Brent koppel ik aan Spencer (S4):
Beide lagen ze al vanaf het begin van het spel behoorlijk onder vuur en moesten ze meerdere battles spelen om het einde te halen.
Spencer werd nogal gezien als een soort goat, en werkte zich meerdere malen danzij zijn eigen gedrag de battlematches in.
Maar na het winnen van 3 battles heeft hij zich richting het einde heel goed herpakt en een sterkere end game laten zien, en zo heeft hij de final 2 weten te behalen, waarbij hij zeker niet kansloos was!
Mitch koppel ik aan J-West (S3+4):
J-West is hilarisch, maar wist zich met zijn grote mond wel onnodig de battle match in te werken. Ik maakte deze vergelijking in mijn hoofd in aflevering 1 al, toen Tim volgens mij nog niet 100% zeker wist wie hij ging battlen, maar waarbij Mitch bij zijn vote reveal totaal niet leek te proberen om niet gekozen te worden, wat hem uiteindelijk mede daardoor de battlematch in deed gaan.
Molfreak Arno koppel ik aan Shirin (S4):
Zij was in seizoen 4 heel erg gefocust op achterhalen met wie ze de beste klik had en van wie ze de beste vibe kreeg, om vervolgens met die mensen samen te werken. Zij zal niet snel samenwerken met spelers die haar niet liggen qua persoon. Ik vergelijk dit heel erg met Arno's manier van spelen, omdat Arno ook met zijn gevoel speelt en als je hem beledigd zal hij dat niet in dank afnemen en ben je zijn vertrouwen in het spel ook kwijt. Shirin werd in Sequester door Spencer als ''zwakke vrouw'' bestempeld en keerde zich vervolgens helemaal tegen hem. Net zoals Arno deed bij Brent
Hans koppel ik aan Marcelo denk ik? De right-hand man van Jacob. En uiteindelijk werd hij uitgeschakeld door Jacob (moi) in de battlematch. Verder is Marcelo nogal disrespectvol richting andere spelers vind ik, maar dat heeft Hans totaal niet
Ik vond Hans een hele moeilijke om te matchen
Swifty koppel ik aan Billy. Billy is het hele spel doorgekomen zonder ook maar 1 keer te battlen, omdat niemand het meest boos op haar was wanneer ze werden weggestemd. Haar slimme sociale spel heeft haar dan ook de winst opgeleverd. Ik zag zo'n storyline ook vorm krijgen in dit seizoen en was bang dat ik tegen het topargument van 0 duels niet op zou kunnen. Als ik me niet tegen Swifty had gekeerd en ze de final 4 had gehaald, zou ik haar een grote kans geven om zich in de final 2 te manuvreren en dan had ze zeer waarschijnlijk gewonnen.
Tim koppel ik aan Drew (S3): Een speler die vooral gezien werd als bedreiging voor de Battle matches, viel net af voordat het tweede deel van het spel begon waarbij het battlematch concept hetzelfde werkt als bij dit forumseizoen. Tim kwam dit spel ook binnen met de reputatie van challange beast en vond zichzelf daarom helaas al snel in de minority. Tim verloor helaas zijn eerste battle maar als ie die wel had gewonnen had ik hem veel kans van slagen gegeven in dit seizoen, net als Drew wanneer hij de juryfase had gehaald.
Chipie koppel ik aan eigenlijk helemaal niemand, omdat ik geen Sequester speler kan bedenken met zo'n speciale speelstijl als Chipie.
Ik ga wel iemand noemen en een vergelijking proberen te maken though. Als we puur kijken naar de final 4 vind ik Natalie wel een goeie. Natalie speelde uiteindelijk een grote rol in de winst van Billy, omdat Natalie eerst Billy 100% wilde elimineren, maar toch van gedachte veranderde en haar de winst gunde. De situatie bij Chipie was net anders, maar hij moest ook kiezen tussen mij elimineren omdat ie zich verraden voelde of mij een plek in de final 2 gunnen, en hij gunde die mij uiteindelijk
Jou koppel ik aan Josh. Een sluwe speler die uiteindelijk echt met iedereen goed door een deur kon, en toch door niemand getarget werd. Dat was jij ook. Ik had wel door dat je een intelligente speler was, maar ook mij had je overtuigd dat het beter was om je langer mee te nemen in het spel. Ook jouw plan was om met 1 groot target richting het einde te gaan (Swifty/Billie) en je liet tijdens deze final 4 merken dat je bereid was geweest om haar weg te stemmen als dat had betekend dat jij een plekje in de final 2 zou krijgen. En je verwachte dat jullie band sterk genoeg was dat Swifty je niet zou draggen. Ik denk dat dit bij Billie en Josh ook zou zijn gebeurd, en dat Billie Josh uiteindelijk niet zou hebben gedragd mocht het zover zijn gekomen. Ook was jij net als Josh ontzettend dichtbij de eindstreep, en heb je uiteindelijk net niet dat laatste beetje geluk gehad wat je de final 2 zou hebben laten halen.
Mijzelf koppel ik aan Jacob Jones. Deze speler was goed geďntegreerd in de groep en probeerde met iedereen samen te werken. Ook speelde hij het spel echt hard, en heeft hij zelfs Muna, een van zijn nr1 bondgenoten koelbloedig verraden omdat hij bang was dat zij anders zou winnen in plaats van hem. Hij is analytisch en altijd op zoek naar de juiste moves, en gaat ook wel eens hard op zijn bek wanneer hij iets probeert. Zo mislukte zijn blindside op Muna uiteindelijk en koste hem dat een plek in de final 4. Bij mij is het gelukkig anders uitgepakt. Ik heb hierin vooral geluk gehad dat mijn tegenspelers dit niet persoonlijk opvatte en mijn move juist respecteerde. Iets wat Muna en Billy helaas niet deden
.