Auteur Topic: [sequester] Biechten  (gelezen 297 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester] Biechten
« Gepost op: 23-08-2021, 00:08:39 »
Hier vinden jullie alle biechten terug
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2021, 00:30:21 »
Als eerste de uitslag van de stemming op basis van de motivaties
Hee Wouter,

De slechtste motivatie is sowieso die van kandidaat 6. "Ik win sowieso niet", als je er zo in zit, dan kan je net zo goed niet meedoen.

De beste motivatie is die van kandidaat 4, maar die mag ik niet kiezen. Dan maar kandidaat 8, die heeft er in ieder geval nog werk van gemaakt.

Iedereen zet zichzelf wel in de underdog rol zeg  ::rofl::

Grt,
JW aka MU

9 is de beste

7 de slechtste

Sterkste: Kaart 5
Slechtste: Kaart 2

Hoi Wouter,

De beste motivatie vond ik kaart 3, de slechtste motivatie kaart 7!

Groetjes ::zwaai::

Kaart 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Deze persoonlijk neemt gelijk aan dat de sfeer niet goed wordt wanneer het spel hard gespeeld wordt, wat niet mijn streven is natuurlijk. Ik snap wel waar de aanname vandaan komt, dus heel raar vind ik deze opmerking niet  :P Wat dat betreft vind ik het dus wel een meerwaarde dat deze persoon het ook luchtig wil houden en geen ruzie wil creëren. Zulke mensen mogen wel langer door van mij.

Kaart 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Deze persoon gooit het ook op het brengen van een goeie sfeer, en noemt zichzelf een slimme speler die lol wil maken, maar er wordt heel weinig toegelicht, dus heel convincing is het daarom niet.

Kaart 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Schitterende motivatie al zeg ik het zelf  ::). Na het insturen hiervan dacht ik al gelijk dat dit me nog wel eens een target zou kunnen maken, dus dat is niet zo handig. Als ik het zo vergelijk met de rest zal ik vast niet als slechtste motivatie gekozen worden, want er zitten er wel wat tussen die minder goed of minder toegelicht zijn vind ik. Maar als mensen ervanuit gaan dat de beste motivatie immuniteit wint of iets dergelijks, dan geven ze die waarschijnlijk liever niet aan mij na het lezen hiervan. Eerder aan iemand die niet zoveel van het spel weet of niet te strategisch lijkt.

Kaart 4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Haha, ik krijg van deze juist hele onbetrouwbare vibes, iemand die gelijk iedereen aan zijn kant wil krijgen en met iedereen wil samenwerken. Dit werkt niet zo lekker als het een motivatie richting de hele cast is ipv specifieke personen.

Kaart 5

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Korte toelichting dit. Deze persoon gaat het spel waarschijnlijk niet heel serieus nemen en niet al te tactisch over zijn of haar beslissingen nadenken. Dat is wel gezellig maar ook heel onvoorspelbaar en lastig om in te schatten. Wat gaat zo iemand bij de final 4 doen en wie gaat die draggen? Ik heb liever voorspelbare tegenstanders.

Kaart 6

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Deze vind ik best wel zwak. Waarom win je niet? En als je niet gaat winnen, ga je het dan op z'n minst proberen? Ik heb hierdoor de neiging om deze persoon er snel uit te willen want dan blijven er spelers over die meer hun best doen en hard spelen.

Kaart 7
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Korte toelichting, maar wel een die deze persoon enigsinds de gunfactor geeft en symphatiek maakt. Ik zou het zielig vinden als deze persoon er heel vroeg uit lag.

Kaart 8
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-> Deze persoon doet ongeveer hetzelfde als de vorige, alleen is deze beter toegelicht nog en het komt daardoor nog oprechter over. Ik zou ook niet willen dat deze persoon het spel als eerste verlaat.

Kaart 9
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wat ik vooral heel positief vind is dat deze persoon actief gaat spelen, das belangrijk om er samen een leuk spel van te maken  :)

Sterkste motivatie:
Beetje tactisch  :P, maar ik zeg dat Kaart 9 de beste is! Lekker actief spelen.

Slechtste motivatie:
Kaart 6 vind ik het zwakste, klinkt niet gemotiveerd deze  ::niet-ok::.
Beste motivatie:
Wanneer je mij er als eerste uit stemt, dan verlies je een vriend! Iemand die voor jou door het vuur gaat, elke ronde weer voor je klaar staat. Dit spel kan je niet in je eentje winnen, je hebt vrienden nodig. En met mij als vriend, dan kun je heel ver komen!

(ik wil een vriend!  :D)




Slechtste motivatie:
Ik mag zeker niet als eerste afvallen. Ik heb altijd pech in spelletjes en zoveel heb ik niet te doen deze vakantie, dus ik zou graag nog wel effe blijven.

(Stap uit je slachtofferrol. En je wilt dit alleen spelen omdat je niets beters te doen hebt? ::hand:: )

6 vond ik de slechtste en 8 de sterkste.

Hoi Wouter,
 
Kaart 3 is het beste, kaart 5 het slechtste ::zwaai::

Groeten Tim

Sterkste is kaartje 4  minst sterke is kaartje 2

Er was een gelijkspel bij zowel de slechtste als de beste

Bij de beste was er een 2-2-2-2-1 stemming waarbij Swifty, Tim, MU en Bjorrn allemaal 2 stemmen hadden.  Hans kreeg 1 stem van Brent en hierdoor moest Brent opnieuw stemmen op één van de 4.

Doe dan maar kaart 9.

Hierdoor won swifty de beste motivatie.

Bij de slechtste motivatie was het een 3-3-2-1 stemming waarbij Chip en Brent de meeste stemmen hadden maar ook MitchK en Hans kregen stemmen. Aangezien Brent en Chip niet op elkaar stemden, werden zij niet gevraagd om opnieuw te stemmen want ze konden enkel op elkaar gaan. Tim bepaalde dus wie de slechtste motivatie had.

Hmm lastig…

Twijfelde nog wel over 6 dus is stem nummer 6 als slechtste ::zwaai::

Eigenlijk koos Tim dus Brent als slechtste, en onrechtstreeks speelde hij zichzelf ook zo uit het spel.

Brent won hier de LOS die hij ook speelde.




klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2021, 00:45:16 »
Heeeey biecht! Effe geheim biechtend dit keer!

We zijn gestart! en ik mag meedoen ::boogie:: Bij zap was ik vergeten te biechten omdat het nergens stond ::rofl::

En hou van biechten omdat het een extra dimensie geeft voor jullie kijkertjes thuis!

Nou ik die meedoe aan een spel die met stemmen te maken heeft. ja bij big brother ging het goed, dus ja waarom niet hier!

Ik ben onwijs blij met de groep daarom omdat ik met het grote deel al een klik heb en spelletjes heb gespeeld. wat het ook moeilijker maakt. Effe alle mensen langs.
Molfreak arno: Jaaaa wat leuk ::love:: Ik hoop ook echt dat hij verder komt in een spel. de arme schat. Kan door gun factor echt ver komen. en daar zit zijn kracht ook. zie ons samen wel ver komen.
Bjorn: Leuk! een oude bekende! in big brother discord waren we een verbond samen, tot het einde.... maar in een zelfde soort spel terug samen. kan goed uitpakken voor mij. maar ik denk dat ik wel beetje het van de zijlijn ga bekijken met hem.
Swifty:De vrouw met 9 levens! Echt ik ga ook niet beginnen met haar weg krijgen, ik join haar liever in een bondje.  als 2 sterke spelers van het spookschip van zap, denk ik dat we de krachten kunnen bundelen om sterker te worden.
Mitch: Ja wat ruzies en discussies gehad afgelopen weken dus hopelijk daar niks meer mee. super leuk dat hij meedoet. Kan heel erg anders gaan spelen. hou ik in de gaten. sowieso af en toe beetje kletsen, maar alle belangrijke dingen ga ik niet delen in ieder geval.
Putyourhansup: De gene die ik het minst heb meegemaakt in spelletjes en op het forum. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft allemaal. maar peilen kan ik hem niet.
Timvdons: Weinig gezien tot nu toe, maar sowieso erg goeie speler. ugm big brother was hij echt enorm vervelend die we gelukkig toch hebben uitgeschakeld gelukkig.  maar idk wat ik van hem kan verwachten dit spel. ik ga wel effe een praatje maken.
Monkeysuncle: Ah de eerste die me een berichtje stuurt ::love:: Eentje die wel eens ver kan gaan komen door eht socializen en niet echt vijanden heeft. gaat sowieso een van mijn trouwste bondjes blijven <3
Brent: Oh nee, daar heb je brent weer! Ja ik ga sowieso een stokje steken, want brent is een gevaarlijke speler waarbij je niet weet of hij te vertrouwen is of niet. Ik hoop dat ik hem er snel mogelijk uit kan knikkeren.

Goeie concurrentie wel veel deelnemers die ik naar me toe kan trekken! Ik heb hoop en vertrouwen dat ik ver kan komen!


