Dankjewel Tim

Ik had het ook graag anders zien lopen.. maar ik ben blij dat je alsnog hebt genoten!
1) Ik ben absoluut het meest trots op mijn move in de final 5, waar ik in mijn speech ook al over heb verteld.
Swifty en Monkeysuncle zijn beide 2 hele gevaarlijke spelers tegen wie ik het heel moeilijk zou hebben gehad in een final 2, zeker wanneer blijkt dat ik het derde nummer was in ons bondje. Dus dat ik dat correct heb weten in te schatten ondanks dat ze het heel subtiel speelden en goed verborgen hielden voor lange tijd, maakte mij heel trots en maakt mij nog steeds heel trots. Dat ik vervolgens Swifty het duel in heb weten te krijgen en tegelijkertijd beschermd was dankzij jouw LOS is daar onderdeel van. Ik heb blij dat ik hem heb kunnen bewaren en gebruiken op het moment dat ik hem het meeste nodig had.
2) Dit is 100% het feit dat ik aan Chipie heb beloofd dat ik hem zou draggen als hij mij verraade in de final 4, en daarmee die belofte uiteraard van hem terugkreeg. Ik heb zowel op tactisch als emotioneel vlak spijt daarvan. Op tactisch vlak koste het me echt bijna de kop in de final 4, want Monkeysuncle creëerde daar heel slim de situatie waarin ik het me bijna niet kon veroorloven om Chipie te redden. De kans dat Chipie mij hiervoor zou draggen was heel groot en ik ben heel opgelucht dat hij het me ondanks mijn verraad nog steeds gunde. Ook op emotioneel/persoonlijk vlak heb ik daarmee Chipie gekwetst, terwijl het achtergaf gezien waarschijnlijk niet nodig was om hem uberhaupt met een drag te bedreigen. Dus als ik 1 ding kon veranderen zou het absoluut dit zijn.
3) Voor het spel begon vind ik heel lastig, want ik kende de helft van de deelnemers hier niet genoeg voor denk ik. Maar op basis van eerste indrukken werd het mij al snel duidelijk dat Monkeysuncle een sociaal sterke speler was die met iedereen gesprekken voerde, dus als ik met hem in de final 2 terecht zou komen zou ik absoluut een uphill battle hebben gehad.
Ik heb echter het tegenovergestelde gedaan als wat je suggereert, en hem juist niet het spel uit gewerkt. Ik heb geprobeerd hem aan mijn kant te krijgen, zodat hij zijn sociale en strategische skills zou gebruiken tegen andere mensen dan ik. Ik hoopte iedereen in de end game makkelijk te kunnen overtuigen van het feit dat Monkeysuncle zou winnen als we hem zover lieten komen, maar dat bleek veel moeilijker

.
Uiteindelijk kom ik dus heel goed weg dat Chipie hem dragte en niet Brent. Natuurlijk beïnvloedde dit wel mijn keuze om geen 2-2 tie te forceren in de final 4. Als dit zo zou blijven, zouden Brent en ik op random.org terecht komen en zou ik in het allerbeste scenario inblijven, samen met MU, omdat Brent MU nooit zou draggen. Dan had ik nu dit verhaal niet kunnen houden, want dan zou ik erin zijn gefaald om mijn grootste concurrent op tijd uit te schakelen.
Nu ben ik daar ook bijna in gefaald, maar ben ik wel blij dat ik in alle chaos en bedreigingen die de final 4 met zich meebracht nog wel heb kunnen zien wat de beste keuze was voor mij om daar te maken, ondanks dat er waarschijnlijk bijna alleen maar slechte keuzes te maken vielen voor mij op dat moment. Als ik nu van Brent verlies heb ik daar dus vrede mee, want ik verwacht dat het best wel eens een close vote zou kunnen worden die beide kanten op kan vallen. Als ik van MU zou verliezen zou ik spijt hebben dat ik hem niet eerder heb kunnen uitschakelen, maar als ik dit verlies weet ik dat ik er alles aan heb gedaan om mijn winkans zo groot mogelijk te maken, en dan zat het denk ik niet in de kaarten voor mij.
Hopelijk beantwoord dit je vragen een beetje, let me know als je er nog meer hebt