Pinterest page waar ik dat soort dingen opsla. Maar ja, RN humor is wat verroest. Het zij zo, een ticket is een ticket. En Brent had die gewonnen, dus nog steeds winst. Al was ons plan dat hij de woordzoeker zou winnen, gezien ik die eerst nam en gewoon de antwoorden doorgaf in ruil voor zijn Flappy Bird score. Tihi


Maar ja, toen was Mitch dus alsnog sneller. Wat we echt heel gek vinden. Dus of hij heeft een heel sterk pact met iemand die hem ook die woordzoeker oplossing heeft gegeven of hij is de Mol en wist de oplossing al. Dan is hij wel een hele brutale Mol, nu al.

Opdracht 2: Carnavalstrik
Leuke naam allereerst. Cultuur mooi meegenomen en ik ben blij dat ik in de actieve groep zat, dus ook wel wat te doen had. Ik ben daar ook wel voorzichtig tot de conclusie gekomen dat je als Mol niet wilt raden. Het had gekund, ware het niet dat Syd, Wouter en Giorgio zo afwachtend waren dat alle mogelijke molacties door mijzelf zijn uitgevoerd. Bovendien denk ik dat in het geval van Giorgio hij niet onverdacht wil overkomen door per ongeluk iets goed te raden. Daarom bleef hij steeds wachten en initieerde nooit een vetgedrukte indeling van de afbeeldingen. Ik zal hem niet direct wegstrepen, maar het is wel een dikke min als Mol. Verder hebben we het best goed gedaan los van wat foutjes. Al denk ik ook niet dat deze opdracht gemaakt was om veel fouten te kunnen maken.

Wat ik dan wel verdacht vind is dat TimvDons steeds slechts 1 woord gebruikte als omschrijving. Dat is het meeste geld, maar zorgt ook dat je niet gemakkelijk kunt wegstrepen. Vooral het woord Pauwenkoningin vond ik heel raar, gezien die op 3 plaatsjes kon slaan. En dan Mitch met zijn neutrale keuze aan woorden. Niet te veel of te weinig. Als Mol wil je er denk ik ook wel tussenin. Aurynn is dan weer minder verdacht hier, want al zijn omschrijvingen zie ik echt als iets wat hij zou sturen om een uniek sneeuwvlokje te zijn. Een beetje lollig doen is wel zijn signature, evenals dat van Brent met zijn Pokémonnamen. Voor de rest Lunagirl met veel woorden steeds, was wel heel opvallend. En NF met zijn specifieke elementen was wel slim, maar ook met wat overbodige woorden. Alom kan je nog steeds alle kanten op gaan hier.

Opdracht 3: Non-stop
Een beetje grabbelen. Het enige wat ik hieruit opmaak is dat Syd echt niet de Mol is. Ik heb haar gepusht om het geld te pakken, wat ze eerst niet wilde. Toen ging het aanbod naar 1250 euro en pakte ze het opeens wel. Ik vind het dan ook wel eerlijk dat zij weet dat ik niet de Mol ben, dus ik zal me niet meer verdacht opstellen tegenover haar. Gewoon een goede actie. Voor de rest boeit het echt niet wat je pakt als Mol. Je zou nog kunnen denk dat je de toont wilt opvoeren door snel een troef te pakken, zodat niemand voor geld gaat. Dan zou Mitch weer verdacht zijn, want ik ben het niet. Al heb ik wel een jokertje gepakt! Wahooooooooo


Verdenkingen
1: Mitch. Lees hierboven voor voldoende onderbouwing.
2: TimvDons. Krijg ik niet zoveel hoogte van en het zou een molactie kunnen zijn om met weinig woorden te omschrijven.
3: NF07. Beetje vaag en ook weinig gesproken.
4: Lunagirl. Heeft ook wel wat malle dingen gedaan. En net de boot halen in de vierde ronde om onverdacht te zijn zie ik ook echt Frenkie de Mol instrueren.
-
5: Giorgio. Eigenlijk heel erg gedaald in mijn rangschikking doordat hij zo afwachtend was in opdracht 2.
6: Aurynn. Meer er gewoon bijhouden omdat het zou kunnen, maar ik voel het nog niet bij hem. Hij komt vooralsnog heel spontaan over, zoals ik hem ken.
7: Wouterv. Ik zou hem niet helemaal afschrijven, maar niet aanwezig zijn op Discord terwijl de hosts dat wel graag willen is voor mij wel een red flag. Verder heeft hij ook nog niks verdachts gedaan.
-
8: Timmy. Ga ik niks effectief op inzetten. Jong, onbevangen, bijna de boot gemist, niet actief genoeg.
9: Brent. Ik wil hem vertrouwen en is hij het wel dan is dat maar zo, dan wens ik hem veel succes, maar dat zal het een eenzame trip worden.
10: Syd. Nu al veel te veel geld verdiend. En is ze het toch dan moet ze even snel zorgen dat er wat geld uit de pot gaat, want 5k is al best aardig.
11: Arno. Die zal Frenkie gewoon niet kiezen, want die heeft hij al eens meegemaakt als Mol.

So there you have it. Hopelijk ga ik door en Brent en Syd ook. En Aurynn gun ik het natuurlijk ook wel. Dus tot de volgende biecht.



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2023, 21:22:17 »
Ook de eerste biecht van Brent is een feit!
MIJ IS IETS VRESELIJKS OVERKOMEN! Nee, grapje hoor! Ik dacht dat het gewoon fijn was om mijn allereerste biecht te beginnen met deze prachtige punchline met verdiende credits aan host Frank. Of nouja, misschien als iedereen dit leest heb ik het spel als eerste moeten verlaten met een gezicht vol tranen en snot, wie zal het zeggen. Het is momenteel dinsdag 14 februari 2023 en de allereerste opdrachten zijn gespeeld. De hosts wachten nu geduldig tot iedereen zijn test en executie heeft gemaakt, ik zal die wellicht morgenavond ergens maken. Ik tracht elke aflevering tussen het einde van de opdrachten en de test te biechten, maar geen idee of ik me alles goed ga herinneren. We gaan er gewoon voor en we zien wel hoe vaak het ons zal lukken om elke keer te biechten. Momenteel heb ik het beste contact met Chardo en met Aurynn over het spel. Dat vind ik wel fijn omdat het twee verschillende bondgenoten zijn. Chardo is een meer geslepen bondgenoot waar ik uren mee over het spel kan praten en die veel inzicht geeft over eventuele molacties en me op het rechte pad houdt. Hij is tevens ook de enige persoon die ik echt voor 0% verdenk. Aurynn is iets meer relaxed en op zijn eigen manier ook wel mysterieus. Ik verdenk hem niet per se, maar ik sluit het ook niet uit. Aurynn deelt echter een heleboel informatie met mij en dat vind ik zo ontzettend lief. Ik kan met hem ook heerlijk roddelen over de andere kandidaten en uiteraard over de hosts!

Met NF07, Giorgio en Syd heb ik ook goed contact. Op zich heb ik een soort pseudo-bondje met NF07, maar ik vind het wel fijn om hem erbij te hebben. Blijkbaar hebben we in het verleden een spel op dit forum met elkaar gespeeld en hebben we elkaars gsm-nummer, dus die band is meteen gesmeed. Giorgio heeft me tot nu toe aangenaam verrast, want dat is echt een open boek en echt een sympathiek persoon waar ik al fijn mee gebabbeld heb over van alles en nog wat. Alleen nog niet echt bijzonder veel over het spel, maar dat loopt vast nog los. Syd is ook zo'n schatje en ik vind haar oprecht zo leuk in het spel. Achter de schermen is ze heerlijk shady en ik ben het eigenlijk best vaak met haar eens over quasi alles wat ze tegen me zegt. Met MitchK en Lunagirl heb ik ook al een beetje gesproken. MitchK blijft in mijn ogen wat op de vlakte, maar ik heb het gevoel dat hij zich wel vaker zo tegen mij gedraagt in een spel. Zou het uit argwaan of uit angst zijn? Lunagirl is een gezellig mens, maar iets in me zegt dat ik haar niet zomaar moet onderschatten. Die trien heeft mijn item ook zomaar afgepakt, hoe durft ze! Met de overige kandidaten (Wouterv, Timvdons, Molfreak Arno en Timmyrookworst) heb ik weinig tot geen contact over het spel. Af en toe sporadisch een berichtje, maar geen gezellige gesprekjes ofzo. Niet heel slecht bedoeld, maar ik vergeet soms dat ze meedoen. Wat mij betreft mogen ze wat meer leven in de brouwerij brengen, maar niet iedereen kan zo'n smaakmaker zijn als ondergetekende. De exit van Mrchipie was voor mij een beetje duaal. Aan de ene kant vind ik het zielig voor hem omdat hij al zo vaak heeft geprobeerd om mee te mogen doen met WidMO, aan de andere kant vind ik hem ook zo'n niet te onderschatten speler. Ik zou hem niet meteen als Mol zien, maar wel als geduchte kandidaat.


Omdat iedereen het vast al gaat hebben over de opdrachten en wat daar allemaal gebeurt gooi ik het een beetje over een andere boeg omdat iedereen anders twintig keer hetzelfde leest. Ik ga, net als in Z4P, een tierlist maken van de opdrachten en het hebben over wat ik van de opdrachten vond. Opdracht 1.0 Ik ga op reis en ik neem mee… was zo'n typische opdracht om de kandidaten te onthullen. Zat zeker leuk in elkaar, maar ik miste toch stiekem een spectaculaire start met zo'n gigantische opdracht waar je niks van snapt en die je acht keer moet lezen om er ook maar iets van te begrijpen. Ik vond de hints bij opdracht 1.0 wel leuk gevonden, al vond ik de mijne wel erg gemakkelijk ten opzichte van sommige andere deelnemers! Opdracht 1.1 Golden Ticket was natuurlijk weer zo'n opdracht waar ik alle kleuren van de regenboog pis. Zulke opdrachten doe ik dan permanent gillend op een stoel omdat ik dan zo onzeker ben. Op zich een leuke opdracht, maar ik vond het best wel voorspelbaar dat we niet met 13 mensen gingen mogen deelnemen aan het spel. Alsook had ik nooit verwacht dat ik een RN jury aan het lachen kon brengen en verder vond ik de opdrachtjes wel leuk verzonnen. Minpuntje aan deze opdracht was dat ik als één van de eersten door ging en dus een paar dagen uit mijn neus zat te vreten. Daarnaast kan ik weinig afleiden van de Mol in deze opdracht, dus het verdere verloop liet ik maar langs me voorbij gaan. Opdracht 1.2 Carnavalstrik vond ik vermakelijk! Ik wou een beetje origineel (of nouja, net niet) uit de hoek komen met mijn Pokémon en dat heeft best goed uitgepakt. Ik had graag van de Ontcijferaars wat meer discussie of vuur gezien, want ik had het gevoel dat dat maar niet los kwam. Maar verder zeker een prima startopdracht! Opdracht 1.3 Non-stop vond ik wel een tikkeltje voorspelbaar. Ik had al verwacht dat er 12 items zouden zijn en dat het laatste item ofwel een zwarte vrijstelling zou zijn, ofwel zo'n pak-af. En natuurlijk wordt mijn item weer afgepakt, typisch! Maar ook dit was een opdracht waar ik de molvibe een beetje heb gemist, misschien omdat ik eerder voorstander ben dat je je best moet doen om een item te bemachtigen en niet toevallig de eerste moet zijn om te posten. Al bij al een prima eerste aflevering, maar ze had in mijn ogen geen anderhalve week moeten duren. Ik ben er zeker van dat onze bevallige hosts nog heel wat voor ons in petto hebben <3

En verder heb ik als saaie Belg eigenlijk niet zoveel om te delen op dit moment. Het spel zal vast nog een versnelling hoger schakelen in de volgende ronde. De volgende stap voor mij is die vervelende test maken. Ikzelf ben niet de Mol, dus dat wordt nog wat. Wish me luck en hopelijk tot aflevering 2! Groetjes!


