Auteur Topic: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’  (gelezen 2268 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #20 Gepost op: 14-10-2020, 12:11:09 »
Gisterenavond wat druk, dus ik kan nu pas kijken (rijkelijk te laat  :-\\).

Ik heb eigenlijk nog amper met jou samengewerkt Dennis, had dat graag gedaan.
Maar als idd 5/7 al voor is, zal dat voor een andere keer zijn denk ik.
klaar voor de strijd

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #21 Gepost op: 14-10-2020, 12:11:33 »
Dat is weer niet waar Nys-fan. De eerste twee afleveringen zijn de teams gevormd door de puzzle master, de derde aflevering at random en alleen de duo's van vorige aflevering mochten we kiezen.

We zijn het nu met vijf van de zeven (hillo, fabiann, swifty, viwiru, D*N) eens over de teamverdeling, waarom is jouw mening belangrijker dan die van ons?

Het gaat mij ook niet om jou tegenwerken, maar ik heb ook gezegd dat ik met hillo en fabiann in een team wil en dan ineens wil jij dat ook. ???

Dit bewijst mijn hele vorige punt net DN...

Ik zeg niet dat mijn mening belangrijker is dan die van jullie, maar ze zou minstens ook mogen gehoord worden ipv nu tot 2 keer toe een heel betoog te houden waarom ik mijn voorkeur niet mag delen. Ik zeg toch ook niet dat jij niet mag zeggen dat je graag met Fabiann en Hillo als gaayyyyy-team wil? Of ik ga toch ook niet helemaal argumenteren van waarom dat niet mag om reden Y en reden X ?

Als iedereen het eens is met een bepaalde verdeling dan maakt mij dat dus niet uit hoor, het maakt me wél uit dat ik precies geen mening mag delen zoals jullie dat wel mogen.
Lomperik..

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #22 Gepost op: 14-10-2020, 12:16:16 »
Je mening is gehoord schat, je hebt hem gegeven en dat mag, je mag uit je slachtofferrol komen ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #23 Gepost op: 14-10-2020, 12:27:10 »
De opdracht wordt gestart als er een verdeling vetgedrukt wordt geplaatst door 4 personen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #24 Gepost op: 14-10-2020, 14:16:21 »
De deadline is voorbij tho ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #25 Gepost op: 14-10-2020, 15:51:10 »
Groep 1: ViWiRu, Swifty, Nys-fan en Wouterv

Groep 2: fabiann, D*N en hillo



Dan kunnen we starten.
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #26 Gepost op: 14-10-2020, 16:31:28 »


"Beste puzzelaars,

Vandaag gaan we kwartetten in 2 verschillende groepen. Het groepje van 4 kandidaten is al compleet, maar voor het groepje van 3 kandidaten hebben we even een oude bekende opgebeld om eenmalig terug te keren. Hier is... LuchtManiak!"

Regels en uitleg:
- In deze opdracht gaan jullie het welbekende spelletje Kwartet spelen in 2 verschillende groepen. De kandidaat die als laatste overblijft (of als er meerderen overblijven de meeste kwartetten heeft opgelegd), verdient een aanwijzing naar het sleutelwoord (dat zijn dus maximum 2 kandidaten).
- Dit betekent dat als LuchtManiak erin slaagt om te winnen, dat er in dat groepje niemand de aanwijzing zal verdienen.  ::vergroot::
- Er zijn 8 kwartetten: 4 instrumentkwartetten en 4 kandidaatkwartetten. Er zijn dus in totaal 32 kaarten wat resulteert in 8 kaarten per kandidaat en geen stapel waar je nieuwe kaarten kan halen.
- Iedere kandidaat is zelf verantwoordelijk voor het bijhouden over welke kaarten hij/zij bezit. De spelleiders gaan je in ieder geval niet helpen omdat jij lui bent  ;D  Bij discussies komen wij uiteraard wel even tussen ;)
- Iedere groep krijgt een eigen topic waarin er kwartet zal worden gespeeld.
- Als je een kaart wilt vragen, dan doe je dat dikgedrukt, en als je het zeker niet fout wilt doen, op de volgende manier: Mag ik van (naam) van de (categorie) de (kaart)?
- Als de gevraagde speler deze kaart heeft, moet hij deze geven en mag de vragende speler verder vragen. Als hij de gevraagde kaart niet heeft, dan gaat de beurt naar de volgende speler (volgorde staat bovenaan in het topic aangegeven.
- Wie om een kaart vraagt, moet zelf niet noodzakelijk al een kaart uit dat kwartet bezitten.
- Je mag 0 kaarten in je handen hebben.
- Als een speler alle vier kaarten van een kwartet heeft, maakt hij dit bekend.
- Er zijn instrumentkwartetten en kandidaatkwartetten. Slaag je erin om een kwartet van een andere kandidaat te vormen? Dan ligt diegene uit de opdracht. Slaag je erin om je eigen kwartet te vormen? Dan kan je niet meer uit het spel worden gespeeld. Met andere woorden, we spelen hier dus de kwartetversie uit WIDM seizoen 12.
- Als een kandidaat uit de opdracht ligt, dan worden de kaarten die hij/zij op dat moment had, doorgegeven aan de kandidaat die het kwartet op tafel legde. Dit doet de kandidaat zelf door een PM naar de andere kandidaat te sturen.

Veel succes! Als er vragen zijn, mag je ze gerust hier stellen.

Deadline: zondag 18 oktober 20:00
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 20:57:13 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #27 Gepost op: 14-10-2020, 16:38:12 »
Ik veronderstel dat we via PM een overzicht krijgen welke kaarten je zelf hebt om mee te beginnen?  ;D

Leuke opdracht organisatoren!  ::bravo::
Lomperik..

