Auteur Topic: [sequester] jurytopic PutyourHansup  (gelezen 454 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester] jurytopic PutyourHansup
« Gepost op: 17-08-2021, 23:32:12 »
Dit topic is voor PutyourHansup.
klaar voor de strijd

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2021, 20:51:23 »
Mooie openingsspeeches, heren! Heel verschillend van elkaar, allebei sterke argumenten. Zoals op Discord al werd gezegd: er gaat sowieso iemand Sequester winnen die het heeft verdiend. ::bravo::

Bjorn: jij was al groot fan van Sequester en je ging bijna uit je dak toen je hoorde dat Wouter een editie op RN ging organiseren. Je hebt je enthousiasme op mij overgedragen, waardoor ik, deels om eenzelfde reden als Brent (anders gaat het spel niet door en dat zou jammer zijn), me ook heb ingeschreven. Uiteraard werkten wij samen: we hebben in elk forumspel waar we allebei inzaten, goed samengewerkt, en The Amazing Race zelfs samen gewonnen! ::love::

Mijn eerste vragen aan jou:
 - Waren dit spel en onze samenwerking anders dan de voorgaande forumspellen?
 - Kun je me vertellen en verklaren wie doorheen het spel jouw F2 was/waren?

Brent: met jou had ik voorafgaand aan Sequester nog nooit echt gebabbeld, zeker niet een op een; een totaal andere beginsituatie dus dan met Bjorn. Voor mij was je inderdaad "een van de Pokémon-mensen". Ik vind het tof hoe je dat nu als een soort geuzennaam gebruikt en dat je elke medespeler als een specifieke Pokémon karakteriseert, ik kan niet wachten op al die onthullingen en jouw gedachtegangen daarbij.

Mijn eerste vragen aan jou:
 - Hoe heb jij het samenspelen met mij ervaren? Zijn wij uit hetzelfde hout gesneden, vullen wij elkaar aan of zijn we misschien te grote tegenpolen?
 - Verwant aan de vorige vraag: zag je mij in dit spel eerder als vriend of als vijand?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2021, 22:14:51 »
Mooie openingsspeeches, heren! Heel verschillend van elkaar, allebei sterke argumenten. Zoals op Discord al werd gezegd: er gaat sowieso iemand Sequester winnen die het heeft verdiend. ::bravo::

Bjorn: jij was al groot fan van Sequester en je ging bijna uit je dak toen je hoorde dat Wouter een editie op RN ging organiseren. Je hebt je enthousiasme op mij overgedragen, waardoor ik, deels om eenzelfde reden als Brent (anders gaat het spel niet door en dat zou jammer zijn), me ook heb ingeschreven. Uiteraard werkten wij samen: we hebben in elk forumspel waar we allebei inzaten, goed samengewerkt, en The Amazing Race zelfs samen gewonnen! ::love::

Mijn eerste vragen aan jou:
 - Waren dit spel en onze samenwerking anders dan de voorgaande forumspellen?
 - Kun je me vertellen en verklaren wie doorheen het spel jouw F2 was/waren?

Dankjewel voor de mooie complimenten aan Brent en mij Hans! Ik vind het een mooi compliment dat we beide door een aantal van jullie als waardige winnaars worden gezien.

In dit spel was onze samenwerking denk ik niet zo anders als in andere spellen  ::rofl::. Volgens mij is het in elk spel wat we beide spelen heel moeilijk om niet automatisch samen te werken met elkaar, en dat gebeurde nu ook meteen weer. Wat denk ik het lastigste is aan onze samenwerking is dat het ons niet lukt om dat te verbergen, en zo werden we in dit spel ook getarget als duo.

En je tweede vraag is een hele interessante  ::vergroot::.
Laat ik beginnen met uitleggen waar ik het op baseer wie voor mij een f2 of in geval van dit spel een f3 is (want erna heeft de afvaller alle powers). Ik evalueer gedurende het spel misschien wel dagelijks met wie ik naar de f2 wil. Ik wil namelijk niet dat ik dit voor mezelf bepaal, en dat die persoon vervolgens niet bijdraagt aan mijn kansen om daar te komen, of erger, dat die persoon mij ineens met 7-0 verslaat in een juryvote  :o.

Mijn allereerste bondje was volgens mij met Tim en met jou. Toen Tim eruit vloog bleef jij dus over als mijn final 2. Rond aflevering 2 werd ik closer met Chippie en redelijk vlot ontstond mijn partnership met Arno ook. Toen vielen chip en jij er helaas vlak na elkaar uit, en bleef Arno over als mijn enige final 2. Rond die tijd werd duidelijk dat Arno zelf naar het duel wilde en toen is mijn samenwerking met Swifty en MU gegroeid en een serieus bondje werd. Hier vertrouwde ik Swifty vanaf het begin al meer dan MU, deels ook omdat MU er geen geheim van maakte dat hij mij een gevaarlijke sociale bedreiging vond in dit spel. Chipie was ook weer terug in het spel gekomen en met hem wilde ik ook graag naar het einde. Met Swifty was het deels noodzaak want zij was ook heel goed gepositioneerd in het spel. Nadat het final 2 hondje tussen Swifty en MU steeds duidelijker werd, veranderde mijn loyaliteit naar Brent en nog steeds Chipie. Met een van die 2 ben ik hier ook beland, grotendeels dankzij de ander  ::hug::.

