Auteur Topic: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken  (gelezen 3087 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Gepost op: 20-11-2021, 21:57:14 »
Diepzeeduiken

Welkom, Survivors, bij de luxeproef van deze strategische aflevering! Jullie gaan in teams van 3 diepzeeduiken naar geweldige schatten. Hoe dieper je duikt, hoe waardevoller je schat kan zijn! We spelen 3 rondes. Elke ronde stuurt elk team 1 duiker de zee in en bepaalt ook wanneer de duiker weer terug naar boven gaat zwemmen. Er is echter maar beperkt lucht beschikbaar voor alledrie de duikers samen, dus let op de luchtmeter!

Dit zijn de teams:
Team 1: SpacyColours, Rik, Sanmol
Team 2: B&W, Molfreak Arno, Wouterv
Team 3: Nieky, Jennifer, Stien

Team 1 begint, daarna is team 2 en als laatste team 3. Een ronde eindigt als alle duikers terug op de onderzeeër zijn of als de lucht op is. De luchtmeter begint op 25 elke ronde.

Als jouw team aan de beurt is, voer je de volgende stappen uit. Het maakt niet uit wie van het team dit doet.

  • Post de nieuwe status van de luchtmeter. Dit kun je berekenen door het aantal schatten dat jouw team deze ronde al heeft opgehaald af te trekken van de oude status. Bijvoorbeeld: Team 1 is aan de beurt. Ze hebben al 3 schatten en de luchtmeter stond op 19. De nieuwe status is dan 16. Als de nieuwe status 0 of lager is, mag jouw team deze beurt nog afmaken en daarna eindigt de ronde.
  • Post of jullie duiker dieper gaat duiken of juist terug naar boven wil zwemmen. Let op: je duiker mag slechts één keer per ronde van richting veranderen. Wij gooien dan de 2 driezijdige dobbelstenen voor de duiker om te bepalen hoe diep of hoe ver terug hij zal gaan op het bord. Hoever je duiker moet bewegen wordt bepaald door het aantal schatten dat hij deze ronde al verzameld heeft af te trekken van de worp. Een duiker kan dus niet te veel schatten tegelijk dragen. Plekken op het bord waar al een andere duiker is, tellen hierbij niet mee.
  • Komt de duiker op een plek waar een schat ligt? Post dan of hij deze moet oppakken of niet. Komt de duiker op een plek waar geen schat meer ligt? Post dan of hij een van de schatten die hij al opgepakt heeft hier moet laten vallen of niet.
Als deze stappen door een team voltooid zijn, is het volgende team aan de beurt, totdat de luchtmeter op is of alle duikers terug zijn. Aan het einde van elke ronde gebeurt het volgende:

  • De teams van wie de duikers veilig terug op de onderzeeër zijn gekomen, krijgen van ons de waarde van hun opgedoken schatten te horen. Dit gebeurt openbaar in dit topic.
  • De teams van wie de duikers niet teruggekomen zijn, rouwen natuurlijk om hun verloren duiker, maar krijgen gelukkig wel een nieuwe duiker. De schatten zijn echter verloren gegaan en worden op de bodem van de zee (het einde van het spoor) gedropt. De schatten sluiten in stapeltjes van 3 achteraan het spoor aan. Deze stapeltjes werken nu hetzelfde als de andere schatten: als je op zo'n plek eindigt, pak je alledrie de schatten, en je moet ze ook alledrie tegelijk laten vallen als je dat wil. Bij het berekenen van de nieuwe luchtmeterstatus en hoever je kunt zwemmen tellen ze ook als 1 schat.
  • Alle lege plekken worden nu opgevuld doordat alle schatten naar boven opschuiven en de volgende ronde begint, waarbij het team wiens duiker als laatste terug op de onderzeeër was, mag beginnen.
Na de derde ronde eindigt het spel automatisch en wint het team met de meeste punten op hun schatten. Het spel eindigt ook automatisch op woensdag 24 november om 21:00. Als een team niet binnen 12 uur na de vorige beurt begonnen is aan hun beurt, gaat de beurt naar het volgende team. De tijd tussen 00:00 en 06:00 telt hierbij niet mee.

Overige handige informatie:
  • Er zijn schatten ter waarde van 0-15 punten en er zijn er van elke schat 2. De punten zijn als volgt verdeelt over de 'levels' van de schatten: level 1 - 0/1/2/3, level 2 - 4/5/6/7, level 3 - 8/9/10/11 en level 4 - 12/13/14/15.
  • Wij zullen het bord zoveel mogelijk updaten tussendoor, maar er kan natuurlijk doorgespeeld worden door zelf bij te houden waar nog schatten liggen en wat de stand van de luchtmeter is. Je hebt ons dan alleen nodig voor je dobbelsteenworp.
  • Bij een gelijkspel wint het team met de meeste schatten van level 4. Als dat ook gelijk is, kijken we naar level 3 etc.
Wat kun je winnen?
Prijzen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Succes! ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #1 Gepost op: 20-11-2021, 21:58:39 »


 ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #2 Gepost op: 20-11-2021, 21:59:04 »
Ervanuitgaande dat team 1 dieper gaat duiken bij de eerste beurt, heb ik alvast voor jullie gegooid.
Jullie worp is 6 en jullie hebben nog geen schatten, dus jullie duiker landt op vakje 6!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #3 Gepost op: 20-11-2021, 22:54:43 »
Even een vraagje  ::blond::: Wanneer is een duiker "niet terug"?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #4 Gepost op: 20-11-2021, 23:14:58 »
Als hij niet op de onderzeeër is (vakje 0) als de ronde eindigt. Je moet dus zorgen dat je duiker op tijd omdraait en terug naar boven zwemt, voor de lucht op is.

