Auteur Topic: [CL] Dag 12: Stilte voor de storm  (gelezen 6440 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 12: Stilte voor de storm
« Gepost op: 4-02-2020, 20:31:09 »

Tomeloos positief, dat waren enkele gegijzelden. Of noemen we het beter hopeloos naïef? Mrchipie bleef goedgemutst en hij las vol overgave de resultaten van de stemming voor:

Uitslag stemming:

8 stemmen: Kaaasje
3 stemmen: SanderFMC

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sorry, Kaaasje… Kaaaasje verloor helaas de stemming en moest zich straks opofferen. De politie was immers al helemaal klaar voor de finale inval. Ze hadden het groot geschut bovengehaald en ze zouden met maarliefst 350 getrainde eenheden binnenvallen, maar daar waren Convans en Mitchkox dus ook op voorbereid. Ze hadden nog enkele dagen nodig om al het geld in het riool te gooien. Dus moesten ze nog even tijd winnen. Convans wist dat het risico’s moest nemen om het nog even te kunnen rekken.

Alsof dit de laatste uren van de hele overval waren, zo gefocust waren de getrainde eenheden. Over een halfuur was het zover. De grote inval aan laaddock 7 was helemaal gepland. Kaaasje stond al ongeduldig aan de zware betonnen deur te wachten. De anderen stonden 15 meter verder klaar om te vuren. Natuurlijk stonden daar ook gegijzelden die helemaal niet konden vuren.

Convans voelde voor het eerst ook de spanning. Dit was erop of eronder!

Nadat de politie het gebied uitgekamd had, waren ze er helemaal klaar voor. Starlight en Hulpdakdekker kregen hun zenuwen niet meer onder controle. Starlight belde meteen naar Mitchkox, dit was natuurlijk een erg ongelegen moment, maar hij moest wel opnemen. Tot overmaat van ramp vroeg ze om elkaar snel te ontmoeten.

Door dit voorval stond Convans er alleen voor. Hij had wel een goed plan. Hij had een paar jaar geleden een drone gekocht en die had hij helemaal omgebouwd de voorbije jaren. De drone was in staat om 12 kogels tegelijkertijd af te schieten en kon een dichte rookwolk creëren waarbij ademenen moeilijk ging, maar hij was enigszins verrast dat de politie 5 minuten vroeger hun inval ging plannen.

Mitchkox had het ondertussen erg naar zijn zin en op een hotelkamer werd een biertje en een wijntje gedronken samen met Starlight.

Elke minuut telde vanaf nu. De drone steeg op en haastte zich naar de plaats des onheil. Gelukkig was hij net op tijd. De politie forceerde de deur door deze tot ontploffing te laten brengen en bij het openen waren ze verrast dat er een persoon in een rood pak stond die recht op hun afliep. ‘F*ck, ze wisten van onze inval, schieten!!!’. En zo geschiedde. Dit waren de laatste woorden die Kaaasje hoorde. Ze werd doorzeefd door vele kogels en overleefde de inval niet. Kaaasje was een gegijzelde.

Razendsnel mondde de inval uit in een bloedbad. De drone begon in het wilde weg te schieten en de andere personen in de bank deden er alles aan om de deur zo snel mogelijk te herstellen met dikke ijzeren platen. Vooral B&W en Dikke Controleur namen hierin het voortouw. In een mum van tijd was er een grote rookwolk ontstaan. De politie kon niet anders dan terugtrekken en treurde om de tientallen slachtoffers die de drone gemaakt had. Convans was euforisch:


« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:29:54 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2020, 20:31:23 »
Mitchkox had eindelijk Starlight helemaal voor hem gewonnen en Starlight gaf zich volledig bloot. Mitchkox had niet verwacht dat het zo snel ging gaan, maar zijn emoties namen even de overhand op zijn verstand. Een vurige vrijpartij was het logische vervolg, maar die kwam na het 4de standje abrupt tot een eind. Starlight wilde net in het oor likken van Mitchkox toen ze plots een oortje zag zitten. Ze voelde nattigheid en vluchtte binnen de 30 seconden weg. Mitchkox wist niet wat er gebeurde…

Bij de bank sloeg de euforie ook snel om. Er waren namelijk nog slachtoffers gevallen. Franklapidus werd geraakt met een kogel in het achterhoofd. Dit moest wel van een overvaller geweest zijn. FrankLapidus overleed op de meest laffe manier. Een schot zonder dat hij iets kon gezien hebben, werd hem fataal. FrankLapidus was de dokter.