De eerste stemming kwam eraan

Ik stem graag op TimvDons

Ik stem met pijn in het hart op Tim

Hey Wouter ::zwaai::

Ik stem op mezelf en ik gebruik de Locus of Safety ook voor mezelf. Ik vermoed dat de stem op mezelf dan ook gewoon ongedaan wordt gemaakt. Zoniet, of indien je niet op jezelf mag stemmen, gelieve me hier dan over te berichten.

Groetjes,
Brent

Ik stem op Brent omdat ik toch het minst met hem heb gesproken en het voor de rest een hele moeilijke keus was :-\\

Ik stem op Brent

Hoi Wouter

Ik stem op Brent. Niet Ierse omdat ik hem eruit wil, maar omdat ik hiermee de meeste kans heb om niet in het duel te komen.

Groeten  ::zwaai::

Mijn stem gaat vandaag naar mijn grootste bedreiging in Sequester.
Je speelt puur op gevoel, nou, mijn gevoel zegt dat dat niet goed is voor mij, dus ik stem op jou MolfreakArno .

Hoi Wouter,

Mijn stem gaat naar Brent.




Hoi Wouter,

Ik stem om TimvDons te elimineren. Biecht volgt later.

Groet,
Monkeysuncle


klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #3 Gepost op: 23-08-2021, 00:46:00 »
En we zijn begonnen!

Best een verrassend lijstje deelnemers. Bjorrn en Monkeysuncle (voortaan MU want veel te lange naam om te typen) had ik wel verwacht. PutyourHANSup en Timvdons (Hans en Tim) wel enigszins verrassend, MrChipie (Chip) had ik niet echt verwacht. En bijv Hillo en Nieky had ik heel erg wel verwacht.

Al met al leuke groep!

Ik kende Sequester niet, dus ik heb seizoen 4 helemaal gekeken voor de start van dit spel, en ben begonnen aan seizoen 2. De winnaar van seizoen 4 heeft het behoorlijk eerlijk gespeeld en vond loyaliteit erg belangrijk. Ik wil het ook graag op die manier spelen  :)

Aan wie ik het meest loyaal ben staat voor mij al snel vast: MU. Bjorrn of Tim zou te voorspelbaar zijn, en van de 'nieuwere' spelers vind ik MU het gezelligst. Gelukkig lijkt hij ook voor mij als final two partner te kiezen, fijn. Ik ga tegen hem helemaal eerlijk zijn. Tegen anderen zo eerlijk mogelijk, alleen als het gaat om mijn loyaliteit aan MU ga ik mogelijk wel liegen.

Het begint meteen al lekker, ik blijk de beste motivatie te hebben. Direct een berichtje van Brent, hij blijkt de doorslag te hebben gegeven. Brent is ook een gezellige nieuwere speler.
Ik moet als dank voor mijn eerste eigen veiligheid direct al iemand in de gevarenzone zetten. Blegh. Ik besluit een oproep te plaatsen om contact te zoeken (al heb ik al wat mensen gesproken voor deze oproep). Wie mij niet contact maakt kans op de gevarenzone. Als ik naar bed ga, heb ik nog niets gehoord van Hans en van Molfreak Arno (Arno). Als dat zo blijft wordt het Hans, besluit ik. Gelukkig voor hem stuurt hij mij kort na mijn bedtijd nog wel een berichtje. En dus wordt het Arno.
Het voordeel van Arno in de gevarenzone plaatsen is dat ik de kans erg klein acht dat hij überhaupt stemmen krijgt. Iedereen vindt hem een schatje, en iedereen vindt het jammer dat hij vaak snel afvalt. Na de nominatie zoekt Arno wel contact en maken we een gezellig babbeltje  :D

De keten gaat verder, en uiteindelijk staan er dan 5 in de gevarenzone en moeten we stemmen. Iedereen vraagt iedereen wie wie stemt, en de naam Tim komt snel naar boven. Ik denk ook dat Tim minder sterk is in het sociale spel dan MU, Brent of Arno. Ik heb wel een goed contact met Tim, dus ik ga niet op hem stemmen. Ik vertel eerst Hans en later ook Brent eerlijk dat ik twijfel tussen hen 2en.
De discussies gaan door, en het lijkt erop dat er een schifting komt tussen spelers die al jarenlang spellen doen op RN en de nieuwere spelers. En daar word ik dus in meegetrokken, omdat ik niet op Tim wil stemmen. Ik baal wel van dat onderscheid en ik doe mijn best om met iedereen te kletsen. Alleen met Mitch heb ik vrijwel geen contact, en ik zeg dan ook tegen 2 personen dat het jammer is dat Mitch niet in de gevarenzone staat  :P

Chip zegt mij dat hij op Brent gaat stemmen. Als dat zo is, is hij degene die de tweedeling doorbreekt, en dat vind ik tof. Maar ik durf er niet helemaal op te vertrouwen dat hij het doet. Ik meld wel aan Bjorrn dat Chip dit heeft gezegd, in de hoop dat we met een stem op Brent Tim kunnen sparen.
Brent waardeert overigens mijn eerlijkheid over dat ik twijfel tussen hem en Hans. Hij voelt zijn naam wel rondzoemen denk ik, maar niemand zegt het openlijk tegen hem. Hopelijk helpt mijn eerlijkheid me om niet uitgekozen te worden voor het duel. Hij is overigens ook eerlijk terug en vertelt mij een geheimpje: zijn motivatie was blijkbaar de slechtste. Slimme bondingstactiek Brent!

Het is in ieder geval direct al spannend. Ik ben heel benieuwd naar de eliminatieceremonie, en wat er gebeurt met de slechtste motivatie. Kom maar op!  >:D

.

Er is al van alles gaande en ik heb niet heel veel tijd om tot in detail uit te leggen, maar ik zal even een poging wagen.

Uiteraard werk ik samen met Bjorn, hij is de enige die ik 100% vertrouw (en vice versa).
Dan hoort Tim daar ook bij.
En voor de rest heb ik met iedereen contact, met sommige spelers meer dan met andere. Met Swifty probeer ik ook samen te werken, met monkey en Brent heb ik ook al fijn gekletst.

Chipie wil alle touwtjes in handen hebben en nu al het spel overheersen. Hij denkt dat hij voor mij heeft bepaald dat ik Bjorn naar safety stuurde (terwijl ik dat sowieso al serieus overwoog). En nu wil hij het liefst Tim in het duel hebben zonder dat hij op Tim moet stemmen. Monkey, Mitch, Arno en Brent gaan waarschijnlijk op Tim. Chipie probeert mij over te halen ook op Tim te gaan, zodat hij zelf kan switchen naar Brent en hem dus geen blaam treft. Maar ik hou stug vol bij chipie dat ik op Brent ga, in de hoop dat chipie toch zelf op Tim gaat.

Eigenlijk wil ik helemaal niet op Brent of Tim stemmen, maar ja. Het liefst zie ik Tim in het duel staan, want dan is de kans het kleinst dat Bjorn of ik als tweede duellist wordt gekozen. Brent zou zo nog maar eens Bjorn of mij het duel in kunnen trekken. Brent is een sympathieke kerel, ik heb al heel fijn met hem gekletst en ik zou zeker met hem kunnen samenwerken. Ik stem nu dus op Brent, maar ik hoop dat er een meerderheid op Tim is. Tim is sterk in duels, dus ik schat zijn winkansen daar hoog in. De ideale uitkomst voor mij zou dus zijn: ik stem niet op Tim, Tim krijgt toch de meerderheid van de stemmen, Tim kiest iemand uit het groepje monkey/Mitch/Arno/Brent/chipie als tweede duellist en die tweede verliest dan het duel.

Het hangt allemaal af van zoveel factoren. Ik zie het ook nog zo gebeuren dat ik word geblindside (misschien heeft chipie aan Brent doorverteld dat ik op hem ga, bijvoorbeeld). Maar ja, dat is dan maar zo. Ik kan deze ochtend niet meer online komen, dus meer kan ik niet doen.

klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #4 Gepost op: 23-08-2021, 00:46:09 »
Biecht aflevering 1

1 out, 7 to go.
Wat tof dat het spel is doorgegaan en ik heb het nu al naar mijn zin gehad.
De openingstwist was goed en kon gelijk individuele tactieken exposen.
En ik wist safety te bemachtigen dus dat gaf me iets meer welkome flexibiliteit bij de vote  :D.

Ik zal beginnen bij de bondjes die ik gevormd heb. Zodra ik zag dat Hans meedeed heb ik heb gelijk benaderd voor een bondje. We zijn goeie vrienden en vinden het ook leuk om samen ver te komen + ik kan Hans redelijk dingen laten doen die gunstig zijn voor mij, dus ik wil hem graag beschermen indien mogelijk.
En daarna houdt het ook wel een beetje op met mensen die ik echt kan beschermen, de rest wordt allemaal fake en puur uit zelfinteresse, want dat is hoe je naar mijn mening de meeste kans maakt in Sequester  ;D.

