Auteur Topic: [RH] Dag 7 - De overnachting  (gelezen 4671 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 7 - De overnachting
« Gepost op: 28-06-2020, 20:29:40 »

Michael gaf voor de derde keer de letter D door aan de groep en dat zorgde voor veel speculatie. Van DWDD, oftewel De Wereld Draait Door, tot Domain Driven Design en van 3D tot DeDeDe. Die laatste leek van alle opties het meest logisch, want volgens Brtdm is DeDeDe te vinden op de avatar van DRenziboy. Makkelijker kan het toch niet zijn?

Om geen tijd te verliezen, moest de stemming redelijk snel gebeuren. Daarom was Vermoljoen nog bezig met het regelen van de laatste dingen bij het huis terwijl de rest even was aan het rusten na al dat lopen. Tijdens het rusten nam Focus de tijd om de stemmen voor te lezen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Focus stuurde zo snel mogelijk DRenziboy naar de Mercedes. Daar probeerde hij de deur open te doen, maar dat lukte niet onmiddellijk. Tijdens het stelen van de auto probeerde hij dat zo snel mogelijk te doen, want hoe sneller hij zou zijn, hoe groter de kans dat Compuart en Test hem niet zouden zien. Dit zou DRenziboy niet doen als hij een forumlid was. DRenziboy is een hacker!

Voor Vermoljoen was het te laat om in te grijpen. Hier baalde hij alweer enorm van, want als hij die laatste dingen even wat sneller had geregeld, dan kon hij dit nog vermijden. Zonder al te veel tijd te verliezen, besloot hij met de groep verder te wandelen.

Terwijl de groep verder wandelde, probeerde hij zo snel mogelijk met de auto weg te rijden. Dat was het enige wat hij nog kon doen om Vermoljoen en de nog maar 2 overgebleven hackers te helpen. Hij slaagde erin om de auto in gang te krijgen, alleen maakte hij de fout om in de verkeerde richting te rijden.

Compuart en Test, die inmiddels buiten stonden, zagen de donkerblauwe Mercedes opeens uit de straat tegenover het huis komen. Toen wist Compuart het: Vermoljoen heeft met de overgebleven personen het huis verlaten om zo te vluchten naar een andere locatie! Het redden van zijn Mercedes zou tijdverlies zijn. Daarom besloot hij samen met Test de achtervolging in te zetten.

Ze gingen meteen dezelfde straat in als waar Compuart zijn auto uit kwam, maar ze vonden de groep niet meteen. Het was namelijk al redelijk laat en daarom besloot Vermoljoen een schuilplaats te zoeken om de nacht door te brengen. Er moest maar één iemand zijn die een groep ‘s nachts ziet weglopen van 2 andere personen en de politie zou bellen… Dat risico wilde hij niet nemen. Hij vond de ideale schuur dat bij een boerderij hoort. Zeker groot genoeg en ook redelijk oud. Hier zouden Compuart en Test nooit van hun leven zoeken naar hen.

De achtervolgers besloten het op te geven en belden aan bij verschillende huizen in de hoop om bij iemand thuis te kunnen overnachten. Na een halfuurtje vonden ook zij een slaaplocatie bij een oude vriendelijke vrouw.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2020, 20:29:57 »
In het midden van de nacht stonden de hackers op. Zij hadden namelijk afgesproken om weer iemand te elimineren. Om bij de groep te mogen horen, waren er 2 voorwaarden: nog niet verbannen zijn van RealityNet én geen gehackte laptop hebben. Na het achterlaten van DRenziboy bleven er nog 16 personen over. Zo stil als de hackers konden, probeerden ze de laptop van hun slachtoffer te hacken, maar niet alles verliep volgens plan. Opeens hoorden ze iemand bewegen. De hackers konden niet anders dan de hackpoging te staken en weer te slapen. Het risico om betrapt te worden, konden ze niet nemen.

De volgende ochtend werd iedereen weer wakker, maar toch met een persoon minder: HappyDutchman. Vermoljoen was in paniek, want HappyDutchman is een hacker!

De wandeling werd verdergezet en Vermoljoen dacht na over hoe het verder moest. Er was immers nog maar 1 iemand over die hem kon helpen bij het hacken van RealityNet. De afgelopen week leerde hij veel bij over computers, maar voldoende kennis om te kunnen hacken had hij nog steeds niet.

Daarom dacht hij na over de rol die Michael heeft in dit hele verhaal. Hij nam weer contact met hem op, want hij wilde er alles aan doen om hem uit te schakelen, maar het zou niet makkelijk worden, want hij weet nog steeds wie de overgebleven hackers zijn en daarom besluit hij meer geld voor hem vrij te maken.

