Als eerste de uitslag van de stemming op basis van de motivaties
Hee Wouter,
De slechtste motivatie is sowieso die van kandidaat 6. "Ik win sowieso niet", als je er zo in zit, dan kan je net zo goed niet meedoen.
De beste motivatie is die van kandidaat 4, maar die mag ik niet kiezen. Dan maar kandidaat 8, die heeft er in ieder geval nog werk van gemaakt.
Iedereen zet zichzelf wel in de underdog rol zeg 
Grt,
JW aka MU
9 is de beste
7 de slechtste
Sterkste: Kaart 5
Slechtste: Kaart 2
Hoi Wouter,
De beste motivatie vond ik kaart 3, de slechtste motivatie kaart 7!
Groetjes 
Kaart 1
Ik mag niet weg omdat de sfeer toch waarschijnlijk wel hard zal worden en ik probeer het toch zo luchtig mogelijk te houden. Bovendien ben ik denk ik ook geen groot gevaar.
-> Deze persoonlijk neemt gelijk aan dat de sfeer niet goed wordt wanneer het spel hard gespeeld wordt, wat niet mijn streven is natuurlijk. Ik snap wel waar de aanname vandaan komt, dus heel raar vind ik deze opmerking niet
Wat dat betreft vind ik het dus wel een meerwaarde dat deze persoon het ook luchtig wil houden en geen ruzie wil creëren. Zulke mensen mogen wel langer door van mij.
Kaart 2
Ik mag het spel absoluut niet verlaten, omdat ik sfeer breng maar ook een versterking ben voor het spel. Ik speel slim, maar ik maak ook graag plezier. Na het Nederlands Elftal mag ook ik niet het spel verlaten...
-> Deze persoon gooit het ook op het brengen van een goeie sfeer, en noemt zichzelf een slimme speler die lol wil maken, maar er wordt heel weinig toegelicht, dus heel convincing is het daarom niet.
Kaart 3
Ik heb veel zin om dit spel te spelen en ik heb de serie op YouTube ook gevolgd. Een andere kans om dit coole tactische spel mee te maken heb ik niet, dus ik ga er elke aflevering alles aan doen om leuke dingen te doen en mezelf te vermaken. Als je houd van drama moet je niet bij mij zijn, ik wil alleen entertainment veroorzaken op een manier die niet mensen persoonlijk aanvalt of kwetst, maar saai hoeft het daardoor absoluut niet te zijn!
-> Schitterende motivatie al zeg ik het zelf
. Na het insturen hiervan dacht ik al gelijk dat dit me nog wel eens een target zou kunnen maken, dus dat is niet zo handig. Als ik het zo vergelijk met de rest zal ik vast niet als slechtste motivatie gekozen worden, want er zitten er wel wat tussen die minder goed of minder toegelicht zijn vind ik. Maar als mensen ervanuit gaan dat de beste motivatie immuniteit wint of iets dergelijks, dan geven ze die waarschijnlijk liever niet aan mij na het lezen hiervan. Eerder aan iemand die niet zoveel van het spel weet of niet te strategisch lijkt.
Kaart 4
Wanneer je mij er als eerste uit stemt, dan verlies je een vriend! Iemand die voor jou door het vuur gaat, elke ronde weer voor je klaar staat. Dit spel kan je niet in je eentje winnen, je hebt vrienden nodig. En met mij als vriend, dan kun je heel ver komen!
-> Haha, ik krijg van deze juist hele onbetrouwbare vibes, iemand die gelijk iedereen aan zijn kant wil krijgen en met iedereen wil samenwerken. Dit werkt niet zo lekker als het een motivatie richting de hele cast is ipv specifieke personen.
Kaart 5
Ik mag absoluut niet als eerste het spel verlaten, omdat ik gewoon te gezellig ben! Ik ben de vrolijke noot tussen de (wannabe) meestertactici.
-> Korte toelichting dit. Deze persoon gaat het spel waarschijnlijk niet heel serieus nemen en niet al te tactisch over zijn of haar beslissingen nadenken. Dat is wel gezellig maar ook heel onvoorspelbaar en lastig om in te schatten. Wat gaat zo iemand bij de final 4 doen en wie gaat die draggen? Ik heb liever voorspelbare tegenstanders.
Kaart 6
"Ik win sowieso niet, dus het is alleen maar handig voor de rest als ik verder kom in het spel."