Ik heb desalniettemin ook een bondje met Tim gesloten, daar heb ik in Discord Big Brother ook goed mee samengewerkt en hij is goed in opdrachten, dus ik wil hem aan mijn kant hebben. Inmiddels zijn we samen met Hans het Lookie Lookie bondje.

Met de meeste andere spelers heb ik ook goed contact kunnen maken: Swifty, Monkeysuncle, MrChippie, Brent. Deze mensen kende ik ook al een beetje van andere spellen, maar niet heel goed. Mitch kende ik slecht maar hij zei me dat ie een strateeg was net als ik, dus die kan ik misschien nog overtuigen met tactische argumenten. Van MolfreakArno kreeg ik de slechtste vibe, als in, super lieve en sympathieke jongen, maar hij deelde weinig met me en zij vooral op gevoel te spelen. Dit vertelde me dat hij waarschijnlijk eerder met zijn vrienden mee stemt en dus niet met mij.

Goed, over naar mijn algehele strategie voor ronde 1. De safety bemachtigen via Hans was gelukkig goed te doen. Het zat niet tegen dat Hans in de gevarenzone gegooid werd, want hij wil me natuurlijk graag helpen. En wie ik zelf in de gevarenzone moest gooien was ook minder lastig, want Monkeysuncle zei me al dat hij het niet erg vond om zelf te gaan. Prima, easy choice, niet mijn probleem.

De stemming was wat lastiger, want dit is waar ik zelf nog in gevaar was. Ik kon gekozen worden als duel tegenstander. En dit is waar mijn tactiek heel duidelijk is. Het liefst wil ik altijd dat een bondgenoot van mij het duel verliest, zodat die mij niet kiest en dat ik invloed heb op wie die wel kiest, met als voorkeur dat mijn bondgenoot uiteraard het duel wint en ik een gevaarlijke tegenstander kwijt ben. Voor de eerste stemming ging het tussen Tim en Brent, waarbij dat redelijk gestuurd werd door Mitch en Monkeysuncle, die volgens mij Arno als simpele volgeling erbij hebben. I see what they are doing. Ik kan natuurlijk doen alsof ik niet echt met Tim samenwerk, maar het leek mij slimmer om dit juist kenbaar te maken, en redelijk transparant te zijn in op wie ik wel en niet wil stemmen.
Awel, ik zie Tim en Brent ook beide als sterke spelers in proeven, dus die wil ik niet boos maken. Daarom heb ik ook tegen beide gezegd dat ik op ze allebei niet wilde stemmen, en ik koos Arno als alternatieve target. Het zou zo zielig zijn als hij weer als eerste afviel, dus dat ging toch niemand doen. Een veilige optie om mijn vote te throwen dus, waarbij ik het wel wilde laten lijken alsof ik hem er echt het liefst uit wilde.

Het resultaat was uiteindelijk perfect in my opinion. Brent speelde een LOS waardoor mijn bondgenoot Tim naar het duel moest. Het zou waarschijnlijk een 4-4-1 tie zijn, superkut voor mij, dus ik kom goed weg. Nu heeft Tim Mitch gekozen, iemand met veel invloed die niet echt met mij samenwerkt, en zowel Tim als Brent zijn blij met me omdat ik niet op hen stemde. Vooral Brent benadrukte nog eens dat hij vooral mensen wil targetten die op hem hebben gestemd. En doordat mijn vote gerevealed werd, wist hij zeker dat hij mij kon vertrouwen.

Goed, nu heb ik dus hopefully 2 sterke duellisten aan mijn kant, en als het tegenzit en Tim gaat, weet iedereen in ieder geval dat ik een bondgenoot kwijt ben en daalt mijn threatlevel ook een beetje.

Dat was aflevering 1. Ik mag niet klagen. Ik ga waarschijnlijk wel op momenten absoluut op iemand moeten stemmen die er ook uitvliegt, maar als dat gebeurt is het wel mijn plan om dat iemand te laten zijn die ik aan kan in een duel.

Peace out en tot de volgende keer biechtstoel  ::zwaai::


Heeey tijdje niet gezien! effe recapen over mn gebeurtenissen prive.

Ik heb echt een mastermind positie. Ik heb veel gesprekken en goeie vertrouwelingen. Enige met wie ik weinig gesprekken had is brent. ook omdat ik hem gewoon niet vertrouw. Fijn dat Arno mij koos in de opdracht. Ik wil echt met Arno in de finale staan  ::hug:: 

Ik moet iemand kiezen voor de gevarenzone :-\\ Ik heb veel vriendjes in het spel, dus ik koos hans omdat ik met hem het minste heb gesproken. Later heb ik veel met hans gesproken om hem van het duel weg te houden en vond ik hem wel leuk en chill om mee te praten, idk of ik hem lang in het spel wil hebben. Maar snel had ik uitgevogeld dat sowieso Mitch en monkey elkaar zouden gaan kiezen. En nu heb ik mitch er liever uit dan Monkey, dus heb ik Hans geholpen en hadden we een plan om eerst bjorn te saven, omdat niemand hem zou kiezen (Hij is mijn hoofd bondje eigenlijk, goeie herinneringen met big brother discord) Bjorn een van mitch of monkey in de gevarenzone zet en die ander noemt. zo zijn brent en tim in de gevarenzone die over het algemeen het minst in de groep liggen en het gevaarlijkst zijn. Zo geschiede plan gelukt. ::bravo:: Ik heb wel wat touwtjes in handen >:D

Arno: Ja hij vertrouwt me sowieso blind, lekker zo houden. hopelijk komen we samen heel ver <3
Swifty: Heb gevraagd een bondgenoot te worden, ze wilde dat. vooral omdat ik wilde dat omdat wij enorm sterke spelers waren in zaps spookschip ik ons wel een goed duo zou vinden. Zou het niet erg vinden als ze snel het spel verlaat. ook al ga ik haar never nooit niet kiezen voor het duel, en daar zit haar kracht.
Brent: Ja weinig weinig, ik vertrouw hem niet.
Mitch: Ja wel wat besproken en wel verbond, maar zoveel ga ik niet met hem bespreken. maar handig om te hebben. sowieso vertrouwt hij me wel.
Monkey: Ja werd boos toen ik mn stem was vergeten te melden teminste dat ik heb gewisseld. Gelukkig is het goed. hij was ook de eerste die in mn prive berichten kwam. Monkey is ook wel iemand die ik ver wil mee nemen en ik mn voordeel kan helpen.
Bjorn: Ja gelijk goeie bondgenoten. vooral veel gekletst. we bespreken best veel, ik wil hem wel backdoren later, payback voor big brother ::hypocriet:: Maar voor nu is er veel vertrouwen van beide kanten.

Tim: Tot de stemming niet gesproken, maar wilde wel effe met hem kletsen. ik was van plan op hem te gaan. met de hoop dat hij brent meeneemt.  Ik hoorde al dat Arno, Monkey en mitch op hem gingen. dus dat was al mooi. Brent was logisch dat die op tim zou gaan, Dus hij was weg. Tot ik sprak met Tim. ik probeerde wel te sturen naar brent.
Swifty wilde niet op tim, en hans zou volgen op tim. Maar later kreeg ik van Bjorn te horen dat hij niet op tim wilde, wat ik kut vond. Maar brent vond ik een goed doelwit, alleen was heel bang dat hij mij naam zou noemen om de stem te tonen. Door alle tim stemmers had ik besloten op brent te stemmen omdat mocht tim mij kiezen dat ik op brent een stem had. wat dus ook gebeurde terwijl ik meerdere keren heb gezegd niet op mij te gaan. want ik weet zeker dat ik een target van brent word, dus ik vertrouw hem wel minder, en hoop eerlijk gezegd dat hij het duel verliest :-\\

Al met al goed begin! ik heb mezelf gered van het block door eerlijk te zijn tegen tim. ik heb veel vertrouwen in grote deel van de groep en stuur heel veel!

Oh en ben niet weg de eerste week, is ook een keer fijn! Nu nog effe volhouden. Sociaal gezien gaat het al goed :-*
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #5 Gepost op: 23-08-2021, 00:53:07 »
Tim is de eerste afvaller en reageert in het juryhuis zo op het nieuws over de battleback

Wow Nice. Wacht ik dat af.

Wel respect voor Mitch dat hij die puzzel in 13! Minuten heeft opgelost. Ik had verwacht dat hij eens sneller zou kunnen zijn, maar 13 minuten ::oink::

MitchK vindt ondertussen de LOS.

Mrchipie reageert vrij cool op het nieuws dat die de moordenaar is
Omg echt wat doe je me aan  ::rofl:: ehm  maar ik mag tijdens   Het spelen aanpassen 1 keer toch ?

detective MU reageert zo

Tuurlijk  ;D

Leuke twist, heb die met Billy en Rachael ook gezien in seizoen 4, hoop dat ik het beter doe dan Rachael  ::tandpastasmiley::

Mijn idee is sowieso ook om eens te kijken of het zinvol is om gewoon mensen te beschuldigen die ik graag in de gevarenzone zie. Als 1 van hen de moordenaar is, dan is mijn kostje gekocht.

