Auteur Topic: [sequester] jurytopic Molfreak Arno  (gelezen 517 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Gepost op: 17-08-2021, 23:33:21 »
MF's topic
klaar voor de strijd

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2021, 22:16:48 »
Dag jongens. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik swifty en mu de winst meer had gegund. Maar ik ben alsnog wel trotst op jullie. Ondanks dat ik niet echt akkoord was met jullie manier van spelen. En zeker niet van Brent. Al die stokerijen en doen alsof mensen fake zijn waaronder mij terwijl ik maar zo oprecht kon zijn. Ik vind dat echt smerig spel. Dus mijn vraag aan Brent is:
"Waarom zou ik die totaal niet met jouw vuil spelstrategie akkoord ben, toch op je moeten stemmen?"

En bjorn, wij waren echt een final 2 voor mij maar ik wil toch echt 1 iets weten. Ik heb je gevraagd of jij die LOS had gekregen en jij zei nee. Mijn vraag aan Bjorrn: "waarom loog je daarover tegen mij terwijl wij final 2 waren?"

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2021, 00:33:38 »
Dag jongens. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik swifty en mu de winst meer had gegund. Maar ik ben alsnog wel trotst op jullie. Ondanks dat ik niet echt akkoord was met jullie manier van spelen. En zeker niet van Brent. Al die stokerijen en doen alsof mensen fake zijn waaronder mij terwijl ik maar zo oprecht kon zijn. Ik vind dat echt smerig spel. Dus mijn vraag aan Brent is: "Waarom zou ik die totaal niet met jouw vuil spelstrategie akkoord ben, toch op je moeten stemmen?"
Bedankt, Arno. Ik vind het jammer dat er een bittere en vooral pejoratieve ondertoon zit in je statement. Hoewel het al voorbij middernacht is ga ik er toch op reageren, want anders doe ik geen oog dicht. Tijdens ronde 1 zat jij in de gevarenzone en werd jouw naam links en rechts genoemd toen iedereen nog onzeker was op wie te stemmen. Van sommigen hoorde ik dat ze het zielig voor je zouden vinden als je het spel zou moeten verlaten als eerste, maar dat ze je wel een zwakke schakel vonden. Ze hadden medelijden met jou? Ik was het daar eigenlijk niet mee eens. Het was ook totaal niet mijn plan om op jou te gaan stemmen ofzo, maar ik vond het een vreemd statement. In mijn ogen hoort een dergelijk spel niet met zulke argumenten gespeeld te worden, maar het is niet aan mij om te bepalen hoe iemand een spel hoort te spelen.

Als ik moet zeggen tegen wie ik het minst netjes heb gespeeld, dan ben jij ontegensprekelijk die persoon. Maar om dat smerig of vuil te noemen? Ik vraag me af wat je eigenlijk verwacht als je naar mij stuurt dat je me steunt en hoopt dat ik de vloek van de derde ronde kan verbreken om vervolgens keihard mij naar het duel te stemmen. Hoe denk je dat dat voor mij voelde? Het is niet mijn schuld dat jouw tactiek om vriendjes te willen zijn met iedereen niet werkt in een spel als Sequester. Vroeg of laat moet je toch iemand verraden met zo'n tactiek, it's part of the game. Ik heb gewoon voor je uitgeklaard dat je zelf niet altijd eerlijk was tegen mij en dat heb je toen ook toegegeven. Ik heb je geconfronteerd met de waarheid. Als je me dat kwalijk neemt dan is dat jouw keuze, maar dan vind ik het vooral erg jammer.