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #28 Gepost op: 14-10-2020, 16:39:09 »
Die PM's worden dadelijk verstuurd ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #29 Gepost op: 14-10-2020, 16:40:01 »
Die PM's worden dadelijk verstuurd ;)

Super! Goed bezig  ::ok:: ::bravo::
Lomperik..

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #30 Gepost op: 14-10-2020, 18:09:56 »
Als je uitgeschakeld wordt, maar je hebt de meeste kwartetten, win je dan alsnog?

En toch weer even checken: mag er overlegd worden?
Nieky grab a life vest!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #31 Gepost op: 14-10-2020, 18:40:39 »
Nee, als je eruit ligt kan je sowieso niet meer winnen. Als meerdere personen erin zijn geslaagd om zijn/haar eigen kwartet op tafel te leggen, dan wordt er aan het einde tussen deze personen gekeken naar wie er de meeste kwartetten bij elkaar heeft gekregen. Bij een gelijkspel komt er een beslissende puzzel. het meest gunstige is dus eigenlijk om als laatste over te blijven, want dan win je sowieso, ongeacht het aantal kwartetten dat je bij elkaar hebt gekregen.

Er mag enkel in het topic overlegd worden!!

Hier in de regels stond er dat als je de gevraagde was en een kaart niet had, dat de beurt dan naar de gevraagde gaat, maar dat klopt niet! We houden de volgorde in het topic aan. Regel hier is nu ook aangepast:

- Als de gevraagde speler deze kaart heeft, moet hij deze geven en mag de vragende speler verder vragen. Als hij de gevraagde kaart niet heeft, dan gaat de beurt naar de volgende speler (volgorde staat bovenaan in het topic aangegeven.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 18:46:18 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #32 Gepost op: 14-10-2020, 19:45:00 »
Wat leuk, kwartetten! ::bravo::


Mag je om de anderen te verwarren ook vragen om een kaart die je zelf al in handen hebt?
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #33 Gepost op: 14-10-2020, 19:53:17 »
Hmm op deze manier (zonder stapel om te trekken) krijg je toch dat heel snel maar één iemand overblijft? Want die vraagt aan de laatste gewoon alle kaarten die hij zelf niet heeft. En er is dus ook niet echt een reden om niet op andere spelers te gaan, want je mag ook iets vragen als je er zelf 0 hebt dus geeft geen info weg? Denk dat het dan heel snel gaat allemaal  ::hypocriet::

Nieky grab a life vest!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #34 Gepost op: 14-10-2020, 19:57:41 »
Hmm op deze manier (zonder stapel om te trekken) krijg je toch dat heel snel maar één iemand overblijft? Want die vraagt aan de laatste gewoon alle kaarten die hij zelf niet heeft. En er is dus ook niet echt een reden om niet op andere spelers te gaan, want je mag ook iets vragen als je er zelf 0 hebt dus geeft geen info weg? Denk dat het dan heel snel gaat allemaal  ::hypocriet::

Dit klopt natuurlijk wel, maar is dat niet altijd bij kwartet?
Lomperik..

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #35 Gepost op: 14-10-2020, 19:59:38 »
Nee want normaal heb je de trekstapel en is dus onbekend welke kaarten er al in het spel zijn. En kan je dus plots toeslaan doordat je de vierde uit een reeks trekt en dan ps de hele reeks mag vragen ;)
Nieky grab a life vest!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #36 Gepost op: 14-10-2020, 20:01:44 »
Nee want normaal heb je de trekstapel en is dus onbekend welke kaarten er al in het spel zijn. En kan je dus plots toeslaan doordat je de vierde uit een reeks trekt en dan ps de hele reeks mag vragen ;)

Hoezo kan je weten dat dat de vierde is?   ::vergroot::
Maar inderdaad, zo zou dit langer duren. Werkte de versie in WIDM toen met mevrouw Jung met een aftrekstapel?
Lomperik..

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #37 Gepost op: 14-10-2020, 20:57:27 »
Wat leuk, kwartetten! ::bravo::


Mag je om de anderen te verwarren ook vragen om een kaart die je zelf al in handen hebt?
Ja

Hmm op deze manier (zonder stapel om te trekken) krijg je toch dat heel snel maar één iemand overblijft? Want die vraagt aan de laatste gewoon alle kaarten die hij zelf niet heeft. En er is dus ook niet echt een reden om niet op andere spelers te gaan, want je mag ook iets vragen als je er zelf 0 hebt dus geeft geen info weg? Denk dat het dan heel snel gaat allemaal  ::hypocriet::


Oorspronkelijk hadden we een stapel erbij, maar we waren bang dat dit onhaalbaar zou zijn omdat wij dan iedere keer moeten tussenkomen, dus hebben we besloten alle kaarten aan het begin te verdelen onder de kandidaten. Sowieso zou dit zonder stapel in het echt vrij snel zijn gegaan, maar dit is online, dus daarom hebben we ervoor gekozen om het zo te doen zodat jullie zeker op tijd klaar zouden zijn.

Wat je zegt over wanneer je met 2 overblijft klopt helemaal, maar dat wisten we al en daar is ook iets op bedacht  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 21:05:43 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #38 Gepost op: 14-10-2020, 22:02:09 »
Ok!  ::ok::
Nieky grab a life vest!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 5 - Opdracht 1 ‘Muziek Kwartet’
« Reactie #39 Gepost op: 14-10-2020, 22:08:43 »
Welkom terug trouwens Luchtmaniak!  ::bravo::
Lomperik..