-> Deze vind ik best wel zwak. Waarom win je niet? En als je niet gaat winnen, ga je het dan op z'n minst proberen? Ik heb hierdoor de neiging om deze persoon er snel uit te willen want dan blijven er spelers over die meer hun best doen en hard spelen.
Kaart 7
Ik mag zeker niet als eerste afvallen. Ik heb altijd pech in spelletjes en zoveel heb ik niet te doen deze vakantie, dus ik zou graag nog wel effe blijven.
-> Korte toelichting, maar wel een die deze persoon enigsinds de gunfactor geeft en symphatiek maakt. Ik zou het zielig vinden als deze persoon er heel vroeg uit lag.
Kaart 8
Waarom ik sowieso het spel niet als eerst mag verlaten? Omdat ik heel graag dit spel wil spelen en ver wil komen in het spel. Ik heb me niet ingeschreven om als eerste het spel te verlaten. Ik wil uiteraard winnen, net als iedereen. Als ik terecht verlies dan is het zo, maar ik wil en zal er alles aan doen om het spel zo lang mogelijk te mogen en kunnen spelen. Ik zou het daarnaast ook jammer vinden om als eerste het spel te moeten verlaten. Ik heb me mede ingeschreven omdat ik graag een (groot) strategisch spel wil spelen en als je dan als eerste afvalt dan zou dat heel zuur zijn.
-> Deze persoon doet ongeveer hetzelfde als de vorige, alleen is deze beter toegelicht nog en het komt daardoor nog oprechter over. Ik zou ook niet willen dat deze persoon het spel als eerste verlaat.
Kaart 9
Ik mag absoluut niet als eerste het spel verlaten omdat ik de leukste speler ben. Ik ben actief, kan het met iedereen goed vinden, ben zo eerlijk mogelijk, ben loyaal en niet gemeen. Wie zou mij nou niet erbij willen houden?
Wat ik vooral heel positief vind is dat deze persoon actief gaat spelen, das belangrijk om er samen een leuk spel van te maken 
Sterkste motivatie:
Beetje tactisch
, maar ik zeg dat Kaart 9 de beste is! Lekker actief spelen.
Slechtste motivatie:
Kaart 6 vind ik het zwakste, klinkt niet gemotiveerd deze
.
Beste motivatie:
Wanneer je mij er als eerste uit stemt, dan verlies je een vriend! Iemand die voor jou door het vuur gaat, elke ronde weer voor je klaar staat. Dit spel kan je niet in je eentje winnen, je hebt vrienden nodig. En met mij als vriend, dan kun je heel ver komen!
(ik wil een vriend!
)
Slechtste motivatie:
Ik mag zeker niet als eerste afvallen. Ik heb altijd pech in spelletjes en zoveel heb ik niet te doen deze vakantie, dus ik zou graag nog wel effe blijven.
(Stap uit je slachtofferrol. En je wilt dit alleen spelen omdat je niets beters te doen hebt?
)
6 vond ik de slechtste en 8 de sterkste.
Hoi Wouter,
Kaart 3 is het beste, kaart 5 het slechtste 
Groeten Tim
Sterkste is kaartje 4 minst sterke is kaartje 2
Er was een gelijkspel bij zowel de slechtste als de beste
Bij de beste was er een 2-2-2-2-1 stemming waarbij Swifty, Tim, MU en Bjorrn allemaal 2 stemmen hadden. Hans kreeg 1 stem van Brent en hierdoor moest Brent opnieuw stemmen op één van de 4.
Doe dan maar kaart 9.
Hierdoor won swifty de beste motivatie.
Bij de slechtste motivatie was het een 3-3-2-1 stemming waarbij Chip en Brent de meeste stemmen hadden maar ook MitchK en Hans kregen stemmen. Aangezien Brent en Chip niet op elkaar stemden, werden zij niet gevraagd om opnieuw te stemmen want ze konden enkel op elkaar gaan. Tim bepaalde dus wie de slechtste motivatie had.
Hmm lastig…
Twijfelde nog wel over 6 dus is stem nummer 6 als slechtste 
Eigenlijk koos Tim dus Brent als slechtste, en onrechtstreeks speelde hij zichzelf ook zo uit het spel.
Brent won hier de LOS die hij ook speelde.