Auteur Topic: [sequester] jurytopic Timvdons  (gelezen 300 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester] jurytopic Timvdons
« Gepost op: 17-08-2021, 23:31:43 »
Dit is het topic voor Tim. Enkel hij en de finalisten mogen hierin posten.
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [sequester] jurytopic Timvdons
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2021, 08:29:49 »
Heren, als eerste gefeliciteerd met jullie finaleplaats  ::bravo::

Hoewel ik maar kort heb mogen meespelen, heb ik wel genoten van jullie aanwezigheid. Het blijft jammer dat Brent de LoS had in ronde 1 want ik had graag met een van de sterkste spelers willen duelleren om zo direct een sterke speler het spel uit te kijgen.

Ik wil beginnen met drie kortere vragen:
1) Op welke actie gedurende het spel zijn jullie het meest trots
2) Van welke actie hebben jullie achteraf gezien het grootste spijt?
3) Welke afvaller was voordat het spel begon in jullie ogen jullie grootste concurrent en hoe heb je geprobeerd hem/haar zo snel mogelijk het spel uit te krijgen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic Timvdons
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2021, 13:22:19 »
Dankjewel Tim  ::bravo::

Ik had het ook graag anders zien lopen.. maar ik ben blij dat je alsnog hebt genoten!

1) Ik ben absoluut het meest trots op mijn move in de final 5, waar ik in mijn speech ook al over heb verteld.
Swifty en Monkeysuncle zijn beide 2 hele gevaarlijke spelers tegen wie ik het heel moeilijk zou hebben gehad in een final 2, zeker wanneer blijkt dat ik het derde nummer was in ons bondje. Dus dat ik dat correct heb weten in te schatten ondanks dat ze het heel subtiel speelden en goed verborgen hielden voor lange tijd, maakte mij heel trots en maakt mij nog steeds heel trots. Dat ik vervolgens Swifty het duel in heb weten te krijgen en tegelijkertijd beschermd was dankzij jouw LOS is daar onderdeel van. Ik heb blij dat ik hem heb kunnen bewaren en gebruiken op het moment dat ik hem het meeste nodig had.

2) Dit is 100% het feit dat ik aan Chipie heb beloofd dat ik hem zou draggen als hij mij verraade in de final 4, en daarmee die belofte uiteraard van hem terugkreeg. Ik heb zowel op tactisch als emotioneel vlak spijt daarvan. Op tactisch vlak koste het me echt bijna de kop in de final 4, want Monkeysuncle creëerde daar heel slim de situatie waarin ik het me bijna niet kon veroorloven om Chipie te redden. De kans dat Chipie mij hiervoor zou draggen was heel groot en ik ben heel opgelucht dat hij het me ondanks mijn verraad nog steeds gunde. Ook op emotioneel/persoonlijk vlak heb ik daarmee Chipie gekwetst, terwijl het achtergaf gezien waarschijnlijk niet nodig was om hem uberhaupt met een drag te bedreigen. Dus als ik 1 ding kon veranderen zou het absoluut dit zijn.

3) Voor het spel begon vind ik heel lastig, want ik kende de helft van de deelnemers hier niet genoeg voor denk ik. Maar op basis van eerste indrukken werd het mij al snel duidelijk dat Monkeysuncle een sociaal sterke speler was die met iedereen gesprekken voerde, dus als ik met hem in de final 2 terecht zou komen zou ik absoluut een uphill battle hebben gehad.

Ik heb echter het tegenovergestelde gedaan als wat je suggereert, en hem juist niet het spel uit gewerkt. Ik heb geprobeerd hem aan mijn kant te krijgen, zodat hij zijn sociale en strategische skills zou gebruiken tegen andere mensen dan ik. Ik hoopte iedereen in de end game makkelijk te kunnen overtuigen van het feit dat Monkeysuncle zou winnen als we hem zover lieten komen, maar dat bleek veel moeilijker  ::rofl::.

