Lieve juryleden,
Laat ik beginnen met zeggen dat ik het heel gaaf vind dat ik in de final 2 terecht heb mogen komen en de kans krijg om mijn game aan jullie uit te leggen.
Er zullen mensen zijn die emotioneel willen stemmen en mensen die willen stemmen op de speler die het spel het beste gespeeld heeft, of een combinatie van meerdere factoren.
Ik zal jullie gaan proberen te overtuigen dat ik jullie stem verdien als je de beste game wil belonen met de Sequester overwinning, want ik vind dat ik dat gespeeld heb
.
Ik zal ook niet om de feiten heen draaien, maar zo eerlijk en transparant mogelijk zijn in deze speech, en in de antwoorden op jullie vragen.
Without further ado, ik wil jullie graag meenemen in mijn journey en hopelijk overtuigen dat ik jullie stem verdien:
Duels vermijdenEen groot onderdeel van dit spel is zoveel mogelijk duels vermijden, aangezien dat voor bijna het hele spel de enige manier is waarop je dit spel kan verlaten. Ik ben gedurende dit hele spel
nooit weggestemd en ben slecht
1 keer uitgekozen voor een duel, waarbij dit ook een 4 persoons duel was dus de kans om die te moeten spelen was groot.
De stemmingen overleven is me gelukt door te profiteren van de twists die Sequester bot op ons heeft afgevuurd in de eerste rondes van het spel, waarbij ik 2x safety wist te verdienen. Vervolgens heb ik er vanaf ronde 3 voor gezorgd dat ik altijd een meerderheid van de deelnemers aan mijn kant had.
Het lastigste deel was naar mijn mening het wegstemmen van andere spelers en er tegelijkertijd voor de zorgen dat die spelers minimaal 1 andere speler eerder zouden kiezen dan mijzelf.
Dit heb ik op verschillende manieren aangepakt. In het begin van het spel heb ik geprobeerd mij bewust in de minderheid te maneuvreren zodat de weggestemde niet geneigd was om mij te draggen. Later in het spel ontstonden er 2 kampen die lange tijd de votes hebben beďnvloed. Hier heb ik door Monkeysuncle en Brents vertrouwen te winnen ervoor gezorgd dat ik zelfs door Mitch niet gekozen werd, een speler die het al lange tijd op mij had gemunt.
Flexibiliteit in bondgenootschappenSequester is een spel waarin je veel flexibeler moet zijn dan in andere tactische eliminatiespellen vind ik, aangezien de spelers die je weggestemd hebt een 50% kans hebben om toch in het spel te blijven. Dit gebeurde in mijn geval. Of in ieder geval, in de eerste 4 eliminaties (Tim, Chipie, Hans, Arno) is telkens mijn bondgenoot afvallen en zijn mijn targets gebleven.
Dit zorgde ervoor dat ik mij vaak heb moeten aanpassen en nieuwe manieren heb moeten vinden om in het spel te blijven. Ik heb, op Mitch na, met ieder van jullie wel op momenten samengewerkt. Ik heb in het begin een bondje gehad met Tim en Hans. Ik werkte samen met Chipie. Nadat Chipie afviel had ik een geheime final 2 met Arno, de persoon op wie ik in aflevering 1 nog gestemd had 😉. Ik had goed contact met Swifty en MU wat uiteindelijk uitmondde in het beruchte ABS bondje. Ik had een niet aanvalspact met Brent wat uiteindelijk uitgroeide tot een verbond wat in de final 5 het hele spel heeft doen switchen.
En zelfs met Mitch heb ik het geprobeerd, ik heb hem openbaar uitgedaagd op Discord, in de hoop dat anderen ons met rust lieten zodat wij elkaar gingen uitdagen, om dan vervolgens met Mitch af te spreken dit niet te doen (Spoiler alert, dit is finaal mislukt
).
