Auteur Topic: [CL] Dag 11: Het ontsnappingsplan  (gelezen 5811 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Gepost op: 3-02-2020, 20:32:11 »

Tot en met deze dag ging alles omtrent het zoveel mogelijk geld drukken, maar vanaf nu moest dit geld uit de bank geraken. De helft van de groep was bezig met de tunnel, terwijl de andere helft al een dag bezig was met het geld in zakjes te stoppen. Morgen zouden beide klussen klaar zijn. Convans en Mitchkox wisten dat ze de politie te slim af zouden zijn als zij morgen zouden invallen. Om de politie hiertoe te verleiden moest iemand opgehangen worden voor een zogenaamd shockeffect. Brtdm besloot de stemming erbij te pakken.

Uitslag stemming:
6 stemmen: Brtdm
4 stemmen: Kaaasje
2 stemmen: SanderFMC
1 stem: Linus

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brtdm had de stemmen voorgelezen en kreeg de meeste stemmen. Kaaasje was verbaasd… ‘Hoezo stem je op jezelf, Brtdm?’. Brtdm vertelde over zijn ziekte waardoor hij niet lang meer te leven had. Hij besloot zich nog eenmaal in te zetten voor de groep, maar pakte eerst nog een hamburger als laatste avondmaal. ‘Mrchipie, je wist dat ik dood wilde, je stemde op me en hierdoor vertrouw ik je als geen ander. Jij wordt de nieuwe bankdirecteur’. Mrchipie was officieel de nieuwe bankdirecteur. Brtdm liep naar boven, hing een touw om zijn nek en bond deze om zijn nek. Hij wenste iedereen succes met de overval en vertelde dat hij een gegijzelde was. Hierna hij besloot uit het raam te springen.

Vanuit de tent was de shock groot. Ze zagen het gebeuren en ook de media had er lucht van gekregen. Starlight riep iedereen bijeen: ‘Het is genoeg geweest! We gaan nu een plan bedenken en morgen gaan we invallen’. Mitchkox en Convans hoorden dit natuurlijk ook en waren blij met het resultaat.
Mitchkox was blij dat hij goed voorspelde dat Starlight dit ging doen. Hij was haar dankbaar voor haar onbedoelde hulp en de liefde die hij van haar kreeg. Daarop besloot hij het volgende lied over de gerepareerde luidsprekers te delen met de bank:


Ondertussen zaten Hulpdakdekker en Starlight een plan uit te denken. Ze hadden een plattegrond van de bank en bedachten hoe ze hier het beste konden binnenkomen. PutyourHANSup! kwam binnengelopen en riep: ‘Er is een lijk gevonden in de afvalcontainer achter de bank!’. Toen het lijk binnen kwam zagen zij het gelijk. Dit was het lijk van SpacyColours. Het was duidelijk dat dit een aanval door de overvallers was. SpacyColours was een gegijzelde. Hulpdakdekker was boos en gooide zijn pen door de tent. Starlight besloot de pen op te rapen en bukte door haar knieën. Op het moment dat ze omhoog wilde gaan, zag ze het. Er brandde een klein lichtje in het pak van Swifty. Dit was haar eerder nog niet opgevallen. Ze besloot haar mond te houden en schreef op een papiertje: ‘Jongens, dit is een afluisterapparaat. We mogen hier niets over zeggen. Misschien kunnen we de locatie van degene die ons afluistert traceren’.

In de bank ging het ondertussen goed. De nieuwe bankdirecteur Mrchipie had het goed naar zijn zin en probeerden iedereen door te laten werken. Het was namelijk duidelijk dat ze weinig tijd hadden. Morgen ging de politie een inval plegen en moest de groep met het geld de bank gaan verlaten. Toch was er tijd voor een klein feestje. Miek1999 was namelijk jarig en ze besloten daarom toch nog even ‘Lang zal ze leven’ te zingen!

Terwijl iedereen druk bezig was besloot Convans nog eens via de luidsprekers slecht nieuws te brengen. De inval van de politie moest een lange tijd duren zodat de ontsnapping genoeg tijd kreeg. Convans en Mitchkox waren er van overtuigd dat de politie ging invallen bij laaddock 7 omdat hier genoeg ruimte was voor een grote politiemacht. Convans gaf aan dat iemand hier met een groot machinegeweer ging staan om de politie toch op afstand te houden. Dit zou de politie tijd kosten maar ook het leven van het slachtoffer. Weer moest er gestemd worden over het leven van een overvaller of gegijzelde! Jullie kunnen stemmen tot dinsdag 20:30!

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:29:44 door D*N »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2020, 20:33:03 »
................................................
chipsverslaafde <3

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2020, 20:33:26 »
Sorry, maar dan snap ik echt niet waarom je jezelf zo opoffert op dit moment in het spel. ::)
...if one only remembers to turn on the light.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2020, 20:33:43 »
Brtdm is tóch verdacht, want hij heeft op een gegijzelde gestemd ::)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2020, 20:34:39 »
HUUUUUUUUH waarom stemde hij op zich zelf
edit: llaat maar ::rofl:: maar ik ben de nieuwe directeur :)
lieve brtdm sorry  :\'(
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 20:38:38 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2020, 20:36:21 »
Sorry, maar dan snap ik echt niet waarom je jezelf zo opoffert op dit moment in het spel. ::)
Had je het dan wel gesnapt als hij een overvaller was?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 20:38:59 door Kaaasje »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2020, 20:36:54 »
HUUUUUUUUH waarom stemde hij op zich zelf

Kun jij beter niet gewoon zwijgen voor de rest van dit spel?


