Auteur Topic: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'  (gelezen 2508 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #20 Gepost op: 17-09-2020, 22:44:06 »
Is er iemand die Brtdm goed kent en ons kan helpen met de inschatting? Mijn gevoel is tot nu toe als volgt:
- Beide zijn reisverhalen die erg gedetailleerd zijn en waar een aanvankelijk misgelopen situatie uiteindelijk weer goedkomt. Daar hebben we dus weinig aan  :P
- Waarschijnlijk wil Brtdm ons met de verhalen in de war brengen. Dus het meest logische verhaal is het misschien juist niet?
- Verhalen van OV missen of een zelfgeplande reis met Airbnb die misloopt is op zich wel geloofwaardig, had mij ook zo kunnen gebeuren. Misschien is het daarom juist deze niet, maar het veel avontuurlijker/zeldzamere verhaal nummero 2.

Wat denken jullie?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #21 Gepost op: 17-09-2020, 22:44:31 »
ik schop deze maar even omhoog voordat we deze vergeten! Hoe gaan we dit afhandelen?
Lijkt mij handig om hier te overleggen, toch? ::nieuwsgierig::

Verhaal 1 klinkt op zichzelf een stuk aannemelijker. Brtdm heeft eerder al eens gepost dat hij een interrail pass had gewonnen. Dus dat hij met treinen door Europese landen reist, is een feit. Dat daar af en toe iets bij mis gaat zoals in dit verhaal is ook niet zo gek.
Verhaal 2 is wat dat betreft wat minder snel te koppelen aan Brtdm. Maar ja, misschien dat het daarom juist wél waar is, of toch weer niet. ;D
🜃

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #22 Gepost op: 17-09-2020, 23:12:27 »
Is er iemand die Brtdm goed kent en ons kan helpen met de inschatting? Mijn gevoel is tot nu toe als volgt:
- Beide zijn reisverhalen die erg gedetailleerd zijn en waar een aanvankelijk misgelopen situatie uiteindelijk weer goedkomt. Daar hebben we dus weinig aan  :P
- Waarschijnlijk wil Brtdm ons met de verhalen in de war brengen. Dus het meest logische verhaal is het misschien juist niet?
- Verhalen van OV missen of een zelfgeplande reis met Airbnb die misloopt is op zich wel geloofwaardig, had mij ook zo kunnen gebeuren. Misschien is het daarom juist deze niet, maar het veel avontuurlijker/zeldzamere verhaal nummero 2.

Wat denken jullie?
Ik ben in een vorig forumspel best close geworden met Brtdm en we hebben nog redelijk vaak contact. Vandaar dat ik zo verbaasd was dat hij meedeed. Ik weet wel dat hij verschillende keer in Oost-Europa is geweest. Ik denk dat 2 een beetje het bevertjeseffect is, te mooi om waar te zijn en een Yvonne Coldeweijer zou hier waarschijnlijk ook een traantje om laten.
Så hva gjør vi nå?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #23 Gepost op: 17-09-2020, 23:15:58 »
Verhaal 2 is imo nog iets gedetailleerder dan verhaal 1 (onder andere dat water in het vat wat voor de verloop van het verhaal niet echt ter zake doet). Meestal duiden dat soort details op dat het klopt, maar het verschil is natuurlijk dat brtdm wist dat dit ging komen en daarom misschien bewust dat soort details erin heeft gestopt. Gevoelsmatig zou ik dus voor 1 = waar gaan.
Nieky grab a life vest!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #24 Gepost op: 17-09-2020, 23:22:57 »
Lijkt mij handig om hier te overleggen, toch? ::nieuwsgierig::
Verhaal 1 klinkt op zichzelf een stuk aannemelijker. Brtdm heeft eerder al eens gepost dat hij een interrail pass had gewonnen. Dus dat hij met treinen door Europese landen reist, is een feit. Dat daar af en toe iets bij mis gaat zoals in dit verhaal is ook niet zo gek.

