Auteur Topic: [CL] Dag 6: De lift  (gelezen 16620 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2020, 23:02:22 »
Ik zou ook graag allemaal wat meer willen delen van informatie, maar bij alles wat iemand doet is het verdacht en aangezien ik lang wil blijven, blijf ik een beetje op de achtergrond.
Ik vind het een heel moeilijk spel zonder dat je elkaar kan aankijken. Het is gewoon wat gokken en ik volg mijn gevoel en dat is momenteel dat Ennasil een overvaller is.

Misschien moeten we dan toch meer zoeken naar hints?
Ik zal morgen; als ik de tijd heb, de teksten nog eens goed doorlezen en kijken of we nu wel iets zouden kunnen halen uit een tekst van dag 1 of iets anders kan vinden.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2020, 23:08:29 »
Maar echt

Sowieso vind ik het ontzettend vervelend dat iedereen zijn eigen weg lijkt te gaan, op deze manier komen we er toch nooit? MV, DC en Focus jullie zijn erg goed bezig met overzichten  ::ok::

We moeten wel met een collectieve naam komen want anders gaat het weer mis de volgende stemming. Iedereen die zegt dat hij 'zijn stem al heeft ingestuurd en die waarschijnlijk niet meer gaat wijzigen' zijn nog de grootste idioten, al helemaal als je gegijzelde bent.  :-X
Leuk, die collectieve naam elke keer, maar jij zegt persoon A, ik zeg persoon B, een ander zegt weer persoon C, dan neigen we toch allemaal maar te gaan stemmen op A, dan komt er een overvaller die zegt: "nee, laten we gaan voor persoon B", dan zegt er iemand "Oh, ik had eigenlijk persoon A, maar als de meerderheid voor persoon B kiest, dan kies ik ook maar voor B", en dan krijgt persoon B de meeste stemmen, die blijkt dan onschuldig, en hoewel personen A en C ook een aantal stemmen kregen, worden die in de volgende ronde vergeten want dan komt er weer een persoon D.

Ik weet wat je zegt, we moeten nog steeds samenwerken, anders winnen we het spel niet. Maar daarom zeg ik, we kiezen de komende twee spelrondes voor Jacco en ennasil, en dan maakt het niet uit wie je stemt, dat zeggen we ook niet, maar als één van hen een wolf is gaat hij sowieso in één van de komende rondes het spel uit. Dan hebben de wolven er minder invloed op.

En als nu iemand komt zeggen van "maar ik wil helemaal niet op Jacco of ennasil stemmen", dan bewijst dat nog eens dat een collectieve stem onmogelijk is, óf naar een onschuldig iemand leidt (om de simpele reden dat 1 op de 5 van ons geen collectieve naam wil die van een wolf is).

En als jij of D*N een beter plan heeft, hoor ik het heel graag. Feit blijft dat we de laatste aantal rondes collectief allemaal onschuldige mensen eruit hebben gewerkt, en het aandeel wolven in onze groepen alleen maar groter wordt.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 23:11:24 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2020, 23:20:56 »
Wat slecht dit ::rofl::

Misschien moeten we maar omgekeerde psychologie toepassen en degene die we het meest vertrouwen eruit stemmen ofzo. ::ohno::

Haha daar dacht ik ook al aan!  ::rofl::

Spacy, allemaal leuk en aardig om alvast de volgende TWEE stemrondes vast te leggen, maar als ze dan beiden geen wolf blijken te zijn hebben we twee dagen verpest en stijg jij bij mijn verdachtenlijstje naar nummer 1. Want als we dat plan volgen zijn we 2 dagen lang met z'n 24 door jou gegijzeld!  ;D

Daarbij ben ik van geen van die twee overtuigd. Maar goed... Dat was ik wel van molduck (sorry molduck ::sorry:: ), dus misschien moet ik dan inderdaad maar eens reversed psychology doen en iemand anders zijn plan eens volgen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2020, 23:30:46 »
Als we nu de komende twee dagen weer fout zitten hebben we wel een vet probleem....

Of zouden we te maken hebben met trollende spelleiders..... niemand is een overvaller en zij kiezen gewoon elke keer iemand om te laten sterven? (de zwarte dood). Hoewel, dan zouden ze wel een beetje hebben moeten liegen bij de dood van MB in ronde 1 ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2020, 23:31:20 »
Spacy, allemaal leuk en aardig om alvast de volgende TWEE stemrondes vast te leggen, maar als ze dan beiden geen wolf blijken te zijn hebben we twee dagen verpest en stijg jij bij mijn verdachtenlijstje naar nummer 1. Want als we dat plan volgen zijn we 2 dagen lang met z'n 24 door jou gegijzeld!  ;D
Het gaat er niet om dat ik het zeg, maar Jacco en ennasil kregen na Molduck de meeste stemmen, dat betekent dat zij twee ná Molduck het meest verdacht werden. Molduck bleek onschuldig te zijn, laten we dan overgaan op de volgende in de lijst. Nogmaals, ik denk dat er ergens een soort mini-versie van het drie-deurenprincipe heerst, dat de kans net iets groter is dat de verdachten die tweede en derde worden in zo'n stemming verdachter zijn omdat de wolven daar niet op willen stemmen. Nou ja, heel ingewikkeld en misschien is het verwaarloosbaar.

Maar dit is de enige manier waarop ik zou kunnen bedenken dat we een collectieve stem kunnen doen, met weinig invloed van wolven. Want nogmaals, die collectieve stem op een wolf kan je toch onmogelijk krijgen in een groep waarin tegengestelde belangen een rol spelen?

Maar nogmaals, ik zeg helemaal niet dat mijn plan perfect is, maar meer dat ik het anders ook niet weet. Dus als iemand iets beters weet dat echt kan werken, dan hoor ik het heel graag.

EDIT: Ik zei te vaak 'nogmaals'... oeps nu zeg ik nogmaals nogmaals.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 23:34:49 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2020, 23:36:57 »
Ik denk dat het eens goed kan zijn als we allemaal eens een dag niks zeggen en voor ons zelf kiezen op wie we stemmen. Daar kunnen we denk ik veel informatie uithalen, want op wie stemmen de overvallers dan?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2020, 23:46:31 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2020, 23:47:57 »
vind ik opzich best een geinig idee scheelt ook 100 paginas doorlezen voor mensen ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2020, 07:44:11 »
Het gaat er niet om dat ik het zeg, maar Jacco en ennasil kregen na Molduck de meeste stemmen, dat betekent dat zij twee ná Molduck het meest verdacht werden. Molduck bleek onschuldig te zijn, laten we dan overgaan op de volgende in de lijst. Nogmaals, ik denk dat er ergens een soort mini-versie van het drie-deurenprincipe heerst, dat de kans net iets groter is dat de verdachten die tweede en derde worden in zo'n stemming verdachter zijn omdat de wolven daar niet op willen stemmen. Nou ja, heel ingewikkeld en misschien is het verwaarloosbaar.

Maar dit is de enige manier waarop ik zou kunnen bedenken dat we een collectieve stem kunnen doen, met weinig invloed van wolven. Want nogmaals, die collectieve stem op een wolf kan je toch onmogelijk krijgen in een groep waarin tegengestelde belangen een rol spelen?

Maar nogmaals, ik zeg helemaal niet dat mijn plan perfect is, maar meer dat ik het anders ook niet weet. Dus als iemand iets beters weet dat echt kan werken, dan hoor ik het heel graag.

EDIT: Ik zei te vaak 'nogmaals'... oeps nu zeg ik nogmaals nogmaals.

OK, maar waarom gaan we dat nu ineens doen en toen vorige keer Lawliet 2e meeste stemmen had en ik o.a. voorstelde om dan Lawliet te doen, was het ineens super verdacht van mij en is er totaal niet met dat plan mee gegaan.