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2020, 20:37:04 »
................................................

I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2020, 20:38:21 »
Kun jij beter niet gewoon zwijgen voor de rest van dit spel?
Nou dat niet, maar hij wist ons wel 5 minuten geleden 100% zeker te melden dat Brtdm een zelfmoordterrorist overvaller was.  ::) ::) 0% van over nu...  ::ok::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2020, 20:39:26 »
Spacy  :-[

Het was me een genoegen om eindelijk eens een forumspel met je te spelen zonder je te (moeten) verraden  ::hug::

Nouja, mrchipie, wij zijn nog over en ik vrees dat ik de volgende ben die dood gaat..  ::)

Aangezien jij de burgemeester bent, zie je het zitten om op Kaaasje te stemmen? Hautoa zei de vorige ronde dat er "veel" mensen wel erg makkelijk mee stemden op haar, maar dit bleken slechts 2 mensen gedaan te hebben, dus die redenatie klopte ook voor geen meter.

Dat Brtdm een gegijzelde was zag ik trouwens wél aankomen... tóch nog iets goed in dit spel.
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2020, 20:43:28 »
Spacy dood zag ik wel aankomen die is nog de enige van de zekere drie die enigszins probeert dingen te achterhalen ipv op gevoel te stemmen. Wat toch nooit tot goede resultaten leidt.

@Frank, 2 meer is best aardig hoor. Als brtdm op mij had gestemd was het gelijkspel en had hij mij de dood in kunnen sturen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2020, 20:44:22 »
Spacy  :-[

Het was me een genoegen om eindelijk eens een forumspel met je te spelen zonder je te (moeten) verraden  ::hug::

Nouja, mrchipie, wij zijn nog over en ik vrees dat ik de volgende ben die dood gaat..  ::)

Aangezien jij de burgemeester bent, zie je het zitten om op Kaaasje te stemmen? Hautoa zei de vorige ronde dat er "veel" mensen wel erg makkelijk mee stemden op haar, maar dit bleken slechts 2 mensen gedaan te hebben, dus die redenatie klopte ook voor geen meter.

Dat Brtdm een gegijzelde was zag ik trouwens wél aankomen... tóch nog iets goed in dit spel.
denk indd dat jij de volgende bent en ik daarna volg... dus we moeten goed spelen vandaag. ik kan het niet alleen ::rofl:: ik stel frank in als mijn rechterhand ::trots:: ikzelf wil voor belg gaan aangzien dit een test was van mij  om te kijken wie er mee ging met mij belg gaat elke keer heel snel mee.
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2020, 20:49:08 »
Spacy dood zag ik wel aankomen die is nog de enige van de zekere drie die enigszins probeert dingen te achterhalen ipv op gevoel te stemmen. Wat toch nooit tot goede resultaten leidt.
Nee, jij hebt gezorgd voor goede resultaten  ::)

Ik heb in 't begin van het spel ook veel dingen achterhaald en gemaakt maar dat werkte ook voor geen meter, dus ja, nu vooral op gevoel ja.

En Chippie, waar in vredesnaam heb je het over? Dit was een test van jou?  ::rofl:: sorry maar dat gelooft niemand

En ik denk echt dat het beter is om op Kaaasje te gaan dan op belg. Nu ook weer met die reactie van d'r..
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2020, 20:51:24 »
Ik heb gisteren aangehaald waarom ik brtdm verdacht vind. Dat ging iets verder dan "ik weet het 100% zeker".  ;)
Vandaag deed hij zoooooo raar, dus ik zag geen reden om te veranderen.

Waarom zou ik als overvaller brtdm er trouwens uit willen hebben? Die vertrouwt me blindelings en is lekker verdacht.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2020, 20:54:55 »
ik ben ondertussen de weg kwijt ::ohno::
chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2020, 21:09:11 »
Jongens

Jullie

Zoeken

Het

Maar

Uit



Bye ::joehoe::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2020, 21:44:31 »
Nee klopt Frank. Bij mij gaat het ook niet zo lekker met t vinden van de overvallers... Dat geef ik eerlijk toe. Sorry als het bot over kwam, niet zo bedoeld.

Maar zag in spacy meer gevaar voor de overvallers omdat die NU actief bezig was met dingen uit te zoeken. Wil niet zeggen dat dit wel tot goed resultaat leidt maar was in ieder geval een poging ::rofl::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2020, 23:25:07 »
Daar gaat mijn vlekkeloos imago van nul stemmen :(
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2020, 14:13:04 »
Ik wil vandaag best meegaan op Kaaasje, al is het maar zodat we in ieder geval een meerderheid hebben.

Ookal verdenk ik haar niet echt het meest, we kunnen er wel veel informatie uit halen als zij toch overvaller blijkt te zijn. De kans is dan namelijk groot dat (een deel van) de overvallers gister op brtdm hebben gestemd om Kaaasje te redden.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2020, 14:20:59 »
ondertussen ben ik nog steeds een beetje in de war door gister avond ::ohno::
maar het is elke keer weer hetzelfde iemand komt met een suggestie iedereen verdenkt die gene opeens, en stemt erop, daarna is het een gegijzelde. ik ben na frank de volgende op de lijst om vermoord te worden door de wolfjes. mocht er vandaag en morgen 2 gijzelaars uitgaan. hoop ik dat andere gijzelaars zich bekend maken zodat ze samen kunnen werken. voor nu stemmen we dan op kaaasje denk
chipsverslaafde <3