Hmmm lastig. Dus we weten van verhaal 1 dat er in elk geval delen van waar zijn. Maar Brtdm weet ook dat mensen op het forum dat weten? Ik wordt echt paranoia van dit spel merk ik  ::hypocriet::

Ik denk dat 2 een beetje het bevertjeseffect is

Hahaha, aan die opdracht moest ik ook denken. Maar Brtdm kent die opdracht natuurlijk ook, en houdt daar misschien rekening mee? #nietsiswathetlijkt

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #25 Gepost op: 17-09-2020, 23:26:30 »
Natuurlijk zijn er delen van beide verhalen waar. Maar 1 van beiden is niet helemaal waar. Hij weet dat we sommige dingen weten en sommige dingen kunnen nazoeken. Van dat Interrailen bijvoorbeeld.
Misschien dat het geen bergwandeling was in Macedonië, maar een strandwandeling in Hongarije of zo. Of geen trein-missen maar vliegtuig-missen bijvoorbeeld.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #26 Gepost op: 17-09-2020, 23:26:52 »
Hmmm lastig. Dus we weten van verhaal 1 dat er in elk geval delen van waar zijn. Maar Brtdm weet ook dat mensen op het forum dat weten? Ik wordt echt paranoia van dit spel merk ik  ::hypocriet::

Hahaha, aan die opdracht moest ik ook denken. Maar Brtdm kent die opdracht natuurlijk ook, en houdt daar misschien rekening mee? #nietsiswathetlijkt
Haha klopt ik heb van beiden verhalen wel stukjes gehoord in onze discordgesprekken. Misschien dat hij dat laatst expres benoemde om mij te sturen tijdens deze opdracht, maar van beiden verhalen heb ik al eens gehoord. De een komt me iets duidelijker voor de geest dan de andere dus misschien dat hij expres de 1 uitgebreider aan mij toen vertelde om me te beïnvloedden.
Så hva gjør vi nå?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #27 Gepost op: 18-09-2020, 15:47:18 »
In de bar plaats Brtdm in het cursief allerlei woorden die naar verhaal 1 hinten (Servisch / gemist). Ik denk dat dit een dwaalspoor is, wat denken jullie?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #28 Gepost op: 18-09-2020, 15:49:06 »
In de bar plaats Brtdm in het cursief allerlei woorden die naar verhaal 1 hinten (Servisch / gemist). Ik denk dat dit een dwaalspoor is, wat denken jullie?

En aan de andere kant Skopje en Top dus hij zet nergens een dwaalspoor uit, maar maakt gewoon hele slechte woordgrappen.
Så hva gjør vi nå?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #29 Gepost op: 18-09-2020, 15:51:27 »
Oh ja  :P Ik vind de woordgrappen best wel goed eigenlijk haha.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #30 Gepost op: 18-09-2020, 18:07:39 »
Dit wordt gewoon 50/50 toch? ;D
Nieky grab a life vest!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #31 Gepost op: 18-09-2020, 18:43:22 »
Gaan we ook nog een verdeling maken ofzo?
Så hva gjør vi nå?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #32 Gepost op: 18-09-2020, 18:44:56 »
Ik vind het stom ::regenboog::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #33 Gepost op: 18-09-2020, 18:46:02 »
Mogen we vragen stellen aan brtdm?
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #34 Gepost op: 18-09-2020, 18:49:42 »
Van mij mag je.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #35 Gepost op: 18-09-2020, 19:45:14 »
Bij verhaal 1 zei je dat je geen contant geld had voor de taxi.
maar ik ben zelf een paar jaar geleden daar geweest en je kon perfect met de kaart betalen.
Lukte dat dan niet?
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #36 Gepost op: 18-09-2020, 19:50:15 »
Had je dat niet even 2 jaar geleden kunnen vertellen?

maargoed, ik had in theorie ook gewoon genoeg tijd om te lopen, dus ik had ook niet heel veel zin om te betalen. Had ik alleen wel rechtstreeks naar de juiste plek moeten lopen... Daar ging het een beetje mis.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #37 Gepost op: 19-09-2020, 01:05:02 »
Mijn gevoel zegt dat verhaal 1 waar is, die lijkt te makkelijk waardoor je psychologisch gaat denken van hmmm het moet wel de minder geloofwaardige zijn ::vergroot::. Plus die tweede heeft zoveel details om het geloofwaardiger te maken, maar ook meer details om net even anders te vertellen. Zoals Swifty zei, denk ik dat in beide verhalen wel een kern van waarheid zit ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #38 Gepost op: 19-09-2020, 01:08:54 »
Same ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 1 - Opdracht 1 'Wie is wie?'
« Reactie #39 Gepost op: 19-09-2020, 09:53:44 »
::ok::
🜃