Die confrontatie heeft jou zodanig geraakt dat je vanaf dan al je pijlen op mij hebt gericht. Het ging zelfs zo ver dat je nog meer ging liegen tegen mij. Meer bepaald dat je me vertelde dat je Chip mee zou nemen naar het duel. Hoewel ik het van mijlenver zag aankomen koos je voor mij. Het ergste is dat ik een deel van mezelf in jou zag op dat moment. Je nam mijn tactiek over dus het zit ergens diep toch in je verborgen, Arno. Dat ik 'vuile' leugens aan jou zou verkondigen betekent niet dat jij vrijuit ook 'vuile' leugens aan mij mag verkondigen. Op een bepaald moment heb jij toch het spel gespeeld, door mij, en het feit dat anderen met die eer aan de haal wilden gaan (zie ons Discord gesprek) spreekt boekdelen dat je effectief als een marionet werd gezien van je bondgenoten.


Je wou bewijzen dat je geen marionet was, maar zo hevig reageren doe je enkel als er een kern van waarheid in de boodschap zit. Het is niet aan mij om te bepalen wat jou kwetst of niet kwetst, maar ik heb steeds correct, duidelijk en eerlijk aangegeven dat mijn acties volledig spelgerelateerd waren en op geen enkele manier persoonlijk waren. Zoals gezegd staan onze speelstijlen haaks op elkaar. Je hebt me zelf gezegd dat je me oprecht vindt, maar dat stoken was puur en alleen nodig opdat je eens in actie zou schieten. Waarom moet je op mij stemmen? Omdat ik jou één van de beste spelletjeslessen heb geleerd. Ik heb je geleerd dat je nooit, maar dan ook nooit, iemand anders volledig moet vertrouwen in een spel. Zeker niet in Sequester. Ga steeds voor je eigen intuïtie en ga recht op je doel af. En zorg er vooral voor dat je trouw bent aan jezelf. Ikzelf heb me altijd van dezelfde, eerlijke kant getoond doorheen het hele spel terwijl jij meerdere kanten van jezelf hebt getoond op bepaalde momenten. Focus je op één kant en laat je nooit door iemand neerhalen. Vergeet nooit dat je zelf de keuze in handen hebt. Neem dat mee naar een volgend spel, succes gegarandeerd!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2021, 01:03:58 »
Dag jongens. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik swifty en mu de winst meer had gegund. Maar ik ben alsnog wel trotst op jullie. Ondanks dat ik niet echt akkoord was met jullie manier van spelen.

En bjorn, wij waren echt een final 2 voor mij maar ik wil toch echt 1 iets weten. Ik heb je gevraagd of jij die LOS had gekregen en jij zei nee. Mijn vraag aan Bjorrn: "waarom loog je daarover tegen mij terwijl wij final 2 waren?"

Arno, ik vind het jammer om te horen dat je niet akkoord was met mijn manier van spelen. Maar ik snap wel waar het vandaan komt. Waar jij echt speelde met je gevoel en je hart, speel ik heel tactisch en probeer ik mijn game moves heel erg te scheiden van de persoonlijke band met jou. Want die heb ik tijdens het spel wel gekregen met je vind ik. Wat ik oprecht heel erg waardeerde aan jou in dit spel was dat je mij geen seconde leek kwalijk te nemen dat ik op je gestemd had en zelf met het idee kwam om een geheime final 2 aan te gaan en samen te werken.

Dan over naar je vraag. Ik wilde de informatie van mijn LOS met niemand delen. Dat had 2 redenen. De eerste reden is dat ik deze gekregen had van een afvaller, volgens chipie was dit Tim. Dit signaleert naar iedereen dat Tim blijkbaar voor mij root in dit spel en mij wil helpen. Zelfs als dit niet klopt, zal het altijd zo overkomen en kan dit door mensen tegen me gebruikt worden.
Ten tweede, een LOS in mijn zak is eigenlijk helemaal niet gunstig voor mijn bondgenoten, want als ik dit speel tijdens een battlepick, dan slingert de weggestemde meteen mijn bondgenoot het duel in. Ik wilde niet dat deze LOS mensen zou afschrikken en mensen ging motiveren om mijn LOS onschadelijk te maken.