Heel veel gewissel dus zoals je ziet, want hoe verder het spel vordert, hoe meer informatie je krijgt die je beeld van de meest ideale final 2, 3 en 4 beďnvloeden.

Ik probeer de rest later vanavond nog te beantwoorden, zodat mensen nog meer vragen kunnen stellen als ze willen.  Dan beantwoord ik die met alle plezier  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2021, 22:35:06 »
Brent: met jou had ik voorafgaand aan Sequester nog nooit echt gebabbeld, zeker niet een op een; een totaal andere beginsituatie dus dan met Bjorn. Voor mij was je inderdaad "een van de Pokémon-mensen". Ik vind het tof hoe je dat nu als een soort geuzennaam gebruikt en dat je elke medespeler als een specifieke Pokémon karakteriseert, ik kan niet wachten op al die onthullingen en jouw gedachtegangen daarbij.

Hoe heb jij het samenspelen met mij ervaren? Zijn wij uit hetzelfde hout gesneden, vullen wij elkaar aan of zijn we misschien te grote tegenpolen?
Ah, bedankt voor je vragen Hans! Ik vind het leuk dat ik toch die perceptie correct heb ingeschat en ben blij dat je het tof vindt hoe ik dat heb verwerkt in mijn speech! Hopelijk ben ik nu wel iets meer dan "één van die Pokémon-mensen!"

Wat je eerste vraag betreft ben ik as we speak door onze chat op Discord aan het scrollen en ik weet nog dat een Global Moderator die ik niet nader bij naam zal noemen had gezegd dat je een heel fijn persoon bent, dus mijn verwachtingen waren van in het begin af aan zeer hoog! Tijdens de eerste ronde hadden we leuke gesprekken die niet per se over Sequester gingen en die vond ik heel fijn. We hadden ook meteen met zijn tweetjes zo'n gaypact gestart dat op niks was gebaseerd en eigenlijk na ronde 1 al volledig in elkaar was gestort. Het samenspelen was initieel erg fijn, maar ik heb de bruggen tussen ons vrijwel snel opgeblazen omdat je op mij had gestemd tijdens ronde 1. Ik heb je best hard behandeld zie ik nu en sindsdien was er nog maar weinig sprake van samenwerking. Dat is natuurlijk deels ook aan mijn houding van toen te wijten, maar ik zie dus dat we eigenlijk sindsdien elkaar nog weinig hebben gesproken. Jammer!

Laat ik concluderen dat het samenspelen dus kort, maar krachtig was. Ik denk dat wij een zeer verschillende speelstijl hebben. Ik heb niet genoeg van jou gezien om dat te bevestigen, maar ik vermoed dat jij meer voor de zalvende en sociale aanpak zal gaan terwijl ik recht op mijn doel afsteven.

Verwant aan de vorige vraag: zag je mij in dit spel eerder als vriend of als vijand?
Ik heb jou in dit spel nooit gezien als vijand. Sterker nog, ik heb in dit hele spel geen vijanden of vetes gehad. Uiteraard zaten we niet in hetzelfde team, maar ik kan je verzekeren dat ik jou nooit als vijand heb beschouwd. Ik zou zelfs durven stellen dat ik jou het meeste over mijn privéleven heb verteld tijdens het spel en dat zou ik bij een vijand nooit doen!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #4 Gepost op: 18-08-2021, 23:28:31 »
Dank voor de antwoorden allebei ::ok::
Mijn vragen blijven gaan over de eerste afleveringen, toen ik zelf nog in het spel zat, daar heb ik uiteraard het meest van meegekregen, dus over die momenten kan ik gerichter vragen stellen.


Bjorn: vanaf wanneer begon de band met Arno en hoe ontwikkelde die zich precies? Totdat ik eruit ging, bleef je namelijk beweren dat die band zo goed als nul was, maar als ik je antwoord en Arno's woorden in het juryhuis mag geloven, konden jullie toch goed met elkaar opschieten en hadden jullie zelfs een F2 (in de wording), ook toen ik nog in het spel zat. Waarom heb je dat voor mij achtergehouden? En eigenlijk dezelfde vraag wat betreft jouw band met mrchipie: vanaf welk moment waren jullie intensiever met elkaar aan het overleggen?

Uit je openingsspeech blijkt nog maar eens dat we elkaar waar mogelijk hebben geholpen in het spel: ik bijvoorbeeld toen ik je veiligstelde in ronde 1, jij toen je met chipie praatte om niet mij als duellist te kiezen. Die samenwerking vond ik heel tof. Je schrijft ook dat je je in het begin bewust in de minderheid manoeuvreerde. Swifty haakte daar ook al op in. Was dat echt een bewuste keuze? Het leek, zoals wij ook tegen elkaar zeiden, eerder een wanhopig omgaan met de situatie, "wij zijn nu eenmaal in de minderheid, het machtsblok van drie (Mitch-monkey-Brent) is niet te breken".


Brent: mooie reflectie op onze samenwerking in het spel en onze speelstijlen! Als je het zo beschrijft, had je dan achteraf dingen anders willen aanpakken? Je wil graag dicht bij jezelf blijven en je eigen speelstijl hanteren en dat juich ik ook toe, maar soms kan dat averechts werken, zoals bij mij en als ik het zo lees ook bij Arno, die je blijkbaar hebt gekwetst. Je schreef in je openingsspeech al dat je trots jezelf bent gebleven en dat dat voor jou uiteindelijk belangrijker was dan je prestaties in het spel (als ik het zo goed interpreteer/verwoord, correct me if I'm wrong), maar zitten er daar wellicht toch geen grenzen aan, zoals anderen kwetsen?

En kom maar op met die Pokémon, want ik heb geen flauw idee, ik ken daar vrijwel niets van. ::hypocriet::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2021, 13:03:30 »
Dank voor de antwoorden allebei ::ok::
Mijn vragen blijven gaan over de eerste afleveringen, toen ik zelf nog in het spel zat, daar heb ik uiteraard het meest van meegekregen, dus over die momenten kan ik gerichter vragen stellen.

Bjorn: vanaf wanneer begon de band met Arno en hoe ontwikkelde die zich precies? Totdat ik eruit ging, bleef je namelijk beweren dat die band zo goed als nul was, maar als ik je antwoord en Arno's woorden in het juryhuis mag geloven, konden jullie toch goed met elkaar opschieten en hadden jullie zelfs een F2 (in de wording), ook toen ik nog in het spel zat. Waarom heb je dat voor mij achtergehouden? En eigenlijk dezelfde vraag wat betreft jouw band met mrchipie: vanaf welk moment waren jullie intensiever met elkaar aan het overleggen?

Uit je openingsspeech blijkt nog maar eens dat we elkaar waar mogelijk hebben geholpen in het spel: ik bijvoorbeeld toen ik je veiligstelde in ronde 1, jij toen je met chipie praatte om niet mij als duellist te kiezen. Die samenwerking vond ik heel tof. Je schrijft ook dat je je in het begin bewust in de minderheid manoeuvreerde. Swifty haakte daar ook al op in. Was dat echt een bewuste keuze? Het leek, zoals wij ook tegen elkaar zeiden, eerder een wanhopig omgaan met de situatie, "wij zijn nu eenmaal in de minderheid, het machtsblok van drie (Mitch-monkey-Brent) is niet te breken".

Mijn band met Arno begon ongeveer in aflevering 2. In aflevering 1 was die zoals ik ook tegen jou zei bijna nul. Ik dacht dat hij een geschikt persoon was om te targetten toen omdat hij met zijn gevoel speelt en ik dacht dat ik daar zeker niet in zat.
Vanaf aflevering 2 raakten we daarover aan de praat. Dit was iets wat ook echt wel voor een groot deel van zijn kant kwam.
Hij nam initiatief hierin, en hij wilde geen wraak, en veranderde zo mijn perceptie van hem en tevens mijn gameplan.
Dit heb ik bewust voor jou achtergehouden inderdaad.
Deels omdat een geheime final 2 natuurlijk niet zo'n goeie geheime final 2 is als het geen geheim is.
Maar in all seriousness: Ik heb op dat feitje na toen jij nog in het spel was echt alles met je gedeeld, zowat alle tactieken die door mijn hoofd gingen, met als risico dat jij daar uiteindelijk de goed geďnformeerde keuze mee kon maken om mij uit te schakelen zodat je er zelf met de winst vandoor kon gaan. Ik dacht, als ik dit ook nog met je ga sharen dan doe ik mijn geheime deal met Arno geen eer aan, en ik vermoede en hoopte dat je het me niet kwalijk zou nemen, gezien de nauwe samenwerking die we hadden en de vele dingen die ik wel geshared heb met je  :)

Voor mijn samenwerking met mrChipie geldt: we begonnen nauwer samen te werken vlak voor hij afviel. Maar daardoor dus grotendeels na zijn terugkeer in het spel.
Hij deelde met mij dat hij de killer was in ronde 2, al redelijk vroeg in de ronde. Hiervan dacht ik, oke, als hij bereid is dit soort dingen met me te delen is hij misschien ook bereid om met mij samen te werken. Toen ik met hem in gesprek kon gaan over wie hij het best kon kiezen voor het duel, en toen bleek dat hij bereid was naar mijn advies te luisteren en Hans safe wilde houden, zag ik veel meerwaarde in een samenwerking met hem.

