Auteur Topic: [RH] Dag 4 - Het containerpark  (gelezen 4739 keer)

Offline Ester.vdw

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #60 Gepost op: 25-06-2020, 09:20:07 »
Ja, nou het lijkt me duidelijk op wie we gaan stemmen. Spacycolours krijgt ook mijn stem.
Met de hints zitten we dan wel weer lastig omdat het dan nog best zou kunnen dat er MDMA gespelt wordt.... als het woord dan afgemaakt zou moeten worden zou het echt zonde zijn van de dagen....
Als de m niet meetelde kan de hint natuurlijk nog wel werken, maar als het de bedoeling was naar spacy te verwijzen kan het ook dat Brent morgen opnieuw moeten beginnen en weten we dus niet of de d wel of niet meedoet...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #61 Gepost op: 25-06-2020, 09:22:00 »
Convans  ::oink:: ::bravo::

Lijkt me dan duidelijk toch voor vanavond?
Frankje Lapi

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #62 Gepost op: 25-06-2020, 09:23:49 »
Goed bezig Convans!

Ik wilde net zeggen dat ik in de tekstjes inmiddels ongeveer honderdduizend hints naar Molduck zag staan, kom jij ineens met dit. ::) Gaan we weer dezelfde fout maken als de vorige keer en ons baseren op toevalligheden? Als het al een hint is, dan zou die naar de_witte leiden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ben in elk geval een onschuldig forumlid en ik zou het heel lullig vinden als ik nu al het spel uit moet vanwege puur toeval...
Ik krijg hier dus echt precies hetzelfde gevoel bij als bij het betoog van Tim; dat het namelijk een laatste redmiddel is aangezien er eigenlijk wordt gezegd: ik kan het niet bewijzen, maar ik ben gewoon een forumlid. Vertrouw me maar op mn blauwe ogen.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #63 Gepost op: 25-06-2020, 09:36:54 »
Mooi gevonden Convans! De lynch van vanavond lijkt me duidelijk.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #64 Gepost op: 25-06-2020, 09:41:39 »
Dag 1
* belg zegt de manier waarop Ricardo speelt te herkennen van hoe hij het zelf speelde als wolf
* Molduck blijft het vreemd vinden dat Robbie op haar heeft gestemd voor burgemeester, ondanks zijn verklaring

Dag 2
* Convans vindt Mrchipie verdacht vanwege zijn minder actieve houding dan in het vorige weerwolvenspel, en vindt hem anders overkomen
* Aurynn vindt dat FrankLapidus (vanwege telkens extra olie op het vuur gooien), Brtdm (gutfeeling) en de_witte (ze kent heel ander gedrag van hem) zich verdacht gedragen
* Mitchkox vindt dat Sanmol erg makkelijk met alles mee gaat
* SpacyColours vindt Sanmol verdacht omdat hij zichzelf hier dom noemt en bij WIDMO hoogbegaafd was
* Focus komt met een mogelijke hint naar Molduck uit het tekstje van dag 2

Dag 3
* mrchipie vindt Ester verdacht omdat ze eerst op Tim wilde gaan en toen op hem ging
* Bijna iedereen die in Sanmol's overzicht voorkomt vindt dat er niks van klopt
* Mitchkox zegt FrankLapidus nooit te vertrouwen  :P
* Mitchkox zegt Sanmol niet te vertrouwen
* Brtdm verdenkt Aurynn (zei in het begin veel, maar weinig inhoudelijks), chipie (afwijkend gedrag), en Lariekoek (doet vaag)
* Sanmol verdenkt Lariekoek en Mieke1999
* Miek1999 zegt Sanmol, Ricardo en Lödewijk te verdenken
* FrankLapidus zegt Ricardo te verdenken
* Jacco zegt Ricardo te verdenken
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #65 Gepost op: 25-06-2020, 10:01:31 »
Als Spacy een hacker is, is Sanmol trouwens ook wel te vertrouwen.

