Auteur Topic: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'  (gelezen 2503 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Gepost op: 14-09-2020, 07:20:10 »


“Beste puzzelaars,

Welkom in The Big Puzzle! Vandaag begint een puzzelavontuur dat 9 weken zal duren. Helaas zal niet iedereen de finale bereiken. Iedere week zal er iemand afvallen. Als je niet wilt afvallen, kan je maar best het sleutelwoord vinden. Daarom is het meteen tijd voor de allereerste opdracht waarmee jullie elkaar iets beter zullen leren kennen, want wie doe er nu eigenlijk mee met dit spel?”

Uitleg en regels
- De allereerste opdracht is heel simpel: jullie krijgen een cryptogram met 10 omschrijvingen van de kandidaten. Het is aan jullie de taak om de juiste naam bij de juiste omschrijving te zetten en zo in het cryptogram in te vullen.
- Opzoeken buiten RealityNet is verboden.
- De letters in de blauwe vakjes vormen samen één woord en is de oplossing van dit cryptogram.
- Het cryptogram kan je hieronder vinden. Om de eerste aanwijzing te ontvangen, moet je enkel de oplossing naar Vermoljoen en JaccoS te sturen. Iedereen met de juiste oplossing zal de aanwijzing ontvangen, dus snelheid is niet van belang.
- Om jullie een beetje te helpen, krijgen jullie de mogelijkheid om een hint te krijgen. Je kan eenmalig een spelletje Mastermind aanvragen, maar denk er wel goed over na, want dit zal niet in PM worden gespeeld, maar wel hier, in dit topic. Zo kunnen anderen dus weten dat jij één van de kandidaten bent.
- Er zijn 6 verschillende kleuren (blauw, rood, groen, geel, oranje en bruin). Na iedere beurt geef ik aan hoeveel kleuren op de juiste plaats staan en hoeveel kleuren wel in de code voorkomen, maar niet op de juiste plek zijn geplaatst. Met deze informatie kan je aan jouw tweede beurt beginnen.
- De kleurcode bestaat uit 4 verschillende kleuren en er zijn 10 beurten in totaal. Als je na de tiende beurt de juiste kleurcode niet hebt kunnen achterhalen, dan zal je geen extra hint ontvangen.
- Als je ervoor kiest om voor een extra hint te spelen, dan vermeld je het nummertje van het cryptogram waar jij een extra hint van wilt. Ook kan je best een moment met één van de organisatoren afspreken om Mastermind in het topic te spelen. Dit maakt het voor iedereen makkelijker.
- Als je een extra hint hebt kunnen winnen, dan wordt de hint via PM naar jou gestuurd.
- Dit is een individuele puzzel, dus samenwerken is hier absoluut verboden!







Veel succes!

Deadline: donderdag 17 september 20:00
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 07:22:52 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2020, 15:50:01 »
Mastermind voor nummer 4:

rood, groen, geel, bruin
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2020, 15:56:08 »
2 kleuren komen in de code voor, maar staan niet op de juiste plaats.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2020, 15:59:08 »
blauw,oranje, rood en geel
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2020, 16:01:14 »
1 op de juiste plaats en 2 die in de code voorkomen maar niet op de juiste plaats staan.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2020, 16:02:54 »
oranje blauw groen geel
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2020, 16:05:43 »
2 op de juiste plaats en 1 die in de code voorkomt maar niet op de juiste plaats staat.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #7 Gepost op: 17-09-2020, 16:07:56 »
bruin blauw oranje geel
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #8 Gepost op: 17-09-2020, 16:09:01 »
1 kleur op de juiste plaats en 3 kleuren die in de code voorkomen maar niet op de juiste plaats staan.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #9 Gepost op: 17-09-2020, 16:10:57 »
Oranje Bruin blauw geel
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2020, 16:12:29 »
Ding ding ding! ::bravo::  Ik stuur je nu een extra hint voor nummertje 4 via PM.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #11 Gepost op: 17-09-2020, 20:00:54 »



Beste puzzelaars,

Al bekomen van deze puzzel? Nu deze opdracht is afgelopen, kunnen jullie uitgebreid kennismaken met elkaar, want wie zijn jullie eigenlijk?