Ook voor Timvdons is het tijd om eens te biechten na het maken van zijn eerste test

Hoi biechtstoel,

Tijd om maar eens te gaan biechten. De eerste test is gemaakt en ik vond het lastig. Ik merk toch dat mijn privéleven en dit spel als combinatie beste wel pittig is. Nou ja pittig, ik ben er druk mee bezig. Wie is de mol? Ik heb geen idee. Ik heb over in ieder geval 6 personen proberen te spreiden en daarna vooral op meerderheden gestemd. Mijn lijstje van 6? Aurynn, Brent, Chardo, MitchK, NF06 en WouterV. Of de mol er tussen zit? Ik weet het niet. Nadeel is ook dat ik de lijstjes van Auyrnn en NF nog niet gekregen heb. Aurynn wil hem pas na aflevering 1 geven en NF was een beetje vaag. Of hem dat de mol maakt? Ik weet het niet. Ik zou als mol mijn lijstje geven want dit maakt je alleen maar verdachter.

Ik hoop in ieder geval niet dat ik wederom het 'geluk' heb om als eerste af te vallen. In 2020 'lukte' het mij al in India, daarvoor 'lukte' mij het ook al bij een andere seizoen dus ik driemaal eindelijk scheepsrecht? Wel opvallend dat MrChipie als antwoord mogelijkheid was. Ik begrijp dat hij nog in de antwoorden genoemd kan worden, maar ik hoop/denk echt niet dat MrChipie terugkeert. Je mist 2 volledige opdrachten waar er gemold kan worden, maar wie weet?

Waar ik vooral voor vrees is dat vraagtekenjoker. Wat zal die gaan doen? Levert het een x aantal goede antwoorden op? Of juist goede antwoorden die fout gerekend worden? Is het een vrijstellingachtige joker of toch weer totaal iets anders. Ik heb er echt mijn hoofd over gebogen, maar ik kan het mij niet bedenken. Persoonlijk denk ik dat het eerder iets positiefs is dan negatiefs. Ja, het kan negatief zijn, maar ik weet uit ervaring dat dat meestal niet als positief door de kijkers/spelers worden beschouwd. Als host was ik zelf ook nooit voorstander van deze negatieve items. Wat ik wel wist, is dat ik hem wilde inzetten. Aflevering 1 is een loterij, dus elke potentiele voordelen kan ik heel goed gebruiken.

Voor nu houd ik het even voor gezien. Nu kan ik er niks meer aan veranderen. Fingers crossed dat dit niet mijn enige biecht van dit seizoen wordt.

 ::zwaai::


Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2023, 21:23:43 »
Na het invullen van de test komt ook Patries met een recap van haar eerste aflevering

Goedemorgen, We hebben weer 2 opdrachten gespeeld en inmiddels al een test gemaakt, dus het is tijd voor de volgende biecht.. Thuis een paar rare heftige drukke dagen gehad, dus was er niet helemaal bij met de foto opdracht, 3 foto’s die op elkaar lijken en dan moet je 5 woorden verzinnen… jeetje hoe dan! Hulp ingeschakeld van me kids, want aan 5 woorden kwam ik niet.. helemaal blij dat ik ze had, want de volgende dag zou ik dat niet redden.. Wat blijkt door alles niet goed gelezen en 5 woorden was onnodig, dom dom dom… Maar goed niks meer aan te doen. Word er veel op aangesproken en de ene krijgt uitleg en de ander doe ik een beetje vaag tegen!

Dan het claimen, wat een drama was dat, zoveel ben ik nu ook niet online, totdat aurynn me vertelde dat je een notificatie kunt aanzetten, dat is handig! Toen kwam het laatste aanbod, wat ga ik doen, meteen claimen of wacht ik op iets extra’s?? Allemaal berichtjes via discord, je kunt weer claimen, doe het nu!! Maar zelf dacht ik wat heb ik eraan en wat wil ik doen dan. Voor mij was dat vrij snel duidelijk en kon ik direct naar het claimen wel zeggen wat ik zou doen, maar wilde reactie’s afwachten..

En die kwamen bijna iedereen stuurde wel een berichtje, iedereen had wel een goede reden om iets te wegstrepen, de ene oprecht en de andere een beetje vaag. Nou zo slecht is die prijs nog niet want hier kan ik wel het een en ander uithalen. Dankzij Wouter kwam ik aan de eerste 10 testvragen, dus die zou ik niet afpakken, dan maar de vrijstelling, wat meerdere graag wilde dat ik afpakte en waardoor ik waarschijnlijk meer kans heb om door te gaan. En waardoor Brent niet meer kon onderhandelen over de dingen die ik al had gekregen, want hoe minder info voor de rest hoe meer kans voor mij!

Door de testvragen kon ik het word document wat ik met Timmy deel over alles wat er gebeurt al updaten en kon ik snel de eerste antwoorden al bekijken hoe ik die in zou zetten. Die had ik vast mooi verdeeld over mijn hoofdverdachten. En toen kwam er een vraag die ik kon beantwoorden op Chippie, shit die heb ik helemaal niet meegenomen, heb niet eens een lijstje van… De leader? Fuck die volgorde weet ik niet… Dan slaat de twijfel toe zo ver heb ik nog niet nagedacht, vond 11 pagina’s aan info al veel en toch hebben we dingen gemist! Maar niet daarover nadenken en gewoon doorgaan! En daarna even genieten van de welverdiende rust, want man o man wat een tijd gaat hierin zitten en wat een mindfuck is het eigenlijk



Tot slot komt Giorgio nog met een 2de deel van zijn dagboekje

Opdracht 1.2
De carnavalsparade. Opzich waren de meeste omschrijvingen vrij duidelijk. Ik heb nog wel een beetje willen klooien, maar aangezien ik toch niet wist of iets goed of fout was, is hier weinig van terecht gekomen uiteindelijk. Waar zou de mol zich in deze opdracht schuilhouden? Opzich zou je de mol verwachten in de ontcijfer groep, maar daar ging alles best wel goed, weinig molligs. Of de mol is niet heel actief?
Als mol is het natuurlijk makkelijker om je te verschuilen in de grote groep, al kan je daar veel minder (leuk) mollen. Vooralsnog hou ik alles open, weinig mols gezien.

Opdracht 1.3
Pfff, een snelheidsopdracht, sowieso niet mijn ding. En dan ook nog met grootse prijzen.
Het duurde ook even voor ik me bedacht om notificaties aan te zetten, zodat je een berichtje krijgt bij ieder nieuw bericht in het topic. Zelfs toen was ik nogal vaak te laat :p. Syd pakt geld, 1250 euro, ook nog best wel veel zelfs, lijkt me een enorme kandidaatactie...
Uiteindelijk ergens in de nacht weet ik toch nog wat op te snorren, maar dan moet ik eerst die verschikkelijke tests overleven :p

Algemeen
Vrij veel opdrachten waar weinig of moeilijk informatie uit te halen is, veel solo-activiteit in plaats van een grote groepsopdracht. Dus dat zal goed spreiden worden in de test...

Ondertussen vrij veel medekandidaten gesproken en er zitten veel leuke mensen bij, met leuke gesprekken. Brent is ontzettend leuke vent, leuke gesprekken mee gehad, meer persoonlijk dan over het spel. Lunagirl is een topper, zowel in het spel als daarbuiten iemand met wie ik alles kan delen. (zal wel weer de mol zijn) Ik kan enorm genieten van Syd en TimmyRookworst. En de rest is ook leuk hoor, maar minder gesproken.

Test
Lunagirl had aan de hand van opdracht 1.3 een dealtje met Wouter, zodat ze ook de eerste 10 testvragen kreeg. En ze was ook nog eens zo lief om ze ook met mij te delen. (joepie!)
Aan de hand daarvan een mooie selectie aan antwoorden gekozen zodat ik over iedereen aan het spreiden was. Ik had geen idee wie de mol kon zijn, dus ik probeerde zo veilig mogelijk te spreiden.
TimmyRookworst en Syd(na opdracht 1.3) leken me niet de mol, dus die heb ik het meest links laten liggen. De rest van de test ging ook vrij gemakkelijk, ik had vrijwel alle info in mijn geschreven molboekje! Toch weet je nooit wat het gaat worden, ik was toch wel een beetje zenuwachtig, want het spel slokt me weer op. Hulde aan Frank en Gerrit, mooie eerste week!

Executie
Toen was het tijd voor de executie, waar ik bang voor was, gebeurde ook. Timmy moest het spel verlaten :( Zo jammer, zijn fanatisme was aanstekelijk en goed voor het spel en de groep.
Na het invullen van de test, werd ook wel duidelijk dat mrChipie toch nog wel een rol mocht spelen in het spel, gelukkig maar! Toch iemand die je het na zoveel pogingen ook wel gunt om mee te knallen. Ik schrok wel een beetje toen ik hoorde dat hij meer kans had om terug te komen, dan dat wij kans hadden om door te gaan. Had van mij persoonlijk wel iets moeilijker mogen zijn, dan voelde het als echt knokken om terug te komen. Ik kreeg een terugblik naar Flappybird en dat als ik daarna wat minder mijn best had gedaan, ik gemakkelijker een aflevering verder was gekomen. (Al had ik dan natuurlijk wel de eerste week gemist :P En het is Chipie ook gegund :)
Mooie eerste week, op naar week twee!


Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #7 Gepost op: 30-04-2023, 21:26:27 »
Aflevering 2

Patries moet meteen al afscheid nemen van haar bondje

Jeetje wat was dat spannend en wat duurde het lang!!!  Maar blij dat ik door ben, zit ik goed? Of komt het door het spreiden? Ben heel benieuwd! Maar mijn kleine broertje Timmy daar moeten we afscheid van nemen, wat balen nou! En laat hij nu net aan het werk zijn en ik hebben beloofd hem de uitslag door te sturen!!!


We beginnen de 2de aflevering met wederom een biecht van Chardo!


Hoppatee!
Ik ben weer door de eerste ronde gekomen! Roulette? My ass! Pure tactiek was dit. Al moet ik wel zeggen dat het afscheid van Timmyrookworst niet als een verrassing kwam. Wat ook de reden was dat ik mijn joker niet heb ingezet. Dit had ik gewoon op eigen kracht moeten doen en als dat me rood had bezorgd dan was dat maar zo. Het was overigens wel een kei lange executie en naast dat ik voor mezelf aan het duimen was, deed ik dat natuurlijk ook voor mijn beste maatje Brent, voor Syd en Aurynn, hoewel die laatste geen officieel bondje is.

Ik heb goed proberen te spreiden, zoals ik gewend ben in de eerste ronde. Goed verdelen, turven en ja ik ben niet zo snel, dus ik ga het niet op snelheid spelen ook. Ik kan wel nog iets beter die test proberen voor te bereiden, dat kostte me dit keer wel wat extra onnodige tijd tijdens het maken. Maar enfin, ik heb vooral gespreid op Mitch, NF, Lunagirl en TimvDons. Aurynn kwam toevallig veel overeen met de antwoorden, hoewel ik hem steeds minder verdenk. Middenmoot op Brent, Wouterv en Giorgio. En vrijwel niks effectief op Arno, Syd en Timmy... en Mrchipie!


