Auteur Topic: [RH] Dag 4 - Het containerpark  (gelezen 4744 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #40 Gepost op: 24-06-2020, 23:42:39 »
MD of D dus... ik denk dat we nog even beide opties moeten open houden
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #41 Gepost op: 24-06-2020, 23:46:56 »
MD of D dus... ik denk dat we nog even beide opties moeten open houden

Ik wil niet die persoon zijn, maar er beginnen in het Nederlands geen woorden met ''md''  ::rofl::. Ik neem aan dat de D de nieuwe letter is, want ook wel logisch is eigenlijk.

Edit: Volgens BRTDM zit iemand aan de drugs  ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 23:48:30 door Sanmol »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #42 Gepost op: 24-06-2020, 23:48:26 »
MDMA?  ::hypocriet::
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #43 Gepost op: 24-06-2020, 23:48:52 »
MDMA?  ::hypocriet::

Dit moest ik ook even googlen - het zijn drugs  ::rofl::.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #44 Gepost op: 24-06-2020, 23:49:28 »
Komen we toch weer bij Spacy uit.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #45 Gepost op: 24-06-2020, 23:49:28 »
KLM is ook geen woord maar een afkorting
Welke afkortingen er precies met MD beginnen weet ik ook nog niet helemaal.

Het zou inderdaad wel logisch zijn dat de D het begin is van de nieuwe clue, maar MD kunnen we niet uitsluiten.
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #46 Gepost op: 24-06-2020, 23:55:24 »
Goed gedaan Ricardo! Wow veel speciale rollen allemaal die er in het begin uitvliegen  ::oink::

Ik ben wel benieuwd waarom Robbieazerty zijn lynchstem op mij heeft uitgebracht. De voorgaande dagen heb je meermaals gezegd dat je het eens was met mijn berichten, dus dit komt een beetje uit de lucht vallen voor mij. Wat heb ik gedaan waardoor je die draai van 180 graden hebt gemaakt?
Ja snap ik dat het onverwacht was, omdat ik er niets over had gepost.

Ik dacht het volgende al langer maar toen iemand hier hetzelfde postte (weet even niet meer wie en zit op m’n telefoon, te veel gedoe om op te zoeken) dacht ik van zie je wel, ik ben niet de enige.

Ik vond het namelijk best opvallend dat eerst Chardo en vervolgens Brent door de hackers werden geband. Er werd gepost dat het dan waarschijnlijk niet Focus of jij of Auryn zouden zijn, want jullie zouden hen er niet uitstemmen want vriendjes enzo. Focus zou dat dénk ik inderdaad niet doen, al ken ik haar niet zo goed. En Aurynn ken ik al helemaal niet. Maar van jou zou ik er zeker niet verbaasd over zijn. Jij bent naar mijn mening sowieso een practical joker die dat juist wél zou doen en daarenboven het ook uit strategisch oogpunt zou doen, want jij kan geen hacker zijn want zou zogezegd nooit Chardo en Brent er meteen uitgooien. Maar in een spel zou je dat volgens mij dus juist wel doen.

Dat was alles, niet dat ik nu 100% op jou zit, maar we moeten stemmen en dat was de enige aanleiding die ik echt had.
Goed gedaan Ricardo!
Mijn stem gaat voorlopig naar robbie
Mag ik vragen waarom?  :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #47 Gepost op: 25-06-2020, 00:46:45 »
Oké, ik heb getwijfeld om dit te posten omdat ik mezelf hier misschien mee aan de galg praat, maar alles voor het team! Ik heb een hint ontdekt. Iedere dag zit er subtiel een kleur verstopt in de tekst. Het was me al bij dag 2 opgevallen, maar dag 3 en dag 4 zorgden voor de bevestiging. Dit is natuurlijk te linken aan SpacyColours. Hacker alert!



Dag 1:
Citaat
Hij zat in een lichtgrijze zetel en hield zich stil zodat hij niet opviel.

Dag 2:
Citaat
FrankLapidus deed de krakende bruine deur open waarna Mrchipie hem de kelder in duwde.

Dag 3:
Citaat
deed één van de hackers iets in het glas rode wijn van Brent.

Dag 4:
Citaat
Compuart bedankte Hautoa uitvoerig en in zijn donkerblauwe Mercedes vertrok hij samen met Test meteen naar het containerpark.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #48 Gepost op: 25-06-2020, 01:00:36 »
Dat kan toch geen toeval zijn? En als het Spacy niet is, dan is het de witte wel.

Lekker gewerkt Convans!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #49 Gepost op: 25-06-2020, 01:12:26 »
Oké, ik heb getwijfeld om dit te posten omdat ik mezelf hier misschien mee aan de galg praat, maar alles voor het team! Ik heb een hint ontdekt. Iedere dag zit er subtiel een kleur verstopt in de tekst. Het was me al bij dag 2 opgevallen, maar dag 3 en dag 4 zorgden voor de bevestiging. Dit is natuurlijk te linken aan SpacyColours. Hacker alert!



Dag 1:
Dag 2:
Dag 3:
Dag 4:

Die vind ik eerlik gezegd echt te sterk om niet waar te zijn  ::vergroot::. Come through Nancy Drew.

Dat kan toch geen toeval zijn? En als het Spacy niet is, dan is het de witte wel.

Lekker gewerkt Convans!

Ja, maar de witte is alleen één kleur colours is meerdere  ::rofl::, dus SpacyColours makes more sense vind ik.
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 01:14:05 door Sanmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #50 Gepost op: 25-06-2020, 01:15:52 »
Nee, absoluut Spacy eerst.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #51 Gepost op: 25-06-2020, 01:25:29 »
Nee, absoluut Spacy eerst.