Achteraf gezien denk ik helemaal dat jij dit geheim gehouden voor me had Arno en dat je dit dus niet had doorverteld. En daarom had het dus geen kwaad gekund als ik het je dus best kunnen vertellen ipv erover liegen toen je het vroeg.

Mijn zwakte is denk ik dat ik er al snel vanuit ga dat mensen het spel net zo spelen als ik. Maar jij speelt met je hart en dat is zelfs terwijl ik dat eigenlijk al wist toch niet genoeg tot me doorgedrongen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #4 Gepost op: 19-08-2021, 01:18:41 »
Nou, ik zou nog veel willen vragen maar met deze 2 berichten heb ik eigelijk al genoeg informatie. Ik denk nog even over vragen maar voor nu dankuwel en succes jongens.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2021, 09:29:00 »
Nou Brent, waarom vind je dat ik teddiursa ben?

Bjorrn, simpele vraag: waarom wil je zo graag winnen, wat betekent winnen voor jou?
« Laatst bewerkt op: 19-08-2021, 11:46:04 door Molfreak Arno »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2021, 13:31:39 »
Nou Brent, waarom vind je dat ik teddiursa ben?

Bjorrn, simpele vraag: waarom wil je zo graag winnen, wat betekent winnen voor jou?

Dankjewel voor deze vraag Arno, ik licht graag toe waarom ik dit zo belangrijk vind.
Ik heb weinig creatieve hobbies, ik hou niet van tekenen, verven, of andere hobbies die je in je eentje kan doen.
Mijn hobbie is het spelen van strategische spelletjes, en dan vooral spellen die sociale interactie toejuichen. Ik heb denk ik wel 3 of 4 varianten van het bekede spelletje weerwolven in mijn spellenkast staan  :P.

En er zijn natuurlijk weinig forumspellen waarbij sociale contacten en strategie zo belangrijk is als bij Sequester.
Daarom was ik zo blij dat het spel door kon gaan, en daarom ben ik zo blij dat ik in deze final 2 mag staan en mijn game aan jullie mag uitleggen. Omdat ik dit soort spellen zo graag speel is het ook een soort ego ding dat ik zo graag wil winnen.
Ik heb de drang om aan mezelf te bewijzen dat ik ook zo'n tactisch forumspel kan winnen.
We zijn hier nu inmiddels ook al dik anderhalve maand mee bezig, en aangezien ik bij bordspellen van een uur al fanatiek voor de winst speel, is dit fanatisme tijdens de duur van dit spel ook alleen maar groter en groter geworden.

Winnen zou voor mij dus in het kort betekenen dat ik aan mezelf kan bewijzen dat ik goed ben in mijn hobbie en erin kan uitblinken, iets wat geen must is, maar wat wel heel erg lekker zou zijn natuurlijk  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2021, 16:43:44 »
Nou Brent, waarom vind je dat ik teddiursa ben?

Oeh, wat leuk dat je al weet dat je Teddiursa bent! Ik vrees dat je één van de weinigen zal zijn die het al wist, maar ik ben in ieder geval al positief verrast daardoor! Deze schattige Pokémon is gebaseerd op een teddybeer, je weet wel, één van die knuffels die niemand kwaad doet. Maar, deze Pokémon is niet alleen maar schattig. Dat werd meteen duidelijk gemaakt tijdens z'n debuut in de tweede film. Qua uiterlijk is Teddiursa één van de snoezigste wezentjes en dat weet ik heel snel te koppelen aan jouw tederheid, Arno. Echter is jouw doorzettingsvermogen ook zeker niet te onderschatten, net als bij deze Pokémon. De frappantste gelijkenis met hoe ik jou heb ervaren in dit spel is het verschil tussen Teddiursa en zijn evolutie, Ursaring. In tegenstelling tot Teddiursa is Ursaring niet meer zo schattig of klein, en kan het een bijzonder agressieve Pokémon zijn. Dit vormt een link naar het moment dat ik plots voor jou dé vijand werd en ik de strijdlust in jouw ogen kon zien, als het ware. Een nieuw gedaante dat volgens mij nog nooit iemand had gezien en waar iedereen wel van was geschrokken. Echter weten we allemaal dat jij écht een lieve kerel bent en dus kon ik het niet over mijn hart halen om jou Ursaring te geven. Jouw gevoelige kant werkt heel hartverwarmend, net alsof je een knuffel geeft aan een Teddiursa!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2021, 17:46:36 »

