Auteur Topic: [CL] Weerwolvenspel - Hints  (gelezen 4055 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2020, 21:01:21 »
Dat had ik met Black en Yellow,maar ik dacht nog: "waar is red dan?" :P

Na 10 dagen was het wel erg zoeken om nog onopvallende zaken aan België te linken  ::rofl::

Hahaha ik dacht al deze gaan zo flauw zijn ;D. Maar de overvallers in de tekst, 1999 en plaats overvallers hints vind ik eigenlijk best goed en leuk ::bravo::.

Paar andere iets te vergezocht ::hypocriet:: en de TO hint is stom :-X

Oh en die kleine naar B&W van wolven huilen is een beetje raar want ze waren overvallers, geen wolven ::vergroot::.

Ja er zijn er zeker vergezocht, maar moeilijk om een goed evenwicht te vinden tussen goed genoeg of vergezocht of te duidelijk.

Bijvoorbeeld: TO dachten we wel dat dit na een paar dagen wel ging duidelijk worden, maar door op de uitspraak te focussen werd het toch een hint die niemand echt zag. Snap wel dat niet iedereen deze dan zal waarderen  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 21:04:12 door Convans »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2020, 21:01:49 »
Het grappige was dat ik op een bepaald moment erachter kwam dat alle verhalen met een T begonnen (de O had ik niet eens gezien ::schaam::). Dat was vlak voor het einde van dag 6 geloof ik. Ik dacht dat het wel een hint naar Daisy móést zijn, want Daisy was speler nummer 20. We zijn niet meteen geswitcht, ik weet niet zo goed meer waarom.

Gelukkig konden we de hint een paar dagen later alsnog recyclen door Tim ermee verdacht te maken ;)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2020, 21:03:39 »
En daarna kwam het besef: de TO-hint wijst naar mezelf.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2020, 21:03:53 »
Also vraagje, in de spelregels stond dat er ook hints zouden zijn naar andere rollen?  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2020, 21:04:37 »
Also vraagje, in de spelregels stond dat er ook hints zouden zijn naar andere rollen?  ;D

Oja naar de ziener waren er 2 hints. Klopt! Ik zoek ze even  :P

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2020, 21:07:59 »
Jullie hebben er echt heel veel werk aan besteed. En er zaten hele leuke hints tussen, jammer dat we in het hints zoeken ongeveer even goed waren als in het vinden van overvallers. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2020, 21:11:53 »
Het grappige was dat ik op een bepaald moment erachter kwam dat alle verhalen met een T begonnen (de O had ik niet eens gezien ::schaam::). Dat was vlak voor het einde van dag 6 geloof ik. Ik dacht dat het wel een hint naar Daisy móést zijn, want Daisy was speler nummer 20. We zijn niet meteen geswitcht, ik weet niet zo goed meer waarom.
Volgens mij waren we geswitched omdat Daisy out of the blue zei dat Miek en ik gekilled moesten worden. Toen dachten we eerst oh my god ze is de ziener we moeten haar killen! Daarna dachten we “of valt dat te hard op als ze ons net genoemd heeft?” En toen postte Daisy dat ze het echt zomaar postte en hebben we haar voorlopig niet gedaan omdat anders iedereen haar laatste bericht zou teruglezen waar duidelijk in stond dat ze Miek en mij genoemd had en wij dan topverdachten zouden zijn.

Ik ben toen ook eventjes meegegaan van “ooooh ok ik dacht al waarom noemt Daisy mij nu ineens, ahahaha  ::nieuwsgierig::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2020, 21:12:24 »
Er zitten een aantal heel goede en toffe hints tussen, maar sommigen zijn inderdaad wel wat vergezocht, maar zo erg is dat ook weer niet :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2020, 21:12:49 »
Kleine hints naar de ziener:

Op dag 2 kwam een eerste (lichte) verwijzing:

Citaat
Swifty en Daisy kunnen jullie het slachtoffer naar buiten dragen? Ik zie dat jullie zich nog wat op de achtergrond gehouden hebben, nu mogen jullie als eerste zonlicht binnenlaten! In het archief vinden jullie een karretje. Laad het slachtoffer in de kar en duw de kar daarna het gebouw uit. Mrchipie, Hautoa en B&W, jullie geven dekking’.

Deze valt niet echt op. Maargoed hints naar de ziener mogen ook absoluut niet duidelijk zijn.