Spacy gaat niet op Sanmol stemmen als de stemming zo nipt is.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #66 Gepost op: 25-06-2020, 10:10:35 »
Ah, ja inderdaad! Goeie  ::ok::

Dan was dat overzicht dus echt gewoon heel slecht gemaakt :-X

Lucy, Mitchkox en Lariekoek stemmen net als SpacyColours wel op Sanmol. Het zou me niks verbazen als daar nog een hacker tussen zit dan?
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #67 Gepost op: 25-06-2020, 10:17:09 »
Ik hoop maar dat Convans gelijk heeft en Spacy echt een hacker is
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #68 Gepost op: 25-06-2020, 10:26:33 »
Zijn jullie net zo overtuigd als toen Bjorn en ik wel een koppeltje moesten zijn omdat we samen een toilet in doken in het verhaal? ::zwaai::

Ik zeg niet dat Spacy geen hacker kan zijn, maar we hebben duidelijk gemerkt vorige keer dat hints erg triviaal zijn. Kleuren zijn toch ook gewoon een manier om, jawel, kleur aan een verhaal te geven? :P

Ik heb geen idee of ie een hacker is of niet, maar om nou te zeggen ‘ja je hebt geen bewijs dus we moeten je op je blauwe ogen geloven’ is natuurlijk ook onzin. Niemand heeft bewijs, en ik weet uit ervaring dat je echt niets anders meer kunt zeggen als je van zo’n hint beschuldigd wordt. Schuldig of onschuldig.

Neemt niet weg dat Spacy nog altijd een hacker kan zijn, en als ie t is gaan jullie mij morgen vast wegstemmen, maar ik ben gewoon erg tegen dit soort hints.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #69 Gepost op: 25-06-2020, 10:35:35 »
Ik geloof niet echt in Lucy als hacker, hoewel die mogelijkheid er natuurlijk nog steeds is, maar:

Is Lucy misschien haar - sinds 3 dagen - grote liefde SpacyColours aan het verdedigen? Zou me niks verbazen heeft D*N ze gekoppeld  ::vergroot::

Maar ik zit altijd fout dus luister maar niet naar mij  ::ohno:: ::schaam::
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #70 Gepost op: 25-06-2020, 10:38:35 »
Het gaat hier om een hint van de spelleiding: In het vorige spel hebben die inderdaad niet geleid naar de juiste personen.
Wat kan er allemaal aan de hand zijn:

1. De hackers gebruiken de "hint" om onschuldige personen onder de bus te gooien
2. Een onschuldig persoon heeft in zijn enthousiasme een "hint" gevonden die niet blijkt te kloppen. De hackers maken hier dankbaar gebruik van door mee te springen
3. De hint klopt
4. Eigenlijk is het geen hint maar de persoon die met de "hint" komt heeft een andere reden om iemand te verdenken


Nu er al twee hackers weg zijn geloof ik niet zo in optie 1.
Ik ben bang dat het optie 2 gaat zijn
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #71 Gepost op: 25-06-2020, 10:42:16 »
Waarom ik denk dat het een hint is?

Ik heb het zelf georganiseerd een paar maand geleden en ik dacht even, hoe kan Vermoljoen hints verwerken in het verhaal? En hoe zou ik aan hints gedacht hebben? Toen kwam ik snel aan opvallende woorden en die donkerblauwe Mercedes was er zo eentje.

Kleuren in het verhaal steken is dan wel een goede hint. Je kan het meestal onopvallend doen zoals bij rode wijn.

Ik vind het gewoon niet gebruikelijk om donkerblauwe Mercedes te gebruiken. Dat moet met een bedoeling zijn. Maar 100% zekerheid hebben we natuurlijk niet.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #72 Gepost op: 25-06-2020, 10:45:39 »
We hebben het wel over een jongen van 16 hier hè, wat weet die nou van Mercedessen ;D

@Frank, Spacy en ik gaan al wel verder terug dan 3 dagen hoor ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #73 Gepost op: 25-06-2020, 10:47:03 »
Ik geloof niet echt in Lucy als hacker, hoewel die mogelijkheid er natuurlijk nog steeds is, maar:

Is Lucy misschien haar - sinds 3 dagen - grote liefde SpacyColours aan het verdedigen? Zou me niks verbazen heeft D*N ze gekoppeld  ::vergroot::

Maar ik zit altijd fout dus luister maar niet naar mij  ::ohno:: ::schaam::

Ik zou eerder van D*N verwachten dat hij twee mensen koppelt die elkaar totaal niet mogen.

Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #74 Gepost op: 25-06-2020, 10:50:03 »
Ik zou eerder van D*N verwachten dat hij twee mensen koppelt die elkaar totaal niet mogen.
True, ik keek net in de lijst en dacht toen ook aan Sanmol en Lucy maar Lucy stemde gisteren op hem terwijl het kantje boord was, dus dat zal het niet zijn.

Maar dit zou me oprecht niks verbazen hoor, Spacy en Lucy.

Overigens geloof ik nog steeds wel in de kleurenhint  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #75 Gepost op: 25-06-2020, 11:04:02 »
* Miek1999 zegt Sanmol, Ricardo en Lödewijk te verdenken

Als toevoeging, ik zei ook de mensen te verdenken die gisteren niet gestemd hadden, dat waren Molduck, Lucy en Larikoek.

Met deze redenering:

- Iedereen die niet heeft gestemd: van hackers verwacht je niet dat ze niet stemmen, maar bij 1 of 2 keer niet stemmen kom je nog niet in de problemen. Makkelijke manier om ervoor te zorgen dat de aandacht niet teveel op jou terecht komt.
I will follow my inner gold

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #76 Gepost op: 25-06-2020, 11:28:04 »
Ik verdenk inderdaad Sanmol, maar heb ik daar harde bewijzen voor? Nee... Ik vind gewoon dat Sanmol makkelijk met alles meegaat en de schuld op de verkeerde mensen schuift.

Ik ga stemmen op SpacyColours. Omdat ik de hint van Convans ook vindt slaan op De_witte of SpacyColours. De eerste keer vond ik die hint naar Tim niet heel sterk, maar hier zie ik wel een hint in. Sanmol blijft op mijn lijst, maar als SpacyColours een hacker is dan verliest Sanmol verdenkingen van mij zoals Convans al zegt.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #77 Gepost op: 25-06-2020, 12:53:11 »
Ik heb het zelf georganiseerd een paar maand geleden en ik dacht even, hoe kan Vermoljoen hints verwerken in het verhaal? En hoe zou ik aan hints gedacht hebben? Toen kwam ik snel aan opvallende woorden en die donkerblauwe Mercedes was er zo eentje.
Hoezo? Hij is toch ook donkerblauw?  ::tandpastasmiley::

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #78 Gepost op: 25-06-2020, 12:59:26 »
Hoezo? Hij is toch ook donkerblauw?  ::tandpastasmiley::



moeten we nu iemand in Stuttgart gaan zoeken?
Wit is ook een kleur!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #79 Gepost op: 25-06-2020, 14:04:31 »
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga stemmen.Het feit dat Vermoljoen er vaak meer dan twee uur over doet om een verhaaltje te typen lijkt me ook omdat hij gewoon graag in alle geuren en, jawel, kleuren, alles beschrijft. Het zou een goede hint kunnen zijn hoor, maar dan zou je nooit meer een kleur kunnen gebruiken, terwijl juist het omschrijven van dingen een verhaal levendig maakt (de grote neus, de scheve toren, de bruine deur).

Aan de andere kant zijn het wel net dingen die iets té specifiek zijn waar je normaal misschien niet een kleur bij zet. Of het dan Spacy is? Ik vind zijn gedrag op dit moment niet echt verdacht, maar ik kan ook gewoon blind zijn hoor. de_witte vond ik op dag 2 al verdacht en aangezien dit ook een kleur is (zijn signature zegt letterlijk: Wit is ook een kleur) denk ik dat ik vanavond op hem ga stemmen. Zijn gedrag blijf ik verdacht vinden, wilt graag mensen naar voren schuiven, gedraagt zich anders (een beetje gespannen??) dus ik zou zelf liever op de_witte gaan.

Man, wat is dit moeilijk  ::rofl:: Gewoon zoveel kans om perongeluk een forumlid aan te wijzen.
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 14:20:31 door Aurynn »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!