Mrchipie zijn moordlijst is het volgende:
Oke, ik kan dit!

1.swifty
2.brent
3.mitch

 >:D

Detective MU zoekt de moordenaar
Hee Wouter,

Ik weet hoogstwaarschijnlijk al wie de moordenaar is, maar omdat mijn "echte" final two nu in de gevarenzone zit, wil ik de moordenaar nog 1 kansje geven om zich nog meer in de soep te werken.

Dus ik gok nu dat putyourHANSup! de moordenaar is en volgende ronde ga ik gewoon Chippie gokken  ;)

Grt,
MU

Dit klopte niet, maar wat wordt zijn tweede raadpoging:
Hee Wouter,

Het is tijd om de moordenaar te ontmaskeren. Mrchipie, laat je ware aard maar zien  ::vergroot::

Grt,
MU

De stemming voor ronde 2 gaat als volgt:

Ik stem op Chip

Hey Wouter,

Vast krijg ik de meeste stemmen deze ronde. Ik denk dat ik er minstens 4 zal krijgen en er wellicht gewoon 5 krijg op mezelf.

Ik stem dus maar op Mrchipie

Vraagje: Duurt het duel sowieso tot maandag?

Groetjes,
Brent

Hoi Wouter,

Het wordt mrchipie

Grt,
MU

Ik stem op Chip


Geen tijd voor een biecht, hopelijk vanavond wel

Mijn stem gaat naar Brent.

Hoi Wouter,

Vandaag stem ik op Brent

Ik stem op swifty, sorry schat ik geloof niet in het samen op brent haha maar hopelijk blijf je ::hug::

Hoi! Even geen tijd voor een uitgebreid verhaal nu, maar ik ga ervan uit dat Swifty lang niet de meeste stemmen krijgt en dat ze 1 stem van mij makkelijk kan handelen, dus ik stem op Swifty.

Nu ga ik slapen. Morgen meer :)
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #6 Gepost op: 23-08-2021, 10:42:05 »
Mijn vorige biecht eindigde met mijn stem op Brent, die de meeste stemmen kreeg. Beetje jammer dat mijn winst in de eerste opdracht minder gunstig was dan wat verliezer Brent ermee won, die mooie LoS, maar hij heeft het goed gespeeld.
Met de op 1 na meeste stemmen voor Tim wist ik wel zeker dat ik niet uitgedaagd zou gaan worden, ik had een goed contact met Tim. Erg spijtig dat hij het duel glansrijk verloor van Mitch.

In de tweede opdracht werd ik direct in de gevarenzone geplaatst. De reacties van de anderen op het forum deden al snel vermoeden dat Chip de moordenaar was. Hij was zo eerlijk om mij dat al heel snel op te biechten. Volgens hem had hij met die moord op mij juist de verdenking van hem af willen halen, maar dat werkte duidelijk niet.
Mijn maatje MonkeysUncle was zo lief om nog 1 ronde iemand anders te gokken als dader, zodat er naast mij en Chip nog iemand in de gevarenzone zou belanden, en dat werd Brent.

Ik ben direct met iedereen contact gaan zoeken, net als de anderen.
Brent dreigde met het uitdagen van Chip, en ik heb dat ook laten doorschemeren aan Chip. Het zou gunstiger voor hem zijn om zelf de meeste stemmen te krijgen zodat hij zelf zijn tegenstander mocht uitzoeken  ::hypocriet:: Het was duidelijk dat hij voor ons allebei wel een beetje bang was.

Bjorn is een fijne bondgenoot. Mitch en Brent zien wel een blok Bjorn-Hans-Swifty tegenover hun driemanschap staan. Nou, zo zeker ben ik niet van Hans. De eerste ronde zou ik bijna op hem stemmen, en deze tweede ronde stemt hij op mij, want hij durft niet weer op Brent te stemmen.

Arno zit in een lastige positie. Chip is zijn bondgenoot, maar Chip is een opportunist pur sang, die zo Arno onder de bus zou gooien. Dat ziet Arno wel, maar hij is te lief om stelling te nemen tegen Chip, en dat snap ik ook wel. Ik heb hem een bondgenootschap aangeboden, waarbij ik aangaf dat ik snapte op de tweede plaats te staan qua bondje als Chip er nog in blijft. Dat is niet erg, ik heb immers ook een andere veel grotere (letterlijk en figuurlijk) bondgenoot, maar dat vertel ik Arno niet.

Mitch en ik dagen elkaar een beetje uit. Nadat ik voorstelde het in de vijfde ronde tegen elkaar op te nemen, pareerde hij dat door de finale te opperen. Prima Mitch, vind ik ook een mooi plan, als je me daar naartoe helpt. Is dit nu ook een soort van final two?
Ik moet zeggen dat ik een dergelijke afspraak had met D*N in een vorig spel, en ik vond dat toen wel een fijne afspraak: we zitten elkaar niet dwars. Kan ik Mitch daar wel in vertrouwen? Ik zet er mijn vraagtekens bij, ik bekijk het ronde voor ronde.

Zoals verwacht haalde Chip de meeste stemmen. Het is voor mij gunstig dat Hans zijn stem moet verklaren. Een duidelijke throw (Hans moet sociaal echt een paar tandjes bijschakelen, hij gaat het zo niet redden), en hij staat bij mij in het krijt nu.
In dm op Discord vraagt Chip mij op wie ik stemde. Nee Chip, als je dat graag wilt weten mag je dat in het topic vragen. Wat hij nog doet ook. Als je iemand anders had gevraagd in het topic had ik het je wel persoonlijk verteld hoor Chip, maar dat zeg ik natuurlijk niet voor je je keuze hebt gemaakt  ;)

Chip vraagt vervolgens aan mij tegen wie hij moet duelleren. Wat is dit nou toch, wat je verwacht je nou toch van mij Chip? Ik ga je echt niet helpen. Ik ben heel benieuwd wie je gaat kiezen. Ik verwacht Hans of Arno, omdat je denkt die wel te kunnen verslaan. Maar ik acht de kans dat Chip afvalt behoorlijk groot. En dan zijn we al hard op weg naar de final four :D

Chip valt af, en hoort dat er een jurybattleback is

Echt ::rofl:: En brent vuile leugenaar die zei dat hij 13 vragen had. en geloofde hem al nie.
en toen zei die, ja misschien komt er dan een revenge ronde.. Nou die is er dus gelukkig en dacht er al aan  ::rofl:: Maar tim gezellig ::bravo::

Hoi Chip ::zwaai::

Ronde 3 verloopt zonder biechten, maar de stemmen kwamen wel binnen

Ik stem Bjorn


Ik stem deze aflevering op Monkeysuncle en daarmee zijn aanhang Brent.

Ik stem helaas op Monkeysuncle

Hoi, mijn stem gaat naar monkeys uncle.

Hee Wouter,

Ik stem op Bjorn maar ik verwacht zelf 4 stemmen te krijgen.

We gaan het zien.

Grt,
MU


Hey Wouter!
Ik stem op monkeysuncle. Wellicht neemt ie mij (en Bjorn) mee het duel in, dat is dan maar zo.
Spannend!


Ik stem op Bjorn



klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #7 Gepost op: 23-08-2021, 10:49:03 »
Hans valt af en maakt een eindbiecht

Hey Wouter,

Inmiddels alweer van alles gebeurd! Even snelle recap van ronde 2: met mrchipie, Swifty en monkey heb ik zo nu en dan contact, met Arno, Brent en Mitch amper, met Bjorn nog steeds het meest. Brent heeft zich tegen me gekeerd en ziet een samenwerking niet zitten. Uiteindelijk ging mrchipie eruit. Hij zat enorm te pushen dat ik Brent moest stemmen, maar dat wilde ik niet, ik wilde niet publiekelijk de aartsrivaal van Brent worden, dat Brents hoofddoel zou worden: Hans uitschakelen. Ik vermoedde wel dat chipie zelf de meeste stemmen zou krijgen en Bjorn dacht dat ook, hij raadde me aan om daarom alleszins niet op chip te stemmen. Dus ging ik op Swifty (nadat ik haar wel had ingelicht hierover), in de veronderstelling dat zij sowieso niet de meeste stemmen zou krijgen. En dat kwam allemaal uit: Swifty had niet de meerderheid, maar mrchipie wel en hij onthulde mijn stem, ik kon gewoon eerlijk zijn en chipie koos iemand anders voor het duel. Helaas won Brent dat duel (wat waren beide spelers daar goed in trouwens!). Chipie had nog een soort schild voor Bjorn en mij kunnen zijn: we werkten niet per se met z'n drieën heel goed samen, maar meerdere spelers zagen wel graag chipie vertrekken, zodat Bjorn en ik nog effe zouden kunnen blijven.