Ja, die knul is dus weer teruggekeerd, want twist. Ik had moeten zien staan dat hij tussen de antwoordopties stond, maar ik wil hem niet gaan verdenken. Het betekent natuurlijk dat in theorie de Mol geen ticket had kunnen halen en dat die niet zo zijn best had hoeven doen, maar dat zou alsnog een molactie minder betekenen, dus dat wil je alsnog niet als Mol. Over die persoon gesproken. Ik merk dat ik al veel moeite moet doen om niet Mitch vol te gaan verdenken. En stel hij is het, dan denk ik niet dat hij erg onder de radar zit bij de rest. Dus hoewel ik er geen voorstander van ben moet er denk ik wel wat meer verwarring in het spel komen. En wie weet gaat Brent, Arno of Mrchipie nog een heuse nepmolactie uitvoeren. Hoe dan ook vergt het wel even wat extra tactiek om wat zaadjes te planten deze ronde.

Wederom een klein biechtje van Patries

Dit vind ik heerlijk, in verschillende groepjes mensen een beetje uit hun tent lokken! Voor me gevoel zijn er 4 mensen die niet de mol kunnen zijn.. Giorgio, Sydney, Chardo en Arno, min mezelf hou ik er nog 7 over om over te spreiden... Hier en daar hoor je dat Chipie het allemaal niet zo serieus neemt en er meer niet is dan wel, voor mij valt hij daarom ook af als verdachte dus blijven er nog 6 over... Denk dat ik daarmee nog een rondje zeker verder moet kunnen komen, maar voor nu vooral proberen die mol uit zijn tent te lokken! En vooral hopen dat er van de overgebleven kandidaten er nog een aantal afvallen zodat de zoektocht net iets makkelijker word  Heerlijk dit, hoewel ik het overleggen en bellen met Timmy erg mis, heb ik een goeie vervanging gevonden in Sydney wat een lieverd is dat!

De 2de videobiecht van Arno is ook een feit!




Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #8 Gepost op: 30-04-2023, 21:29:35 »
Wouter blikt terug op 2 afleveringen

Hier ben ik weer.

De laatste 2 opdrachten vorige week waren wel eye-openers.

Bij carnaval zat ik in ontcijferen en ik had 2 mogelijke mollen bij mij (Chardo, Giorgio), dus wat kon ik doen?
af en toe een fout antwoord geven (zoals bij NF waar hij ecuador, Colombia zei) en zien wie meegaat of een goed antwoord geven en zien wie er tegen ingaat. Anderen waren wel moeilijk en sommigen deden vreemd:

verboden woorden gebruiken, hele zinnen waarbij 2 woorden volstonden of gewoon teveel zeggen,... Mijn lijstje begon af te scheiden.

Bij het claimen wist ik: niet twijfelen en neem iets dat je kan vooruit helpen. Ik nam de 10 vragen voor de test. Zo kon ik perfect al voorbereiden en verdelen over mijn mollen.  Ik wou met Brent een deal maken over de vrijstelling maar Luna kwam er tussen. Zij wou mijn vragen wegpakken, wat ik  niet snap. We zijn toch een bondje, ik zou ze je wel geven horen.  Gelukkig kon ik overtuigen dat de vrijstelling gevaarlijker is dan mijn ding en dat lukte.

De test zelf was spannend want ik had een onderscheid tussen mijn mollen (Chardo, Brent, Luna, Mitch, Tim, Giorgio) waar ik ongeveer 10 op spreidde en mijn niet-mollen die max. 5 punten hadden.  Ik kreeg groen (jeej) maar met Timmy vertrok iemand die ik niet verdacht. Jammer wel.

Deze rondes waren wel spannend, het talent was voor mij vrij duidelijk maar geen idee waar ik zou eindigen. Ik gokte op de middenmoot maar opnieuw wou ik testen en zette ik mezelf lager. Dit werd een ramp omdat Mitch zijn wil doordrukte en zijn lijstje ging helemaal fout.

Bij ganzenbord wist ik mezelf als kapitein door te duwen, en ik ging helemaal voor de jokers. We konden met wit samenwerken om samen uit te spelen. (maar ik snap wit niet, geen jokers pakken,maar ons wel jokers laten pakken en ons amper geld laten pakken en zijzelf ook al niet?). Het is vreemd, net zoals dat vraagtekenjoker. WAT DOET DAT? Dat weten we pas bij inzetten denk ik, dat ga ik ook maar doen zeker.


Aurynn, NF en Luna: ik weet dat ik wss vrij irritant was bij dat spel. Maar ik wou aankomen met jokers én dat is gelukt. Gelukkig kreeg ik met de loting ook 1 joker. Anders  was het zuur.
 
De woordzoeker is rampzalig, geen communicatie, gewoon gaan. Luna maakt wel overzicht maar niemand luistert (hierdoor zakt ze wel op mijn lijstje). Chardo is degene die begint met de anarchie én iedereen volgt.

In ronde 1 maakte ik een fout en vergat ik mezelf ergens bij te zetten, maar dit werd opgemerkt door luna (weer een reden om haar niet meer mee te pakken). Ik maakte ook een fout door ergens een locatie te blokkeren, maar dit was ongewild, echt waar.  ::ohno::

In ronde 2 heb ik bewust mij niet gezet bij dolfijnentrainer/piloot. Opnieuw om te kijken wie dit zou opvallen, maar het antwoord is niemand. Graag gedaan mol, wss zag je het wel.

Deze ronde ga ik wss minder inzetten op Luna, maar Brent, Chardo, Giorgio en Mitch. Jullie zijn mijn hoofdverdachten. Luna en Tim ga ik nog op inzetten, maar Luna deed veel goed en Tim was vrij passief deze ronde. Loslaten kan ik nog niet.

SPannend wel.

Mitch geeft zijn ongezouten mening over de nieuwe opdrachten

https://voca.ro/1fHEjhrcpm1R



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #9 Gepost op: 30-04-2023, 21:30:29 »
Chardo staat op het punt zijn laatste test in te vullen en komt nog met een recap over de 2de aflevering!


De Teugels Vieren
Na een week van strijd, paniek en vooral talenten heb ik bijna het gevoel dat ik er al uit ben wie de Mol is. Ik realiseer me dat dat een hele gevaarlijke gedachte is zo vroeg in het spel. Maar ja, ik denk gewoon echt zeker te weten dat ik sommige kandidaten kan vertrouwen en dat anderen te passief zijn om de Mol te kunnen spelen. Mocht mijn verdenking kloppen, dan is de weg nog lang niet open naar de finale, want ik heb niet het idee dat ik als enige mijn Mol als verdachte heb. Om die reden heb ik er deze aflevering voor gekozen om wat meer betwistbare acties uit te voeren. Als iedereen nepmolt dan moet ik wel de kandidaat gaan spelen, maar als iedereen kandidaat speelt dan moet ik wel gaan nepmollen. Het is actie en reactie binnen het spel en toch hopen dat ik mysterieus genoeg kan zijn om nog verwarren te blijven zaaien. Maar genoeg van die beeldspraak, hoe heb ik de afgelopen aflevering beleefd is jullie vraag.

Opdracht 1: Ingetuind?
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ja ik ben erin getuind. Ik had in mijn eerste beurt de opdracht niet helemaal goed gelezen denk ik, want het kwam voor mij als een verrassing dat we ieder pionnetje konden bewegen in plaats van enkel onze eigen. Waarvan ik eerst dacht dat het een duf spel Ganzenbord zou worden, werd in mijn beleving nog best een felle strijd. Dat is misschien moeilijk voor te stellen, maar voor menig beurt hebben we als team nog best lang stilgestaan. Ik was de eerste captain van mijn team, met dank aan Arno die mij gelijk die positie toevertrouwde en wat mijn spel dus ook wel leuker maakte, want ik heb gehoord van Brent die geen captain was, dat hij niks te doen had binnen het team. Dat geloof ik wel en daarom is het aantrekkelijk voor de Mol om een captain-rol te nemen. Aan de andere kant kun je er best wel een keer voor kiezen om de hebzucht van de kandidaten zijn ding te laten doen en jokers en winnen voorop te stellen, maar dat is toch alles behalve garantie? Hoewel sommigen wel echt zo leken te spelen: Giorgio, Mitch, Wouterv. Zelf hoef ik echt niet per se vraagtekenjokers, want we weten nog altijd niet wat die doen en helemaal als ze verdeeld moeten worden heb ik er geen baat bij. Geld is prima, maar ik wil niet te fanatiek sturen naar het geld, want zoals ik zei wil ik nog wat mysterie in het spel houden. Niettemin heb ik elke keer wel de tactiek gehad om lang te wachten met mijn beurt en zo informatie van mijn bondgenoten te vergaren om meer vat te hebben op het bord. In eerste instantie was dat Giorgio van team wit, maar die vuile rat had ook een pact met team geel gesloten. Die heeft deze opdracht dus alle vormen van sympathie verloren bij mij. Asshole. En ik zou toch wel willen beweren dat door dat pact van wit en geel ons team heeft verloren. 


Gelukkig heb ik de schade zoveel als mogelijk weten te beperken. Ik wil geld in de pot en troeven niet in het spel. Dus de hemel zij geprezen dat Brent mij alle stappen van wit doorgaf in het geheim, waardoor ik veel beter kon anticiperen en zorgen dat die jokers in ieder geval niet gepakt zouden worden. Aurynn van team geel hielp ook wel een beetje mee, maar volledig vertrouwen heb ik zeker niet in hem gehad. Dus ja, team geel kwam als eerste over de finish met drie vraagtekenjokers, wat kut is maar er was weinig tegen te doen. Vooral omdat het er dus op leek dat Mitch en Giorgio hen die jokers gunden! Nou dat is extreem verdacht van beiden. Why would you even? Ik bedoel ik heb met Brent een pact en gun hem best een joker, maar niet als het uiteindelijk een loterij wordt wie binnen het team die joker mag ontvangen. Denken ze niet na? Of speelt hier een Mol die die jokers niet uitmaakt en gewoon wil dat er zo min mogelijk geld wordt meegenomen?! Aan mijn team heeft het niet gelegen. Sydney wilde steeds voor het geld gaan, Tim heeft bijna niks toegevoegd en Arno raakte enkel verwikkeld in de suggestie dat hij een pact had met Mitch of Mrchipie. De andere teams en vooral de captains zijn dus wel verdacht.