Oeh, wat leuk dat je al weet dat je Teddiursa bent! Ik vrees dat je één van de weinigen zal zijn die het al wist, maar ik ben in ieder geval al positief verrast daardoor! Deze schattige Pokémon is gebaseerd op een teddybeer, je weet wel, één van die knuffels die niemand kwaad doet. Maar, deze Pokémon is niet alleen maar schattig. Dat werd meteen duidelijk gemaakt tijdens z'n debuut in de tweede film. Qua uiterlijk is Teddiursa één van de snoezigste wezentjes en dat weet ik heel snel te koppelen aan jouw tederheid, Arno. Echter is jouw doorzettingsvermogen ook zeker niet te onderschatten, net als bij deze Pokémon. De frappantste gelijkenis met hoe ik jou heb ervaren in dit spel is het verschil tussen Teddiursa en zijn evolutie, Ursaring. In tegenstelling tot Teddiursa is Ursaring niet meer zo schattig of klein, en kan het een bijzonder agressieve Pokémon zijn. Dit vormt een link naar het moment dat ik plots voor jou dé vijand werd en ik de strijdlust in jouw ogen kon zien, als het ware. Een nieuw gedaante dat volgens mij nog nooit iemand had gezien en waar iedereen wel van was geschrokken. Echter weten we allemaal dat jij écht een lieve kerel bent en dus kon ik het niet over mijn hart halen om jou Ursaring te geven. Jouw gevoelige kant werkt heel hartverwarmend, net alsof je een knuffel geeft aan een Teddiursa!
Ahw wat lief Brent. Hmmm je maakt het mij nu echt heel lastig 😅

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #9 Gepost op: 19-08-2021, 20:16:44 »
Nou, ik heb nog geen idee dus hier effe een vuile graag aan beide heren. Wat maakt jou beter dan de andere finalist?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #10 Gepost op: 19-08-2021, 22:36:05 »
Nou, ik heb nog geen idee dus hier effe een vuile graag aan beide heren. Wat maakt jou beter dan de andere finalist?
Heey, ja de finale 2, allebei nog gefeliciteerd en graag gedaan dat ik julie niet heb meegenomen. Allereerst een vraag aan beide. waarom verdiend de andere het minder om te winnen dan jijzelf?
Deze vraag is zeer tricky, maar ik ben zo vrij om de vraag van Chipie hier meteen aan te koppelen en hetzelfde antwoord in zijn topic te plaatsen. Ik parafraseer even jullie vragen, maar ik zie zelf weinig verschil tussen 'Waarom verdient de andere het minder om te winnen' of 'Waarom verdien jij het meer om te winnen' aangezien beide vragen in feite op hetzelfde neerkomen. Mocht ik het verkeerd interpreteren, aarzel dan niet om bijvragen te stellen!

Het mooie aan Sequester is dat het zoveel facetten omvat. Allereerst is er het sociale spel gedurende het hele avontuur. Je moet bondjes vormen en je moet veel gesprekjes aangaan met elkaar om verder te komen in het spel. Tussendoor lijkt dat al een vrij moeilijke opgave, maar het gevaarlijke zit 'm eigenlijk bij het uitleggen van je sociale spel op het einde. Dan komt, als het goed is, alles bloot te liggen en moet je je spel gaan verantwoorden. Ik heb het gevoel dat ik door deze finale kan wandelen in mijn teksten omdat ik een zeer straight-to-the-point sociaal spel heb gespeeld. Wat je ziet is wat je krijgt, zoiets. Ik heb daardoor niemand moeten bedriegen of backstabben en dat maakt dat ik wel degelijk een sociaal sterker spel heb gespeeld, zelfs al zijn de banden die ik met de juryleden doorheen het spel heb gesmeed doorgaans zwakker dan die van Bjorn. Ik heb eigenlijk weinig te verbergen omdat iedereen de meeste dingen al weet, de leukste details zijn al een beetje onthuld en daar ben ik eigenlijk zeer blij mee. Bij Bjorn merk je toch dat hij zich meer moet verantwoorden tegenover de rest over zijn sociale spel. Bij Hans merk je bijvoorbeeld een beetje wrevel omdat hij Arno mee wou nemen naar de F2. Swifty heeft dan bijvoorbeeld weer vragen waarom hij zijn eerste stem vergooide en daarmee mede Tim in een lastig parket heeft gezet. Tijdens de zesde ronde heeft Bjorn aan mij verkondigd dat hij me het liefst met hem in de F2 zou zien, maar nu stelt hij dat Chip zijn echte F2-maatje was. Bij Arno zie je dan toch wel wat vragen over die LoS die Bjorn heeft achtergehouden. Ik moet bij deze ook onthullen dat ik wél wist dat Bjorn een LoS had, dat heeft hij me nog verteld voor hij die heeft ingezet. Wellicht was ik de enige die dit wist, maar dat doet verder niet terzake. Je merkt dat hij voor zijn sociaal spel zich hier en daar toch in vele bochten moet wringen om in een goed daglicht te blijven. Dat probleem heb ik in geen geval, iedereen weet volgens mij alles van mijn spel en ik heb niemand de rug toegekeerd die ik mijn woord heb gegeven.

Een ander element zijn de duels en de opdrachten doorheen het spel. Het klopt dat ik de meeste duels heb moeten spelen, namelijk drie in totaal. Ik moet daarbij ook meteen zeggen dat ik, net als Bjorn trouwens, zelf nooit de meeste stemmen heb gekregen. Ik heb nooit stemmen van anderen mogen onthullen, nee, ik werd enkel uitgedaagd of meegenomen door anderen omdat ze mij zagen als geduchte tegenstander. Waarom zie je iemand als geduchte tegenstander? Omdat je bang bent dat die persoon met de winst gaat lopen. De enige uitzondering was de eerste ronde, maar ik kon mijn houding bepalen hoe ik zelf wilde omwille van die LoS. Terwijl Bjorn doorheen het spel meer bezig was met het conformeren van andere spelers, het maken van strategische praatjes uit angst dat hij uitgedaagd zou worden en het veilig stellen van zichzelf heb ik oog in oog gestaan met dit spel, met Sequester. Wil jij mij uitdagen? Doe maar gerust, maar kom achteraf niet huilen als je van een kale reis thuiskomt en ik op je graf sta te dansen. Dat kan voor mij zeer slecht uitpakken, maar ik heb het grote geluk gehad dat het voor mij in dit geval zeer goed is uitgepakt en ik telkens opnieuw heb mogen scoren. Uiteraard was ik zelf vaak ook een onzeker gansje om genomineerd te worden, maar dat mocht voor mij het spel niet bederven. Je moet maar eens een kijkje nemen in het topic van ronde 2. Ik heb me daar zo arrogant opgesteld, maar ik had zoveel plezier in het plagen van Swifty omdat ze een lady is, het pushen van Chip omdat ik er van uit ging dat hij de moordenaar was en het plaatsen van die gifjes. Geweldig vond ik dat! Ik was op dat moment ook helemaal niet bezig met het idee dat Chip mij zou gaan uitdagen, dat zijn zorgen voor morgen. Betekent dit dat ik op sommige vlakken minder strategisch was dan Bjorn? Misschien wel. Betekent dat ook dat ik intern meer plezier heb gehad in het spel door plezier te beleven aan de opdrachten, de duels en de interactie die daardoor ontstond met de andere spelers? Absoluut!