Ik denk dat het eens goed kan zijn als we allemaal eens een dag niks zeggen en voor ons zelf kiezen op wie we stemmen. Daar kunnen we denk ik veel informatie uithalen, want op wie stemmen de overvallers dan?
Ja, lijkt me heerlijk!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2020, 08:02:59 »
OK, maar waarom gaan we dat nu ineens doen en toen vorige keer Lawliet 2e meeste stemmen had en ik o.a. voorstelde om dan Lawliet te doen, was het ineens super verdacht van mij en is er totaal niet met dat plan mee gegaan.
De personen die net niet de meeste stemmen hebben gekregen:
Ennasil
Jacco
MV
mrchipie
Hautoa
De witte
Lawliet

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2020, 08:13:08 »
De personen die net niet de meeste stemmen hebben gekregen:


Ennasil: 5 stemmen
Jacco: 6 stemmen
MV: 0 stemmen
mrchipie: 0 stemmen
Hautoa: 0 stemmen
De witte: 0 stemmen
Lawliet: 2 stemmen

Het enige jammere is dat dit bericht van Jacco komt die zichzelf wil redden. Als het van iemand anders was gekomen had ik het zeker erg verdacht gevonden
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2020, 08:27:55 »
Ik zal vanmiddag een overzicht maken waarin je kunt zien hoeveel stemmen iemand heeft gehad.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2020, 08:34:21 »
Zeg maar gerust enkele goed, heel veel idioten en 5 slechte ;D

technisch gezien zijn die idioten ook goed, maar hebben we er voorlopig niet zo veel aan  >:D
Wit is ook een kleur!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2020, 08:42:18 »
Dat overzicht is al gemaakt:



Als we ons eigen brein vandaag uitzetten, en vertrouwen op het collectieve stemgedrag op spelers die-er-nog-inzitten dan is dit de top 3:

1. Jacco met 14 stemmen
2. L. Lawliet met 13 stemmen, waarvan 8 op dag 5.
3. mrchipie met 10 stemmen, waarvan 8 op dag 2.

L.Lawliet en mrchipie kregen op één dag een groot aandeel van dit totaal, terwijl Jacco bijna dagelijks stemmen sprokkelt.

Maar ik moeite om dit plan te volgen, omdat ik m'n eigen brein niet uit wil zetten  ::rofl::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2020, 08:43:13 »
Ik denk dat we even meer moeten stilstaan bij het feit dat Lama en niet Frank gedood werd door de overvallers.

Frank is voor de burgers een gigantische meerwaarde omdat dat iemand is die 100% te vertrouwen is en echt wel een ankerpunt vormt in deze fase van het spel. Dat de wolven geen onzekerheid willen scheppen bij de burgers is ofwel dom, ofwel hebben ze andere prioriteiten.

De overvallers zijn nu duidelijk op zoek naar de speciale rollen in het spel, niet in het minst naar de ziener. De vorige lunchen leken vrij random te gebeuren, maar mijn theorie is dat de kans groot is dat de overvallers dachten dat Lama de ziener was en hij dus sommige dingen goed moet hebben gezegd. Het lijkt me opportuun om meer te gaan kijken naar wat hij allemaal zei en zijn stemgedrag onder de loep te nemen.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2020, 08:44:30 »
Ik denk dat we even meer moeten stilstaan bij het feit dat Lama en niet Frank gedood werd door de overvallers.

De overvallers zijn nu duidelijk op zoek naar de speciale rollen in het spel, niet in het minst naar de ziener. De vorige lunchen leken vrij random te gebeuren, maar mijn theorie is dat de kans groot is dat de overvallers dachten dat Lama de ziener was en hij dus sommige dingen goed moet hebben gezegd. Het lijkt me opportuun om meer te gaan kijken naar wat hij allemaal zei en zijn stemgedrag onder de loep te nemen.