Opdracht 2: Te Woordzoeker Staan
Nog een woordzoeker, maar gelukkig zat ik weer in het actieve groepje. Een coördinatie-opdracht waarin samenwerking en overzicht simpelweg de sleutel is. In de eerste ronde heb ik goed meegewerkt en ben ik braaf naar mijn twee locaties gegaan, maar in de tweede ronde wilde ik nou eens wat impulsiever te werk gaan. Het was de afspraak om met overzichten te werken, goedzo Lunagirl en Arno, maar ik ga gelijk naar een locatie zonder te overleggen, onder het mom van snelheid en dat treuzelen maar saai is. Dus dat hele festival liep daardoor een beetje mis. Nu ben ik wel zo plichtsgetrouw dat ik niet alles fout wilde doen, dus alsnog een locatie van mij die wel goed is doorgekomen, maar drie anderen dan weer niet. Met op het laatst nog even een sprint tevergeefs om vals fanatisme uit te stralen. Het is nog maar de vraag of dat zo overkomt. Ik kan me ook voorstellen dat het eruit zag alsof ik de hele tijd goed bezig was. Zo jammer dat we dit jaar niet zo'n duidelijke nepmol als MollenvangR lijken te hebben. Misschien Giorgio nog die weer zo extreem aan het afwachten was. Ik heb zo het gevoel dat hij steeds zijn kaarten op zijn borst wil houden zodat hij alles kan overzien en zelf zijn rol verborgen houdt. Zo vroeg ik een keer of er nog mensen naar mijn locatie toe moesten (wat ik natuurlijk wel wist want ik heb alle lijstjes in bezit). Waarop hij vroeg waar ik dan stond. Echt hoor, je kan makkelijk even wat pagina's teruglezen. Als hij echt de Mol is dan weet ik niet met wat voor tactiek hij bezig is om onverdacht te blijven, als hij een kandidaat is dan snap ik hem wel. En verder was het Mols van Mitch dat hij naar een verkeerde locatie toeging, aldus Brent. Weer Mitch dus.


Barbados Got RealityNet
Ergens voor mij heel leuk, want ik heb toch wel een tijd gezeten aan mijn verhaaltje. Nu vind ik verhaaltjes schrijven vanuit een nukkig perspectief waarin alles misgaat heel leuk om te doen en vooral als ik er van die referenties in kan verwerken. Aurynn zei nog dat het meer dan een talent is. Dat vond ik wel lief, al zit er buiten deze opdracht geen praktisch nut aan. Genoeg zelfmedelijden! Even medelijden met de anderen, want wat voor talenten komen daar voorbij? Ik snap dat je beperkt bent in een entertainmentwaardig talent, maar een simpele foto opsturen is echt zo suf! Alsmede iets wat je al eens had gedaan in te sturen. Syd, Mrchipie, Timvdons, Giorgio, Lunagirl en Arno. Noem me een beetje geschift, maar ik denk dat je als Mol een beetje waarde wil bijdragen aan het spel door iets origineels en nieuws in te zenden. Je hebt immers toch een diepere band met de organisatie en dient soms als productieassistent. Dan denk ik toch eerder dat de Mol in het groepje van NF, Mitch, Aurynn, Wouterv en Brent zit. Die waren toch veel meer ingespeeld op deze editie.

Dan kan je je blindstaren op de verdeling die dikgedrukt is en wie daar verantwoordelijk voor zijn geweest. Maar ja als die toch al misgaat dan hoe je als Mol niet veel meer eraan te doen. Wat ik verdachter vind ik hoe iedereen het eigen talent heeft ingeschat. Syd die zegt dat ze een animatie heeft gemaakt geeft hoge verwachtingen, maar als het resultaat dan 2 seconden lang is, gaat dat niet zo hoog scoren he meid. En zo zijn er wel meer geweest die wat terughoudend waren in hun omschrijving, wat het gokken dus heel moeilijk maakte. Wat dat betreft heeft bijna iedereen de Mol geholpen. Bahalve Arno, die echt heeft getoond wat zijn inzending was. Goed gedaan knul, maar ik verdacht je toch al niet.


Verdenkingen
Dan komen we bij die irritante test aan, waarvoor ik gelukkig nog steeds een joker heb. Of ik die nog heb bepaal ik dan wel. En qua verdenkingen blijf ik op MitchK. Captain geweest; gelogen over zijn invloed, want ik krijg alles door van Brent, weinig over zijn inzending gezegd, een hele verkeerde indeling gemaakt, verkeerd gestaand op het festival. Het lijkt bijna te veel. Is zijn tactiek als Mol om zo veel te verstieren dat we gaan overdenken? Het is in ieder geval niet nodig om nu al zoveel op hem in te zetten. En lig ik eruit en blijkt hij alsnog de Mol, dan wordt het een heel pittig spel voor iedereen.

Mijn tweede verdachte is NF, maar dat is vooral omdat TimvDons en Lunagirl rap zijn gedaald. NF lijkt een fanatieke kandidaat, maar wie weet. Bij hem zie ik wel meer een mix van goed en slechte presteren en dat is volgens mij wat je als Mol wel wilt aan het begin. Daarnaast heeft hij een Mol als avatar en Lomperik als onderschirft, wat wel heel opzichtig is maar ook leuke dubbele bluf kan zijn.

Dan Wouterv, waarvan ik me echt nog eens achter mijn oor krap over die mogelijkheid. Ik had hem eerder al flink doen dalen omdat hij zo inactief was op Discord, maar hij is wel captain geweest en is vooral gegaan voor de jokers. Dat is gewoon verdacht. Wie weet wat zijn andere intenties waren in de rest van de opdrachten. Het zou zomaar kunnen, maar ik zou het ook wel raar vinden.

Op Aurynn, Giorgio, Luna en Timv wil ik minder inzetten. Arno, Syd, Brent en Mrchipie zijn de Mol niet. Maar ik hoop dat de rest dat niet doorheeft. En bij grote twijfel heb ik dus nog mijn jokertje. Tot de volgende keer... of niet.





Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #10 Gepost op: 30-04-2023, 21:31:38 »
Ook Syd deelt haar bevindingen over deze 2de afleveringen

Aflevering 2 vond ik een lastige aflevering. De opdracht Barbados got realitynet wilde ik eigenlijk iets heel leuks maken, maar ik merkte dat ik er nooit genoeg tijd voor ging hebben dus toen heb ik dat maar gelaten. Ik heb hier gewoon iets ingestuurd wat ik al eerder een keer ooit heb gemaakt. Ik vond de opdracht sowieso lastig, omdat je moet inschatten hoe hoog iemand zijn talent eindigt. Ik vind zulke dingen altijd een beetje naar. Dus ik heb daar niet al te veel mijn mening gegeven.

De opdracht ingetuind was ook best wel lastig qua het inschatten. Achteraf was het beter geweest als we een plan hadden gemaakt als groep zijnde. Zodat we elkaar de juiste aantal stapjes konden geven. Maar dit is niet gebeurd, hierdoor is er ook echt veel te weinig in de pot gekomen :(

De woordzoeker opdracht vond ik wel heel leuk, omdat je hier ook echt wel goed moest puzzelen, maar hier werd ook wel veel gekloot hoor... Als een iemand al verkeerd staat of iemand staat vast dan weet je al dat je nooit een juist woord krijgt. Ik vond dat best wel frustrerend. Giorgio die was ook heel erg tijd aan het rekken. Want ik stond dus vast op een locatie waardoor ik niet door kon. Op dit moment vond ik Giorgio echt mega verdacht.

En deze aflevering viel mijn bondje af :(

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #11 Gepost op: 30-04-2023, 21:33:02 »
Het is nu zaterdag 25 februari 2023, een paar momenten voor de tweede executie. Ik heb de test dus al reeds gemaakt, wat niet mijn gewoonte is voor het schrijven van een biecht omdat ik dan misschien nog tot bepaalde inzichten kan komen, maar het voelde goed aan om het gewoon even op die manier te doen. Vorige executie was er eentje met een twist, want er stonden 13 stoelen in plaats van 12 stoelen. Mrchipie zat namelijk nog in het spel, dat had niemand verwacht! Hij heeft net als alle andere kandidaten de test moeten maken en als hij niet de slechtste was dan mocht hij blijven. En dat deed hij, hij kreeg een groen scherm. Goed voor hem, maar natuurlijk wel slecht voor het spel omdat je wel gewoon mensen wil zien sneuvelen om zelf verder te geraken in het spel. Ik vond het voor Timmyrookworst natuurlijk wel jammer dat hij als eerste afvaller zijn valiezen moest pakken. Stiekem wel blij voor mezelf, maar toch, ik had graag meer van hem gezien omdat hij een enthousiaste nieuweling was. Hij stond totaal niet op mijn verdachtenlijstje en ik heb hem maar sporadisch gesproken, dus ik kan helaas weinig afleiden van zijn afscheid. We gaan je missen Timmy! De vorige executie heeft maar liefst 40 minuten geduurd, dus ik zat wel volledig onder de stress. En dat terwijl ik zelf dus niet eens mijn scherm gezien heb. Achja, we zien het straks wel tijdens de tweede executie. Wat deze tweede aflevering betreft heb ik eigenlijk vrij weinig stof om over te roddelen. De opdrachten waren relatief rechtlijnig en duidelijk. Ik heb vooral weer veel gepraat met mijn bondgenoten Chardo en Aurynn over het spel. Met Giorgio heb ik ook wel leuk gepraat over de zaken des levens en ook met NF07 heb ik nog steeds contact via WhatsApp. Dat gaat allemaal prima zo, we hebben zelf even een momentje gebeld in de RN-server waar ik met Chardo en Arno mocht aanhoren wat Mrchipie moest doen omdat hij geen golden ticket had. Hij zei zelf dat hij de verboden woorden van opdracht 1.2 mocht kiezen en eigenlijk vond ik het best logisch dat hij dat mocht doen. Mijn verdenkingen liggen na deze aflevering vooral bij Mitch, Wouterv en NF07. Ook Timvdons, Giorgio, Lunagirl en zelfs Aurynn heb ik meegenomen bij het invullen van de test. Chardo, Arno, Chip en Sydney verdenk ik totaal niet. Die zijn in mijn ogen niet de Mol en zoals Chardo het zo mooi heeft gezegd tegen mij vandaag: "Soms moet je gewoon een slot op een tunnel zetten."


Bij opdracht 2.1 Ingetuind? had ik eigenlijk niks te zeggen. Ik werd geen 1e of 2e kapitein, dus ik zat er eigenlijk een beetje bij voor spek en bonen. Dat is ook wel een beetje de reden dat deze opdracht in de D-tier terecht komt in mijn ranking. Ik hoorde wel dat er veel werd gekonkeld en dat Giorgio en Wouter toch wel actief bezig waren deze opdracht. Ik heb daar zelf relatief weinig van meegekregen, maar ik heb het via via wel gehoord. Ik vond het wel schandalig dat de hosts de spelregels van ganzenbord (waar deze opdracht volledig op was gebaseerd) niet goed kennen! Want als je voorbij het laatste vakje komt in ganzenbord, dan moet je een aantal stappen terug zetten. Meestal staat daar dichtbij zo'n vakje waarbij je nog meer stappen achteruit moet gaan, dus dat had wel de nodige spanningen met zich meegebracht in dit spel denk ik. Ik vond dat eigenlijk wel een gemiste kans. Er werd ook weer in het rond gestrooid met vraagtekenjokers! Ik ben ook zo iemand die zich dan benadeeld voelt als ik zelf geen troeven krijg en ik heb nu al het gevoel dat iedereen (vraagteken)jokers heeft behalve ik! Sorry voor het geklaag. Ik denk trouwens dat, wanneer je een vraagtekenjoker hebt ingezet, je een bepaalde vraag uit de test moet kiezen die dan omgezet wordt naar een goed antwoord. Dat maakt het nog steeds een troef, maar minder krachtig dan een joker. Het zou me verbazen mocht er een negatief effect aan hangen, want dan is het toch geen troef meer? Maar ja, niets is wat je denkt! Opdracht 2.2 Te Woordzoeker Staan vond ik leuk! Ik zag dat er in het speeltopic chaos is ontstaan, wat de hosts en de Mol vast graag hebben gezien. Jammer dat de tweede ronde eigenlijk niet uit werd gespeeld, maar dat lag meer aan het slakkentempo van de kandidaten dan aan de opdracht. Deze opdracht had wellicht in de B-tier gestaan als ik niet om te tuin geleid werd (!) door bij het groepje van "de talenknobbels" te gaan. Ik dacht mijn taaltalent in de strijd te gooien, maar ik moest alleen maar woorden zoeken in zo'n suffe woordzoeker. Eigenlijk had ik prima alleen in dat team kunnen zitten, want volgens mij heeft Aurynn geen enkel woord gevonden! Op zich wel een handige positie, want Aurynn en ik hebben laten uitschijnen dat we een paar woorden "niet" hadden gevonden om een paar kandidaten op een verkeerd spoor te brengen en te laten uitschijnen dat er meer is fout gelopen dan in werkelijkheid het geval was. Niemand vroeg me echter hoe die opdracht is verlopen, dus ik heb wel een beetje het gevoel dat sommige kandidaten totaal niet met het spel bezig zijn. Ik heb enkel Chardo verteld hoe de vork aan de steel zat. We hadden in realiteit eigenlijk alle woorden gevonden, behalve lickrish en chune. Die waren ook écht fout volgens de lijstjes. Er had meer verdiend kunnen worden, maar dan hadden de kandidaten wat meer hun best moeten doen in ronde 2. Opdracht 2.3 Barbados Got RealityNet vond ik inhoudelijk wel leuk, want ik heb mijn eigen talent kunnen showen. Maar ik vond de opdracht ook een tikkeltje voorspelbaar. Op zich niet erg, want dit is wel een opdracht waar ik denk veel informatie uit te kunnen halen. De Mol wil namelijk niet dat er (veel) geld wordt verdiend. Sommige mensen waren wel heel mysterieus over hun talent en ik vond het ergens wel jammer dat we eventuele (anonieme) commentaar van de zury niet hebben kunnen zien. Dat vind ik net altijd zo leuk om te lezen! Al bij al wel een creatieve opdracht en ik vond dat sommigen het ludiek hebben aangepakt, wat ik zeker kon appreciëren.