Op dag 4 kwam het dan iets duidelijker:

Citaat
Daisy zag het allemaal gebeuren en kwam in opstand voor Kaaasje en Miek1999.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2020, 21:18:49 »
Zie je wel, iets met de nummertjes van de inschrijflijst! Ik zei het nog zo in mijn laatste post voor mijn dood...


Ik verwacht dat er wel iets is met de inschrijflijst, aangezien die lijst vandaag herhaald wordt, inclusief de nummertjes voor onze namen. En simpelweg de namen en de nummers van afgevallenen eruit verwijderd.
Ik vind de theorie van Kaasje dus aannemelijk maar mogelijk zit er toch iets anders achter.

Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2020, 21:21:04 »
Op dag 2 kwam een eerste (lichte) verwijzing:
Hey, volgens mij was dit er wel eentje waarbij ik destijds dacht "dit zou een hint naar de ziener kunnen zijn". Het was niet de enige, want ik dacht bijvoorbeeld ook dat Discovery Channel een hint naar de ziener DikkeControleur kon zijn, maar in elk geval zorgde het ervoor dat ik toen een keer de opmerking maakte; "jongens, laten we het voorlopig even niet over hints in die verhaaltjes hebben", omdat ik bang was dat iemand dan per ongeluk zou roepen "HEY VOLGENS MIJ HEB IK EEN HINT NAAR DE ZIENER GEVONDEN!!" ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2020, 21:21:42 »
Wel jammer dat de Manchester United hint geen officiële hint naar Belg is ;D

Oh en hey mama Sander ook niet.

2 hints die geen hint waren, maar wel leidde naar een overvaller  ::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2020, 21:23:22 »
Wel jammer dat de Manchester United hint geen officiële hint naar Belg is ;D
Waarom Manchester United > belg?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline belg

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2020, 21:24:00 »
Wel jammer dat de Manchester United hint geen officiële hint naar Belg is ;D

Zijn er nog Belgen in het spel?  :P

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2020, 21:25:17 »
Zijn er nog Belgen in het spel?  :P
::zwaai::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2020, 21:25:27 »
Waarom Manchester United > belg?
The red devils (bijnaam Man United). Rode duivels... Belg...

Zijn er nog Belgen in het spel?  :P
Ja dat zei jij nog toch?  ::rofl:: (was jij toch?). In ieder geval iemand :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2020, 21:25:37 »
Citaat
Daisy zag het allemaal gebeuren en kwam in opstand voor Kaaasje en Miek1999.

Die was mij wel opgevallen, maar ik dacht dat het wellicht specifiek een hint voor mij was, van: bekijk die kaartjes. Nou was dat achteraf wellicht wel slim geweest.... ::schaam::
Was het eigenlijk alweer vergeten.

Gelukkig dat de overvallers het niet door hadden, anders was dit spel misschien wel  sneller afgelopen geweest ::jaja::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2020, 21:26:09 »
Volgens mij waren we geswitched omdat Daisy out of the blue zei dat Miek en ik gekilled moesten worden. Toen dachten we eerst oh my god ze is de ziener we moeten haar killen! Daarna dachten we “of valt dat te hard op als ze ons net genoemd heeft?” En toen postte Daisy dat ze het echt zomaar postte en hebben we haar voorlopig niet gedaan omdat anders iedereen haar laatste bericht zou teruglezen waar duidelijk in stond dat ze Miek en mij genoemd had en wij dan topverdachten zouden zijn.

Ik ben toen ook eventjes meegegaan van “ooooh ok ik dacht al waarom noemt Daisy mij nu ineens, ahahaha  ::nieuwsgierig::

Als jullie toen Daisy gekilled hadden had dat de gegijzelden uiteindelijk wel wat geholpen, ook al gokte Daisy maar wat
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2020, 21:27:46 »
The red devils (bijnaam Man United). Rode duivels... Belg...
Ja dat zei jij nog toch?  ::rofl:: (was jij toch?). In ieder geval iemand :P

Inderdaad. Aandacht verleggen  ;D
En Robbie vergeten uiteraard, want die ken ik zogezegd niet.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weerwolvenspel - Hints
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2020, 21:32:10 »
Als jullie toen Daisy gekilled hadden had dat de gegijzelden uiteindelijk wel wat geholpen, ook al gokte Daisy maar wat

Dat zou wat geweest zijn zeg ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::