Welkom, Survivors, bij de luxeproef van deze strategische aflevering! Jullie gaan in teams van 3 diepzeeduiken naar geweldige schatten. Hoe dieper je duikt, hoe waardevoller je schat kan zijn! We spelen 3 rondes. Elke ronde stuurt elk team 1 duiker de zee in en bepaalt ook wanneer de duiker weer terug naar boven gaat zwemmen. Er is echter maar beperkt lucht beschikbaar voor alledrie de duikers samen, dus let op de luchtmeter!
Dit zijn de teams:
Team 1: SpacyColours, Rik, Sanmol
Team 2: B&W, Molfreak Arno, Wouterv
Team 3: Nieky, Jennifer, Stien
Team 1 begint, daarna is team 2 en als laatste team 3. Een ronde eindigt als alle duikers terug op de onderzeeër zijn of als de lucht op is. De luchtmeter begint op
25 elke ronde.
Als jouw team aan de beurt is, voer je de volgende stappen uit. Het maakt niet uit wie van het team dit doet.
- Post de nieuwe status van de luchtmeter. Dit kun je berekenen door het aantal schatten dat jouw team deze ronde al heeft opgehaald af te trekken van de oude status. Bijvoorbeeld: Team 1 is aan de beurt. Ze hebben al 3 schatten en de luchtmeter stond op 19. De nieuwe status is dan 16. Als de nieuwe status 0 of lager is, mag jouw team deze beurt nog afmaken en daarna eindigt de ronde.
- Post of jullie duiker dieper gaat duiken of juist terug naar boven wil zwemmen. Let op: je duiker mag slechts één keer per ronde van richting veranderen. Wij gooien dan de 2 driezijdige dobbelstenen voor de duiker om te bepalen hoe diep of hoe ver terug hij zal gaan op het bord. Hoever je duiker moet bewegen wordt bepaald door het aantal schatten dat hij deze ronde al verzameld heeft af te trekken van de worp. Een duiker kan dus niet te veel schatten tegelijk dragen. Plekken op het bord waar al een andere duiker is, tellen hierbij niet mee.
- Komt de duiker op een plek waar een schat ligt? Post dan of hij deze moet oppakken of niet. Komt de duiker op een plek waar geen schat meer ligt? Post dan of hij een van de schatten die hij al opgepakt heeft hier moet laten vallen of niet.
Als deze stappen door een team voltooid zijn, is het volgende team aan de beurt, totdat de luchtmeter op is of alle duikers terug zijn. Aan het einde van elke ronde gebeurt het volgende:
- De teams van wie de duikers veilig terug op de onderzeeër zijn gekomen, krijgen van ons de waarde van hun opgedoken schatten te horen. Dit gebeurt openbaar in dit topic.
- De teams van wie de duikers niet teruggekomen zijn, rouwen natuurlijk om hun verloren duiker, maar krijgen gelukkig wel een nieuwe duiker. De schatten zijn echter verloren gegaan en worden op de bodem van de zee (het einde van het spoor) gedropt. De schatten sluiten in stapeltjes van 3 achteraan het spoor aan. Deze stapeltjes werken nu hetzelfde als de andere schatten: als je op zo'n plek eindigt, pak je alledrie de schatten, en je moet ze ook alledrie tegelijk laten vallen als je dat wil. Bij het berekenen van de nieuwe luchtmeterstatus en hoever je kunt zwemmen tellen ze ook als 1 schat.
- Alle lege plekken worden nu opgevuld doordat alle schatten naar boven opschuiven en de volgende ronde begint, waarbij het team wiens duiker als laatste terug op de onderzeeër was, mag beginnen.
Na de derde ronde eindigt het spel automatisch en wint het team met de meeste punten op hun schatten. Het spel eindigt ook automatisch op
woensdag 24 november om 21:00. Als een team niet binnen 12 uur na de vorige beurt begonnen is aan hun beurt, gaat de beurt naar het volgende team. De tijd tussen 00:00 en 06:00 telt hierbij niet mee.
Overige handige informatie:
- Er zijn schatten ter waarde van 0-15 punten en er zijn er van elke schat 2. De punten zijn als volgt verdeelt over de 'levels' van de schatten: level 1 - 0/1/2/3, level 2 - 4/5/6/7, level 3 - 8/9/10/11 en level 4 - 12/13/14/15.
- Wij zullen het bord zoveel mogelijk updaten tussendoor, maar er kan natuurlijk doorgespeeld worden door zelf bij te houden waar nog schatten liggen en wat de stand van de luchtmeter is. Je hebt ons dan alleen nodig voor je dobbelsteenworp.
- Bij een gelijkspel wint het team met de meeste schatten van level 4. Als dat ook gelijk is, kijken we naar level 3 etc.
Wat kun je winnen?
Prijzen:Een voordeel voor alle teamleden bij de immuniteitsproef en een potentieel extra voordeel voor de Eilandraad van deze aflevering!
Succes!