En dat was het zo'n beetje voor deze keer! Over 10 minuten gaat de executie van start en ik ben, zoals gewoonlijk, best zenuwachtig. Ik vind van mezelf dat ik best goed en logisch heb gespreid, en hopelijk is dat voldoende. Groetjes aan iedereen die dit leest en hopelijk tot de volgende keer!

Wat zijn Patries haar bevindingen deze 2de aflevering?

Goedemorgen Heren,
Aflevering 2 alweer voorbij, een aflevering waarin in meer tijd had om de opdrachten goed te bekijken, door te lezen en net iets meer te speuren…🧐
3 opdrachten bijna tegelijk, ergens krijg ik een soort error in me hoofd, even rustig over je heen laten komen en bedenken hoe ga ik dit doen, maar aan de andere kant die tijd is er ook niet aangezien de meeste wel meteen aan staan, op een paar uitzonderingen daar gelaten. Maar voor mij geld momenteel ik sta ermee op en ga ermee naar bed en het een grote mindfuck blijf vinden want wie is nu wel en wie nu niet te vertrouwen, online liegen blijft zoveel makkelijker als in real life. Het andere voordeel is wel dat je online uit kunt zetten en even niet hiermee bezig hoeft te zijn en dat heb ik dan ook af en toe gedaan..🛋️
Ganzenborden, oud hollands gezelschapsspel maar dan met een widm sausje, Aurynn bleek de teams te mogen bepalen en wat was ik daar dankbaar voor, zat met een aantal van mijn hoofdverdachten in een team, maar wat ging het makkelijk eigenlijk en veel in overleg, totdat er tussen de teams afspraken werden gemaakt, ik raakte langzaam het overzicht een beetje kwijt en trok me terug op de achtergrond, want als ik wel wat opperde had ik ook wel het gevoel dat er niet echt geluisterd werd dan maar niet en observeren wat er verder gebeurt🫣
De woordzoeker, super leuke opdracht, zit goed in elkaar en hier kun je misschien heel goed de mol aan het werk zien, Mitch die op een verkeerde plek staat (iets met carnaval en veel drinken en daardoor niet goed kunnen lezen???) of een Tim die zichzelf ergens neerzet terwijl er een overzicht is van waar je heen zou moeten! Kwestie van niet goed lezen of echt een molactie… Lastig, lastig, lastig, want ergens overheen lezen gebeurt mij ook.  Ondertussen stond ik gezellig bij Mitch op de kraam mee te hossen en hadden we een feestje. 🍟 🍔 ☕
De talentenjacht, wat een drama wat ga ik doen als wereldkampioen vals zingen een liedje insturen, denk niet dat ze daarop zitten te wachten. Hmmm dansen sporten lukt momenteel niet ivm met een blessure dus dan maar iets met fotografie, halve dag zitten zoeken tussen foto’s want maak er gewoon veel te veel. Hoog eindigen had ik niet verwacht en echt inschatten ja is echt lastig ken jullie daar echt niet goed genoeg voor en merk dat dat echt in sommige dingen in mijn nadeel werkt, maar goed dit moet ik ook loslaten en gewoon lekker doorgaan, want uiteindelijk komen we er wel!
☕ mocht een van jullie straks tijd hebben kan ik de test doen...
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 21:38:05 door GerritDeBloempot »

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #12 Gepost op: 30-04-2023, 21:42:42 »
Aflevering 3

Wouter is blij met het behalen van de 3de aflevering!

Hey,

aflevering 3 én ik zit er nog in.  ::bravo::
Man, ik was nerveus. Ik kon echt niet goed spreiden de laatste aflevering én ik deed lang over de test
(gelukkig maakt tijd nu niet uit, de kans dat iedereen de mol nu al doorheeft én tijd belangrijk wordt is nog niet nu).
maar ik ben door én ik ben een verdachte kwijt (sorry Chardo, maar dit maakt mijn leven gemakkelijker in dit spel)

Mijn vraagtekenjoker is ingezet, maar wat doet het? Geen idee. pfff. Dat zie ik later wel.

Maar sinds de test  én de nieuwe opdrachten ben ik over mijn verdachten aan het twijfelen. Want, sommige geven mij een raar gevoel.

Bij de groepjesopdracht is het bij mij fout gelopen (onbedoeld 1x, een test de andere maal) maar tim en Mitch deden ook dingen fout. Tim blokkeert iets omdat Chardo vaststaat waar hij OOK naar toe moet en Mitch zet zichzelf ergens waar die niet thuishoort.

Wat deed Giorgio, eigenlijk niets. Maar die was enorm sturend met ganzenbord (samen met Mitch).

Wat deden Brent en Aurynn? De woordzoeker waar ze afhankelijk waren van al de rest. Als de mol daar zit, kon het zomaar helemaal goed gaan bij ons. en dan? Hoe kan je dan mollen? Ze vonden 10/13 correcte woorden. Dat is gewoon goed en beiden stonden buitenspel bij ganzenbord .

Deze opdrachten zijn ook weer zo raar: Brent en Giorgio doen nog niets bij de foto-opdracht.  Aurynn en Mitch liggen eruit, en tim zt er nog op.


Ik kan mij niet voorstellen dat een mol 3 opdrachten zo passief is als giorgio ( groepjesopdracht, foto en de talenten deed hij ook amper iets). Dat zou mij enkel Mitch, TIm, Brent en Aurynn geven waarvan Mitch het meeste en gerichte molt; tim af en doe rare dingen doet (groepsjesopdracht of de carnavalsopdracht waar hij 1 woord gebruikt waarbij veel uit de pot kan). Ik hou die twee het meeste in de gaten met AUrynn en Brent als opties (maar dan moet Brent iets meer gaan doen nu, anders valt hij ook af).



Week 3 zit er al weer op voor Patries

En toen zat er ineens weer een week op. Na alle zenuwen tijdens de executie afgelopen keer voelde ik me iets zekerder deze week.
Al heeft de exit van Chardo me heel erg aan het denken gezet! Heb chardo leren kennen als een hele slimme en tactische speler. Dus hoe kan het zijn dat hij er zo snel al uitvliegt?
Een grote mindfuck blijft het zeker.

De opdrachten deze week vond ik lastig. De foto opdracht was erg leuk en goed te doen alleen jammer dat je er dan uitvliegt met dieren in de avond. Waar vind je die?? En hoe bedenk je zoiets. Onze creatieve oplossing vond ik echt wel goed alleen was dat niet de bedoeling dus bleef ik met Wouter en Mitch achter op een station en dat een paar nachten lang..

De casino opdracht was lastiger. 21en ken ik wel alleen met wat andere regels. Bluffen lijkt op een ander spel wat ik ken maar is het net niet helemaal en met 4 kids en een vakantie dat nu uitzoeken is geen optie. Dus dan maar laten zitten en mochten we deze ronde overleven volgende week maar goed in verdiepen. Want dan hebben we een dubbele executie. En die word extra spannend natuurlijk.

Dan de school opdracht. Biologie is de meest logische keus voor mij en gelukkig wilde niemand anders die. Maar biologie is natuurlijk heel breed en een klein deel ligt in mijn vakgebied.  Maar de Latijnse naam voor blinde darm zullen ze niet vragen🤣 nee  vragen over planten aan de grootste planten moordenaar die je maar kunt bedenken. Misschien word het tijd om me daar eens in te verdiepen en misschien kan ik ze thuis dan levend houden...

Dan hebben we nog de vele gesprekken die online plaats vinden.  De een stuurt je die kant op en de andere een hele andere kant. Wat moet je ermee. Maar ondanks dat je niet met iedereen evenveel contact hebt is het een leuke groep mensen met ieder zijn eigen manier van spelen...

Mijn nummer 1 verdachte blijft echt mitch... een leuke fanatieke kandidaat die het spel leuk speelt en eigenlijk op de manier waarop ik het zelf ook zou spelen. Dus hoop ook echt dat hij het is. Daarnaast vind ik Tim en Wouter ook nog steeds verdacht. Giorgio en Brent laat ik steeds meer zakken. Maar ook dit is heel dubbel. Giorgio ben ik bijna zeker van want de gesprekken die we hebben zijn heel oprecht. Brent is en blijft heel mysterieus. Wouter begint steeds meer te zakken en Tim blijft de speler die je steeds vergeet dat hij meedoet. Goede dekmantel
Alles samenvattend blijft mitch mijn nummer 1 maar ook omdat ik het gewoon een hele leuke mol zou vinden en denk dat hij het ook heel goed zou kunnen.
En nu afwachten op de executie en kijken of we nog een aflevering verder mogen...


Wouter weet het niet meer

Beste spelleiding,

ik word gewoon gek van dit spel. Want ik weet het niet.
Ik heb nog maar 5 verdachten én alle 5 hebben ze dingen waarvoor je ze kan verdenken en dingen waarvoor je ze kan vrijspreken.

Mitch, Brent, Aurynn, Tim en Giorgio: 1 van jullie is het. Maar ik weet nog niet wie.

Pff, dit is te spannend.


Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #13 Gepost op: 30-04-2023, 21:45:22 »
De 3de Brentbiecht!



Ter nagedachtenis van Chardo, die op hartverscheurende wijze van ons werd ontnomen.