Uiteindelijk kom ik dus heel goed weg dat Chipie hem dragte en niet Brent. Natuurlijk beïnvloedde dit wel mijn keuze om geen 2-2 tie te forceren in de final 4. Als dit zo zou blijven, zouden Brent en ik op random.org terecht komen en zou ik in het allerbeste scenario inblijven, samen met MU, omdat Brent MU nooit zou draggen. Dan had ik nu dit verhaal niet kunnen houden, want dan zou ik erin zijn gefaald om mijn grootste concurrent op tijd uit te schakelen.

Nu ben ik daar ook bijna in gefaald, maar ben ik wel blij dat ik in alle chaos en bedreigingen die de final 4 met zich meebracht nog wel heb kunnen zien wat de beste keuze was voor mij om daar te maken, ondanks dat er waarschijnlijk bijna alleen maar slechte keuzes te maken vielen voor mij op dat moment. Als ik nu van Brent verlies heb ik daar dus vrede mee, want ik verwacht dat het best wel eens een close vote zou kunnen worden die beide kanten op kan vallen. Als ik van MU zou verliezen zou ik spijt hebben dat ik hem niet eerder heb kunnen uitschakelen, maar als ik dit verlies weet ik dat ik er alles aan heb gedaan om mijn winkans zo groot mogelijk te maken, en dan zat het denk ik niet in de kaarten voor mij.

Hopelijk beantwoord dit je vragen een beetje, let me know als je er nog meer hebt  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic Timvdons
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2021, 14:43:40 »
Heren, als eerste gefeliciteerd met jullie finaleplaats  ::bravo::

Hoewel ik maar kort heb mogen meespelen, heb ik wel genoten van jullie aanwezigheid. Het blijft jammer dat Brent de LoS had in ronde 1 want ik had graag met een van de sterkste spelers willen duelleren om zo direct een sterke speler het spel uit te kijgen.
Dankjewel Tim! In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik zelf die Jigsaw een paar keer heb geprobeerd en de score van Mitch minstens heb geëvenaard, dus in dat opzicht had het niet veel uitgemaakt. Ik ben je wel nog steeds dankbaar dat je mij niet hebt uitgedaagd die ronde, vond ik tof!

Op welke actie gedurende het spel zijn jullie het meest trots
Ik ben het meest trots op mijn actie tijdens het duel in de tweede ronde waar ik Mrchipie vrijwillig (!) liet verklappen waar we naar moesten zoeken waardoor ik dat duel kon winnen. Dit heb ik al zeer uitgebreid uit de doeken gedaan in mijn openingsspeech. Een zeer slinkse actie, maar ik ben er echt bijzonder trots op. Stiekem was ik dan ook wel blij dat Chip terug kon komen in het spel, dat maakte mijn schuldgevoel wel goed. Maar ik ben er nog steeds o zo trots op, echt waar!

Van welke actie hebben jullie achteraf gezien het grootste spijt?
Het meeste spijt heb ik van het gedoe met Monkeysuncle nadat Bjorn aan me had verklikt dat MU en Swifty een bondje hadden met elkaar tijdens ronde 6. Aanvankelijk zat ik zo diep in het spel dat ik zeer teleurgesteld was op dat punt. Ik voelde me immers bedrogen, maar ik besefte pas later dat we nooit afspraken hadden gemaakt over externe bondjes buiten ons trioverbond. Ik heb MU toen enorm een schuldgevoel aangepraat, zelfs op het randje van emotionele chantage, en vertelde op een gegeven punt dat ik geen zin meer in hem had. Een tijdje later vertelde Swifty me dat dat hem echt had geraakt en hij daar moeite mee had. Daar ben ik nog steeds dankbaar door, want daardoor ging ik meteen een heel bericht naar hem sturen dat ik zijn spel volledig begreep en er respect voor heb. Vooral heb ik spijt dat het sadistische kantje van mij naar boven kwam om MU even te laten zweten voor zijn actie, daar ben ik toch wel ver in gegaan. Maar al bij al ben ik heel opgelucht dat dat allemaal is uitgepraat en goed is gekomen.