Ik voel me ook weer zo'n domme millenial dat ik natuurlijk die kleuren weer niet zag  ::rofl::. Echt goed gevonden van Convans.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #52 Gepost op: 25-06-2020, 01:46:33 »
Ik wilde net zeggen dat ik in de tekstjes inmiddels ongeveer honderdduizend hints naar Molduck zag staan, kom jij ineens met dit. ::) Gaan we weer dezelfde fout maken als de vorige keer en ons baseren op toevalligheden? Als het al een hint is, dan zou die naar de_witte leiden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ben in elk geval een onschuldig forumlid en ik zou het heel lullig vinden als ik nu al het spel uit moet vanwege puur toeval...
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #53 Gepost op: 25-06-2020, 01:52:58 »
Maar geef dan één goede reden waarom deze objecten anders onnodig voorzien worden van een kleur.

Die lichtgrijze zetel was me destijds wel opgevallen dat het zo gedetailleerd omschreven is. Maar lichtgrijs is niet echt een kleur te noemen, dus heb daar niet aan gedacht. Alle andere dingen zijn me geen moment opgevallen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #54 Gepost op: 25-06-2020, 02:03:43 »
Ik wilde net zeggen dat ik in de tekstjes inmiddels ongeveer honderdduizend hints naar Molduck zag staan, kom jij ineens met dit. ::) Gaan we weer dezelfde fout maken als de vorige keer en ons baseren op toevalligheden? Als het al een hint is, dan zou die naar de_witte leiden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ben in elk geval een onschuldig forumlid en ik zou het heel lullig vinden als ik nu al het spel uit moet vanwege puur toeval...

Sure Jan ::zwaai::. Het feit dat je nog probeert dit naar de_witte te schuiven zegt mij genoeg, trouwens niet de eerste keer dat jij voor de_witte komt.

Ik haal even deze quote's van jou van dag 2 aan:

^dit vind ik verdacht, want normaal ben jij helemaal niet zo dom. Sterker nog, we hebben in WidMO gezien dat je hoogbegaafd bent, omdat je alles van te voren al wist. Dus dat je nu doet alsof je de regels niet gelezen hebt is wolfs. ::vergroot::

En de_witte is natuurlijk per definitie verdacht omdat hij veel te vaak gebruik maakt van de "::hypocriet::"-emoticon.

Oh en ook nog dit:

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo makkelijk gaat zijn. Als het echt klopt dat het woord "KLM" wordt, dan hebben we nu al aan 2 letters genoeg om te weten dat Tim een wolf is, en met een beetje creativiteit kan je dat voor elk lid wel bedenken. Dan zou die rol van michael imo zwaar overpowered zijn en kunnen we net zo goed Galgje gaan spelen.

Maar ja, het is het enige aanknopingspunt die we tot nu toe hebben, dus ik stem toch maar op Tim. Al heb ik een voorgevoel dat we hem er weer voor niets uit gaan stemmen. ::sorry::
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 02:16:08 door Sanmol »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #55 Gepost op: 25-06-2020, 02:24:14 »
Maar geef dan één goede reden waarom deze objecten anders onnodig voorzien worden van een kleur.
Worldbuilding? Meer kan ik ook niet bedenken.

@Sanmol: zoals altijd vat je me weer volledig verkeerd op. Ik zeg juist dat ik het onwaarschijnlijk vind dat de hint naar de_witte leidt, en dat van die ::hypocriet::-smilies was natuurlijk niet serieus bedoeld.

Nog even over Molduck; Focus had al een aantal mogelijke hints naar haar genoemd:

Citaat
teddybeertje

Het was een schattig kindje van 7 jaar dat opendeed

haar ouders thuis waren

Haar moeder kwam al snel

zei de moeder die de deur opendeed

De mysterieuze moeder
MOLDUCK
Daar wilde ik deze nog aan toevoegen:

Citaat
Molduck kon haar tranen niet bedwingen. Swifty gaf haar gelijk een knuffel.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #56 Gepost op: 25-06-2020, 07:57:23 »
Convans! ::bravo:: Dat kan niet missen lijkt me
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #57 Gepost op: 25-06-2020, 08:04:03 »
Lijkt me duidelijk inderdaad  ::jaja::
Goed gezien Convans!
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #58 Gepost op: 25-06-2020, 08:19:59 »
Ha, inderdaad!  ::ok:: Zo'n dingen ontgaan mij dus compleet, maar dit lijkt toch vrij duidelijk.


Spacy, leuke poging, maar wat wil je met die extra toevoeging dan toevoegen? Ik begrijp niet helemaal waarom dat zinnetje haar verdacht zou maken. Die andere wel, dat vond ik toen ook al wel goed bedacht van Focus.
Maar die kleuren zijn echt veel sterker.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #59 Gepost op: 25-06-2020, 08:58:18 »
Convans!  ::bravo::

Ik wilde net zeggen dat ik in de tekstjes inmiddels ongeveer honderdduizend hints naar Molduck zag staan, kom jij ineens met dit. ::) Gaan we weer dezelfde fout maken als de vorige keer en ons baseren op toevalligheden? Als het al een hint is, dan zou die naar de_witte leiden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ben in elk geval een onschuldig forumlid en ik zou het heel lullig vinden als ik nu al het spel uit moet vanwege puur toeval...
Sorry maar dit klinkt heel ongeloofwaardig.