Het is vandaag 3 maart 2023 en ik zit hier in het station in Mechelen te wachten op de trein richting Nederland. Vanavond ga ik Chardo, Aurynn en onze host Frank zien voor een zéér late secret santa! Natuurlijk gaat Frankje me meteen verklappen wie de Mol is, dus ik kijk er al helemaal naar uit. En Chardo … mijn ogen zijn nog steeds zo rood als zijn scherm door alle tranen die ik de voorbije week heb gelaten. Ik mis hem ontzettend in dit spel en het voelt niet meer hetzelfde aan. Zoals jullie lezers weten had ik een topbondje met die knul. Ik wist dat hij ook veel gesprekjes en een bondje had met Syd. Voor mij was het dan ook een mooie opportuniteit om die meid even aan te spreken en te bonden. En wat bleek? Ze is echt een top persoon! Ik heb deze week al heel fijn met haar kunnen babbelen en ik vertrouw haar onvoorwaardelijk. Ze stond ook ergens onderaan mijn verdachtenlijstje, dus ik had haar sowieso vroeg of laat al geschrapt. Daan had me voor de tweede test op de hoogte gebracht hoe hij ongeveer ging spreiden. Zijn hoofdverdachte was MitchK, daarna NF07, dan Wouterv, Lunagirl, Timvdons, Giorgio en Aurynn. Sydney, Arno en Mrchipie nam hij niet mee in zijn test. Dat heb ik zelf ook amper gedaan, dus ik vermoed dat ik deze test opnieuw mag doen. MitchK kan ik hierdoor schrappen en NF07 eigenlijk ook. Ik zie Chardo best nog slim spreiden en hem 8/9/10 vragen op zijn top 3 inzetten. Ik heb stevig met Sydney gepraat en zij heeft lager dan ikzelf ingezet op zowel NF als Lunagirl. Dat betekent theoretisch dat Timvdons, Giorgio, Aurynn of heel misschien Wouterv de Mol moet zijn. Maar daar heb ik het moeilijk mee. Timvdons is er amper, heeft weinig impact op het spel en lijkt een zeer select aantal molacties te hebben. Giorgio praat privé best veel met mij, maar ik voel aan de gesprekken en zijn houding dat hij vooral anderen probeer te testen. Daarnaast heeft hij een aantal anti-mol acties waardoor ik hem toch ook wat minder verdenk. Aurynn heb ik wel nog even geanalyseerd, en die heeft toch wel wat molacties op zijn kerfstok. Maar die knul is privé zo onmols bezig. We kletsen best vaak over het spel en ik heb totaal niet het gevoel dat hij als Mol te werk gaat. Hij stelt ook af en toe wat vraagjes aan de host, maar dat kan ook gespeeld zijn. In ieder geval doet hij dat dan zeer goed. Daarnaast zie ik Frank hem ook niet meteen kiezen omdat hij in een Discord-editie van Frank al eens de Mol is geweest. Wouterv verdenk ik lichtjes, maar ik twijfel omdat Chardo hem wel gewoon in zijn top 3 had staan. Ik kan me amper voorstellen dat quasi iedereen nu al goed zit op de Mol. Daarnaast vind ik Wouterv ook iets te weinig impact hebben om de Mol te zijn. Hij is een klein beetje onzichtbaar, maar dat kan ook een enorm voordeel zijn als Mol. Ik heb er voor gekozen een risico te nemen en Syd, Chip, Arno, Mitch, NF en Lunagirl te schrappen als potentiële Mol. Ik ga dus spreiden over Wouter, Giorgio, Timvdons en Aurynn. Over die laatste twee wat meer dan over die eerste twee in ieder geval. Ik ben in ieder geval trots dat ik al even ver ben gekomen als in WidM 2020 en ik hoop van harte dat ik verder mag komen!



De opdrachten van deze week waren best leuk. De vloekopdracht had op zich relatief weinig om het lijf, maar ik vond het wel leuk tussendoor. Alleen jammer dat het toch niet helemaal duidelijk was wat nou wel of geen vloek was. Het begrip zal blijkbaar ruim geïnterpreteerd worden, maar het is niet zeker hoe ruim. Ik denk dat ik sowieso totaal ga flippen als daarover een vraag in de test komt. Opdracht Bijdeles vond ik ook fijn. Een meer simpele opdracht, maar ik hou wel van dit soort themaquizjes. Ik ben ook stiekem trots op de hosts dat er 1 minuut tijd was om alle vragen op te lossen in plaats van die vermaledijde “Je mag niet opzoeken!”-regel. Op zich kon je één vraag nog snel opzoeken, maar de rest moest je op parate kennis beantwoorden. Fijn dat ik won van Ricardolientje! Ik had ergens wel verwacht dat er nog een tweede ronde zat aan te komen en dat bleek ook zo te zijn. Eerlijk, deze ronde heb ik expres verpest omdat ik mezelf een beetje verdacht wou maken. Ik wist perfect hoe die religieën op volgorde moesten worden gezet, maar ik had geen zin om dat goed te doen. Dus even boeddhisme en hindoeïsme wisselen was de boodschap. Terwijl dat ik dit aan het typen ben is dat klote bluf spel nog steeds aan de gang! Ik denk dat de hosts dit spel een beetje onderschat hebben, want een kaartspel is altijd tricky en vergt ook gewoon veel aandacht van de hosts. Op zich hou ik wel van dit soort gokspelletjes, dat brengt toch altijd een beetje spanning en sensatie. Ik merkte wel dat NF07 wat baalde, want die had speltechnisch een relatief kleine rol. Jammer dat de hosts het finalespel hebben moeten schrappen, want ik ben wel benieuwd wat dat inhield. Misschien zal het nog gebruikt worden in een latere fase van het spel, we gaan het meemaken! Tot slot had je nog de Ontspoord opdracht en die vond ik ook leuk. Die had wat meer lagen en het was fijn om te zien hoe iedereen z’n best ging doen om foto’s te trekken tijdens deze opdracht. Soms merkte je dat mensen aan het aarzelen waren om uit te stappen en soms gingen er gewoon te veel mensen uit. Nu ik dit aan het typen ben zit ik serieus na te denken waarom ik Timvdons eigenlijk nog verdenk. Want die 50 stopcontacten fotograferen was quasi onmogelijk. Hij had prima mee uit kunnen stappen en niets kunnen bijdragen, dan had er ook minder geld in de pot gezeten. Hij heeft immers de finish gehaald, en de Mol gaat toch wel gewoon uitgestapt zijn? Al bij al een prima aflevering (behoudens het feit dat ik de jolige Chardo mis). Ik hoop vurig dat ik nog een joker te pakken weet te krijgen, maar die dekselse Arno zit dat spel ook zo enorm te rekken. Sorry hoor, maar als je de Mol bent, dan wil je toch even wat tempo maken om je hosts tevreden te stellen? Dat zou Wouter toch ook wat minder verdacht maken, want die is ook zo tergend langzaam en roept veel te vaak dat iemand bluft.

In ieder geval deel ik enkel met Sydney welke personen ik verdenk en ik hoop dat zij met mij hetzelfde doet. In ieder geval is zij de enige persoon die ik op dit moment echt vertrouw. Ik merk wel dat meer personen naar me toe komen nu Chardo is afgevallen, ik denk ook dat iedereen had verwacht dat we een bondje zouden zijn. Best logisch als je het mijn vraagt. Mijn “bondje” met NF07 is gebaseerd op los zand en MitchK komt alleen maar aan mijn deur krabben wanneer hij informatie nodig heeft. Aan de ene kant wil ik Mitch erin houden omdat ik 99% zeker weet dat hij niet de Mol is, maar aan de andere kant wil ik hem geen informatie geven omdat hij een geduchte tegenstander kan zijn. Ik zou wensen dat hij ergens naar het einde toe afvalt zodat hij toch nog de nodige bliksemafleider kan zijn voor de echte Mol. In ieder geval ga ik morgen pas de test maken en ik hoop dat ik mijn strategie kan aanhouden. Normaal gezien haal ik de finale als ik de derde aflevering weet te overleven, dus fingers crossed! Ik hou van iedereen die dit leest, kusjes aan je zusjes!


Mitch verteld weer even over de huidige gang van zaken!

https://vocaroo.com/1iKpupn7Ia5X


Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #14 Gepost op: 30-04-2023, 21:47:18 »
Dit was niet Syd haar aflevering...

Dit was toch wel de aflevering waarvan ik had gehoopt dat die nooit zou komen. Mijn bondgenoot Chardo viel namelijk de vorige aflevering af. Nu stond ik er dus weer alleen voor... toch? Oh nee wacht, wie hoor ik daar? Het is BRENT! Ik was heel blij dat Brent op me af stapte, want wij hadden dus allebei een bondje met Chardo en dus ook allebei veel info. We hebben onze lijstjes naast die van Chardo gelegd en hierdoor hebben wij eigenlijk kei veel info gekregen. Hiermee kwamen we Aurynn in het vizier...

Bij de face to pokerface opdracht stond het geluk zo niet aan mijn kant haha. Ik viel gelijk de eerste ronde af :(

En dan hebben we ontspoord.... JA... Dat was echt niet leuk! Want die boot heb ik wel degelijk gezien en op de foto gehad, maar helaas werd deze niet goed gekeurd, dus ook deze opdracht kon ik niet meer verder spelen wat ik wel jammer vond. Het werd dus een rustig weekje.

Bij de opdracht Bijdeles heb ik het ook helemaal verprutst, wat een flop kandidaat ben ik toch ook



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #15 Gepost op: 30-04-2023, 21:53:36 »
Aflevering 4

Een chaotische aflevering volgens Syd

Als we het over chaotische afleveringen hebben is dit er wel een van. De restaurant opdracht was echt pure chaos met onze groep. Er zat echt niets van structuur in. Het leek alsof iedereen maar wat deed. Ik vond dat achteraf best jammer, want ik denk als we probeerde een plan te maken dat er wel wat van had kunnen komen.

De opdracht inschatten begreep ik in eerste instantie best wel goed. Ik wist dat je op zoek moest gaan naar je voorwerpen om geld te verdienen, maar er zat ook een joker in het spel en dit vond ik waardevoller in deze fase van het spel dan geld in de pot spelen. Helaas was Aurynn me voor, dus ging ik maar voor die vraagtekenjoker. Ik ben dus maar gewoon random kisten gaan pakken in de hoop dat die er tussen zat. Op deze manier maakte ik mezelf misschien ook een beetje verdacht voor de andere kandidaten. Achteraf denk ik dat dit niet is gelukt, want ja zoals we nog weten heb ik de eerste aflevering 1000 euro in de pot gespeeld.

De opdracht met de enveloppen. Hier voelde ik mij heel zuur. Want ik stuurde op precies hetzelfde moment 2 enveloppen die ik wilde, als NF. Alleen hij was net eerder. Hierdoor kon ik nog maar 1 envelop kiezen die ik wilde pakken. Als ik net een paar seconden eerder was had ik namelijk al gelijk zelf de 2 jokers in bezit. Ik heb met NF proberen te onderhandelen, in de hoop dat hij de envelop aan mij zou geven. Ik deed dan alsof ik hem een joker zou geven, wat ik natuurlijk niet van plan was. Ik wilde die 2 jokers hier eigenlijk echt voor mezelf houden. Want er zou een dubbele executie aankomen had ik vernomen, dus ik had die jokers toch wel allebei nodig eigenlijk. Helaas zag ik ook wel in dat er met NF niet te onderhandelen viel op dat moment, dus ben ik maar voor safe gegaan en heb ik hem de envelop gegeven in ruil voor 1 joker. Beter iets dan niets toch?



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #16 Gepost op: 30-04-2023, 21:53:55 »
Het eerste deel van een nieuwe Brentbiecht!



Als dit spel verfilmd zou worden, dan zou dit liedje afspelen tijdens het moment dat ik mijn 4e test maak. Zo spannend is het.