Welke afvaller was voordat het spel begon in jullie ogen jullie grootste concurrent en hoe heb je geprobeerd hem/haar zo snel mogelijk het spel uit te krijgen?
Voor het spel begon? Goh, de eerste naam die in me opkomt ben dus jij, Tim. Je zal misschien denken dat ik dit zeg omdat jij me dit vraagt, maar ten eerste kende ik de helft van de spelers nog niet en ik had me voorgenomen om een bondje te gaan vormen met de mensen die ik al een beetje kende. Jij was de vreemde eend in de bijt, want ik had met jou al eens Big Brother op Discord gespeeld en, godallemachtig, wat was jij een competitiebeest. We hadden tijdens dat spel zo weinig contact, maar onbewust hadden we volgens mij allebei door dat we elkaars grootste concurrent waren. Ik heb er in Big Brother, en dat weet je, ook echt zo veel aan gedaan om jou toch het spel uit te krijgen. Maar het lukte maar niet, ik heb toen ook het onderspit moeten delven en werd er kei hard uitgestemd. Ik was voordat Sequester begon dus ook echt bang toen ik hoorde dat jij meedeed, ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik wel in de lucht sprong toen ik zag dat ik die LoS op een goed moment had ingezet en dat jij daardoor de genomineerde werd. Grappig hoe dat allemaal gelopen is!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [sequester] jurytopic Timvdons
« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2021, 09:03:49 »
Bedankt beide voor jullie antwoorden ::bravo::

Ik denk nog even na of ik extra vragen heb ::jaja::

En Brent, welke Pokemon (die ik waarschijnlijk toch niet ken, ben ik?)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic Timvdons
« Reactie #5 Gepost op: 20-08-2021, 15:41:09 »
En Brent, welke Pokemon (die ik waarschijnlijk toch niet ken, ben ik?)

Joepie! Tim, jij bent voor mij Talonflame! Een supersnelle Pokémon dewelke een slechtvalk representeert en de typering fire/flying heeft. Ik wist gewoon meteen dat ik voor jou een Pokémon met minstens het type Flying moest nemen. Niet enkel en alleen omwille van jouw grote liefde voor vliegtuigen, maar ook omdat jij voor mij de pechvogel was van deze editie. Ik zie mezelf een beetje daardoor als een geluksvogel, maar dat even terzijde. Natuurlijk waren er hier en daar ook andere pechvogels tussen de deelnemers, maar jij had voor mij de grootste pech omdat ik een LoS had en jij daardoor naar de pijnbank moest om uiteindelijk je duel te verliezen, en dus als eerste het spel te moeten verlaten. Die pech zag ik ook bij jou in WidMO 2020 waar je ook als eerste huiswaarts moet. Ik wou je echter geen zielig vogeltje geven, maar wel een echte kanjer. Dat komt omdat ik jou, en dat heb ik al eens aan jou gezegd, als mijn grootste concurrent zag voordat het spel begon. Ik was oprecht al bang en geïntimideerd door het feit dat jij meedeed aan dit spel, ik zag het al meteen gebeuren dat je me weer in een vroeg stadium het spel uit zou werken. Daar vond ik fire bij passen, aangezien Talonflame een echte jager is die ervoor zorgt dat zijn prooi geen mogelijkheid tot ontsnappen heeft met z'n aanvalssnelheid van 500 kilometer per uur. Talonflame laat ook vuursintels uit z'n veren komen om zijn prooien te intimideren. Ik zag jou in het spel als iemand die ook zo'n statige houding aannam gedurende de korte periode dat je in het spel was. Je toonde geen of weinig angst en dat is exact wat Talonflame zou doen. De laatste move die Talonflame kan leren heet niet voor niks Brave Bird.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE