Auteur Topic: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...  (gelezen 1627 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Gepost op: 16-11-2020, 16:42:48 »


Wist je dat…

...het allemaal is begonnen bij een post in het weerwolvencafé? En dat Vermoljoen al na 50 minuten een PM van Jacco had ontvangen?

...dat The Big Puzzle werd geboren dankzij 2 afzonderlijke ideeën die werden samengevoegd? Vermoljoen wilde online The Big Escape organiseren terwijl Jacco ideeën had voor een puzzelspel. Online escape-rooms zouden voor te weinig variatie zorgen en daardoor werd ‘Escape’ veranderd naar ‘Puzzle’.

...we oorspronkelijk een spel voor 12 (+1) kandidaten wilden maken zoals in The Big Escape? Uiteindelijk hebben we dit aantal verminderd uit vrees dat we te weinig aanmeldingen zouden krijgen. Hierdoor werden de thema’s wetenschap & techniek en kunst geschrapt. Deze thema’s zouden in onze ogen het saaist zijn en wisten we zelf ook het minst over.

...we wilden proberen niet te veel van het originele concept af te dwalen, maar we onszelf te saai zouden vinden als we niets zouden toevoegen? We wilden we iets doen met een voordeel dat iedere aflevering door één kandidaat kan worden gewonnen. Zo kwamen we op het idee om een Puzzle Master toe te voegen.

...Brent, LuchtManiak en Nys-Fan doorhadden welk verhaal van Brtdm was gelogen en welke niet? Al de andere kandidaten trapten (al dan niet bewust) in de val.

...er in de derde opdracht van aflevering 1 in totaal 6 black stories waren en er ook toevallig 6 kandidaten tijdens de selectie afvielen? Daarom besloten we deze 6 namen te verwerken in de black stories, want ondanks dat ze niet geselecteerd waren, zijn we ze toch enorm dankbaar! Hier nog even de 2 black stories die uiteindelijk niet nodig waren:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

...de vragen in dezelfde opdracht niet zomaar waren gekozen? Dat zei ik na afloop van deze opdracht. Jullie hadden door dat er een vraag verwees naar het sleutelwoord ‘Pool’, maar ook leuk om te weten: alle vragen hadden iets te maken met alle thema’s die doorheen het spel zouden volgen. Zo had je in week 1 al kunnen weten welke thema’s er in dit spel zaten.

...we in het eerste deel van de laddercompetitie (de filippine) op 5 minuten al 5 antwoorden hadden ontvangen?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2020, 16:43:14 »
..dat het helemaal niet de bedoeling was om harten, ruiten, klaveren en schoppen te gebruiken bij kwartet in aflevering 5? Normaal gezien zou ik jullie voor de start van aflevering 5 een berichtje sturen met daarin de vraag om 4 eigenschappen van jezelf te sturen. Deze eigenschappen zouden dan worden gebruikt in de kwartetopdracht. Helaas was ik dit helemaal vergeten en was hier geen tijd meer voor, dus besloot ik het maar zo op te lossen (en dat gaf ook hilarische momenten).

... in aflevering 6 enkel Nys-Fan en Wouterv niet voor een stemming stemden? D*N, Hillo, Swifty en ViWiRu wilden wel stemmen en dat gaf 6-4 als uitslag.

...we tijdens ‘Schijnstein’ in aflevering 8 even dachten dat Hillo een heel slimme actie deed?
 
Oh never mind, Wouter, Viwiru en D*N zijn er al :-X
Op dit ogenblik stonden Wouterv, ViWiRu en D*N in ons overzicht op meter 8. Met het juiste antwoord dat ze gaven, zouden ze op meter 9 komen, dus zij waren helemaal nog niet bij meter 10 en met de volgende regel, dachten we dat Hillo het spel enorm slim speelde:
Citaat
- Wanneer je bij meter 10 bent, moet je alleen nog dikgedrukt aangeven dat je de envelop pakt, maar als je je vergist, en dus nog niet op meter 10 bent, dan hoort Sneep je. En schijnt hij met z’n zaklamp op jou, maar dus ook op iedereen die even ver stond.
Wij waren helemaal onder de indruk, maar blijkbaar waren we ons overzicht 1 keer vergeten te updaten, dus het was eigenlijk helemaal gaan tactiek van Hillo om ervoor te zorgen dat ze de aanwijzing niet zouden krijgen. ::rofl::

Als er nog vragen zijn, dan mag je ze zeker stellen!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2020, 16:43:22 »

Hier zijn de uitslagen van de selectie e vinden! Ik had gezegd dat er voor de laatste plaats een ex-aequo was. Zelfs na 3 keer alles na te hebben gekeken ontdekte ik een foutje en daardoor bleek KingLennart toch niet evenveel punten als Wouterv te hebben. Gelukkig was dit foutje niet van groot belang en moesten we niet kandidaten zeggen dat ze toch geen kandidaat waren...

« Laatst bewerkt op: 16-11-2020, 16:47:16 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2020, 16:43:29 »


Aflevering 1

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: titel (Brtdm)
Aanwijzing 2: punten (Brent, Brtdm, D*N, Fabiann, Hillo, Nys-Fan en wouterv)
Aanwijzing 3: nationaliteit (Brent, D*N, Hillo, Nys-Fan en Wouterv)
Sleutelwoord: Pool

Brent: Pool (12:40)
Hillo: Pool (14:24)
Brtdm: Pool (14:33)
Fabiann: Pool (18:03)
Swifty: Pool (19:27)
Nys-Fan: Pool (19:55)
D*N: Pool (20:14)
Ricardo: Pool (22:55)
Wouterv: Pool (23:01)
ViWiRu: Pool (21:20 -> 23:20)
LuchtManiak: Pool (19:42 -> 35:42)

In aflevering 1 had iedereen het sleutelwoord goed: titel, punten en nationaliteit verwezen uiteraard naar pool. Door het dilemma in opdracht 2 kozen 4 kandidaten voor de envelop: LuchtManiak, Ricardo, Swifty en ViWiRu. Iedere kandidaat kreeg de mogelijkheid om 2 minuten straftijd aan een kandidaat naar keuze uit te delen. Ricardo, Swifty en ViWiRu spanden samen tegen LuchtManiak. Terwijl hijzelf de 2 minuten straftijd aan ViWiRu gaf, maar dat maakte geen verschil meer. Opvallend: zonder de enveloppen was Wouterv hier de afvaller!

Aflevering 2

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: kanaal (Brent, Brtdm, D*N, Fabiann, Hillo, Nys-Fan, Ricardo, ViWiRu en Wouterv)
Aanwijzing 2: Centraal-Amerika (Brent, D*N, Nys-Fan en Ricardo)
Aanwijzing 3: Co & Co (Brent, Fabiann, Hillo, Nys-Fan en Wouterv)
Sleutelwoord: Panama

Hillo: Panama (6:13)
Swifty: Panama (6:20)
Brent: Panama (6:24)
D*N: Panama (7:08)
Brtdm: Panama (8:25)
Wouterv: Panama (8:53)
Fabiann: Panama (10:31)
Nys-Fan: Panama (11:34)
ViWiRu: Panama (12:29)
Ricardo: Panama (36:46)

Alweer had iedereen het sleutelwoord juist. Kanaal, Centraal-Amerika en Co & Co (Colombia & Costa Rica) verwezen naar Panama. De nonogram zou beslissen wie naar huis moest gaan en dat werd Ricardo.

Aflevering 3

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: gezond (Fabiann, Nys-Fan en Swifty)
Aanwijzing 2: au! (Brent, D*N en Hillo)
Aanwijzing 3: water (Brent, Fabiann, Nys-Fan en ViWiRu)
Sleutelwoord: Sla

Nys-Fan: Sla (21 letters)
Hillo: Sla (20 letters)
D*N: Sla (14 letters)
Swifty: Sla (12 letters)

ViWiRu: Komkommer (31 letters)
Wouterv: Tomaat (23 letters)
Brtdm: Groentesoep (13 letters)
Fabiann: Komkommer (11 letters)
Brent: Brandnetelsoep (9 letters)

Voor het eerst had niet iedereen het sleutelwoord goed. Nys-Fan, Hillo, D*N en Swifty hadden het goed, in tegenstelling tot ViWiRu, wouterv, Brtdm, Fabiann en Brent. Brent tijfelde tussen brandnetelsoep en sla, maar hij koos voor brandnetelsoep. Dat is hem fataal geworden.