Toen hij terug in het spel kwam was het de ronde met Arno the Joker, een ronde waarin hij deed alsof hij Chipie wilde kiezen, maar toen plots ineens Brent koos. Hij had dit vantevoren enkel met Chipie en mij gedeeld, dus het feit dat Chipie en ik hier beide van op de hoogte waren zorgde er ook voor dat we beide weer geneigd waren opnieuw met elkaar samen te werken denk ik.
Deze samenwerking heb ik doorgetrokken t/m de final 4. En ik heb alleen dingen gedaan die niet in Chipies voordeel waren doordat ik anders zeer waarschijnlijk zelf het duel in moest. Helaas was dat dus wel enkele keren het geval..

Mitch, Monkey en Brent hadden inderdaad al vroeg een soort duidelijk machtsblok. Maar dat was op dat moment echt nog niet sterk genoeg om een meerderheid te forceren. Ik heb toen ook tegen jouw dit deel van mijn strategie uitgelegd, omdat ik graag wilde dat jij ook veilig bleef door dit plan uit te voeren. Maar wat ik zei was in het kort: als een bondgenoot van ons weggestemd wordt is dat nooit nadelig. Als zij hetzelfde target hebben als wij, kunnen wij daarmee ons target het duel in krijgen en heeft dat target geen enkele kans om ons daarvoor te laten boeten. In mijn interacties met Tim in ronde 1 kreeg ik het idee dat hij ook gevaar zag in spelers als Mitch en Monkeysuncle, en vermoede ik dat hij die wel zou kunnen kiezen in een duel. Dus laat ik voorop stellen, ik zou Tim hier niet hebben weggestemd, mijn bondgenoot rechtuit verraden heb ik niet gedaan en dat is tactisch ook zeker niet slim zo vroeg in het spel.
Het leek mij echter niet slim om heel veel risico te pakken in de hoop om Tim te redden, en ook niet om op Brent te stemmen met wie ik hoopte een samenwerking te kunnen opbouwen.

Daarnaast vermoedde ik dat Wouter het Luxury Row van Sequester seizoen 4 ook in ons spel ging implementeren, omdat we nu niet in het huis naar een LOS kunnen zoeken. Ik wilde dus het liefst dat een bondgenoot van mij het eerste duel zou winnen, zodat hij zou terugkomen met misschien wel de Duel immuniteit, om die dan in ons voordeel te gebruiken. Tim toonde in Discord Big Brother al een hele sterke comp speler te zijn, dus ik had high hopes, maar tegen mijn verwachtingen in won Mitch dat duel.

Na ronde 2 bleek dat het machtsblok van 3 er nog steeds inzat, en toen ben ik uiteraard vol voor het andere kamp gegaan en stemden we samen. Op de voorgrond althans, want op de achtergrond bleef ik ook proberen om safe te blijven voor het andere kamp dankzij mijn bondjes met MU en Brent.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2021, 14:19:01 »
Brent: mooie reflectie op onze samenwerking in het spel en onze speelstijlen! Als je het zo beschrijft, had je dan achteraf dingen anders willen aanpakken? Je wil graag dicht bij jezelf blijven en je eigen speelstijl hanteren en dat juich ik ook toe, maar soms kan dat averechts werken, zoals bij mij en als ik het zo lees ook bij Arno, die je blijkbaar hebt gekwetst. Je schreef in je openingsspeech al dat je trots jezelf bent gebleven en dat dat voor jou uiteindelijk belangrijker was dan je prestaties in het spel (als ik het zo goed interpreteer/verwoord, correct me if I'm wrong), maar zitten er daar wellicht toch geen grenzen aan, zoals anderen kwetsen?

En kom maar op met die Pokémon, want ik heb geen flauw idee, ik ken daar vrijwel niets van. ::hypocriet::
Aha, dankjewel! Het is geschreven alsof ik een andere tactiek had willen hanteren, maar niets is minder waar. Ik ben uitermate trots op het feit dat ik tegen iedereen eerlijk ben kunnen blijven, niemand heb moeten bedriegen en dat ik met een schaamteloos gevoel in deze finale mag staan. Natuurlijk pakken de dingen soms anders uit, maar ik wil bij deze wel nuanceren dat ik Arno niet gekwetst heb. Arno heeft persoonlijk bij mij aangegeven niet gekwetst te zijn, maar dat hij zich gewoon niet kan verzoenen met mijn speelstijl. Ik heb nooit iemand uitgescholden of op een onethische manier geschoffeerd. Ik heb hem hooguit een leugenaar en een marionet genoemd, maar of dat bezwaarlijk is? Ik vind dat zoiets bij een spel als Sequester hoort, maar ik begrijp dat de meningen daarover enorm verdeeld kunnen zijn en daar heb ik respect voor. Hoewel ik zowel jou als Arno een leugenaar heb genoemd, is dat toch uitgebloeid tot een heel andere situatie:

  • Toen ik jou als leugenaar bestempelde na ronde 1, omdat je op mij had gestemd, heb jij meteen toegegeven dat dat zo was. Ik heb toen volgens mij duidelijk gemaakt dat ik je totaal niet meer vertrouw en dat een bondje er niet meer inzit. Jij nam dat goed op en begreep mijn reactie, je had begrip voor mijn reactie. Ik heb je zitten pushen, maar we kwamen eigenlijk op het punt dat we allebei beseften dat dit het spel was en dat we wel zouden zien hoe het verder zou lopen. We hebben elkaar toen ook niet verder meer gesproken over het spel, het was goed zo en we laten het rusten. Zo voelde dat aan.
  • Toen ik Arno als leugenaar bestempelde in ronde 4 kreeg ik echter de wind van voren. Ik gaf aan dat ik dit spel speelde om te winnen en Arno gaf mij het gevoel dat dat voor hem niet prioritair was. Na wat gepush kwam er plots een bericht van hem, en ik citeer: "[...] En ik zal gelijk eerlijk zijn, ik had het echt niet op jou gemunt maar nu heb je op een knopje gedrukt die ervoor zorgt dat ik mij alleen nog op jou focus. Ik wil niet meer winnen nu. Het enige wat ik nu nog wil is jou eruit. En het kan me geen reet meer schelen wat je nu nog nog tegen me zegt. Ik neem er niks meer van serieus. Ik ben geen marionet meer nu." Ik mag dan wel op mijn Brentse manier spelen, maar iemand die aankondigt prioriteit te maken om mij uit het spel te willen moet in mijn ogen ook tegen een stootje kunnen. Ik wil zo iemand te grazen nemen en dat heb ik dan ook gedaan. Toen begon het stoken ook, want ik wou vooral zien hoe ver Arno kon gaan. Omdat hij me had uitgeroepen tot ultieme vijand ging ik me dan ook vijandiger gedragen. Ik ben niet de persoon die dan plots gaat slijmen of zielig lopen doen, ik ga het gevecht aan en bleef daardoor trots aan mezelf. Ik heb Arno zelfs zo ver gekregen dat hij strategischer ging spelen en zelfs tactisch ging liegen. Dat was voor mij al een overwinning op zich, hem uit een duel spelen voelde dan ook aan als zoete wraak en een nog betere overwinning.
Het is nooit mijn bedoeling om iemand te gaan kwetsen, ik neem die houding aan om als een 'gevreesde' of 'sterke' speler aanzien te worden. Misschien omdat ik me ook gewoon graag wil bewijzen in deze setting waar de meeste mensen elkaar al kennen en ik de vreemde eend in de bijt ben. Het is niet mijn bedoeling om me op te stellen als een klootzak en in mijn ogen heb ik dat dan ook niet gedaan. Ik vind dat wel een belangrijke nuance en ik vind dat mijn prestaties samenhangen aan het trots zijn op mezelf. Ik heb immers de meeste duels gewonnen terwijl ik zelf vooral werd uitgedaagd voor de duels, dat is in mijn ogen hét bewijs dat ik wel een knappe prestatie heb neergezet en dicht bij mezelf ben gebleven. Al zeg ik het zelf, ik heb alle facetten van het spel gezien en ben daar enkel beter door geworden in het spel.


Ja Hans, jij bent Whimsicott! Hoewel deze Pokémon er erg lief uitziet met zijn pluizige uiterlijk is deze Pokémon een beruchte prankster. Dat weerspiegelt het feit dat ik in ronde 1 overtuigd was van het feit dat jij niet op mij ging stemmen, maar dat je uiteindelijk toch een stem op mij hebt afgevuurd. Het prille bondje dat we toen hadden gestart ging meteen in rook op, ik had te veel vertrouwen bij jou gelegd en was in de val getrapt! Elkaar af en toe een beetje teasen en plagen, zo zag ik onze gesprekken een beetje. Daarnaast kan deze Pokémon met de windstroom meerijden, omwille van het donzige. Ik linkte dat meteen aan de term 'floater' die ik toch enigszins op jou kon plakken. Hoewel het als een negatief woord klinkt moet je enorm oppassen voor floaters in een spel als dit, ze kunnen namelijk erg gevaarlijk zijn. Een floater is iemand die een beetje meestemt met z'n bondjes, maar verder vrij passief is in het spel. Dat is toch wel een beetje het gevoel dat ik had bij jou, er waren namelijk rondes waar ik niks van je heb gezien en toen had ik het gevoel dat je vooral deed wat Bjorn je allemaal opdroeg. De stilte die ik bij jou merkte kent dan ook een mooie connectie met tuimelkruid, dat je vaak in films ziet bij een moment van stilte, en daar lijkt deze Pokémon dan ook een beetje op! Tot slot moet ik wel zeggen dat Whimsicott één van mijn favoriete Pokémon is. Daarmee bedoel ik dat, hoe kort ook, onze gesprekjes wel erg leuk waren en ik blij ben om je beter te hebben leren kennen. Aanvankelijk dacht ik bijvoorbeeld zelfs dat je een Belg was, maar dat bleek dus totaal niet waar te zijn! Als we naar relatief naar de korte tijdspanne van jou in het spel kijken, dan denk ik dat ik met jou de leukste en meest 'intieme' gesprekken heb gehad. En dat is toch wat!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #7 Gepost op: 20-08-2021, 09:18:05 »
Dank voor de eerlijke antwoorden ::bravo::

Ik heb nog een paar afsluitende vragen, ook afgaande op wat jullie in de andere topics hebben verteld en toegelicht.