Dan de derde ronde. Wie aan wie verbonden zat, was natuurlijk al snel duidelijk. Dit heb ik allemaal redelijk open gespeeld, ook naar monkey toe: ik heb met Bjorn, Arno en Swifty op hem gestemd. Het maakte mij niet veel uit of ons groepje op Mitch zou gaan die monkey zou meenemen, of op monkey die Brent zou meenemen. Zolang er maar twee van dat trio in de gevarenzone terecht zouden komen, want ze zijn echt te sterk. Monkey is een enorm goede speler, is heel sociaal, ook naar de mensen die niet in zijn bondje zitten. Ik zie het ook zo voor me dat Swifty goeie contacten met hem heeft. Hij is heel aardig naar iedereen, maar ook tactisch slim. Ik denk dat hij de beste speler is van deze groep. Brent en Mitch deinzen er niet voor terug om het spel hard te spelen, dat werkt voor mij niet. Voorlopig zou ik sowieso aan Bjorn, monkey of Swifty mijn jurystem geven i.p.v. aan een van hun twee. Arno zweeft daar nog ergens tussen, misschien ik ook in de ogen van mijn tegenspelers. Ze zien mij wellicht als passief: ik chat niet heel veel, maar anderen chatten ook niet veel met mij. En dat is prima, als je het dan tenminste niet volledig daarop gooit. Maar goed, dat zal ik later wel teruglezen in de biechten van de anderen.

Monkey en Brent dus in de gevarenzone en ik zag het al van mijlenver aankomen: Bjorn en ik zijn de twee laatste strijders. En het is een geluksspelletje! Daar heb ik ooit de finale van Zap mee verloren. Hier zit echter nog iets gemeen tactisch in: wachten tot iemand anders eerst gaat en daar dan samen op volgen. Dat hebben monkey en Brent gedaan. Ik ben de laatste die nog moet graven en ik peil eens bij Wouter of je eigenlijk mag overleggen met je medespelers over het duel: ja, dat mag. Dus ik direct uitwisselen met Bjorn wat wij al hebben gegraven en we komen er samen achter dat monkey en Brent dezelfde score als Bjorn hebben, maar dan in een lager aantal beurten. Dus het trio blijft nog even in tact helaas en ook ik kan makkelijk winnen nu. Maar: ik gun het Bjorn oprecht veel meer. Hij is zo enthousiast over het hele spelconcept en hij is lekker actief aan het spelen, praat met veel mensen, geniet ervan. Ik ben zelf het gekonkel inmiddels alweer beu geworden. En ál die lagen in dit spel: wie je naar het duel stemt, diegene mag stemmen onthullen en een tegenstander kiezen. En dat is nog maar de 'basis', in alle twists en opdrachten zitten nog veel meer van die lagen. Het is echt een niveautje hoger dan bijvoorbeeld Survivor. Dus: ik offer mezelf op voor hem. Ik graaf in put 1 en 3 (terwijl ik ook wel had gededuceerd dat die niet het meest waardevol waren) en houd me van de domme als monkey me vervolgens benadert. Blijkt dat Bjorn nog wel tegen me had gelogen over de inhoud van put 4, maar ach. Ik zeg niks tegen de andere spelers of de juryleden hierover, want dat zou nog tegen Bjorn kunnen werken (alsof hij het niet op eigen kracht had kunnen doen).

Dus ik ben niet enorm rouwig dat ik het spel moet verlaten. Ik blijf het spel volgen en ben héél benieuwd wie er uiteindelijk de laatste twee worden!

 ::rits::

maar krijgt dan te horen dat er een jurybattleback is

Ooooooooh een battleback, er keert iemand terug in het spel? Wat spannend!!
Ik heb me dan net opgeofferd voor Bjorn, maar ik wil zeker wel verder spelen natuurlijk :D


Tim mag een LOS zenden naar iemand in het spel:

Ola, Bjorn krijgt de LOS ::zwaai::





klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #8 Gepost op: 23-08-2021, 10:50:12 »
Nou, het is nu 26 juli 2021 en we zijn net begonnen met ronde 4. Dit is mijn eerste biecht, want ik ben er nog niet aan toe gekomen.  Mrchipie is op dit moment net terug in het spel, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg als ik naar de andere afvallers kijk. Het is niet dat Timvdons of putyourHANSup! me plots zouden gaan steunen en Mrchipie is objectief de meest kleurrijke van deze drie. Dus welkom terug!

Wat was ronde 1 een blamage, zeg. Mijn (anonieme) motivatie werd er als aller slechtste uit gekozen door dat stelletje andere deelnemers. Nouja, ik was eigenlijk dan ook de laatste inschrijver voor dit spel. Ik had immers bij Vermoljoen gepolst of er al voldoende inschrijvingen waren, maar dat was nog niet zo. Aangezien ik altijd respect heb voor hosts heb ik me dus ingeschreven, wel voor de volle 100% uiteraard. In mijn motivatie zit gewoon een kern van waarheid hoewel ze erg treurig klinkt: Ik kan dit spel immers nooit winnen. Mensen op RN stemmen gewoon niet op mij als winnaar, omdat ik op mijn manier in het spel sta en ze zijn vast ook stikjaloers omdat ik zo'n geweldig leuk persoon ben. Alle gekheid op een stokje, ik speel geen saai spel. Ik daag gewoon iedereen lekker uit en hou iedereen scherp. Het is net interessant voor de anderen om mij mee te nemen naar de finale omdat ze zo zelf kunnen winnen. Dat beseft nog niemand, vrees ik. Aldus, ik kreeg meteen de meeste stemmen op mij in ronde 1. Gelukkig had ik de LoS met veel geluk weten te bemachtigen door mijn 'slechte' motivatie. Ik had wel de meeste stemmen, maar kon op die manier wel door naar de volgende ronde. Helemaal prima, TimvDons eruit is uitstekend omdat die knul me er ook gewoon uit wou stemmen en ik ben de betere planoloog. Oja, ik heb een ultiem triobondje met de hete Monkeysuncle en wulpse MitchK gesmeed. De rest vind ik maar basic.

In ronde 2 moesten we een moordenaar zoeken. Ik had natuurlijk meteen door met mijn sociale skills dat het Mrchipie moest zijn en ging dat meteen gillen in het topic, maar door mijn heldendaad werd ik natuurlijk ook direct in de gevarenzone geplaatst. Lekker eerlijk weer van die andere losers die niks durfden te zeggen. Ik ben niet zo'n lafaard, maar ik had niet verwacht dat Mrchipie tijdens de nominatie de meeste stemmen zou krijgen. Ik had me al helemaal voorbereid, maar ik moest dus lekker wachten. Uiteraard nam hij me uiteindelijk mee naar het duel toen MitchK zijn LoS had ingezet. We moesten gokken waar Wouter zich bevond ergens op deze wereld. Ik heb daar trouwens nog een secret confession over: Toen ik nog maar 3 vragen had gesteld was Chip al helemaal klaar met het spel en had hij Wouter gevonden. Ik heb toen een beetje met hem gechat via Discord en gelogen dat ik 13 vragen nodig had. Zo heb ik weten te ontfutselen dat hij maar 8 vragen nodig had om Wouter te vinden. Dat was voor mij al zeer handig om te weten hoeveel vragen ik mocht stellen. Maar ik zou mezelf niet zijn mocht ik niet een stapje verder gaan. Zo gezegd zo gedaan heb ik nog wat gechat met Mrchipie en heb hem zelf laten zeggen waar de eindplaats was. Wat handig! Ik hoefde dus niet meer te zoeken, kon achterover leunen en kon gewoon een paar vragen stellen aan Wouter om recht naar Sydney Opera House te reizen. Wellicht komt Mrchipie dit pas te weten bij het lezen van deze fantastische biecht. Dus nog bedankt voor het gratis ticket naar ronde 3, Chipperd! Groetjes!