Aflevering 4

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: Liverpool (Hillo)
Aanwijzing 2: voetbal (Nys-Fan, Swifty, ViWiRu en Wouterv)
Aanwijzing 3: trainer (D*N, Nys-Fan, ViWiRu en Wouterv)
Sleutelwoord: Jürgen Klopp

ViWiRu: Jürgen Klopp (7:12)
Nys-Fan: Jürgen Klopp (9:01)
D*N: Jürgen Klopp (13:48)
Wouterv: Jürgen Klopp (14:40)
Hillo: Jürgen Klopp (19:31)
Swifty: Jürgen Klopp (23:43)

Fabiann: voetbalveld (22:44 -> 27:44)
Brtdm: verspringen (76:02)

Er waren 2 kandidaten die het sleutelwoord niet goed hadden: Fabiann en Brtdm. Fabiann had 1 verkeerd cijfer doorgegeven waardoor hij 5 minuten straftijd kreeg. Brtdm vergat een getal over te nemen en had dat pas laat door. En dat kost hem een plaats in de volgende aflevering.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2020, 16:49:03 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2020, 16:43:36 »
Aflevering 5

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: muziektempo (D*N en Swifty)
Aanwijzing 2: gaande (D*N, Hillo en Nys-Fan)
Aanwijzing 3: Italiaans (Hillo, ViWiRu en Wouterv)
Sleutelwoord: Andante

Hillo: Andante (3:14)
ViWiRu: Andante (3:50)
D*N: Andante (3:58)
Nys-Fan: Andante (4:27)
Swifty: Andante (4:31)
Wouterv: Andante (6:25)

Fabiann: Concert (4:01)

Er was deze keer maar 1 iemand die het sleutelwoord niet goed had: Fabiann.

Aflevering 6

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: Avrotros (D*N, Hillo en ViWiRu)
Aanwijzing 2: Verenigd Koninkrijk (D*N)
Aanwijzing 3: Pieter Jan Hagens (Hillo, Nys-Fan en Wouterv)
Sleutelwoord: Hunted

ViWiRu: Hunted (5:44) (Nys-Fan)
Nys-Fan: Hunted (7:07) (Swifty)
D*N: Hunted (7:26) (Nys-Fan)
Wouterv: Hunted (8:47) (Swifty)
Hillo: Hunted (9:06) (Nys-Fan)
Swifty: Hunted (12:52) (Nys-Fan)

Iedereen had het sleutelwoord goed. Dat betekende dat de Ronde Tafel beslissend zou zijn. Of toch niet? De kandidaten hadden er namelijk voor gekozen om in deze aflevering te stemmen. D*N, Hillo, Swifty en ViWIRu stemden op Nys-Fan terwijl Nys-Fan en Wouterv op Swifty stemden. Dat betekende dat Nys-Fan naar huis moest. Als de kandidaten niet hadden gekozen voor het stemmen, dan was dat Swifty geweest.

Aflevering 7

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: hoog (iedereen)
Aanwijzing 2: Frans-Duitse oorlog (iedereen)
Aanwijzing 3: schip (Hillo)
Sleutelwoord: Bismarck

D*N: Bismarck (10/10, 3:11)
Hillo: Bismarck (10/10, 6:06)
ViWiRu: Bismarck (10/10, 11:38)
Wouterv: Bismarck (9/10, 3:40)
Swifty: Bismarck (9/10, 7:22)

Iedereen had het sleutelwoord goed en bijna iedereen deed de Ronde Tafel enorm goed. En hoeveel pech kan je hebben? Swifty had een typfoutje gemaakt waardoor ze 9/10 had. Ook Wouter haalde 9/10, maar Swifty was trager.

Aflevering 8

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aanwijzing 1: reeks (wouterv)
Aanwijzing 2: verfilming (D*N, ViWiRu en wouterv)
Aanwijzing 3: IM (ViWiRu en wouterv)
Sleutelwoord: Marvel

D*N: Palmen (5:32)
Hillo: Legend (10:26)
ViWiRu: Legend (12:46)
Wouterv: Palmen (18:38)

Er was veel onduidelijkheid over het sleutelwoord deze week, dat toch niet zo heel gemakkelijk bleek te zijn. Marvel is dé meest succesvolle filmreeks. Het is verfilmt van stripboeken en IM staat voor Iron Man, de eerste film. Niemand het juist, dus moest wouterv op snelheid in het Drive Doolhof naar huis.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2020, 16:49:23 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2020, 17:19:06 »
Sleutelwoord: Andante
Pfff, altijd vertrouwen op je eerste ingeving... ::)

🜃

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2020, 17:22:30 »
...we tijdens ‘Schijnstein’ in aflevering 8 even dachten dat Hillo een heel slimme actie deed?
 Op dit ogenblik stonden Wouterv, ViWiRu en D*N in ons overzicht op meter 8. Met het juiste antwoord dat ze gaven, zouden ze op meter 9 komen, dus zij waren helemaal nog niet bij meter 10 en met de volgende regel, dachten we dat Hillo het spel enorm slim speelde:Wij waren helemaal onder de indruk, maar blijkbaar waren we ons overzicht 1 keer vergeten te updaten, dus het was eigenlijk helemaal gaan tactiek van Hillo om ervoor te zorgen dat ze de aanwijzing niet zouden krijgen. ::rofl::

Haha ja dat was dus wél tactiek! D*N had me uitgelegd dat je pas liep na de nieuwe vraag, dus op het moment dat ik dat zei stonden ze op 9 meter. Ik hoopte dat iemand zou denken: ik sta op 9 en heb net een juist antwoord voor 10 gegeven -> dus ik ben er.

Ik was wel expres achtergebleven zodat ik geen last van Sneep zou hebben, maar die tactiek werkte helaas nét niet goed genoeg.
Nieky grab a life vest!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2020, 17:25:48 »
[
...we oorspronkelijk een spel voor 12 (+1) kandidaten wilden maken zoals in The Big Escape? Uiteindelijk hebben we dit aantal verminderd uit vrees dat we te weinig aanmeldingen zouden krijgen. Hierdoor werden de thema’s wetenschap & techniek en kunst geschrapt. Deze thema’s zouden in onze ogen het saaist zijn en wisten we zelf ook het minst over.



Argh, nee, je hebt Wetenschap en Techniek geschrapt! Grmbl :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #8 Gepost op: 16-11-2020, 17:31:51 »
Als de enveloppact in aflevering 1 naar mij luisterde hadden we een andere, maar waarschijnlijk minder sportieve finalist gehad.  :P ::)
Så hva gjør vi nå?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #9 Gepost op: 16-11-2020, 17:32:46 »
Haha ja dat was dus wél tactiek! D*N had me uitgelegd dat je pas liep na de nieuwe vraag, dus op het moment dat ik dat zei stonden ze op 9 meter. Ik hoopte dat iemand zou denken: ik sta op 9 en heb net een juist antwoord voor 10 gegeven -> dus ik ben er.

Ik was wel expres achtergebleven zodat ik geen last van Sneep zou hebben, maar die tactiek werkte helaas nét niet goed genoeg.
Oooeehhhh idd! Slim!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #10 Gepost op: 16-11-2020, 17:43:32 »
Krijgen we nog te weten wie op welk team had gestemt bij de onderhandelaar opdracht of had iedereen op z'n of haar eigen team getemd?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2020, 17:46:23 »
Daar stemde volgens mij iedereen op zijn eigen team.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2020, 18:49:03 »
Oooh ooh, ik mis nog de grote vraag: WAT waren de consequenties van de Chinese karakter opdracht? ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2020, 19:21:24 »
Wat waren de gewichten bij Kilogrananas?