Bjorn: deze quote in het topic van mrchipie vind ik heel opvallend.
Er zijn enkele spelers die dit spel speelden voor iemand anders, zodat een maatje van ze zou winnen, en dat vind ik bijna oneerlijk tegenover de andere spelers.
Gold dit een enkele keer niet ook voor onze samenwerking?

Je hebt jezelf als floater omschreven tot aan de F5, in antwoord op de vraag van monkeysuncle. Brent karakteriseert mij hierboven ook als floater. Terecht, in jouw ogen? En hoe zou jij onze samenwerking omschrijven wat dit aspect betreft?



Brent: ik denk dat we nu tot een kern komen. Je hebt dus, voor zover we weten, niemand gekwetst in dit spel. Arno niet, mij niet, chip niet, etc. Stel iemand speelt Sequester met jou en geeft aan dat ie zich wel door jou gekwetst voelt: hoe ga je daarmee om? Is dat dan jammer voor diegene en blijf jij vasthouden aan je straight forward, directe, hier en daar valse speelstijl? Of pas je je houding aan en verloochen je jezelf om die andere speler tegemoet te komen?

In jouw trio met Mitch en monkeysuncle, vooral in de eerste vijf rondes: wat was jouw rol daarin? Die van de floater?

En wat een heerlijk pluizige Pokémon ben ik :D

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #8 Gepost op: 20-08-2021, 12:23:03 »
Wat een heerlijk pluizige Pokémon ben ik :D
Wat leuk dat je blij bent met je Pokémon, het is een echt schatje! Met floater neem ik vooral de interpretatie aan die de legendarische Rachel Reilly aan het begrip heeft gegeven. Ik ben natuurlijk niet zo bekend met de sociale strategieën binnen dergelijke spellen als mijn medefinalist, maar ik kijk meer naar de semantische betekenis van het begrip. To float, (mee)drijven, zie ik als meeheulen met andere mensen in hun spel. Dat is toch wel een beetje hoe ik jou in het spel zag, ik voelde aan dat jij al je trouwheid had gezworen aan andere mensen en daar ook niet van af ging stappen. Dat ene bondgenootschap was volgens mij prioriteit voor jou. Volgens mij wordt dat dan eerder een "coaster" genoemd, maar zoals ik zeg ben ik helemaal niet thuis in al die begrippen! Zolang je maar begrijpt wat ik bedoel, dat is wat telt!

Brent: ik denk dat we nu tot een kern komen. Je hebt dus, voor zover we weten, niemand gekwetst in dit spel. Arno niet, mij niet, chip niet, etc. Stel iemand speelt Sequester met jou en geeft aan dat ie zich wel door jou gekwetst voelt: hoe ga je daarmee om? Is dat dan jammer voor diegene en blijf jij vasthouden aan je straight forward, directe, hier en daar valse speelstijl? Of pas je je houding aan en verloochen je jezelf om die andere speler tegemoet te komen?
Even terug naar je allereerste vraag! Naar mijn weten heeft niemand in deze laatste ronde aangegeven dat ik die persoon zou hebben gekwetst en dat stemt me zeker gelukkig. Ik kan opgelucht ademhalen. Het grote risico met mijn speelstijl is absoluut dat je sneller iemand kan kwetsen. Dat vind ik een enorme valkuil die vermeden moet worden wanneer je zo'n speelstijl uitoefent. Ik probeer altijd, zowel vooraf als achteraf, duidelijk te kaderen aan andere mensen dat ik de dingen binnen het spel niet persoonlijk bedoel, maar dat ik nou eenmaal er van houd om mensen op stang te jagen en te teasen. Ik ben en blijf een Belg, beleefdheid zit me hoog en je gaat me bijvoorbeeld nooit betrappen op bijvoorbeeld het schelden met ziektes. Ik ben ook een beetje zo'n persoon die je wat moet kennen vooraleer je mijn doen en laten begrijpt, maar dat begint op RN al aardig te lukken! Deze vraag is super interessant, want ik besef dat mijn onzekerheid ook kadert binnen de kans dat ik mensen zou kwetsen. Dat wil ik koste wat het kost vermijden. Een spel als Sequester moet interessant, maar ook gewoon leuk blijven voor iedereen. Niemand heeft er wat aan als er een heuse, persoonlijke ruzie is. Dat is niet leuk voor de spelers, niet voor de host en niet voor de kijkers. Als iemand bij mij aangeeft dat hij of zij door mijn toedoen gekwetst is, dan bied ik meteen mijn excuses aan en wil ik samen op zoek gaan naar een gerichte oplossing. Een wijs lid van dit forum vertelde me ooit het volgende: "Je zegt geen sorry omdat je ongelijk had of omdat je vindt dat je iets fout gedaan hebt, maar je zegt sorry omdat je de relatie met die persoon belangrijker vindt dan wat er is voorgevallen."