Invloed uitoefenen op het spelverloopMijn eigen safety was voor mij altijd prioriteit nummer 1 in dit spel. En het is verder erg lastig om het spel zo te sturen dat zelfs je bondgenoten veilig zijn voor de battlepick én dat je targets juist gekozen worden. Toch heb ik altijd geprobeerd om hier invloed op uit te oefenen en zo een situatie te creëren die gunstiger was voor mij.
Een goed voorbeeld hiervan is de tweede aflevering, waarin Chipie weggestemd werd en twijfelde over de tegenstander die hij zou kiezen. Hij wilde absoluut niet tegen Brent en Swifty in een battle staan, hij throwde zelfs zijn vote toen, dus twijfelde hij tussen Mitch en mijn bondgenoot Hans. Als hij Hans zou kiezen daar, zouden 2 bondgenoten van mijn tegen elkaar in het duel zitten, dus dat wilde ik absoluut vermijden. Toen ik mijn mening met hem gedeeld had en hij voor Mitch koos, speelde Mitch zijn LOS, dus leek Hans zeker gekozen te gaan worden. Toen heb ik Chippie echter weten te overtuigen dat Brent uitschakelen zijn beste move was, ondanks dat hij eerder die dag nog zijn vote throwde zodat hij niet tegen Brent hoefde te battlen. Daar was ik wel trots op
.
Een ander voorbeeld is mijn final 5 move. Na erachter te zijn gekomen dat Swifty en Monkeysuncle loyaler waren aan elkaar dan aan mij, en dat ze vermoedelijk zelfs van plan waren om mij weg te stemmen bij de final 4, besloot ik open kaart te spelen met Brent om zo hem te overtuigen om een move te maken tegen dit powercouple. Van een zeer waarschijnlijk minimum van 2 votes in de final 4, waarbij Brent geen enkele reden zou hebben om die 2 niet te joinen, kreeg ik er nu helemaal geen!
Tot slot was de drag overleven het enige wat hier nog fout kon gaan, en dat was gelijk by far moeilijkste en meest stressvolle aspect van heel het spel. Na bedreigd te worden met een drag door 2 van mijn 3 tegenstanders, en een suggestie van Brent dat hem verraden ook in een drag zou resulteren, is het mij alsnog gelukt om hier te geraken. En daar ben ik heel trots op, maar vooral ook Chipie heel dankbaar voor
.
Mijn foutenNatuurlijk heb ik ook fouten gemaakt in dit spel. Ik heb veel dingen geprobeerd en een aantal daarvan zijn gelukt, maar ik heb mezelf op momenten ook echt in de problemen gebracht. Mijn ‘’fight’’ met Mitch heeft uiteindelijk veel meer kwaad dan goed gedaan. Verder heb ik geluk gehad dat Chipie is teruggekomen en ook door Mitch getarget werd, en dat ik de loyaliteit van MU en Brent had verkregen om mij safe te houden, anders was ik waarschijnlijk ook in duel met Mitch beland. Misschien had ik dat gewoon gewonnen natuurlijk, maar daar had ik dan zeker geluk voor nodig gehad gezien de battles die voorbij kwamen.
Ook wil ik ook echt niet claimen dat die messy final 4 situatie niet voor een groot deel mijn eigen schuld was. Ik heb Monkeysuncle uiteindelijk verraden voor hij dat bij mij kon doen, en dat heeft vast en zeker bijgedragen aan zijn keuze om mij te bedreigen met een drag. En ik heb zelf die deal met Chip gemaakt om elkaar te draggen als we elkaar zouden verraden. Uiteindelijk had ik geluk dat de band die ik in dit spel met Chipie heb opgebouwd sterk genoeg was om mij nog een kans te geven om deze final 2 te halen.
Oke, misschien is deze speech iets te lang geworden. En ik heb nog steeds voorbeelden en details over
. Dus ik kijk er heel erg naar uit om te zien wat voor vragen jullie voor mij hebben, en waar ik nog extra aanvulling op kan geven. Zoals gezegd zal ik nergens omheen draaien en alles eerlijk beantwoorden
.