Team 1 moet nu bepalen of hun duiker de schat op vakje 6 wel of niet oppakt. Daarna is team 2 aan de beurt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #5 Gepost op: 20-11-2021, 23:23:15 »
Als hij niet op de onderzeeër is (vakje 0) als de ronde eindigt. Je moet dus zorgen dat je duiker op tijd omdraait en terug naar boven zwemt, voor de lucht op is.

Okay dat verklaart het meer. Nog een vraagje ::blond::: er staan cijfers van 1 tot en met 4 op de vakjes. Als ik een schat op 4 binnen haal gaat er dan 4 van de luchtmeter af of moet je er 1 aftrekken van de luchtmeter?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #6 Gepost op: 20-11-2021, 23:43:44 »
De cijfers representeren de levels, dus als je een schat met het cijfer 4 pakt, kan het 12-15 punten opleveren, maar het is nog steeds slechts 1 schat, dus je trekt 1 punt van de luchtmeter af.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2021, 00:20:05 »
Wat ingewikkeld allemaal! ::zweet:: Zoals Okwonko bij deze proef ongetwijfeld zou hebben gezegd:

Mijn waterlelies zijn nog op voordat ik in dit spel flop!
Does not give a single fuck about you.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #8 Gepost op: 21-11-2021, 12:42:57 »
We laten de schat liggen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #9 Gepost op: 21-11-2021, 13:05:32 »
Team 2 staat op 25 lucht en gaat ook omlaag duiken neem ik aan :P

Offline Army Stien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #10 Gepost op: 21-11-2021, 16:20:58 »
Wij zijn nog niet volgens mij hè?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #11 Gepost op: 21-11-2021, 16:25:06 »
Voor de duidelijkheid: de luchtmeter is universeel, dus jullie doen allemaal samen met 1 luchtmeter, die nu inderdaad nog op 25 lucht staat.

Daarnaast was het idee van de teams dat het daardoor wat sneller zou gaan, omdat we niet hoeven te wachten op een specifieke kandidaat, maar dat werkt nog niet echt ::hypocriet::
Ik zal zelf ook proberen wat sneller te kijken / reageren.

Team 2 gooit 5 en heeft nog geen schatten, dus staat nu op vakje 5.
Terwijl zij posten of ze deze wel of niet oppakken, kan team 3 ook vast gaan lopen, en aangezien jullie ook nog niets anders kunnen dan naar beneden, gooi ik alvast.

Team 3 gooit 3 en heeft nog geen schatten, dus staat op vakje 3. Pakken jullie deze op of niet?

Gezien deze keuze ook niet veel uitmaakt voor het vervolg, is team 1 nu ook alvast. Geen schatten, dus lucht nog altijd 25. Naar boven of beneden?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Army Stien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #12 Gepost op: 21-11-2021, 16:30:41 »
Ik ga er even vanuit dat dit nog een simpele beslissing is, dus, team 3 pakt geen schatten op en gaat door naar beneden!

Hierna zou ik zeggen dat we gewoon even met z'n drieën overleggen over wat we doen, maar hier zie ik nog geen dilemma  :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2021, 16:46:43 »
Oh ja ik had niet door dat het voor ons allemaal geldde  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #14 Gepost op: 21-11-2021, 17:15:23 »
 ::nieuwsgierig:: team 1 is hierr...
Luchtmeter is 25. We gaan verder naar beneden.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #15 Gepost op: 21-11-2021, 17:45:34 »
Jullie gooien 4! Nog geen schatten, dus vakje 10. Pak je deze op of niet?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #16 Gepost op: 21-11-2021, 19:31:54 »
Team 2 gooit 5 en heeft nog geen schatten, dus staat nu op vakje 5.
Terwijl zij posten of ze deze wel of niet oppakken, kan team 3 ook vast gaan lopen, en aangezien jullie ook nog niets anders kunnen dan naar beneden, gooi ik alvast.
We willen de schat niet oppakken!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #17 Gepost op: 21-11-2021, 22:21:31 »
 ::rits:: team 1 pakt de schat niet op.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #18 Gepost op: 21-11-2021, 23:50:54 »
Gezien team 2 ook nog niets heeft, neem ik aan dat ze dieper duiken.
Jullie gooien 5, dus staan nu op vakje 11, want vakje 10 slaan jullie over (daar staat momenteel team 1). Pakken jullie deze schat op?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 12] Luxeproef: Diepzeeduiken
« Reactie #19 Gepost op: 21-11-2021, 23:59:54 »
Wij pakken niets op.
klaar voor de strijd