Zijn antwoord was duidelijk. Als hij niet door mocht gaan met het doorgeven van letters, dan zou hij meteen naar de pers en de politie stappen. Dit is het laatste wat Vermoljoen wou, dus hij zal niet anders kunnen dan hem nog letters te laten doorgeven aan de groep.

Daarom leek het hem een goed idee om weer iemand uit de groep te halen. Dat zou betekenen dat er weer een persoon minder zou zijn die mee kan nadenken over de hints die Michael probeert door te geven. De groep moet voor maandag 29 juni om 20:00:00 een beslissing nemen.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: maandag 29 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 28-06-2020, 20:36:45 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2020, 20:35:05 »
::trots::




Met heel veel dank aan SanMol en Brtdm  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2020, 20:36:48 »
Hoe is HappyDutchman aan zijn einde gekomen?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2020, 20:37:48 »
Nou, gaat wel erg snel.  ::bravo::

Hoe is HappyDutchman eigenlijk uit het spel geraakt?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2020, 20:39:24 »
Aangezien het toch onduidelijker is dan ik dacht: dat is een zet geweest van het Actieve Lid onder jullie  ::vergroot::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2020, 20:39:59 »
::trots::
Keep calm and eat chocolates!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2020, 20:40:45 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Nog 1 te gaan!!!!

Lödewijk, wie heb jij gezien???
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2020, 20:40:58 »
Als Lödewijk nu nog de juiste persoon heeft gescreend, zijn we morgen klaar  :-X

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2020, 20:41:27 »
Aangezien het toch onduidelijker is dan ik dacht: dat is een zet geweest van het Actieve Lid onder jullie  ::vergroot::

Kan je redden én bannen?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #10 Gepost op: 28-06-2020, 20:42:16 »
Ja
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #11 Gepost op: 28-06-2020, 20:43:01 »
Kan je redden én bannen?


Ja, ik kon redden en bannen (en ik speel maar open kaart aangezien jullie mijn smiley kennelijk niet begrijpen ;D). De heks heeft een levensreddend en een dodend drankje, dus in deze versie als AL had ik die powers ook. Ik heb Lodewijk gered, volgens de afspraak die we een paar dagen geleden hebben gemaakt, en ik heb tegelijkertijd HappyDutchman geband, aangezien ik geloofde in de hint die SanMol had gevonden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #12 Gepost op: 28-06-2020, 20:46:41 »
Lekker Swifty!

Dan kan de engel komende nacht de ziener nog beschermen (of pokeren), maar wat maakt het eigenlijk nog uit?

Als Lödewijk nu een hacker heeft gespot is het spel gespeeld. En daarnaast hebben we micheal nog die nog heel veel letters kan doorgeven.

Wie wil de slingers er alvast bij pakken?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2020, 20:50:33 »
Focus en MrChipie blijven hoog staan bij mij.

Ik hoop dat Chipie gescreend is.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #14 Gepost op: 28-06-2020, 20:51:44 »
Ben ook benieuwd wie Lodewijk gezien heeft vannacht. Ik vind Chip echt opvallend stil deze editie.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #15 Gepost op: 28-06-2020, 20:56:20 »


Heeft het eigenlijk nog zin?


Ik denk dat we deze zonder hints er nooit allemaal hadden uitgevist.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2020, 20:59:55 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #16 Gepost op: 28-06-2020, 20:58:16 »
Ja, het is jammer dat de hints zo doorslaggevend zijn. We hebben gewoon zulke goeie hints-speurders.


Frank, waarom stemde jij op Mitchcox?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #17 Gepost op: 28-06-2020, 21:01:39 »
Hopelijk komt Michael met een goede hint aan, want ik heb geen idee wie de laatste hacker is  ::rofl::.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #18 Gepost op: 28-06-2020, 21:04:03 »
Hopelijk komt Michael met een goede hint aan, want ik heb geen idee wie de laatste hacker is  ::rofl::.


Hij heeft er nog een nacht of 8 voor om een goed woord door te geven ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 7 - De overnachting
« Reactie #19 Gepost op: 28-06-2020, 21:05:06 »
Ik denk dat hints opzich wel goed zijn. De extra in de tekst mogen van mij opzich wel weg. De hints van micheal vind ik wel goed, maar daar mogen meer regels aan zitten, waardoor je in de praktijk maximaal 2 hints kan doorgeven gedurende het hele spel. (ook bij 15 dagen)

Maar met 5 of 6 hackers die zich allemaal inhouden is het met alleen een ziener erg lastig. Al denk ik dat we die ook uitstekend benut hebben. Zo slecht waren we zelf nou ook weer niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?