Er bleek nog een slachtoffer zijn gevallen. Dikke Controleur was blijkbaar ook naar buiten gelopen, hij hoopte zo toch gered te worden, maar helaas werd hij geraakt door de drone van Convans. Dikke Controleur was een gegijzelde.

Ondertussen werd het geld verder in plastiek zakjes gedaan en in de riolering gedumpt. Convans deed inspectie op de plaats waar al het geld naartoe stroomde en zag dat zijn plan helemaal werkte. Hij was al bezig met al het geld in een bestelwagen te laden, maar hij had natuurlijk gerekend op de hulp van Mitchkox, waar zat die ergens?

Wie moet er zich nog opofferen om de ontsnapping tot een goed einde te brengen? Stemmen kan tot woensdagavond 20:30! Zal er een ontsnapping kunnen plaatsvinden? En welke vermoedens heeft Starlight? Wat zal Convans hiervan zeggen? Vele vragen die hopelijk nog beantwoord geraken!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2020, 20:36:21 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2020, 20:37:32 »
Zucht...  ::)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2020, 20:39:56 »
oke, 100% zeker van dat de wolven zitten onder de stemmers van kaaasje

frankie wat moet ik zonder mijn rechterhand :\'(  ::hug::

en dc wat moet ik zonder jou mooie en goeie overzichtjes ::bravo::

en kaaasje sorry :\'(
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2020, 20:43:47 »
Ik snap dit spel heel goed
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2020, 20:45:22 »
Ik snap dit spel heel goed
Heel goed = formidable?  ::ok:: :P

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2020, 20:49:01 »
Heel goed = formidable?  ::ok:: :P
Neem nog maar wat Franse lessen, want in deze context past dat niet.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2020, 20:50:49 »
een frans/belg hier in het spel ::vergroot:: ::)
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2020, 20:58:16 »
Neem nog maar wat Franse lessen, want in deze context past dat niet.
Ik doe mijn best.



Maar Linus, ik vind jouw bijdragen de laatste dagen weinig toevoegen. Je snapt het spel goed zeg je, maar waarom stemde je de laatste 2 stemmingen op Kaaasje en Brtdm? Even een kleine compilatie van jouw bijdragen de laatste dagen:

Ik snap dit spel heel goed

Daar gaat mijn vlekkeloos imago van nul stemmen :(

Dus op wie moet ik stemmen, want hallo jullie maken er weer een boeltje van hoor

Lap zeg, dit is een drama

Ik heb ondertussen ook gestemd, ik ben benieuwd.

Het is wel jammer dat Daisy niet gekeken heeft naar de rol van de burgemeester trouwens. Had wel handig geweest.
Dit is een opmerking waarvan ik denk: hmm... voegt iets toe. Aan de andere kant...? Achteraf praten is simpel, of heb je eerder de ziener ook opgeroepen dit te doen?

Mensen zijn snel lichtgeraakt, ze zouden eens moeten weten tot wat we in staat zijn!

Noem het maar een slettenbondje

Aan al deze bijdragen hadden we precies niks... dus of jij speelt om er zolang mogelijk in te blijven als individu (wat ik niet snap) of je bent een van de overvallers. Want in het begin vond ik je nodig aardig meedenken. Maar nu...  ::)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2020, 21:08:59 »
In dat geval zou ik voorstellen om op mij te stemmen, dan is het spel meteen klaar

(Ik heb een razend drukke acteercarrière, daarom is mijn bijdrage miniem de laatste tijd)
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2020, 21:28:18 »
In dat geval zou ik voorstellen om op mij te stemmen, dan is het spel meteen klaar

(Ik heb een razend drukke acteercarrière, daarom is mijn bijdrage miniem de laatste tijd)
Hey deze tactiek kenden we nog niet  ::ok:: :P het zal sowieso niet heel lang meer duren he.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2020, 21:52:53 »
ik stel voor om op sander te gaan zijn bericht net voor tijd spreekt boekdelen voor mij! en hij was een van de stemmers voor kaaasje
chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2020, 23:09:56 »
Ik zat nog even te denken. Iedere deelnemer is gekoppeld aan een nummer, dus er is ook kans dat een hint wijst naar een van die nummers. Maar goed, dat ga ik verder niet uitzoeken.

Sander
Belg
Miek
MV

Ik weet niet of dit een goed wolvenpatroon kan vormen, dat mag ook iemand anders onderzoeken die tijd heeft.

MV is sowieso verdacht omdat hij gisteren een solostem op Linus deed. Los van of Linus wolf is of niet, is een solostem op iemand die door niemand anders wordt genoemd natuurlijk onzinnig zo laat in het spel. Dus is hij dan echt zo dom als burger of was het om maar niet mee te hoeven stemmen met de rest als wolf?

En voor de rest voegt niemand meer echt iets toe of maakt handige voorstellen. We zitten hier op de crossroad, dus als een burger nog wilt winnen is het nu wel het moment daarvoor. 




Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2020, 23:28:20 »
Ik zat nog even te denken. Iedere deelnemer is gekoppeld aan een nummer, dus er is ook kans dat een hint wijst naar een van die nummers. Maar goed, dat ga ik verder niet uitzoeken.

Sander
Belg
Miek
MV

Ik weet niet of dit een goed wolvenpatroon kan vormen, dat mag ook iemand anders onderzoeken die tijd heeft.

MV is sowieso verdacht omdat hij gisteren een solostem op Linus deed. Los van of Linus wolf is of niet, is een solostem op iemand die door niemand anders wordt genoemd natuurlijk onzinnig zo laat in het spel. Dus is hij dan echt zo dom als burger of was het om maar niet mee te hoeven stemmen met de rest als wolf?

En voor de rest voegt niemand meer echt iets toe of maakt handige voorstellen. We zitten hier op de crossroad, dus als een burger nog wilt winnen is het nu wel het moment daarvoor.
Krijgen we dat weer hoor  MV is verdacht om een solostem ::) Dat argument werd door Miek in het begin ook al zo aangegrepen om de verdenking op mij te krijgen. En wat heb jij ook alweer gestemd de laatste rondes? 2x Kaaasje. Dat had veel opgebracht ook als Brtdm erin was gebleven  ::ok::.

Het probleem van deze groep gegijzelden is dat er steeds weer een bepaalde wind is (brtdm wegstemmen, Kaaasje wegstemmen) waar de overvallers van kunnen profiteren. Ik heb met Kaaasje en Brtdm gediscussieerd in de topics en op basis daarvan besloten dat ze geen overvallers zijn. En guess what? Ze waren het inderdaad niet. Maar ja, het kwaad was al geschied.

Maar misschien ben je geen overvaller en dan kan ik zeggen dat je mis zit met je verdenking op mij.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 23:30:44 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2020, 23:40:53 »
Ik wil even terug naar de stemming waarin ik 4 stemmen kreeg en Swifty eruit ging..

7 stemmen: Swifty
4 stemmen: MV, Molduck
3 stemmen: witte, Lucy

Op Mij stemden: Lucy, Miek, Hautoa en D*N (2 gegijzelden, 2 onbekenden)

Op Molduck stemden: Tim, Nieky, Robbie en Lawliet (2 gegijzelden, 1 overvaller en 1 onbekende)

Op Swifty stemden louter gegijzelden en MrChippie (die ook gegijzelde is).

Op Witte stemden louter gegijzelden

Op Lucy stemde belg, ik en Frank (2 onbekenden, want ook ik kan overvaller/wolf zijn en 1 gegijzelde)

De overvallers hebben hier dus duidelijk de route van verdeel en heers gespeeld.

Hetzelfde geldt voor de stemming waarin LDH eruit ging... 12 stemmen op LDH en alleen maar gegijzelden die daarop stemden..

Ook hier zijn ze niet met de meerderheid meegegaan. Daar moet toch iets uit te halen zijn over wie die 4 zijn?