Tot slot kijk ik naar de algehele evolutie doorheen het volledige spel. Je merkt bij mij echt dat ik moest knokken in het begin voor mijn plaatsje. Ik had een hele portie geluk nodig om toch niet genomineerd te worden en tot en met ronde 4 bleef ik uitgedaagd worden en moest ik duels spelen. Het mooie was dat ik doorheen die periode ook de mensen beter begon te leren kennen. Aanvankelijk hechtte ik daar zo weinig belang aan en nam ik mezelf voor dat ik niet speelde om mensen beter te leren kennen, maar ik moet daar nu op terugkomen. We zitten samen hier op een forum en op Discord, we zijn een online community. Het is net zaak om elkaar beter te leren kennen en een leuke tijd met elkaar te beleven. Na ronde 4 ging er plots een deur voor me open, alles ging beter en beter. Ik werd met rust gelaten en ik kon eindelijk de anderen wat meer in actie gaan zien, want je merkte ook wel dat er meer wrevel ontstond naarmate we met minder en mindere waren. Ronde 6 was echt de crème de la crème omdat me letterlijk een plaatsje in de F4 werd gegund door de andere spelers. Letterlijk niemand had dat geloofd tijdens ronde 1, en daar ben ik ontzettend trots op. Zelfs in de F4 kon ik als het ware van mijn troon toekijken hoe ik buiten schot kon blijven door nog maar weinig te hoeven doen. Mijn evolutie doorheen het spel ging in sterk stijgende lijn met als kers op de taart deze finale. Ik heb het beste van mezelf gegeven en dat werd beloond. Niemand hoeft mij iets kwalijk te nemen en ik mag met veel vreugde en zonder schuldgevoel terugkijken op het spel dat ik heb neergezet. Voor mij is de winnaar de persoon die ik doorheen het traject het meeste evolutie heb zien maken en als ik daarvoor mezelf naast Bjorn moet zetten, dan ben ik van mening dat ik op dat vlak er met kop en schouders bovenuit steek.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] jurytopic Molfreak Arno
« Reactie #11 Gepost op: 20-08-2021, 00:36:02 »
Nou, ik heb nog geen idee dus hier effe een vuile graag aan beide heren. Wat maakt jou beter dan de andere finalist?

Dit heb ik natuurlijk in enkele andere antwoorden en in mijn speech ook al laten terugkomen, maar ik zal het hier nog even goed proberen samen te vatten  :D

1. Ik ben nooit weggestemd, Brent wel 1x, in ronde 3, ondanks dat hij claimt van niet ;)
2. Ik ben slechts 1x het duel in gedragd, Brent 2x en hij heeft in totaal 3 duels moeten spelen.
3. Ik heb in dit spel nooit mensen persoonlijk aangevallen en me altijd gefocust op het spel spelen en lol maken met zoveel mogelijk van mijn mede deelnemers  :D.
4. Ik was beter op de hoogte van wat er speelde in het spel en heb deze kennis gebruikt om slimme moves te maken die mijn kansen op de winst vergroot hebben.
5. Ik speelde voor mezelf en zodat ik zelf kon winnen, mijn tegenstander wilde liever zijn vrienden verder helpen en vond het prima om daarvan te verliezen.

Ik moet bij deze ook onthullen dat ik wél wist dat Bjorn een LoS had, dat heeft hij me nog verteld voor hij die heeft ingezet. Wellicht was ik de enige die dit wist, maar dat doet verder niet terzake.

Even toelichten. Dit heb ik hem inderdaad vertelt, ongeveer 2 uur voor ik hem inzette om mij te verdedigen tegen Swiftys keuze, dus zo waardevol was die informatie toen niet meer  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.