1. Wees gegroet, als die ene in de eerste verandert.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

2. Deze kandidaat voelt zich niet thuis in de natuurlijke leefomgeving van de Mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

3. Let op deze betrouwbare bolleboos.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

4. Als ik wat van mij laat horen, bevat dat altijd een handtekening van Koba
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

5. Tafeltennissende toezichthouder
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

6. --- --.. - --. -... ---
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

7. Snel of langzaam?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

8. S&B Forward
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

9. De eerste letters van deze landen vormen de naam van degene die je zoekt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

10. Wat is de druk?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Welkom in The Big Puzzle!

Maar er is nog iets. Of beter gezegd: iemand. De oplossing van de eerste puzzel was niet zomaar een oplossing. Er is namelijk nog een ontbrekende kandidaat! Deze kandidaat schreef zich als eerste in en heeft op de vraag “Durf jij risico te nemen?” geantwoord met ja. Hij heeft de aanwijzing van de eerste puzzel cadeau gekregen, maar deze heeft hij net zoals jullie, als je de oplossing wist te vinden, nog niet ontvangen.

Deze opdracht is nog niet afgelopen. Jullie kunnen de aanwijzing van de elfde kandidaat nog afpakken. Dit doen jullie door onderstaande verhalen te lezen en juist in te schatten welke waargebeurd is en welke gelogen is. Heeft de meerderheid het gelogen verhaal weten aan te wijzen, dan zal de elfde kandidaat de aanwijzing niet ontvangen en de kandidaten die de puzzel wisten op te lossen wel. Maar heeft de meerderheid het fout, dan krijgt enkel en alleen de elfde kandidaat de aanwijzing zonder daar eigenlijk iets voor te hebben moeten doen. De kandidaten die de puzzel wisten op te lossen, zullen dan geen aanwijzing ontvangen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #12 Gepost op: 17-09-2020, 20:01:07 »
Dan geef ik nu het woord aan...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Verhaal 1 (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Verhaal 2 (klik om te tonen/verbergen)

Stuur via PM naar Vermoljoen en JaccoS van welk verhaal je denkt dat die is gelogen. Discussiëren in dit topic is toegestaan.

Veel succes!

Deadline: zondag 20 september 20:00
« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 20:03:04 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #13 Gepost op: 17-09-2020, 20:04:03 »
 ::nieuwsgierig::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #14 Gepost op: 17-09-2020, 20:06:50 »
Waaaaaaat ::oink::. Ik had hier een Chardo verwacht en jij nog een beetje mij voorliegen. Ik heb me echt niet ingeschreven hoor, echt niet. En ik je nog geloven ook. Ik voel me net die vriendin van Thomas Cammaert bij de ontknoping van Wie is de Mol? Seizoen 17.
Så hva gjør vi nå?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #15 Gepost op: 17-09-2020, 20:08:31 »
::rofl::

Ik dacht dat Hillo Niuno was. Want die ene (uno) vervangen door de eerste kon ook Nihao zijn, was mijn theorie. ;D

Ben ik even blij dat die voor de oplossing niets uitmaakte... ::zweet::
🜃

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #16 Gepost op: 17-09-2020, 21:27:39 »
ik schop deze maar even omhoog voordat we deze vergeten! Hoe gaan we dit afhandelen?
Så hva gjør vi nå?

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #17 Gepost op: 17-09-2020, 21:42:45 »
Wat gebeurt er eigenlijk als er 5 op het eerste verhaal stemmen en 5 op de andere?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #18 Gepost op: 17-09-2020, 21:46:42 »
Wat gebeurt er eigenlijk als er 5 op het eerste verhaal stemmen en 5 op de andere?
De burgemeester mag dan de beslissing nemen. Oeps verkeerde spel ;D.
Så hva gjør vi nå?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #19 Gepost op: 17-09-2020, 21:47:37 »
Wat gebeurt er eigenlijk als er 5 op het eerste verhaal stemmen en 5 op de andere?
Dan telt de eerste stem.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::