@Nieky: wat jij omschrijft met alleen schaduwen was min of meer het concept van The Circle Discord, wat eerder dit jaar werd georganiseerd door Aurynn.

Dat levert inderdaad weer een heel andere dynamiek op omdat je dan écht geen idee hebt met wie je speelt.
Zelf vond ik in dit geval voor Survivor juist wel het idee van twee accounts interessant, en was ook de reden dat ik me inschreef. Het zorgde met name in de kampfase voor enorme mindfucks. Achteraf gezien wel hilarisch dat zowel Sanmol als ik een tweede account in het kamp hadden en dat niet van elkaar wisten.

Wat betreft de proeven;
Ik heb mezelf (na mijn deelname aan Pointless) voorgenomen om nooit meer mee te willen doen aan forumspellen waarbij mensen makkelijk kunnen valsspelen. Simpelweg omdat ik, mede door mijn ervaring op dit forum,
weet dat het sowieso gebeurt, en dus zo'n spel onmogelijk op een eerlijke manier kan winnen. Het feit dat dit soort opdrachten opdoken in dit spel heeft mij dan ook enorm gefrustreerd. Wat doe je in een spel waarbij je moet kiezen tussen eerlijk verliezen of oneerlijk winnen? Dat is nogal een dilemma want ik wil allebei niet.
Je kunt het onmogelijk bewijzen en dus moet je het voor zijn. Want anders krijg je ook nog eens een eindeloze discussie, zoals nu ook met het vermeende valsspelen van Sanmol is gebeurd. Dat kan je van te voren verwachten, ook al is dat een trieste constatering. Zoals Brent volgens mij ook al aangaf; het is niet de
schuld van de hosts, maar wel de
verantwoordelijkheid van de hosts om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
Maar, D*N en Lucy, misschien is dit een beetje achterhaalde kritiek want jullie hebben dit uiteindelijk uitstekend opgelost, dus daar wil ik mijn complimenten absoluut ook voor geven. Ik weet namelijk dat dat ook heel lastig is en helaas veel meer beperkingen geeft (en misschien was er ooit een tijd waarin dit soort opdrachten nog wel eerlijk konden gespeeld, dat maakt het eigenlijk des te triester).
Verder vond ik de proeven super. Ik vond eigenlijk alleen de "hier heb je een flash game bye"-week een beetje inspiratieloos, maar de andere proeven zaten allemaal erg goed in elkaar, waren erg veelzijdig en ook allemaal erg leuk!

Wel ben ik het zeker met Brent eens dat de uitleg in veel proeven duidelijker had gekund. Nog regelmatig moesten we echt doorvragen om te begrijpen wat nou de bedoeling was. Bijvoorbeeld bij het ei doorgeven en die fotobloemen - op zich allebei vrij simpele opdrachten, maar vanwege de summiere uitleg waren veel spelers in de war over hoe het nou precies in z'n werk ging.
De twists zaten prima in elkaar. Steeds als het spel een bepaalde richting op leek te gaan, kwam op het juiste moment een twist. Ook de Idol clues en hoeveelheid Idols allemaal goed doordacht!

De eilandraden waren erg spannend opgezet met de filmpjes, de thema's waren tof. Jullie hebben het spel echt met liefde en moeite in elkaar gezet en uitgevoerd. Die finaleproef zal voor jullie ook een hel zijn geweest om te moeten afnemen. Diep respect!