Als ze dit leest zal ze zo trots zijn (echt net mijn moeder), maar dat is dus voor mij zoveel waard. Ik vind het behouden van een goede verstandhouding erg belangrijk. Ik heb wel eens aangegeven dat ik niet meedoe om vrienden te maken, maar eigenlijk is dat gewoon een automatisch schild van mezelf. Stiekem is het heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen in een spel als dit en te weten te komen welke persoon er schuilt achter zo'n online personage. Ik wil achteraf vooral samen terugkijken op een leuk spel met een tikkeltje drama, maar niet op een spel vol onderlinge ruzies. Ik ben niet de persoon die te trots zou zijn om mijn excuses aan te bieden in het openbaar. Als ik fouten heb gemaakt, dan kan ik deze ook perfect toegeven. Daarmee wil ik zeggen dat ik mijn houding eerder ga aanpassen dan dat ik ga blijven doorpushen. Bij Arno had ik niet het gevoel dat hij gekwetst was omdat hij zo in de tegenaanval ging, en dat bleek achteraf te kloppen. Toen Swifty me bijvoorbeeld privé een zure gast noemde was ik meteen verontwaardigd en stuurde ik haar een berichtje dat ik hoop dat ze me niks persoonlijk nam. Daaruit bleek dat ze me zo noemde omdat ik niet op haar berichtjes was ingegaan de voorbije dagen, dus ik was gelukkig dat ik haar niet gekwetst had met wat ik had gezegd. Zoals ik al heb gezegd ben ik een persoon die maar al te graag de grenzen opzoekt. Als ik de grenzen overschrijd dan geef dat ook toe en neem vrede met het feit dat ik hard op mijn bek gegaan ben daardoor. Daarom ben ik zo fier dat ik, naar mijn weten, de randen van die grenzen in dit spel ben afgelopen en toch niemand heb weten te kwetsen.

In jouw trio met Mitch en monkeysuncle, vooral in de eerste vijf rondes: wat was jouw rol daarin? Die van de floater?
Oeh, leuke vraag! Ik heb me in dit bondje vaak de zwakste schakel gevoeld omdat ik in het begin het gevoel had dat op het einde Mitch en Monkeysuncle elkaar zouden steunen en dat ik wellicht het vijfde wiel aan de wagen was. Ik mag het misschien niet zo hard stellen, maar voor mij voelde dat eenmaal zo aan. Ik zat er wel mee dat ze me zouden ditchen ergens in het spel en dan wou ik toch wat achter de hand hebben. Daarom ging ik individueel in gesprek met jou en Bjorn. Zowel om mezelf een beetje veiliger te stellen als om te kijken wat voor soort spelers jullie zijn. Zoals je weet is dat tussen ons twee een beetje ingezakt, maar aan Bjorn heb ik een zeer trouwe bondgenoot gehad doorheen het spel. Weliswaar met toppen en dalen, maar achteraf hebben we elkaar sterker gemaakt doorheen het spel. Ook het mislukte 'geheime' bondje met Mrchipie is een voorbeeld van hoe ik op zoek ging naar een manier om onderlinge relaties te versterken.

Zoals ik in mijn eerste alinea heb verteld vind ik een floater iemand die meedrijft, iemand die stemt wat de anderen hem of haar opdragen om zo zelf verder te komen in het spel. In die definitie kan ik me niet vinden omdat ik nooit in de machtspositie heb gezeten tijdens de eerste rondes. Mijn bondgenoten, en vooral ikzelf, zaten maar al te vaak in de gevarenzone waardoor wij niemand hadden om mee te floaten. Ook aan de andere definitie, met name dat je enkel aan jezelf trouw bent, kan niet aan mij toegeschreven worden. Ik ben voor mijn bondjes door het vuur gegaan en zou dat zo opnieuw doen. Zo sta ik immers bijna altijd in een spel. Het belangrijkste voor mezelf is dat ik vooral keuzes maak waar ik zelf ook achter sta, dat is niet wat een floater zou doen. Tijdens de allereerste ronde hadden veel mensen tegen me gezegd dat ze op Tim zouden stemmen. Ik wist dat ik die LoS had, dus ik heb op mezelf gestemd. Ik voelde me immers niet zo goed bij het feit dat ik met een LoS in de handen de duelist zou moeten bepalen, die LoS heb ik met zoveel geluk kunnen verkrijgen waardoor ik me er een beetje schuldig bij voelde. Ik had niet het gevoel dat ik die had verdiend, maar ik moest wel gewoon door met het spel natuurlijk. Het niet inzetten van een LoS zou ik een flauwe actie vinden. Naast dat voormelde schuldgevoel kwam daar natuurlijk ook wat strategie bij te pas. Ik deed het deels omdat ik wou dat de anderen (en niet ik) zouden bepalen dat Tim naar het duel moest gaan en dat ik daar zelf niks in had te zeggen. Strategisch gezien was dat ook handig omdat ik nadien aan Tim kon zeggen dat ik niet eens op hem had gestemd. Volgens mij was de eerste ronde in een 4-4-1 geëindigd als ik op Tim had gestemd, dus dat had ook nog spannend geweest! Het is wel grappig om na te denken over mijn rol in dat bondgenootschap, want volgens mij heb ik meteen contact opgezocht met beide heren en was ik degene die het groepje oprichtte om zo een 'kernbondje' op te starten. Ik ben zowel MitchK als MU nog steeds dankbaar dat ze daar ook in hebben geloofd en dat we samen het zo ver hebben mogen brengen doorheen het spel.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #9 Gepost op: 20-08-2021, 13:37:49 »
Dank voor de eerlijke antwoorden ::bravo::