Wat waren de voordelen van 4 karakters bij Once Upon A Time?

Ik heb de rebus wel opgelost maar toch snapte ik niet waar Sneep zou schijnen bij Schijnstein, kun je dat nog even uitleggen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #14 Gepost op: 16-11-2020, 19:23:20 »
Wat waren de voordelen van 4 karakters bij Once Upon A Time?

Bij mij werden er een aantal antwoorden al gegeven bij de filippine
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #15 Gepost op: 16-11-2020, 19:42:44 »

Wat waren de voordelen van 4 karakters bij Once Upon A Time?

ik had geen voordeel.

Nuja, mijn tactiek van traag puzzels oplossen om zo niet geëlimineerd te worden werkte perfect.
klaar voor de strijd

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #16 Gepost op: 16-11-2020, 20:27:47 »
Oooh ooh, ik mis nog de grote vraag: WAT waren de consequenties van de Chinese karakter opdracht? ::nieuwsgierig::
Dit hoor ik ook heel graag!
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #17 Gepost op: 16-11-2020, 22:09:15 »
Oooh ooh, ik mis nog de grote vraag: WAT waren de consequenties van de Chinese karakter opdracht? ::nieuwsgierig::
Als iemand een fout antwoord zou insturen zouden de karakters in een andere volgorde neergezet worden, en de nummers zouden verdwijnen. Dus als je niet goed had onthouden welk karakter jij moest raden (sommigen leken wel op elkaar) had je dus een probleem.

Wat waren de gewichten bij Kilogrananas?

Wat waren de voordelen van 4 karakters bij Once Upon A Time?

Ik heb de rebus wel opgelost maar toch snapte ik niet waar Sneep zou schijnen bij Schijnstein, kun je dat nog even uitleggen?
De gewichten ga ik zometeen even terug zoeken in het document.

De voordelen waren antwoorden voor de filippine, en als je de sterkste was kreeg je ook te horen dat de oplossing 2 losse woorden waren: KERS-NEER. (Sorry ViWiRu  :P )

Sneep scheen op de plek waar de kandidaat die zich het meest recent heeft verplaatst (het laatst heeft gereageerd) net vanaf is. Als die van 4 naar 5 is gegaanz schijnt Sneep op 4.

Edit:
1 stokbrood - 240 gram +
1 gekookte aardappel - 70 gram -
1 citroen - 90 gram -
1 mandarijn - 55 gram -
1- courgette - 360 gram +
1 tomaat - 155 gram +
1 glas melk - 150 gram -
1 eetlepel yoghurt - 20 gram -
1 forelfilet - 80 gram -
1 makreelfilet - 155 gram +
1 koffiekoek - 100 gram -
1 eetlepel slagroom - 10 gram +
« Laatst bewerkt op: 16-11-2020, 22:14:05 door JaccoS »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #18 Gepost op: 16-11-2020, 22:20:47 »
Ah fijn
Dit is wat wij dachten (tussen haakjes onze inschattingen)

Nys-Fan
1 stokbrood (250) -> 240
1 glas melk (250) is minder dan 150 -> 150
1 courgette (200) -> 360
1 tomaat (70) is meer dan 150 -> 155
1 mandarijn (60) -> 55
1 eetlepel slagroom (10) -> 10
------ +
900 gram -> 970 gram

En Swifty en Fabiann de yoghurt erbij (15) -> 20 dus totaal 990 gram, erg close uiteindelijk!

Toch goed dat we op het laatst de aardappel geschrapt hebben, omdat vooral de courgette zwaarder was dan gedacht. Rest zate we aardig goed.
Keep calm and eat chocolates!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Alles wat je nog niet wist...
« Reactie #19 Gepost op: 17-11-2020, 00:54:04 »
Ben ik nog keitrots op mijn idee om bij Google drive de zoekfunctie te gebruiken en zodoende tijd te winnen door niet door mappen te moeten...

Vind ik het trefwoord niet snel genoeg en lig ik er toch uit ::rofl::
klaar voor de strijd