Goed plan, ik wacht in spanning op je analyse.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2020, 08:45:19 »
Goed plan, ik wacht in spanning op je analyse.
Ik ga zo naar de oogarts, maar vanaf de middag ga ik wel een grondige analyse maken want ik heb een dagje vrij!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2020, 08:48:37 »
Ik denk dat we even meer moeten stilstaan bij het feit dat Lama en niet Frank gedood werd door de overvallers.

Frank is voor de burgers een gigantische meerwaarde omdat dat iemand is die 100% te vertrouwen is en echt wel een ankerpunt vormt in deze fase van het spel. Dat de wolven geen onzekerheid willen scheppen bij de burgers is ofwel dom, ofwel hebben ze andere prioriteiten.

De overvallers zijn nu duidelijk op zoek naar de speciale rollen in het spel, niet in het minst naar de ziener. De vorige lunchen leken vrij random te gebeuren, maar mijn theorie is dat de kans groot is dat de overvallers dachten dat Lama de ziener was en hij dus sommige dingen goed moet hebben gezegd. Het lijkt me opportuun om meer te gaan kijken naar wat hij allemaal zei en zijn stemgedrag onder de loep te nemen.

qua stemmen zat Lama er in elk geval de afgelopen 3 dagen naast.... Dat is ongeveer hetzelfde patroon als we zien bij andere slachtoffers van de overvallers
Wit is ook een kleur!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #38 Gepost op: 29-01-2020, 08:52:45 »
Ik ken jullie niet, en weet niet wie ervaren is in dit spelletje.
Maar ik denk dat tussen de overvallers een ervaren speler is, die heel afgewogen en tactisch de overvallers leidt.

De eerste aanwijzing was de stem van Molbuster op Bjorn. Een stem die er voor zorgde dat wij er niets uit kunnen afleiden, immers Bjorn werd ook gelijk gedood.
De tweede aanwijzing is het doden van inactieven: Bjorn, Tim579 en Lama1997. Dat zegt mij dat deze ervaren speler het aandurft om met actieven het spel te spelen (Chapeau). Wellicht uit zelfoverschatting, wellicht vanwege een goede band met de spelleiding...
De derde aanwijzing is de redenatie van Linus dat ze op zoek zijn naar de Ziener en dat daardoor Frank er nog niet uit ligt. Dat toch Mollenmania gedood werd, nadat die een dag eerder gered was, doet mij vermoeden dat ze ook dachten dat MM ziener was.

Als jullie dit lezen aan wie denken jullie dan?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2020, 09:07:20 »
De personen die net niet de meeste stemmen hebben gekregen:
Ennasil
Jacco
MV
mrchipie
Hautoa
De witte
Lawliet
Ja goed, maar ik had het over de dag ervoor (zie dag 5 topic, eerste 5 posts ofzo).
8 stemmen: L. Lawliet
4 stemmen: Jacco
1 stem: Vermoljoen, Molduck, SanderFMC, Belg

Toen werd ook geopperd om dat de 2e meeste optie, namelijk Lawliet, te doen, maar daar werd niet op in gegaan en nu zouden we dat ineens wel doen.

Dat was mijn punt meer. Het lijkt een beetje of Lawliet toen in bescherming genomen werd en we nu ineens allemaal het wél een topidee moeten vinden om de persoon met de 2e meeste stemmen te doen.

Maar verder maakt het mij niet uit, nadat molduck geen overvaller bleek te zijn, twijfel ik aan alles.

Als jullie dit lezen aan wie denken jullie dan?
Lucy, maar die ligt er al uit.
Verder heb ik enkel maar regelmatig weerwolven gespeeld met D*N, Daisy, Nieky en de_witte uit deze groep denk ik. Ik zie ze daar allemaal wel toe in staat, vooral D*N want die is strategisch altijd heel goed. Maar het feit dat ie het voor Lucy op nam, terwijl ze geen koppeltje waren, vind ik dat hem niet echt verdacht maakt.
De_witte kan ook sneaky spelen in weerwolven, maar heb ik hier ook nog niet veel verdachts zien doen.
Daisy en Nieky heb ik nog niet genoeg van gezien hier om iets nuttigs over te kunnen zeggen.