Bjorn: deze quote in het topic van mrchipie vind ik heel opvallend. Gold dit een enkele keer niet ook voor onze samenwerking?

Je hebt jezelf als floater omschreven tot aan de F5, in antwoord op de vraag van monkeysuncle. Brent karakteriseert mij hierboven ook als floater. Terecht, in jouw ogen? En hoe zou jij onze samenwerking omschrijven wat dit aspect betreft?

 ::bravo::

Klopt, ik weet waar je op doelt denk ik  :)
Ik weet nog tijdens onze samenwerking dat jij op een gegeven moment wel vertelde dat je het mij meer gunde dan jezelf om ver te geraken in dit spel, en dat waardeerde ik toen enorm van je  ::hug::.
Ik had het echter vooral over bijvoorbeeld een Mitch, die in de final 6 om de stemmen vroeg van al zijn bondgenoten om zo zelf het duel in te geraken en mij of Chipie uit te dagen. Ik heb toen ook meegekregen dat hij dit deed om te zorgen dat Brent en Monkeysuncle niet het duel inhoefden, en niet omdat Mitch het gevoel had dat dat het slimste was om te doen voor zichzelf.
Voor zover ik weet heb jij nooit bewust om stemmen gevraagd zodat je het duel in moest, maar speelde je wel gewoon om zelf te winnen, dus dat vind ik wel een andere situatie  ::vergroot::
Ik moet wel toegeven dat mijn gequote opmerking echt wel wat genuanceerder had gemogen, want nu klinkt het nogal generaliserend en dat was niet mijn bedoeling.  :-X

Tot slot vind ik je tweede vraag een hele belangrijke, want ik zie dat wij een andere definitie van floater hanteren, en dat Brent die ook hanteert.
Logisch ook. Een floater zoals jij en Brent die bedoelen is volgens mij een speler die vooral meelift op het werk van anderen en zelf heel weinig uitvoert om zijn positie in het spel te versterken.
En dat was ik absoluut niet! Ik heb vanaf het begin van het spel elke ronde geprobeerd mijzelf veilig te houden bij beide kampen om zo te vermijden dat ik werd weggestemd of werd gekozen voor een duel. Dit vroeg om heel veel actieve moves van mijn kant, en was alles behalve een afwachtende strategie.

Mijn definitie van een floater komt iets meer overeen met degene die ik heb toegevoegd aan deze post.
De definitie die jij en Brent gebruiken in je posts komt meer over met die van coaster in deze screenshot, maar dat wordt door mensen heel vaak ook floater genoemd. Ik moet wel zeggen, ze schrijven daar wel dat een ''floater'' zoals ik dat in de eerste rondes was geen loyaliteit heeft aan anderen, maar dat is in mijn geval wel overdreven. Ik was absoluut loyaal aan verschillende spelers (jou, Arno, Chipie bijv.), maar ik koos mijn bondgenoten op basis van wie mij het beste verder in het spel konden helpen en uiteindelijk ervoor konden zorgen dat ik het spel kon winnen.
Dit waren Swifty en Monkeysuncle ook een tijd, dus ik ben een paar rondes loyaal geweest aan hen, maar toen ik erachter kwam dat zij mij allebei niet mee zouden nemen naar de final 2, en misschien zelfs niet naar de final 3, besloot ik die samenwerking te beëindigen als het ware  ;).

Jij was dus in dit geval zeker geen floater naar mijn mening. Jij had enkele mensen waar jij loyaal aan was en ook loyaal aan wilde blijven. Een coaster was jij ook niet, want je hebt actief met mensen gepraat om jezelf veilig te houden, en wilde ook zeker alliances aangaan met mensen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [sequester] jurytopic PutyourHansup
« Reactie #10 Gepost op: 20-08-2021, 14:50:20 »
Gracias chicos! Tot zover de Hansvragen.

Jullie houden allebei enorm sterke pleidooien, ik denk dat het heel spannend gaat worden. ::jaja::

Veel succes nog met nagelbijten! ::hyper::