Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3422736 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27300 Gepost op: 5-04-2016, 19:22:25 »
Oh ja, sorry Silvermaiden, maar inderdaad: gewoon doen! Mits het een beetje redelijk buitenland is dan, geen Egypte of zo ;)

Waar is het?


« Laatst bewerkt op: 31-10-2021, 19:12:34 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27301 Gepost op: 5-04-2016, 19:32:10 »
@Silvermaiden, doen. Als ze je echt willen hebben, kan je alsnog soul searching doen.

@Swifty
Ja. Alleen boze domme mensen voelen zich niet gehinderd door hun gebrek aan kennis.
Zodat een referendum niet de mening is van een gemiddelde persoon op straat, maar van een licht ondergemiddelde persoon op straat. Mn mening over referenda moge duidelijk zijn.
Verwacht een opkomst van boven de 30%; dus vind zelf niet-stemmen geen goede optie.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27302 Gepost op: 5-04-2016, 20:03:43 »
Oh ja, sorry Silvermaiden, maar inderdaad: gewoon doen! Mits het een beetje redelijk buitenland is dan, geen Egypte of zo ;)

Waar is het?

Haha het is in Amerika,  Los Angeles om precies te zijn  :).

Bedankt voor de reacties! Ik ga zeker reageren en kijken wat er dan van komt. Ik kreeg het via een kennis uit LA binnen die had erover gehoord dat er iemand gezocht wordt. Kan als het wordt inderdaad altijd nog kijken hoe en wat. Heb al wel ervaring qua werken in het buitenland dus dat scheelt al wel  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27303 Gepost op: 5-04-2016, 20:06:19 »
Gaaf USA ::oink::

Succes met beslissen en zo ja, hopelijk lukt het ::hug::

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27304 Gepost op: 5-04-2016, 20:07:31 »
Ontdekking van de dag ;D

Verkeerde topic idd :P

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27305 Gepost op: 5-04-2016, 20:29:26 »
Gaaf Silvermaiden. Pakken die kans, als het kan! Succes met beslissen ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27306 Gepost op: 5-04-2016, 22:24:11 »
::zwaai:: Ikke. En vanavond ga ik de uitzending van de NOS bekijken en dan bepalen wat ik ga stemmen. ::jaja::
Nou, ik ben niet veel wijzer geworden wat mijn stem betreft. Ik blijf hinken op twee gedachten... Voor m'n gevoel heb ik niet genoeg inzicht in de situatie om echt naar 'voor' of 'tegen' door te slaan, maar niet stemmen zou tegen m'n principe ingaan... Misschien ga ik m'n stembiljet blanco inleveren.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27307 Gepost op: 6-04-2016, 06:55:06 »
Gaaf Silvermaiden....ik zou zeggen doen!! Zo'n kans krijg je mss nooit meer en je bent nu nog jong :D

OT: Waarom heb ik vandaag geen vrije dag genomen?? Ik krijg net een whappje dat ik zowel voor de pauze als na de pauze niet in de klas hoef te zijn ivm toetsen...tja dit was dus een uitgelezen kans geweest om van één van mijn negen vrije dagen af te komen ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27308 Gepost op: 6-04-2016, 12:49:21 »
Nou, ik ben niet veel wijzer geworden wat mijn stem betreft. Ik blijf hinken op twee gedachten... Voor m'n gevoel heb ik niet genoeg inzicht in de situatie om echt naar 'voor' of 'tegen' door te slaan, maar niet stemmen zou tegen m'n principe ingaan... Misschien ga ik m'n stembiljet blanco inleveren.
Nee, na rijp beraad en lang afvragen heb ik besloten wel te gaan stemmen en een hokje in te kleuren. ::jaja::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27309 Gepost op: 6-04-2016, 13:15:12 »
wat de Oekraine, in de periode dat er aan het associatieverdrag gewerkt werd, zelf aan het oplossen van binnenlandse problemen heeft gedaan...
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27310 Gepost op: 6-04-2016, 17:39:16 »
De Oekraïne bestaat niet meer, dat is nml een provincie van Rusland en dat zijn ze niet meer, ook al zou Poetin dat graag anders zien.  ;) Oekraïne heeft volgens mijn politieke partij al aardig wat maatregelen genomen om te kunnen voldoen aan dit verdrag.