En toen kwam ronde 3 waar we afhingen van andere mensen en gewoon moesten stemmen. Die vervelende Bjorn hing aan mij vast en ik hing aan die geweldige Monkeysuncle vast. Het was geen verrassing dat iedereen op MU ging stemmen om ons twee in de gevarenzone te zetten. Ik zat nog bij iedereen te dreigen dat ik hen zou meenemen naar het duel, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk voor Bjorn ben gegaan. We moesten een kansspelletje spelen en graven in putten. Het mag duidelijk zijn dat MU en ik een dreamteam waren, want we gingen gewoon kijken wat Bjorn allemaal zou gaan doen om hetzelfde te bereiken in minder beurten. Dat is goed gelukt, maar het was uiteindelijk putyourHANSup! die het onderspit moest delven. Heb bijzonder weinig met hem gesproken omdat hij niet te vertrouwen is, dus ik ben blij dat hij zijn valiezen heeft gepakt. En nu zijn we in ronde 4. Geen idee wat ik mag verwachten, maar het zou me niet verbazen dat ik weer op de pijnbank zou zitten. In ieder geval ben ik al veel verder gekomen dan ik had verwacht. Ik hoop dat er nog veel duels zullen komen waar onze skills stevig getest worden. Ik ben eigenlijk niet zo dol op die kansspelletjes omdat dat eigenlijk geen duel is. Wordt zeker vervolgd! Ik heb zin om even over iedereen wat neer te schrijven, ik voel me eigenlijk op dit moment een beetje Danielle Reyes die een ware tactical mastermind was in Big Brother 3 USA en niet won omdat ze haar medekandidaten trashtalkte achter de rug. Maar niets belet mij om dat ook te doen:

  • TimvDons: Grijze muis en sociaal niet zo sterk. Heeft wel duelskills, maar heeft eigenlijk dikke pech gehad. Hij was bijzonder vervelend bij een online Big Brother. Heb nooit met hem gepraat en hij ook nooit met mij, volgens mij mag hij me niet!
  • putyourHANSup!: Ik ben letterlijk voor vijf minuten een bondje met hem gehad waarbij hij tegen me loog. Durft zelf geen moves maken, is zeer voorspelbaar en blijkbaar slecht in duels. Hangt gewoon bij zijn bondjes en dat heeft 'm zijn kop gekost. Een floater zoals het in de boekjes is beschreven.
  • Mrchipie: Zo makkelijk bang te maken en te bedreigen. Zo snel boos te krijgen dat het hilarisch wordt. Wint duels door vals te spelen, maar is tactisch verder een beetje matig. Zolang je niet op hem stemt (of zegt op hem te stemmen) heb je zijn loyaliteit. Beseft niet dat iedereen daar misbruik van maakt. Geeft wel kleur aan een spel en brengt wat actie.
  • Molfreak Arno: Veel te gevoelig, of zo doet hij zichzelf voor. Weigert het spel te spelen. Makkelijk te manipuleren en tot op het randje te duwen. Krijgt een totale meltdown als je niet meegaat in zijn 'ik-ben-zo-lief-verhaal.' Beetje een doorzichtige speler en two-faced, maar wel gevaarlijk omdat iedereen medelijden met hem heeft.
  • Swifty: Tactisch wellicht één van de sterkste spelers. Ze is er zich erg bewust van dat ze overal doorheen glibbert en blijft gewoon standvastig in haar veilige haven. Maakt vroeg of laat wel een slechte beslissing die haar het hoofd zal kosten. Wint wellicht het spel als ze de finale weet te halen.
  • Bjorn: Tactisch nooit onderschatten deze knul. Eén van de leukste spelers in het gezelschap, maar ook zo'n onzeker gansje als het er op aan komt. In duels niet echt de sterkste, maar ik vind hem wel leuk in het spel. Doet tenminste ook wat actief mee aan het spel en plaatst leuke berichten. Sociaal erg sterk en leuk om mee te babbelen. Wel erg saaie keuze van bondjes, erg basic op dat vlak.
  • MitchK: Als er iemand anderen nog beter kan uitdagen dan dat ik dat kan, dan is het MitchK wel! De laatste tijd is hij best wel stilletjes, maar hij is voor niemand bang en durft het spel aan te gaan. Is volgens mij erg nonchalant in het spel en het maakt hem allemaal niet veel uit, maar hij wilt gewoon plezier maken. En dat is wat telt!
  • Monkeysuncle: MU is een echte zalver, een échte vader van de groep. Hij is tactisch én sociaal erg sterk, en ik gun het hem eigenlijk enorm. Ik vind het zo leuk dat hij me ook een beetje onder zijn vleugels neemt en dat we zo goed samenwerken. Hij is heerlijk listig en speelt het spel gewoon goed, respect! Hij is ook wel een onzeker vogeltje, want ik had hem eens een 'slijmbal' genoemd en dat vond hij volgens mij niet zo fijn.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #9 Gepost op: 23-08-2021, 11:01:53 »
De stemmen op wie iedereen denkt dat dit spel gaat winnen komen binnen:

Ik stem op Arno voor deze opdracht ::bravo::

Hoi Wouter,

Ik denk dat Molfreak Arno het spel gaat winnen.

Groet,
MU

Dag Wouter

Ik denk dat Molfreak Arno Sequester gaat winnen

mijn antwoord op de vraag is arno!

Mijn antwoord op de vraag is MolfreakArno

Hai, mijn winnaar is monkeysuncle.

'Wie van jullie gaat dit spel winnen?' Molfreak Arno

Arno is dus de enige die dit niet goed heeft, en gaat naar het duel.
Hij gaat naar het juryhuis, en wordt verwelkomd door de juryleden
Aaah Arno, wat jammer man! Ik had het jou meer gegund ::ok::
Hopelijk vond je het wel een tof spel :)
Heb je nog leuke inside information om met de jury te delen? ;)

Wie denken jullie trouwens dat er gaat winnen? Ik vind monkey en Swifty het beste spelen, ik zou hen proberen te lozen als ze in de F4 stonden.

Ondertussen moeten de anderen hun bounty uitschakelen
Ik stem op Monkeysuncle

Hoi Wouter,

Misschien geen verrassing, maar ik stem op monkeysuncle.Wat een prutser, die kan dit spel helemaal niet.

Grt,
Monkeysuncle

Misschien geen verrassing, maar ik stem op Monkeysuncle. Wat een prutser, die kan dit spel helemaal niet :P

Grt,
Swifty

Ik stem op Monkeysuncle

Ik stem op Monkeysuncle .
Wat een sukkel, had er allang uit moeten liggen  ;)

Ik stem op monkeysuncle :-\\

MU wint zo immuniteit, maar wie moet er naar het duel?

Ik stem op mezelf

Hee Wouter,

Ik stem op Mitch. Battlemonster mag het weer eens aantonen.

Grt,
MU

Hi Wouter,

Mijn stem voor eliminatie gaat naar Mitch  ::vergroot::


Hoi hoi!

Ik parkeer mijn stem op MitchK

Ik stem natuurlijk op mn lieve mitchie, sorry schat maar je gaat veraden worden misschien door een of andere aaps oom, en anders heb ik kans op random.org, dit gaat top worden ::bravo::

Ik probeer het maar weer eens met een stem op Mitch.

Mitch moet naar het juryhuis
Nou, Arno en Tim hebben dus nog niet mijn vragen beantwoord (die wouter citeert), dus ik stel ze nu nog een keer en direct ook aan jou, Mitch  ;D

Ik heb geen gekke inside informatie.

Swifty heeft geen duel gespeeld dus daar ben ik geen fan van. Je kan zeggen: slim gespeeld. Maar als Chip niet zo irritant was had ik Swifty gekozen.

Brent verdient het door alle duels.

Chip is irritant, heeft al eens verloren maar daarna twee gelukduels gewonnen.

MU speelt slim.

Imo doet MU het erg goed: weinig duels, maar wel de duels goed spelen.

Oja, ik heb ook nog hier aan mee gedaan :P

Geen echte inside info (dezelfde info die jij al weet vermoed ik)




« Laatst bewerkt op: 23-08-2021, 11:19:48 door wouterv »
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #10 Gepost op: 23-08-2021, 11:26:56 »
Daar zijn we weer hoor! Het is ondertussen 10 augustus 2021 en ik zit wonder boven wonder nog in dit spelletje, wie had dat gedacht helemaal in het begin? Er zijn op moment van schrijven reeds vier mensen afgevallen en binnenkort zal een vijfde persoon hen verwelkomen in de loser lodge. Zoals ik had verwacht en geschreven in mijn vorige biecht heb ik de battle van ronde 4 met glans gewonnen. Deze ronde was voor mij erg voorspelbaar want we moesten een meerderheid krijgen op iemand die zou gaan winnen. Personen die het fout hadden zouden naar de gevarenzone gaan. Nou, ik had geen zin in weer zo'n doorsnee week dus ik ging gewoon iedereen een beetje pesten. Door bijvoorbeeld te zeggen dat ze heel erg saai speelden of ik begeleidde de persoon in kwestie tot een mentale meltdown. Na heel wat gedoe kwam die marginale Molfreak Arno plots naar mij om me te bedreigen:


Eindelijk, the game is on! Ik kreeg Arno eindelijk zo ver om eens in actie te schieten. Dat heeft lang geduurd, maar het was het wachten waard. Wat een leuk bericht hierboven! Maar niemand valt mij aan, alleen ik val de anderen aan. Dat is hoe dit spel moet werken. Totaal onverwacht kwam er ook zo'n huilbericht van Arno dat hij toch voor Chip ging gaan. Die Arno denkt misschien dat ik achterlijk ben, maar helaas. Ik had meteen in de smiezen dat hij voor mij zou gaan kiezen om te gaan dueleren, ik was er helemaal klaar voor. Het was snel duidelijk dat wij twee Lingalgje mochten gaan spelen, hetgeen ik glansrijk won. Arno had nog gezegd dat iedereen nu voor hem moest gaan vrezen in dit spel, maar die knul kon met een gezicht vol tranen en snot weer het vliegtuig op. Bye!