Het is zaterdag 11 maart 2023 en hoogstwaarschijnlijk ga ik vanavond laat de test maken. Dubbele executie zo blijkt. Misschien met nog een bijkomend twistje aan, we zullen het zien. Arno had me vorige week al gezegd dat er deze aflevering een dubbele executie zat aan te komen, dus voor mij was het geen donderslag bij heldere hemel. Ik zit in een impasse met mezelf, want aan de ene kant wil ik vol voor één kandidaat gaan. Aan de andere kant wil ik mijn kansen niet verknoeien door nu al op één kandidaat in te gaan zetten. Het is zeer moeilijk, ik denk dat we simpelweg met een goede Mol zitten. Er laten weinig kandidaten in hun kaarten kijken en je merkt dat het spel toch vrij individueel gespeeld wordt. Na de exit van Chardo heb ik erg veel aan Sydney, maar ik voel me op één of andere manier toch vrij geïsoleerd in dit spel. Vermoedelijk ga ik gewoon all-in op één persoon gaan en dan hopen dat ik een goede gok heb gewaagd. Waarom? Er zitten (of zo lijkt het toch) zo absurd belachelijk veel (vraagteken)jokers in het spel dat ik benadeeld ben. Als ik het goed heb bijgehouden hebben Aurynn, NF07, Syd, Timvdons, Giorgio én Mitch op dit moment elk minstens één (vraagteken)joker in handen. Ik weet nog steeds niet wat zo'n vraagtekenjoker precies doet en met een dubbele executie die eraan komt voelt het aan dat ik zelf een vogel voor de kat ben als ik nu nog optimaal ga spreiden. We zijn ondertussen meer dan 4 weken ver in het spel waardoor ik het gevoel heb dat iedereen min of meer al een select aantal verdachten heeft. Mrchipie staat permanent onderaan mijn lijstje. Hij voegt te weinig toe aan het spel, heeft geen molacties en is over het algemeen niet verdacht. Daarna komt Mitch die ik mag afstrepen omdat hij de hoofdverdachte was van Chardo. Daarnaast gedraagt hij zich de voorbije twee afleveringen ook best keurig en kandidaats. Wat Lunagirl betreft hebben Syd en ik onze testresultaten van testen 2 en 3 met elkaar gedeeld. Sydney had op test 2 zo belachelijk weinig vragen op haar ingezet dat Chardo niet had kunnen afvallen die aflevering als Lunagirl de Mol was. Iemand waar ik ook een dikke streep door trek is Timvdons. Naar mijn gevoel heeft Timvdons als mogelijke Mol te weinig grip op het spel. Ik kan relatief weinig goede molacties bespeuren en een feit is dat er een vraag zat in test 3 waar gezocht werd naar een quote van de Mol. Er zat geen quote bij van Timvdons waardoor ik hem weliswaar durf af te strepen, in de plaats daarvan waren er twee quotes van Giorgio. Vervolgens durf ik NF07 af te strepen omdat Sydney slechts 5 vragen op hem heeft ingevuld tijdens test 2, terwijl NF07 in de top 2 stond van Chardo's verdachtenlijstje. Ik kan me niet voorstellen dat Daan zo weinig vragen op hem ingezet zou hebben, dus dat risico durf ik zeker te nemen. Daarnaast is NF07 best een paniekvogeltje en stuurt hij me privéberichtjes als hij wat informatie nodig heeft. Hij is duidelijk op zoek naar allerlei informatie, wat me een erg kandidaats gevoel geeft. Vervolgens is Syd aan de beurt. Ze staat niet zo ver omdat ik haar per sé verdacht vind, maar meer omdat ze het in theorie nog prima kan zijn. En hoewel ik haar een fantastische meid en bondgenote vind, ben ik er volledig van overtuigd dat zij het niet is. In de eerste aflevering pakte ze zomaar 1250 euro en deze aflevering verzilverde ze 500 euro terwijl dat totaal niet nodig was als Mol. Mijn droom is om met haar de finale te halen en ik hoop zo dat ons dat samen gaat lukken.

Dan komen we bij de top drie: Giorgio, Wouterv en Aurynn. Door Giorgio heb ik reeds een potloodlijn getrokken. Hij stond vrij laag op Chardo's lijstje waardoor het zeker kan dat hij de Mol is. Maar deze aflevering heeft Giorgio bijvoorbeeld nul boetes gepakt bij Inschatten en ook nul schatten geclaimd. Geen geld verdiend, maar ook geen mingeld. En dat lag bij deze opdracht toch wel voor het rapen. Daarnaast heeft hij minder molacties dan de andere twee overgebleven verdachten. Belangrijk is ook om te vermelden dat ik relatief veel contact heb met Giorgio. Ik merk enorm dat hij anderen probeert uit te testen en ook heel graag informatie wenst te verzamelen. Gisteren nog loog ik tegen hem over de schatten die ik heb gepakt bij Inschatten en hij flipte volledig omdat daardoor zijn lijstje niet meer klopte. Privé komt hij erg kandidaats over en hij heeft, zoals ik zei, een geringer aantal molacties waardoor ik ervoor kies om hem niet mee te nemen tijdens test 4. Giorgio is voor mij niet de Mol. In principe blijf ik dus met twee hoofdverdachten over: Wouterv en Aurynn. En eerlijk gezegd heb ik het daar heel moeilijk mee. Over Wouterv weet ik relatief weinig omdat hij vrij gesloten speelt en ik gewoon geen contact met hem heb. Door zijn meer gesloten speelstijl heeft hij ook minder vat op het spel dan Aurynn. Aurynn speelt aan de andere kant dan weer erg kandidaats en maakt foutjes die iedereen zou kunnen maken. Zijn gemijmer privé over het spel en de hosts komt ook heel authentiek over waardoor de twijfel bij mij als een bom toeslaat. Daarnaast is hij vorig jaar nog maar de Mol geweest in een spel van Frank. Waarom zou hij hem opnieuw kiezen? Het probleem bij Wouter is dat zijn anti-molacties eerder over weinig geld gaan en ik hem daardoor moeilijk kan afstrepen. Echter moet ik in mijn achterhoofd houden dat Wouterv op plaats 3 stond op Chardo's verdachtenlijstje en dat Aurynn slechts op plaats 7 stond. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen bij test 2 de Mol al op het spoor zou zijn. Nu moet ik wel zeggen dat bij Barbados Got Realitynet hij een lijstje plaatste waar 2 mensen correct stonden, terwijl in het lijstje van Aurynn maar één iemand correct stond. Daarnaast bleef Wouter bij Face To Pokerface maar "bluf" zeggen terwijl de tijdsdruk erg hoog lag en de opdracht afgerond moest worden. Bij Aurynn heb ik dan weer het probleem dat hij bij Ingetuind geen kapitein werd, wat toch wel een gewilde rol is als Mol. Als niet-kapitein had je gewoon niets te zeggen tijdens die opdracht. Het is nu aan mij om een keuze te gaan maken en ik heb besloten om voor Aurynn te kiezen. Dit hoofdzakelijk omdat Wouter bij Ontspoord de kans had om 4 mensen in één keer achter te laten bij een bepaald station, meer bepaald toen zijn groepje hun naam moest gaan fotograferen. Die kans heeft hij niet benut waardoor hij best onmols overkomt bij mij. De belangrijkste reden dat ik nu op Aurynn ging lag voornamelijk toen ik vorige week Ontspoord verder ging analyseren. Zijn groepje moest foto's maken van voertuigen en hij plaatste een foto van een fiets. Het viel me eerst totaal niet op, maar pas toen ik de opdracht bekeek op mijn gsm en per toeval ging inzoomen zag ik op de oranje sticker het woord "fuck" staan. Dit was een opdracht waarbij we als groep niet mochten vloeken waardoor ik Aurynn ervan verdenk dit als zeer subtiele en briljante molactie gebruikt te hebben om nog een extra keertje te vloeken. Het kan toeval zijn, maar nu blijkt dat bij Inschatten één zilveren object (de zilveren sleutel) 250 euro waard was in plaats van 125 euro zoals alle andere zilveren objecten. Toen ik privé ging navragen wie wat had gepakt bleek dat Aurynn de zilveren sleutel had gepakt terwijl hij die niet nodig had. Er ging dus 250 euro uit de pot in plaats van 125 euro en dat alles samen maakt dat ik deze test all-in ga op Aurynn. Desondanks dit reeds week 4 is lijkt dat vroeg, maar de vele jokers en dubbele executie dwingen me daar een beetje toe. Ik deel mijn gedachtengang enkel met Syd en met niemand anders, zij is de enige die ik ook maar een beetje vertrouw. Als ik een rood scherm krijg, dan ben ik enorm misleid geweest door de Mol en dan moet ik zeggen dat die het heel goed heeft gespeeld. Als ik een groen scherm krijg, dan ga ik daar niet meer van af stappen en ga ik vol voor het geld en de winst de komende afleveringen. Ik heb namelijk zelf geen idee of ik ook maar een beetje verdacht ben, maar ik ga uit van niet. Ik laat het dan als taak bij de Mol om mij een beetje verdacht te maken bij de anderen mocht diegene dat wensen.

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #17 Gepost op: 30-04-2023, 21:54:37 »
En wederom eens kijken hoe de opdrachten door de vleeskeuring van Brent komen..


De opdrachten deze week waren voor mij heel uiteenlopend. Hoewel het niet echt mijn bedoeling is om hier te gaan ranten vond ik de envelopjes-opdracht erg ondermaats. Enerzijds snap ik dat zo'n opdracht in het spel zit omdat het een standaard WidM-opdracht is. Anderzijds denk ik echt, jongens, gooi daar toch eens een twist in. Deze opdracht was zo droog en basic. Waar is het mysterieuze gedeelte en waar is die tweede laag? Waar is dé plus? Gooi toch eens een minjoker of een mintijd voor de test in een envelopje om wat spanning te creëren in plaats van die zoveelste cliché items als jokers, vraagtekenjokers, geld en mingeld die iedereen gaat verzamelen. Sorry, maar dit was gewoon saai. Daarnaast was er in mijn ogen weinig te mollen in deze opdracht. Laat mensen toch eens werken voor hun jokers. Gelukkig hebben de andere twee opdrachten de aflevering naar een hoger niveau getild. Inschatten vond ik een erg leuke opdracht, want ik hou ervan om zo'n overzichtje bij te houden wie wat heeft gedaan. Zat goed in elkaar, maar natuurlijk moesten er weer jokers zitten in bepaalde kistjes. Voorspelbaar? Jazeker. Maar op zich moest je wel meer moeite doen om deze dan te bemachtigen en is het aantal enigszins beperkt. Dat kan ik dan wel nog door de vingers zien. Het boetesysteem vond ik eerlijk gezegd niet heel goed uitgelegd. Blijkbaar mocht je enkel "praten" tijdens je eigen beurt, maar ik vond niet dat dat heel duidelijk uitgelegd was in de opdracht. Verder dus een prima opdracht, ik vond het wel leuk om even te nepmollen tijdens deze opdracht en allemaal kistjes te graaien waarvan ik geen idee had wat er in zat. Razende Restaurantrunners was op papier echt een sublieme opdracht en had wellicht in de S-tier gezeten als er meer animo was. Ik vond de opdracht subliem, maar de uitvoering was best flauw. Ik vermoed dat de hosts iets meer kijkers hadden moeten ronselen of wat meer structuur hadden moeten brengen voor de kijkers. Het had een super leuke opdracht geweest als al die kijkers tegelijkertijd binnenkwamen en het dan pure chaos was voor zowel de obers, de barmensen als de keuken. Dat was enkel op zéér beperkte momenten zo waardoor het toch aanvoelt dat deze opdracht zijn doel een beetje heeft gemist. Maar zeker een verdiende A-tier voor het uitwerken van deze leuke opdracht, graag meer van dat in de toekomst! Ik vond het ook erg leuk dat de afvallers een kijkje mochten nemen en ik wil nog even mijn excuses bieden aan Tycho voor het smossen van de Caldo Santo op zijn kleertjes.