Verder valt het stemgedrag van Miek me op... zij verweet mij random stemmen uit te brengen, maar dit is ook nogal opmerkelijk:

Miek --> Ennasil  (massa exit Molduck) Ennasil (3e met 5 stemmen, 3 daarvan waren van gegijzelden en Lawliet en Miek weten we niet wat ze zijn)
Miek --> Mrchippie (massa exit LDH) Mrchippie kreeg hier 2 stemmen (van Hautoa en Miek, verder geen reden toe op te stemmen)
Miek --> Jacco (massa exit Lucy) / Lawliet had toen 8 stemmen stemde ze ook niet op, Jacco kreeg maar 2 stemmen (waaronder ook 1 van Linus...  :-\\)
Miek --> MV (massa exit Swifty), ik kreeg 4 stemmen, waarvan 2 van gegijzelden en 2 van mensen van wie we niet weten wat ze zijn.

Chippie, jij bent de enige die ik nog vertrouw. Ik ga hier nog even mee verder. Hoe denk jij erover?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 00:05:55 door MollenvangR-Art »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2020, 12:41:27 »
Verder valt het stemgedrag van Miek me op... zij verweet mij random stemmen uit te brengen, maar dit is ook nogal opmerkelijk:

Miek --> Ennasil  (massa exit Molduck) Ennasil (3e met 5 stemmen, 3 daarvan waren van gegijzelden en Lawliet en Miek weten we niet wat ze zijn)
Miek --> Mrchippie (massa exit LDH) Mrchippie kreeg hier 2 stemmen (van Hautoa en Miek, verder geen reden toe op te stemmen)
Miek --> Jacco (massa exit Lucy) / Lawliet had toen 8 stemmen stemde ze ook niet op, Jacco kreeg maar 2 stemmen (waaronder ook 1 van Linus...  :-\\)
Miek --> MV (massa exit Swifty), ik kreeg 4 stemmen, waarvan 2 van gegijzelden en 2 van mensen van wie we niet weten wat ze zijn.

Er zit verschil tussen 'random stemmen' en 'niet stemmen op de persoon die uiteindelijk de meerderheid van de stemmen krijgt'. Ik ben naar mijn weten altijd duidelijk geweest over mijn stemgedrag. Dus bijvoorbeeld bij de stemming op Lucy vond ik het onzin om te gaan meestemmen op Lucy, omdat ik haar niet verdacht vond. Ook was de persoon op wie ik stemde vaak wel onderwerp van gesprek geweest op die dag en had het dus prima zo kunnen zijn dat diegene wél de meerderheid had gekregen.

Dus je hebt gelijk dat ik soms ook op iemand heb gestemd die lang niet de meerderheid van de stemmen heeft gekregen, maar ik heb dat in ieder geval beter gemotiveerd dan 'diegene is totaal niet ter sprake gekomen dus ik wilde eens zien wat er zou gebeuren'.

In dat geval zou ik voorstellen om op mij te stemmen, dan is het spel meteen klaar

Ik word om eerlijk te zijn wel een beetje moe van dit soort berichten, want dit is ofwel
1) een in herhaling vallende afleidingstactiek van een overvaller
2) passief aggressief gedrag van een gegijzelde, en dat zou ik echt jammer vinden want dat maakt het spel voor niemand leuker  ::ohno::. It ain't over until it's over :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2020, 12:45:29 »
It ain't over until it's over :)

Wie zouden we volgens jou dan nu moeten wegstemmen om dit spel te winnen (en waarom?)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #18 Gepost op: 5-02-2020, 12:52:50 »
Wie zouden we volgens jou dan nu moeten wegstemmen om dit spel te winnen (en waarom?)

Ik vind het gedrag van Hautoa verdacht, zij heeft in de afgelopen dagen steeds gezegd dat ze te weinig bewijs zag om op Kaaasje te stemmen, maar zei gisteren wel meteen 'ik wil best mee op Kaaasje, al is het maar om een meerderheid te hebben'.

So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 12: Stilte voor de storm
« Reactie #19 Gepost op: 5-02-2020, 13:51:40 »
Chippie, jij bent de enige die ik nog vertrouw. Ik ga hier nog even mee verder. Hoe denk jij erover?

Chippie is ook voor mij de enige die ik 100% vertrouw.
Het probleem is dat als Chippie nu een verkeerde keuze maakt, de 4 overvallers met hem mee stemmen en dan is het klaar. Toch?