Ronde 5 was ook een beetje gewoontjes en basic. We moesten een enveloppe kiezen, werden gekoppeld aan iemand en moesten simpelweg weer stemmen. MitchK maakt snel aan ons duidelijk dat hij het niet erg vond om genomineerd te worden, wat dan ook simpelweg gebeurde. Hij daagde Chip uit, maar moest helaas het spel verlaten omwille van een zoveelste kansspelletje. Ik vind het vooral erg jammer voor MitchK dat hij door een blad-steen-schaar spelletje het spel moet verlaten, maar het is nou eenmaal niet anders. Deze ronde heb ik best weinig contact gehad met mensen en heb vooral de kat uit de boom gekeken, dus ik heb er weinig speciaals over te vertellen. Love you Mitch, ik ben blij met jou te hebben mogen spelen!

En ronde 6 is ook net begonnen. Dit spel vergt wat meer tactiek, maar ik merk dat er achter de schermen ook zo veel gesmoezeld wordt. Het is echt niet normaal allemaal, iedereen gaat gesprekjes aan. Normaal had ik een team met Monkeysuncle en MitchK, maar het blijkt nu dat MU ook met anderen enorm zit te smoezelen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen deze ronde, want het lijkt er op dat ik op de sleutelpositie zit in deze ronde én toch gewoon misbruikt zal worden. Eerlijk gezegd wil ik aan de ene kant Chip eruit omdat hij zich tot nu toe heel irritant heeft opgesteld en me nog nooit positief heeft geholpen en aan de andere kant mag Swifty ook wel eens wat doen, want die is altijd al veilig geweest. Bjorn lijkt zich nu heel eerlijk naar mij op te stellen, maar die knul is nooit te vertrouwen. Mijn meeste vertrouwen lag bij MU, maar dat heeft nu weer een deukje gekregen. Het worden moeilijke tijden!
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #11 Gepost op: 23-08-2021, 11:28:09 »
Gisteren, dinsdag 10 augustus 2021, was de meest interessante dag tot nog toe in Sequester. De kaarten liggen plots helemaal anders. Toen deze ronde begon leek het er op dat Monkeysuncle en ik een bondje hadden tegen het trioverbond van Bjorn, Swifty en MrChipie. Echter had ik goede contacten met Bjorn doorheen het spel en dat heeft z'n vruchten afgeworpen. Het ongeschreven, initiële basisplan was om Chip als eerste uit de battle te spelen zodat hij genomineerd kan worden. Echter was het daarna de hamvraag wie de volgende zou zijn. Daarom nam ik contact op met Bjorn en kwamen we te weten dat Swifty en Monkeysuncle nauwer samenwerken dan we dachten.

Swifty zei eerder tegen Chip dat ze mij eruit wou gooien nadat Chip de battle moest verlaten, en tegen mij zei ze dat ze Bjorn er uit wou gooien na Chip. Het was duidelijk dat Bjorn en ik door respectievelijk Swifty en Monkeysuncle in de steek gelaten gingen worden. Wat die Swifty allemaal doet kan me niks schelen, maar die dekselse valse AAP! Daar kon ik niet mee lachen. Maar het was my time to shine. Er werd een groepje gemaakt met Bjorn, Chip en ikzelf waar we afspraken om eerst Swifty uit het spel te gooien voor ze zelf een move kon maken. Zo gezegd, zo gedaan heb ik het laatste potje van die meid kunnen weggooien. Bye! Daarna was het duidelijk dat MU voor Chip ging omdat hij overduidelijk z'n main target is, dat is ook niet moeilijk met meltdowns als deze:


Ik heb Monkeysuncle die avond op het matje geroepen en hem een slecht gevoel aangepraat. Wat hij deed vond ik echt niet mooi, zomaar achter m'n rug allianties ging maken. Eerlijk is eerlijk, we hebben daar nooit iets over afgesproken en ik had zelf een geheim en relatief sterk bondje met Bjorn, maar dat hoef ik allemaal niet te verklappen aan MU. Toch? Initieel voelde ik me bedrogen en belogen, maar later hebben we dat gelukkig wel goed uitgepraat allemaal. Hij is toch zo'n schatje. No hard feelings en zeker geen persoonlijke kwesties, het is en blijft een spel. Doordat Bjorn eigenlijk had geklikt over het bondje van Swifty en MU legt MU nu ook zijn focus op Bjorn bij de battle. Momenteel heb ik 3 ballen en 4 potten, MU en Bjorn hebben elk nog maar 1 bal en 1 pot. Dat betekent dat de weg naar de immuniteit voor mij open ligt, eindelijk, voor de eerste keer in dit spel.

Het is momenteel afwachten of ik effectief immuniteit verkrijg, maar dat we zullen we vast later vandaag te weten komen! In ieder geval wilt dat zeggen dat ik voor de stemming veilig ben. Ik heb dit volledig aan mezelf te danken omdat ik tijdens het spel niemand heb bedrogen. Dat is het gevaar bij dergelijke spelletjes. Bondjes hebben is zeer goed en handig in het begin, maar naar het einde toe is het alsmaar moeilijker als je mensen moet verraden. Dat probleem heb ik niet. Ik ben benieuwd wat de stemming gaat geven. Hoewel ik met iedereen een beetje praat zit ik voorlopig veilig in 'Kamp Niemand.' De sleutelpositie voor de komende stemming (Chip en Bjorn vs MU en Swifty) ligt in mijn handen en misschien is het tijd om eens een move te maken die niemand ziet aankomen?

My secret combination
It's a mystery for you
Use your imagination
I'm not easy but I'm true



In principe gun ik, naast mezelf, de final 2 het meest aan Monkeysuncle en Bjorn. In mijn ogen hebben zij twee het beste spel en ik heb geen idee wie ik zou prefereren als winnaar. Swifty was zo'n sufkut die een beetje met iedereen vriendjes wou zijn, en dat werkt simpelweg bij mij niet. Die meid heeft zichzelf ook nooit hoeven te bewijzen in een duel. Goed voor haar, daar niet van, maar dat maakt haar speltechnisch een beetje zwak in mijn ogen. Ik ga niet uitgebreid ingaan op het gedrag van MrChipie, maar hij heeft me tijdens het spel voldoende bedrogen en geïrriteerd om hem de final 2 niet te gunnen. Ik heb zeer aanvallend en in-your-face gespeeld, zoals gewoonlijk. Maar uiteindelijk ben ik wel minstens bij de laatste vijf geraakt en dat had ik nooit durven dromen.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #12 Gepost op: 23-08-2021, 11:50:59 »
De stemmen bij de laatste 5 komen binnen.

Ik stem deze ronde op Swifty  ::joehoe::

Ik stem op Bjorrn

Hee Wouter,

Ik stem op Bjorrn

Ik stem op swifty

Hallo Wouter! Ik heb enorm getwijfeld tussen Swifty en Mrchipie, en heb er uiteindelijk voor gekozen om voor Mrchipie te gaan. Dit omwille van volgende redenen:

  • De eerste ronde heeft hij tegen me gezegd dat hij niet op me zou stemmen, terwijl hij dat wel gedaan heeft. Hij was me dit zogezegd 'vergeten' te melden. Nou, dan kent hij mij nog niet. Van hetzelfde laken een broek!
  • Daarnaast vind ik hem het minst geschikt als winnaar van Sequester omdat hij het spel eigenlijk zeer egoïstisch heeft gespeeld. Zichzelf altijd voorop zetten heeft een paar mensen (bv. Arno) de kop gekost, en dat vind ik niet oké.
  • Verder wil ik vooral dat Bjorn verder komt en zeker de F4 haalt. Ik had een goede relatie met hem en hij heeft me nooit belogen, voor zover ik weet. Ik verdenk Mrchipie er trouwens van een LoS of een battlepass te hebben. Door mijn blindside nu zal hij deze niet (kunnen) inzetten, en anders wordt hij toch wel genomineerd. Mocht Swifty genomineerd worden, dan is de kans groot dat ze Chip zal willen uitdagen maar dat hij zijn eventuele battelpass inzet waardoor Bjorn of MU onveilig zijn. Dat wil ik niet. Ik hoop dan dat hij Swifty zal uitdagen en dat één van hun twee het spel zal moeten verlaten, een wilde gok.
  • Tot slot vind ik het gewoon leuk om Chip te beliegen en te bedriegen, dus ik hoop dat hij een totale meltdown krijgt! Kusjes x

Er komt dus een herstemming:

ik stem nog steeds op swifty ::jaja::

Hoi Wouter,

Mijn stem op Bjorn blijft staan.

Grt MU

Lap, daar gaat mijn plannetje. Dan maar op Swifty stemmen, speelt ze eindelijk eens een duel!