Zo, en dat was het weer voor Brentbiecht 4! Zoals gezegd maak ik 's avonds na de ontknoping van WidM de test en zal ik morgenmiddag bibberend voor mijn computerscherm zitten bij de executie. Ergens voel ik toch wel een twist aankomen omdat de dubbele executie nogal onspectaculair werd aangebracht. Stel dat Aurynn de Mol is en ik ga all-in op hem. Dan heb ik niks te vrezen, toch? Ik zie jullie graag, salut!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #18 Gepost op: 30-04-2023, 21:59:26 »
Wouter is er nog!

Ik ben er nog  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Ik begin meer en meer klaarheid te zien. Ik heb Giorgio en Tim geschrapt als verdachten.
Giorgio heeft wel enkele rare dingen, maar over het algemeen is hij als mol op momenten te passief. Zo deed hij niks mis met de woordzoeker, of bij de kisten of bij het restaurant.

Tim stond hoger bij mij, omwille van de woordzoeker maar doet niks mis bij de kisten, een opdracht waar meerdere personen dingen fout deden.

Dan behoud ik Mitch, Brent en Aurynn als mollen met Mitch als hoofdverdachte. Aangezien Brent en Aurynn beide vrij hard buitenspel stonden in aflevering 2, ze stonden bij de woordzoeker én geen kapitein bij ganzenbord.  Ik behoud hen omdat ik tunnelvisie wil vermijden, voor nu nog.

Mitch doet zoveel mis altijd én als hij geld pakt is het in opdrachten waarin al veel verloren ging zoals de quiz of het casino Hij strijkt zo hard met de eer bij het restaurant omdat al zijn woorden geraden zijn: NEWSFLASH dat komt niet door jou. Iemand noemde alle afvallers, dus MF zat daarbij. Timmy sprak over voor joker staan én Sanmol noemde cruise. JIJ had NUL,NUL invloed daarop maar strijkt met de eer.

Toch deed je me twijfelen, aangezien ik eerst niet had gekeken hoe de woorden geraden waren én Brent zoveel bestelde maar dingen had kunnen bundelen. Toen bekeek ik de opdracht goed én zag ik dat jij niks gedaan had voor die woorden én dat meerdere keren 1 ding bestellen of 1x veel bestellen hetzelfde resultaat was. Toen viel alles op een rij, Mitch jij bent het.

Je maakte een bondje met mij, maar je weet ook dat dit op lucht gemaakt is. Ik ga je wijsmaken dat ik op Brent en Aurynn zit. Jij weet wss dat ik op jou zit.

Toch durfde ik niet all-in te gaan, te risicovol. Ik heb geen jokers  maar ik kreeg hulp uit onverwachte hoek.

Giorgio beschuldigde mij van de mol te zijn, heerlijk. Ik antwoordde zo vaag dat ik hoop dat hij bij mij blijft. Mitch gaf af aan op Syd te zitten, dat kan niet. Ik  hield van de eerste 2 testen bij op wie ik hoeveel invulde en Syd scoort op test 2 echt maar 1.
Als jij de mol niet bent, zit je fout.

dan kom ik bij NF. Die geeft aan Syd en Luna mee te verdenken  ::ohno::.
Syd omdat die deze aflevering veel geld uit de pot pakt, en zo aflevering 1 doet vergeten. Ik geloof daar niet in.

WIDMO is een totaalconcept, ik snap dat de mol ook vertrouwen moet winnen maar als Syd de mol is heeft die aflevering 1 niks misgedaan én bij aflevering 2 niks mis bij de woordzoeker of talentenjacht en stond ze buitenspel bij  ganzenbord. Dat is toch geen mol, want op wat waren Chardo en Timmy dan gebaseerd bij hun test? Als  Syd de mol is, ga ik er graag uit, want ik heb liever een mol die het goed doet elke aflevering dan een mol die de eerste 2 afleveringen niks doet. (en ja, dit is zo raar als Syd de mol is, maar dat is ze niet).

Ik snap Luna, zij is niet alleen mijn bondgenoot (als enige met kinderen) maar ook ik verdacht haar aflevering 1. Aflevering 2 was ze weer passief als mol, en daar geloof ik niet in. Ik probeer NF te overtuigen, omdat hij mijn maatje is sinds dat we in WIDMO 2015 elkaar zo hard belogen in de ruilopdracht (raar, maar waar). Maar als jij op dit spoor blijft, ga ik je ook niet meer redden denk ik

Kortom, ik spreidde op mitch, Brent en Aurynn omdat ik weet dat als Giorgio en NF gelijk hebben ik beter als hun zal scoren op de test. Ook al vind ik Brent en Aurynn in aflevering 2 passief als mol (woordzoeker deden ze goed én ganzenbord deden ze geen moeite om kapitein te zijn, ze deden op andere vlakken wel goed hun best).

Als ik nu doorga, ga ik meer inzetten op mitch, all in zelfs. Tenzij Luna of Mitch rood krijgen, dan weet ik dat ik fout zat.

Aflevering 5

Mitch komt met een recap over de afgelopen 2 afleveringen!

https://vocaroo.com/1fHra6m9oafp




Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #19 Gepost op: 30-04-2023, 22:01:52 »
Ook timvdons besluit weer eens te biechten!

Hoi biechtstoel,

En toen waren we 26 dagen verder en ik heb niet meer gebiecht ::schaam::
Ik ben een beetje druk geweest om te biechten, dus helaas. Maar wat is er veel gebeurd. We zijn ondertussen bij aflevering 5 aangekomen en ik ben er nog ::oink:: Dat is ook voor de eerste keer.. Ik heb in ieder geval de laatste 8 gehaald. De grote vraag is alleen, wie van de andere 7 is de mol?

Aurynn staat nog steeds op mijn lijstje. Eigenlijk al van het begin. Hij is actief, maar ook niet te veel aanwezig. Tevens is hij met enige regelmaat op strategische plekken te vinden en verdiend ook niet heel veel geld...

Brent staat ook op mijn lijst, maar soms vind ik hem wel heel erg op de voorgrond spelen. Oké, daar staat hij wellicht ook wel een beetje bekend om (in ieder geval in mijn ogen), maar dat zou dan wel een goede dekmantel kunnen zijn. Toch zegt mijn gevoel om een of andere manier nee. Daarnaast heb ik, mede doordat NF07 er ook al over begon, wel het gevoel alsof hij onder een hoedje speelt met Syd en Aurynn om bepaalde posities voor elkaar te krijgen  ::vergroot::

Giorgio is iemand waar ik nog lastig een goed beeld van kan krijgen. Hij reageert wel, maar ook niet super veel. Verder vind ik de gesprekken met hem wel prettig. Ik heb hem wel nog meegenomen in mijn testen, dus wellicht is hij het toch? Ik blijf hem in de gaten houden.

MitchK is een grote twijfel. Hoewel ik hem wel elke keer braaf heb meegenomen, weet ik het nog niet zo. Hij zou het best wel eens kunnen zijn, maar heeft ook al veel goed gedaan. Waarom zou je immers een groot aantal kilometers rijden als je de mol bent? Toch heeft hij ook wel weer zijn momenten... Lastig

NF07 wil ik eigenlijk ook al afschrijven. Niet alleen is hij niet super actief maar hij heeft ook niet echt acties waarvan ik denk 'Jij bent het'. Ik heb hem ook al niet meegenomen in de laatste testen.

Syd heeft (bijna) voor een klein tunneltje gezorgd bij de trein-opdracht. Toen ik zijn foto's zag, vroeg ik mij af hoe Syd zoveel foto's in zo'n korte tijd heeft kunnen fotograferen met veel licht. De zon ging al bijna onder er en het leek veel lichter op de foto's. En ook de bestandnamen leken uit elkaar te liggen (x aantal foto's). Of Syd maakt heel veel foto's en ik zie spoken. Ik hou haar in de gaten  ::vergroot::

WouterV is in mijn ogen niet heel veel online en reageert ook maar sporadisch. Ik vind hem te afwezig om de mol te zijn. Ik heb hem al afgeschreven en ook al niet meer meegenomen in de testen.

Voor nu zou ik dus de test blijven inzetten op Aurynn, Brent, Syd en Mitch. Over Giorgio twijfel ik nog ligt, maar inzetten op 5 personen is wel heel veel... Wouter en NF07 zijn het in ieder geval niet.

Dat was het weer. HOpelijk ga ik nu wat vaker biechten.

Groeten ::zwaai::

Wederom is er een 'bondje' van Syd weggevallen


Luna en ik hadden een soort van vrouwenpact en ik wilde dit ook echt serieus nemen, maar ik had het gevoel dat ze met meer mensen wel goed overweg kon en ik wist niet in hoeverre de informatie tussen ons tweetjes bleef. Ik wist dat Luna heel erg op Mitch zat, maar Brent en ik wisten op dit punt al zeker dat het Mitch niet kon zijn, echter heb ik besloten dit niet met haar te delen. En ik voel me daar soms echt nog schuldig over, want je was echt zo’n leuke toevoeging aan de groep, maar dit vergrootte wel mijn kansen. Zoals ik al aangaf ik wist niet in hoeverre alles tussen ons zou blijven, dus daarom heb ik besloten die cruciale info niet met jou te delen. Verder twijfelde ik zelf nog tussen 2 mollen, Brent en Aurynn. Dus heb ik Luna ook proberen te sturen op Brent, waarvan ik dacht dat hij wel kandidaat zou zijn. Op deze manier kon ik “hopelijk” makkelijker Brent afstrepen. Luna is dus voor een groot deel door mij afgevallen de vorige aflevering, echt SORRY🥺 Maar ik ga voor jou verder strijden! Want er MOET minstens 1 vrouw in de finale komen toch!

De aflevering waar we nu in zitten is by far mijn opdracht! Toen ik de opdracht Annie Are You Okay zag was ik zo EXCITED! Ik kreeg er een mysterieus horror gevoel van. Eerst wilde ik graag het spelletje black stories spelen, maar ik merkte dat ik mezelf nooit in deze groep ging weten te krijgen. Voor de deelopdrachten had je wel veel tijd nodig, dus besloot ik mezelf daar maar in te delen en wat een geluk! Een horror film kijken voor widmo, dat is toch GEWELDIG?

Bij de opdracht presenteerblaadjes wilde ik heel graag met Aurynn presenteren. Ik wilde hem hier uittesten. Hij vond het oke om een vacaroo op te nemen en dat leek mij ook een strak plan. Echter door die “Syd” stem op te zetten denk ik dat sommige delen niet heel duidelijk over kwamen voor de andere kandidaten. Maar het was wel pure comedy!

De daar teken ik voor opdracht vond ik ook erg leuk. Al leverde me dit wel veel stress op. Als het gaat om zulke dingen ben ik echt een perfectionist. Dus ik besloot om de rest van de tekeningen af te raffelen. Helaas verdiende we met deze opdracht ook niet veel, maar ja ik had wel veel tekenplezier!