Niet lullig bedoeld hoor die verbetering. Ik weet het ook alleen omdat ik ooit een werkstuk heb geschreven over Oekraïne. Dus ik denk ik geef de boodschap weer even door.    ;)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27311 Gepost op: 6-04-2016, 19:14:51 »
ah.. ik begrijp.. Oekraïne zonder de... het gaat mij niet om maatregelen om te voldoen aan dit verdrag, ik snap dat die genomen zijn.. Het gaat om maatregelen waarmee er zelf oplossingen gecreëerd worden, waaraan je kan zien dat er zelf in vrede, vrijheid wordt geïnvesteerd. Waaraan je kan zien dat dit verdrag belangrijk voor ze is, voor de vrede en ontwikkeling van hun land. Voor de bevolking, voor de toekomst. Dit verdrag ligt niet sinds gistermiddag op tafel, daar is een lange periode over heen gegaan. Een periode waarin corruptie hoogtij vierde. Een periode waarin onvrede is ontaard in afscheiding en in .......
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27312 Gepost op: 6-04-2016, 19:58:19 »
Ik snap niet zo goed hoe Oekraïne zelf zou kunnen investeren in vrede? Een groepje (voor een groot deel Russische) rebellen houdt hevig gesubsidieerd door Rusland het oosten in zijn greep. Wil iedereen in het Oosten afscheiding? Nee, lang niet, dat is maar een heel klein groepje, maar zolang die geld van Rusland krijgen, kunnen ze doen wat ze willen. Is iedereen in het Oosten tegen dit verdrag? Nee, integendeel, het grootste deel van de bevolking is voor, ook in het oosten van Oekraïne. De verdeeldheid tussen het Russisch-talige en het Oekraïense deel bestaat al meer dan een eeuw, dat is niet in 2 jaar op te lossen. Maar het merendeel van de jongeren kijkt inmiddels richting Westen, daarom hebben ze zo hard gevochten voor dit verdrag. Ik had 2 Oekraïense meiden in mijn tennisgroep. Een uit Lviv, het Westen, een Russisch-talige uit Kiev. Degene uit Kiev zei vlak na het innemen van de Krim: wij hadden nooit gedacht dat Rusland dit zou doen. Ja een deel van de bevolking spreekt Russisch. Maar op een groepje terroristen in het Oosten na, heeft (bijna) de gehele bevolking zijn buik vol van Rusland. Maar ja, als Oekraïne iets doet wat Rusland niet wil, draait Rusland de gaskraan gewoon dicht. Moldavië wil ook graag meer toenadering tot het Westen. Toen was de Moldavische wijn (een van de besten wijnen in Oost-Europa) ineens niet meer goed genoeg volgens Rusland. Daarom snap ik niet zo goed wat Oekraïne precies zelf kan doen om het conflict met Rusland op te lossen. En de corruptie, ja die is heel hoog. Maar de jongeren willen graag dit verdrag om corruptie aan te kunnen pakken. Voor een handelsland (wat wij zeggen te zijn) is het denk ik ook behoorlijk schadelijk voor de economie om geen handelsverdragen te willen sluiten met corrupte landen. Voor Roemenië is Nederland bv de belangrijkste handelspartner. En met behulp van de Europese Unie is Roemenië inmiddels aan een schoonmaakactie waar Italië een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Ik denk dat Jos van Rey daar allang achter slot en grendel had gezeten.

Nu vind ik dit hele referendum gewoon een verspilling van belastinggeld. Besluiten over verdragen hebben we volgens mij politici voor, dat hoeven wij niet te doen. Maar ik vind dit verdrag juist een mooie kans voor Oekraïne om de corruptie aan te pakken. Het zijn immers vooral de Oekraïners die last hebben van die corruptie.


Edit:

OT Waarom ik discussieren zo moeilijk vind. Ik probeer het hier op dit forum wel steeds meer te oefenen, want daar is een forum voor toch?  :P Maar ik ben altijd bang dat mensen boos op me gaan worden ofzo. En dat terwijl er op dit forum zulke lieve mensen zitten  ::bravo:: Tja, misschien is dit het ideale forum om te oefenen dan?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2016, 20:17:36 door Loezel »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27313 Gepost op: 6-04-2016, 20:34:44 »
nou nog het juiste topic ;D :-* ::hug::



edit: oh er doen er meer het hier. Dan is dit dus wel één van de juiste topics :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27314 Gepost op: 6-04-2016, 20:41:04 »
Ja, gewoon hier blijven oefenen Loezel en de discussies lekker aanzwengelen ::ok::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27315 Gepost op: 7-04-2016, 18:05:22 »
Waar is dat poppetje gebleven bij google maps voor streetview?  :o

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27316 Gepost op: 8-04-2016, 09:11:12 »
Nieuw vragenrondje van dingen die in me opkwamen na het opstaan ???

- Is het raar dat ik de laatste tijd steeds een paar minuten voor mijn wekker gaat wakker word, of kun je jezelf daarop "africhten"?

- Waarom zeggen we eigenlijk gezondheid als iemand niest? (waar komt die gewoonte vandaan?)

- Buschauffeurs zwaaien altijd naar elkaar als ze elkaar tegemoet komen, doen machinisten van twee passerende treinen op volle snelheid (140 km/ u) dat ook, of gaat dat te snel voor ze?

Zomaar weer wat vrijdagochtendvragen
« Laatst bewerkt op: 8-04-2016, 09:24:31 door Mollenvanger-MV »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27317 Gepost op: 8-04-2016, 09:12:44 »

- Is het raar dat ik de laatste tijd steeds een paar minuten voor mijn wekker gaat wakker word, of kun je jezelf daarop "africhten"?

Ik heb daar zelf soms ook "last" van. Meestal wordt ik ongeveer een kwartiertje voordat de wekker moet gaan wakker. Het voordeel is dat je dan weet dat je nog even kort kan blijven liggen. Het is in ieder geval niet raar. ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27318 Gepost op: 8-04-2016, 09:22:42 »
Ik denk dat er wel zoiets bestaat, ik word ook altijd voor de wekker wakker.

Wie weet heeft HDD daar wel een mooie anekdote over. :D

Ot: vergeet ik niks?

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27319 Gepost op: 8-04-2016, 10:37:04 »
Als ik net voor de wekker wakker wordt dan ben ik een gelukkig mens :D
VInd ik zo fijn, uit jezelf wakker worden ipv door dat geluid
You'll never walk alone