Swifty verliest het duel en moet naar het juryhuis

Hoi!

Daar ben ik dan. Was totaal niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb dom gedaan  :\'(

Zijn er dingen die ik absoluut moet weten voor de finale?

Hey Swifty! Jammer dat je bent afgevallen ::hug::

In het juryhuis wordt niet veel gezegd :P
Mitch vond monkey de sterkste speler, gevolgd door Brent. Ik vond jou en monkey de sterkste spelers.

Ik ben heel benieuwd naar de F4 nu en straks natuurlijk naar de F2. Ik wil weer wat inside informatie krijgen over hoe de verhoudingen liggen en welke afspraken er onderling zijn gemaakt. Ik weet nu al een paar weken niets meer haha.

Heb jij nog leuke weetjes, Swifty?



De onderlinge verbanden zijn opgeschud. Bjorn zag de sterke connectie tussen MU en mij, in ons drieverband, en hij heeft Brent daarvoor gewaarschuwd. Brent dacht dat hij het nr 1 bondje van MU was, dus die was boos. En daarom verdraaiden de stemmen ineens naar mij.

Chip is er van overtuigd dat hij vanaf het begin het nr 1 bondje van Bjorn is. Maar Bjorn heeft hem niet alles verteld, zoals het stemmen op Mitch met z'n allen, en het drieverband van Bjorn, MU en mij, dus daar zal wel eea over gezegd gaan worden vandaag.

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat verlopen!

Björn zal Chip nooit 100% vertrouwen. Daar is hij te wispelturig voor. Zag je ook in aflevering 1  ::jaja::

Aaah kijk, dit is interessant!! Bedankt om te delen. Dan gaat de F4 heel boeiend worden ::jaja::
Mitch, wist jij van de sterke band af tussen monkey en Swifty? En van later Bjorn daarbij (ik weet niet wanneer hij bij jullie kwam, Swifty?)?

Is die sterke band ontstaan door een bepaalde autorit ???


Haha good thinking, maar nee, het begon al tijdens Zap, op het spookschip. Maar dat vertellen we Chip niet, want die zat daar toen ook.


Een chat met Bjorn erbij begon op 2 augustus, daarvoor zaten we een beetje heen en weer te praten tussen ons 3en. Ik zie dat 2 augustus de opdracht begon met de laatste 6, waarbij we in de eerste ronde MU veilig stelden, zodat Chip geen immuniteit kreeg toen we Mitch naar het duel stemden. Bjorn heeft niets gedaan om ons de eerste ronde al naar Mitch te krijgen, hij vond immuniteit voor Chip blijkbaar niet belangrijk genoeg.

Oei oei, bijna iedereen heeft ergens in het spel wel gelogen tegen chip of een halve waarheid verteld ::rofl::

Ik wist wel dat er wat speelde, maar niet hoe of wat precies. Brent was wel echt trouw en inderdaad was het idee om mij weg te spelen zodat Brent en MU sowieso veilig waren. Jammer dat het duel ook veel op geluk aankwam

Ik ga nog even een bom droppen. Bjorn en ik hebben van bij het begin echt een sterk bondje gehad en wij zouden doen alsof we elkaar niet mochten maar stiekem wilden wij samen die final 2 in.

Dit was allang bekend hoor? ::rofl::

Chip vertelde mij dat Bjorn zijn F2 bondje was. Op een moment dat ik het met Bjorn had over de F2, hij dacht namelijk dat hij mijn F2 was en had net begrepen dat MU dat was. Ik heb Bjorn op dat moment gevraagd wie zijn echte F2 was, en dat wou hij mij niet zeggen.
Sneu voor Chip, maar uit alles bleek dat Chip niet de belangrijkste bondgenoot was voor Bjorn. Jammer dat het hem nu zo hard aanvliegt.

Ik wist niet van de F2 van Bjorn en Arno ::rofl:: :o Als hij straks in de F2 staat, ga ik hem eens ondervragen daarover.
Uiteraard werkte ik goed samen met Bjorn, maar we hadden nooit tegen elkaar uitgesproken of we elkaars F2 waren. Of ik ben dat vergeten haha.

Gisteren was het saai in het topic, maar vandaag wordt het plots interessant ::jaja::

Ik had ook eerder jou als zijn F2 verwacht eerlijk gezegd, en na jou vertrek pas Arno. Dat van Arno was voor mij dus ook wel nieuws ;D


Ik vind het heel erg interessant deze discussie  :D

Ondertussen gaat het spel door en komen de stemmen voor de F4 binnen
Hoi Wouter,

Ik ga stemmen op mrchipie

Grt,
MU

Ik stem op Monkey

Ik stem op Mrchipie

Ik stem op Brent

Mrchipie verlaat het spel en neemt MU mee. Beiden gaan naar de jury

Nou im back ::bravo::

klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] Biechten
« Reactie #13 Gepost op: 23-08-2021, 11:52:50 »
De jurystemmen stromen binnen

Voor mij is Brent de winnaar van Sequester!

Dag Wouter,

Ik ben eruit! Beide finalisten hebben een vurig pleidooi gehouden om hun spel toe te lichten, mooie betogen waarom zij de winst verdienen. Ze hanteerden allebei een zeer verschillende tactiek en hebben in hun antwoorden laten zien dat ze hun finaleplek zeer terecht hebben verkregen. Geen van beide speelstijlen past bij die van mij. Bjorn is strategisch en ik ook wel, maar hij is dat tig keer zoveel als ik. Brent speelt een sociaal spel en ik ook wel, maar op een volkomen andere manier. Hoe het ook zij: voor mij is de winnaar duidelijk.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

¡Adiós!
Hans

Hoi Wouter,

Allereerst dank voor het organiseren van dit spel. Mooie afleiding en tegelijkertijd ook een les voor mij dat dit soort spellen niet bij me passen.

De finale zal een spannende worden! Ik heb echt wel getwijfeld, zeker na de openingsspeeches.

Brent heeft een wisselvallig spel gespeeld. Sommige rondes on top en dan weer rondes cruisend, mede door Mitch en mijzelf. Hij heeft wel een heel loyaal spel gespeeld, maar zijn stijl is niet de mijne. De evil Brent, waar ik ook een avondje slachtoffer van ben geweest, die zorgt wel voor een interessanter spelverloop maar niet altijd voor een lekkere sfeer. En dat is iets waar ik gevoelig voor ben.

Bjorn daarentegen heeft een spel gespeeld dat dichter bij het mijne ligt. Proberen iedereen te vriend te houden, flexibel in bondjes en opportunistisch waar nodig. Mijn spel was wel anders dan het zijne, maar dat had met mijn twee rotsvaste bondjes te maken (Swifty en Aap, rat, slang). Alleen loyaliteit was niet Bjorns sterkste kant.

Misschien zou ik op basis van spel alleen een andere keuze maken, maar in de antwoorden op de vragen is er een van beiden die er voor mij toch bovenuit stak. Dus mijn uiteindelijk stem gaat naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mijn stem gaat naar bjornn

Hoi Wouter


Hier dan eindelijk, na lang nadenken, mijn laatste stem.

Eerst mijn complimenten voor de prachtige finale, waarin beide heren zich geweldig hebben opgesteld. Heel fijne uitgebreide antwoorden, ze hebben er echt de tijd voor genomen en hun spel mooi uitgelegd.

Al voor de halve finale hadden Bjorn, MU en ik het er over dat onze speelstijl vergelijkbaar is. Focus op het sociale aspect, daarmee stemmen en duels vermijden. In de finale bleek echter dat Bjorn zich toch erg moest verdedigen, met zoveel mensen die zich een Final Two maatje hebben gevoeld.

Brent speelde het spel op een totaal andere manier. Hij schroomde niet om mensen tegen zich in het harnas te jagen, volgens hemzelf om te prikkelen en het spel daarmee leuker te maken, maar die spelwijze voelt niet voor iedereen prettig aan en daar heeft hij zich behoorlijk voor verantwoord in de finale.

Uiteindelijk heb ik besloten dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hi, ik stem op Bjorrn

Ik zit dus in Walibi, dus mijn motivatie komt later nog uitgebreid:

Als je in het begin zou vragen, zou ik vrijwel zeker gekozen hebben voor Björn mede vanwege onze samenwerking in het spel en daarvoor al. Echter ben ik gedurende het spel gaan switchen naar Brent omdat ik zijn spel zeer goed vond. Ik heb sinds aflevering drie echter weinig gevolgd ivm drukte, maar ik hoopte van harte dat ik niet tussen Björn of Brent moest gaan kiezen. Dat is dus wel het geval. Ik heb dus uitgebreid als speeches gelezen en twijfel nu nog steeds ::schaam::

Maar ik moet kiezen dus ik ga uiteindelijk voor Björn vanwege zij algemene spel en de strategische keuzes die hij gedurende het hele spel gespeeld heeft.

Hiermee eindigt het spel. Bjorrn wint met 4-3
klaar voor de strijd