Poll

Welke 3 opdrachten van The Big Puzzle vond jij het leukst?

1.1 Wie is wie?
3 (7.9%)
1.2 Wachtwoord Vergeten?
2 (5.3%)
1.3 Reis door RealityNet
0 (0%)
2.1 Chinees Karakter
0 (0%)
2.2 Unescode
1 (2.6%)
2.3 Vlag en Wimpel
2 (5.3%)
3.1 De Smaakpolitie
1 (2.6%)
3.2 Kilogrananas
3 (7.9%)
3.3 Voedsel Gif
0 (0%)
4.1 Laddercompetitie
2 (5.3%)
4.2 Beat The Viewer!
1 (2.6%)
4.3 Ping-ponline
1 (2.6%)
5.1 Muziek Kwartet
0 (0%)
5.2 The Big Mash-up
1 (2.6%)
5.3 Muzoektocht
4 (10.5%)
6.1 Puzzle-tv
6 (15.8%)
6.2 Jeopardy
0 (0%)
6.3 The Big Escape
5 (13.2%)
7.1 Verdwenen en Vergeten
1 (2.6%)
7.2 Tien voor Geschiedenis
0 (0%)
7.3 (Onder)handelaar
0 (0%)
8.1 Once Upon a Time
4 (10.5%)
8.2 Schijnstein
1 (2.6%)
8.3 RealityNet's 50 Movies
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Auteur Topic: [TBP20] Leukste opdrachten  (gelezen 738 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
[TBP20] Leukste opdrachten
« Gepost op: 16-11-2020, 16:34:45 »
8 weken lang speelden jullie iedere week 3 opdrachten. In totaal waren er dus 24 opdrachten. 3 kandidaten hebben ze alle 24 mogen doen. Maar welke opdrachten waren het leukst?

Dit wordt jullie laatste opdracht, en ook de afgevallen kandidaten en kijkers mogen meedoen: stem op je 3 favoriete opdrachten. Zo kunnen we zien welke opdrachten het leukst waren, en welke het minst. Dit nemen Vermoljoen en ik natuurlijk mee in ons achterhoofd bij de maak van een volgend seizoen.

Alvast bedankt ::bravo::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2020, 17:52:14 »
Gestemd op:

Ping-ponline: enorm leuk hoe dat jullie sporters hadden gemixt. Genoten van die opdracht!

Muzoektocht: één van mijn favoriete opdrachten uit De Mol 2016. Geweldig om het ook te spelen

Once upon a time: erg leuke opdracht omdat we niet direct wisten wie wie was. Alleen die filippine  ::rofl::  ::ohno::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2020, 18:01:24 »
gestemd op:
muzoektocht, echt heel fijn om te doen. (zeker met een snel en goed team)
The big escape: een echte escaperoom, die vind ik altijd leuk.
Schijnstein: het was leuk om tegen anderen en kijkers te strijden. Het liep wel anders dan verwacht maar ik genoot van die opdracht.
klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2020, 18:06:29 »
Puzzle tv vond ik héél tof om te doen, maar dat was mede door a) het fanatisme en creatieve brein van D*N en b) het enthousiasme van de kijkers ;D Als het me lukt zal ik nog eens een vervolg op first dates doen, want de soap zit in een behoorlijke cliffhanger :P

Verder heb ik ook de Big Escape gekozen, omdat die gewoon heel mooi gemaakt is. Ik hou altijd wel van spellen waarbij je acties moet verrichten op het forum, die dan weer effect hebben op het spel.

En ik heb gekozen voor Once Upon a Time, waar ik gigantisch flopte in m'n kills ::rofl:: Maar dat was wel een spannende!

Honorable mention: Jeopardy. Want ja: Jeopardy is Jeopardy.
Nieky grab a life vest!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2020, 18:09:18 »
De allereerste was natuurlijk erg leuk. Lekker achterover leunen om te kijken hoe iedereen die moeite heeft gedaan zijn aanwijzing verliest. En daarbij even 2 mensen stiekem in een complot betrekken, om mijn aanwijzing veilig te stellen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2020, 18:58:53 »
Ik heb gestemd op:

1. Puzzle-tv - Uiteraard mijn favoriete opdracht waar ik helemaal los kon gaan, er super veel leven op het board kwam en het spel voor mijn gevoel ook iets meer ging leven onder kijkers.
2. Muzoektocht - Ik vond dit gewoon heel erg leuk om te doen
3. Wachtwoord vergeten - Echt? Ja echt! Natuurlijk was het een marteling van een opdracht, maar eerlijk is eerlijk, dit was een steengoede twist!

Honorable mentions: Jeopardy, The Big Escape, Reis door Realitynet
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2020, 19:19:02 »
Jeopardy snap ik nog steeds niet, haha! Iedereen leek overal mee weg te komen en toen ik een hoofdletter vergat, telde het opeens niet meer  ::rofl::

Als minpunten zouden tellen, was ik diep in de min geëindigd
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2020, 19:26:23 »
Jeopardy is altijd geniaal. Fijn dat er geen finale-inzet was. Wel jammer dat we gewoon alle vragen deden, en niet gedurende een bepaalde tijd speelden. Als er een maximale speeltijd is, moet je anders kiezen bij de categorieën, nu kwam toch alles wel aan bod. En sommigen onder ons zijn geen Molfan ::)

Ik heb gestemd op Kilogrananas (was gewoon leuk), de Smaakpolitie (omdat je elkaar daar dwars kon zitten, wat we uiteindelijk amper gedaan hebben helaas)  en de Laddercompetitie (omdat je daar zelf de keuze had, al kwam het helaas niet helemaal uit de verf)

Keep calm and eat chocolates!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #8 Gepost op: 16-11-2020, 20:56:30 »
Gestemd op 3 van de 6 opdrachten die ik zelf ook mocht spelen. Schijnstein vind ik alleen al een geweldige naam en er zaten meer goede opdrachten in  ::ok::.
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #9 Gepost op: 17-11-2020, 15:01:57 »
Dit zijn mijn 3 favoriete opdrachten:

Once Upon a Time
Deze opdracht pakte perfect uit. Iedereen was fanatiek bezig. De moorden gingen anders dan de kandidaten hadden gehoopt waardoor het niet voorspelbaar was. En uiteindelijk wint de zwakste kandidaat!

Puzzle-tv
Een goede variatie van puzzels en een opdracht waarin kandidaten hun creativiteit in kwijt konden. Ook dit pakte heel goed uit, en The Masked Singer was echt een hoogtepunt! ::bravo::

Wachtwoord Vergeten?
De verbeter-twist vind ik echt geniaal bedacht door Vermoljoen, het pakte ook heel leuk uit. En vervolgens nog een dilemma of je je aanwijzing houdt.

Ook The Big Escape, met de wegstem-twist vind ik leuk. En ook Verdwenen en Vergeten vind ik leuk, maar zoals D*N al aangaf in het Feedback Topic had dit beter gekund.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #10 Gepost op: 17-11-2020, 15:58:29 »
Ik heb zelf ook al eens een poging willen doen om hier op te reageren, maar ik kan niet kiezen  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Leukste opdrachten
« Reactie #11 Gepost op: 19-11-2020, 02:15:43 »
Zonder twijfel voor mij: the big escape

Echt enorm knap bedacht, het leek wel een echte escape room en sommige echte escape rooms zouden echt beter eens kijken hoe jullie dit gedaan hebben, hints bedacht hebben en driedubbel doordenken noodzakelijk was!  ::bravo::
Lomperik..