Dank voor de antwoorden allebei
Mijn vragen blijven gaan over de eerste afleveringen, toen ik zelf nog in het spel zat, daar heb ik uiteraard het meest van meegekregen, dus over die momenten kan ik gerichter vragen stellen.
Bjorn: vanaf wanneer begon de band met Arno en hoe ontwikkelde die zich precies? Totdat ik eruit ging, bleef je namelijk beweren dat die band zo goed als nul was, maar als ik je antwoord en Arno's woorden in het juryhuis mag geloven, konden jullie toch goed met elkaar opschieten en hadden jullie zelfs een F2 (in de wording), ook toen ik nog in het spel zat. Waarom heb je dat voor mij achtergehouden? En eigenlijk dezelfde vraag wat betreft jouw band met mrchipie: vanaf welk moment waren jullie intensiever met elkaar aan het overleggen?
Uit je openingsspeech blijkt nog maar eens dat we elkaar waar mogelijk hebben geholpen in het spel: ik bijvoorbeeld toen ik je veiligstelde in ronde 1, jij toen je met chipie praatte om niet mij als duellist te kiezen. Die samenwerking vond ik heel tof. Je schrijft ook dat je je in het begin bewust in de minderheid manoeuvreerde. Swifty haakte daar ook al op in. Was dat echt een bewuste keuze? Het leek, zoals wij ook tegen elkaar zeiden, eerder een wanhopig omgaan met de situatie, "wij zijn nu eenmaal in de minderheid, het machtsblok van drie (Mitch-monkey-Brent) is niet te breken".
Mijn band met Arno begon ongeveer in aflevering 2. In aflevering 1 was die zoals ik ook tegen jou zei bijna nul. Ik dacht dat hij een geschikt persoon was om te targetten toen omdat hij met zijn gevoel speelt en ik dacht dat ik daar zeker niet in zat.
Vanaf aflevering 2 raakten we daarover aan de praat. Dit was iets wat ook echt wel voor een groot deel van zijn kant kwam.
Hij nam initiatief hierin, en hij wilde geen wraak, en veranderde zo mijn perceptie van hem en tevens mijn gameplan.
Dit heb ik bewust voor jou achtergehouden inderdaad.
Deels omdat een geheime final 2 natuurlijk niet zo'n goeie geheime final 2 is als het geen geheim is.
Maar in all seriousness: Ik heb op dat feitje na toen jij nog in het spel was echt alles met je gedeeld, zowat alle tactieken die door mijn hoofd gingen, met als risico dat jij daar uiteindelijk de goed geďnformeerde keuze mee kon maken om mij uit te schakelen zodat je er zelf met de winst vandoor kon gaan. Ik dacht, als ik dit ook nog met je ga sharen dan doe ik mijn geheime deal met Arno geen eer aan, en ik vermoede en hoopte dat je het me niet kwalijk zou nemen, gezien de nauwe samenwerking die we hadden en de vele dingen die ik wel geshared heb met je
Voor mijn samenwerking met mrChipie geldt: we begonnen nauwer samen te werken vlak voor hij afviel. Maar daardoor dus grotendeels na zijn terugkeer in het spel.
Hij deelde met mij dat hij de killer was in ronde 2, al redelijk vroeg in de ronde. Hiervan dacht ik, oke, als hij bereid is dit soort dingen met me te delen is hij misschien ook bereid om met mij samen te werken. Toen ik met hem in gesprek kon gaan over wie hij het best kon kiezen voor het duel, en toen bleek dat hij bereid was naar mijn advies te luisteren en Hans safe wilde houden, zag ik veel meerwaarde in een samenwerking met hem.
Toen hij terug in het spel kwam was het de ronde met Arno the Joker, een ronde waarin hij deed alsof hij Chipie wilde kiezen, maar toen plots ineens Brent koos. Hij had dit vantevoren enkel met Chipie en mij gedeeld, dus het feit dat Chipie en ik hier beide van op de hoogte waren zorgde er ook voor dat we beide weer geneigd waren opnieuw met elkaar samen te werken denk ik.
Deze samenwerking heb ik doorgetrokken t/m de final 4. En ik heb alleen dingen gedaan die niet in Chipies voordeel waren doordat ik anders zeer waarschijnlijk zelf het duel in moest. Helaas was dat dus wel enkele keren het geval..
Mitch, Monkey en Brent hadden inderdaad al vroeg een soort duidelijk machtsblok. Maar dat was op dat moment echt nog niet sterk genoeg om een meerderheid te forceren. Ik heb toen ook tegen jouw dit deel van mijn strategie uitgelegd, omdat ik graag wilde dat jij ook veilig bleef door dit plan uit te voeren. Maar wat ik zei was in het kort: als een bondgenoot van ons weggestemd wordt is dat nooit nadelig. Als zij hetzelfde target hebben als wij, kunnen wij daarmee ons target het duel in krijgen en heeft dat target geen enkele kans om ons daarvoor te laten boeten. In mijn interacties met Tim in ronde 1 kreeg ik het idee dat hij ook gevaar zag in spelers als Mitch en Monkeysuncle, en vermoede ik dat hij die wel zou kunnen kiezen in een duel. Dus laat ik voorop stellen, ik zou Tim hier niet hebben weggestemd, mijn bondgenoot rechtuit verraden heb ik niet gedaan en dat is tactisch ook zeker niet slim zo vroeg in het spel.
Het leek mij echter niet slim om heel veel risico te pakken in de hoop om Tim te redden, en ook niet om op Brent te stemmen met wie ik hoopte een samenwerking te kunnen opbouwen.
Daarnaast vermoedde ik dat Wouter het Luxury Row van Sequester seizoen 4 ook in ons spel ging implementeren, omdat we nu niet in het huis naar een LOS kunnen zoeken. Ik wilde dus het liefst dat een bondgenoot van mij het eerste duel zou winnen, zodat hij zou terugkomen met misschien wel de Duel immuniteit, om die dan in ons voordeel te gebruiken. Tim toonde in Discord Big Brother al een hele sterke comp speler te zijn, dus ik had high hopes, maar tegen mijn verwachtingen in won Mitch dat duel.
Na ronde 2 bleek dat het machtsblok van 3 er nog steeds inzat, en toen ben ik uiteraard vol voor het andere kamp gegaan en stemden we samen. Op de voorgrond althans, want op de achtergrond bleef ik ook proberen om safe te blijven voor het andere kamp dankzij mijn bondjes met MU en Brent.